DumpStats voor Schuurm

47,050 +54418 -7368

Kudos

#1199 (Top 0.3752%)

Kudos/dag 26.24
Kudos/reaguursel 6.69
Meeste kudos op 1 reaguursel 1052
Minste kudos op 1 reaguursel -237

7,029

Reaguursels

Reaguursels/dag 3.92
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 30.3
Reacties per reaguursel 0.08
Meeste reaguursels op 1 dag 22
Aantal x weggejorist 33
Geregistreerd op 27-07-2021
Eerste reactie op 27-07-2021

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2026-06-24 16:04:33 op Picobello zwembadbouw
@onbelangrijk | 24-06-26 | 15:38: Balustrade kan best wat hebben, dus ben bang dat alles naar beneden komt.

0 kudos 2026-06-24 15:53:26 op Met de camper naar Blues festival in Grolloo
Op google maps staat een foto van dit pad of een vergelijkbaar pad in dit natuurgebied en daar is een paaltje te zien aan beide kanten midden voor het pad.
Kan een oude foto zijn, maar lijkt me handig.

0 kudos 2026-06-24 14:29:40 op Nationaal Hitteplan UPDATE
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 12:57: rustig wachten zeker.
Ijs hoeft niet terug, maar geen nieuw ijs gaan maken als de vriezer in de ruimte staat die je koeler wilt hebben. Vrieskist in de garage is dan weer prima.

0 kudos 2026-06-23 23:41:56 op Koken daar! Koken daar!
Sinds wanneer is er plek op het kamp? DIe wachtlijsten zijn nog langer dan voor sociale huur. Doe ons dus allemaal een plezier en maak meer kampen. Hebben die tokkies een eigen plek en de rest er geen last van.

1 kudos 2026-06-23 23:40:05 op Koken daar! Koken daar!
@gagen1515 | 23-06-26 | 22:29: Muizen kan ik zelf bestrijden, muggen en ander vliegend spul is veel lastiger, dus laat die vogel killer lekker binnen.

-2 kudos 2026-06-23 23:26:25 op Met de camper naar Blues festival in Grolloo
Leuk maar kan gewoon op de manier waarop ie er gekomen is.
Zoveel mogelijk gewicht eruit halen, voor de zekerheid de benzinetank ook bijna leeg maken. Lang touw en een paar trekkers of terrein wagens.
Maar het zal door een officiele berger moeten, dus moeilijk moeilijk.

-1 kudos 2026-06-23 23:17:23 op Met de camper naar Blues festival in Grolloo
@Delight75 | 23-06-26 | 22:07: De meeste fietspaden kunnen een camper prima houden.
Maar als je dan een houten vlonder pad tegen komt zou ik minimaal even kijken hoe dik alles is.

-5 kudos 2026-06-23 23:14:10 op Met de camper naar Blues festival in Grolloo
@Tiszoalstis | 23-06-26 | 22:52: Wel redelijk snel genomen want het duurder niet al te lang voordat er extra loopplanken neergelegd zijn.
Hoewel het ook nog kan dat ie vroege beelden gebruikt heeft en later zijn kop ertussen geplakt heeft.

-2 kudos 2026-06-22 17:09:09 op Mea Culpa Thijs Römer
Bij Kanye is het de verwachting dat ie het weer gaat doen.
Bij Thijs is het iets uit het verleden waar een rechter naar gekeken heeft.
Maar ben ook met je eens dat er iets niet aan klopt.
Aan de andere kant hebben we een top crimineel (Holleeder) die op NPO zijn zegje mocht doen. Criminelen die boeken schrijven en verkopen, enzovoorts.

0 kudos 2026-06-22 16:55:45 op Afsprong 10
Langer touw, rustig snelheid opbouwen en een stevig bult zand zodat je wel omhoog gaat en niet door de bult.

2 kudos 2026-06-22 16:33:37 op Truckert heeft reactievermogen
@RiKoMaWi | 22-06-26 | 14:28: + Al vanaf het begin van de oorlog heeft Rusland een tekort aan vrachtwagens. Ze zijn sterk afhankelijk van de spoorwegen. Lekker vrachtwagen aftikken dus, dan stoppen de tanks vanzelf.

0 kudos 2026-06-22 16:10:21 op 4-0 Oranje met vertraging bij bar
Hier via ziggo kabel ouderwets zonder kastjes ertussen was de vertraging met de buren die in de tuin keken 10 tot 12 seconden. Ze hadden geluk dat ik een rustige kijker ben.

