DumpStats voor Walthanas

1,836 +1931 -95

Kudos

#26752 (Top 8.3709%)

Kudos/dag 0.29
Kudos/reaguursel 9.27
Meeste kudos op 1 reaguursel 228
Minste kudos op 1 reaguursel -17

198

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 37.2
Reacties per reaguursel 0.39
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 2
Geregistreerd op 22-11-2007
Eerste reactie op 10-02-2009

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

9 kudos 2026-06-19 13:16:58 op Engelengeduld
@Maxima_Hartman | 19-06-26 | 12:32: Die rijinstructeur krijgt daar nu eenmaal voor betaald om anderen rijles te geven.

6 kudos 2026-06-11 18:35:34 op Knicksfan mept agent neer
Zwaardere straffen maken niet dat mensen bepaald crimineel gedrag niet meer doen. Kijk maar naar landen als de VS waar de doodstraf nog wordt uitgevoerd.

De pakkans is wat er voor zorgt dat mensen bepaald gedrag minder gaan doen. Daar kan natuurlijk ook een zware straf aan verbonden worden, maar dat is niet wat criminelen afschrikt.

4 kudos 2026-06-10 09:38:45 op Kajakker redt een leven
@PSYx | 10-06-26 | 08:59: Als ervaren wildwatervaarder moet je weten hoe je op een zo veilig mogelijke manier anderen kunt redden *zonder* zelf ook in de problemen te komen. Dat zou je dus al moeten weten voor je in je kajak stapt en de rivier af begint te varen, en niet pas op de rivier zelf bedenken.

1 kudos 2026-06-10 09:36:42 op Kajakker redt een leven
@KaleZakMasseur | 10-06-26 | 08:55: Natuurlijk is het goed om iemand anders te proberen te helpen, maar *niet* als je daardoor jezelf ook jezelf dusdanig in de problemen helpt dat er nog iemand anders ook jou moet gaan redden. Dat is een van de eerste lessen van wildwaterreddingscursussen: zorg dat er niet nog meer mensen gered moeten worden door jouw (ondoordachte) actie!

17 kudos 2026-06-10 08:00:47 op Kajakker redt een leven
Als wildwatervaarder met 35 jaar ervaring heb ik toch nog wel wat aan te merken op deze redding.

Je wilt in principe de zwemmer aan je voor- of achterpunt hebben (daar zitten bij de meeste kajaks handgrepen), zodat je jouw peddel kunt gebruiken om zo snel mogelijk bij een oever te komen. Ook is het risiko dat iemand aan de zijkant van je kajak hangt je om laat gaan een stuk groter, zoals hier gedemonstreerd wordt.

Tot slot is het echt link om met een zwemmer die je boot niet los wil laten een stroomversnelling af te gaan. Zo ben ik in Oostenrijk wel eens bijna verdronken, omdat de zwemmer in pure paniek zich aan mij vast klampte.

-1 kudos 2026-06-08 12:27:32 op Als je een probleem hebt...
Je kunt natuurlijk ook een adblocker installeren... Bijvoorbeeld uBlock Origin

3 kudos 2026-05-26 13:56:39 op Ik ben Moses
@Andy007 | 26-05-26 | 11:48: Romeinse soldaten? Misschien moet je het verhaal van Mozes nog maar een keer nalezen, want daar kwamen geen Romeinen aan te pas! Het Egyptische leger kwam volgens de overlevering achter Moses aan de Rode Zee in.

0 kudos 2026-05-26 09:07:40 op Oostblok-Mastermilo
Bij zo'n Lada gaat het rijcomfort er duidelijk op vooruit met deze aanpassing!

-4 kudos 2026-05-11 20:39:37 op Picobello b.v. huurmoordenaar
Interessant om te zien dat hij echt niet kan mikken, maar waarom 3 keer achter elkaar laten zien hoe vaak hij mis schiet?

9 kudos 2026-05-08 18:40:26 op Man steekt eigen motor in brand
"Een 56-jarige vrouw is in Brazilië *overleden* aan ernstige brandwonden die zij opliep toen haar zoon zijn eigen motorfiets in brand stak tijdens een verkeerscontrole."

50 kudos 2026-05-07 19:16:54 op Stormtrooper aangehouden vanwege z'n Blaster
" The actions of those officers are now being investigated internally after video of the incident was posted to social media."

Is ook te belachelijk voor woorden dat die agenten niet door hadden dat deze juffrouw in dat pak reclame aan het maken was voor de winkel waar ze voor op en neer liep. Die zogenaamde blaster zag er ook echt niet uit als een vuurwapen.

