DumpStats voor belco1998

-1,197 +2829 -4026

Kudos

#274240 (Top 99.8129%)

Kudos/dag -6.14
Kudos/reaguursel -2.35
Meeste kudos op 1 reaguursel 462
Minste kudos op 1 reaguursel -247

509

Reaguursels

Reaguursels/dag 2.61
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 57.4
Reacties per reaguursel 0.52
Meeste reaguursels op 1 dag 33
Aantal x weggejorist 14
Gestart op 10-05-2024

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2024-11-20 22:43:20 op Alle buitenlanders zijn….. arm?
@Zjwikhoofd | 20-11-24 | 15:45: Het feit is dat we nu zien dat zij oververtegenwoordigd zijn. Laten we dus energie steken in het vinden van oplossingen, bijvoorbeeld door te zorgen voor een diversere bevolkingssamenstelling, betere woningen en verbeterde voorzieningen.

-3 kudos 2024-11-20 22:16:25 op Alle buitenlanders zijn….. arm?
Jij hebt de wetenschappelijke onderbouwing niet begrepen. Jij hoort dan denk ik bij het kleinere deel van de Nederlanders.

-8 kudos 2024-11-20 22:06:36 op Opsporing verzocht: verse lading ahum relschoppers
Ik weet dat je graag alles over één kam scheert, maar ze hebben op Arabieren gejaagd. Bovendien weet jij ook niet zeker of het allemaal Marokkanen waren, en niet bijvoorbeeld Algerijnen, Palestijnen, of anderen. En ja, wij waren zo vriendelijk om de geweldplegers onder de Maccabi-supporters te laten vertrekken, waardoor we hen nu niet kunnen vervolgen. Ik ben tevreden dat ons rechtssysteem nu in werking is getreden wat betreft Nederlandse inwoners, en ik hoop dat dit soort figuren een gepaste en forse straf krijgt. Het is zeer kwalijk dat Joodse Nederlandse burgers zich hierdoor onveilig hebben gevoeld en nog steeds bang zijn. Dat is gewoon absurd.

-1 kudos 2024-11-20 21:53:07 op Opsporing verzocht: verse lading ahum relschoppers
Ja, Maccabi-supporters staan erom bekend een van de meest gewelddadige en racistische supportersgroepen ter wereld te zijn. In video's, zoals die van Bender, is bijvoorbeeld te zien dat zij geweld hebben gebruikt en op mensen hebben gejaagd. Dit pleit het geweld van de rest van de avond echter niet vrij. Ik hoor hier niet dat door het toelaten van deze Maccabi-supporters onze veiligheid in Amsterdam is geschaad, en vooral die van de Joden die er wonen.

0 kudos 2024-11-20 21:37:30 op Opsporing verzocht: verse lading ahum relschoppers
@Vaag.en.traag | 20-11-24 | 18:44: Praat toch geen onzin. Prominente Nederlandse Joden hebben zich uitgesproken tegen het gebruik van termen als "pogrom" en vergelijkingen met de jaren '30. Dit soort roeptoeteren is net zo misplaatst als elke kritiek op Israël direct antisemitisch noemen.

-1 kudos 2024-11-20 08:32:55 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 22:53: Ja, omdat jij de waarheid niet wilt accepteren, noem je alles maar "lulkoek." Gelukkig bestaat er een werkelijkheid buiten jouw framing. Kijk om je heen: steeds meer mensen spreken openlijk over de genocide die plaatsvindt. Die realiteit kun je niet langer negeren.

En dat ik beweer dat jij "van het padje af bent." Dat klopt niet. Jij bent juist heel doelbewust op je pad bezig. Een pad van haatzaaien en het onvoorwaardelijk goedpraten van alles wat Israël en Joden doen. Dit is niets anders dan propaganda, en daar excelleer je in. Maar het wordt steeds duidelijker voor wie echt wil zien.

-2 kudos 2024-11-20 08:25:36 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 22:51: Kijk hoe jij het geweld door Maccabi-supporters opnieuw probeert te verzachten. Het is overduidelijk dat er Israëlische IDF-soldaten en Mossad-agenten bij betrokken waren, en toch beweer jij het tegenovergestelde. Dit is een doorzichtige poging om de feiten naar jouw hand te zetten.

