DumpStats voor vriesvak

820 +1487 -667

Kudos

#37602 (Top 13.9470%)

Kudos/dag 0.17
Kudos/reaguursel 5.86
Meeste kudos op 1 reaguursel 660
Minste kudos op 1 reaguursel -149

140

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 57.9
Reacties per reaguursel 0.39
Meeste reaguursels op 1 dag 21
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 07-06-2011

Kudoverloop over tijd

-6 kudos 2024-05-08 19:17:45 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@Buikgruis | 08-05-24 | 19:08: Er is geen diversiteit. Linkse mensen zijn radicale protestanten die op de barricades staan. Rechtse mensen zijn reaguurders die anoniem op het internet reaguren.

0 kudos 2024-05-08 19:05:42 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@Helly Hansom | 08-05-24 | 18:17: Je zou bijna denken dat een decennialang conflict - met een technologisch veruit superieure en door het Westen gesteunde tegenstander - waarin je aan de verliezende hand bent, een rijpe voedingsbodem is voor extremistisch gedachtegoed...

7 kudos 2024-05-08 18:57:06 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
OSINT specialist Hakopdekak heeft het even gecheckt en het blijkt dus gewoon precíes dezelfde groep te zijn!!! Door wie zouden ze worden betaald? Ik stel alleen maar vragen...

-2 kudos 2024-05-08 18:55:32 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@PatrickHatrick | 08-05-24 | 18:43: We zijn allemaal het product van onze omgeving en we laten ons allemaal meevoeren op maatschappelijke winden die er waaien. Ontkennen dat dat voor jouzelf zou gelden maar wel voor de ander getuigt van een misplaatst superioriteitscomplex. Miskennen dat het gelijktijdig mogelijk is om op een beweging mee te varen én met je gezonde verstand stil te staan bij wat je doet is zonde; je ontkent als het ware je eigen handelingsbekwaamheid.

-3 kudos 2024-05-08 18:27:23 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@Ayakkes | 08-05-24 | 18:12: Boodschap die decennialang bekend is, sure - maar die boodschap is wel heel urgent geworden. Ik weet niet of je het hebt gehoord, maar Gaza is zo goed als weggevaagd. Miljoenen mensen die momenteel geen huis hebben. Ménsen.

-31 kudos 2024-05-08 18:16:23 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Tuurlijk gozur, beetje student weet dat het veel mooier is om het zakgeld van je ouders uit te geven aan verdoving. Waarom zou je je druk maken om oorlog als je ook gewoon lekker kunt zuipen?!

-58 kudos 2024-05-08 18:07:51 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Ja, ja, "zwervers", "linkse fatsoensrakkers", "kneuzen", "hippies", "terroristen". Aan leuke stempeltjes voor deze mensen ontbreekt het jullie niet. Eén ding is zeker - los van de vraag of je het met ze eens bent of niet - zij stáán ergens voor. En daarmee stellen ze ons, kijkend vanaf de zijlijn, ook de vraag: waar staan jullie voor?

30 kudos 2024-04-01 15:24:09 op Wat is er nou eigenlijk aan de hand met mannen…
Ben dit op zich met je eens. Feit is wel dat jonge mannen massaal in een identiteitscrisis zitten die echt en oprecht is en die misschien wat meer aandacht verdient. Veel mannen groeien immers op met culturele opvattingen over wat het betekent om een 'man' te zijn ('leider', broodwinner, sterk) in een maatschappij die het steeds moeilijker maakt om die rol te vervullen, terwijl zat jonge mannen überhaupt niet aan (alle elementen van) het stereotype 'man' willen voldoen. En dan ga je op zoek naar een oorzaak van dat ongemak. Dat sommigen die (deels) zoeken in het feminisme is onterecht, maar wel begrijpelijk. Voor mij betekent feminisme óók het bevrijden van mannen van het dictaat van stereotypische eigenschappen waaraan ze zouden moeten voldoen. Maar hoe breng je die boodschap over op een generatie die vastzit in een door big tech gemaakte Andrew Tate haatfuik?

