944 +10634 -9690
Kudos
#36962 (Top 11.5657%)
| Kudos/dag | 1.22 |
| Kudos/reaguursel | 0.5 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 740 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -723 |
944 +10634 -9690
Kudos
#36962 (Top 11.5657%)
| Kudos/dag | 1.22 |
| Kudos/reaguursel | 0.5 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 740 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -723 |
1,882
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 2.43 |
| Topreaguursels | 2 |
| Woorden per reaguursel | 60.7 |
| Reacties per reaguursel | 0.41 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 33 |
| Aantal x weggejorist | 26 |
| Geregistreerd op | 04-05-2024 |
| Eerste reactie op | 10-05-2024 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2026-06-23 18:49:13 op Drinkpauze van de Duutsers
Vroeger stonden er in Duitse kantines automaten waar je in de werkpauze naast frisdrank ook bier uit kon halen.
-43 kudos 2026-06-23 18:36:16 op Carpaccio a la motorblok
Oooh wat heftig! Hoop dat jij begeleiding hebt om dit te verwerken.
4 kudos 2026-06-22 12:56:36 op BDM gaat gewoon door!
Ik heb een traantje gelaten van vreugde.
5 kudos 2026-06-22 12:53:31 op Hittegolf!
Placebofan.
0 kudos 2026-06-21 22:03:11 op We zijn voor Turkije
Dit doen zij toch!?
-3 kudos 2026-06-19 18:41:01 op Hoe heb je geslapen?
Is dit een open sollicitatie voor bij de NOS?
13 kudos 2026-06-18 12:38:32 op Howto niet je val breken bij poging tot bekflip
En zo, lieve kinderen, is breakdance ontstaan.
5 kudos 2026-06-18 11:17:41 op Re: Oekraïne slaat weer toe
Hej een ufo, oooch nee toch niet.
3 kudos 2026-06-18 11:15:20 op Zlatan vs Amerikaanse commentator
@DumpertOpa | 18-06-26 | 09:59: Heb jij onder een steen geleefd? Die kale is Thierry Daniel Henry, 1 van de voormalige topspeler van Frankrijk.
7 kudos 2026-06-17 21:07:36 op Fan van het toernooi
Why are you gay?
2 kudos 2026-06-17 14:20:41 op Sander Schimmelpipi vraagt zich af:
Ja Schimmelpenninck, maak dit maar belachelijk en kraak het af, maar dit nummer heeft meer gedaan voor de motorische links-rechtsontwikkeling van dit land dan het hele basisonderwijs.
72 kudos 2026-06-17 14:07:15 op Kosso niet goed begrijpen
Dit is gemeen iemands handicap belachelijk maken. Dat doen wij niet op Dumpert.
17 kudos 2026-06-17 09:58:11 op Opa heeft de skills nog
Zo moesten wij vroeger naar school gaan om de schoenen te sparen.
-9 kudos 2026-06-17 09:57:02 op Voorbeschouwing Argentinië - Algerije
Even voor de reaguurders die onder een steen leven en of oogkleppen op hebben (of gewoon Noord-Afrikanofoob zijn): Argentinië heeft historisch gezien al meer dan 300 doden door voetbalgeweld. Daar komt Algerije in de verste verte niet bij in de buurt.
-3 kudos 2026-06-12 16:04:48 op Paus is steeldief
De meeste christenen komen niet verder dan de kruis van een naburige dominee als kind.
-2 kudos 2026-06-12 13:22:51 op Bestel nu, we zitten voor u klaar!
Maar wat kost mij dit voor rondom mijn huis?
123 kudos 2026-06-09 10:50:20 op Eén aspirant-hooligan wil aandacht
Om met de woorden van Ricky Gervais te spreken: dood zijn is net als dom zijn. Je merkt er zelf niks van, het is vooral kut voor je omgeving.
6 kudos 2026-06-08 12:52:33 op Politiehond en agent grijpen inbreker
Ja, want voordat je het weet begint die hond ook te stelen.
