795 +857 -62
Kudos
#39017 (Top 14.2041%)
Kudos/dag | 1.19 |
Kudos/reaguursel | 10.74 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 158 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -23 |
795 +857 -62
Kudos
#39017 (Top 14.2041%)
Kudos/dag | 1.19 |
Kudos/reaguursel | 10.74 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 158 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -23 |
74
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.11 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 26.9 |
Reacties per reaguursel | 0.66 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 6 |
Aantal x weggejorist | 3 |
Gestart op | 18-01-2023 |
Kudoverloop over tijd
1 kudos 2024-11-07 18:54:43 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 14:43: Word jij niet af en toe moe van jezelf? Geef nou eerst eens antwoord op mijn vraag: waarvan verdedig ik joden door de eeuwen heen dan? Wat hebben zij precies fout gedaan? Verder sta ik niet volledig achter Israël. Lees mijn reaguursels nu gewoon eens (over moeite met lezen gesproken). Ik sta achter hun proportionele recht op zelfverdediging, maar zie ook dat ze mensenrechten schenden. Heb ik je gewoon zwart op wit zo gezegd. Je gedraagt je echt alsof je strontachterlijk bent. Zoals DominiqueWeesie zegt, is het op deze manier nou niet echt mogelijk om een normale discussie met je te hebben. Je komt naar mij (en ook naar anderen, zoals Sjeufke01) continu met beledigingen, verwijten van leugens, enz. Koop gewoon eens een spiegel gast, want je lijkt me nou echt een heel vervelend persoon.
2 kudos 2024-11-07 15:40:19 door DominiqueWeesie op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 14:43:
Je moet leren dat de ton je musique fait. Je moet ook leren dat een bijdrage beginnen met een belediging niet uitnodigt tot voortzetting van een gesprek. Je gooit je eigen gespreksglazen in. Dat mag, maar dan moet je daarna niet klagen dat iemand niet met je wil discussiëren.
-1 kudos 2024-11-07 13:43:30 door belco1998 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Zjwikhoofd | 07-11-24 | 14:04: In mijn ogen gedraag jij je behoorlijk achterlijk. Een gesprek volgen lijkt jou namelijk niet makkelijk af te gaan. Hier zeg je nu weer dat je niet volledig achter Israël staat, maar je verdedigt elke daad wel voor 100%. En net zoals met wat Israël in Gaza doet: je zegt dat ze recht hebben op proportionele zelfverdediging. Vind je dat wat we nu zien in Gaza proportioneel is? Ik word echt moe van dit soort gedraai over "proportioneel" en "zelfverdediging". En als je argumenten opraken, begin je te beledigen door woorden als "achterlijk" te gebruiken. Het is duidelijk dat Israël op dit moment de Palestijnen in Gaza uithongert, mede door bijvoorbeeld ook nu UNRWA te verbieden. Hier is dus niets proportioneels aan. Maar hier hoor ik je nooit iets over zeggen. Als je echt niet volledig achter Israël staat, dan zou je dit ook kunnen veroordelen. Toch lees ik nooit scherpe kritiek van jou op Israël. Daarom ben jij een Israelische propaganda machine.
2 kudos 2024-11-07 13:04:26 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 12:25: Omdat ik joden door de eeuwen heen blijf verdedigen? Gast, wat? Waarvan moet ik ze precies verdedigen dan? En wat hebben plattelandsbewoners hier in godsnaam mee te maken? Verder sta ik niet volledig achter Israël, en dat heb ik je ondertussen echt al 100x uitgelegd. Ik hou niet van persoonlijke aanvallen, maar ik krijg echt het idee dat ik met een achterlijke in discussie ben. Ja, ik vind dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. Vind ik het goed wat Israël in Gaza doet? Ik vind dat ze het recht hebben op proportionele zelfverdediging. Ik vind niet alles goed wat Israël doet. Ze doen ook dingen die in strijd zijn met het internationaal recht. Heb ik ook al 100x gezegd, maar met jou gaat iedere redenering in dezelfde kringetjes.
