-1,657 +7390 -9047
Kudos
#288959 (Top 90.4178%)
| Kudos/dag | -2.89 |
| Kudos/reaguursel | -1.08 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 740 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -723 |
-1,657 +7390 -9047
Kudos
#288959 (Top 90.4178%)
| Kudos/dag | -2.89 |
| Kudos/reaguursel | -1.08 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 740 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -723 |
1,536
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 2.68 |
| Topreaguursels | 1 |
| Woorden per reaguursel | 64.8 |
| Reacties per reaguursel | 0.42 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 33 |
| Aantal x weggejorist | 24 |
| Geregistreerd op | 04-05-2024 |
| Eerste reactie op | 10-05-2024 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2025-12-05 10:43:00 door belco1998 op Daar zijn we ook weer vanaf!
@wladiflap | 05-12-25 | 11:34:Geen van beide landen is door het Internationaal Strafhof definitief veroordeeld.
Bij Rusland loopt een ICC-onderzoek en zijn er arrestbevelen uitgegeven, maar nog geen einduitspraak.
Bij Israël lopen óók ICC-procedures en zijn eveneens arrestbevelen uitgevaardigd.
Dus deze maatstaf ('wel veroordeeld / niet veroordeeld') kun je niet gebruiken.
Feit blijft: voor beide landen zijn het lopende onderzoeken, geen afgeronde veroordelingen.
Dat we Rusland massaal cancelen en Israël niet, heeft dus weinig met rechtspraak te maken, dat is vooral het resultaat van politieke keuzes en mediakaders. De EBU volgt simpelweg de windrichting, niet een vaste meetlat.
-1 kudos 2025-12-05 10:34:19 door wladiflap op Daar zijn we ook weer vanaf!
geen enkel int. strafhof heeft Israel tot nu toe echt veroordeeld , en daar zal wel een rede voor zijn. Rusland heeft daarintegen al genoeg veroordelingen verzameld.
Dat zou de maatstaf moeten zijn voor wel of geen deelname.
Een daartoe bevoegd strafhof die bepaald , ipv een omroep met politieke ambities.
-3 kudos 2025-12-04 16:07:01 door SchuivendePanelen op Rally loopt bijna in het hond-erd
Op de Filippijnen noemen ze elke hond Aso.
28 kudos 2025-11-30 12:08:08 door Dispuutspik op Nederlandse Gradus Kraus hoekt Europese titel binnen!
Kampers.
0 kudos 2025-11-24 12:48:37 door belco1998 op Weird Duk loopt weg bij EO-talkshow
@KelderKebabKwab | 24-11-25 | 09:36: Je haalt allemaal historische voorbeelden aan, maar je trekt daar de verkeerde conclusie uit.
Mensen en jij dus ook, doen alsof cultuur iets is dat je moet invriezen, maar dat slaat nergens op.
Nederlanders zijn juist cultureel flexibel geweest, en precies daardoor zijn we als land zo succesvol geworden: handel, uitwisseling, nieuwe ideeën, nieuwe mensen dat is onze cultuur en onze kracht.
Kerkklokken waren ooit puur religieus.
Nu noemen we het traditie.
Niet omdat het heilig was, maar omdat het land toen anders was samengesteld.
Maar vandaag ziet Nederland er anders uit dan 100 of 200 jaar geleden.
Meer mix, meer invloeden, meer diversiteit.
Dat is geen bedreiging, dat heet tijd.
Blijven zeggen:
"Klokken zijn cultuur, de azan niet,"
is geen serieuze analyse dat is 100% populisme.
Jij doet alsof cultuur nooit mag veranderen, terwijl onze hele geschiedenis het tegendeel bewijst.
Als je volgens "onze cultuur" succesvol wilt zijn, dan moet je juist met de tijd meegaan, net zoals Nederlanders dat altijd hebben gedaan.
Niet vasthouden aan een vitrinemodel van hoe het vroeger was, maar kijken hoe je nieuwe uitingen netjes en praktisch in goede banen leidt.
Dat ís de kern van onze culturele kracht: geen angst voor verandering, maar juist kansen zien.
Nederland is niet welvarend geworden door alles hetzelfde te houden, maar juist door open te staan voor nieuwe ideeën, nieuwe mensen en nieuwe invloeden.
1 kudos 2025-11-24 08:36:28 door KelderKebabKwab op Weird Duk loopt weg bij EO-talkshow
Geloof en cultuur zijn onlosmakelijk verstrengeld.