11 kudos 2024-03-27 21:16:05 op Stouterik morgen melden bij de conrector
Over de fundamentele opvatting dat de allerrijksten steeds rijker worden terwijl het gat met de onderkant groeit ben ik het helemaal met je eens. Helaas heb je je wereldbeeld daaromheen zó geconstrueerd dat je bent gaan geloven in de grootst mogelijke ongefundeerde onzin, gaat je stem verloren aan een - voorzichtig uitgedrukt - feitenvrije recalcitrante ophefpartij, en dien je op die manier juist het belang van precies die (economische) elite waar je je zo tegen af wil zetten (die zitten immers niet te wachten op stevige (links/progressieve bewegingen). Jammer.

33 kudos 2024-03-27 21:09:43 op Stouterik morgen melden bij de conrector
Tuurlijk, blijf maar lekker hangen in je boze "alles is de schuld van links en gelukszoekers"-retoriek. Je zou ook eens een serieuze krant kunnen lezen, misschien zelfs een paar boeken, of eens een documentaire kijken in plaats van VI, als maatschappelijke kwesties je zo aangaan. Maar dat hoeft natuurlijk niet, want je online echokamer vindt ook dat het de schuld is van links/gelukszoekers/'woke'/etc., en dat bewijst dat het ook echt zo is. Ga zo door, de democratie heeft je nodig.

-56 kudos 2024-03-05 18:42:23 op Man van Rita Verdonk geeft Pro-Palestina demonstrant een rotschop
Geloof je echt dat dat ook maar een klein beetje lijkt op een halfdeugdelijke redenering? Zo ja, dan raad ik je een lesje logica aan. Zo nee: gefeliciteerd, je draagt bij aan een klimaat waarin het onmogelijk is geworden om discussies over belangrijke maatschappelijke thema's - die in dit geval letterlijk over leven en dood gaan - op inhoud te voeren.

660 kudos 2024-02-15 12:09:46 op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Waarom wordt Timmermans nu weer geframed alsof hij zich 'op de kast laat jagen? Ik zie toch vooral een paar politici die elkaar een beetje aan het stangen zijn zonder dat iemand verzuurd wordt. Blijft bijzonder hoe kinderlijk dit medium blijft hangen in 'links stom :(' en Timmermans stom :('.
(Ja, je kunt nu reaguren dat ik op de kast zit)

22 kudos 2024-01-31 22:19:14 op Nederlander overleden na straatroof Sao Paulo
Het is een fantastisch land, waanzinnige natuur en cultuur en enorm vriendelijke, relaxte mensen. Maar inderdaad, de economische realiteit, ongelijkheid en criminaliteitscijfers lijken in niets op ons 'gave' Nederland. Neemt echter niet weg dat het beeld dat je van een land krijgt nogal negatief en eenzijdig is als je dat beeld alleen laat vormen door filmpjes van straatroven op Dumpert.

3 kudos 2023-12-31 15:32:43 op Kleine man had vuurwerk afgestoken
Inderdaad, wéér iemand van het mannelijke geslacht. Hoog tijd dat we alle mannen het land uit gooien, dit kan zo niet langer. Inmiddels bestaat al de HELFT van de bevolking uit van die destructieve testosteronvolle piemeldragers. We zijn knettergek geworden in dit land!!!

0 kudos 2023-12-22 12:13:33 op Waar komt u shirt vandaan?
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Er ligt al een tijd lang een wetsvoorstel om op in Nederland actieve bedrijven een zorgplicht te leggen ten aanzien van hun waardeketens. Onder andere om dit soort erbarmelijke werkomstandigheden en milieuvervuiling aan te kunnen pakken, die natuurlijk bestaan bij de gratie van onze onstilbare honger om zo veel en goedkoop mogelijk te kunnen consumeren. Maar ik vermoed dat het parlement dat we net hebben gekozen weinig voor voelt voor dat voorstel. Gelukkig wordt er ook op Europees niveau werk van gemaakt.