38 kudos 2026-06-22 15:54:31 op Aan de kant er is brand
Leuk dat iedereen nu de regels kent en weet dat deze auto en de witte links om de hoek te dicht op de splitsing staan.
Aan de andere kant is er in veel wijken simpelweg geen andere optie.
Bij ons hadden we tot een paar jaar terug nog lekker de ruimte. Na een herinrichting sta ik nu soms ook best dicht op een kruising. In de wijken om me heen is het nog erger en ik kan mijn auto niet wegtoveren.
De gemeente was grappig bij de inloopavond vantevoren: "Genoeg plekken, we hebben metingen gedaan." Ja inderdaad: overdag wanneer de helft op een parkeerplaats bij het werk staat.

4 kudos 2026-06-21 19:33:37 op Wat is dat voor iets raars dat je op je achterwiel gaat rijden
Niet alleen overige, ook jezelf of simpelweg hinderen.
"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

-13 kudos 2026-06-21 19:28:28 op Express bezorging door DHL
Doorzichtige verpakking met (gokje) een kledingstuk.
Nogsteeds niet netjes, maar de meeste bezorgers weten wel wat erin zit als ze ergens mee gooien.

2 kudos 2026-06-21 19:14:26 op MvdP herstel na rondje fietsen
@Doorsneeburger | 21-06-26 | 18:53: Dat is wel vaker zo op plekken waar veel mensen komen. Daarnaast liggen sportclubs vaak aan de randen van steden met soms langere aanrijtijden voor ambulances.

2 kudos 2026-06-21 15:26:23 op Beveiliger kiest voor premium pakketje ordehandhaving
De politie geeft hier prioriteit aan het in bedwang houden van de menigte.
Dat is ook vanwege eigen veiligheid.
Pas als het rustig is met wat meer overzicht zullen ze de die gast overnemen als dat nodig is.

1 kudos 2026-06-20 00:12:20 op Ik eet geen vlees
Dan koop je het op de verkeerde plek.
Zoek een boer die in eigen beheer slacht. Vaak zijn dat biologische boeren, maar dat hoeft niet perse.
Gehakt bakken / rullen in wat geklaarde boter of ghee geeft dan zonder toevoegingen weinig maar een lekkere dunne jus. Daar kan je ook een echte jus van maken.
Een blok gehakt eerst aan beide kant aanbraden, dan pas gaan rullen.

0 kudos 2026-06-19 20:36:07 op Messi is een diva
@PointTaken | 19-06-26 | 20:20: Je hebt gelijk en tegelijk maakt hem dat voor zijn team waardevol. Uiteindelijk telt de winst niet de manier waarop.

1 kudos 2026-06-19 15:53:06 op Motor skipt de file
@cftbl01 | 19-06-26 | 13:57: Als je pas als je blauw-blauw zit nog aan de kant moet gaan dan levert dat behoorlijke vertraging op.
Video's genoeg hoe traag dat gaat.
Kijk dan eens naar Duitsland, ook daar werkt het niet alstijd maar als er een goeie rettungsgasse is dan kan er flink doorgereden worden. Een file door een ongeluk is dan ook eerder opgelost.

0 kudos 2026-06-19 03:14:24 op Re: Oekraïne slaat weer toe
@Attelenooje | 18-06-26 | 21:14: opslagtank bij de olieraffinaderij, staat ook in het onderschrift.

1 kudos 2026-06-18 22:12:57 op Heldbaas voorkomt overval supermarkt in Almelo
@Sabor | 18-06-26 | 20:09: Je hoeft niet meteen zijn schedel in te slaan, tik op de vingers kan ook.
Gepast geweld is toegestaan, weet niet hoe dat zit als iemand alleen roept dat ie een wapen heeft. Weet wel dat politie met getrokken wapen zou staan.

-3 kudos 2026-06-18 15:20:15 op Re: Oekraïne slaat weer toe
Is dit (allemaal) Moskou?
Google geeft de dichts bijzijnde raffinaderij op ongeveer 200km van Moskou.
Zo'n grote olie of gas opslagtank is ook makkelijk te zien op maps.

12 kudos 2026-06-17 18:31:44 op Nedermoppie represent!
Echt wel mooi, niet iedereen houdt van een gemaakte glimlach zonder karakter.

0 kudos 2026-06-17 15:49:42 op Waarom deze boodschap?
@Farthdater | 17-06-26 | 14:59: in de jaren 80 was het een punk (links) en skinheads (toen ook links) ding.
Later in het ook een rechts ding geworden.
Nu beiden.
Denk bijvoorbeeld aan "defund the police" dat is vooral links.

