DumpStats voor Sjeufke01

1,920 +2072 -152

Kudos

#25648 (Top 9.3132%)

Kudos/dag 4.85
Kudos/reaguursel 24.3
Meeste kudos op 1 reaguursel 199
Minste kudos op 1 reaguursel -48

79

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.2
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 34.5
Reacties per reaguursel 0.89
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 18-11-2023

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2024-12-13 18:47:00 door Plantebak op Zingend ijs
gewoon goed ijs niks mis mee, nog nooit op natuurijs gestaan zeker?

4 kudos 2024-12-13 09:28:45 door ZurePiemo op Zingend ijs
Als je je snelheid maar houdt is er niks aan de hand

10 kudos 2024-12-13 08:45:34 door Britneys_Spear op Zingend ijs
Waarschijnlijk hebben deze heren er echt wel over nagedacht hoe diep het daar is

-20 kudos 2024-11-23 17:55:44 door Kloekkloek op Havenkraan wordt in-de-havenkraan
Altijd zo vasthangen aan het verleden begrijp ik niet. Soms zijn zaken versleten of gedateerd. Na zoveel jaar is dat in dit geval toch prima als ze het slopen?

-13 kudos 2024-10-29 16:00:08 door BilMereej op Auto verleent geen voorang
Waarom zit iedereen hier te zeggen dat de voorrang alleen geldt als je tegelijk op de versmalling bent? Er staat letterlijk niets in de wegcode dat daarop wijst. Het is puur een voorrangsregel: degene die voorrang moet geven, moet dit geven.
Uiteraard, als in deze situatie de dashcammer de andere auto was, was iedereen aan het kakken op de dashcammer die "weer de verkeersregels negeert en geen voorrang geeft". Lutsers.

-7 kudos 2024-10-29 13:20:24 door Barry Hay op Auto verleent geen voorang
"Verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting"
Hij ziet duidelijk verkeer uit tegengestelde richting naderen dus hij moet stoppen. Die ander dus.

0 kudos 2024-10-17 11:57:10 door DrasVanIegt op Hans Teeuwen - Talkshowjood
Sjeufke, als je iets typt en de woordjes worden rood dan betekent dat dat je een schrijffout hebt gemaakt en dat je iets moet verbeteren.

-1 kudos 2024-10-17 08:23:14 door belco1998 op Hans Teeuwen - Talkshowjood
@Scanner | 17-10-24 | 05:43:Ik durf inmiddels te stellen dat wij in het Westen niets hebben geleerd van het verleden, en Israël al helemaal niet. Onder onze toeziende ogen laten wij toe dat de Palestijnen worden uitgeroeid. In de gevangenis Gaza worden zij door Israël uitgehongerd, onder het mom dat meer als er meer hulp binnen wordt gelaten dit bij Hamas terechtkomt, en daarom wordt het niet toegestaan. Stop met blind te zijn voor dit duidelijke politieke spel van Israël, waar de Nederlandse regering ook leuk populistisch aan meedoet. Israël is op dit moment het grootste kwaad, mede omdat ze zonder consequenties de VN kunnen beschieten en bombarderen, en tot antisemieten kunnen bestempelen. Dit is absurdisme ten top. Jullie zien dit ook gebeuren, en toch zegt jullie gezonde verstand: 'Nee hoor, het zijn de moslims, Palestijnen' of iets dergelijks. Stop met de pro-Israëlische propaganda en laten we de mensen in nood helpen, dus de Palestijnen in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever. Ik hoop dat meer mensen de aflevering van Bar laat hebben gezien waarin Ramsey Nasr en Raoul Heertje de situatie goed verwoorden. Er was ook een duidelijke video te zien waarin Joden op de Westelijke Jordaanoever Palestijnen mishandelen en bijna doodslaan.

2 kudos 2024-10-17 07:02:32 door Scanner op Hans Teeuwen - Talkshowjood
@Brullende_Bal | 17-10-24 | 08:27:
Ja een probleem is inderdaad dat Hamas / Hezbollah in woonwijken installaties plaatst. Miljoenen mensen verdrijven uit hun woningen en leefgebied tot aan de grond plat bombarderen, is ook een probleem. Gaza plat bombarderen, gaat Hamas niet vernietigen. Libanon infiltreren en Beirut bombarderen, zal Hezbollah niet vernietigen. Dit is gewoon de realiteit. Integendeel, de weg naar een "oplossing" zal alleen maar langer worden.

Dus wat is het nut? Of is het overkoepelende doel eigenlijk alleen om het beloofde land Israel's grondgebied te vergroten en was de aanslag van 7 oktober vorig jaar een goed moment om dit eindelijk door te zetten? Want daar lijkt het op uit te komen... de huidige strijd kent namelijk geen andere uitkomst. En zal met geweld dit annexeren leiden tot vrede? Neen.

