DumpStats voor Beunes

7,613 +10095 -2482

Kudos

#9654 (Top 3.0208%)

Kudos/dag 1.21
Kudos/reaguursel 9.07
Meeste kudos op 1 reaguursel 463
Minste kudos op 1 reaguursel -231

839

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.13
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 91.4
Reacties per reaguursel 0.23
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 9
Geregistreerd op 04-10-2008
Eerste reactie op 03-11-2008

Scherpe Amazon Deals ⚑

Shop via onze link β€” jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon πŸ’š

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2026-01-08 07:42:23 door BelzeFrietMeeMayo op ICE in Amerika slaat door
Het probleem bij deze mafkezen is dat als je het eerste commando opvolgt, er net zolang commandos volgen waar jij net niet snel of goed genoeg op reageert en je vervolgens nog de knie in je nek krijgt, of de de kogel. Dit soort tuig is uit op escalatie, je ziet het aan al hun gedragingen. Je doet t nooit goed en het gevolg is altijd geweld want dat is wat ze doen.

1 kudos 2026-01-08 00:53:35 door bezvkusnost op ICE in Amerika slaat door
@Beunes | 08-01-26 | 00:01: Ik kan heel goed lezen, maar je komt niet weg met dooddoeners als "ik ben geen racist, maar..."
Je veroordeelt buitenproportioneel geweld, of niet. Dat is een keuze.
Ik vraag me trouwens af of je weleens in de VS geweest bent, zeker als je een kleurtje hebt.
Ik ben er vaak geweest, maar zelfs als gewone Nederlander voelt een gewone controle in het verkeer daar heel onveilig. Je voelt aan alles dat één klein foutje genoeg is om de boel te laten escaleren. Eén keer onder getrokken wapens met m'n handen omhoog uitstappen en voelen dat ik neergeschoten zou kunnen worden als ik per ongeluk zou moeten niezen is genoeg (en nee, niets fout gedaan, geen boete, geen waarschuwing, niks). Gelukkig stond mijn wieg hier, want ik ga daar dus echt nóóit weer heen.
Ik ga liever gewoon dood.

2 kudos 2026-01-07 23:01:24 door Beunes op ICE in Amerika slaat door
@bezvkusnost | 07-01-26 | 23:22: misschien moet je eens leren lezen. Volgens mij staat er in de eerste zin dat ik dit geweld niet goedkeur. Het is niet subsidiair of proportioneel. Alleen hebben ze in Amerika wat andere ideeΓ«n over (de-)escalatie, proportionaliteit en subsidiairiteit. Het is heel simpel: als de politie je iets vraagt, werk je mee. Of ze nu gelijk hebben of niet. De politie heeft het geweldsmonopolie. Als ze denken gelijk te hebben en je werkt niet mee, ben jij de reden dat ze gaan escaleren en meer geweld gaan toepassen. Een agent zal niet ineens een stap terugdoen en erkennen dat jij gelijk hebt als hij denkt dat hij in het gelijk staat. Dat is hun taak ook niet. Hun taak is de orde handhaven en als zij denken in hun recht te staan, zullen altijd escaleren als je niet meewerkt. Zeker ook in NL, alleen dan wel proportioneel en subsidiair. Zitten ze fout, corrigeert de rechterlijke macht, krijg je een schadevergoeding en krijgt de agent te maken met het tuchtrecht. Dat is hoe het werkt. Bij het niet voldoen aan bevelen van de politie, is de verdachte altijd de schuldige aan escalatie, of de politie nu gelijk heeft of niet. Zij denken in hun gelijk te staan en dus werk je mee. Dat is letterlijk ook wat wij als samenleving van ze vragen. Hoewel dan in NL wel subsidiair en proportioneel.

