-249 +296 -545
Kudos
#271498 (Top 98.8149%)
Kudos/dag | -0.66 |
Kudos/reaguursel | -5.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 74 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -109 |
-249 +296 -545
Kudos
#271498 (Top 98.8149%)
Kudos/dag | -0.66 |
Kudos/reaguursel | -5.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 74 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -109 |
48
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.13 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 70.7 |
Reacties per reaguursel | 1.21 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 9 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 08-11-2023 |
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2024-06-19 16:56:06 op Even de auto opladen
@henkslaaf | 19-06-24 | 16:22: "Veel studies hebben aangetoond dat benzinemotoren 10 keer meer fijnstof uitstoten dan dieselmotoren", dus niet alleen rij je jaren langer met een diesel voordat die op is, ook rij je zuiniger/goedkoper én uitstaat is lager dan benzine, nu jij weer;)
https://www.autohero.com/nl/ko...
-2 kudos 2024-06-19 15:04:53 op Even de auto opladen
@Bommelsch | 19-06-24 | 14:58: Het is ook niet 1 op 1 te zeggen over alle wagens natuurlijk. Maar een levensduur van zo'n 200.000km is niet veel soeps vind ik persoonlijk. De gemiddelde TDI motor gaat makkelijk 2/3x zoveel km mee mits goed onderhouden. Als je in een diesel 600.000km maakt voordat ie op is, heb je dus 3 nieuwe teslas moeten produceren, vraag me af of het eindresultaat in uitstoot dan nog zoveel verschil maakt. Plus onze afgedankte wagen worden gewoon verder gereden in het buitenland na export, het is niet alsof de verbrandingsmotor dan is vervangen voor electrisch, er is gewoon 1 auto bijgekomen naast de reeds vervuilende wagen
0 kudos 2024-06-19 14:53:07 op Even de auto opladen
@koeberg | 19-06-24 | 14:48: "Bij de productie van waterstof via elektrolyse , wordt elektriciteit gebruikt om water te splitsen. Die splitsing vindt plaats in een elektrochemische cel. Daarin wordt water met behulp van elektrische lading omgezet in waterstof en zuurstof. Er komt geen CO2 vrij bij dit proces." Waterstof-productie is geen aardgas voor nodig, de reden dat dit wel met gas wordt gedaan is zoals ik aangaf omdat de olie/gasbedrijven er anders niets aan verdienen ;)
2 kudos 2024-06-19 14:43:26 op Even de auto opladen
@Bommelsch | 19-06-24 | 14:29: Verschilt per auto natuurlijk, niet elke wagen is hetzelfde maar zie hier een mooi voorbeeld met data waarin iemand in 5 jaar evenveel uitstoot maakt met een twingo, als de productie van 1 tesla kost zonder 1km te rijden >
"De batterij van een Tesla kost, zoals eerder al benoemd, 5.000 kilo CO2 om te produceren. Met een Twingo moet je dus 50.000 kilometer rijden om aan die uitstoot te komen (5 miljoen gram/100 gram) en met de Range Rover 25.000 kilometer (5 miljoen gram/200 gram)."
-2 kudos 2024-06-19 14:41:02 op Even de auto opladen
@TrustMeImAnEngineer | 19-06-24 | 14:24: een accu produceren (waarbij een hoop slavenarbeid aan te pas komt in de mijnen in afrika oa) kost meer energie en uitstoot dan een normale wagen in 3-5 jaar tijd aan uitstoot geeft bij normaal rijgedrag. Er zit amper logica in de berekening van verkeersbelastingen: een oudere diesel rijd 1000km op een volle tank, kost me per kwartaal(!!) 400+ euro. Diezelfde auto in benzine variant rijdt 500-600km op een volle tank, dus dubbel zoveel verbruik om 1000km af te leggen, maar belasting is de helft of minder. Als we dan naar verschil in uitstoot kijken, TDI model 134g/km, bezine versie 129g/km. Niet alleen is de diesel zuiniger, langere levensduur van de wagen en goedkoper aan de pomp, het verschil in uitstoot is zo klein dat een dubbele belasting niet meer gegrond kan zijn tegenwoordig.
Het argument dat een ev zuiniger is op lange termijn heeft weinig meerwaarde, want de lease-contracten zijn 3 tot 5 jaar waarna de auto in veel gevallen geëxporteerd wordt, de meeste ev wagens worden dus niet eens gebruikt tot het omslagpunt, niet in eigen land in ieder geval.