Je kunt niet zomaar zeggen "geloof past zich aan cultuur aan" alsof cultuur een vast gegeven is en religie alleen maar een laagje verf eroverheen. Religies vormen cultuur actief mee. Het christendom heeft eeuwenlang bepaald hoe Nederlanders naar tijd kijken (zondag als rustdag), hoe ze kunst maken (kerkarchitectuur, religieuze schilderkunst), wat ze eten (vasten, carnaval), hoe ze trouwen, begraven, feesten.
Het is geen eenrichtingsverkeer. Ja, religies passen zich aan maar ze brengen ook hun eigen culturele bagage mee die blijft hangen. Kerkklokken zijn daar een perfect voorbeeld van: oorspronkelijk een religieus instrument, nu zo ingeburgerd dat zelfs niet-gelovigen ze als "onze cultuur" ervaren. Dat bewijst juist dat religieuze praktijken cultuur worden.
Historische wortels tellen. Het feit dat klokken hier eeuwen aanwezig zijn geweest maakt ze onderdeel van de lokale cultuur; inclusief herinneringen, geluidslandschap, sociale rituelen rond klokluiden. Dat is niet "misbruiken voor populisme", dat is erkennen dat geschiedenis betekenis geeft. En je verzetten wat in potentie de cultuur kan ververanderen is in de basis ook geen populisme.
10 kudos 2025-11-23 18:56:50 door TangoWhiskey op Break! Beide auto's Mclaren gediskwalificeerd
@idur | 23-11-25 | 15:10: Naast het feit dat hij al 4 jaar kampioen is, doet hij dat ook nog eens in een auto waar geen van zijn teamgenoten in hebben weten te presteren. Dat toont des te meer aan hoe goed Verstappen is.
Hij wordt niet voor niets door steeds meer mensen op het niveau Senna, Schumacher geplaatst.
Hij is gewoon echt héél goed, dat inzien is niets chauvinistisch.
21 kudos 2025-11-23 16:15:44 door Pater_piemelprak op Break! Beide auto's Mclaren gediskwalificeerd
@idur | 23-11-25 | 15:10:
Hij is al 4 jaar kampioen, nummer 1.
Maar los van dat kan je inmiddels ook langzaam gaan stellen dat hij zonder twijfel tot de beste coureurs ook behoort.
Boven Hamilton staat hij sowieso, die laat dit seizoen zien wat hij echt kan.
100 kudos 2025-11-23 14:33:48 door Iglo23 op Break! Beide auto's Mclaren gediskwalificeerd
Ja Idur.. Al een aantal jaren. Stomste reaguursel van deze Zondag komt op jou naam. Gefeliciteerd, ook namens Max.
-304 kudos 2025-11-23 14:10:38 door idur op Break! Beide auto's Mclaren gediskwalificeerd
De allerbeste van de wereld?.... Hahahahaahaaaha. Toch n beetje chauvinistisch hé grapjas?
0 kudos 2025-11-01 18:34:24 door Blaasekster op Heftige mishandeling station Amsterdam-Zuid
-weggejorist en opgerot-
0 kudos 2025-10-30 20:00:57 door DeSerafijn op Afscheidsspeech Timmerfrans
Geert Wilders die aftreedt, haha en wie gaat die partij dan leiden? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
-1 kudos 2025-10-30 19:35:04 door Schuurm op Afscheidsspeech Timmerfrans
@belco1998 | 30-10-25 | 17:00: Denk je echt dat Timmermans van plan was serieuze stappen te maken met asiel-migratie?
Ik zou er weinig van verwachten, van D66 trouwens ook niet.
Mee eens dat Wilders niks waar heeft gemaakt, dat Coenradie er weg is gegaan zegt veel.
7 kudos 2025-10-30 16:00:22 door belco1998 op Afscheidsspeech Timmerfrans
@Jopie86 | 30-10-25 | 16:50: En precies daar zit het verschil. Frans had een concreet plan voor beter asielbeleid, Wilders niet. Hij deed alsof alles morgen geregeld kon zijn politiek als toverspreuk. Net als dat toneelstukje met die vrouw van 385 euro's zorgkosten: Geert riep dat zij "het nú nodig had" en zette Frans weg als kil. Later bleek dat ze het helemaal niet zo nodig had. En belangrijker: in de 11 maanden dat Wilders wél verantwoordelijkheid had, heeft hij haar geen stap verder geholpen. Frans presenteerde tenminste een realistische route, Wilders leverde alleen theater en dus vertraging.