-2 kudos 2024-11-07 11:25:04 door belco1998 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Zjwikhoofd | 07-11-24 | 11:15: Jij fungeert als een Israëlische propagandamachine, omdat je de Joden door de eeuwen heen steeds blijft verdedigen. Maar wanneer het om de Palestijnen gaat, sta je weer volledig achter Israël. Je blijft dus constant aan één kant staan. Ik maak me zorgen om de Palestijnen, die in deze tijd als tweede rangs burgers worden behandeld. Jij hebt het over een tijd waarin wij hier in Nederland mensen buiten de stad als eenvoudige dorpelingen of provinciale, achterlijke mensen zagen. Het is een rare en simplistische redenering van jou, waarmee je probeert Israël goed te praten voor het behandelen van de Palestijnen als tweederangs burgers. Vertel eens eerlijk, hebben volgens jou de Palestijnen recht op een eigen staat? En vind jij het goed wat Israël in Gaza doet?
3 kudos 2024-11-07 10:48:51 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Rochus79 | 07-11-24 | 11:43: Lees mijn reaguursel nou eens: "LASTIGGEVALLEN, vervolgd of vermoord". Nou, in Nederland is het aantal geregistreerde gevallen van antisemitisme op het hoogste punt sinds het begin van de registratie, waaronder fysieke aanvallen. Ook in de andere door jou genoemde landen wordt de noodklok geluid over antisemitisme. Dus nogmaals: noem me één plek waar joden niet worden lastiggevallen, vervolgd of vermoord.
-3 kudos 2024-11-07 10:43:22 door Rochus79 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Zjwikhoofd | 07-11-24 | 10:30: Inderdaad, in Nederland, Duitsland, België, Amerika etc etc roken dagelijks de brandstapels van de vervolgde Joden.
2 kudos 2024-11-07 10:41:23 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@AlphaRocko | 07-11-24 | 11:33: Waar heb ik dat precies geclaimd? Ik zeg dat ze worden lastiggevallen, vervolgd of vermoord. En dat is objectief zo. Noem mij één plek ter wereld waar dat niet zo is.
0 kudos 2024-11-07 10:39:46 door Rochus79 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 10:25: Kruip onder een steen en blijf daar. Lees wat ik schrijf en schiet niet meteen in een kotsreflex.
-2 kudos 2024-11-07 10:33:10 door AlphaRocko op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Zjwikhoofd | 07-11-24 | 10:30: Je kan ook onzin praten natuurlijk. In het midden oosten zijn joden misschien niet helemaal veilig maar ga niet lopen claimen dat letterlijk de hele wereld aan joden moord doet...
4 kudos 2024-11-07 10:15:49 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 10:57: En alweer noem je me Israëlische propagandamachine. Wat ben je toch af en toe vermoeiend en recalcitrant. Ik probeer je erop te wijzen dat je gewoon onzin vertelt. Ja, Rabbi Weiss heeft hier ongelijk. Er zijn in het gebied namelijk meerdere pogroms geweest op de jisjoev. In Jaffa, in Tiberias, in Nabi Musa, in Haifa, in Hebron, in Safed. En vaak ook nog meerdere keren op die plekken. Ook je verhaal over de dhimmi is weer selectief. Dhimmi betekent beschermd. Waartegen werden ze beschermd? Tegen gedwongen conversie tot de islam. Daarvoor moesten ze wel een jizyah betalen, en golden er nog allerlei extra regels. Zoek die regels eens op, ze zijn af en toe gewoon echt belachelijk. Van het dragen tot speciale kleding (een soort Middeleeuwse jodenster) tot een verbod om tegen moslims te getuigen in de rechtbank. Je doet nu of de dhimmi-status iets goeds is, maar het is juist een extreem discriminerende maatregel (maakte jij je niet druk om tweederangsburgers?).
-3 kudos 2024-11-07 09:57:20 door belco1998 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Zjwikhoofd | 07-11-24 | 10:35: Hé, Israëlische propagandamachine. Ik was al bang dat je er niet meer was. Maar zeg je hiermee dat Rabbi Weiss ongelijk heeft? Volgens de historische geschriften klopt het namelijk precies wat Weiss zegt. Tijdens de Ottomaanse heerschappij kreeg de Joodse minderheid, die als dhimmi's (niet-moslims) werd beschouwd, extra bescherming. De pogroms waar jij het over hebt, waren iets waar Joden in bijvoorbeeld Europa last van hadden. In het Westen werden Joden vervolgd, terwijl zowel Joden als moslims onder de Ottomaanse heerschappij te maken hadden met bedoeïenenaanvallen en plunderingen. Dus niet alleen de Joden, zoals jij beweert. Tijdens de Britse periode kwamen er steeds meer zionisten, die de verdrijving van Arabieren en Palestijnen in gang zetten, wat begrijpelijkerwijs voor spanningen zorgde. Dus weer die halve waarheden die je probeert te verspreiden. Maar ja, dit ben ik wel van je gewend.
