1,043 +1908 -865
Kudos
#34713 (Top 12.6342%)
Kudos/dag | 0.21 |
Kudos/reaguursel | 5.67 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 660 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -149 |
1,043 +1908 -865
Kudos
#34713 (Top 12.6342%)
Kudos/dag | 0.21 |
Kudos/reaguursel | 5.67 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 660 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -149 |
184
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.04 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 54.9 |
Reacties per reaguursel | 0.38 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 21 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 07-06-2011 |
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2024-07-19 10:22:03 door vriesvak op Zitten maar...
Heb weer genoten van jullie reacties.
-2 kudos 2024-07-19 01:06:28 door tuinkastplant op Zitten maar...
Helemaal mee eens. Buitenproportioneel bestraft! Voelt bijna als onderdrukking zoals in de minder democratische wereld. Het is helemaal duidelijk dat mensen zich geen ruk interesseren in de vernietiging van onze planeet. Vriendelijk protest wordt weggelachen, stevig protest de kop in gedrukt. Wat blijft er dan nog over?
2 kudos 2024-07-18 23:31:50 door grotgraver op Zitten maar...
Je moet je hersens even uit het vriesvak halen. Enig idee hoeveel schade ze aanrichten met die debiele acties? Heb ik het nog niet eens over de dingen die ze mollen, en de troep die ze achterlaten.
Maar het oponthoud voor veel mensen en bedrijve) zijn gewoon schadeposten.
Wat lul je nou met mensen met andere overtuigingen? Waarom moeten mensen met andere overtuigingen een verkeersader platleggen?
3 kudos 2024-07-18 23:18:50 door Manzondernaam op Zitten maar...
@vriesvak | 18-07-24 | 22:50: Heb je het vonnis wel gelezen? Deze mensen riepen op om "de grootste chaos die Engeland ooit gekend heeft" te creëren. Dat is geen demonstreren, dat is terrorisme.
-5 kudos 2024-07-18 21:23:30 door PietjeGoud op Zitten maar...
Plusje van mij vriesvak.
0 kudos 2024-07-18 21:09:19 door milfbatser2000 op Zitten maar...
Xr moe gewoon opbatsen! net als je moer
3 kudos 2024-07-18 20:50:09 door vriesvak op Zitten maar...
@BolleBoeler | 18-07-24 | 22:35: Tuurlijk, lekker roeptoeteren dat het "gewoon terrorisme" is. Dat houdt het lekker overzichtelijk en dan hoef je het inderdaad niet over proportionaliteit te hebben - activistische snelwegblokkades zitten immers in hetzelfde bakje als IS en Breivik. Dat een demonstratie op een snelweg in de verste verte de juridische definitie van "terroristisch oogmerk" in de zin van art. 83a Sr niet haalt - lekker negeren. Veel te complex allemaal en jij bent gebaat bij een lekker simpel wereldbeeld: linkse klimaatactivisten gaan in het bakje "fout" en dan is geen straf te zwaar.
Echt bizar dat de meeste mensen begiftigd zijn met een stel functionerende hersenen dat in staat is kritisch en rationeel na te denken, maar dat vermogen volledig opzij schuiven zodra de onderbuik zegt dat het tijd is voor boosheid.
3 kudos 2024-07-18 20:45:51 door Ubrm op Zitten maar...
Het uitvoeren van acties welke in aanmerking komen als terroristisch mag je wat bij betreft ook als als zodanig bestraffen.
Het plegen van een strafbaar feit, hiermee de infrastructuur en samenleving ontregelen en financieel te benadelen, met als doel de overheid of internationale organisaties te dwingen tot actie is ook volgens de letter van de wet terrorisme...
3 kudos 2024-07-18 20:42:13 door DemanvanTaured op Zitten maar...
Publiek belang? Sinds wanneer bepalen zij dat?
0 kudos 2024-07-18 20:38:29 door Sfhcisdubcisrhbc op Zitten maar...
Omze blokkeerfriezen hadden idd een veels te hoge straf gekregen.
5 kudos 2024-07-18 20:37:51 door BertVanErnie op Zitten maar...
