DumpStats voor Maistah

215,431 +225443 -10012

Kudos

#142 (Top 0.0444%)

Kudos/dag 32.42
Kudos/reaguursel 78.51
Meeste kudos op 1 reaguursel 3812
Minste kudos op 1 reaguursel -502

2,744

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.41
Topreaguursels 114
Woorden per reaguursel 18.3
Reacties per reaguursel 0.91
Meeste reaguursels op 1 dag 29
Aantal x weggejorist 79
Geregistreerd op 14-02-2008
Eerste reactie op 14-02-2008

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2026-04-02 12:19:53 door Y.A.V.I.S op Ik ben op tv!
@Broek der Broeken | 01-04-26 | 17:08: Wat verder nog mist in je - overigens uitstekende - betoog is dat gezien de enorme kosten voor kernenergie, dat geld niet in duurzame energie geïnvesteerd wordt. Net technologie waardoor we - inderdaad - snel veel onafhankelijker van ongure landen worden. Verder, Petskast zegt dat 'links' de boel tegenhoudt (we hebben al decennia geen links kabinet meer, maar soit), dan geldt dat natuurlijk net zo goed voor grote wind- en zonneparken (ook daar moeten uitgebreide (blijkbaar 'linkse'?) milieu- en gevarenanalyses uitgevoerd worden). Die laatste heb je een stuk sneller gebouwd dan één kerncentrale.

0 kudos 2026-04-02 07:12:06 door reaguurhq op Ik ben op tv!
@Petskast | 01-04-26 | 22:57: Misschien kun je de Britten even helpen met je 10 jaar, die zijn al 20 jaar bezig met Hinkley. Hoe toch op met je rechts<>links

-2 kudos 2026-04-02 07:11:23 door reaguurhq op Ik ben op tv!
Kernenergie is gewoon duurder dan wind of zon. By a lot. Plus je zet een kerncentrale niet neer in een jaar. Engeland is al 20 jaar bezig met Hinkley centrale, kosten zijn inmiddels geschat op EUR55 miljard voor slechts 7% van energiebehoefte van de UK.
Lang verhaal kort; als je pro-kernenergie bent ben je pro-hoge energierekening

0 kudos 2026-04-01 21:12:53 door Broek der Broeken op Ik ben op tv!
@Zedelijke_stoner | 01-04-26 | 23:07: Oké, doe mij dan maar een twee thoriumcentrales en een kernfusiecentrale. Wanneer kun je ze afleveren?

2 kudos 2026-04-01 21:08:15 door Broek der Broeken op Ik ben op tv!
@Greenhorn | 01-04-26 | 22:54: Ik heb me verdiept in nieuwe technieken. De kosten daarvan zullen nog verder oplopen simpelweg omdat het nieuwe technieken zijn die hun potentie nog moeten bewijzen. Mensen, en vooral politici, onderschatten steeds hoe ingewikkeld het is om zo'n nieuw project te ondernemen. Ik twijfel overigens niet aan de techniek hoor, die zal best werken op termijn, maar wel aan de betaalbaarheid ervan.
.
@Petskast | 01-04-26 | 22:57: Oh, dat wist ik niet. Nou, in dat geval, geef mij maar eens een voorbeeld van een kerncentrale die de afgelopen 30 jaar in Europa gebouwd is die een beetje volgens plan binnen 10 jaar af was.

1 kudos 2026-04-01 21:07:15 door Zedelijke_stoner op Ik ben op tv!
@Konttenen | 01-04-26 | 21:50:
Ja, tegenwoordig met alle ervaring uit het verleden kan je met alle regels en wetgevingen en protocollen prima veilige kerncentrales bouwen.
Daarnaast heeft thorium in plaats van uranium de toekomst. Het is schoner, veiliger en velen malen minder lang radioactief van uranium. Thorium is zo'n 100-500 jaar gevaarlijk radioactief, terwijl dit bij uranium 100.000-200.000 jaar is. Met voldoende opslagcapaciteit is zo'n cyclus prima te doen.
En dat is met kernsplijting. Kernfusie heeft een nog betere potentie. Veel minder radioactief afval wat nog minder lang gevaarlijk is dan thorium.

4 kudos 2026-04-01 20:57:14 door Petskast op Ik ben op tv!
@Broek der Broeken | 01-04-26 | 21:48: Broekmans, het bouwen duurt hooguit tien jaar. Linkse partijen blokkeren de bouw steeds.