1 kudos 2023-12-04 19:33:40 op Omtzigt doet Ollongrentje
Ah, daar is-ie weer: de veelgehoorde misvatting dat het ondemocratisch zou zijn als democratisch gekozen partijen zich niet geroepen voelen om een coalitie te vormen met een partij waarmee ze helemaal geen coalitie wíllen vormen. Ja, de PVV is met een vijfde van de stemmen de grootste, maar dat betekent dus ook dat 80% van de kiezers níet op de PVV heeft gestemd, en van hen zit het grootste deel er niet op te wachten dat hun partij in het huwelijksbootje stapt met een club die twintig jaar lang vrijwel niets anders heeft gedaan dan populistisch roeptoeteren, stoken en zondebokken aanwijzen, en die ook nu met allerlei ongrondwettelijke en destructieve ideeën op de proppen komt.

2 kudos 2023-11-29 19:59:00 op Buren hebben klein feestje
@Harco-sorbato | 29-11-2023 | 15:42: Wel benieuwd hoe dat werkt dan, dat je ouders boven aan het neuken zijn terwijl je moeder niet thuis is.

4 kudos 2023-11-24 11:26:44 op Welbespraaktheid
@ShakespeareanTragedy | 24-11-2023 | 11:11: Demonstreren tegen het demonstratierecht of het bestaan van een democratische rechtsstaat an sich zou misschien paradoxaal zijn (in logische zin). Je stem laten horen over de uitkomst van een democratisch proces is dat allerminst. Met die logica zijn ook boerenprotesten antidemocratisch; het stikstofbeleid waar ze zo tegen zijn is immers de uitkomst van een democratisch proces.

3 kudos 2023-11-24 11:16:02 op Welbespraaktheid
@Klimaat Judas | 24-11-2023 | 10:54: Ah, goed dat reaguurder Klimaat Judas even in de parlementaire geschiedenis van de grondwet is gedoken om uit te zoeken wat nou eigenlijk precies de reikwijdte is van het demonstratierecht. Dank!

20 kudos 2023-11-24 09:37:43 op De welbespraaktheid van enkele PVV aanhangers
Je gebruikt, ironisch genoeg, precies dezelfde logica wanneer je die paar mensen met hamasvlaggen ziet als representatief voor 200.000 protestanten...

6 kudos 2023-11-23 22:12:35 op RE: Frenske heeft een boodschap
@altijd-guus | 23-11-2023 | 21:59: Ik heb geen afkeer tegen mensen met vermogen, maar vind het onzin dat we over (inkomen uit) vermogen substantieel minder belasting heffen dan over inkomen uit arbeid. Arbeid draagt meer bij aan de samenleving dan een passieve vermogensgroei, dus waarom zouden we als samenleving accepteren dat die eerste categorie zwaarder belast wordt? Het werkt ook ongelijkheid in de hand. Als je in een rijk nest geboren wordt, krijg je middels schenking en vererving een vermogen in de schoot geworpen puur vanwege je geboorteplek - daar is niets meritocratisch aan want je hebt er zelf helemaal niets voor hoeven doen, maar toch loopt de erfbelasting op tot maximaal 20%. Ik vind echt niet dat we iedereen z'n hele vermogen en pensioen moeten afpakken, maar vind wel dat het huidige systeem krom is.

9 kudos 2023-11-23 21:47:06 op RE: Frenske heeft een boodschap
@VerdwaaldeFrikandel | 23-11-2023 | 21:09: Goh, en welke wind heeft er de afgelopen decennia gewaaid? Dat was toch echt de neoliberale van Reagan en de door [[[Mad.doC]]] al geciteerde Thatcher. En kijk waar het ons gebracht heeft: vrijwel alles, van OV en post tot zorg, huisvesting en vitale infrastructuur, is geprivatiseerd, grotendeels in handen gekomen van commerciële vermogensbeheerders en daarmee duurder en (vaak) slechter geworden. Onder het mom van 'you eventually run out of other people's money' en de mythe dat succes simpelweg een keuze is, hebben we inkomens keihard belast en vermogens grotendeels ontzien, met een enorme scheefgroei tot gevolg. Het resultaat: een samenleving waarin de middenklasse steeds meer onder druk staat en bang is om af te glijden. En die angst blijkt een enorme voedingsbodem voor politiek die gedreven is door zowel verzet tegen 'de ander' als tegen onze eigen instituties (wetenschap, journalistiek, de EU, etc.), maar paradoxaal genoeg niet voor politiek die juist de oorzaken van die scheefgroei aan wil pakken.