-2 kudos 2026-06-16 14:31:56 op Kind en hond
Dat geldt voor mensen ook, alle voorbeelden hier.
Een reden om op te letten, niet om je kinderen extreem beschermd op te voeden.
Een kind met een Herder of Pitbull thuis zal op school bijvoorbeeld minder snel gepest worden als papa af en toe (of altijd) de hond meeneemt bij het ophalen.

0 kudos 2026-06-16 14:27:18 op Kind en hond
@Gendji | 16-06-26 | 13:43: De statistieken die ik ken gaan om absolute getallen.
Van Duitse Herders zijn er veel, dus staan ze sneller hoog op een lijst.
Pitbull is wel een verzamelnaam voor meerdere rassen. Sommige zeggen dat het alleen de Amerikaanse pitbullterriër is. Door ze apart op te nemen in dit soort lijsten komen ze lager uit.
Lijsten horen relatief te zijn.

Een eigenaar moet naast opvoeden ook blijven opletten. Ik kende een Duitse Herder die niet gezond in de kop was. Aangeboren hersen defect. Niet ernstig dus moeilijk op te merken, maar ondanks een goeie opvoeding gevaarlijk met kinderen.

0 kudos 2026-06-16 14:11:02 op Bossche Powned pedo-pleegouders veroordeeld maar GEEN celstraf
Jammer dat deze de min in gaat want Bertie heeft een punt.
Dit wordt vaak als reden gegeven om privacy te beperken op o.a. Whatsapp, maar nu worden er 2 gepakt met veel afbeeldingen en dan krijgen ze een fopstraf.
Op alleen de afbeeldingen staat al max 4 jaar en in dit geval zou dat 8 kunnen zijn door de bijkomende dingen. 8 jaar voor alleen de afbeeldingen, daar komt het misbruik nog bij. Afhankelijk van wat er bewezen kan worden staat daar 10 tot 18 jaar max voor.

1 kudos 2026-06-15 23:26:23 op Bossche Powned pedo-pleegouders veroordeeld maar GEEN celstraf
Je zou bijna denken dat rechter en andere hoge bomen zelf ook in dit soort kringen rondhangen.
Alleen de afbeeldingen hadden al een hogere straf moeten betekenen:
"Op het bezit, verspreiden, aanbieden, vervaardigen, etc. van kinderporno is een gevangenisstraf gesteld van maximaal 4 jaar. Wanneer de verdachte er een gewoonte of zijn beroep van maakt, stijgt de maximale gevangenisstraf naar 8 jaar."

6 kudos 2026-06-15 17:19:24 op Fietsen mee naar America
+ dat je die koopfiets in de VS kan verkopen, scheelt bagage kosten op de terugweg.

0 kudos 2026-06-15 17:16:14 op Crisis in het onderwijs
@Dennoe | 15-06-26 | 15:46: Een goeie basisschool directeur zorgt dat alles op rolletjes loopt.
O.a. ziekteverzuim hangt deels af van de kwaliteiten van de directeur.
Eén probleem met een ouder kan uit de hand lopen en heel veel gedoe op leveren. Een directeur die dat door heeft kan het verschil maken tussen een paar uur werk aan de éne probleem of vele dagen werk. En van zulke problemen zijn er meerdere per maand op een grote school. Dat kan de sfeer en de werkdruk flink beinvloeden

1 kudos 2026-06-15 17:11:16 op Crisis in het onderwijs
+ Hier iemand uit een ondewijzers familie.
Ik herken alles, maar het is ook aan de leraren om meer op hun strepen te staan. Ken ook een leraar Nederlands, veel te aardig, die zou geen extra taken hoeven te accepteren omdat er zoveel nakijkwerk is, maar toch zijn die extra taken er wel.

3 kudos 2026-06-15 17:07:48 op Crisis in het onderwijs
Ik zou een goeie zijn, vooral voor degene die wel willen en een klein deel van de rotte appels krijg ik ook wel mee, maar de rest heeft snel een probleem en aangezien dat tegenwoordig niet de lijn is die scholen aanhouden zal ik dus weer mogen vertrekken.

5 kudos 2026-06-15 16:59:37 op Crisis in het onderwijs
Geen idee of Soros erachter zit, maar doe mij de boeken van 25 jaar geleden maar.
En dan vooral om de methodes. Mijn wiskunde zit op vwo+ niveau, maar bij de huidige groep 8 en 1e klas wiskunde had ik even moeite om te begrijpen wat de bedoeling was.

3 kudos 2026-06-12 23:35:06 op Stroperigheid bij de NPO
"Boer zoekt vrouw": is dat geen kijkcijferkanon dat goedkoop te maken is met veel reclame inkomsten?