DumpStats voor detoetjesman

2,022 +3474 -1452

Kudos

#24083 (Top 8.9871%)

Kudos/dag 1.02
Kudos/reaguursel 7.2
Meeste kudos op 1 reaguursel 271
Minste kudos op 1 reaguursel -264

281

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.14
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 50.1
Reacties per reaguursel 0.22
Meeste reaguursels op 1 dag 8
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 14-10-2018

Kudoverloop over tijd

-27 kudos 2024-03-08 20:37:31 op Pro-Palestina gekkie vernield schilderij
Ik blijf toch altijd een beetje verdrietig worden als ik de reaguurders op dit soort filmpjes alle maatschappelijke verworvenheden van de rechtstaat over boord hoor gooien en hoor oproepen tot 25 jaar gevangenisstraf met TBS en dwangverkrachting tot de dood erop volgt want iemand verdient geen rechten meer want ze maakt iets stuk.

Ik vind het ook heel kut hoor, en mijn bloed kookt hier ook van. Maar als de gemiddelde reaguurder hier zijn zin zou krijgen reduceren we onze maatschappij binnen een week tot zandbak.

6 kudos 2024-02-25 20:08:51 op Kijk eens Arnold
@Jazeker... | 25-02-24 | 19:39:
Je hebt het anders wel veel over kleine piemels. Waar het hart vol van is.....

-27 kudos 2024-02-24 18:51:57 op Redneck wedding
De hypocrisie dat dit gewoonweg een bedreiging is. "Hou je bek, want wij zijn gewapend" en dus totaal niet in lijn is met waarom ze claimen de wapens nodig te hebben ontgaat ze natuurlijk volledig.

1 kudos 2024-02-24 16:57:17 op Waar erger jij je aan in de sportschool?
Dat is jargon. Oh wacht, "normaal praten", ik bedoel: dat is woordgebruik van mensen die zich er ooit meer dan 2 seconden mee bezig hebben gehouden.

5 kudos 2024-02-24 16:54:55 op Waar erger jij je aan in de sportschool?
Wat dacht je van gezond oud worden? Het is makkelijker om spiermassa te behouden dan om het op te bouwen. Een leven lang gewichttraining is het verschil tussen een 70 jarige met een rollator en een 90 jarige die zijn boodschappen kan tillen

5 kudos 2024-02-20 18:05:05 op Bosboa's halen hardlopers van ruiterpad
Ik heb enkel idiote ervaringen met BOA's gehad.

1) Bekeuring voor een leeg blikje dat iemand naast zich had neergezet, ze hield het expres bij zich om daarna weg te gooien, waaide om en meteen een boete voor "vervuiling".

2) Zelf ooit boete gekregen voor het uitdelen van kranten bij de straatverkoop van abonnementen. Voor de verkoop was geen vergunning nodig in die gemeente, dat wist de BOA niet dus gaf hem voor de zekerheid maar wel (niet hoeven betalen).

3) Aangehouden bij een straatonderzoek. 100 meter van mijn huis was een uitgebrande auto (met lijk) gevonden. Of ik vorige week rond die tijd iets had gezien. Thuis realiseerde ik me extra dingen te herinneren, dus snel op andere fiets speciaal daarvoor terug. Na opnemen verklaring boete gekregen voor fietsen zonder licht.

Dit zijn mijn enige drie ervaringen met BOA's die verder gaan dan 'hallo'.

0 kudos 2024-02-19 20:24:45 op Amateur voetballer
@godskolere | 19-02-24 | 15:16:
Dus omdat het amateur is moet je maar expres slecht fluiten en de spelers niet in het gareel houden?

-40 kudos 2024-02-19 12:21:21 op Amateur voetballer
Als mens kan ik dit ontzettend waarderen. Een beetje treiteren door nét een beetje buiten de lijntjes te kleuren en die lui helemaal op de kast te krijgen. Heerlijk. Als scheids had ik hier geen geduld voor gehad. Na een waarschuwing geef je zo'n vent toch gewoon een gele kaart? Hij weet zelf ook prima wat hij aan het doen is en dat de scheids dat niet door de beugel kan laten gaan. Dat is juist het punt.