3 kudos 2026-01-07 22:54:16 door Beunes op ICE in Amerika slaat door
@TherealMCHammer | 07-01-26 | 23:45: al is er geen (grond)wettelijke grond, dan wordt je aangehouden, je wordt vrijgesproken, je klaagt de staat aan en je krijgt een schadevergoeding. Ook in NL gaat de politie je gewoon dwingen als ze denken gelijk te hebben. Ze hebben namelijk het geweldmonopolie en het is hun taak om de orde te handhaven. Als ze denken gelijk te hebben, ook al zitten ze verkeerd, zullen ze ook in NL altijd doorpakken en je met geweld tot meewerken dwingen. Dat win je nooit. Je werkt gewoon mee als de politie iets vraagt. Dat heeft niets met dictatuur te maken. Als ze fout zitten, hebben we een rechterlijke macht die dit achteraf corrigeert. Als je niet met de politie meewerkt, ben jij altijd de reden van escalatie. Zo simpel is het. Als dit vervolgens achteraf niet gecorrigeerd wordt door de rechterlijke macht omdat ze blind zijn voor rechten, dan pas heb je een dictatuur en kan de politie straffeloos zelf ook wetten breken. Maar zelfs de politie in Amerika, maar ook in NL, worden gewoon beperkt door een functionerend tuchtrecht en een wettelijke macht. Heeft dus niets met dictatuur te maken.

1 kudos 2026-01-07 22:45:56 door TherealMCHammer op ICE in Amerika slaat door
@Beunes, als er GEEN wettelijke grond is om iemand aan te houden (we kennen helaas de aanleiding niet) en te gebieden uit de auto te stappen dan hoeft ze helemaal niet te luisteren. Dat maakt het juist zo gestoord, dit is gewoon een dictatuur in de maak!

2 kudos 2026-01-07 22:44:06 door deugdniet op ICE in Amerika slaat door
@deugdniet | 07-01-26 | 23:38: Hij had natuurlijk ook gewoon op de banden kunnen richten. dan was ze niet ver gekomen en zou ze nog leven. kortom een gruwelijke overdreven reactie van een zeer onder druk staande agent.

-3 kudos 2026-01-07 22:38:41 door deugdniet op ICE in Amerika slaat door
@bezvkusnost | 07-01-26 | 23:22:
Mijn dierbaren rijden niet weg richting een agent met een wapen. Niet slim in NL en ongelovelijk suicidaal in de joenaaimesteeds.

9 kudos 2026-01-07 22:24:47 door Dan_de_Man op ICE in Amerika slaat door
Als je wordt opgepakt, moet je naar de gevangenis in El Salvador. Ik denk dat je dan liever het erop waagt.

-1 kudos 2026-01-07 22:22:57 door bezvkusnost op ICE in Amerika slaat door
"Als je gewoon" - nee, laten we dit gewoon eens niet goed praten, en met z'n allen zorgen dat we dit soort praktijken hier niet krijgen.
Je familie en vriendin kunnen zo wit zijn als een A4, het is een kwestie van tijd voor een dierbare van jou aan de beurt is.

0 kudos 2026-01-01 09:12:00 door Biteme123 op Burgemeester van Tynaarlo weet wel hoe het zit
Maar ook vol alle gewonden. Zeker dat klopt, als je niet goed met zaken omgaat dan loop je risico's. Maar het verbod op zich is betutteling, niet alleen omdat het in de rest van Europa gewoon mag. Maar kijk dan is waar daadwerkelijk de meeste slachtoffers door vallen. Ik noem bijv autorijden, drank, drugs, roken. Het is een circelredenatie waarbij je eindigt in een politieke politiestaat waar alles verboden is. En ook die tokkies waar ik diverse reacties over zie, ja het klopt dat sommige dingen uit de handlopen of een ongeluk gebeurd. Maar daar zit ook samenhorigheid en onderling contact. Ondanks excessen is dat nog steeds beter om 5 hoog achter je beeldscherpje gemoraliseerd commentaar op anderen te leveren. Het gedragscomponent wordt mijn inziens ook veroorzaakt door overregulering., waardoor verantwoordelijkheid nemen voor zaken een karikatuur word. Laat mij lekker met mijn lontje en veiligheidsbril een paar grote siervuurwerk potten afstoken, dan ruim ik het daarna weer netjes op en veeg de straat terwijl ik mijn buren gedag zeg en een drankje doe. Vooral alles verbieden!

-4 kudos 2026-01-01 08:39:11 door SodejuΒ‘ op Burgemeester van Tynaarlo weet wel hoe het zit
Gaat hij duitsland vergelijken, heeft u enig benul hoeveel aanrandingen daar tijdens oud en nieuw hebben plaatsgevonden? In 2015 brachten ze het een keer in het nieuws. Het is grootschalig.

