45,369 +53924 -8555
Kudos
#1263 (Top 0.3952%)
| Kudos/dag | 109.85 |
| Kudos/reaguursel | 17.65 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 1847 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -467 |
45,369 +53924 -8555
Kudos
#1263 (Top 0.3952%)
| Kudos/dag | 109.85 |
| Kudos/reaguursel | 17.65 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 1847 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -467 |
2,570
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 6.22 |
| Topreaguursels | 5 |
| Woorden per reaguursel | 16.9 |
| Reacties per reaguursel | 0.31 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 26 |
| Aantal x weggejorist | 72 |
| Geregistreerd op | 07-05-2025 |
| Eerste reactie op | 07-05-2025 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2026-06-24 16:14:38 door jeroenpoepaanmijnsch op Leimuiderbrug in storing
@ValeLaPena | 24-06-26 | 17:05: Hij schijnt nu Death Rhymz te heten..
2 kudos 2026-06-24 15:05:56 door ValeLaPena op Leimuiderbrug in storing
Nou, Def die Rhymt niet meer zoveel sinds zijn overlijden een paar jaar terug...
15 kudos 2026-06-24 12:14:06 door Wateenaccountnaamzeg op Lies Zhara en haar decolleté gaan gestolen accu terughalen
Oefenen en dat doen ze heel veel.
9 kudos 2026-06-22 15:21:35 door Schuurm op De jongens van Swapfiets zijn terug
Als bedrijven altijd meteen ja zouden zeggen, ..
0 kudos 2026-06-21 18:22:47 door DeSerafijn op Man staart in trein Den Haag
Taal verandert ook gewoon.
-1 kudos 2026-06-21 15:12:51 door Cesare Lombroso op Man staart in trein Den Haag
Taal leeft! Ooit was 'twee eieren' fout; het meervoud van 'ei' was toen 'eier'. In de loop der tijd hebben de Hollanders er nog een meervoudsuitgang ('en') achter geplakt.
Het feit dat jij denkt dat mensen tegenwoordig fout praten, zegt iets over je leeftijd.
0 kudos 2026-06-21 15:01:36 door Maxima_Hartman op Man staart in trein Den Haag
@Kiuan | 21-06-26 | 16:46: Maar dan nog, als je van jezelf weet dat je slecht bent in spelling. Dan kun je het toch leren van de spellingscontrole?
4 kudos 2026-06-21 14:46:01 door Kiuan op Man staart in trein Den Haag
@Zijkweif | 21-06-26 | 16:32: Het onderwijs is niet slecht, kinderen lezen geen boeken meer. Ouders zetten kinderen achter een ipad i.p.v. voor te lezen. Oefening baart kunst, dus allemaal aan een boek!
18 kudos 2026-06-21 14:32:50 door Zijkweif op Man staart in trein Den Haag
Omdat onderwijs slecht is tegenwoordig en taal niet logisch. Hij loopt, hij rent, hij fietst, hij zeikt, hij probeert. Dus dan denken mensen al snel dat het ook 'hij wilt' is. En waarschijnlijk is dat over 20 jaar ook de goedgekeurde vorm. Net als 'me fiets'.
7 kudos 2026-06-21 14:26:01 door Dweeziltje op Willie en Max op bezoek in de Oranjekleedkamer
Maar jij was daar toch ook niet?
2 kudos 2026-06-21 03:22:43 door Nietstemelden op Oudste café van Harlingen sluit de deuren
Nog een keer goed kijken naar het flesje.
-3 kudos 2026-06-20 06:12:52 door Hobaheemskerk op De meisjes achter de DJ
1000 Homo DJs ken ik wel. Zeker de moeite waard als je van Ministry houdt.
0 kudos 2026-06-19 21:25:45 door SomeDuderr op Dumpert Hitteplan #11
Ik weet niet of het aan de genen ligt of aan het feit dat ze alleen maar fast food vreet.
Kijk, metabolisme verschilt van persoon tot persoon, maar om deze omvang te bereiken moet je toch wel héél goed je best doen.
0 kudos 2026-06-19 16:00:56 door Viesblikje op Dumpert Hitteplan #11
Ik plaats net praktisch dezelfde reactie, excuus. Maar het is een waarheid als een koe!