Telkens kaart je uitsluitend geweld tegen Joden aan, terwijl je het geweld dat door Israëlische (Joodse) partijen is gepleegd consequent probeert te verbloemen. Dit patroon van selectief verontwaardigd zijn verraadt je ware agenda. Dus wie zit in welke fuik @Zjwikhoofd.

-2 kudos 2024-11-20 08:19:16 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 22:47: Hou toch op met mij te beschuldigen van het goedpraten van geweld tegen Joden. Dat is pure onzin. Ik geloof dat alle groepen in Nederland Joden, moslims, en anderen samen zouden moeten werken om ons land sterker en rechtvaardiger te maken. Wat jij doet, is een subtiele aanval op mensen als ik om de aandacht af te leiden van wat er echt gebeurd is.

Laten we dit even helder stellen: het waren Maccabi supporters (bestaande uit IDF-soldaten en Mossad-agenten) die geweld hebben gepleegd op Nederlandse bodem tegen onze medeburgers. Dit blijf jij bewust negeren en goed praten, terwijl je anderen beschuldigt van antisemitisme. Vind je dat goed? Ik absoluut niet. In Nederland hebben wij onze eigen wetten en rechtspraak, en niemand ook geen buitenlandse macht zoals Israël of de VS mag zich daarmee bemoeien. Het wordt nog wranger als je bedenkt dat diezelfde landen de genocide in Gaza steunen en uitvoeren.

Hoe kun je blijven doen alsof dit alles losstaat van elkaar? Jouw zogenaamde "onpartijdige mening" is voor wie beter kijkt allang doorzichtig. Het trieste is dat velen nog steeds niet doorhebben hoe jij de werkelijkheid manipuleert in het voordeel van Israël.

Wees eerlijk en oprecht. Stop met het verdraaien van de waarheid en erken dat er problemen zijn aan beide kanten. Alleen dan kun je werkelijk bijdragen aan oplossingen en niet door de retoriek te blijven voeren die alleen jouw Israelische narratief ondersteunt.

-1 kudos 2024-11-20 08:01:12 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 22:46:
Hallo Geert,

Jij bent werkelijk een meester in "olie op het vuur gooien" om haat en verdeeldheid te zaaien. Meerdere prominente Joodse stemmen hebben inmiddels aangegeven dat het totaal ongepast is om de term "pogrom" te gebruiken of parallellen met de jaren '30 te trekken.

Volgens bijvoorbeeld Jair Stranders is zowel de term als de vergelijking misplaatst. Historische pogroms waren systematisch georganiseerd en werden actief gesteund door autoriteiten, met als doel de vernietiging van Joodse gemeenschappen. Dit geweld ging gepaard met massale plunderingen en moorden. Niets daarvan is hier gebeurd. Geen bewijs van autoriteiten die betrokken waren, geen plunderingen niets wat ook maar in de buurt komt van een historische pogrom.

Toch blijf jij bewust verdeeldheid zaaien. Het verdedigen van Maccabi-aanhangers die berucht zijn om hun haatdragende leuzen zoals "Dood aan de Arabieren" is een zoveelste voorbeeld van jouw eenzijdige propaganda. Hoe kun je hun geweld van die dag goedpraten? Vind je het werkelijk acceptabel om dit onder de tapijt te schuiven?

Het geweld van 7 november was complex en kwam van beide kanten: zowel van de Maccabi-fans als van een rellende groep voornamelijk van islamitische achtergrond. Maar jij kiest ervoor om één groep aan te vallen en de ander schoon te praten, terwijl jouw retoriek slechts olie op het vuur gooit. Het is overduidelijk dat jouw intentie niet is om te verbinden, maar om haat te voeden.

Stop met deze verdeeldheid. Houd op met haat zaaien. Als je werkelijk iets wilt bijdragen, focus dan op hoe we samen geweld kunnen veroordelen van welke kant het ook komt.

