DumpStats voor KorteAchternaam

-207 +247 -454

Kudos

#287276 (Top 89.8912%)

Kudos/dag -0.46
Kudos/reaguursel -3.04
Meeste kudos op 1 reaguursel 55
Minste kudos op 1 reaguursel -55

68

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.15
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 17.6
Reacties per reaguursel 0.68
Meeste reaguursels op 1 dag 9
Aantal x weggejorist 9
Geregistreerd op 10-10-2024
Eerste reactie op 06-11-2024

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

5 kudos 2026-01-29 16:29:15 door ik zei het toch op Bijna weer lente
Maar wel met koningsdag weer op het Museumplein staan met al die andere uit de provincies zeker..?!

0 kudos 2026-01-28 17:50:15 door FreekvandeWeek op De één z’n dood…
Inderdaad, gewoon ouderwets goed uitzieken. Vroeg op stok gaan, niet vroeg uit de veren gaan en dan ben je binnen no time weer zo fris als een hoentje! Tis tenslotte maar een griepje hè

0 kudos 2026-01-28 15:10:31 door geenitalieen op Amerikanen en vuurwapens
Ga eens opzoeken waarom er zoveel wapens in bezit zijn van Zwitsers, en de wapenwetten zijn zeer zeker niet het zelfde als in de VS.

2 kudos 2026-01-28 14:50:46 door Dizsaidup op Amerikanen en vuurwapens
@KorteAchternaam | 0,00003 seconden Google'n en je bewering is helemaal om zeep.
Maar goed, met een beetje knippen en plakken kan ik het je onderbouwen:
Nee! Zwitserland heeft níet dezelfde wapenwetten als de VS. Ze lijken soms op elkaar in het publieke beeld, maar juridisch en cultureel zijn ze behoorlijk verschillend.
Zwitserland -
Strenge regelgeving: je mag niet zomaar een wapen kopen.
Vergunning nodig voor de meeste vuurwapens.
Achtergrondcheck (geen strafblad, geen veiligheidsrisico).
Registratie verplicht: wapens staan op naam.
Veel mannen hebben (of hadden) een wapen vanwege militaire dienst, maar:
munitie wordt meestal niet thuis bewaard
gebruik is sterk gereguleerd
Verborgen dragen is vrijwel altijd verboden.
Verenigde Staten -
Veel losser, afhankelijk van de staat.
In sommige staten:
geen vergunning nodig om een wapen te kopen
open of concealed carry toegestaan
Federale achtergrondchecks bestaan, maar hebben veel uitzonderingen.
Geen landelijke registratie zoals in Zwitserland.
Wapencultuur is meer gebaseerd op individuele rechten (2nd Amendment).

De kern:
Zwitserland: wapens als staatsverantwoordelijkheid en controle.
VS: wapens als individueel recht en vrijheid.

Fun fact: Zwitserland heeft relatief veel wapens per inwoner, maar veel minder vuurwapengeweld dan de VS, juist door die strenge regels.
Nog een funfact: Je post wel heel veel zelfverzonnen ongefundeerde nonsens hier op dit platform, wat wijst op een labiele wappie of een debiele troll.

2 kudos 2026-01-28 14:27:57 door Routine op Amerikanen en vuurwapens
@zoindepoepertt | 28-01-26 | 14:54: Vuurwapens* Vergunning*. Als je hele reaguursel Nederlands is, waarom dan deze woorden in het engels?

6 kudos 2026-01-28 14:20:36 door HandSolo op Amerikanen en vuurwapens
Jij hebt zeker ook een te KorteAandachtspan om je fatsoenlijk in te lezen over een onderwerp zodat je het ook maar een beetje feitelijk kan onderbouwen.

14 kudos 2026-01-28 14:07:08 door rationeel_verstandig op Amerikanen en vuurwapens
Heb je ook maar gegoogled naar of deze bewering waar is? Dan kan je vrij snel redelijk wat verschillen ontdekken in het mogen dragen van vuurwapens en de vergunningen en controles die komen kijken bij de aanschaf van vuurwapens.

27 kudos 2026-01-28 13:54:30 door zoindepoepertt op Amerikanen en vuurwapens
in amerika heb je staten waar je gewoon random in de bouwmarkt guns kan kopen zonder permit, dat bestaat in zwitserland niet hoor, ook mag je in veel staten openbaar je gun in een holster bij dragen, dat mag in zwitserland ook niet. Daarnaast doen ze in zwitserland goede background checks, dat is in de USA maar in een stuk of 15 staten het geval (van de 50)

9 kudos 2026-01-28 10:27:32 door Dizsaidup op De één z’n dood…
Hier zijn er een paar te dom om te poepen maar wél hun belachelijke opmerkingen willen neerplempen op Dumpert.
Even voor deze zwakzinnigen;
Kippen worden geruimd bij vogelgriep om de extreem besmettelijke virusziekte in te dammen en verdere verspreiding naar andere pluimveebedrijven, wilde vogels en mogelijk mensen te stoppen. Door alle vogels op een besmet bedrijf te doden (ruimen), wordt de bron van het virus geëlimineerd, waardoor de kans op mutatie naar een nog gevaarlijkere vorm wordt verkleind en de keten van besmetting wordt doorbroken.
De variant die meestal voorkomt is zeer besmettelijk en maakt dieren ernstig ziek en is in de meeste gevallen dodelijk.
Hoewel zeldzaam, kan het virus overgaan op mensen, wat ruiming extra belangrijk maakt.
Daarnaast voorkomt het ruimen grootschalige economische schade en uitbraken die de hele pluimveesector zouden kunnen platleggen.