1 kudos 2026-06-19 12:30:57 door Mr.Reance op Nieuwe beelden uit Moskou
@Maxima_Hartman | 19-06-26 | 09:49: "Je kunt nooit een geschil winnen door de ander kapot te maken." Ja en nee, kijk maar naar de wereldoorlogen, de vrede in Europa en ellende met Rusland. Soms moet er doorgepakt worden omdat je anders met een grotere en langere ellende blijft zitten.
Anderen zijn misschien in jouw optiek aan het doorslaan, maar aan de andere kant zorgt een zachte aanpak of wegkijken ook voor herhaling van de geschiedenis, vaak een stuk erger.
Aan de andere kant "ik heb nooit begrepen waarom er oorlog is. " als dit een echt gemeend is zijn er denk ik er andere dingen om je druk over te maken of bij stil te staan.
1 kudos 2026-06-19 09:31:09 door zusje v Christina op Nieuwe beelden uit Moskou
Pacifisme is ook niet het antwoord op oorlog want dat betekend gewoon overgave, en als dat bekend wordt komen er ineens uit alle hoeken en gaten dictators die weer oorlog gaan voeren.
Ik denk dat je je reaguursel eens naar google ai zou kunnen sturen. Die ziet en bewondert wel je humanitaire gevoelens, maar geeft ook handreikingen hoe ermee om te gaan en misschien een klein beetje begrip voor de meelopers van oorlogen.
1 kudos 2026-06-19 08:19:35 door nergens_goed_voor op Nieuwe beelden uit Moskou
@CtrlAltDepeche | 19-06-26 | 09:08: Maar 2 x letterlijk... Ik had ook nog wel een oprechtje erbij verwacht.
0 kudos 2026-06-19 08:17:24 door mr.Cam op Nieuwe beelden uit Moskou
Er zijn oorlogen vanwege voedseltekorten van volkeren die het ergens anders gaan halen (meestal de buren) en er zijn oorlogen vanwege de ego's van kleine mannen (met kleine pik). Combineer dat met religie en machtswellust en je hebt de verklaring waarom er altijd oorlog zal zijn. Het is de aard van de natuur en de mens. Alleen in omstandigheden van totale overvloed en leefruimte heb je kans op periodes van vrede.
0 kudos 2026-06-19 07:49:07 door Maxima_Hartman op Nieuwe beelden uit Moskou
@CtrlAltDepeche | 19-06-26 | 09:08: Ik vraag me wel eens af wat voor raar volk op dumpert zit, ze genieten ervan als iemand total loss wordt getrapt omdat ie iemand verkeerd aankijkt, en explosies bij oorlogen.
Je kunt nooit een geschil winnen door de ander kapot te maken. Het kan zo lijken, maar wat jij al aangaf die trauma's worden doorgegeven waardoor de geschiedenis zich blijft herhalen.
0 kudos 2026-06-19 07:36:48 door Rest in privacy op Nieuwe beelden uit Moskou
@CtrlAltDepeche | 19-06-26 | 09:22: Plusjes en minnetjes zijn nietszeggend, zeker in de Call of Duty generatie hier op Dumpert die veilig op de zolderkamer zitten te roepen.
Hier moet je gewoon zo kort en doeltreffend mogelijk (zoals Russische afweergeschut) reageren als je echt voor plusjes leeft.
1 kudos 2026-06-19 07:22:37 door CtrlAltDepeche op Nieuwe beelden uit Moskou
@Andy007 | 19-06-26 | 09:12: Dit is precies de denkfout waar ik moeite mee heb: "meer oorlog" presenteren als de logische weg naar vrede.
Dat klinkt voor mij een beetje als de Amerikaanse redenering dat méér wapens de samenleving veiliger maken. Soms zal geweld of militaire druk helaas nodig zijn, zeker als een land zich moet verdedigen. Maar doen alsof meer vernietiging automatisch leidt tot minder leed, vind ik veel te simpel.
De originele reactie zegt in de kern gewoon: oorlog is vreselijk, Rusland is fout, maar het blijft triest om beelden van vernietiging te zien en mensen zouden liever lief voor elkaar moeten zijn. Dat is toch geen bizarre of verwerpelijke mening?