-1 kudos 2024-11-19 22:30:27 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
Ja, voor de Joden was dit een krachtigere boodschap geweest en opnieuw het bewijs dat een Jood meer waard is dan een moslim. Want dit is het gevolg: mensen voelen zich altijd in een hoek gedreven. We hebben ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland, en het grootste deel doet gewoon zijn best in onze samenleving. Het 'onkruid' dat er tussen zit, moet worden aangepakt.

Discrimineren is iets wat Joden vanuit hun geloofsboek met de paplepel ingegoten krijgen. Zij zijn immers het 'uitverkoren volk', en de rest is tweederangs of erger. Worden homo's bij de Joden of christenen wel geaccepteerd?

-2 kudos 2024-11-19 22:19:33 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 21:02: Overal waar de orde wordt verstoord of vernielingen worden aangericht, moeten de daders worden vervolgd. En ja, het is verschrikkelijk wat Joden door de eeuwen heen hebben meegemaakt. Maar om de huidige situatie dan niet te benoemen, is nog erger, zeker met de kennis die we nu hebben. Nu is het Palestijnse volk de nieuwe onderdrukte groep, die als beesten wordt behandeld door de Israëliërs, terwijl het Westen pal achter hen blijft staan. Maar dat wil jij niet erkennen. Jij zegt dan alleen dat Israël zich mag verdedigen.

-2 kudos 2024-11-19 22:12:11 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 20:56: Jij bent echt van het padje af. Ik zou tegen jou kunnen zeggen: pak je koffers en ga alsjeblieft naar Israël, want je voelt je hier blijkbaar niet meer thuis. Zodra jij alleen maar één kant blijft verdedigen en weigert in te zien wat er werkelijk gaande is, ben je niet meer objectief bezig. Hier valt weinig aan te nuanceren. Accepteer dat iedereen gelijk is.

En ja, in het Westen wordt al heel lang anti-islam gepredikt. En ja, ik heb te veel Nederlandse Joden lelijke dingen over Palestijnen horen zeggen en zien lachen om wat daar gebeurt. Dat is net zo walgelijk om mee te maken. Maar jij blijft maar één kant op roeptoeteren. Je zoekt geen middenweg.

-7 kudos 2024-11-19 22:02:21 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 21:16: Ja, en hier werd door IDF-soldaten en Mossad op Nedrerlandse Arabieren gejaagd, terwijl de meest vreselijke teksten werden gescandeerd. Waarom zeg jij daar niets over? Ze gingen achter Israëliërs aan (ze vroegen om legitimatie), dus maak er niet automatisch 'Joden' van. En ja, dit was verschrikkelijk, en ja, dit moeten we hard aanpakken. Maar ga niet Israëlisch geweld op onze bodem onder het tapijt schuiven. Ik accepteer niet dat Israëliërs, of wie dan ook, hier de boel op stelten komen zetten.

-4 kudos 2024-11-19 21:56:08 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 21:17: Hoe kan dit toch gebeuren? Jij steekt graag je kop in de zand.
Zorg er als Nederlandse regering voor dat je niet een jaar lang klakkeloos achter Israël blijft staan. Laat Nederland zich uitspreken tegen de genocide die er nu plaatsvindt.

-10 kudos 2024-11-19 21:50:35 op Niet in mijn stad ouwe gappermans
@Zjwikhoofd | 19-11-24 | 18:24: Het is absurd om dit met de jaren '30 te vergelijken. Het was zeer zeker geen pogrom, zoals jij het probeert te framen. Wat er gebeurd is, was verschrikkelijk en moet zwaar bestraft worden. Maar wat Maccabi-supporters hebben gedaan, was ook een 'Palestijnenjacht'. Jij wilt dit zo antisemitisch als mogelijk uitleggen. Ja, er waren antisemieten aanwezig, en ja, er waren anti-Palestijnen aanwezig. Beide moeten bestraft worden. Duidelijk uitspreken is dus ook Maccabi supporters benoemen. Maar ja jij meet met twee maten.

-14 kudos 2024-11-18 10:51:51 op Eerste dag bij de Mocromaffia
@Arie Boom-SWA | 18-11-24 | 10:38: Hé, geen geintjes over onze Urkers. Zij proberen puur Hollands te blijven. Buiten Urk is het een risico, dus moeten zij het onderling regelen.