-28 kudos 2024-06-19 14:19:13 op Even de auto opladen
De productie van 1 volledig electrische auto geeft meer uitstoot dan een "normale" auto aan uitstoot genereert in 5 jaar tijd met een gemiddeld genomen km per jaar. Dat electrisch de oplossing is voor het uitstootprobleem is een fabeltje wat men ophangt om de consument naar ev te duwen. Waterstof zal de toekomst worden, maar omdat olie-bedrijven hier niets aan verdienen wordt het al decennia lang in de weg gestaan. Er zijn al voertuigen op waterstof geweest ruim 40 jaar geleden, ook electrische wagens wat dat betreft, maar is toen al de kop ingedrukt gezien olie de wereld draaiend houdt.
6 kudos 2024-06-14 22:44:12 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Broek der Broeken | 14-06-24 | 22:25: legaliseer en reguleer = kwaliteit en belastingopbrengst. win - win. Plus alle nevenproducten zijn dan legaal, kleding, olie, draagbare tassen. Hennep is een plant, waarom is dat illegaal in het beginsel? Zelfs acohol heeft een chemisch proces nodig, een plant alleen water en zon.
13 kudos 2024-06-14 21:44:11 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
@Weggooiert2023 | 14-06-24 | 21:13: ook het verbod op reclame voor sigaretten en wiet, maar wel doodgooien met alcoholreclames en om 10u sochtend lamzat op terras is "normaal", maar o wee als je een peuk op je lip hebt in het openbaar, schandalig
36 kudos 2024-06-14 21:07:26 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
Neem aan dat je doelt op "evidence-based"? Kan ook gewoon zeggen "het is bewezen" ipv moeilijke woorden verkeerd spellen. Enige dat ik wel kan bevestigen als roker, als je de teug zo diep en lang inhoud slaat het effect sneller in, meer niet
74 kudos 2024-06-14 20:45:12 op Multifunctioneel kinderspeelgoed
Ik kan het nog steeds niet begrijpen: NL heeft het gedoogbeleid op wiet al zo lang, maar legaal is het niet. Ondertussen is het legaal in duitsland, thailand, de VS, canada, allerlei landen waar je voorheen vast kwam te zitten voor een kruimeltje wiet. Nu hebben ze een miljardenindustrie wereldwijd, en loopt NL achter de feiten aan ... zonde
1 kudos 2024-06-14 15:05:46 op De Hollandse school
@Sheldor_01 | 14-06-24 | 09:41: en in de afgelopen 40 jaar heeft NL slechts één keer gewonnen, toch iedere keer weer te vroeg juichen en platgaan, zal dit keer niet anders zijn XD bijna is niet hetzelfde als winnen
1 kudos 2024-06-14 14:57:00 op De Hollandse school.
dat zou dan voor het eerst zijn in wat, 25+ jaar? ben geen misgunner, maar er wordt in NL altijd te hard gejuichd voordat de winst er daadwerkelijk is
8 kudos 2024-06-14 13:06:51 op Spinmeneer heeft een rotje
-weggejorist-
4 kudos 2024-06-12 15:04:12 op Grensoverschrijdende achtervolging in Limburg
dat was zeker een optie naar mijn mening. Maar blijkbaar is het hele korps optrommelen en een uur lang rondjes rijden met sirenes een betere manier om 1 auto tot stilstand te krijgen ... Harry op de hoek had m wss in 5min al van de weg geduwd, illegaal, handhaving mag het wel legaal en doet t niet of veel te laat helaas.
6 kudos 2024-06-12 14:57:33 op Grensoverschrijdende achtervolging in Limburg
Wordt tijd dat de pit-manouvre wat vaker wordt toegepast, de hele achtervolging had in 5min beeindigd kunnen worden door de wagen een tikje te geven op die landwegen. Op dit tijdstip is er amper overig verkeer, politie zou niemand in gevaar ermee brengen op een beetje blikschade na welke toch verzekerd is
-2 kudos 2024-06-05 15:41:25 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Castor12 | 05-06-24 | 15:14: True, en dat is een probleem van dat land en dat geloof, hoe is dat iets waar iemand in de VS zich mee moet bemoeien? We hebben in NL, europa en de VS genoeg interne problemen, die nu worden genegeerd omdat de focus op het buitenland ligt. Wie zijn wij om voor een moslimland te bepalen wat hun waarden zijn? Ik ben het niet eens met hun handelswijze, maar ik realiseer wel dat het hun land geloof en cultuur is, waar wij als blanke niet-moslim westen echt heel hol op te zeggen moeten hebben. Alsof jij je buren gaat vertellen wat ze wel of niet mogen eten, en als ze daar niet aan houden is jouw wil wet?
