DumpStats voor ballenvanstijl

97,179 +112488 -15309

Kudos

#481 (Top 0.1729%)

Kudos/dag 37.67
Kudos/reaguursel 29.62
Meeste kudos op 1 reaguursel 2881
Minste kudos op 1 reaguursel -512

3,281

Reaguursels

Reaguursels/dag 1.27
Topreaguursels 16
Woorden per reaguursel 28.2
Reacties per reaguursel 0.19
Meeste reaguursels op 1 dag 23
Aantal x weggejorist 37
Gestart op 05-04-2018

Kudoverloop over tijd

-2 kudos 2025-04-14 14:48:25 door ballenvanstijl op Lotte is haar eigen voornaamwoorden vergeten
@Hedden-um | 14-04-25 | 16:02:
Nee, je bent niet bezig met hoe anderen je dienen te zien. Je bent bezig om jezelf te uiten zoals je dat zelf wilt (binnen de grenzen van de wet).

Als dat wordt tegengewerkt, heb je het recht om voor je vrijheid tot het uiten van jezelf op te komen. Dat is echt de allerbelangrijkste verworvenheid van onze vrijheid.

Dat jij dat opdringen vindt is een keuze. Je kan het ook gewoon negeren. Want die vrijheid heb jij dan weer. Maar zodra jij anderen in hun legale verworvenheden wilt beperken, zit jij fout. Hoe irritant je ze ook vindt.

-1 kudos 2025-04-14 14:44:34 door ballenvanstijl op Lotte is haar eigen voornaamwoorden vergeten
@Reddimension | 14-04-25 | 16:20:
Dat de Nederlandse taal niet in iets voorziet betekent niet dat het niet bestaat. Het Engels is met sex en gender completer.

In het Nederlands zou je het je biologische geslacht en je geïdentificeerde geslacht kunnen noemen, maargoed.

Je kunt niet voor anderen bepalen dat hun gender (waarmee ze zich identificeren) niet bestaat.

Overigens, als iemand zich jonger wil gedragen is dat helemaal prima. Maar omdat je leeftijd en de daaraan gekoppelde handelingen gebonden zijn aan wettelijke bepalingen die een risico kunnen vormen voor anderen (zoals pedofilie) zitten daar grenzen aan.

En zo moet het zijn. Zolang anderen er binnen de grenzen van de wet geen last van hebben, moeten ze hun vrijheid kunnen (be)leven.

1 kudos 2025-04-14 14:20:46 door Reddimension op Lotte is haar eigen voornaamwoorden vergeten
Lariekoek. Het woord Gender bestaat in de Nederlandse taal helemaal niet als zodanig. We hebben geslacht, daarvan zijn er precies welgeteld, 2. En daartussen vallen diegene die een afwijking hebben.

3 kudos 2025-04-14 14:02:22 door Hedden-um op Lotte is haar eigen voornaamwoorden vergeten
Het is prima als mensen zichzelf willen zijn, helemaal niets mis mee. Maar op het moment dat je het nodig acht om dat bij anderen op te gaan dringen, zoals hier op NPO bij een programma als dream school gedaan wordt, dan ben je niet meer bezig met jezelf. Dan ben je bezig met hoe anderen naar jou dienen te kijken. Niemand bepaalt of ik in deze waanzin geloof of niet. Alleen dat kan volgens deze types niet, want op het moment dat ik zeg dat ik niet geloof in "non binair" dan ben ik een transfoob. Vreemd.

2 kudos 2025-04-14 13:56:05 door Sarcasmus op Lotte is haar eigen voornaamwoorden vergeten
Ben ik niet met je eens.
Sexe is sowieso niet 100% binair, want er zijn mensen met een 'defect' die daar tussenin vallen, net als dat er kinderen zijn die met maar 1 arm geboren worden, of met z'n tweeen aan elkaar, of met een chromosoon teveel.
maar 99% gaat het goed, dus dat is normaal.
Dus 2 geslachten, met heel sporadisch een afwijking.
gender is een synoniem voor geslacht, dat tegenwoordig mis/ge-bruikt wordt om een verschil aan te geven.
Als je man bent en vrouw wil worden en je om laat bouwen, vind ik het prima. als je halverwege bent, ben je in de perseptie alleen niet het een en niet het ander. schreeuwen dat we je op een bepaalde manier moeten aanspreken wat niet strookt met wat wij zien is irritant.
Een beetje heen een weer gaan met je perceptie van (jouw) gender is niet, stop daarmee.
Als je jezelf hjonger of ouder voelt dan je bent, mag je niet op je paspoort je geboortedatum aanpassen. Ik zie echt geen verschil met geslacht.
O, en iedreen, man of vrouw, mag zich kleden en gedragen en zoals hij/zij wilt. (zoalng het geen wetten breekt of schoffeerd, uiteraard.)