-2 kudos 2023-11-23 21:33:54 op RE: Frenske heeft een boodschap
@EatTheRich | 23-11-2023 | 21:09: Maar wie doet dat dan? Ik heb het Timmermans in ieder geval niet horen zeggen - ik zie vooral heel veel mensen hem die woorden in de mond leggen.
Het programma van de PVV staat vol met standpunten die mensen van toch al gemarginaliseerde groepen raken; mensen met een andere n, migranten ("genderwaanzin", "diversiteitsgeneuzel", "gelukszoekers")... Het feit dat een kwart van de bevolking daarvoor kiest, is voor hen nogal pijnlijk en dat Timmermans hen een hart onder de riem steekt dan ook niet zo verwonderlijk. Maar dat is iets anders dan 2,5 miljoen Nederlanders voor fascist uitmaken.

3 kudos 2023-11-23 21:20:56 op RE: Frenske heeft een boodschap
Ik denk dat het sentiment niet zo heel vreemd is, aangezien het fundament van de politiek van Geert is tégen links te zijn en niet zo zeer vóór iets te zijn. Als je mee bent gegaan in het door selectieve informatie - zoals hier op Dumpert, waar vrijwel alleen filmpjes over klimaatprotesten, Palestinaprotesten, debatten etc. te zien zijn als 'links' of 'woke' even niet zo lekker uit de verf komt - gevoede sentiment dat links stom is en (dus) voor een partij hebt gekozen wiens speerpunt is dat links stom is, is het ook niet zo vreemd dat de verkiezingswinst vooral wordt gevierd als een nederlaag van 'de vijand'.

-3 kudos 2023-11-23 21:11:48 op RE: Frenske heeft een boodschap
Wat een gigantische onzin. De uitslag accepteren, maar kritisch zijn op de koers die het land heeft gekozen, is iets totaal anders dan als een huilende peuter schreeuwen dat het allemaal doorgestoken kaart is en de ene na de andere ongefundeerde complottheorie de wereld in slingeren.

-52 kudos 2023-11-23 21:05:07 op RE: Frenske heeft een boodschap
Als linkse rakker wil ik in dit niet zo linkse bolwerk best een poging doen om de stemming te duiden. Linkse politiek berust op de gedachte dat we iets best moois hebben, maar er absoluut nog stappen te maken zijn naar een eerlijkere en betere wereld. Het is een politiek van vooruitgang willen, vóór zijn: vóór kunnen zijn wie je bent of wilt zijn (ongeacht afkomst, geaardheid, gender - dát is pas vrijheid), voor een duurzame samenleving, voor kunst en cultuur (zet aan tot denken, geeft schoonheid aan het leven), voor een gelijkwaardige, eerlijke samenleving... De ideologie van (o.m.) de PVV is vrijwel uitsluitend reactief en vooral tégen alles wat links wil: tégen 'woke onzin', tegen 'klimaatwaanzin', tegen 'linkse hobby's', tegen immigranten, tegen de EU, tegen de 'linkse elite'... Maar waar is de PVV nou vóór?
Ik ben er oprecht van overtuigd dat links/progressieve politiek niet alleen in het beste belang is voor verreweg het grootste deel van de bevolking (d.w.z. zij die leven van een inkomen en niet van vermogen), maar ook een stevig filosofisch/ideologisch fundament heeft. Daar kun je natuurlijk over discussiëren en dat doe ik graag. Maar dat kán bijna niet, omdat het vrijwel onmogelijk is om ideologie en beleid te bespreken op een dieper niveau dan simpele frames en lege containerbegrippen. En dat het land nu overwegend daarvoor kiest is een pijnlijke constatering.