-1 kudos 2024-06-05 15:38:18 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 15:11: Wie is in dit geval degene die bepaald wat wel/niet goed is en hoort? Bisexualiteit en travestie bestaat al sinds de tijd van romeinen, waarschijnlijk al veel langer want het is simpelweg iets menselijks en ik heb er op recht niets op tegen. Als mensen eens leren houden van zichzelf ipv dingen veranderen, waar btw de meesten achteraf spijt van krijgen begreep ik, dan heb je je geluk gevonden. Het begint bij zelfacceptatie, daarna kan je anderen pas accepteren voor wie of hoe ze zijn. Ik heb echt 0 issues met lgbt gemeenschap, maar betekent niet dat ik er persoonlijk aan mee doe of dat mijn 11 jarig zoontje hier al mee geconfronteerd zou moeten worden. Lijkt alsof mensen tegenwoordig tolereren/accepteren niet voldoende vinden, nee je moet er 100% aan meedoen of je wordt bestempeld als een idioot. De acceptatiegraad richting de "normale" mensen om het even bot te noemen is ver te zoeken.
-1 kudos 2024-06-05 14:43:36 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 14:24: wil trouwens niet "that guy" zijn, maar "wetenschap over transgenders" is dat er 2 genders zijn, man en vrouw, dat is wetenschap en biologie. Dat iemand zich anders voelt, is een gevoel maar geen feit. Dat betekent echter niet dat ik dergelijke gevoelens van anderen afkeur laat dat duidelijk zijn.
-2 kudos 2024-06-05 14:38:36 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:22: Zo gaat het in de praktijk idd vaak, maar ik zou t toch vreemd vinden als bijv china zich gaat bemoeien met hoe een gemeente in bijv limburg om zou gaan met bepaalde mensen. De enige landen die zich steeds genoodzaakt voelen om zich in te mengen zijn juist onze westerlanden, alsof wij zo perfect zijn :)
-2 kudos 2024-06-05 14:36:24 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Timberlake | 05-06-24 | 14:24: Dat was helemaal niet mijn punt, het gaat mij erom dat al deze heisa overbodig is. Als wij de moslims in hun waarde laten en de moslims hetzelfde bij het westen (trans of niet staat daar los van), zou de wereld een stuk prettiger zijn. De inmenging van het westen om onze morelen af te dingen op het middenoosten is net zo fout als middenoosten de islam-waarden bij ons wilt afdwingen. Is iemand trans, heb ik geen problemen mee, maar betekent niet dat ik gedwongen moet worden om erin mee te gaan toch? live and let live
-1 kudos 2024-06-05 14:16:46 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:00: aanvullend, kijk even hoe de roker in NL wordt behandeld, er wordt op neergekeken, het wordt duurder en duurder, je mag nog amper in openbaar roken. Maar gaat het om alcohol, dan zie je tal van reclames en mensen die 10u sochtends al op terras zitten te zuipen. Dat vind ik toch wel bijna gelijk aan het afdwingen van wat de massa goed/slecht vind. Je kan niet het een toelaten en het ander verbieden, net zo min als dat we trans-mensen vrijheid van meningsuiting gunnen, maar tegenstanders de mond snoeren.
-4 kudos 2024-06-05 14:09:55 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
@Blauwechips | 05-06-24 | 14:00: nee daar heb je gelijk in, maar iemand die in de VS woont heeft toch niets te maken met wat er gebeurt in isreal of palestina? Dat is een beetje mijn punt, let op jezelf en je eigen omgeving. Ga je niet mengen in het standpunt van een land aan de andere kant van de wereld, dat is aan die landen en mensen zelf om op te lossen vind ik.
-3 kudos 2024-06-05 13:43:31 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
zeg ik nu iets raars? bijvoorbeeld, ik ben een roker, meeste mensen zijn erop tegen, moet ik dan ook gaan protesteren en klagen dat ik als roker wordt gediscrimineerd? Nee, ik ga 10m verder mn peuk roken zodat ik anderen niet tot last ben met mijn eigen keuze. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om een ander in zijn/haar waarde te laten, al ben je het er niet mee eens
-42 kudos 2024-06-05 13:23:51 op Weten queers for Palestine wat ze precies supporten?