Ik vind het raar dat jij de acties van deze mensen goed probeert te praten. Ja, 5 jaar is best veel, maar 1 maand schrikt niet genoeg af. Het moet maar eens afgelopen zijn met alle idioten die denken een snelweg te kunnen blokkeren. Het maakt mij niet zoveel uit of het een boer of een klimaatactivist is, het moet een keer afgelopen zijn. Op een snelweg lopen is al verboden sinds snelwegen bestaan, maar de "straf" is op dit moment dat je een paar kilometer verderop je weg mag vervolgen. Geen wonder dat sommige mensen er een standaard uitje van maken, er is geen risico. Protesteren doe je maar op aangewezen plekken, bijvoorbeeld op het Malieveld. Die is er zelfs speciaal voor aangelegd.
6 kudos 2024-07-18 20:37:47 door the_Theo op Zitten maar...
Het bewust, moedwillig en in georganiseerd verband treiteren van personen die niks met je probleem/ideologie te maken hebben mag gewoon niet. Ook niet onder de noemer 'protest'
32 kudos 2024-07-18 20:37:00 door Sfhcisdubcisrhbc op Zitten maar...
De straf voor onze blokkeerfriezen was idd ook veels te hoog.
35 kudos 2024-07-18 20:35:23 door BolleBoeler op Zitten maar...
Wat een gelul, het is gewoon terrorisme en daar moet je hard tegen optreden.
3 kudos 2024-05-08 17:07:55 door vriesvak op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@linksrechts112 | 08-05-24 | 18:59: Dan hebben ze gelukkig nog de kans om kritische denkvaardigheden aan te leren
-1 kudos 2024-05-08 16:59:40 door linksrechts112 op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Vergeet niet dat het voornamelijk kinderen en pubers zijn die hier reaguren.
-1 kudos 2024-05-08 16:56:04 door vriesvak op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Het houdt jullie wel bezig zo te zien.
-2 kudos 2024-05-08 16:55:32 door vriesvak op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@PatrickHatrick | 08-05-24 | 18:43: We zijn allemaal het product van onze omgeving en we laten ons allemaal meevoeren op maatschappelijke winden die er waaien. Ontkennen dat dat voor jouzelf zou gelden maar wel voor de ander getuigt van een misplaatst superioriteitscomplex. Miskennen dat het gelijktijdig mogelijk is om op een beweging mee te varen én met je gezonde verstand stil te staan bij wat je doet is zonde; je ontkent als het ware je eigen handelingsbekwaamheid.
2 kudos 2024-05-08 16:43:16 door PatrickHatrick op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@vriesvak | 08-05-24 | 18:20: Kom op zeg als je letterlijk de slogans uit andere landen recyclet omdat je ze op internet heb gelezen, dan heb je toch nergens zelf over nagedacht.
-3 kudos 2024-05-08 16:33:04 door Von Paushaus op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Om over de sadistische uitspraken hier maar te zwijgen... de democratie onwaardig!
1 kudos 2024-05-08 16:30:56 door fubardumpert op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Die linkse zooi een keer aanpakken.
-4 kudos 2024-05-08 16:20:56 door vriesvak op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
@Dumpgedump | 08-05-24 | 18:11: Maar jij, Dumpgedup, jíj denkt wel helemaal onafhankelijk. Jíj bent geen NPC, jij snapt het. Jij bent bewust.
1 kudos 2024-05-08 16:19:37 door Dj. Ango op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Niet voor jouw mening, maar ik sta nu voor een vriesvak in de super.
4 kudos 2024-05-08 16:12:22 door zoag op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
die vraag stellen ze helemaal niet. ze dringen ons hun mening op, via een on-democratische manier waar wij niet in geintereseerd zijn en waar de meerderheid van Nederland het ook niet mee eens is. Oppakken en in de gracht flikkeren met die lui...
22 kudos 2024-05-08 16:11:59 door Dumpgedump op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Deze lui staan helemaal nergens voor. Deze sukkels zijn gewoon verveelde npcs die hersenloos meedoen met wat ze in America doen.