Iemand die tegen oorlog en vernietiging is keihard de min in zetten, terwijl anderen "meer van dit!" roepen bij kapotte levens, zegt wat mij betreft vooral iets over hoe normaal we oorlog zijn gaan vinden.
2 kudos 2026-06-19 07:18:24 door erikz.nl op Nieuwe beelden uit Moskou
er is oorlog vanwege Ruzzland
1 kudos 2026-06-19 07:17:16 door Lekkerwijf op Nieuwe beelden uit Moskou
@CtrlAltDepeche | 19-06-26 | 09:08: efficient vind ik het allemaal nog niet
6 kudos 2026-06-19 07:12:31 door Andy007 op Nieuwe beelden uit Moskou
@CtrlAltDepeche | 19-06-26 | 09:08: Meer van dit betekent gewoon dat de oorlog eerder stopt en dat is beter voor mensenlevens, gezinnen, huizen, dieren, natuur .
-1 kudos 2026-06-19 07:08:19 door CtrlAltDepeche op Nieuwe beelden uit Moskou
En natuurlijk gaat dit de min in. Onvoorstelbaar.
Elk filmpje waarin we de vernietiging van oorlog zien, wordt "fantastisch" of "vreselijk" genoemd, afhankelijk van waar het vandaan komt en wie er geraakt wordt.
Maar elk filmpje van vernietiging is vreselijk. Altijd. Achter iedere explosie zitten mensenlevens, gezinnen, huizen, dieren, natuur en een stukje wereld dat kapot wordt gemaakt. Ik begrijp echt niet hoe mensen dit kunnen bejubelen en letterlijk "meer van dit!" kunnen roepen.
Zijn mensenlevens blijkbaar alleen iets waard als het om "de juiste" mensen gaat?
En dan hebben we het nog niet eens over de schade aan de natuur, de vervuiling, de trauma's die generaties lang blijven hangen, en het letterlijk weggooien van schaarse grondstoffen om elkaar zo efficiënt mogelijk kapot te maken.
5 kudos 2026-06-19 07:01:54 door straatkat op Nieuwe beelden uit Moskou
Rusland is niet kut de machthebbers zijn kut en oorlog zal nooit verdwijnen jammer genoeg
10 kudos 2026-06-16 09:54:36 door PrinsBalhaar op Belgen over Koeman en Depay
Als je betaald krijgt om je mening te geven over voetbal is het niet onbelangrijk om dit overtuigend te doen
4 kudos 2026-06-16 09:53:14 door J.R.Oppenheimer op Belgen over Koeman en Depay
@beetje_high Ik vermoed dat Sartre
l'existence précède l'essence zei
0 kudos 2026-06-15 20:11:25 door Willy1988 op Fietsen mee naar America
@Baron Von Awesome. | 15-06-26 | 16:26: Hij niet, jij wel.
11 kudos 2026-06-15 18:52:19 door reageer_meneer op Belgen over Koeman en Depay
@beetje_high | 15-06-26 | 20:43: Gezondheid!
-9 kudos 2026-06-15 18:43:37 door beetje_high op Belgen over Koeman en Depay
Existence precedes essence (Sartre).
0 kudos 2026-06-15 17:20:38 door PisFinger op Fietsen mee naar America
@Maxima_Hartman | 15-06-26 | 17:12:
Een fiets goed ingepakt (meestal voorwiel eruit en trappers er af) weegt minder dan 23 kg en kost dan niet zo heel veel om.mee te nemen in het vliegtuig (maar niet alle maatschappijen zijn even makkelijk).
0 kudos 2026-06-15 15:12:46 door Maxima_Hartman op Fietsen mee naar America
@jan1000001 | 15-06-26 | 15:39: Ik neem mijn fiets niet mee, ik huur wel een auto. Maar voor een koffer betaal je zo 50 euro, en die zijn een stuk makkelijk te stapelen dan een fiets.
1 kudos 2026-06-15 14:26:41 door Baron Von Awesome. op Fietsen mee naar America
@jan1000001 | 15-06-26 | 15:39: 'lijkt me'. Hij zij niks raars.
3 kudos 2026-06-15 14:16:13 door Jiggle_Physics op Snelrecht op zijn best!
@Dikke Fappert | 15-06-26 | 14:10: Kwestie van de wet breder opstellen. Fokverbod op alle honden waar pitbull in zit, dan valt er niet meer te sjoemelen. Geldt ook voor dingen als fatbikes en designerdrugs.
