-249 +296 -545
Kudos
#272203 (Top 98.8147%)
Kudos/dag | -0.61 |
Kudos/reaguursel | -5.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 74 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -109 |
-249 +296 -545
Kudos
#272203 (Top 98.8147%)
Kudos/dag | -0.61 |
Kudos/reaguursel | -5.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 74 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -109 |
48
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.12 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 70.7 |
Reacties per reaguursel | 1.21 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 9 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 08-11-2023 |
Kudoverloop over tijd
1 kudos 2024-06-19 15:39:06 door SimonMc op Even de auto opladen
"Waterstof zal de toekomst worden, maar omdat olie-bedrijven hier niets aan verdienen wordt het al decennia lang in de weg gestaan."
Olie-bedrijven die niks aan waterstof verdienen...Bahaha, die moet ik onthouden! 85% van de wereldwijde waterstofopwekking, gebeurt momenteel door verstoming van GAS.
0 kudos 2024-06-19 14:56:06 door Serio187 op Even de auto opladen
@henkslaaf | 19-06-24 | 16:22: "Veel studies hebben aangetoond dat benzinemotoren 10 keer meer fijnstof uitstoten dan dieselmotoren", dus niet alleen rij je jaren langer met een diesel voordat die op is, ook rij je zuiniger/goedkoper én uitstaat is lager dan benzine, nu jij weer;)
https://www.autohero.com/nl/ko...
1 kudos 2024-06-19 14:22:27 door henkslaaf op Even de auto opladen
@Serio Je refereert de ene keer naar arme kindjes in Afrika om vervolgens te zeggen dat de auto na 4-5 jaar lease wordt geëxporteerd. Alsof de auto in het buitenland ineens niet meer meetelt. Daarnaast gaan ook electrische autos zeker 500K km mee. Mijn 6 jaar oude staat op 99K kmen de accu is vrijwel zo goed als bij aankoop. Helaas is het gros van de electrische autos met moderne accus nog niet zo oud dat je een occasion diesel met een occasion EV kan vergelijken. Je vergeet ook even snel dat een diesel veel slechtere uitstoot heeft dan een bezine auto en daarom een hogere wegenbelasting kent.
-2 kudos 2024-06-19 13:04:53 door Serio187 op Even de auto opladen
@Bommelsch | 19-06-24 | 14:58: Het is ook niet 1 op 1 te zeggen over alle wagens natuurlijk. Maar een levensduur van zo'n 200.000km is niet veel soeps vind ik persoonlijk. De gemiddelde TDI motor gaat makkelijk 2/3x zoveel km mee mits goed onderhouden. Als je in een diesel 600.000km maakt voordat ie op is, heb je dus 3 nieuwe teslas moeten produceren, vraag me af of het eindresultaat in uitstoot dan nog zoveel verschil maakt. Plus onze afgedankte wagen worden gewoon verder gereden in het buitenland na export, het is niet alsof de verbrandingsmotor dan is vervangen voor electrisch, er is gewoon 1 auto bijgekomen naast de reeds vervuilende wagen
8 kudos 2024-06-19 13:03:05 door Bommelsch op Even de auto opladen
@Serio187 | 19-06-24 | 14:43: Overigens, naast klimaat vind ik het ook belangrijk te kijken naar de winst voor onze volksgezondheid. Ik kan een legio aan linkjes geven die aangeven wat de geschatte huidige impact van uitlaatgassen momenteel is op de volksgezondheid ook, was de ontwikkeling andersom geweest (elektrisch naar verbrandingsmotor) Dan was alleen dit feit al genoeg om verbrandingsmotoren in de publieke ruimte direct te bannen.
4 kudos 2024-06-19 12:58:43 door Bommelsch op Even de auto opladen
@Serio187 | 19-06-24 | 14:43: Ik vind dat er nogal grote aannames worden gemaakt inzake levensduur elektrisch. Tesla's gaan gegarandeerd 8 jaar mee of rond de 200.000km
https://www.beev.co/nl/blog/bo... Verder, ik eindigde mijn betoog niet voor niets met binnen Europa produceren. Onderzoek wijst uit dat een EV die nu in Zweden wordt geproduceerd en daar gereden al 83% schoner is.
https://www.beev.co/nl/blog/bo...