3 kudos 2026-05-05 13:50:36 op Mexicaanse marineheli stijgt op
Dat heb je wel vaker met dergelijke Russische Mil Mi-17 helicopters. Gelukkig vielen er ditmaal geen doden!

17 kudos 2026-04-29 13:40:19 op Koning Charles pwnt Donald Trump
Maar laten we ook niet vergeten dat de Sovjetunie niet zozeer de bevrijders van Europa waren, maar vooral de vervangende bezetters nadat ze de Duitse bezetters hadden verdreven.

Ook was het de Sovjetunie dat samen met Duitsland Polen binnen viel in 1939, wat ze op zijn minst medeverantwoordelijk maakt voor het beginnen van de tweede wereldoorlog. Dat de Sovjetunie in 1941 alsnog aan de kant van de geallieerden mee ging vechten doet daar niks aan af!

2 kudos 2026-04-10 18:26:55 op Inclusief en tolerant
Ik begrijp, vanuit mijn ervaring als hulpverlener in de crisisopvang, hun wens om alleen vrouwelijke vrijwilligers te willen hebben.

Helaas is dat Vancouver Rape Relief buiten het aanbieden van hulp stiekem ook wel een eng clubje, dat zich met zaken als het verbieden van prostitutie bezig houdt...

18 kudos 2026-04-09 19:27:05 op Flashbang!
Geweldige reflex en een prima hand-oogcoordinatie!

0 kudos 2026-03-24 12:24:12 op Wolf in enschede gespot
Een Tsjechoslowaakse Wolfhond heeft evenals de Saarloos Wolfhond een veel duidelijker patroon in de verschillende kleuren van de vacht. Dit dier heeft dat niet: de kleuren lijken wat meer door elkaar te lopen.

Ik heb vorig jaar mijn Tsjecholslowaakse Wolfhond helaas in moeten laten slapen, maar ik heb er genoeg gezien als we met de wolfhondengroep gingen wandelen. Die hadden een andere kleurtekening dan dit dier.

-7 kudos 2026-03-20 12:26:17 op Final destination
Kijk eens naar de tijd in de rechterbovenhoek...

75 kudos 2026-03-19 22:26:20 op Smerige vrachtwagen opvrolijken
Die heeft talent!

Zo creatief bezig zijn zonder schade aan te richten (i.t.t. veel grafitti) is toch gewoon mooi!

11 kudos 2026-03-01 20:55:16 op Hert zit helemaal klemvast in hekkie
Het gaat daar in Tsjechie toch allemaal net wat anders aan toe dan hier bij ons. Fijn dat ze het hert er uit konden helpen!

0 kudos 2026-02-22 18:46:36 op Kleine volksverhuizing
@Mijnheer_Henque | 22-02-26 | 09:20: De stem op de achtergrond in deze video spreekt echter Russisch en niet Fins...

1 kudos 2026-02-20 12:27:20 op Liev bedoeld, maar wel levensgevaarlijk
@Bierendbotje | 20-02-26 | 11:47: Omdat een weginspecteur van Rijkswaterstaat een ontheffing heeft? Sterker nog, sommige weginspecteurs van Rijkswaterstaat zijn zelfs opgeleid tot BOA, dus die hebben nog andere bevoegdheden, zoals dat ze een proces-verbaal op kunnen maken voor zaken als het negeren van rode kruisen boven de weg:

https://www.rijkswaterstaat.nl...

10 kudos 2026-02-15 23:21:03 op Kansloze knakker ript de hele kassa mee
En dan je ruit ingegooid zien worden of de deur geforceerd laten worden omdat ze die paar tientjes komen jatten?

Beter een lege lade open laten staan.

10 kudos 2026-02-10 14:44:05 op Tegeltje tegeltje aan de wand....
Typische Chinese "Tofu Dreg"-kwaliteit bouwen. Daar vallen wel meer gebouwen al uit elkaar als je er alleen maar naar kijkt.

3 kudos 2026-02-04 12:36:59 op Wolf loopt langs basisschool
Joh, tussen 2000 en 2020 zijn er op de hele wereld welgeteld 26 doden gevallen door aanvallen van wolven. Daarnaast zijn er in Europa de afgelopen 40 jaar geen doden gevallen door aanvallem van wolven! De kans dat je door bliksem gedood wordt is vele malen groter (24000 doden door bliksem per jaar wereldwijd)! Maar misschien is die kans groter voor jou door je aluhoedje...

Dus kap even lekker met je "half opgepeuzeld door het roedel" wolven-bangmakerij!

0 kudos 2026-01-22 22:51:22 op Wie heeft de witste tanden?
@Dizsaidup | 22-01-26 | 19:56: Kijk maar eens goed naar wat die Duitse herder doet nadat die Rottweiler zijn neus in de bak steekt en begint te eten.