1 kudos 2025-04-07 18:09:47 door Sanderw207 op Het is over
Mijn kinderen, die de baby en peuterfase voorbij zijn, en huisdieren hebben nooit last gehad van het vuurwerk.
Kinderen slapen gewoon door en de kat ging door het raam naar buiten kijken…

0 kudos 2025-04-07 15:39:57 door Joe_joe op Het is over
Leg mij eens uit met welk vuurwerk dit gedaan wordt?

-15 kudos 2025-04-04 15:05:54 door WhySoSeriousss op Transcript uit Belgische verkrachtingszaak
onzin, er zijn duidelijk meerdere getuigen gehoord. Er is niets dat niet met erlkaar strookt, volgens mij, alleen dat zij te lam was om te beslissen of ze wilde neuken en hij moest dan, lam of niet, helder genoeg zijn haar niet te neuken.

6 kudos 2025-03-24 09:55:58 door ballen-rezer op Zebradebiel vs wielrenner
Zelfs al je de letter van de wet zo precies wil volgen, zit de voetganger fout. Puur om te provoceren loopt deze naast het zebrapad de weg op..

-8 kudos 2025-03-24 09:33:45 door ballenvanstijl op Zebradebiel vs wielrenner
@Lekkerwijf | 24-03-25 | 10:10:
Hij komt bij het zebrapad aan als de wielrenner nog niet gepasseerd is. Je kunt het rechtlullen hoe je wilt, maar dan heb je voorrang volgens de letter van de wet.

Hij had ook 1 meter door kunnen lopen en dan was er niks aan de hand, maar koos ervoor om een stompzinnig punt te maken door voor de wielrenner langs te kruisen.

Dit is een geval waar je kunt zeggen dat de voetganger technisch gezien gelijk heeft, maar elk normaal persoon laat de wielrenner gewoon fietsen en pakt het zebrapad achterlangs.

Je mág dus wel voorrang nemen. "Bestuurders moeten voetgangers (...) die een zebrapad oversteken of kennelijk op het punt staan dit te gaan doen, voor laten gaan."

Dat deed de fietser niet. Dus hij zit feitelijk fout. Maar in de praktijk ga je als voetganger flexibel met deze situatie om door achter de fiets te kruisen.

Je hoeft niet bij het zebrapad te staan. Het naderen is genoeg om voorrang te krijgen.

10 kudos 2025-03-24 09:10:17 door Lekkerwijf op Zebradebiel vs wielrenner
als die voetganger nog aan het lopen is náár het zebrapad, dan hoef je niet te wachten. Anders kun je wachten tot je een ons weegt. De voetganger moet netjes bij het zebrapad staan, vanaf dan heeft die voorrang. Maar mag géén voorrang némen.

2 kudos 2025-02-11 12:02:15 door WhySoSeriousss op Verdwaalde door Groningen
Het is toevallig dat er nu iemand met zo'n mobieltje waar een camera in zit op bezoek was, anders hadden jullie het nooit geweten.

6 kudos 2025-01-19 23:02:15 door NakZuKouw op Ey, homo!
Repost denk ik niet. Maar hij deed deze punchline in het tv-programma 'Ik Ga Stuk'. Heb hem zelf al 2 keer in Comedy Cafe Utrecht zien spelen. Leuke gozer, hij krijgt al snel de sympathie van het publiek.

7 kudos 2025-01-19 21:50:41 door Trekpop101 op Dumpert Dashcam | Ep 32
Ergens moeten we natuurlijk blij zijn dat er niet elke week een nieuwe editie verschijnt met nieuw materiaal van de afgelopen week, daarintegen zou het wel vermakelijk zijn.

4 kudos 2025-01-16 11:50:53 door Amandola op Mevrouw dacht dat kon nog wel
Volgens mij lacht ze meer uit ongemak en is de reactie dat ze ervan leert voor een volgende keer eentje die juist getuigt van zelfreflectie. Het gedrag is erg onnadenkend, maar om dat mens nou zo af te schieten gaat mij te ver.

23 kudos 2025-01-16 09:50:35 door Wateenaccountnaamzeg op Mevrouw dacht dat kon nog wel
Het dankjewel voor het redden van mijn leven klonkt exact hetzelfde als bedankt dat u mij attendeerd op mijn loszittende veter. Ik erger me ook enorm aan dit soort zelfingenomen mensen.

-3 kudos 2024-12-16 16:19:24 door Johanvb op Spellingcontrole NOS ontbreekt
@Knieschot | 16-12-24 | 09:54: Het is gebruikelijk bij het het plaatsen van een quote waarin een (taal)fout zit om deze te vergezellen van de aanduiding [sic] (zoals gezegd) zodat de lezer weet dat iets niet correct is maar dat de journalist de tekst heeft overgenomen zoals degene die hem bezigde uitsprak.
Nu kan dit in een ondertiteling niet altijd vanwege tijd- en ruimtegebrek. Het zou dan ook zomaar kunnen dat de ondertitelaar de tekst letterlijk heeft overgenomen zoals de interviewer hem stelde.
Daarnaast kan het ook zijn dat de ondertiteling door spraak naar tekst software is gedaan en het woord 'eens' niet goed uitgesproken/verstaan werd en als 'is' werd geïnterpreteerd.