2,153 +2783 -630
Kudos
#24099 (Top 8.7484%)
Kudos/dag | 4.67 |
Kudos/reaguursel | 10.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 260 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -73 |
2,153 +2783 -630
Kudos
#24099 (Top 8.7484%)
Kudos/dag | 4.67 |
Kudos/reaguursel | 10.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 260 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -73 |
207
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.45 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 73.1 |
Reacties per reaguursel | 0.77 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 10 |
Aantal x weggejorist | 5 |
Gestart op | 18-09-2023 |
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2024-01-07 17:55:56 door Benweerterug op Uberwappie met de oplossing voor alles!
@Zoeffert | 07-01-24 | 11:09: Wat lul jij nou dom?
-7 kudos 2024-01-07 11:09:08 door Zoeffert op Uberwappie met de oplossing voor alles!
Dus het kwartje is eindelijk gevallen. Snel man feliciteert.
-3 kudos 2023-12-29 22:05:28 door TazzWazDeze op Klimaatgekkies in Doetinchem
MAND!
25 kudos 2023-12-29 15:26:18 door Benweerterug op Klimaatgekkies in Doetinchem
Vele anderen hebben soortgelijke punten naar voren gebracht, of commentaar geleverd op de donkere kant van Schneiders zogenaamde 'dubbele ethische gebondenheid'. Bijvoorbeeld: "Het maakt niet uit wat waar is, het maakt alleen uit wat mensen geloven dat waar is." - Paul Watson, medeoprichter van Greenpeace. of: "We moeten dit probleem van de opwarming van de aarde aanpakken. Zelfs als de theorie van de opwarming van de aarde verkeerd is, zullen we het juiste doen in termen van economisch en milieubeleid." - Timothy Wirth, voorzitter van de VN. Of: "Sommige collega's die een deel van mijn twijfels delen, beweren dat de enige manier om onze samenleving te veranderen is door mensen bang te maken voor de mogelijkheid van een catastrofe, en dat het daarom goed en zelfs noodzakelijk is dat wetenschappers overdrijven. Ze vertellen me dat mijn geloof in een open en eerlijke beoordeling naïef is." - Daniel Botkin, voormalig voorzitter van milieustudies aan de universiteit van Californië in Santa Barbara.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?...
Nee, ik ontkent klimaat verandering en de menselijke invloed daar op niet. Alleen wat ik niet onderschrijf is de extreme mate daarvan en de overdrevenheid die gecreëerd wordt om mensen te mobiliseren om hun gedrag aan te passen, en hoe dit vervolgens polariserend werkt door bij elkaar de maat te gaan nemen wanneer iemand niet mee doet met deze obsessief geworden klimaat religie. Het wekt zelf averechts en vele zijn deze mensen als XR liever kwijt dan rijk.
11 kudos 2023-12-29 13:32:12 door Benweerterug op Knippen met consent
@ikken11 | 29-12-23 | 13:17: ''Politiek correctheid (woke)'' is in zijn meest vuile vorm aan het werk; het herschrijft definities van woorden en daarmee past het betekenissen zodanig aan dat het met nieuwe eufemismen de realiteit probeert te verbloemen om vervolgens de realiteit (hoe die werkelijk is) in de taboesferen te drukken. Dit zie je in vele voorbeelden terug wat je wel en niet meer mag zeggen omdat dit zogenaamd stigmatiserend zou werken en waar men vaak dan naar je roept: ''Dat is niet politiek correct!' De nieuwe eufemismen dienen dan ook als een verzachting van de harde realiteit. Alleen de realiteit haalt alle eufemismen vroeg of
laat in en het is daarom ook om die reden dat de ''politieke correcte inclusiviteitstaal'' elke keer veranderd en daarmee ook nooit echt 'inclusief' is en hier door altijd wel weer groep of iemand ironisch genoeg buiten de boot valt, iets wat ze pretenderen te voorkomen. Je reactie is begrijpelijk. Maar waar ik dus op doel is zolang wij gewoon normaal blijven doen door gewoon hij of zij te noemen en man en vrouw te blijven herkennen krijgt de woke menigte niet haar zin met hun poging de definities te herschrijven en daarmee de manier hoe we praten en hoe we
naar de realiteit en het leven kijken. (Wat dan natuurlijk niks meer met de realiteit te maken heeft) Men dient te begrijpen dat dit veel dieper gaat dan alleen maar het negeren van deze mensen, en dat deze manier van denken langzaam voet begint te krijgen in de scholen en universiteiten en nu ook al bij de kapper. Als er maar genoeg mensen hier gewoon niet aan mee doen, dan blijft de nuchtere geest overeind die ieder omarmt en zich niet verlaagd tot die polariserende woke bewegingen. De mentaliteit van woke is niks anders dan je speciaal voelen en dat je denkt dat je een speciale behandeling verdient, en dat de hele wereld het heeft gedaan behalve jij.