2 kudos 2025-10-30 15:50:14 door Jopie86 op Afscheidsspeech Timmerfrans
@belco1998 | 30-10-25 | 16:32: het word inderdaad tijd asiel aan te pakken. Als dat door andere partijen gebeurt dan heeft Geert Wilders geen stemmen meer.
0 kudos 2025-10-30 15:32:12 door belco1998 op Afscheidsspeech Timmerfrans
@Vanbonkenaayen | 30-10-25 | 16:25: Leg uit. Want jij bent zo alleen maar populistisch aan het roepen. Ik heb alleen de feiten benoemd.
5 kudos 2025-10-30 15:25:51 door Vanbonkenaayen op Afscheidsspeech Timmerfrans
Belco, de wegkijkende paarse broek
2 kudos 2025-10-27 20:04:28 door Commando_Knetter op Raak me niet aan, kerel!
Minder van dit, dat zou betekenen dat we niet meer dit soort gajes de grenzen van europa binnenhalen
0 kudos 2025-10-22 13:36:00 door belco1998 op Timmerfrans heeft gejokt
@VanilleKoekie | 22-10-25 | 15:14: Waar dan?
-2 kudos 2025-10-22 13:35:04 door belco1998 op Timmerfrans heeft gejokt
@Florijn | 22-10-25 | 15:03: Mee eens dat je geen leugen moet goedpraten met een andere politicus die ook onwaarheden vertelt. Maar mijn punt was dat de meesten hier die roepen dat Frans liegt, zelf PVV stemmers zijn en dus de leugens van Geert zonder moeite accepteren. Dat is meten met twee maten, wetende dat ik dit van Frans zeer zeker geen leugen noem. En jouw redenering gaat ook mank: als je op basis van afstand beoordeelt wie er wel of niet iets over AZC's mag zeggen, dan valt Wilders sowieso af. Die woont veel verder weg en leeft achter permanente bewaking. Timmermans woont in Maastricht en heeft dagelijks contact met een normale leefomgeving. Als er écht problemen zouden zijn met 1 van die 3 AZC's, dan had de buurt dat allang laten horen, hij zou er onmogelijk níet van meegekregen hebben. Dus als jij dit nog steeds leugens of geen ervaringen van Frans gaat noemen is gewoon onlogisch.
0 kudos 2025-10-22 13:14:51 door VanilleKoekie op Timmerfrans heeft gejokt
Wel mooi; illustreren dat er met meerdere maten gemeten wordt door het zelf te doen.....
2 kudos 2025-10-22 13:03:19 door Florijn op Timmerfrans heeft gejokt
@belco1998, Daar gaat het niet om. Als Wilders of wie dan ook onwaarheden vertelt, is dat geen vrijbrief om dat zelf ook te doen. Timmermans stelt dat azc's geen overlast veroorzaken 'op basis van eigen ervaring'. Hij zegt dat hij om de hoek woont, maar dat klopt niet. Je kunt dat dus niet als onderbouwing gebruiken. Noem dan liever andere cijfers of bronnen die zijn standpunt ondersteunen. Dit is tenslotte een belangrijk verkiezingsthema, dus goed dat het AD controleert of zijn onderbouwing enig hout snijdt.
Er zijn drie azc's, één grote en twee kleine. De kleinste (Sibemaweg, 30 personen) ligt het dichtstbij, maar nog steeds aan de andere kant van het water en het centrum. De grootste (AZM Maastricht, 650 personen) ligt helemaal aan de andere kant van de stad voor hem. Al met al dus niet echt 'in de buurt' of 'om de hoek'. Je kunt dan niet stellen, op basis van je eigen ervaring, dat azc's overlast veroorzaken in de directe omgeving, of dat nu wel of niet zo is.
-1 kudos 2025-10-22 12:40:27 door belco1998 op Timmerfrans heeft gejokt
@shell-B | 22-10-25 | 14:31: Dankej Geert.
8 kudos 2025-10-22 12:31:27 door shell-B op Timmerfrans heeft gejokt
Is goed, Frans.
0 kudos 2025-10-22 12:31:08 door De_Pinkel op Timmerfrans heeft gejokt
-weggejorist-
-1 kudos 2025-10-20 13:59:34 door belco1998 op Dilan sloopt NRC-journalist
@Pel de pinda | 20-10-25 | 14:57: Het is wel degelijk een onderbouwing om de Orde erbij te halen, maar was sterker geweest als zij daarbij duidelijke voorbeelden had gehad dan alleen maar rode vakjes. En dat jij nu framed met zogenaamde experts zegt ook wat over jou denkwijze hierin en die lijkt hierdoor niet neutraal.