6 kudos 2026-06-08 12:51:41 op Politiehond en agent grijpen inbreker
Je hoort hem heel duidelijk alstublieft zeggen, maar geen dankjewel van de agenten.
1 kudos 2026-06-08 12:51:01 op Politiehond en agent grijpen inbreker
Hij is er op getraint om aanloop te nemen.
0 kudos 2026-06-08 11:50:28 op Daar hang je dan in de bakkie
Ik heb voor minder 7 kleuren laten zien.
3 kudos 2026-06-02 22:49:03 op Instant karma
Ja, lach maar lekker. Tegen deze rotstoel had ik aangifte gedaan.
5 kudos 2026-06-02 12:58:04 op Helikoptermans met skills
Als piloot moet je maar net een hevige hik krijgen op het verkeerde moment!
33 kudos 2026-06-02 12:54:07 op Helikoptermans met skills
Ja dat is in eco stand!
-1 kudos 2026-06-01 14:32:24 op Reaguurder stelt zich voor.
Maar waar zit hij nu precies op?
14 kudos 2026-05-30 20:21:38 op Politie uitdagen is klappen vragen
Als iemand zo op je afkomt mag je wat mij betreft eerst slaan dan misschien praten, maar wel op bureau.
1 kudos 2026-05-30 11:49:27 op Jerrycans afgepakt van herder
Waterschaap!
-8 kudos 2026-05-30 11:44:16 op Meidenfittie op stapavond
Sorry, maar ik heb echt geprobeerd dit te voorkomen door mijn vriendin uit te leggen dat ik voor echte liefde bij haar ben en dat het blondje alleen maar goed is voor wilde vermoeiende seks met veel zweten en hijgen. Helaas heb ik haar niet kunnen overtuigen Heeft iemand misschien tips?
20 kudos 2026-05-30 11:29:20 op Klootzakken van plofkraak gezocht.
Ik vind dat als iemand ze hoe dan ook kan stoppen een lintje verdient! Weg met dit schorem.
3 kudos 2026-05-30 11:26:33 op Klootzakken van plofkraak gezocht.
Dit is hun werk!
12 kudos 2026-05-29 13:05:37 op Militair komt er aan de andere kant van de wereld achter dat z'n vriendin vreemd gaat
Wat een sletje, ik zou er toch voor gaan!
4 kudos 2026-05-27 22:39:27 op Simpele vraag voor mevrouw de Vos
Met de mond vol praten over 'minder asielzoekers', maar ondertussen wel juichen bij elke bom die het Midden-Oosten verder destabiliseert. Logica is ver te zoeken. De gemiddelde reaguurder negeert de feitelijke oorzaken en klaagt alleen maar.
15 kudos 2026-05-20 09:42:37 op Meneer denkt ongestraft een vrouwtje te mishandelen
Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat die man heel ontevreden was en daar nooit meer komt winkelen.
0 kudos 2026-05-20 09:14:19 op Weer in Guadalajara
Altijd maar succes hebben op je uiterlijk en later waarschijnlijk een rijke man trouwen. Ik denk dat zij daar als vrouw behoorlijk van baalt en liever niet als lustobject gezien wil worden. Vooral die handkus op het eind doet mij dit steeds meer geloven.
14 kudos 2026-05-16 16:22:34 op Max moet er even langs tijdens de 24U
Max was in voor een sandwich.
6 kudos 2026-05-16 16:17:52 op Normale avond uit in Engeland
Kijk daarom ga ik niet naar Engeland. Als je geen trio wilt met die meiden daar, dan gaan ze vlekken in je kleren maken met eten en drinken.
4 kudos 2026-05-15 00:16:41 op Skimboarden met houten plank
Ja, maar jij ziet toch ook hoe ver dat lopen is.
8 kudos 2026-05-13 10:02:38 op Duitse reaguurder met skills
Blijkt achteraf dat hij Parkinson heeft.