271 kudos 2024-02-14 11:13:14 op Alles kan bij de NPO
Flikker op met je "onvrijwillig". Je krijgt zo tering veel terug voor die belastingcenten. Je bent vrij om je uit te schrijven en naar een anarchie te verhuizen hoor. In Congo-Kinshasa of Zuid-Soedan hoef je geen belasting te betalen voor de NPO. Maar daar heb je ook geen functionerende infrastructuur, fysieke veiligheid, of rechtstaat. Dus dat doe je niet, want wij weten allemaal dat je daar geen paar jaar overleeft met je Hollandse witte huidje. Dus ga je hier maar een beetje met je gepriviliseerde reet problemen maken met je geimpliceerde consent.

Je hebt niet gekozen in deze maatschappij geboren te worden. Dat is waar. Maar het feit dat je blijft is een keuze. En die staat vrij. Als je zo veel problemen hebt met de NPO moet je maar gebruik maken van je democratische grondrechten en je neerleggen bij het feit dat je soms ontzettend in de minderheid bent en je zin niet krijgt.

-3 kudos 2024-01-23 14:13:13 op So you think you can kamasutra?
@gaspijpenek | 23-01-24 | 13:00:
Het is een uitgebreide handleiding over hoe je een langdurig gelukkig huwelijk kunt opbouwen terwijl je uitgehuwelijk bent en 0 invloed op je partnerkeuze hebt gehad.

1 kudos 2024-01-10 11:37:58 op Hana-Rawhiti Maipi-Clarke en haar Maiden speech
Wat dacht je ervan dat dit precies is wat ze doet? De groep mensen die haar erin gestemd hebben aanspreken in hún taal, om je echt te laten zien dat zij er is voor de mensen die zij vertegenwoordigt?

11 kudos 2024-01-09 01:19:06 op Rood is een suggestie
@IkHaatWitteMannen | 09-01-24 | 00:41:
Het zijn niet de mensen zoals @Kwaaie tor die het hele land naar de klote helpen. Dat zijn mensen zoals jij.

-12 kudos 2024-01-09 01:13:14 op De staat wordt bang
@ mezelf
Naar aanleiding van punt 2: we hebben ook een tekort aan voordeuren, niet aan woonruimte.

-10 kudos 2024-01-09 01:12:02 op De staat wordt bang
De woningcrisis is niet het gevolg van het vluchtelingenbeleid. Dat is een rechtse leugen. Het is alsof je het overstromen van de emmer toeschrijft aan de laatste druppel. Die was het probleem niet. Je moet een gat in de emmer slaan (bouwen).
Het grootste oorzaken is op volgorde:
1. Structureel onvoldoende bouwen (markt lost het niet op, bottleneck is vergunningen)
2. Door emancipatie minder ongelukkige huwelijken, maar ook meer kleinere huishoudens
3. Bevolkingsgroei
Bevolkingsgroei is by far te wijten aan betere gezonheidszorg en voortplanting. Vluchtelingen die ergens moeten wonen is echt een peuleschil binnen de op twee na grootste oorzaak. Maarja, het is de grootste factor die de belangen van rechts beleid dient en het doet het goed op de onderbuik.

43 kudos 2024-01-05 09:34:47 op Te dom om te poepen
We hebben eeuwenlang geprobeerd mensen te veroordelen op "gezond verstand", toen belandde zijkweiven in een juten zat met stenen op de bodem van 't IJ.
Vervolgens hebben we iets met bewijslast ingevoerd, en is ons grootste ongenoegen dat we af en toe moeten luisteren naar mongolen zonder enkelband die niet nadenken over de systeemachteruitgang die ze voorstellen

-8 kudos 2024-01-05 09:30:27 op Te dom om te poepen
Je zou zeggen dat iedereen wel snapt dat een probleem van informatieverwerking niet op te lossen is door geweldadiger te worden op de zwakzinnige. Maar kennelijk niet. Dumpert never ceases to amaze me.