0 kudos 2024-11-07 09:35:55 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@belco1998 | 07-11-24 | 10:25: Dit reaguursel geeft aan dat je zélf geen historisch besef hebt. Rabbi Weiss is een orthodoxe jood. Er zijn een hoop orthodoxe joden die geloven dat de joodse staat Israël alleen door de Messias kan worden uitgeroepen, en niet door Ben Gurion. Dat is ook de reden dat bepaalde groepen orthodoxe joden niet in het leger hoeven te dienen. Overigens klopt het ook niet dat joden en moslims vreedzaam samenleefden. Tijdens de Ottomaanse tijd werd het gebied om de haverklap door bedoeïenen geplunderd, en waren er vaak pogroms op de joodse bevolking. In de 19e eeuw was het gebied zelfs grotendeels ontvolkt door het stelselmatige geweld. Toen de Britten het overnamen, bleef het geweld. In 1948 waren de joden en de Arabieren in feite al in oorlog met elkaar.
9 kudos 2024-11-07 09:30:46 door Zjwikhoofd op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
Voor wat zand, stenen en sprookjeskastelen? Wat dacht je van een joodse staat, omdat joden op alle andere plekken ter wereld worden lastiggevallen, vervolgd of vermoord?
-3 kudos 2024-11-07 09:25:20 door belco1998 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Rochus79 | 07-11-24 | 10:06: Wat een onzinverhaal weer. Jij hebt echt geen historisch besef. Hou toch op met het steeds verspreiden van dit soort leugens dat joden daar slecht hebben geleefd tussen de moslims.
https://www.youtube.com/shorts...
-1 kudos 2024-11-07 09:11:25 door Thatsjustlikeyouropinionman op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
Ik begrijp Ja. Dat je het heel stom vindt. Het gaat mij er meer om dat ik er zelf geen invloed op heb en mij emotioneel en moreel er steeds meer van afgesloten ben geraakt daardoor. Zorgen maken, verantwoordelijk voelen etc. Helpt niemand, vooral mijzelf niet. Ja...ik maak wel wat geld over naar 555 voor wat "invloed". Ben jij zelf op een andere manier betrokken om "jouw" kolonialistisch verleden en schuld daarover te vereffenen?
6 kudos 2024-11-07 09:06:42 door Rochus79 op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Janstom | 07-11-24 | 09:35: Over geen historisch besef gesproken.. Al ver voordat Europeanen lijntjes trokken was het daar al een puinhoop. Maar dan wel iemand met een andere mening "niet meer mee laten doen". Is dat ironie of domheid? Gezin het eerste deel van je reactie is dat domheid. Maar van mij mag je wel blijven meedoen hoor.
-11 kudos 2024-11-07 08:35:26 door Janstom op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
@Thatsjustlikeyouropinionman | 07-11-24 | 09:20: Jouw historisch besef is echt nul komma nul. Wie heeft er daar een puinhoop van gemaakt? Die twee groepen? Of wij? De Europeanen met onze idiote kolonialistische "ach trek hier even een lijntje en dan is dit voor mij en dat voor jou"-gedachte. 'Zoek het uit' voor de problemen die we zelf hebben veroorzaakt. Geef maar minnetjes, maar als je dit soort achterlijke gedachten hebt, dan doe je voor mij ook niet meer mee.
12 kudos 2024-11-07 08:20:59 door Thatsjustlikeyouropinionman op Maccabi schoonmaakploeg Amsterdam
Exact mijn gedachten, ze zoeken het daar maar uit. Eigen verantwoordelijkheid als je het waard vindt om vrouwen en kinderen te vermoorden over en weer. Emotioneel vind ik er van alles van, maar ik ben inmiddels ook zo ver dat ik het mij niet meer aan kán trekken. Zoek het uit, laat het daar en stel hier eens hele duidelijke grenzen over wat toelaatbaar is en wat niet.