8 kudos 2023-12-29 13:17:00 door ikken11 op Knippen met consent
Ik heb daar géén last van. Vermijd dat soort gezwellen als de pest.....
10 kudos 2023-12-04 11:26:03 door Routine op WE zijn zwanger?
@Benweerterug | 04-12-2023 | 09:09: Of je vraagt jezelf af waarom je die minnetjes krijgt op alle 2 je soortgelijke reacties op deze post. Anders gajemaarweerweg.
10 kudos 2023-12-04 10:24:41 door nat2500 op WE zijn zwanger?
Ga ff lekker naar je insta....
-35 kudos 2023-12-04 08:09:57 door Benweerterug op WE zijn zwanger?
@hersenpannetje | 04-12-2023 | 08:09: houd je bek gewoon, met je negatieve arrogante gedoe.
9 kudos 2023-12-04 07:09:12 door hersenpannetje op WE zijn zwanger?
Ga ff lekker naar je insta....
2 kudos 2023-12-02 20:31:13 door Mariobros231 op Pijp voor de show
@Makamba Makamba | 02-12-2023 | 18:37: Ja, oke. Maar als wat oude clips van zijn nummers opzoekt dan zie je de vergelijking wel. Zeker wanneer je de film "Luther, the fallen sun" ziet is de overeenkomst best aanwezig met Andy.
3 kudos 2023-12-02 17:37:32 door Makamba Makamba op Pijp voor de show
Benny ziet er tegenwoordig anders wel heel anders uit.
1 kudos 2023-11-28 20:58:55 door Hijisgek op Linkse tranen
Keurig verwoord. Alles wat rood is is vergif zei mijn opa. Hij had gelijk.
4 kudos 2023-11-28 18:31:04 door Walnotenzijnlekker op Linkse tranen
@vargatron | 28-11-2023 | 17:48: Al deze dingen hebben plaatsgevonden in de coronatijd, dus er is niks gelogen aan en daarmee niks verdraaid. Het is niet toevallig dat links overal 'racisme' en 'fascisme' in ziet om het beeld te schetsen van een niet bestaand probleem 'goed te keuren' zodat ze zich gerechtvaardigd voelen voor mensen op te komen die voor een groot deel daar niet om vragen. Links (net als het communisme) denkt altijd de minderheden te moeten redden, maar ironisch genoeg beseffen ze niet dat ze die minderheden met hun ideologisch wereldbeeld juist in stand houden. Ze denken ongelijkheid uit te moeten bannen en net als het communisme proberen ze dit door alles gelijk te trekken met catastrofale gevolgen zoals de geschiedenis ons laten zien heeft. Het ware probleem van dat gelijkheidsdenken is dat men uiteindelijk armer en in soort constante slachtoffer/verliezers mentaliteit houdt.(De bevolking onder het communisme had het allesbehalve goed) Als we hier eens mee op zouden houden en mensen gelijkwaardig behandelen en ieder een kans geven om mee te doen (wat niet betekent dat iedereen gelijk is en zal zijn) maar wel inhoudt dat ieder gelijkwaardig de kans heeft om te groeien en het beste er van te maken, (mits ze zichzelf niet in die slachtoffercultus(woke) verliezen, waar ze altijd boos op de wereld zijn, en waar ze ieder tekortkoming en verantwoordelijkheid buiten zichzelf leggen) zou Nederland een stuk leuker en gezelliger zijn
2 kudos 2023-11-28 18:05:26 door Walnotenzijnlekker op Linkse tranen
*Deze link daarmee ook zien
2 kudos 2023-11-28 18:02:33 door Walnotenzijnlekker op Linkse tranen
@vargatron | 28-11-2023 | 17:48: Het nummer rapt er zelf ook over, dus men moet niet verbaasd zijn dat meerdere reaguurders deze ook zien.