-1 kudos 2025-10-20 13:56:50 door belco1998 op Dilan sloopt NRC-journalist
@trygar | 20-10-25 | 14:16: Klopt, de journaliste had sterker gestaan met concrete voorbeelden. Maar dat verandert niks aan het feit dat Dilan de rollen omdraait: in plaats van inhoudelijk in te gaan op serieuze kritiek, kiest ze ervoor de boodschapper subtiel te framen. Dat is geen uitleg geven, dat is populisme. En wie haar nu verdedigt, vergeet hoe Dilan in deze positie is gegroeid en steeds rechtser is geworden. Dilan snapt dat populisme werkt en jij bent daar blijkbaar ook vatbaar voor.
0 kudos 2025-10-20 13:03:14 door G.Kalf op Dilan sloopt NRC-journalist
-weggejorist en opgerot-
8 kudos 2025-10-20 12:57:06 door Pel de pinda op Dilan sloopt NRC-journalist
De jorunaliste komt met een stelling die ze niet kan onderbouwen. Ze komt niet verder dan maar er zijn "experts die zeggen". Daar heeft Dilan een probleem mee. Ze heeft een probleem met "journalisten" die napraten wat zogenaamde "experts" zeggen zonder zelf onderzoek te doen waarover het gaat.
32 kudos 2025-10-20 12:16:02 door trygar op Dilan sloopt NRC-journalist
De journalist stelt dat er behoorlijk wat vakjes rood zijn bij programma VVD, als Dilan vraagt om deze te benoemen dan kan de journalist dat niet. Dat betekent dat je je huiswerk niet hebt gedaan als journalist. Verder wordt er nergens genoemd dat het linkse vragen zijn, die koppel je er zelf aan. Het is gewoon slechte journalistiek als je een vraag stelt om iemand terecht te willen wijzen maar geen voorbeelden erbij kan noemen en verschuilt achter externen. Als journalist moet je ingelezen zijn en kunnen benoemen war de punten/bezwaren van experts zijn op dat moment.
0 kudos 2025-10-19 14:49:48 door belco1998 op Denk logisch
@Lautjekrijgde | 19-10-25 | 13:10: Kritiek op instituties is gezond, daar ben ik het mee eens. Maar kritiek is iets anders dan ze structureel ondermijnen of voorstellen alsof ze willens en wetens tegen de burger werken. Daar zit het gevaar. Niemand beweert dat Wilders genocide pleegt, maar wel zelfde stijl een Milosevic heeft en dus dat zijn manier van framen het vertrouwen in de democratische systemen verzwakt. En dát is wél relevant, want zonder vertrouwen vallen instituties uiteindelijk vanzelf. Wilders zet journalisten, rechters en zelfs politici structureel weg als 'partijdig' of 'corrupte elites' en vaak met beledigende woorden en scheldnamen. Vind jij dat een gezonde vorm van kritiek, of is dat precies het ondermijnen waar ik het over heb?
-1 kudos 2025-10-19 11:10:54 door Lautjekrijgde op Denk logisch
@knoflookwindje | 18-10-25 | 18:33: Jullie roepen dat populisten angst zaaien, maar jullie draaien al jaren op angstpolitiek.
Angst voor "de ondermijning van de rechtsstaat", angst voor "extreemrechts",
angst voor "de herhaling van de jaren '30", angst voor "Trump toestanden", angst voor alles dat niet in jullie morele mal past.
Jullie noemen het waarschuwen, maar het is gewoon bangmakerij in keurige taal.
Jullie verkopen geen oplossingen, jullie verkopen paniek over wat er kán gebeuren als mensen niet op jullie blijven stemmen.
"Als Wilders regeert dan stort het land in, dan vallen de instituties, Dat is geen argumentatie, dat is politiek op basis van doemscenario's.
En dan durf je met droge ogen te zeggen dat hij angst verkoopt?
Jullie hele campagne draait op morele horrorverhalen over wat er gebeurt als de macht verschuift.
Dat is geen verheven democratie, dat is electorale chantage verpakt als deugd.