210 kudos 2024-01-03 10:10:49 op Hey kankermongole!
Ik vind filmer misschien nog wel de grootste sneuneus. Eerst een beetje lacherig mooi vinden dat ze die flessen omtyfen, en pas zodra iemand anders roept dat ze moeten oprotten zelf ook opeens de moraalridder uit gaan hangen.
Daar verlies je de oorlog mee, meeloper.

16 kudos 2024-01-02 12:46:43 op Liev viedieodagboek..
Mijn oma raadde me altijd aan dat als er geen positieve manier was om het te verwoorden, en geen morele noodzaak is iets te zeggen, het beter is je mond te houden.

34 kudos 2024-01-01 13:25:34 op Ik mis Trump
@Fervent | 01-01-24 | 10:31:
Internationaal roken partijen hun kans om afspraken te maken met VS terwijl ze geleid worden door een "moron" (woorden van zijn minister, niet de mijne). Of zoals Angela Merkel aangaf na haar eerste meeting met hem: Europa moet op eigen benen gaan staan, want hier kunnen we helemaal niks mee

2 kudos 2023-12-30 23:50:28 op Witte haai is tikje opvliegerig
Vraag je af en toe gewoon eens af: "Hoe zou ik op mezelf terugkijken als achteraf blijkt dat ík degene ben die ongelijk heb?"

17 kudos 2023-12-30 21:38:39 op Teringzooi in de stad
Links haten is gewoon populair onder mensen die de regering de schuld willen geven van hun kutleven.

2 kudos 2023-12-29 11:20:56 op Weer een dag gelukt
Het gaat ook niet om denken aan haar, maar aan haar tetten. 60065 = boobs

7 kudos 2023-12-29 11:00:50 op Polygoon Journaal
@Witje64 | 29-12-23 | 10:40: of "bestaat sinds vandaag 47 jaar". Is ook correct.

6 kudos 2023-12-28 12:15:31 op Weer wat geleerd
Een CO2-tax heffen en uitgeven aan Direct Air Capture om vliegen klimaatneutraal te maken lijkt me een uitstekend idee.

-24 kudos 2023-12-28 12:14:19 op Weer wat geleerd
Ja, want het is een mega realistisch frame dat de mensen die zich zorgen maken over het klimaat vaker naar Bali op vakantie gaan dan mensen die schijt hebben aan uitstoot.
Of neem ik hier nou gewoon een polarisatie-troll serieus? Je weet niet hoe dom mensen echt kunnen zijn.

0 kudos 2023-12-16 12:56:16 op Rutte en de moppies
@Wilde Slechtdoener | 16-12-23 | 12:13:
Daaag, de hele maatschappij heeft de afgelopen decenia een onafgebroken trend naar rechts gemaakt, met VVD voorrop. De VVD'ers van 40 jaar geleden zouden huidig VVD 'flink rechts' noemen. Wat jij beschrijft als 'rechts' is extremistisch rechts. Dat is genormaliseerd doordat het midden zo verrechtst is, maar "0 immigratie" is en blijft onrealistisch, schadelijk, onderbuikpopulisme en heeft 0 bestaansrecht in de politieke arena.

39 kudos 2023-12-16 12:53:42 op Rutte en de moppies
"behalve dat ze homo's en lesbo's aanpakken" - Really, ze doen alles verkeerd behalve dat ze homo's en lesbo's aanpakken? Ik gun je wat meer liefde in je leven man. Leef en laat leven, hoe kun je liefde in de ogen kijken en haatdragend worden?

-3 kudos 2023-10-08 19:30:40 op De A12 anthem nazomerhit
Bijzonder hoe belangrijk het voor reaguurders is om ervan uit te gaan dat XR-rebellen geen baan hebben.
De havermelkelite en met hun onnodig hoge inkomens en bijbehorende complete vrijwaring van fysieke verplichtingen zijn naar mijn ervaring flink oververtegenwoordigd bij XR.

0 kudos 2023-10-07 16:16:26 op Aanrijden of applaus? Wat vindt u van al die klimaatprotesten?
Deze video gaat over dat XR de demonstraties staakt omdat de Tweede Kamer dinsdag gaat stemmen over een afbouwplan. Het heeft wél politieke invloed.
Daarnaast wordt er óók bij Shell, Tata, Chemours, en Rabobank geprotesteerd. Zullen vast nog wel wat meer zijn waar ik toevallig niet van gehoord heb.