0 kudos 2026-04-01 20:54:11 door Greenhorn op Ik ben op tv!
@Broek der Broeken | 01-04-26 | 22:21: Jij hebt het nog over oude kerncentrales, verdiep je eens in de nieuwe technieken. Overigens heb ik begrepen dat Nederland van plan is om 4 nieuwe te bouwen. Bouw duurt iets meer dan tien jaar, het hele plan, de voorbereiding en de bouw, een kleine zeventien jaar.

-1 kudos 2026-04-01 20:21:43 door Broek der Broeken op Ik ben op tv!
@Maistah | 01-04-26 | 22:02: @Maistah | 01-04-26 | 22:02: Nee, kernenergie is niet duur in de opstartfase, kernenergie is altijd duur want de kosten van een kerncentrale zijn zo hoog dat je de investering daarin tot in lengte van dagen zit af te betalen. Die opstartfase waar jij het over hebt duurt zo'n 30 jaar. Dat is ook de reden waarom kerncentrales alleen met subsidie gebouwd kunnen worden. En jij wilt kernenergie ook nog eens veel duurder gaan maken door het afval de ruimte in te schieten. Allemaal leuke fantasieën maar je hebt je niet verdiept in de economische casus. De consument gaat gewoon geen kernenergie van 30 cent per kWh kopen als ze overdag ook duurzame energie van 15 cent per kWh kunnen kopen. En begin bij mij niet over tunnelvisie. Volgens mij heb ik prima meerdere aspecten van de zaak belicht.

20 kudos 2026-04-01 20:02:45 door Maistah op Ik ben op tv!
@Broek der Broeken | 01-04-26 | 21:48: Kernenergie is duur.. ja, in de opstartfase. Maar Trump of Putin laat een scheet en collectief betalen we factor 50 aan duurdere gas en elektriciteit t.o.v. de initiele investering in kernenergie. Dan @Konttenen, uranium kan niet opraken? Ja tuurlijk, maar dat gaan wij, onze kinderen, kleinkinderen en hun achterkleinkinderen niet meemaken. Radioactief afval zijn genoeg oplossingen voor. Ook de hoeveelheden zijn ontzettend klein. Schiet het mijn part de ruimte in, richting de zon, probleem opgelost. Nee, kernenergie wordt niet ingezet omdat er ontzettend kortetermijnvisies zijn. Ik sla het inderdaad in 1 zin plat, omdat deze discussie met tunnelvisie-partijen niet te voeren is en nutteloos is

-13 kudos 2026-04-01 19:50:08 door Konttenen op Ik ben op tv!
Want kerncentrales zijn 100% beveiligd tegen rampen? Uranium kan niet opraken? Radioactief afval dat een miljoen jaar straling blijft afgeven boeit niet?

1 kudos 2026-04-01 19:48:27 door Broek der Broeken op Ik ben op tv!
Dus ik als linkse lul moet mijn bek houden omdat jij het niet begrijpt en het wil platslaan tot een oneliner? Mooi niet dus. Even een lesje kernenergie: het argument dat kernenergie duurzame energie is dat wil ik nog best accepteren. Dat kernenergie veilig is idem dito. Maar kernenergie is duur, de technologie en benodigde faciliteiten zijn complex en de bouw van een kerncentrale duurt daarom decennia. Er is maar één manier waarop je een kerncentrale een beetje rendabel kan bouwen: bouw er gelijk tien en doe dat 30 jaar geleden. De eerste die je bouwt wordt een financiële nachtmerrie, de tweede wordt ook knallend duur, de derde gaat ook nog over budget en bij de vierde begin je het door te krijgen waarna nummers vijf tot en met tien binnen budget gebouwd kunnen worden. Vervolgens moet je ze 24 uur per dag 7 dagen per week laten draaien want elke seconde dat een kerncentrale stil staat wordt je enorme investering niet terugbetaald. En dat laatste is de reden waarom je een kerncentrale 30 jaar geleden had moeten bouwen want anno 2026 wil niemand meer een dure energiecentrale hebben die altijd aan moet blijven staan als je op een zonnige of winderige dag ook gratis duurzame energie kan krijgen. Een grote energiecentrale heeft alleen nog zin als je hem op een zonnige of winderige dag uit kan zetten en dat hij bij stilstand relatief goedkoop is. Dan heb je het dus in de praktijk over een gascentrale.

-17 kudos 2026-04-01 19:17:17 door Erikjan79 op Ik ben op tv!
Wat is er duurzaam aan kernenergie? Zoveel uranium is er anders niet meer.