36 kudos 2024-05-08 16:11:40 door BrokjeKaas op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Ja ze staan voor kinderverkrachters, moordenaars, onthoofders en terroristen. Hamasaanhangers dus
27 kudos 2024-05-08 16:10:18 door KipNugget op LIVE! Rommel van hippies ruimen met ME-shovel
Hahaha
-9 kudos 2024-02-15 19:33:22 door Bertie Wooster op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Omdat ik reaguur zonder het filmpje af te kijken. Timmermans zat daar in het begin toch vrij humeurig, terwijl Klaver er wel om kan lachen. Toegegeven: hij herpakt zich netjes.
-8 kudos 2024-02-15 16:27:32 door De vries, Henk. op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Omdat na dit fragment Timmerfrans op de persoon ging aanvallen en Plasterk verweet nog nooit een arbeider van dichtbij gezien te hebben. Met zijn volgevreten kop.
7 kudos 2024-02-15 12:46:56 door KlukKluk1969 op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Tja, ik vond het ook leuk hoe Fratima pareerde terwijl ik toch extreemrechts genoemd mag worden.
Wat nou op de kast?
-80 kudos 2024-02-15 11:25:45 door kikkernek op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Niet zo zielig doen. Het wordt flink geplust door de 'links stom mensen' aldus jou. Beetje kinderlijke reactie. Je past dus goed bij het door jouw als kinderlijk bestempelde medium.
75 kudos 2024-02-15 11:25:11 door Takedown op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
Waarom zit jij op de kast? TIMMERFRANSKEE
3 kudos 2023-11-23 21:28:49 door altijd-guus op RE: Frenske heeft een boodschap
@vriesvak | 23-11-2023 | 22:12: lees je eens in joh, erf belasting is voor kinderen max 20%, maar voor kleinkinderen of ander nog weer veel hoger, tot 40% aan toe. Het is mijn geld en ik wil het aan iemand geven als ik sterf, maar nee hoor, dan komen de jaloerse grijpgrage handjes weer uit de zakken en graaien lekker mee. Het is mijn geld en ik bepaal wat er mee gebeurt. Als ouder is het je taak om een goede toekomst voor je kinderen te regelen en als ik doot hard werken ze een betere toekomst kan geven dan gemiddelt, dan is links daar op tegenm want niet eerlijk...ga zelf ook wat harder werken en dan kan je het ook regelen, maar nee hoor, we moeten allemaal voldoen aan de middelmatigheid.
maar nogmaals. Als jij voor een baas werkt en jij bent een pensioen aan het opbouwen bij een pensioenfonds, dan bouw je ook vermogen op, alleen daar betaal jij dan geen vermogens belasting over. Ik heb dat voor mezelf geregeld, betaal er wel vermogens belasting over, maar reserveer het ook voor mijn pensioen. Echter moet ik elk jaar over mijn vermogen belasting betalen en wordt er een gedeelte van de groei van mijn pensioen bij mijn inkomen opgeteld en daar betaal ik inkomstenbelasting over. Waarom? Ik heb toch gewoon een pensioenpot? net als jij? betaal jij ook inkomstenbelasting over de groei van jouw pensioen?
Het is gewoon graaien bij diegene die het wel hebben...Ik haal straks inkomen uit mijn vermogen, jij uit je pensioen en toch betaal ik veel meer belasting hoe is dat eerlijk?
6 kudos 2023-11-23 21:12:35 door vriesvak op RE: Frenske heeft een boodschap
@altijd-guus | 23-11-2023 | 21:59: Ik heb geen afkeer tegen mensen met vermogen, maar vind het onzin dat we over (inkomen uit) vermogen substantieel minder belasting heffen dan over inkomen uit arbeid. Arbeid draagt meer bij aan de samenleving dan een passieve vermogensgroei, dus waarom zouden we als samenleving accepteren dat die eerste categorie zwaarder belast wordt? Het werkt ook ongelijkheid in de hand. Als je in een rijk nest geboren wordt, krijg je middels schenking en vererving een vermogen in de schoot geworpen puur vanwege je geboorteplek - daar is niets meritocratisch aan want je hebt er zelf helemaal niets voor hoeven doen, maar toch loopt de erfbelasting op tot maximaal 20%. Ik vind echt niet dat we iedereen z'n hele vermogen en pensioen moeten afpakken, maar vind wel dat het huidige systeem krom is.