-4 kudos 2023-11-28 17:50:04 door Muinotulp op Linkse tranen
Ik ben gestopt met lezen toen 'disrespect' voorbij kwam.
3 kudos 2023-11-28 17:48:52 door vargatron op Linkse tranen
Links gelijk stellen aan communisme is ook wel weer een extreme manier van naar de wereld kijken. Waarom kan je die mensen niet gewoon pakken op hun punten ipv de feiten zo te verdraaien dat het aan je eigen wereldbeeld voldoet.
4 kudos 2023-11-28 17:39:58 door Benweerterug op Linkse tranen
@dicedecision | 28-11-2023 | 17:38: Nee. Dit is wat ik vind. Of U het er mee eens bent dat is het tweede.
-9 kudos 2023-11-28 17:38:45 door dicedecision op Linkse tranen
@Benweerterug | 28-11-2023 | 18:30: Bent u een trol?
7 kudos 2023-11-28 17:30:30 door Benweerterug op Linkse tranen
Niet gehinderd door respect voor mensen met andere visies of inzichten zal GroenLinks alles wat menigeen dierbaar is, kapot maken als ze hun zin hadden gehad. U weet hoe groot de minachting in deze kringen is jegens anders denkenden. De links kerk duldt geen tegenspraak buiten hun kader van politieke correctheid om, en het is dan ook niet toevallig dat mensen als Sander Schimmelpenninck, Kuiken, Klaver, Timmermans, met veel dedain neerkijken op 'de gewone man' zij vinden ze, net als Bontenbal(CDA) 'domme mensen die het zogenaamd niet zouden snappen'. De geschiedenis vertelt ons wat er zal gebeuren als zo'n gezelschap van hun ivoren toren aan de machtsknopen gaan zitten. Het wordt een samenleving waar de tirannie van de minderheid zal heersen. Waar censuur het publieke debat dicteert. Waar heksenjacht(elkaar verklikken) van critici normaal zal zijn. Waar dehumanisering en demonisering van 'andersdenkende' met als gevolg geweld (zie Baudet) normaal zijn geworden. Al met al slaat dit nummer de spijker op zijn kop en zijn de tranen van links de vreugde tranen van de rest van Nederland die begrijpt hoe belangrijk het is dat een vrije democratie bewaard blijft en dat ze altijd hun democratisch recht zullen gebruiken om deze mensen weg te stemmen. Dit was mijn bijdrage, een fijne avond nog iedereen.
6 kudos 2023-11-25 19:13:49 door Toompie888 op Ondertussen in de Bijenkorf
word*
0 kudos 2023-11-24 13:49:41 door relaasbaas op Dilan wil niet regeren
U kunt niet tellen? BBB, PVV, FvD, JA21, SGP en CU komen uit op 74 zetels, dus zelfs dat zou nog niet genoeg zijn. Nog los of een CU en andere parijten dat zouden doen. Met CDA zou je er komen maar dan heb je dus een kabinet met 7 partijen. Bullshit dus.
4 kudos 2023-11-24 07:09:31 door kopkaasschaaf op Paul Rösenmoller heeft geen actieve herinnering
@tegen_narratief: wat is dit nou weer voor wappie gelul. Idioot
54 kudos 2023-11-23 16:37:23 door tegen_narratief op Paul Rösenmoller heeft geen actieve herinnering
Sterker nog, de opdracht voor de Liquidatie op Pim kwam van Rosenmöller. Levensgevaarlijk die gek.