33 kudos 2026-05-13 09:40:30 op En daar is de Mobiele eenheid in Loosdrecht
De problemen met asielzoekers worden gecreëerd door onze eigen politiek. Zoals de AIVD het treffend omschrijft, hebben sommige politici hier simpelweg een broodwinning van gemaakt om mensen angst aan te jagen en feitelijk niets te regelen. Als we het huidige systeem radicaal omgooien en durven kiezen voor een prestatiegerichte aanpak, zal dat denk ik een hoop schelen. Een effectiever en rechtvaardiger model zou moeten rusten op de volgende pijlers: Integratie vanaf dag één: Er mag geen tijd meer verloren gaan in de opvang. Vanaf de eerste dagen is intensieve scholing verplicht in de Nederlandse taal, cultuur, geschiedenis en onze belangrijkste wetgeving. Harde voorwaarden voor verblijf: Toelating mag niet vrijblijvend zijn. Om überhaupt voor een verblijfsstatus in aanmerking te komen, dient men eerst verplicht in deze vakken een bepaald niveau te behalen. Geen uitkeringen bij de start: Na de formele toelating worden de eerste paar jaar geen uitkeringen verstrekt. Nieuwkomers worden geacht direct zelfstandig te participeren op de arbeidsmarkt. Beheersbaarheid door spreiding: We moeten de spreidingswet stug volhouden. Alleen zo houden we het aantal asielzoekers per gebied laag en blijft de situatie voor lokale gemeenten beheersbaar. Directe nultolerantie bij criminaliteit: Bij criminele praktijken en/of onrust met geweld vervalt je kans op verblijf in Nederland per direct. Wie onze wetten overtreedt, verspeelt zijn rechten. Ik denk dat wij met deze fundamentele systeemwijziging de politieke en maatschappelijke impasse kunnen oplossen. Hiermee verschuiven we de focus van een passief opvangsysteem naar een model van eigen verantwoordelijkheid en een brede maatschappelijke bijdrage. Er moet een einde komen aan deze bangmakerij; we moeten als Nederland juist de kansen zien die ons geboden worden. Nederland heeft nieuwe aanwas nodig om bijvoorbeeld het pensioensysteem overeind te houden. Zie hiervoor ook het recente advies van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 [vng.nl]. Dus open je ogen voor mogelijkheden en stop de onzin van zowel links als rechts. Mand.
27 kudos 2026-05-10 20:46:59 op Keuken lifehack
Dus tijdens poepen moet je je mond open laten?
8 kudos 2026-05-10 17:54:16 op Leverjatters in de oceaan
Ja, maar Archimedes wist nog niet van het bestaan van witte haaien, anders had hij daar rekening mee gehouden.
1 kudos 2026-05-06 21:24:06 op Foto afgevoerde opa mag niet.
@belco1998 | 06-05-26 | 15:18: Jammer dat er niet op feiten gebaseerde tegen reactie komt alleen maar simpel minnen.
0 kudos 2026-05-06 20:53:24 op Foto afgevoerde opa mag niet.
@Ben_en_Ruurd_2024 | 06-05-26 | 20:18: Als voor jou het begint bij 7 oktober dan leef jij onder een steen.
-2 kudos 2026-05-06 15:50:59 op Foto afgevoerde opa mag niet.
@bob de boarder | 06-05-26 | 15:34: Ik vind het bijzonder dat je nog steeds niet inziet dat júist jouw manier de herdenking tot een vrijblijvend privémomentje maakt. 'Dit nooit meer' roepen, maar ondertussen het handelen van Israël gedogen, gaat lijnrecht in tegen de kernwaarden waar deze nationale herdenking om draait. Als Nederland Israël officieel veroordeelt, zul je geen spandoek meer zien over het Palestijnse leed; dan is de morele erkenning er namelijk. Maar door die slachtoffers nu expliciet uit te sluiten, zoals jij heel duidelijk doet in je begintekst, ontneem je mensen de kans om de universele les van 4 mei op een geloofwaardige manier te herdenken. Je kunt de lessen van het verleden niet loskoppelen van je gedogen in het heden.