-1 kudos 2025-10-19 11:04:18 door Lautjekrijgde op Denk logisch
Je begint met "ik snap best dat hij sympathiek overkomt" maar eindigt meteen in de standaard horrorverhalen over Milosevic, Joegoslavië en Trump, alsof elke politicus die kritiek heeft op media en instituties automatisch op weg is naar genocide. Dat is geen analyse, dat is angstpraat. Als iemand de rechtsstaat zou uithollen, dan zijn het juist de partijen die jarenlang debat hebben gesmoord door iedereen met afwijkende mening weg te zetten als gevaarlijk, extremist of populist. Macht corrumpeert pas echt als niemand meer tegengas mag geven. Wilders wijst op falende instituties omdat die instituties jarenlang beter hun eigen imago beschermden dan de belangen van gewone Nederlanders. Dat jij dat gelijk vertaalt naar een Balkan oorlog zegt meer over jouw paniek dan over zijn plannen. De echte uitholling van de democratie begint wanneer kritiek op de macht wordt vergeleken met oorlogsmisdaden, alleen om een electoraal tegenstander te demoniseren. Als dat jouw idee van rechtsstaat beschermen is, dan is precies dát de reden waarom mensen massaal zijn kant op bewegen.
1 kudos 2025-10-19 10:45:11 door Rovig op Vuilnisman met hardloopschoenen
Zou liever dit op de olympische spelen zien dan breakdancen
-2 kudos 2025-10-18 18:25:17 door Rochus79 op Denk logisch
@knoflookwindje | 18-10-25 | 18:33: Inderdaad, Timmermans, Dylan, Bontebal. Dat zijn de mensen die met oplossingen komen. O, wacht die komen ook niet met oplossingen. Tot nog toe hoor ik alleen Jimmy, Joost en Rob met oplossingen komen. Dus kies daar maar uit.
7 kudos 2025-10-18 16:33:48 door knoflookwindje op Denk logisch
Populisten als Geert doen maar 1 ding en dat is angst creëren. Ze hebben helemaal geen baat bij oplossingen, daarom komen ze ook niet met oplossingen.
-3 kudos 2025-10-18 16:26:26 door Rochus79 op Denk logisch
Tsja het gevaar van links democraten is inefficiëntie, hoge belastingdruk, bureaucratie, controversiële migratie of klimaatmaatregelen. Het gevaar van rechts liberaal is teveel vrijheid en marktwerking. Zo heeft alles en iedereen wel zijn nadelen. We leven in een democratie. Schijnbaar willen veel mensen een populist, veel willen sociaal, dan nog een bups liberaal en een aardig aantal polderen er op los met het CDA. Wat er ook uitkomt, een formatie gaat niet lukken. En dan zou iedereen gewoon ontslagen moeten worden. Ze ( de leiders van de grootste 5-6 partijen) moeten er maar uit zien te komen. En anders mogen ze wat mij betreft een rondje overslaan. Dat ze maar eens over hun eigenbelang heen stappen.
19 kudos 2025-10-18 16:12:53 door DerAlte71 op Denk logisch
Vorige keer PVV gestemd, gaat hem deze keer niet worden. Wat een wanprestatie was dat afgelopen keer en met zo'n schreeuwende Greet is simpelweg niet samen te werken. Heb je een deal met hem, zet hij doodlruk 5 minuten later een vreemd bericht op X over je.. Onbetrouwbaar sujet..
18 kudos 2025-10-18 16:12:30 door jamaarikweethetbeter op Denk logisch
Dit verhaal klopt, en is momenteel in heel veel landen bezig of bezig geweest. Denk maar UKIP tijdens Brexit, of PiS in Polen die rechters uit hun ambt hebben gezet, onze Geert-vriend Viktor Orbán, nu AfD in Duitsland. Allemaal hetzelfde onderwerp halen ze aan: identiteitscrisis, wij zijn belangrijk en de rest niet. Het is een fase in Europa waar we door heen moeten, en als men erachter komt dat deze populisten niets waarmaken, verdwijnen ze ook weer.
-11 kudos 2025-10-18 16:11:10 door gerrieslagboom op Denk logisch
Zou het zo kunnen zijn dat hij persoonlijk écht Nederland verder wil helpen? En daar al jarenlang zijn vrijheid voor opgeeft? Of denk jij dat hij elke ochtend opstaat en zegt: 'Yes vandaag weer een lekker dagje de rechtstaat uithollen!'.
-7 kudos 2025-10-18 16:01:44 door Pineapplefreeze op Denk logisch
Prima onder woorden gebracht!
-17 kudos 2025-10-18 16:01:06 door finzend op Denk logisch
Ja man je hebt gelijk na die timmermans gezien te hebben daar kreeg ik ook even het gevoel dat ik op hem zou moeten gaan stemmen.