1 kudos 2024-11-17 16:26:03 op Diepe zakken
Dit zijn Roma uit Roemenië of Bulgarije, en zij zijn orthodoxe christenen.

-5 kudos 2024-11-15 09:08:20 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
@stukkie_touw | 15-11-24 | 08:15: Door jouw uitspraak heb ik zijn toespraak opnieuw bekeken. Waaruit maak jij op dat hij een landverrader is? Heb jij bronnen.

9 kudos 2024-11-15 08:51:28 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
Nee joh, het zijn Hamas-strijders met een Israëlische vlag om hun nek. Probeer eens met je ogen open naar het filmpje te kijken.

-1 kudos 2024-11-15 08:34:28 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
@DiePanzerVorwaerts | 15-11-24 | 07:05: Trouwens, hier even een reactie op je commentaar over mijn geschiedeniskennis onder een ander filmpje dat afgesloten is. Jij ontkent hoe Nederland zoveel rijkdom heeft vergaard. De VOC staat juist voor die koloniale tijd. En ja, natuurlijk weet ik ook hoe Nederland zich de afgelopen 100 jaar heeft ontwikkeld en ben ik trots op wat we hebben bereikt. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat jij te weinig kennis van geschiedenis hebt, of dat je die bewust verdraait.

-1 kudos 2024-11-15 08:22:15 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
@DiePanzerVorwaerts | 15-11-24 | 07:05:Ik zou het ook fijn vinden als jij zelfreflectie zou doen, omdat ik je vaak negatief vind ten opzichte van moslims. Waar komt dit bij jou vandaan? En bekijk wat Ramsey Nasr in zijn post zegt over onze samenleving. Ik vind dat hij behoorlijk gelijk heeft in wat hij zegt. Wat vind jij hiervan?
https://www.instagram.com/reel...

-13 kudos 2024-11-15 07:04:00 op De slechtst geïntegreerde Nederlanders zijn witte mensen
Jij hebt nooit geschiedenislessen gehad of hebt ze gewoon niet begrepen. En nu denk jij: ik ga de geschiedenis maar herschrijven zoals het mij uitkomt. Nederland is rijk geworden door zijn koloniale bezittingen over de hele wereld en de slavenhandel. En Afghanistan is kapotgemaakt door Rusland en het Westen (de VS). Zoek zelf maar op hoe het zit en hoe het daar was voordat de Koude Oorlog daar werd uitgevochten. En neem @Segur en al je plussers ook hier in mee. Haha.

-1 kudos 2024-11-15 06:30:15 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
@xspalm | 15-11-24 | 00:20: Je vergeet ontstaan van Israël te vermelden. De ontstaansgeschiedenis van Israël is gebaseerd op hun heilige boeken.

-55 kudos 2024-11-15 06:20:27 op De slechtst geïntegreerde Nederlanders zijn witte mensen
Haha, velen van jullie zijn verontwaardigd over wat hij allemaal roept en dat dit zogenaamd niet kan. Maar eigenlijk pakt hij het op soortgelijke manier aan als polariserende figuren in de politiek, zoals bijvoorbeeld Geert, Dylan, en Caroline. Laten we hiermee stoppen, stop de polarisatie en pak de echte problemen aan die er zijn. Zoals ik altijd zeg: we kunnen alleen samen, naast elkaar, iets opbouwen, niet door lijnrecht tegenover elkaar te staan.

1 kudos 2024-11-15 05:39:54 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
Ik zag iets voorbij komen van een uitgesproken pro-Israëlische dame. Ze schrijft dat Hamas-supporters Israëliërs aanvallen, terwijl ik op haar eigen beelden juist zie dat het lijkt alsof mensen met Israëlische vlaggen anderen opjagen. Dit soort berichten werkt goed voor mensen die simpelweg anti-moslim of anti-Palestijns zijn en niet verder kijken dan hun neus lang is. Trouwens als je verder op haar site kijkt zie je hoe radicaal zij is. https://x.com/CherylWroteIt/st...