En een vuurwerkprobleem hebben ze daar evengoed.

Maar goed, we zullen alles willes en wetens wel weer gaan verbieden omdat tokkies en cultureel botsenden er niet mee om kunnen gaan.

Het volgende zal wel voetbal worden

6 kudos 2026-01-01 07:57:54 door pleuriskuiken op Burgemeester van Tynaarlo weet wel hoe het zit
>Duitsers snappen wel het nut van regels en gedragen zich niet zo asociaal.

Duitsland heeft ook een vuurwerkprobleem, en dat is een graadje erger dan hier zelfs.
Dikke kans dat er na dit jaar ook geen vuurwerk meer in Duitsland in omdat daar hele steden uit elkaar knallen. Het vuurwerkmisbruik is daar erger dan hier. Bijna de helft van de Duitsers wil er inmiddels vanaf. Dat zijn er een stuk meer dan hier.

1 kudos 2025-12-19 08:22:31 door Sjficken183shxbx op Marit wil nog even wat delen met jullie
Dit is dus slechts te delen waar. Ja er werken hele slimme mensen er wordt veel onderzoek gedaan. Iedereen werkt met de beste intenties en toch werken mensen langs elkaar heen. Als processen slecht zijn, samenwerking niet goed gaat etc, dan kan iedereen met de beste intenties werken, maar worden er wel fouten gemaakt.

12 kudos 2025-12-19 07:21:53 door JammerNederlands op Marit wil nog even wat delen met jullie
@Warhead8472 | 19-12-25 | 07:51: EΓ©n keer een diagnose missen maakt iemand ook geen slechte arts. Ook artsen kunnen niet altijd achterhalen wat het probleem is. Klachten zijn vaak aspecifiek of vaag. Mensen in Nederland denken vaak dat artsen Γ³f alleswetend zijn en alles meteen moeten verhelpen Γ³f een supermarkt waar ze hun gewenste behandeling kunnen ophalen. Zo werkt de wereld nou eenmaal niet.

-4 kudos 2025-12-19 06:51:42 door Warhead8472 op Marit wil nog even wat delen met jullie
Er zijn zat gevallen waar de dokter het aemaal los behandeld. Na een Google actie kom je erachter dat het samen een ziekte is, een naam heeft. Pas daarna dacht de dokter wèl harder na en zei, eigenlijk heb je wel gelijk. Toen is de echte behandeling pas gestart. Jammer dat dit 20 jaar heeft moeten duren. Dus lang studeren maakt je nog geen goede arts.

16 kudos 2025-12-19 01:45:13 door Muzieker op Marit wil nog even wat delen met jullie
De zorg in Nederland kan nog veel beter zijn als we die kruideniersmentaliteit er maar niet op na blijven houden en zorg geen verdienmodel meer is.

-25 kudos 2025-12-19 01:29:00 door WatIsJouwProbleem op Marit wil nog even wat delen met jullie
Duidelijk iemand die nog nooit iemand verloren is door medische blunder of zelf door het oog van de naald is gekropen door laksheid van artsen. Ik hoop dat je het nooit meemaakt, maar ik walg bij het lezen van je comment. En dat komt door eigen ervaringen en verhalen van anderen. De zorg in Nederland is gewoon ronduit KUT en

0 kudos 2025-07-08 03:54:57 door Verkerk op Jacky heeft een nieuw zwemstek
Waarom een ander daar rekening mee zou moeten houden? Omdat empathie en compassie ons onderscheiden van de beesten. En dat lijken we soms een beetje te vergeten met z'n allen. Gelukkig jouw vrienden niet. Door de vraag te stellen laten ze jou bepalen waar de grens ligt en daarmee houden ze dus al rekening met je. Goede vrienden heb je, waar je hopelijk ook steun aan hebt in jullie moeilijk tijd. Verder helemaal eens met je verhaal, op die ene zin na.

6 kudos 2025-05-26 04:45:25 door Nie-mand op Corrigerend trapje
@Johanvb | 26-05-25 | 00:04: is ook niet zijn gezicht maar de bovenarm die geraakt word.