5 kudos 2023-11-22 17:36:01 op GL/PvdA'ers trollen
Newsflash: het overgrote deel van de kiezers stemt op basis van ofwel triviale dingen zoals de debatskills van een lijsttrekker of welke partij nu weer is opgestaan met de pitch het 'echt anders' te gaan doen, ofwel op basis van globale ideologie. Dit filmpje bewijst precies niks, behalve dat de gemiddelde kiezer niet een volledig verkiezingsprogramma uit zijn hoofd leert. Deze stellingen klinken sociaal/groen, waardoor je zonder verdere kennis geneigd bent te denken dat het bij PvdA/GL hoort en, als je sociaal/groen bent ingesteld, het ermee eens te zijn. Maar die stellingen presenteren je, zonder context, een binaire keuze op onderwerpen die je op vele manieren kunt benaderen. Bijvoorbeeld t.a.v. CO2-opslag, het verkiezingsprogramma: "Het ondergronds opslaan van CO2 (...) is een tijdelijke oplossing die grote vervuilers in staat stelt om langer te wachten met het overschakelen naar duurzame energie. We gaan daarom niet nog meer gemeenschapsgeld stoppen in CCS dan al is afgesproken." Of OV: goedkoper voor iedereen en gratis voor mensen met een laag inkomen (i.p.v. voor 65-plussers - er zijn immers zat boomers met meer dan genoeg knaken).
Deze stellingen zijn natuurlijk precies om voorgaande reden uitgekozen, want dat maakt natuurlijk een lekker filmpje (natuurlijk wel even juiste fragmenten selecteren). Hooguit toont dit filmpje dus aan (1) dat de makers politieke voorkeur niet bij PvdA/GL ligt, en (2) dat stemwijzers ongeschikt zijn om je stem volledig op te baseren.

0 kudos 2023-11-21 00:01:52 op Antifatuig staat aanslagpleger van Baudet op te wachten
Dit is niet 'links in zijn puurste vorm', jij hebt jezelf wijsgemaakt dat dit 'links in zijn puurste vorm' is, zodat je alles waar je het mee oneens bent maar waar je niet de intellectuele bagage voor hebt om een inhoudelijk debat over te voeren alleen nog maar als 'links' hoeft te kwalificeren, zodat het bij voorbaat verdacht en dus 'af' is.

-1 kudos 2023-11-20 23:52:18 op Flessentikker Tjerry aangehouden
@toin | 20-11-2023 | 18:55: Ja, dat hebben we toch weer mooi gefixt hè! We zitten met heel links Nederland al wekenlang in een groepsapp om deze actie voor te bereiden, en geen veiligheidsdienst die ernaar kraait. Helpt natuurlijk ook dat we met Yesilgöz zo'n lekker linkse minister van justitie hebben. Zo tof, dat we al decennialang voornamelijk worden geregeerd door linkse partijen en we lekker ons gangetje kunnen gaan!

2 kudos 2023-11-20 23:44:51 op Flessentikker Tjerry aangehouden
De ironie van klagen om een haatdragend klimaat, maar de liefde verklaren aan twee partijen die niets anders kunnen dan op de man spelen, hele bevolkingsgroepen als zondebokken aanwijzen en zagen aan de poten van de instituties van onze democratische rechtsstaat... Man, man, man, man.

4 kudos 2023-11-20 23:39:00 op Flessentikker Tjerry aangehouden
Je bedoelt die partij die zelf oproept tot geweld, andere politici bedreigt (althans: probeert te bedreigen) met 'tribunalen', journalisten intimideert en een totaal feitenvrije politiek voert gebaseerd op uitsluitend 'wij tegen zij' frames? Ik pas even.
Deze partij doet er zelf alles aan om een giftig en gewelddadig klimaat te schetsen. Welnu, daar zijn ze in geslaagd. Voor de duidelijkheid, ik keur dit absoluut af en hoop dat deze knul een gepaste straf en hulp krijgt. Maar als je stemt op een partij die niets anders kan dan haatcampagne na haatcampagne voeren, denk ik dat je zelf misschien ook wel een beetje hulp nodig hebt om om te leren gaan met je eigen onzekerheid.