0 kudos 2024-06-19 12:53:07 door Serio187 op Even de auto opladen
@koeberg | 19-06-24 | 14:48: "Bij de productie van waterstof via elektrolyse , wordt elektriciteit gebruikt om water te splitsen. Die splitsing vindt plaats in een elektrochemische cel. Daarin wordt water met behulp van elektrische lading omgezet in waterstof en zuurstof. Er komt geen CO2 vrij bij dit proces." Waterstof-productie is geen aardgas voor nodig, de reden dat dit wel met gas wordt gedaan is zoals ik aangaf omdat de olie/gasbedrijven er anders niets aan verdienen ;)
2 kudos 2024-06-19 12:48:18 door koeberg op Even de auto opladen
De oliebedrijven niks aan waterstof verdienen?!? Allereerst wordt veruit de meeste waterstof uit aardgas gewonnen. Ten tweede moet jij om waterstof te tanken naar een tankstation. Terwijl een elektrische auto thuis kan opladen wat Shell niets oplevert.
1 kudos 2024-06-19 12:48:05 door RandyBiel op Even de auto opladen
@Serio187 | 19-06-24 | 14:43:
Als je van plan bent je auto na 40.000 km al naar de sloop te brengen, kan je inderdaad beter een fossiele kiezen.
2 kudos 2024-06-19 12:43:26 door Serio187 op Even de auto opladen
@Bommelsch | 19-06-24 | 14:29: Verschilt per auto natuurlijk, niet elke wagen is hetzelfde maar zie hier een mooi voorbeeld met data waarin iemand in 5 jaar evenveel uitstoot maakt met een twingo, als de productie van 1 tesla kost zonder 1km te rijden >
"De batterij van een Tesla kost, zoals eerder al benoemd, 5.000 kilo CO2 om te produceren. Met een Twingo moet je dus 50.000 kilometer rijden om aan die uitstoot te komen (5 miljoen gram/100 gram) en met de Range Rover 25.000 kilometer (5 miljoen gram/200 gram)."
-2 kudos 2024-06-19 12:41:02 door Serio187 op Even de auto opladen
@TrustMeImAnEngineer | 19-06-24 | 14:24: een accu produceren (waarbij een hoop slavenarbeid aan te pas komt in de mijnen in afrika oa) kost meer energie en uitstoot dan een normale wagen in 3-5 jaar tijd aan uitstoot geeft bij normaal rijgedrag. Er zit amper logica in de berekening van verkeersbelastingen: een oudere diesel rijd 1000km op een volle tank, kost me per kwartaal(!!) 400+ euro. Diezelfde auto in benzine variant rijdt 500-600km op een volle tank, dus dubbel zoveel verbruik om 1000km af te leggen, maar belasting is de helft of minder. Als we dan naar verschil in uitstoot kijken, TDI model 134g/km, bezine versie 129g/km. Niet alleen is de diesel zuiniger, langere levensduur van de wagen en goedkoper aan de pomp, het verschil in uitstoot is zo klein dat een dubbele belasting niet meer gegrond kan zijn tegenwoordig.
Het argument dat een ev zuiniger is op lange termijn heeft weinig meerwaarde, want de lease-contracten zijn 3 tot 5 jaar waarna de auto in veel gevallen geëxporteerd wordt, de meeste ev wagens worden dus niet eens gebruikt tot het omslagpunt, niet in eigen land in ieder geval.
21 kudos 2024-06-19 12:29:15 door Bommelsch op Even de auto opladen
Ja, initieel bij de productie is er iets meer CO2 uitstoot bij de productie van een elektrische auto, kritisch denken is altijd goed. Echter op de lange termijn heeft elektrisch, ook met huidige stroommix, significant minder uitstoot, zo'n
60%. Vergeet daarnaast ook niet dat naastklimaat het milieu er ook op voorruit gaat, luchtkwaliteit , geluidsoverlast etc.
https://www.milieucentraal.nl/...