Verder is er genoeg om aan te nemen dat veel Moslims lijden onder Hamas. Net zo goed dat veel Moslims lijden onder Taliban bewind in Afghanistan. Dit ontkennen maakt je gewoon wereldvreemd. De bevolking onder Hamas kent ook flinke onderdrukking en die mensen zo hard raken dat het leven niets meer waar is, is onmenselijk. Maar haat maakt blind blijkt maar weer. En volgend jaar staat iedereen weer te huilen over de instroom omdat het gros niets leert van de geschiedenis. Fijne donderdag.

3 kudos 2024-10-17 06:27:38 door Brullende_Bal op Hans Teeuwen - Talkshowjood
@Scanner | 17-10-24 | 05:43: Punt is dat Hezbollah, net zoals Hams, hun militaire installaties verbergen in woonhuizen, appartementsgebouwen enzovoort. Dan heeft Israël deze keuze, of zich tot in lengte van dagen laten beschieten, of de 'collateral damage' te accepteren. Geen leuke keuze, maar wel de keuze van Hezbollah en niet van Israël.

Daarnaast, het denken van 'onze' moslims wordt voor een heel groot deel beïnvloed door de moskee, en dus door de Imams. En ik denk niet dat er in Nederland een imam te vinden is die het gedachtegoed van Hezbollah en Hamas afwijst

-8 kudos 2024-10-17 03:48:34 door Scanner op Hans Teeuwen - Talkshowjood
@Scanner | 17-10-24 | 05:43:
En de grap wordt natuurlijk ook dat 'wij' als Europa binnenkort weer alle vluchtelingen kunnen opvangen, omdat opvang in de regio inderdaad niet gebeurt. Ook niet met Syrië, Irak, Afghanistan. Saudi-Arabië oid heeft nooit ook maar een poot uitgestoken, en waarom zouden ze ook? Het is niet hun strijd. Het is 'onze' strijd. Dit is dan ook direct de crux waar de PVV-stemmer in vastzit. Israël moet eindeloos kunnen doen wat het wil, miljoenen en miljoenen vluchtelingen zal dit teweegbrengen, maar dan wel heel hard roepen dat je de vluchtelingen niet in Europa wilt hebben... schijnbaar heb je dan niets geleerd van het verleden, en je kunt heel hard schreeuwen dat je het niet wilt, maar het gaat toch gebeuren. Want zo lijkt het nou eenmaal te werken...

-11 kudos 2024-10-17 03:43:30 door Scanner op Hans Teeuwen - Talkshowjood
Wat nuance kunnen toepassen en inzien dat de kracht waarmee Israël terugslaat, meer "normale" gezinnen in Gaza en Libanon het leven kost en dakloos maakt dan dat het Hamas- en Hezbollah-strijders hun leven kost, ontbreekt hier dan weer heel erg... En dit kunnen inzien doet niets af aan het feit dat Hezbollah en Hamas absoluut terroristische partijen zijn, maar de huidige offensieven hebben impact op miljoenen en miljoenen levens voor de niet-realistische "doelstelling" om Hamas en Hezbollah te vernietigen. Hezbollah was even alle lagen van bestuur kwijt, maar is er nog steeds en zal helaas ook niet zo snel verdwijnen...

Ik weet dat voor velen hier moslims an sich een gigantisch probleem zijn en worden gezien alsof ze per definitie allemaal achter Hamas en Hezbollah staan, maar dat is natuurlijk niet zo. Het overgrote deel is niet anders dan jij en ik in de zin dat ze een stabiel leven met familie en blijdschap willen hebben, dat veelal onderdrukt wordt door Hamas/Hezbollah en nu ook door het grondoffensief en de vernietiging van leefgebied en woningen. Het leidt allemaal tot niets anders dan meer bloed en de weg naar een oplossing wordt alleen maar langer.

1 kudos 2024-09-29 12:04:14 door Zjwikhoofd op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
@belco1998 | 29-09-24 | 13:05: Jij betichtte mij gisteren van het verspreiden van een half verhaal. Nu vertel jij zelf maar een half verhaal. Jeruzalem was halverwege de 19e eeuw al voor de meerderheid joods. Een meerderheid van het land kwam inderdaad aan de joden toe, maar daar hoorde dus ook bijvoorbeeld de Negev-woestijn bij. De Negev niet meerekenend, was het grootste gedeelte gewoon voor de Palestijnen, inclusief de gebieden met waterbronnen. Opdeling in twee delen was trouwens ook wel noodzakelijk. De moslims in het gebied hadden er een handje aan om religieuze minderheden af te slachten, zoals de pogrom van Safed. Na de Britse overname gingen de joden zich steeds assertiever verdedigen, met slachtpartijen over en weer. In 1948 bevonden de joden en Arabieren zich al een tijdje in een burgeroorlog.

2 kudos 2024-09-29 11:05:54 door belco1998 op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
@De wethouder | 29-09-24 | 12:44: Ja, het is bekend dat er zo'n 10 à 12% Joods was. Maar dit is geen reden om een staat uit te roepen, want dan kunnen volgens jou over een tijdje verwachten dat hier een islamitische staat wordt uitgeroepen. En nee, het klopt niet dat de Engelsen zomaar een stuk grond aan zomaar iemand hebben gegeven; dit is doelbewust gebeurd. Rond 1948 hebben zij 56% van het land gegeven aan ongeveer 600.000 Joden en 44% aan ongeveer 1,2 miljoen Palestijnen. Dit is ook iets om over na te denken, wat jou misschien de goede kant op kan wijzen: dat er iets niet in orde was.