"er is geen moslim-land dat ons accepteert", dan ga je daar toch niet heen? Hoe moeilijk kan het zijn, dwing dit niet af bij iemand die er niets mee te maken wilt hebben, laat ook de moslims in hun eigen fantasie geloven zoals het westen de trans-community in hun eigen fantasie laat geloven. Zolang je begrip niet gaat eisen/afdwingen, is er geen reden tot drama lijkt me, ieder doet zn ding zolang het anderen niet direct raakt.
-10 kudos 2024-06-01 02:23:52 op Welke meme gebruik jij dagelijks?
ben ik zo oud? een meme is/was gewoon een afbeelding in mijn tijd, nu zijn het hele videos geworden ..
23 kudos 2024-05-29 15:17:52 op Scooterpikke joyridet door Den Haag
Mag wel gezegd worden dat deze jongen beter rijdt zonder rijbewijs dan sommige fietsers die ik onderweg tegenkom
6 kudos 2024-04-22 14:44:08 op Kaartjes en blommen voor Leidse oprotoma
Als dit mijn grootmoeder zou gebeuren, dan zou ik na het erven van de woning deze bewust leeg laten staan puur om de zender van de brief te pijnigen. Wat een lage actie, een ander wegjagen zodat je zelf een leuke gezinswoning krijgt, die hoogstwaarschijnlijk naar de hoogste bieder gaat (die hij/zij klaarblijkelijk nooit zal kunnen zijn) als het al verkocht zou worden. Kansloos
2 kudos 2024-04-12 13:11:05 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@Metuzalem | 12-04-24 | 13:04: Stel je wilt een eind eraan maken, maar het kan/mag niet op een "normale" manier, dan krijg je de gevallen waarbij iemand zich voor de trein gooit bijv. Kan worden voorkomen door mensen een makkelijke en humane optie te geven op eruit te stappen. Betreft de straf, een mislukte zelfmoordpoging zorgt ervoor dat je verplicht in wordt opgenomen "voor je eigen veiligheid", met als gevolg dat de persoon gedwongen wordt zijn/haar leven uit te zitten tegen de eigen wil in. Dit is toch niet normaal meer, daarmee laat je iemand onnodig verder lijden.
-5 kudos 2024-04-12 12:01:40 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
zoveel minnetjes, maar een onderbouwd weerwoord niet te zien. noem 1 logische reden waarom de overheid voor ons mag bepalen wanneer je recht hebt om te sterven?
-8 kudos 2024-04-12 11:16:08 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@hifiwotspot | 12-04-24 | 11:07: Kortgezegd, noem 1 goede reden waarom een mens niet zelf zou mogen kiezen, waarbij het daadwerkelijk in belang van die persoon is. Zelfdood verbieden is simpelweg mensen verplichten om tegen hun wil verder te leven, dat is voor niemand goed. Niet de persoon, niet de mensen eromheen die het lijden moeten aanzien, niet voor de zorg die erbij komt kijken.
-9 kudos 2024-04-12 11:13:40 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
@hifiwotspot | 12-04-24 | 11:07: als jij of ik of wie dan ook, het besluit neemt genoen te hebben van het leven, waarom moet dat illegaal zijn? Als het niet mag, dan ben je simpelweg geen baas over je eigen leven en is het de overheid die bepaald of je wel of niet mag sterven. Je kan me niet wijsmaken dat dit vrijheid is ...
-97 kudos 2024-04-12 10:32:27 op DOET-IE HET of doet-ie het niet?
Deze discussie bewijst wat de meesten weigeren in te zien: je bent geen baas over je eigen leven. Zelfmoord is strafbaar, omdat je als mens een product van de overheid bent. Dood op 30 betekent 37 jaar aan misgelopen belastingen en een lagere productie als land. Beter sterven vanuit eigen keuze, dan noodgedwongen voor een trein gooien omdat je zelf geen eind eraan mag maken. Vrijheid is een illusie.
6 kudos 2024-04-05 14:42:32 op Trap niet in de praatjes van ‘bankmedewerkers’!!!
Erger nog, is dat die 36miljoen wordt gemeld in het nieuws, maar de 27 miljard (bijna 100x zoveel geld notabene) die is gefraudeerd door een aantal grote nederlandse bedrijven via dividendfraude, daar hoor je niemand over. Prioriteiten van het nieuws (en overheid) liggen meer bij de "kleine" criminelen dan de echte dieven op hoog niveau in de economie.