1 kudos 2023-11-23 21:06:06 door altijd-guus op RE: Frenske heeft een boodschap
@altijd-guus | 23-11-2023 | 21:59: iets te vlot op versturen gedrukt.
Maar op een of andere manier mag je van links niet rijk zijn of worden. Vervolgens staat die tuinkabouter daar met tonnen aan wachtgeld en miljoenen op de bank aan mij te vertellen dat het eerlijker moet...hou nou toch op joh, dat is toch niet geloofwaardig?
Ik werk hard voor mijn centen als ondernemer, ik krijg er ook zeer goed voor betaald, maar ik krijg straks geen pensioen, dus ik ben een mooie pensioenpot voor mezelf aan het opbouwen, maar dat mag blijkbaar niet, want dat is niet eerlijk...hoezo niet? Even voor de duidelijkheid, in de nederlandse pensioenfondens zit een gezamenlijk vermogen van 1562 miljard euro!!!! Onbelast!!! Ga daar dan ook maar even schooieren om centen!!!
-1 kudos 2023-11-23 20:59:36 door altijd-guus op RE: Frenske heeft een boodschap
Waarom toch die afkeer tegen mensen die leven van vermogen? Wat is daar mis mee? Het gros van die mensen heeft hard gewerkt om dat vermogen te vergaren en daar hebben ze reeds belasting over betaald en elk jaar betalen ze er weer vermogens belasting over. Vergeet ook niet dat het voor vele is dat hun pensioen, omdat ze bijv. als ondernemer geen pensioen van de baas krijgen.
9 kudos 2023-11-23 20:47:06 door vriesvak op RE: Frenske heeft een boodschap
@VerdwaaldeFrikandel | 23-11-2023 | 21:09: Goh, en welke wind heeft er de afgelopen decennia gewaaid? Dat was toch echt de neoliberale van Reagan en de door [[[Mad.doC]]] al geciteerde Thatcher. En kijk waar het ons gebracht heeft: vrijwel alles, van OV en post tot zorg, huisvesting en vitale infrastructuur, is geprivatiseerd, grotendeels in handen gekomen van commerciële vermogensbeheerders en daarmee duurder en (vaak) slechter geworden. Onder het mom van 'you eventually run out of other people's money' en de mythe dat succes simpelweg een keuze is, hebben we inkomens keihard belast en vermogens grotendeels ontzien, met een enorme scheefgroei tot gevolg. Het resultaat: een samenleving waarin de middenklasse steeds meer onder druk staat en bang is om af te glijden. En die angst blijkt een enorme voedingsbodem voor politiek die gedreven is door zowel verzet tegen 'de ander' als tegen onze eigen instituties (wetenschap, journalistiek, de EU, etc.), maar paradoxaal genoeg niet voor politiek die juist de oorzaken van die scheefgroei aan wil pakken.
-2 kudos 2023-11-23 20:33:54 door vriesvak op RE: Frenske heeft een boodschap
@EatTheRich | 23-11-2023 | 21:09: Maar wie doet dat dan? Ik heb het Timmermans in ieder geval niet horen zeggen - ik zie vooral heel veel mensen hem die woorden in de mond leggen.
Het programma van de PVV staat vol met standpunten die mensen van toch al gemarginaliseerde groepen raken; mensen met een andere n, migranten ("genderwaanzin", "diversiteitsgeneuzel", "gelukszoekers")... Het feit dat een kwart van de bevolking daarvoor kiest, is voor hen nogal pijnlijk en dat Timmermans hen een hart onder de riem steekt dan ook niet zo verwonderlijk. Maar dat is iets anders dan 2,5 miljoen Nederlanders voor fascist uitmaken.
4 kudos 2023-11-23 20:32:07 door PatrickHatrick op RE: Frenske heeft een boodschap
Maat, zolang je de simpele realiteit niet kan erkennen dat enerzijds voor bent op het gebied van elke geloofsovertuiging volledig mogen uiten en ook op het gebied van rechten voor vrouwen, LHBTQ rechten, dat er een duidelijke paradox is, dan ben je wat mij betreft niet reëel genoeg.