-5 kudos 2024-09-29 10:44:05 door De wethouder op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
Het is bekend dat er in die regio al duizenden jaren een grote joodse aanwezigheid is, in die zin is het logischer dat er een joodse staat uitgeroepen werd dan dat er door een egyptenaar een zogenaamde palestijnse staat uitgeroepen werd. Het idee dat er door de Engelsen zomaar een stuk land aan wie dan ook gegeven is klopt niet, het werd teruggegeven aan ieder die daar woonde.

8 kudos 2024-09-29 10:36:01 door Gapend Konijn op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
Niet dat ik de Palestijnen zo'n geweldig volk vind, maar als ik uit mijn huis zou worden gezet en de nieuwe eigenaar zou zogenaamd zijn hand uitsteken voor vrede, zou ik hem ook de middelvinger geven.

Maar

11 kudos 2024-09-29 10:27:32 door TrustMeImAnEngineer op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
@Sjeufke; klopt niet. Zoek anders maar even op wat de idealen zijn van de Likud partij waar president Netanyahu leider van is. Of hoe Ben Givr tegenover Palestijnen staat. Túúrlijk heeft Israël het recht zich te verdedigen, maar ze maken ook enorm misbruik van hun macht en de situatie. Bijvoorbeeld door kolonisten nu te bewapenen + landjepik (met geweld door Israëlische burgers!) te promoten.

6 kudos 2024-09-29 10:27:01 door ShakespeareanTragedy op Nashrallah heeft zijn eigen emoticon
Sinds 1948. Toen hadden ze dat stukje land net gekregen van de Britten, in 1948 en iedereen moest er weg om plaats te maken. Wat handjeklap met verschillende Arabische gemeenschappen die ook een bak zand kregen maakte dit mogelijk en leverde ook onmiddellijk conflicten op. Dus de uitspraak dat Israël sinds 1948 de hand naar vrede uitstak is gewoon onzin. Ze hadden net de plaats van andere gemeenschappen ingenomen.

5 kudos 2024-08-26 14:56:40 door Tiemeltje op Duikje van de brug
Dat zelfs de gedachte al dodelijk is... ik moet er niet aan denken! - hopelijk.

3 kudos 2024-08-26 14:46:13 door Rijsedinges op Duikje van de brug
Dat waren er 2, maar die zijn niet van een brug gesprongen maar gewoon van een kade

-7 kudos 2024-07-29 10:18:48 door Klerkberk op Beeldenstorm 2.0
Helemaal geen Christenen compleet over de rooie over "Het laatste avondmaal (wat het niet bleek te zijn)" wereldwijd, bedoel je?

13 kudos 2024-07-29 08:48:48 door Broodplank86 op Last van toeristen?
Nee, sorry, dat is niet het hele plaatje. Ook als alle touristen zich netjes gedragen verknalt het massatourisme een boel.
Denk aan: woningtekort doordat alles Airbnb wordt, verloedering van het straatbeeld door honderden 'leuke' toeristenwinkeltjes, teveel restaurants en kroegen die lage kwaliteit leveren voor veel geld 'omdat toeristen het toch wel uitgeven' en je niet meer thuis voelen in je eigen stad omdat je alleen nog maar Engels en andere talen hoort.

Tourisme is leuk als bijverdienste, niet als dominante factor.

Mand!

7 kudos 2024-07-29 08:20:39 door Arie Boom-SWA op Beeldenstorm 2.0
Je kunt wel zien dat het de moeder van Jezus is. Als twee druppels water die twee.

6 kudos 2024-07-05 09:04:48 door petet_freet op Reactie op het X-tra parlementair kabinet
De coalitiepartijen hebben dat gat gewoon zelf gegraven hoor, met name de PVV. Dat de oppositie daar vervolgens bovenop springt lijkt me niet meer dan normaal, dat had Wilders in die positie absoluut ook gedaan.

16 kudos 2024-07-05 08:03:35 door RiKoMaWi op Reactie op het X-tra parlementair kabinet
De coalitiepartijen hebben dit natuurlijk wel deels zelf veroorzaakt. Allereerst door een bericht op X en door de eigen premier aan te vallen en vervolgens door het niet steunen van de premier in de discussies.

Uiteindelijk is dat alles koren op de molen voor de oppositie. Er zullen zeker emoties en frustraties zitten bij de oppositie dat het uiteindelijk is gelukt om een rechts kabinet te vormen. Dat uit zich vooral in de media die continu de stempel 'extreem-rechts' uit de la haalt. Maar uiteindelijk deed de oppositie gisteren gewoon wat een oppositie altijd doet, nl. oppositie voeren. Helaas gaat oppositie voeren en polariseren tegenwoordig haast hand in hand.