0 kudos 2024-11-15 05:32:02 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
@Joepsala | 14-11-24 | 22:58: Op Videoland staat een documentaire over Nederlandse supporters die elkaar in bossen treffen. Naar mijn idee heeft dit zeker niets met voetbal te maken

-5 kudos 2024-11-15 05:12:55 op Gezellig potje voetbal kijken in Parijs
Ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt zeggen, behalve dat je graag wilt laten zien hoe trots je bent op je polariserende houding. In dit filmpje is duidelijk te zien dat personen met een Israëlische vlag op hun rug samen een individu mishandelen door te slaan en te trappen. Dus zou je hier, in plaats van 'moslims,' eigenlijk 'Israëliërs' moeten schrijven. Maar ja, op dit moment doe je mee met de mainstream om moslims te bashen. Ik denk dat je, als je eerder was geboren, waarschijnlijk hetzelfde zou hebben gedaan tegenover de Joden

5 kudos 2024-11-14 12:20:44 op Stripper besteld voor maat z'n verjaardag
Je laatste zin had moeten zijn: Is dat allemaal wel halal? Vertaald betekent dit is dit allemaal wel toegestaan? Koosjer (jodendom) en halal (islam) duiden op wat is toegestaan. Trefah (jodendom) en haram (islam) duiden op wat niet is toegestaan.

-3 kudos 2024-11-12 15:35:22 op Wat doet hij?
Hij is nog steeds een hele lieve jongen die zich mag melden op het politiebureau om een prachtige prijs in ontvangst te nemen: een geheel verzorgde cursus 'Hoe moet ik mij gedragen' en ja, volledig op eigen kosten. Kijk zo horen wij hier mee om te gaan.

-27 kudos 2024-11-12 15:27:48 op Wat doet hij?
@Weizneuz | 12-11-24 | 15:13: Dus, ben jij een islamofoob die denkt dat de islam hieraan schuldig is? Wat een domme manier van roeptoeteren. Volgens jouw redenering zouden dan ook alle christenen pedofielen zijn en alle joden zionisten. Met zo'n houding draag je alleen maar bij aan extra polarisatie. Ik geloof juist dat we Nederland kunnen redden als we naar elkaar toe komen. Gisteren zag ik bij Eva Jinek dat er ook wijze en welwillende mensen zijn, en dat geeft hoop. Maar nee, jij blijft liever alles negatief bekijken.

3 kudos 2024-11-12 10:20:39 op Ubereatsmeneertje wil ME filmen
@Kittenszijnvetlief | 11-11-24 | 23:00: De patatgeneratie was net zo erg. Ik vond toen, en vind nu nog steeds, dat je geen discussie moet aangaan met de ME. Iedereen moet buiten hand- en wapenbereik van een ME'er blijven. In de patattijd bleef een vriend van mij staan, terwijl ik lekker afstand nam van de ME. Achteraf deed hij zielig over de tikjes die hij had gekregen, terwijl hij zei niets gedaan te hebben. Mijn antwoord was dat stilstaan in mijn ogen een provocatie is, en dat hij die blauwe plekjes dus terecht heeft gekregen. Haha.

0 kudos 2024-11-12 09:53:23 op Plein 40-45 leeg geveegd
@bit3m3 | 12-11-24 | 09:23: Ja, maar wat ik begrepen heb, gebeurde dit nadat de supporters Palestijnse vlaggen hadden verwijderd en taxichauffeurs hadden aangevallen. Ja, dit is jodenhaat, maar hoe noem jij wat de supporters over de Palestijnen en arabieren hebben gescandeerd? Daar ben ik dan ook benieuwd naar.

1 kudos 2024-11-12 09:45:36 op Plein 40-45 leeg geveegd
@bit3m3 | 12-11-24 | 09:22: Dit heeft veel te maken met onze huidige politiek. Nu hoor je steeds meer droeftoeters die radicale uitspraken doen na de overwinning van de PVV, in de hoop daarmee zieltjes te winnen voor de volgende verkiezingen. Geert is al langer bezig onze democratie uit te hollen.