0 kudos 2024-11-06 20:56:26 door 64kbgeheugen op Dumpert opsporing verzocht: Laffe hond gooit stoeptegel op slapende dakloze
Laten we eerlijk zijn, als wij zoiets zouden doen, zegt iedereen 'oh, dat is 64kbgeheugen, die woont daar'. Hoewel er inderdaad meer criminaliteit onder deze groep is, is de reden dat wij niet in dit programma komen gewoon 'ons kent ons'.
0 kudos 2024-11-06 16:49:51 door Samuel L. Bronkowitz op Dumpert opsporing verzocht: Laffe hond gooit stoeptegel op slapende dakloze
@Mooi_Toch | 06-11-24 | 12:22: Sub-Sahara
19 kudos 2024-11-06 13:38:21 door Rochus79 op Dumpert opsporing verzocht: Laffe hond gooit stoeptegel op slapende dakloze
@EppoWordtVervolgd | 06-11-24 | 14:20: Racisme niet, etnische profilering wel. Daar doet de uitzondering van 1 witte man niets aan af. En nu hup hup terug je hok in en je pvda dekbed bestellen.
-18 kudos 2024-11-06 13:20:54 door EppoWordtVervolgd op Dumpert opsporing verzocht: Laffe hond gooit stoeptegel op slapende dakloze
Jasper S komt in dezer dagen vrij na een moord. Racisme heeft geen functie bij het aanpakken van geweld.
25 kudos 2024-11-06 11:22:07 door Mooi_Toch op Dumpert opsporing verzocht: Laffe hond gooit stoeptegel op slapende dakloze
Deze ziet er meer Afrikaans uit. (Zuidelijker dan marokko)
2 kudos 2023-05-03 10:49:31 door Rochus79 op Wil niet weten hoe ze heet maar waar dit is.
@Wiebelvaas | 03-05-2023 | 10:19: Geen idee voor wie ik stoer moet zijn als ik bierdrinkend mijn thuisbezorgd kebab'je opvreet op mijn zolder? En als ik al eens buiten kom dan wordt het leven mooier met een slok op. Maar dat zegt dan weer veel over mij treurigheid.
-12 kudos 2023-05-03 08:19:59 door Wiebelvaas op Wil niet weten hoe ze heet maar waar dit is.
Je kunt het prima naar je zin hebben zonder pens en zonder alcohol of rotzooi te vreten. Dat is ook maar meelopen omdat je denkt dat dat stoer is. Verder mogen al die aandachtsmensen door de kebab geroerd worden dat wel.
1 kudos 2023-03-27 20:41:24 door vlaamse-rietschieter op Normale mijndag in Afrika
Nee het is 14:35 en er is iets te eten voor die dag, morgen weer een nieuwe dag
1 kudos 2023-02-06 13:37:32 door JorisDePoris op Oorlogsgebied Turkije
@Rochus79 | 06-02-2023 | 13:13:
Dus het is volgens jou het een of het ander. Of je geeft deze mensene en trap na of je moet gelijk je hele leven in het teken stellen om ze te helpen. Wat een onzin. Het is voor die mensen absoluut verschikkelijk wat daar nu gebeurt. Ik ben empatisch genoeg om me in hun situatie in te leven en voel niet de behoefte daar grappen over te maken. Tegelijkertijd staat het ver genoeg van me vandaag om er verder niet op te acteren. Zoals overigens 99% van alles wat in het nieuws gebeurt.
1 kudos 2023-02-06 13:33:21 door Blobber_NL op Oorlogsgebied Turkije
Als enkel erdogan zijn hut omgetieft was dan kon ik er wel om lachen, maar dit is gewoon triest voor de gewone mensen daar.
-2 kudos 2023-02-06 12:29:52 door SpaceVogel op Oorlogsgebied Turkije
O goshi wat stoer kerel. Heel Dumpertwaardig hoor. Moeite met je ego valt niet mee er zijn hormoon kuren voor. Vraag je huis arts maar praat er vooral veel over. Als je ouder wordt gaat het over, na groep 8 ongeveer.
-1 kudos 2023-02-06 12:13:13 door Rochus79 op Oorlogsgebied Turkije
@JorisDePoris | 06-02-2023 | 11:47: Dat mag jij dan rustig doen, ik denk dan namelijk niet dat ik die dag veel op dumpert zit. De dag erna kan ik weer relativeren. Als je zo begaan bent boek een enkeltje Turkije en ga puinruimen, geef je salaris en vakantiegeld aan 777 maar kom hier niet de moralistische toetsenborgheld uithangen.