7 kudos 2023-11-23 16:29:27 door Dafty Duck op Gaan we weer hé
@TrustMeImAnEngineer | 23-11-2023 | 15:47: De islam beschouwt o.a. anders- en ongelovigen als minderwaardig en handelt daar ook actief (en met geweld) naar. Ik ben daar als ongelovige onvrijwillig een deelnemer van; immers beschrijft de islam mij zo, of ik dat nou wil of niet. Verder is het algemeen bekend wat die religie van joden, homofielen en vrouwen vindt. Waarom moet dat gedachtegoed ruimte krijgen in dit land? "Ja, maar alle religie is kut..." Ook zo'n bagatelliserende dooddoener: kleine kans dat een christen ineens ontploft, een sikh om zich heen begint te schieten in een nachtclub of een hindoestaan z'n leraar de keel doorsnijdt vanwege het tonen van een cartoon van Vishnoe. Dat slappetheebeschuitgelul komt me inmiddels aardig de strot uit! De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen en u bent aardig aan het plaveien. De groeten!
13 kudos 2023-11-23 15:12:34 door PatrickHatrick op Gaan we weer hé
@TrustMeImAnEngineer | 23-11-2023 | 15:47: Ondertussen worden Joodse scholen gesloten omdat de veiligheid in het geding vanwege de religie van de vrede, worden Joodse mensen weggepest bij diploma-uitreikingen van de UvA en is er sinds 7 oktober opeens heel veel meer antisemitisme.
10 kudos 2023-11-23 14:53:08 door Koeievlaaislurper op Gaan we weer hé
Inderdaad ja. Bangmakerij en emotionele argumenten, zit verder niet echt veel logica achter. Het beleid minder soft maken en Nederlanders weer op 1 zetten hoeft niemand van wakker te liggen, tenzij je je misdraagt wellicht.
-15 kudos 2023-11-23 14:47:11 door TrustMeImAnEngineer op Gaan we weer hé
Je kent zijn programma en uitspraken niet goed dus. Die man is een vrij sterk aftreksel van een Duitser met een specifiek snorretje, vergelijkbaar á 1930. Een paar randjes zijn er openlijk af vanwege de gevolgen van toen, maar nog lang niet genoeg om openlijke discriminatie te stoppen. Een religie verbieden is gewoon fout, PUNT.
1 kudos 2023-11-23 14:45:13 door Benweerterug op Gaan we weer hé
*gezicht zien
1 kudos 2023-11-22 17:55:43 door waaromnuweer op GL/PvdA'ers trollen
Nee dit bewijst dat je redelijk(e) (klinkende) standpunten aan mensen kunt voorleggen waar ze het dan wanneer ze geen tijd hebben om er over na te denken mee eens kunnen zijn.
Tevens zou dit kunnen bewijzen dat ze verschillen van mening met de partij waar ze op willen stemmen maar dat deze verschillen geen dealbreaker zijn om voor die partij te stemmen.
5 kudos 2023-11-22 16:36:01 door vriesvak op GL/PvdA'ers trollen
Newsflash: het overgrote deel van de kiezers stemt op basis van ofwel triviale dingen zoals de debatskills van een lijsttrekker of welke partij nu weer is opgestaan met de pitch het 'echt anders' te gaan doen, ofwel op basis van globale ideologie. Dit filmpje bewijst precies niks, behalve dat de gemiddelde kiezer niet een volledig verkiezingsprogramma uit zijn hoofd leert. Deze stellingen klinken sociaal/groen, waardoor je zonder verdere kennis geneigd bent te denken dat het bij PvdA/GL hoort en, als je sociaal/groen bent ingesteld, het ermee eens te zijn. Maar die stellingen presenteren je, zonder context, een binaire keuze op onderwerpen die je op vele manieren kunt benaderen. Bijvoorbeeld t.a.v. CO2-opslag, het verkiezingsprogramma: "Het ondergronds opslaan van CO2 (...) is een tijdelijke oplossing die grote vervuilers in staat stelt om langer te wachten met het overschakelen naar duurzame energie. We gaan daarom niet nog meer gemeenschapsgeld stoppen in CCS dan al is afgesproken." Of OV: goedkoper voor iedereen en gratis voor mensen met een laag inkomen (i.p.v. voor 65-plussers - er zijn immers zat boomers met meer dan genoeg knaken).