Dat het de ouders totaal niet boeit, boeit mij ook niet; daarom zou ik hen gewoon meestraffen. Dan ben ik benieuwd of dit soort ouders van mening kunnen veranderen.

-3 kudos 2024-11-12 09:15:38 op Plein 40-45 leeg geveegd
Ja, dat klopt, het kwam van beide kanten. Dus laten we niet één kant vrijpleiten. Maar dat er idioten doorgaan met rellen en zelfs een jodenjacht houden, is gewoon walgelijk en moet keihard worden aangepakt. En als men na de wedstrijddag blijft doorgaan met rellen, moeten deze gasten nog zwaarder worden bestraft.

-14 kudos 2024-11-12 09:04:08 op Plein 40-45 leeg geveegd
Met wat er nu weer gebeurt, is het toch duidelijk dat onze huidige politiek alleen maar zorgt voor polarisatie om hun positie te behouden of te versterken. Nederland is echt in verval. Geert en soortgelijke politici vallen Halsema aan terwijl zij haar werk gewoon goed doet. Deze manier van politiek bedrijven is als een Trojaans paard dat al heel lang bezig is onze democratie uit te hollen en ons tegen elkaar op te zetten.

We zouden samen moeten optreden tegen het schorem op straat. Pak zoveel mogelijk relschoppers op en pas snelrecht toe, met zwaardere straffen als er hard bewijs is voor ernstige daden. Bij elke volgende overtreding moeten de straffen verdubbeld worden. Betrek de ouders erbij en straf hen mee vanaf een tweede overtreding.

Dus laten we stoppen met polariseren en het vertroebelen van de situatie, en ons richten op de aanpak van de relschoppers. Dat moet nu onze hoogste prioriteit zijn.

-3 kudos 2024-11-11 15:57:06 op Komt een mocro bij de rabbijn…
@watsmetjou | 11-11-24 | 15:01: Wat mij stoort aan dit soort meningsuitingen, is dat ze maar één kant op werken. Hans is voornamelijk richting moslims aan het bashen. Hij heeft zich uitgesproken over 7 oktober 2023, maar de leed richting Palestijnen laat hem schijnbaar koud. Dat vind ik dus islamofobisch en dus net zo fout als antisemitisch gedrag. En wat ik hier op Dumpert lees aan reacties van pro-Israëliërs, is verre van alleen maar het niet eens zijn. En dit weet jij ook.

-1 kudos 2024-11-11 15:38:10 op Komt een mocro bij de rabbijn…
@mikkelokkio | 11-11-24 | 15:03: Alsjeblieft, wat een grote farce. Wat voor zelfbestuur is dat in een openluchtgevangenis? Alles staat onder toezicht van Israël, en niets of niemand komt er in of uit zonder goedkeuring van Israël. Hamas heeft altijd goedkeuring van Israël gehad voor wat zij deden. Volg wat meer documentaires over Gaza, dan ga jij dit beter begrijpen. Als jij nu rond de 70 jaar bent mag jij knul gebruiken anders ben jij maar een broekie net als ik. Haha

-13 kudos 2024-11-11 15:03:54 op Komt een mocro bij de rabbijn…
@mikkelokkio | 11-11-24 | 14:54: Dank je voor het compliment in mijn naam, haha. Maar jij maakt het nog erger. Veel van de reaguurders op Dumpert zijn eigenlijk ver afgedwaald van waar Nederland voor staat. En jij bent er schijnbaar ook één van.

0 kudos 2024-11-11 14:39:53 op Gisteren in Jeruzalem
@Rugged | 10-11-24 | 19:50: 1. Heb jij de beelden van Gaza nooit gezien, omdat het misschien te veel negatieve kritiek voor Israël oplevert? Gaza is echt met de grond gelijkgemaakt. Het is duidelijk voor wie jij bent.
2. Israël heeft geen recht op zelfverdediging, omdat zij bezetters zijn. Dan waren de Palestijnen volgens jou denken op 7 oktober bezig om hun gegijzelde burgers terug te halen.
3. Geen ordinaire supportersrel, omdat het dit keer om IDF-soldaten ging die georganiseerd met Mossad-agenten door de Amsterdamse straten liepen om te rellen. Wat ik vooral hoor, is dat jij graag maar één kant op praat. Jij zit in een zionistische bubbel van ontkenning, en de hele wereld is tegen jou.