1 kudos 2023-02-06 11:16:57 door Von Nockenhoffen op Oorlogsgebied Turkije
Als je niet eens weet dat we hier reaguren en alleen maar komt zeiken, flikker dan lekker op naar Bij1 of de EO
-1 kudos 2023-02-06 10:49:59 door harry poster op Oorlogsgebied Turkije
Ga je daar toch lekker heen Rochus. Klein sneuneuzerig dom ventje dat je er bent. Niemand op Dumpert die je zal missen. Doei!
-2 kudos 2023-02-06 10:47:32 door Flipmetuitjes op Oorlogsgebied Turkije
De laatste keer dat ik de grens over ging, heeft Joris mij voor eeuwig verbannen. Vandaar dat ik nu een goudgele rakker ben uit de frituur met wat tonen van ui.
-4 kudos 2023-02-06 10:47:29 door JorisDePoris op Oorlogsgebied Turkije
Komt goed, zodra de dag komt dat jouw leven instort en je jouw dierbaren verliest zullen wij de eerste zijn die daar "over de grens gaande reageersels" over gaan maken.
-3 kudos 2023-02-06 10:46:11 door guurst3 op Oorlogsgebied Turkije
Allah akbar!
-9 kudos 2023-02-06 10:41:57 door mmrrkk op Oorlogsgebied Turkije
dus jij vindt christenen normaal? protestanten? joden? boeddhisten? rastafari? vliegendespagettimonsters? #religionsucks
1 kudos 2023-02-06 10:40:45 door Halfweg op Oorlogsgebied Turkije
Zoals jij dat doet?
1 kudos 2023-02-05 23:39:32 door PockyMaster op Idioot crasht BMW met 140km/u
@Anti-klootzak | 05-02-2023 | 22:06: als stam+t onnodig complex is, ben ik benieuwd naar jouw simpelere versie.
1 kudos 2023-02-05 21:06:44 door Anti-klootzak op Idioot crasht BMW met 140km/u
@Ga Nederlands leren! | 05-02-2023 | 20:03: In zijn verdediging, het had net zo goed met een d kunnen zijn. Onze taal is in dat opzicht onnodig complex. Je username onderstreept wel aardig dat jij leeft op dit soort geneuzel en dat wil ik je opzich ook niet ontnemen, maar toch wilde ik dat even delen.
4 kudos 2023-02-05 19:03:29 door Ga Nederlands leren! op Idioot crasht BMW met 140km/u
Betekent is met een t Einstein.
1 kudos 2023-01-25 11:26:02 door Von Rutch op Brandjes blussen met deken
Als een auto dermate in de auto staat zoals in deze video is er niks meer om te redden. En dan nog, er water op gooien zorgt voor stoom zodat de slachtoffers levend verbrand en gekookt worden.
-1 kudos 2023-01-25 10:41:49 door Rochus79 op Brandjes blussen met deken
@Johnnyenglish | 25-01-2023 | 11:37: Als ik zie wat mijn schoonmoeder allemaal overleefd heeft. Die zou fluitend uit die auto stappen. Daar is helaas meer voor nodig.
-1 kudos 2023-01-25 10:37:56 door Johnnyenglish op Brandjes blussen met deken
Tenzij het je schoonmoeder of je ex is natuurlijk, dan kan het zo maar een oplossing zijn.
11 kudos 2023-01-25 10:19:15 door Broodjeboerenkool op Brandjes blussen met deken
Bij zo'n hoeveelheid vuur vermoed ik niet dat ze nog erg veel zuurstof binnen zouden krijgen.
19 kudos 2023-01-20 08:27:11 door ZzMak op Tiet veurn dansje
Wat maakt het uit, hij heeft plezier
5 kudos 2023-01-19 13:04:51 door jan10000000 op Eindbaas gevonden
Ow, heeft ze bij mij geen last van...
0 kudos 2023-01-19 06:13:24 door ZoltarTheMagnificent op Bestel nog maar wat papieren rietjes
Blub blub blub. Maar vind dat kleine rotbootje maar eens haha.
3 kudos 2023-01-18 12:36:48 door Piet.Beuk op Overvaller doodgeschoten, schutter aangeklaagd
Boek meteen enkele extra vluchten voor wielrenners