0 kudos 2023-10-07 16:13:51 op Aanrijden of applaus? Wat vindt u van al die klimaatprotesten?
Yes, of je voert een belasting in op fossiele energie. Een accijns bijvoorbeeld. En dan laat je de marktwerking het probleem oplossen. Transport wordt dan bijvoorbeeld veel duurder, wat de business case maakt om meer lokaal te doen. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is iedereen aan dezelfde regels houden........ O wacht....

0 kudos 2023-10-07 15:57:30 op Aanrijden of applaus? Wat vindt u van al die klimaatprotesten?
@Omnium | 07-10-2023 | 08:26:
Eens, die heffing moet worden doorberekend aan de klanten, anders kan marktwerking zijn werk niet doen. Als we dat wél gaan doorberekenen krijgen we eindelijk een eerlijk speelveld voor duurzamere technologie die we zo snoeiershard nodig hebben. Dan hadden we jaren geleden al elektrische auto's gehad omdat er een business case was te maken. Dan hadden huizen vanaf de jaren 80 al zonnepanelen gehad en hadden we niet de pijn hoeven ervaren van het afleren van het waanidee dat een vliegvakantie naar Turkije voor iedereen betaalbaar moet zijn.

25 kudos 2023-10-07 07:25:54 op Aanrijden of applaus? Wat vindt u van al die klimaatprotesten?
En voordat mensen nog meer zomaar gaan roepen:
1) Auto's rijden daar 50, het is een aanvoerweg niet de autosnelweg zelf.
2) Diezelfde aanvoerweg lag er recentelijk meer dan een half jaar uit, zonder enig hinder voor Haags verkeer
3) Het omrijden wordt door de politie geleid, en kost hooguit 5 minuten (drie keer links om het grasveld heen)
4) Er wordt gestreden voor het wél heffen van ruim 120 miljoen per dag aan belasting op bedrijven wat nu expres niet wordt geheven ten behoeve van aandeelhouders Shell & KLM. Alle argumenten over "kosten" verbleken bij deze cijfers.

17 kudos 2023-10-07 07:20:28 op Aanrijden of applaus? Wat vindt u van al die klimaatprotesten?
"Ga dan bij de tweede kamer demonstreren"
Die locatie bij de A12 is omdat het tussen de tijdelijke locatie Tweede Kamer en de toren van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat in zit.
Mensen roepen maar wat.

1 kudos 2023-10-04 15:37:26 op Man wordt pislink
Ik ben dertig en heb dát argument in mijn leven nog niet gehoord. Ik heb er wel óver gehoord. Over hoe decenia geleden gebruikt werkt om Turkse en Marokaanse arbeidsmigraten hierheen te halen. Sindsdien is dit toch al van tafel?

0 kudos 2023-10-04 07:24:22 op Just Stop oil
@huubster | 03-10-2023 | 23:50:
Het punt is niet om de weg te blokkeren, het punt is om te demonstreren tussen het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en de (tijdelijke locatie) van de Tweede Kamer. Daar loopt toevallig een weg waar je prima omheen kunt rijden.

0 kudos 2023-10-03 22:08:19 op Langs bij de boze XR-scheldhagenees
@B0R3AT | 03-10-2023 | 15:19:
Eens! En dat doen we ook! Shell wordt regelmatig geblokkeerd, maar daar heeft niemand behalve Shell last van, dus daar hoor je niks over. Elke eerste maandag van de maand zijn er meerdere die-ins. Ook in Den Haag. Dat is vaak indrukwekkender in het echt dan op film. Dus hoor je ook niet zo veel over. Helaas.

2 kudos 2023-10-03 21:58:48 op Langs bij de boze XR-scheldhagenees
@Fuckface1969 | 03-10-2023 | 19:29:
Auto's rijden 50 op de Utrechtse baan. En het is zeker niet strafbaar met 9 jaar bajes, de rechter heeft zich hierover uitgesproken en het vonnis luidt dat het een proportionele vorm van demonstratie is. Dus van de rechter mag het.