Deze stellingen zijn natuurlijk precies om voorgaande reden uitgekozen, want dat maakt natuurlijk een lekker filmpje (natuurlijk wel even juiste fragmenten selecteren). Hooguit toont dit filmpje dus aan (1) dat de makers politieke voorkeur niet bij PvdA/GL ligt, en (2) dat stemwijzers ongeschikt zijn om je stem volledig op te baseren.
13 kudos 2023-11-22 16:05:33 door IvoNiehe op GL/PvdA'ers trollen
Denk je dat de gemiddelde PVV stemmer het hele programma kent of dat ze er alleen op stemmen vanwege 'minder asielzoekers'?
-3 kudos 2023-11-22 16:03:42 door Satria op GL/PvdA'ers trollen
ik zo blind 5 pvv-ers trollen met bij1 standpunten
1 kudos 2023-11-22 16:03:11 door Benweerterug op GL/PvdA'ers trollen
*maar ik kom meer activisten dan realisten tegen uit die hoek.
9 kudos 2023-11-22 12:15:09 door Andy007 op Opa mishandeld in Haagse tram
@TrustMeImAnEngineer | 22-11-2023 | 11:55 Tsjechie heeft 4 moskeeën en 3000 moslims waarvan de meeste uit de vroeger USSR kwamen . totaal geen probleem met asiel zoekers want die komen gewoon niet.
6 kudos 2023-11-22 11:58:31 door BoerkaLover op Opa mishandeld in Haagse tram
@TrustMeImAnEngineer | 22-11-2023 | 11:55: Vreemd, in Oost-Europa werkt dat prima. In Denemarken ook, zelfs Zweden is overstag. Hoezo werkt het dan niet?
20 kudos 2023-11-22 11:34:26 door Benweerterug op Opa mishandeld in Haagse tram
Haha, dom sukkeltje! Het feit dat je steeds meer rechters regeringen ziet op komen is dat mensen het linkse gedachten goed dat jij aandraagt kotsbeu zijn. We gaan hier wat aan doen of je dat nu leuk vind of niet.
12 kudos 2023-11-22 11:33:46 door Uhoortnogvanons op Opa mishandeld in Haagse tram
@TrustMeImAnEngineer | 22-11-2023 | 11:55: Praat geen poep jongen.
-26 kudos 2023-11-22 10:55:21 door TrustMeImAnEngineer op Opa mishandeld in Haagse tram
Hahaha net alsof die wat daartegen uithalen.. In het buitenland bewijzen rechtse regeringen keer op keer dat dit een farce is. Eventjes gaan de nummers ietsje naar beneden, maar in het totale beeld slaat het nog geen deuk in een pakje boter. Qua asielzoekers dan he, want dat is gewoon een te complex probleem om als land zelf te kunnen stoppen. Praktisch gezien werkt eigenlijk bijna géén ander land mee aan een uitzetting van je asielzoeker. Bij de uitzonderingen wórdt dat al gedaan, ook links wil dat. Maarja, het is jou eigen stem die de kliko in gaat..
0 kudos 2023-11-22 08:26:02 door altijd-guus op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
@Wazzaaaap | 22-11-2023 | 07:40: Hoe kan 3% van de stemmers er nou voor zorgen dat de VVD in het torentje blijft?
En je hebt niet opgelet, ze willen de loonbelasting niet omlaag, maar het minimum loon omhoog.....dat betekent per definitie dat er meer belasting binnenkomt uit loon.....meer loon bij gelijke belasting is= meer belasting....
-1 kudos 2023-11-22 07:01:27 door Ratro op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
En wie gaat het dan betalen als we de arbeids immigranten naar huis gaan sturen? Als die plaatsen opgevuld moeten worden door dik betaalde Nederlanders? Het zijn wellicht geen belastingen, nasr de ondernemers zullen echt de prijzen moeten laten stijgen als de buitenlandse arbeidskrachten wegvallen... Of moet de stast dat opvangen, door belasting verhoging?