13 kudos 2025-05-25 23:37:46 door joran op een boot op Corrigerend trapje
@Johanvb | 26-05-25 | 00:04: Johannes Vlemming Barneveld u bent niet verder gekomen dan het ballenkorps. En ja daar geef je bij een intoxicatie een prikkel duimpje onder de schouder of in de kont.
Hou graag u snater over hoe deze ambachtslieden te werk gaan.

33 kudos 2025-05-25 22:05:26 door gvr144 op Tram knalt op Audi! | Dumpert Dashcam 41
Mee eens. Veel automobilisten hebben de neiging om scooters of fietsers voorrang te gaan geven als ze op een middenstuk staan en geen voorrang hebben. Ongelofelijk irritant, gewoon doorrijden en niet mij dom aanstaren als ik m'n poot stijf houdt en blijf staan.

-48 kudos 2025-05-25 22:04:45 door Johanvb op Corrigerend trapje
Ik heb toch echt tijdens mijn opleiding geleerd op een hele andere manier een pijnprikkel toe te dienen.
Een trap in het gezicht van een op de grond liggende verdachte was daar niet een van.
Maar met het zichtbaar mogen zijn van tatoeages is ook de mores vertrokken uit het korps.

4 kudos 2025-03-09 11:20:49 door chewhakbar op Haha zo'n trainer is toch goud?
Bij vrijwel elke sport heb je wel debielen die zich niet in kunnen houden. Rackets kapot slaan, stoeltjes kapot trappen enz.

0 kudos 2025-02-06 13:36:43 door jayn op Sywert mocht wel stelen!
Zij zijn helemaal niet de baas bij die stichting, het was een "samenwerking".

3 kudos 2025-02-05 23:22:45 door afgelopen op Sywert mocht wel stelen!
Ze zijn door de rechter al lang bij die stichting uit hun functie gezet en het geld moet nu besteed worden volgens de statuten van de stichting, zoals aan goede doelen. De rechter heeft dus alleen bepaald dat ze in strijd met de doelstellingen van de stichting hebben gehandeld, en daarom moet het geld terug.

3 kudos 2025-02-05 22:48:08 door DominiqueWeesie op Sywert mocht wel stelen!
Lees eens een krant. Niet alleen de strips of de koppen, maar ook zo af en toe eens een artikel. Er zal een wereld voor je opengaan. Je hoeft daarna nooit meer zulke domme dingen te reaguren.

5 kudos 2025-01-02 10:06:09 door Barry Hay op Ohhh nee, nee nee
@Vage_eddie | 02-01-25 | 02:19: Dat is de mentaliteit van tegenwoordig. Illegaal is illegaal dus als je illegaal in de struiken kunt pissen is het ook geen probleem om illegaal shells af te gaan steken. Dat totale gebrek aan inzicht in waarom iets illegaal is en waarom je het niet moet doen ontbreekt gewoon bij een deel van het ongelofelijk stupide deel van de samenleving.

9 kudos 2025-01-02 01:19:20 door Vage_eddie op Ohhh nee, nee nee
@TheGreatGuy | 02-01-25 | 00:32:
1: Bullshit. Bezit is niet illegaal; je mag ze alleen niet overal afsteken.
2: Het is veelzeggend dat je zo zuigend op zoek bent naar marge binnen de letter van de wet, zonder met nuchter verstand te snappen waarom een rotje OK is, en een halve handgranaat niet.

12 kudos 2024-12-19 07:59:16 door Tochmaardan op Dokter, ik denk dat ik zeker nog een hele week ziek zal zijn
Het is maar hoe je het bekijkt, het bewonderen van vrouwelijk schoon hoeft niet opgevat te worden als negatief gedrag. Deze dame heeft gewoon een mooi figuur en een prachtig achterwerk. Dit kan gewoon bekeken en bewonderd worden door een ieder die daar toevallig aanwezig is. Dat de uploader het ook mooi vindt en aan ons denkt omdat wij daar toevallig niet aanwezig waren is heel fijn. Want wees eerlijk, als je daar als rechtgeaarde heteroman zou zijn geweest kun je niet anders als er naar kijken en de schoonheid bewonderen.