0 kudos 2024-11-11 14:24:14 op Gisteren in Jeruzalem
@Wateenaccountnaamzeg | 11-11-24 | 13:21: Dit is dus tunnelvisie waarin jij zit. Er waren talloze berichten dat de Maccabi-supporters zich perfect hebben gedragen. Terwijl het in mijn ogen toch echt een hooliganprobleem was en is. Omdat het de Israëlische ploeg is en de Israëlische supporters, is het makkelijk om gelijk met antisemitisme te gooien en een pogrom te noemen. Maar bij Ajax-Feyenoord was het gewoon een hooliganprobleem geweest met anti joden slogans. Terwijl het in dan ook niet hooligans zijn die meedoen in de vechtpartijen en rellen omdat ze hun thuisfront willen verdedigen. Maar blijf jij maar beweren dat ik in een bubbel zit.

-1 kudos 2024-11-11 14:03:49 op Gisteren in Jeruzalem
@DiePanzerVorwaerts | 10-11-24 | 17:14: De IDF is anders niet veel beter dan Hamas. Maar jij vindt het prettiger om maar één kant op te wijzen. En hou eens op met die drama over opgejaagde joden en antisemitisme. Laat Nederland gewoon eerlijk zijn en hard afkeuren wat Israël met de Palestijnen doet, dan zul jij zien dat antisemitisme op den duur uit Nederland zal verdwijnen.

0 kudos 2024-11-11 13:54:59 op Gisteren in Jeruzalem
@DiePanzerVorwaerts | 10-11-24 | 17:17: Ja, door vooral vrouwen en kinderen te vermoorden. Jij bent lekker bezig, @DiePanzerVorwaerts. Lees altijd je reacties, die zo lief zijn tegenover de Palestijnen. Ik zal niet raar opkijken als jij ze ook beesten vindt.

0 kudos 2024-11-11 13:50:02 op Gisteren in Jeruzalem
@Petskast | 10-11-24 | 20:05: Het kleine Amsterdam wist dapper weerstand te bieden tegen de Israëliërs. De druïde Halsema heeft een toverdrank gebrouwen die de Marokkanen onoverwinnelijk maakte. Hoera, hoera. @Petskast, de Maccabi-supporters zijn schuldig, punt uit. Daarvoor heb je de journalisten die hiervan verslag deden. Stap eens van dat blinde, eenrichtingsdenken af.

0 kudos 2024-11-11 13:40:46 op Gisteren in Jeruzalem
@Anale_Tongzoen | 10-11-24 | 16:06: uit Finland gekomen.

0 kudos 2024-11-11 13:34:14 op Gisteren in Jeruzalem
@kayenta | 10-11-24 | 17:59: Achterlijk antwoord. Je weet precies dat @Bloke47 hiermee Israël bedoelt met hun oorlogsmisdaden, maar je verplaatst het naar joden in Amsterdam om hun misdaden goed te praten. Zowel @Bloke47 als ik vinden dat iedereen veilig door heel Nederland, en niet alleen Amsterdam, moet kunnen lopen. Maar ja, het is standaard dat een pro-Israëlische propagandamachine zulke gesprekken probeert te vertroebelen.

-2 kudos 2024-11-11 13:27:59 op Gisteren in Jeruzalem
@Bramovic | 11-11-24 | 10:44: Haha, blijf ze maar verdedigen. Dan kun je ook zeggen dat pro-Palestijnen Nederland verwijten maken omdat het zich zo uitgesproken 100% achter Israël heeft geschaard. Waarom verkoop je ons Nederland zo gemakkelijk voor Israël?

0 kudos 2024-11-11 13:22:45 op Gisteren in Jeruzalem
@AlexP1981 | 11-11-24 | 01:05: Je vergeet dat Israël hetzelfde doet, maar dan met een iets aangepaste boodschap. Daar wordt zelden tot nooit over gesproken.