2 kudos 2026-06-15 13:39:42 door jan1000001 op Fietsen mee naar America
Owja? wat betaal jij dan? Of roep je gewoon maar wat...
4 kudos 2026-06-15 12:42:21 door Diwa88 op Snelrecht op zijn best!
Ik denk dat iemand afmaken niet per se bevorderlijk is voor de ijver van diegene.
6 kudos 2026-06-15 12:10:14 door Dikke Fappert op Snelrecht op zijn best!
@Jiggle_Physics | 15-06-26 | 13:47: Eens, dat doen ze in Frankrijk ook, daar is een officieel fokverbod voor de honden op de zwarte lijst (zoals de bully xl etc). Nu kruisen ze rassen zodat het buiten de lijst vallen (beetje zoals ze het hier doen met het fatbike verbod, zadel iets korter, minder dikkere band en het mag helaas weer)
2 kudos 2026-06-15 12:06:29 door Maxima_Hartman op Snelrecht op zijn best!
@zup | 15-06-26 | 14:04: Doe niet zo autistisch
-14 kudos 2026-06-15 12:04:27 door zup op Snelrecht op zijn best!
@Maxima_Hartman, dus als kleine Zup tijdens het sporten met haar hockeystick iemand schade aanbrengt, dan mag ik volgens jouw redenering worden afgemaakt? Lekker persoon ben jij zeg.
23 kudos 2026-06-15 11:47:41 door Jiggle_Physics op Snelrecht op zijn best!
Opvoeding krijgt dat instinct niet uit een pitbull. Dat hele ras moet gewoon gecastreerd worden, dan is het klaar.
1 kudos 2026-06-15 09:10:37 door zup op 90k verliezen door 1 goal
@Maxima_Hartman, Boyd, ben jij het? https://youtube.com/shorts/5OX...
-3 kudos 2026-06-15 09:02:09 door Maxima_Hartman op 90k verliezen door 1 goal
@BennieDeKok | 15-06-26 | 09:20: Nee? Ik raad sowieso nooit wat aan om in een bepaald bedrijf te investeren. Stel voor dat het wat zakt en diegene verkoopt het direct dan zou ik mij schuldig voelen. Zo heb ik ooit het advies opgevolgd om etherium coins te kopen en te houden, maar ik verkocht ze ook direct toen het zakte. Enige advies dat ik geef is spreiden, grote bedrijven doen en kijk bv naar de diagram over 5 jaar en doe het alleen bij bedrijven met een rendement van meer dan 200%. Op die manier kan het niet mis gaan.
0 kudos 2026-06-15 08:51:07 door BolleBoeler op 90k verliezen door 1 goal
En fietsen is gezonder dan patat eten... Wat is precies je punt?..
5 kudos 2026-06-15 08:06:46 door Peerke16 op 90k verliezen door 1 goal
Financieel gezien is zelf koken ook veel beter dan uiteten gaan. Volg me op Hyves voor meer tips!
19 kudos 2026-06-15 07:20:05 door BennieDeKok op 90k verliezen door 1 goal
Verkoop jij ook cursussen?
0 kudos 2026-06-14 16:11:11 door nlnoob op Jonge koeien mogen voor het eerst weiland in
Een buitje en alle koeien staan binnen, vergeet ook 's middags het voeren niet. Die beesten vreten liever brokken dan vers gras.
3 kudos 2026-06-14 14:53:00 door Schraalhans op Geredde straathond herkent verzorger
Ok! Doe alvast maar een touw om je nek...
9 kudos 2026-06-14 07:04:56 door ja, of niet op Jonge koeien mogen voor het eerst weiland in
het is een koe vanaf 15 graden eigenlijk al te heet. veel boeren laten de koeien de keuze door een binnen- en buitenverblijft open te houden en zien dan dat ze op hete dagen zelf lekker binnen blijven. Groeten ut Fryslân.
6 kudos 2026-06-14 07:03:19 door redthehaghue op Jonge koeien mogen voor het eerst weiland in
Dat is natuurlijk onzin, elke boer weet dat de koeien in een wei horen, maar door milieuregels en warmtestress blijven ze veelal op stal staan, heeft dus weinig met 'sommige boeren' te maken.