Verder heeft elektrisch de toekomst en de verbrandingsmotor niet. Het is goedkoper om elektrisch te rijden, productiekosten nemen af, actieradius neemt toe, etc. Nu zorgen dat we dit in Europa produceren.
0 kudos 2024-06-19 12:24:25 door TrustMeImAnEngineer op Even de auto opladen
Wat jij zegt is ook een fabeltje... het enige wat eraan klopt is dat electrisch rijden vooral loont als het veel brandstof-kilometers vervangt. Ik ga zelf bijv niet over naar electrisch omdat ik ruim onder de 15.000km/jaar blijf; dan is het verschil financieel en ecologisch klein, terwijl je wel moet gaan wennen aan laadpalen.
4 kudos 2024-06-15 06:18:54 door altijdlachen op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Serio187 | 14-06-24 | 22:44: Alcohol heeft een chemisch proces nodig??Bij het maken van bier komt geen enkel chemisch proces kijken. Ik weet niet wat voor een bier jij drinkt. Misschien Oranjeboom?
6 kudos 2024-06-14 20:44:12 door Serio187 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Broek der Broeken | 14-06-24 | 22:25: legaliseer en reguleer = kwaliteit en belastingopbrengst. win - win. Plus alle nevenproducten zijn dan legaal, kleding, olie, draagbare tassen. Hennep is een plant, waarom is dat illegaal in het beginsel? Zelfs acohol heeft een chemisch proces nodig, een plant alleen water en zon.
-2 kudos 2024-06-14 20:25:43 door Broek der Broeken op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Weggooiert2023 | 14-06-24 | 21:13: Het is simpel. Wiet kan weinig kwaad, in ieder geval als je het puur rookt. Een lichte kans op psychose als je daar al gevoelig voor bent, en het kan lichtelijk verslavend zijn. Tabak is een zware en allesverwoestende verslaving, puur vergif. Is wiet goed? Nee, dat niet, maar ik vind het legaliseren van wiet nog steeds goed uit te leggen zelfs als je sigaretten en alcohol volledig zou verbieden.
13 kudos 2024-06-14 19:44:11 door Serio187 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Weggooiert2023 | 14-06-24 | 21:13: ook het verbod op reclame voor sigaretten en wiet, maar wel doodgooien met alcoholreclames en om 10u sochtend lamzat op terras is "normaal", maar o wee als je een peuk op je lip hebt in het openbaar, schandalig
32 kudos 2024-06-14 19:13:26 door Weggooiert2023 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
Wat ik niet snap is dat we roken proberen te verbannen en overal ter wereld wiet toe gaan staan. Straks is tabak de duurste component in je joint.
1 kudos 2024-06-14 12:32:31 door Kwaaie tor op Spinmeneer heeft een rotje
iksdee!
2 kudos 2024-06-12 13:41:04 door zusje v Christina op Grensoverschrijdende achtervolging in Limburg
Is dat zo ? Ik heb ook weleens gehoord dat schade na diefstal juist niet verzekerd is. Die moet je dan claimen bij de rat.
-2 kudos 2024-06-05 13:41:25 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Castor12 | 05-06-24 | 15:14: True, en dat is een probleem van dat land en dat geloof, hoe is dat iets waar iemand in de VS zich mee moet bemoeien? We hebben in NL, europa en de VS genoeg interne problemen, die nu worden genegeerd omdat de focus op het buitenland ligt. Wie zijn wij om voor een moslimland te bepalen wat hun waarden zijn? Ik ben het niet eens met hun handelswijze, maar ik realiseer wel dat het hun land geloof en cultuur is, waar wij als blanke niet-moslim westen echt heel hol op te zeggen moeten hebben. Alsof jij je buren gaat vertellen wat ze wel of niet mogen eten, en als ze daar niet aan houden is jouw wil wet?