5 kudos 2024-04-05 14:10:35 op Trap niet in de praatjes van ‘bankmedewerkers’!!!
Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom mensen hier niet voor beschermd worden door de bank. Wel miljardenwinsten maken over de rug van klanten door hoge rentes in een economisch dieptepunt, maar een bejaarde een paar duizend euro vergoeden wanneer fraude/oplichting wordt geconstateerd, daar hebben ze geen tijd en geld voor natuurlijk. Maak het een wet dat mensen hiervoor verzekerd zijn via de bank tot een bepaald bedrag zodat de slachtoffers niet de dupe biljven terwijl zowel de bank als criminelen blijven profiteren!
-85 kudos 2024-04-03 10:30:51 op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Linksrijden is idd bloedirritant, maar om het op deze manier aan te pakken? Agent haalt de meesten in via de rechterkant (mag niet), zie geen knipperlichten bij baanwisselen (kan aan mij liggen) en de snelheid gaat ook boven de grens.
Ik ben voor handhaving, maar geef dan wel het goede voorbeeld. Een normale motorrijder die rechtsinhaalt en gebaren naar auto's achter zich zou maken wordt gelijk van de weg geplukt. Plan is goed, uitvoering mocht beter.
-43 kudos 2024-03-28 14:06:37 op Tjer niet op komen dagen bij Bosma maar zegt wel sorry
Heb niks met nederlandse politiek, noch met baudet of klaver, maar dit circus laat weer mooi zien hoe de overheid werkt: praten, verwijten, wijzen, discussieren, kinderachtig gedoe. Al zou baudet geld van putin hebben gehad, who cares? Focus eens op wat er echt toe doet, stijgende armoede, vluchtelingen opvang, inflatieprobleem, werkgelegenheid enz. Jammer om te zien dat onze hele tweede kamer meer tijd en aandacht besteedt aan iets wat mogelijk wel/niet waar is over baudet, ipv te richten op wat voor NL echt belangrijk is en oplossingen te voorzien. De baudet/klaver discussie is gewoon weggegooide tijd en geld van de belastingbetaler, hier heeft geen enkele nederlander toch iets aan op dit moment of in de toekomst om te bewijzen of baudet nu wel of geen geld uit rusland heeft gehad?
-22 kudos 2024-02-09 14:18:05 op Dumpert Pinpas Vrijdag, daar gaan we weer!
Goed gezegd, dit bevestigd mijn punt dus. We stoppen zoveel tijd, geld en aandacht in oorlogen en landen waar we niets mee te maken hebben, ten koste van de mensen in eigen land. Prioriteiten in NL liggen al lang niet meer bij onze eigen bevolking, zonde.
17 kudos 2024-02-09 14:05:59 op Dumpert Pinpas Vrijdag, daar gaan we weer!
Degene die de actie onderneemt, is hoe dan ook fout. Is te makkelijk om dit nu af te schuiven op een mogelijk vriendje die misschien ook nog eens buitenlands is, simpelweg omdat het een blond nederlands meisje is. Wellicht is haar partner in crime wel haar beste vriendin, die ook nog eens blond en nederlands is, wie weet. Ik heb geen medelijden voor deze zaken, ze doet keihard mee en profiteert net zo goed, fout = fout ongeacht wie aan de andere kant van de lijn zou zitten.
5 kudos 2024-02-09 13:18:42 op Dumpert Pinpas Vrijdag, daar gaan we weer!
Ik snap de minnetje niet echt, maar zal wel aan mij liggen. Als je een jonge nederlandse meid zo herkendbaar in beeld hebt en de locaties weet waar ze is geweest, dan is haar vinden niet zo moeilijk voor een instantie als de politie, met al haar mensen en middelen. Dit lijkt bijna niet belangrijk genoeg om zelf moeite in te steken, dus gaan we het publiek wel om hulp vragen (waarschijnlijk ook weken/maanden na de feiten)...
-2 kudos 2024-02-09 12:57:39 op Dumpert Pinpas Vrijdag, daar gaan we weer!
Is de politie in NL nu echt zo triest? Deze meid gaat een casino naar binnen, winkels naar binnen, verschillende pinapparaten bezoeken ... En alsnog kunnen jullie haar niet vinden?? Noem mij maar gek, maar als je met zoveel duidelijk bewijsmateriaal een verdachte niet kan vinden en arresteren, dan heb je echt totaal geen reden meer om te gaan staken voor beter loon of werkomstandigheden, sorry not sorry. Deze meid staat waarschijnlijk ook met haar gezicht op facebook en instagram, een beetje speurneus zou haar al lang gevonden moeten hebben. Waar zijn ze mee bezig bij justitie? PS, mooi om te zien dat het niet alleen buitenlanders zijn, maar net zo goed de nederlandse blondines!