1 kudos 2023-11-22 06:57:55 door Walnotenzijnlekker op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
@Wazzaaaap | 22-11-2023 | 06:40: Nee niet. Met links wordt alles nog duurder omdat de belastingen die Timmermans gaat heffen (want daar wordt die verhoging van het minimumloon van betaald) bij de grote bedrijven/ondernemers er voor gaat zorgen dat de producten en diensten die zij leveren dit daar weer in door gaan berekenen. Dat betekent dus de energierekening, de boodschappen, de duurzaamheidsplannen etc... Alles wordt juist duurder en daarmee houden de minima en de middenklasse nog minder over. Timmermans kan wel lullen dat de kosten van geen klimaatbeleid hoger zullen zijn als we niks doen. Maar wanneer wij in de eerste plaats op zouden houden met de klimaathysterie en ons geld investeren in adaptatie dan blijft er mee geld over voor de Nederlanders. Plus dat zijn immigratie stroom die hij gewoon door wil laten gaan ook ontiegelijk veel geld kost wat ook naar de Nederlands zouden kunnen gaan.
5 kudos 2023-11-22 06:40:24 door Wazzaaaap op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
Dat is niet waar, zij willen het wegghalen bij megabedrijven en miljonairs, je weet wel, die kleine groep van zeg 3% die de VVD al 12 jaar ten koste van jou aan het spekken is. PvdA/GL willen juist de inkomstenbelasting verlagen. Het is zo schrijnend om te zien hoeveel mensen hier zo hatelijk zijn naar linkse partijen, terwijl ze zelf waarschijnlijk voordeel hebben bij links(er) beleid).
2 kudos 2023-11-22 06:31:26 door StevenQ op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
Als je kijkt naar de doorrekeningen doen ze het veel beter dan de VVD
0 kudos 2023-11-22 06:21:17 door Walnotenzijnlekker op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
@Meeroever | 22-11-2023 | 05:43: Nee, want door het afschaffen/verlagen van de toeslagen komen vele minima en mensen die recht hebben op een uitkering omdat ze er er echt niks aan kunnen doen in de knel. Mensen die echt of amper niet kunnen werken. Die hebben die toeslagen nodig want hun uitkering alleen is niet genoeg. Nee wat we moeten doen is ophouden met het minimumloon en de uitkeringen omhoog te gooien en ophouden met bepaalde belastingen overal overheen te heffen zoals bijvoorbeeld het klimaatbeleid belasting want die is de werkelijke reden is waarom alles zo duur wordt. Al en al moeten we het zo indelen dat de middenklas niet de klos wordt, maar tevens ook niet de minima verzuipt. Het lijkt me namelijk erg onmenselijk om de gene die er niks aan doen te straffen voor iets waar ze mee geboren zijn bevoordeeld.
2 kudos 2023-11-22 06:11:41 door Meeroever op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
Nee de midden inkomens worden niet de dupe. Ze zijn nu juist de dupe omdat de midden inkomens betalen voor de toeslagen zodat de lagere inkomens feitelijk hetzelfde kunnen besteden als de midden inkomens.
9 kudos 2023-11-22 06:09:55 door Meeroever op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
Dan ontkoppel je de uitkeringen en het minimumloon.
21 kudos 2023-11-22 05:55:43 door teleersteenstot10 op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
@Meeroever | 22-11-2023 | 05:43: Oftewel de midden inkomens worden weer de dupe. Geen toeslagen, geen loonsverhoging, maar wel hogere prijzen.
15 kudos 2023-11-22 05:32:24 door ariedeknaller op LEF-gekkie onderbreekt Slotdebat
@meeroever, en daar zit het probleem, de uitkering en zijn gekoppeld aan het munimumloon en stijgend dus mee. Dat trekt al dat werkschuw tuig als stemmer. Dat is onbetaalbaar voor Nederland.