-1 kudos 2024-06-05 13:38:18 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 15:11: Wie is in dit geval degene die bepaald wat wel/niet goed is en hoort? Bisexualiteit en travestie bestaat al sinds de tijd van romeinen, waarschijnlijk al veel langer want het is simpelweg iets menselijks en ik heb er op recht niets op tegen. Als mensen eens leren houden van zichzelf ipv dingen veranderen, waar btw de meesten achteraf spijt van krijgen begreep ik, dan heb je je geluk gevonden. Het begint bij zelfacceptatie, daarna kan je anderen pas accepteren voor wie of hoe ze zijn. Ik heb echt 0 issues met lgbt gemeenschap, maar betekent niet dat ik er persoonlijk aan mee doe of dat mijn 11 jarig zoontje hier al mee geconfronteerd zou moeten worden. Lijkt alsof mensen tegenwoordig tolereren/accepteren niet voldoende vinden, nee je moet er 100% aan meedoen of je wordt bestempeld als een idioot. De acceptatiegraad richting de "normale" mensen om het even bot te noemen is ver te zoeken.
3 kudos 2024-06-05 13:14:24 door Castor12 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
Anderen niet direct raakt ? Heeft niks met vrije acceptatie te maken , ook in moslim landen worden homo's of lesbo's geboren maar ze zetten ze vast of maken ze af .
1 kudos 2024-06-05 13:11:08 door Timberlake op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Serio187 | 05-06-24 | 14:43: Als je leven laten leven zo belangrijk vind. Waarom zeg je dan niets over de vele moorden en doodstraffen op transgenders? Vind ik persoonlijk iets heftiger dan waar jij "last" van hebt.
Het fenomeen transgender is gewoon wetenschappelijk aangetoond en staat los van of er wel of geen 2 genders zijn. Een mannelijk lichaam kan een vrouwelijk brein hebben. Een brein kun je niet veranderen dus veranderen we het lichaam, zodat het weer klopt. Zo simpel is het.
-1 kudos 2024-06-05 12:43:36 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 14:24: wil trouwens niet "that guy" zijn, maar "wetenschap over transgenders" is dat er 2 genders zijn, man en vrouw, dat is wetenschap en biologie. Dat iemand zich anders voelt, is een gevoel maar geen feit. Dat betekent echter niet dat ik dergelijke gevoelens van anderen afkeur laat dat duidelijk zijn.
-2 kudos 2024-06-05 12:38:36 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:22: Zo gaat het in de praktijk idd vaak, maar ik zou t toch vreemd vinden als bijv china zich gaat bemoeien met hoe een gemeente in bijv limburg om zou gaan met bepaalde mensen. De enige landen die zich steeds genoodzaakt voelen om zich in te mengen zijn juist onze westerlanden, alsof wij zo perfect zijn :)
-2 kudos 2024-06-05 12:36:24 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 14:24: Dat was helemaal niet mijn punt, het gaat mij erom dat al deze heisa overbodig is. Als wij de moslims in hun waarde laten en de moslims hetzelfde bij het westen (trans of niet staat daar los van), zou de wereld een stuk prettiger zijn. De inmenging van het westen om onze morelen af te dingen op het middenoosten is net zo fout als middenoosten de islam-waarden bij ons wilt afdwingen. Is iemand trans, heb ik geen problemen mee, maar betekent niet dat ik gedwongen moet worden om erin mee te gaan toch? live and let live
5 kudos 2024-06-05 12:24:09 door Timberlake op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Serio187 | 05-06-24 | 13:43: Even buiten dat je wetenschap over transgenders neerzet als fantasie, gaat je vergelijken met roken ook volledig mank. Waar jij als roken wel degelijk kan genezen van je verslaving, kun je niet genezen van een seksuele of gender afwijking. Jezelf niet kunnen zijn heeft vele male ernstigere psychische klachten tot gevolg dan het niet roken. Dat er nog altijd mensen zijn die de dood verkiezen boven het zichzelf durven zijn zegt genoeg. Dus er is wel degelijk reden tot drama.
4 kudos 2024-06-05 12:22:10 door Blauwechips op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
Ik hoor wat je zegt maar het is natuurlijk lastig om te zeggen dat de mensenrechten van een ander land ons niets aangaan. Als er, bij wijze van spreken, in Limburg slaven de mijnen in worden gestuurd dan denk ik dat het niet gek is om daar als buurland ook op te acteren.