-5 kudos 2025-10-12 01:43:17 door Mario Wanna op Verveeljeugd mept vrouw met kinderwagen
Wie ben jij en waar kijk je naar?
24 kudos 2025-10-11 23:55:35 door belco1998 op Verveeljeugd mept vrouw met kinderwagen
@Willesss | 12-10-25 | 01:19: Zolang mensen zoals jij meteen alles willen aanpakken zonder te snappen waar het probleem écht zit, komt het steeds weer terug. Onkruid pak je bij de wortel aan door de oorzaken te begrijpen en weg te nemen.
-27 kudos 2025-10-11 23:49:34 door belco1998 op Verveeljeugd mept vrouw met kinderwagen
@janalleman | 12-10-25 | 01:29: Top, bedankt voor je reactie. Ik snap je punt over statistieken, maar cijfers vertellen nooit het hele verhaal. Zelf heb ik jaren als vrijwilliger mee gewerkt in projecten om probleem jongeren op het juiste pad te krijgen en te houden. Daar kwamen ook veel statistieken voorbij, en vaak bleken die heel anders te verklaren zodra je er dieper in dook. Als een groep ergens oververtegenwoordigd is, zegt dat meestal meer over factoren als armoede, kansarmoede of uitsluiting dan over afkomst. Kijk maar naar oude filmpjes over 'probleemwijken', tuig vind je overal. Tuiggedrag moet benoemd en aangepakt worden, daar zijn we het over eens. Maar als we steeds één bevolkingsgroep als probleem aanwijzen, schuiven we de echte oorzaken onder tafel én versterken we juist de polarisatie. Laten we daarom kijken naar gedrag én omstandigheden, in plaats van elkaar verdelen. En vooral: gezamenlijk ingrijpen op straat als dit soort ellende gebeurt.
272 kudos 2025-10-11 23:29:48 door janalleman op Verveeljeugd mept vrouw met kinderwagen
Je hebt gelijk. Tuig is tuig. Er is autochtoon tuig en er is allochtoon tuig. Het vervelende is dat de realiteit lijkt uit te wijzen dat, ondanks de allochtonen in de minderheid zijn in Nederland, ze wel meer tuig leveren. Statistisch te onderleggen enzo.
De polarisatie begint bij dat te ontkennen. De polarisatie begint door vanuit een soort trauma uit de 2e wereld oorlog geen bevolkingsgroep terecht te willen wijzen, het probleem weg te wuiven en degene die het probleem wel benoemd een racist te noemen. Of fascist. Door liever de mensen die zich uitspreken terecht te stellen dan de mensen die zich misdragen. En dat creëert steeds diepere, ontstoken en rottende wonden in onze samenleving.
Dus wil je polarisatie oplossen? Ben analytisch, interpreteer de statistieken zoals ze zijn, durf de problemen te benoemen zoals ze zijn en dan kunnen we gezamenlijk de discussie gaan voeren hoe we dat gaan oplossen! Objectief, open blik, wetenschappelijk.
422 kudos 2025-10-11 23:19:42 door Willesss op Verveeljeugd mept vrouw met kinderwagen
Zolang mensen zoals jou denken dat je onkruid niet bij de wortel moet aanpakken, wordt het alleen maar erger.
1 kudos 2025-09-20 13:50:48 door belco1998 op In brand gestoken politieauto op de kant
@Dr. Klatergoud | 20-09-25 | 15:34: Tuurlijk, lekker makkelijk: alles de schuld geven van een paar relschoppers. Maar dit klimaat wordt al decennia lang opgefokt. Jij kijkt alleen naar nu, terwijl dit probleem een lange aanloop heeft gehad.
3 kudos 2025-09-20 13:47:50 door belco1998 op In brand gestoken politieauto op de kant
@Narelach | 20-09-25 | 15:31:
Dat jij mij links noemt terwijl ik zelf aangeef rechts te zijn, zegt al genoeg over jouw denkwijze. En dat 'eigen volk'-verhaal van jou is alleen maar contraproductief. Was jij soms ook één van die vandalen? Voor mij is 'eigen volk' ieder welwillende inwoner in Nederland, maar dit bedoel jij zeker niet.
-2 kudos 2025-09-20 13:34:41 door Dr. Klatergoud op In brand gestoken politieauto op de kant
Ik weet niet of je het doorhebt maar de verdeeldheid komt echt uit 1 club: die mongolen hier die een auto in de hens steken. Ik wil niets, maar dan ook niets, met deze gasten te maken hebben.