5 kudos 2024-02-02 14:29:20 op Opsporing Verzocht! Kleautzakjes met gestolen pinpas
Onzin, ik ben een alleenstaande vader met gigantische schuld door gerechtskosten, ook ik werk voor mn geld hoe moeilijk het ook is. Stelen en bedriegen is een keuze, hiervoor de maatschappij verwijten is een slap excuus.
10 kudos 2024-02-02 12:18:30 op Opsporing Verzocht! Kleautzakjes met gestolen pinpas
Twee criminelen met haarscherp beeldmateriaal van het gezicht. Locaties bekend van winkel en pin-apparaat. Camera's welke inmiddels op ontzettend veel plekken hangen. Maar deze twee idioten vinden en arresteren, ho maar, daar is hulp van de medemens voor nodig ...
Wellicht ben ik naief, maar als je gezicht zo duidelijk op beeld staat kunnen deze malloten toch makkelijk worden opgezocht door justitie?
Daarnaast is het "voor dit slachtoffer te laat", waarom vergoed een bank deze vrouw niet? Maken wel miljarden winst over de rug van de normale burger, maar iemand schadeloos stellen wanneer een paar duizend is gestolen (met bewijs notabene) dat is weer een stap te ver voor de bank. Raar dat het vertrouwen in de overheid in banken afneemt met de jaren he? Hoe zou dat komen vraag ik me af.
0 kudos 2024-01-19 17:50:09 op De plaat en zijn verhaal deel 1
beter alternatief > https://www.youtube.com/watch?...
66 kudos 2024-01-12 12:24:26 op De Grote Donorshow
Toch erg dat dit zoveel ophef veroorzaakte jaren geleden, maar nu is het blijkbaar sociaal geaccepteerd dat tv-shows waarin mensen zich letterlijk dood-eten in de VS voor de niet obese mensen als entertainment wordt verkocht ... Om nog te zwijgen over de "probeer niet vreemd te gaan met 20 sletten om je heen"-shows en dan afvragen waarom zoveel mensen scheiden en alleenstaande ouders toenemen in aantallen. Goed bezig maatschappij !!
-19 kudos 2023-12-01 17:08:10 op Behind the scenes
@Zolderkamervragen | 01-12-2023 | 16:11: "het water" en "volhouden" is juist, je had 1 vd 2 goed, sir noob
-24 kudos 2023-12-01 15:56:43 op Behind the scenes
@Zolderkamervragen | 01-12-2023 | 15:43: maar dan wel "de water" melden? manmanman XD
-22 kudos 2023-11-08 18:02:29 op Herres in Rotterdam Zuid
@penetrant | 08-11-2023 | 17:01: We doen allemaal alsof NL zo geweldig is, maar onze Gouden Eeuw is winst maken over de rug van anderen. Buitenlanders binnenhalen om werk te verrichten waar de gemiddelde NLer zich te goed voor voelt. Maar dan wel achteraf altijd klagen over de k*t buitenlanders, zonder hen waren we niet hier vandaag of je het leuk vind of niet ;)
Mijn grootouders zijn hierheen gekomen in de mijnen werken omdat de NL paupers te beroerd waren voor dergelijk fysiek zwaar werk. Zonder deze buitenlandse werkpaarden zou NL nu nog steeds een boerengat zijn ipv welvarend :p
Maar goed, zelfkennis is ver te zoeken, zeker op dumpert/internet waar iedereen zich een held of genie waant XD
-109 kudos 2023-11-08 16:50:22 op Herres in Rotterdam Zuid
Waarom is op dumpert altijd standaard haat richting buitenlanders? Ja dit is triest rijgedrag, ja ze zijn mss buitenlands, maar dat heeft niks met elkaar te maken. Kijk eens naar hoeveel "nette nederlanders" gemiddeld met drank en drugs achter het stuur zitten en bedenk ook even wat een triest landje NL eigenlijk is. Zonder al die allochtonen waar men hier over klaagt, was NL nooit zo welvarend geweest als vandaag de dag. Wij zijn een product van de slavernij tijd mensen, eerst naar ons/jezelf kijken voordat we gaan wijzen ;)