-1 kudos 2024-06-05 12:16:46 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:00: aanvullend, kijk even hoe de roker in NL wordt behandeld, er wordt op neergekeken, het wordt duurder en duurder, je mag nog amper in openbaar roken. Maar gaat het om alcohol, dan zie je tal van reclames en mensen die 10u sochtends al op terras zitten te zuipen. Dat vind ik toch wel bijna gelijk aan het afdwingen van wat de massa goed/slecht vind. Je kan niet het een toelaten en het ander verbieden, net zo min als dat we trans-mensen vrijheid van meningsuiting gunnen, maar tegenstanders de mond snoeren.
-4 kudos 2024-06-05 12:09:55 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:00: nee daar heb je gelijk in, maar iemand die in de VS woont heeft toch niets te maken met wat er gebeurt in isreal of palestina? Dat is een beetje mijn punt, let op jezelf en je eigen omgeving. Ga je niet mengen in het standpunt van een land aan de andere kant van de wereld, dat is aan die landen en mensen zelf om op te lossen vind ik.
11 kudos 2024-06-05 12:00:15 door Blauwechips op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
Maar je wordt niet als roker geboren in een land waar niet gerookt mag worden. Om vervolgens gestenigd te worden als je openlijk een roker wilt zijn. Of zeg ik nou iets vreemds?
-3 kudos 2024-06-05 11:43:31 door Serio187 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
zeg ik nu iets raars? bijvoorbeeld, ik ben een roker, meeste mensen zijn erop tegen, moet ik dan ook gaan protesteren en klagen dat ik als roker wordt gediscrimineerd? Nee, ik ga 10m verder mn peuk roken zodat ik anderen niet tot last ben met mijn eigen keuze. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om een ander in zijn/haar waarde te laten, al ben je het er niet mee eens
1 kudos 2024-06-01 00:41:50 door Spacekeez op Welke meme gebruik jij dagelijks?
Ik kom uit dezelfde meme-tijd maar vind sommige korte uitspraken toch wel een upgrade van de zogenoemde 'meme'. Dus in die zin met je eens dat ik aan jou vraag, wat is jouw benamingen voor een "video-meme"? (Onder het mom: beter kunnen is zelf uploaden)
0 kudos 2024-04-12 13:37:04 door P Paniek op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@Metuzalem | 12-04-24 | 13:04: Ik vermoed levenslang, maar alleen wanneer het gelukt is.
2 kudos 2024-04-12 11:11:05 door Serio187 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@Metuzalem | 12-04-24 | 13:04: Stel je wilt een eind eraan maken, maar het kan/mag niet op een "normale" manier, dan krijg je de gevallen waarbij iemand zich voor de trein gooit bijv. Kan worden voorkomen door mensen een makkelijke en humane optie te geven op eruit te stappen. Betreft de straf, een mislukte zelfmoordpoging zorgt ervoor dat je verplicht in wordt opgenomen "voor je eigen veiligheid", met als gevolg dat de persoon gedwongen wordt zijn/haar leven uit te zitten tegen de eigen wil in. Dit is toch niet normaal meer, daarmee laat je iemand onnodig verder lijden.
3 kudos 2024-04-12 11:04:22 door Metuzalem op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
'Beter sterven vanuit eigen keuze, dan enz enz'? Lees die zin nou nog eens terug, wat een krom gelul. En welke straf staat er op zelfmoord?
-5 kudos 2024-04-12 10:01:40 door Serio187 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
zoveel minnetjes, maar een onderbouwd weerwoord niet te zien. noem 1 logische reden waarom de overheid voor ons mag bepalen wanneer je recht hebt om te sterven?
14 kudos 2024-04-12 09:45:43 door Peterrrrrrrr op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@Serio187 | 12-04-24 | 11:13: Je kunt best voor een legaal vrijwillig levenseinde zijn, zonder allerlei complotten te zien zoals overheden die dat niet toestaan omdat je hun productiemiddel bent.
-8 kudos 2024-04-12 09:16:08 door Serio187 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@hifiwotspot | 12-04-24 | 11:07: Kortgezegd, noem 1 goede reden waarom een mens niet zelf zou mogen kiezen, waarbij het daadwerkelijk in belang van die persoon is. Zelfdood verbieden is simpelweg mensen verplichten om tegen hun wil verder te leven, dat is voor niemand goed. Niet de persoon, niet de mensen eromheen die het lijden moeten aanzien, niet voor de zorg die erbij komt kijken.