0 kudos 2026-05-06 15:18:37 op Foto afgevoerde opa mag niet.
-weggejorist-
0 kudos 2026-05-06 15:00:22 op Foto afgevoerde opa mag niet.
@bob de boarder | 06-05-26 | 14:34: Ik begrijp dat je de herdenking liever als een soort privémoment ziet, maar het is een nationale herdenking; hét moment waarop we als land onze collectieve normen en waarden herdenken. Als we daar plechtig 'nooit meer' uitspreken, terwijl we op dit moment een situatie in Gaza gedogen die volgens internationale begrippen wel degelijk genocide vertoont, dan verliezen die woorden hun waarde. Het is geen vrijblijvend eerbetoon aan een familielid, maar een actieve morele plicht die we als samenleving op dat moment aangaan. Juist omdat onze regering Israël gedoogt terwijl ze ellende in de rest van de wereld wel veroordeelt, voelt het hypocriet om de lessen uit het verleden alleen toe te passen wanneer het ons uitkomt. Ik ben het met je eens dat het geen plek is voor spandoeken of geschreeuw, maar zolang we hypocriet blijven gedogen, houd je dit. Als we die les loskoppelen van het heden, blijft er van de herdenking weinig meer over dan een lege huls.
1 kudos 2026-05-06 13:58:37 op Foto afgevoerde opa mag niet.
Bullshit praat van iemand die de woorden 'Dit nooit meer' dus echt niet begrepen heeft. Juist omdat we die 102.000 Joden en alle andere slachtoffers herdenken, hebben we de plicht om die les nú toe te passen. 'Dit nooit meer' is geen geschiedenisles die je simpelweg afvinkt, het is een waarschuwing voor het heden.Als je die belofte beperkt tot alleen de eigen landsgrenzen, heb je de essentie van de hele herdenking niet begrepen. Dat Gaza erbij wordt gehaald is niet meer dan logisch; terwijl onze regering Israëlische acties gedoogt, gebruiken we de tekst 'dit nooit meer' nu alleen als het ons uitkomt. Dat is hypocriet en een morele ondergrens. 'Dit nooit meer' gaat erom dat wij dit nooit meer toestaan, waar dan ook in de wereld. Wij hebben als Nederland juist de morele verantwoordelijkheid om dit overal af te keuren en ons erover uit te spreken.
1 kudos 2026-05-06 13:30:05 op Meisje voelt zich wel erg vrij op bevrijdingsfestival...
Verdomme, zo komen die vissen nooit van die geur af.
39 kudos 2026-05-05 07:25:34 op De operatiekamer in met een traumachirurg in Dumpert Filmt Je Werkplek!
Kleine geschiedenisles voor de vele onwetenden onder ons wat betreft Philips. CD, cassettebandje, Video 2000, ASML, NXP? Allemaal voortgekomen uit de innovatieve Nederlandse kracht van Philips. Terwijl de rest van de wereld nog met fakkels rondliep, draaide Gerard Philips in 1891 in Eindhoven al de eerste gloeilamp in de fitting, om vervolgens de hele wereld iets later over te laten stappen op ledverlichting. De uitspraak of gedachten van sommigen "er zijn betere op de markt" is dan ook volkomen kansloos. Sinds Philips de volledige focus op de medische wereld heeft gelegd, zijn ze wereldkampioen in MRI-scanners en patiëntbewaking. Terwijl jij je druk maakt om de batterijduur van je tandenborstel, redt Philips met zijn innovaties wereldwijd miljarden levens per jaar met AI waar zelfs de NASA nog een puntje aan kan zuigen. Dus wat mij betreft, ´Let's make the Netherlands great again´!
32 kudos 2026-05-04 22:01:56 op Stormchasers timelapse
Als zij de storm niet telkens opjagen, blijft het misschien staan en kan je het beter filmen.