Als we heel veel mensen uit intolerante delen van de wereld importeren, dan word het verdomd lastig om een tolerante samenleving te bouwen.
4 kudos 2023-11-23 20:21:40 door SupahNL op RE: Frenske heeft een boodschap
uhuh en de MKB maar laten betalen voor alles...
5 kudos 2023-11-23 20:14:33 door borrelbouter op RE: Frenske heeft een boodschap
Succes over vier jaar. Voor nu heeft Nederland voor deze partij gekozen. Democratie kan pijn doen.
33 kudos 2023-11-23 20:11:09 door [[[Mad.doC]]] op RE: Frenske heeft een boodschap
Thatcher zei het lang geleden al, The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.
32 kudos 2023-11-23 20:09:36 door VerdwaaldeFrikandel op RE: Frenske heeft een boodschap
Linkse politiek is leuk als alle Nederlanders een goed leven kunnen leiden. Helaas kunnen we vaststellen dat dat al een aantal jaar niet meer het geval is.
39 kudos 2023-11-23 20:09:32 door EatTheRich op RE: Frenske heeft een boodschap
Simpele frames en lege begrippen, je bedoelt zoals iedereen die het niet met je eens is wegzetten als fascist?
-1 kudos 2023-11-20 22:15:17 door DiePanzerVorwarts op Flessentikker Baudet weggejorist en opgerot
Minnetjes omdat je een ongemakkelijk feit aanstipt.
-3 kudos 2023-11-20 19:27:11 door Dachthetnietes op Flessentikker Baudet weggejorist en opgerot
Wat zeiden ze van de fvd ook al weer? "dat het niet altijd gezond is, als er een taboe rust op het gebruik van geweld". Zoiets. Wellicht heeft hij net iets te goed naar de FvD geluisterd.
-8 kudos 2023-11-17 17:44:05 door timmey op Mevrouw heeft geen geld
GW is hier heel duidelijk: geen eigen risico meer. Zorgverzekeringen moeten niet mekkeren, geld zat.
23 kudos 2023-11-17 15:18:48 door vriesvak op Mevrouw heeft geen geld
@Thatsdifferentkoek | 17-11-2023 | 15:44: Ik vraag me af of dit een grapje is n.a.v. mijn laatste zin. Zo niet, vind ik je opmerking een beetje ironisch. Inderdaad, Omtzigt is een politicus die belooft 'het anders te gaan doen' en op zich vind ik dat een mooi streven. Punt is dat hij nu, als nieuwe partij, nog op dat mantra kan varen (en er dus mee weg kan komen dat hij lange tijd onduidelijkheid laat bestaan over zijn inhoudelijke plannen en of en met wie hij zou willen regeren), maar zodra we weer vier jaar verder zijn zullen zijn kiezers constateren dat er vermoedelijk niet veel veranderd is en er van die 'nieuwe politiek' niet veel terecht is gekomen. En dat is dan niet perse de schuld van Omtzigt - die heeft het nou eenmaal te doen met hetzelfde systeem en politieke klimaat als de rest - maar hij wordt er wel op afgerekend.
Het probleem is volgens mij (1) dat dit halve land politiek laaggeletterd is en niet in staat is onderscheid te maken tussen vorm (zoals Wilders hier) en inhoud (die je alleen kunt beoordelen als je je inleest en daadwerkelijk naar argumenten luistert, d.w.z. er tijd in steekt), (2) (vanwege) een over het algemeen bijzonder lage maatschappelijke en politieke betrokkenheid, (3) (vanwege) het feit dat we een sterk geïndividualiseerde samenleving hebben gecreëerd, gegrond op de misvatting dat succes of falen simpelweg een keuze is die je zelf kunt maken, waardoor iedereen met name met zichzelf bezig is (versterkt door o.m. consumentisme en social media)
-24 kudos 2023-11-17 14:44:03 door Thatsdifferentkoek op Mevrouw heeft geen geld
Er is naar mijn idee nu maar 1 persoon die lijkt te willen breken met deze vorm van bestuur en politiek: Omtzigt.
2 kudos 2023-11-10 05:01:13 door Shudik op Boze boomer schiet milieu-activisten dood in Panama
Zo, ik ga ff nieuwe inkt bestellen