-9 kudos 2024-04-12 09:13:40 door Serio187 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@hifiwotspot | 12-04-24 | 11:07: als jij of ik of wie dan ook, het besluit neemt genoen te hebben van het leven, waarom moet dat illegaal zijn? Als het niet mag, dan ben je simpelweg geen baas over je eigen leven en is het de overheid die bepaald of je wel of niet mag sterven. Je kan me niet wijsmaken dat dit vrijheid is ...
27 kudos 2024-04-12 09:07:12 door hifiwotspot op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
goed verhaal man. praat jij weleens met mensen? alsin, in de echte wereld, niet online?
3 kudos 2024-04-03 14:25:07 door ThunderCloud op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Bedankt dat jij het extra laat blijken dat je er helemaal niets van begrijpt.
6 kudos 2024-04-03 12:56:33 door Axshun op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Het de uitvoering mocht beter, zeg je? Bedoel je daarmee constant slingerend van links naar rechts en weer van rechts naar links? Dat is nog gevaarlijker dan op de rechterbaan blijven. Te hoge snelheid zeg je? Wat verwacht je nou zelf? Hij moet toch echt bij andere auto's kunnen komen... dat gaat nou niet bepaald als je dezelfde snelheid rijdt als de rest van het verkeer.. Een normale motorrijder wordt vanwege rechts inhalen en gebaren maken van de weg geplukt? Klopt, want dat zijn ook geen getrainde agenten met een vrijstelling.
32 kudos 2024-04-03 12:12:39 door afgelopen op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Helemaal mee eens. Laatst zag ik zelfs zo'n politieagent en die had dus een soort blauwe knipperlamp aan staan, maakte super veel herrie en reed door rood. Het zou verboden moeten zijn. Moet jij eens proberen, krijg je meteen een boete.
33 kudos 2024-04-03 11:07:17 door PeterPandemie op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Het heeft geen enkel nut om de acties van een motoragent aan het werk te vergelijken met een 'gewone' motorrijder. Achterlijk figuur.
43 kudos 2024-04-03 09:31:02 door Sanderw207 op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Zie hier het verschil tussen burger en handhaver…
4 kudos 2024-03-28 15:10:02 door puntjevanjestoel op Tjer niet op komen dagen bij Bosma maar zegt wel sorry
Who cares ? Misschien moet je toch maar eens je wel verdiepen in de politiek. Die problemen die jij noemt zijn in meer of mindere mate verweven met wat er op geopolitiek vlak gebeurd. Rusland, Oekraine, Gaza, Israel, Syrie, Irak, Iran, China, Amerika, Noord korea, Taiwan zitten allemaal in een pannetje soep die alsmaar heter wordt. Denk je dat armoede ooit wordt opgelost als er oorlog in Europa komt ? Of dat vluchtelingen weg blijven als er overal om ons heen oorlog is ? Als je achter Putin staat ben je gewoon een landverrader. Ook als je achter Hamas, IS of Netanyahu staat. Die willen onze democratische westerse rechtstaat met de grond gelijk maken.
17 kudos 2024-03-28 13:23:22 door Forza_Ruud_Krol op Tjer niet op komen dagen bij Bosma maar zegt wel sorry
Bij de eerste komma had je je verhaal kunnen stoppen. Ware ook beter geweest.
5 kudos 2024-02-09 12:18:42 door Serio187 op Dumpert Pinpas Vrijdag, daar gaan we weer!
Ik snap de minnetje niet echt, maar zal wel aan mij liggen. Als je een jonge nederlandse meid zo herkendbaar in beeld hebt en de locaties weet waar ze is geweest, dan is haar vinden niet zo moeilijk voor een instantie als de politie, met al haar mensen en middelen. Dit lijkt bijna niet belangrijk genoeg om zelf moeite in te steken, dus gaan we het publiek wel om hulp vragen (waarschijnlijk ook weken/maanden na de feiten)...