4 kudos 2023-10-03 15:14:15 op Ben je blij met je prijs?
@Boerenmetworstje | 03-10-2023 | 15:08:
Nee hoor, 25% tussen wat ze roepen en wat ze storten.

17 kudos 2023-10-03 15:12:06 op Langs bij de boze XR-scheldhagenees
Klopt, maar dumpert lijkt wat gerabbitholed in het haten van XR. Het maakt allemaal geen reet meer uit, zolang het maar de "XR boe"-onderbuik kriebelt.

-26 kudos 2023-10-03 14:18:35 op Do you sink you are on ze right side of historyAAAAAAAAAAAAAAAH
@Schuurm | 03-10-2023 |13:43: Gelukkig is XR heel goed georganiseerd. En een sterke focus op de geweldloosheid. Als er opeens 'hooligans' op duiken die wel geweldadig worden dan valt dat meteen op, en zal de rest van de groep ingrijpen. Ik heb dit zelf ervaren toen ik zonder actietraining "boe" riep naar een waterkanon. Binnen tien seconden werd ik aangesproken dat verbaal geweld ook intimiderend is voor agenten. En agenten doen niks verkeerd. Zij komen alleen hun werk doen, en dat staat toevallig haaks op ons doel. Wij zijn blij met de rechtstaat en erkennen diens belang. Daarom is XR Engeland ook gestopt, daar is het verboden gemaakt. In Nederland heeft de rechter uitgesproken dat deze vorm van demonstreren proportioneel en gepast is. Dus van de rechter mag XR de weg blokkeren, en van de rechter mag de politie ze met pijnprikkels verwijderen. Ben je het daar niet mee eens? Dan is het wachten tot de politiek wat doet.

De politie mag ons dus wel verwijderen, andere burgers of een tegendemonstraten niet. Want het geweldmonopolie ligt bij de politie. Zoals het hoort, het is de enige met de processen & accountability om daarmee om te kunnen gaan. Daarom ondergaan veel rebellen de pijnprikkels ook geweldloos en gewillig, de agent doet gewoon zijn werk, wij werken gewoon niet mee tot de politiek wat doet. Dat is heel frustrerend, dat weten we.

Maar dit sentiment hoor je niet in sommige echo-kamers. Which is fine. Min me maar kapot.

-28 kudos 2023-10-03 12:26:09 op Do you sink you are on ze right side of historyAAAAAAAAAAAAAAAH
We leven in een rechtstaat, en de rechter heeft dit protest rechtmatig verklaard. Politie mag het geweldmonopolie enkel proportioneel gebruiken. Bijvoorbeeld als pijnprikkel om iemand te motiveren van de openbare weg af te gaan. De grens van proportionaliteit wordt hier alleen wel erg opgezocht.

-80 kudos 2023-10-03 12:23:42 op Do you sink you are on ze right side of historyAAAAAAAAAAAAAAAH
Dat komt omdat XR er heel veel tijd en moeite in steekt om iedereen heel hard in de oren te knopen dat we geweldloos zijn. En de politie - of wie dan ook - heeft dus nooit iets te vrezen. Daarom mept de ME een terugvechtende Coronamenigte in elkaar. En worden XR-rebellen met een glimlach naar de bus verwezen. Een grote groep is intimiderend, juist voor agenten. XR doet heel veel om die angel eruit te halen. Daarom ben ik ook niet zo te spreken over deze duitse "bijval", die lui werken veel actiever tegen. En halen uit met dit soort verwijten. Wat gewoonweg verbaal geweld is. Het is juist het punt dat we dat niet doen.
"Wij doen niks, we gaan alleen hier zitten tot het probleem nou godverdomme een keer wordt opgelost. De frustratie die jij voelt, voelen wij al jaren. Dus gedeelde smart is halve smart, leuk hea? :)"

3 kudos 2023-10-01 07:28:25 op Influencer krijgt de volle laag
@praktisch iedereen hier
Het punt van @zoutzuurkanon gaat over proportionaliteit. Je weet wel, de hoeksteen van een rechtstaat.