De Rottweiler heeft gewonnen, de Duitse Herder houdt als eerste op met grommen en deinst zelfs terug en laat de Rottweiler eten, en neemt daarna zelfs nog meer afstand.

De baas is hier diegene die de ander blokkeert om te voorkomen dat die uit de bak kan (en mag) eten. Dat is niet die Duitse Herder dus!

0 kudos 2026-01-22 15:37:21 op Nederlandert versus heuvel
@SiMoRai | 22-01-26 | 15:19: Jawel, dat is nog steeds zo: Kijk maar eens naar de betrouwbaarheidindexen van o.a. de ADAC, Top Gear enz: daar komen die Franse automerken (of beter gezegd, de merken van Stellantis) nog steeds als beduidend minder betrouwbaar naar voren dan bijvoorbeeld de Japanse automerken.

0 kudos 2026-01-21 18:40:41 op De Donald in Davos, Zwitserland
Je snapt dat de Russen een van de twee partijen waren die de 2e wereldoorlog zijn begonnen door samen met de Duitsers Polen binnen te vallen?

De Russen kunnen dan wel mooi weer spelen door te stellen dat ze samen met de geallieerden die oorlog hebben gewonnen, maar ze waren zelf een van de aanstichters ervan.

Daarnaast hebben de Russen enorme hoeveelheden voertuigen, munitie en andere voorraden van de Amerikanen en Engelsen gekregen, wat hen ook flink geholpen heeft om de Duitsers te verslaan.

20 kudos 2026-01-17 16:45:46 op Als Trump Groenland inlijft
@MiesNootAap | 17-01-26 | 16:05: We zitten inmiddels al aan de 18 miljoen mensen in Nederland... En we hebben inderdaad een behoorlijk wat lagere staatsschuld dan de VS, maar ook nog eens een behoorlijk lagere staatsschuld *per inwoner* dan de VS.

7 kudos 2026-01-07 08:19:42 op Sneeuw gevecht op a7
@yemavap | 07-01-26 | 07:27: Ga anders even de schade betalen aan de personenauto waar die ijsplaat op terecht komt!

Ik heb zo'n stuk door de gril van mijn auto gekregen, en het was een hoop gedoe om de vrachtwagenchauffeur die dat stuk ijs verloor daarvoor op te laten draaien. Gelukkig had ik een dashcam, maar de verzekeringsmaatschappij deed in eerste instantie behoorlijk laconiek en probeerde het op mijn eigen risico te gooien.

32 kudos 2025-12-16 12:15:30 op Russische onderzeeër opgeblazen in haven Novorossiejsk
Een land dat binnen gevallen wordt door het leger van een ander land heeft het recht zich te verdedigen. I.t.t. de Russen, die gericht burgerdoelen zoals scholen, ziekenhuizen en flatgebouwen aanvallen, richt het Oekraiense leger zich op militaire doelen, zoals deze Kilo onderzeeboot, waarmee Rusland regelmatig Kalibr kruisraketten op Oekraine afvuurt.

30 kudos 2025-12-04 21:43:34 op BMW-rijdert is de druppel
@Lolliestokje | 04-12-25 | 21:25: Hoeveel mensen zijn er tijdens die Coronacrisis doodgegaan die anders langer waren bijven leven?

Hoeveel mensen hebben nu nog dagelijks de gevolgen van (long) Covid (ik ken er meerderen, inclusief mijn vriendin en haar dochter) omdat ze in de gezondheidszorg werk deden waardoor ze met hele volksstammen anderen in contact kwamen, die in het begin nog geen mondkapje droegen?

Je moet lekker zelf weten wat je van vaccinaties vindt, maar ik ben blij dat ze er op een gegeven moment kwamen, want tot die tijd kon ik niet met goed fatsoen mijn oudere familieleden bezoeken die in een verzorgingstehuis woonden.

23 kudos 2025-11-26 18:45:12 op Meisje met hond lastig gevallen door bezopen lamlul
Gemiddeld gezien wordt in Turkije 1,5L alcohol per persoon gedronken. Alhoewel een deel van de bevolking inderdaad niet drinkt, heeft zo'n 53% van de Turken wel eens alcohol genuttigd.

14 kudos 2025-11-23 12:36:49 op Tesla crashtest
@Zolderkamervragen | 23-11-25 | 12:05: Je kunt wel degelijk een slechte EV bouwen en er miljoenen van verkopen. Kijk maar naar China, daar kregen autobouwers een forse subsidie van de overheid om maar flink wat auto's te bouwen, terwijl de kwaliteit flink te wensen over liet. Daar staan dan nu ook al meerdere autobouwers op omvallen.