-10 kudos 2026-04-01 19:15:24 door jamaarikweethetbeter op Ik ben op tv!
Eigenlijk alle partijen hebben sinds de jaren 90 dit geroepen. Sindskort komt daar eindelijk verandering in.

3 kudos 2026-01-29 23:24:40 door Driverofthedqy op Wegwezen!
De wagen zet zelfs zijn helm op het Dashboard voor de veiligheid

5 kudos 2026-01-29 21:22:11 door SuqMadiq op Wegwezen!
Het helpt geen flikker maar het voelt idd goed.

9 kudos 2026-01-12 11:43:06 door Puddingbuks01 op IJspret op de Bloemgracht
Waarom ga je er vanuit dat die andere mensen niet de weg op moeten om centen te verdienen? Zodat jij financiering kan krijgen voor je zolder kamer, of dat alle processen bij Essent goed gaan zodat je je zaad kan wegspoelen uit je sokken?

8 kudos 2025-12-10 16:26:27 door Quirido op Politie spot Porsche met identiteitscrisis
Wat ik ook niet snap is dat ze hem klem hadden bij het eerste volgteken. Waarom laat je dan de ruimte hem er vandoor te laten gaan om anderen in gevaar te brengen. Je weet toch dat iemand met gestolen kentekenplaten niet netjes gaat meewerken.
Dan heb je twee SIV's en laat je hem alsnog wegrijden op 2:43. Blijkbaar is het niet normaal dat je als politie door duidelijk af te blokken vluchtgedrag blokkeert.

-1 kudos 2025-12-01 15:33:00 door RoccoG op Livestreamer denkt dat ie racecoureur is
@Hariebombarie | 01-12-25 | 14:56: Ik woon en werk in de VS half het jaar kerel ... maar bedankt dat je in ieder geval de moeite neemt voor een onderbouwde reactie, dat is al een stuk waardiger dan alleen minnetje geven en geeen argumenten hebben.. Top!

4 kudos 2025-12-01 13:56:21 door Hariebombarie op Livestreamer denkt dat ie racecoureur is
@rocco en erikjan Jullie zijn weer erg nobel en naief, maar een groot gedeelte van het probleem van de donkere jeugd in de VS ligt bij hun rolmodellen. Zij zien gangs (of sets, zoals bloods/crips) als een rolmodel. Dat geldt ook voor gekleurde artiesten en die horen vaak bij zo'n gang. Ze nemen de foute gedragingen over, waaronder je als een totale mongool in het verkeer gedragen. Vaak tot grote onvrede andere Afro-Amerikanen. Ja, armoede is een van de oorzaken hiervan, maar social media heeft het nog veel erger gemaakt. Sterker nog, tot 2023 werden er scholarships uitgegeven gebaseerd op "ras". Veel van deze jongeren namen het geld en daarna de benen. Zowel Afro-Amerikaanse en latino gangs zijn een enorm probleem in de VS. Ontkennen dat dit geeft aan dat je niet op de hoogte bent van de situatie aldaar, of deze niet begrijpt.

-11 kudos 2025-12-01 12:31:03 door Erikjan79 op Livestreamer denkt dat ie racecoureur is
@Janusz_Korwin_Mikke | 01-12-25 | 12:33:
Dat is hetzelfde als zeggen dat het allemaal mannen zijn, dus alle mannen zijn kut. Kijk niet alleen naar ras en neem bijvoorbeeld armoede ook mee, dan zie je dat het gewoon ligt aan arme tokkies ongeacht hun kleur.

-51 kudos 2025-12-01 11:30:48 door RoccoG op Livestreamer denkt dat ie racecoureur is
Ah een autoongeluk, laten we het gelijk maar de kans pakken om ze weer af te zeiken en zeggen dat het zo typisch is dat deze mensen iets stoms doen. En dat tussen alle hooliganvideos in ook nog. Hoezo oogkleppen.

-1 kudos 2025-11-06 10:34:52 door Braklakbak op Traditioneel tüteren
Ja, en mannen die faseren door de kop van een ezel doen we ook al heel lang niet meer. Ook het willekeurig vingeren van een horn om 1 specifieke toon te produceren is een kunst die verloren is aan het verleden.

2 kudos 2025-10-13 10:22:48 door Rest in privacy op Mijn dag begon goed.
@Kamerplantknuffelaar | Helaas zijn er flink wat automobilisten die zichzelf heel serieus nemen, maar bepaald niet vlotjes achteruit in kunnen parkeren.