-6 kudos 2026-01-28 10:01:48 door GezeikStraal op De één z’n dood…
@pietpetoet | 28-01-26 | 10:00: hoog pathowat? nee ouwe gewoon de deur dicht en dan die kippen wat soep geven en dan moeten ze gewoon uit zieken net als carona dat is ook over dreven allemaal van de overheid dus alleen maar leugens om ons meer geld af handig te maken . !!!

7 kudos 2026-01-28 09:00:49 door pietpetoet op De één z’n dood…
Wel eens van hoog pathogeen gehoord? Meeste gaan dood! Verder is het een enorme besmettingshaard voor de omgeving.

0 kudos 2026-01-26 16:03:12 door HuildendePanda op Briljante imitatie van meneer wortel
@JoeMomma69 | In het land der blinden is eenoog koning. En men noemde Biden seniel? Haha, deze vent is zo dement als een deur en een gevaar voor de wereld. Als jij 'wel snapt' wat de Republikeinen daar doen dan bungel jij nog ergens onder dat niveau.

6 kudos 2026-01-22 13:54:29 door 1 voor 12 op Rutte stelt Daddy Trump gerust
Alle respect voor Mark Rutte
Hij zet alles in, ook zijn eigen reputatie, om de NAVO een kans te geven te blijven bestaan. Het is te weinig in het nieuws wat een enorme risico's Europa loopt als de NAVO eindigd.

2 kudos 2026-01-19 10:57:34 door Helixo op Houding en gedrag is het probleem
Jij hebt geen rijbewijs zeker? Met jouw beredenering is elke verkeersagent vroeger gepest. Eigenlijk probeer je de waarheid te verdoezelen: stiekem ben je zelf vroeger gepest.

0 kudos 2026-01-19 10:56:35 door STD-C309 op Houding en gedrag is het probleem
Er is al jaren geen quotum meer. Boetes krijg je omdat een agent constateert dat je een overtreding hebt gemaakt. Wat hun werk is.

4 kudos 2026-01-13 16:34:35 door TellMeWhy op Kijk eens, gevonden in het bos!
@Dweeziltje | 13-01-26 | 16:13:
Nee hoor, nadat de gegeten paddenstoel weer naar buiten komt kun je hem prima nog een keer eten

0 kudos 2026-01-12 16:11:00 door onkl op Waarom Donald Groenland zo graag wil hebben
@KorteAchternaam | 12-01-26 | 16:33:
Duidelijk antwoord. Houd je in de gaten dat "Bullcrap" (of, zoals de meesten het noemen, "Facebook") nogal onbetrouwbare data bevat?

1 kudos 2026-01-12 14:21:47 door freakspark op Waarom Donald Groenland zo graag wil hebben
Als deze man zich baseert op de metingen van poolonderzoekers wel. Die onderzoeken wijzen er op dat, als er niks verandert, de noordpool in de zomer inderdaad kan smelten. In ieder geval genoeg voor nieuwe vaarroutes.

En jij? Op welke data baseer jij je?

2 kudos 2026-01-09 14:28:11 door Zjwikhoofd op JD Vance, de gevoelige krantenkoplezer
@KorteAchternaam | 09-01-26 | 13:12: Gast, je gelooft nog in complotten die al lang en breed ontkracht zijn. De lockdowns zijn al een aantal jaar achter de rug. Wordt het niet eens tijd om te accepteren dat je het mis had en verder te gaan met je leven?

-4 kudos 2026-01-09 11:28:23 door KorteAchternaam op JD Vance, de gevoelige krantenkoplezer
@Zjwikhoofd | 09-01-26 | 11:20: totaal niet op de hoogte van wat er WEL is gebeurd. Jij basseert je mening op een contextloos filmpje i.c.m. wat de MSM jou in het oor loopt te blazen..... Mijn denk niveau is in ieder geval nog hoger dan dat van jou, gezien het feit dat ik zelf nog WEL nadenk en niet gelijk het verhaal op het journaal geloof. Maar ik vind het helemaal prima, neem straks lekker nog een Covid booster, lekker veilig en effectief ook, wellicht over een jaar of 5 is het landelijk denkvermogen in het geheel wat hoger dan nu, dan liggen de meeste geprikte mensjes wel onder de zoden....(gevolg van klakkeloos aannemen wat er op de TV bij elkaar gelogen wordt)

2 kudos 2026-01-09 10:20:34 door Zjwikhoofd op JD Vance, de gevoelige krantenkoplezer
Ik vind het al knap dat je met dit denkniveau een aantal volzinnen kunt formuleren. Wat een niveau... Er is een verschil tussen 1) de Nederlandse politie die niet terug schiet in levensbedreigende situaties, en 2) ICE dat zijn eigen protocollen negeert en schiet wanneer er géén levensbedreigende situatie is. Twee totale uitersten van elkaar.