DumpStats voor Bon-Vivant 👶

4,895 +5205 -310

Kudos

#13840 (Top 4.3307%)

Kudos/dag 5.95
Kudos/reaguursel 27.19
Meeste kudos op 1 reaguursel 209
Minste kudos op 1 reaguursel -89

180

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.22
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 19.1
Reacties per reaguursel 0.91
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 2
Geregistreerd op 24-08-2023
Eerste reactie op 05-09-2023

Black Friday Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2025-12-02 19:04:18 door ShakespeareanTragedy op Instappen met tekkenolodzjia
Ik kom er net achter dat het ' de half volle fles' en 'de halflege fles' is. Deze contradictie gaat op omdat er ook zoiets als een halfvol, lichter product in de voedselindustrie bestaat en deze vlieger gaat niet op voor 'halfleeg'. Mooi hè.

2 kudos 2025-09-19 12:54:46 door Schuurm op Aan de kant met je polo
@ArieKuifKanarie | 19-09-25 | 13:08: Omdat daar een lading sloopautos op een trailer rijdt.
Die bak shoarma is niet de trage.

21 kudos 2025-09-19 11:36:48 door heinzel op Aan de kant met je polo
Jup, en daarna met groot licht seinen naar de polo. Dit was een bewuste doordrukactie

1 kudos 2025-09-17 04:48:10 door Detlef_013 op Pittige maandag
Dit is een bakwagen met een autonome aanhanger. Ook we schamelwagen, triangel aanhanger, of molenstel aanhanger genoemd. Het molenstel is de draaikrans van de aanhanger. Dat maakt dat deze combinatie 2 knikpunten heeft. Een op de koppeling met de auto, en eentje op de draaikrans (molen) van de aanhanger.

0 kudos 2025-09-17 03:56:01 door Shudik op Pittige maandag
Wat is in jullie geval 'de molen '? Heb ooit 10 jaar gereden met trailer weliswaar, maar nooit van de molen gehoord.

-1 kudos 2025-09-16 20:45:51 door Bon-Vivant op Pittige maandag
@Detlef_013. Mooi. Kunnen we nu bar doen aan de toog en lullen over liftassen, slepers en contragewichten.

0 kudos 2025-09-16 20:13:01 door Detlef_013 op Pittige maandag
Ja precies, daar heb je gelijk in. Alleen had ik dat niet uit jouw eerste reactie gehaald.

0 kudos 2025-09-16 19:58:51 door Bon-Vivant op Pittige maandag
Dat bedoel ik toch? De as liften zorgt ervoor dat het momentum dat door de kooiaap (minimaal 2 ton) deels wordt genivelleerd. Dus een combinatie van verkeerd beladen aanhanger en het niet liften van de as. Een contragewicht ter hoogte van het kopschot helpt overigens ook een hoop.

6 kudos 2025-09-16 19:40:48 door Detlef_013 op Pittige maandag
Precies de reden waarom als je leeg bent je dus met jouw lift as omhoog rijd. Daarmee verzwaar je de druk op de molen. Dan gaat de aanhanger niet zwiepen. Alleen met de as omhoog loopt de aanhanger ver binnendoor wat in woonwijken of krappe situaties niet makkelijk is. Dan zet je de as manueel naar beneden. Veel vergeten hem naderhand weer omhoog te zetten. Dan krijg je dit, spreek uit ervaring zelf jaren met precies dezelfde combinatie gereden en dit dus ook zelf meegemaakt. Beginnersfout.

4 kudos 2025-09-16 19:33:21 door fietsemakert op Pittige maandag
Misschien is hij wel leeg! En dan zo'n Kooiaap achterop bevordert de wegligging niet.

0 kudos 2025-09-16 19:32:52 door Detlef_013 op Pittige maandag
Wat hier mis gaat is dat die gozer z'n liftas aan de grond heeft. Een druk op de knop en dan is die omhoog. Nu gaat zn molen liften waardoor die gaat zwiepen. Heeft dus niks met jouw opmerking te maken, want dan zou je volgens jou dus nooit kunnen rijden met een kooiaap achterop als je leeg bent.

0 kudos 2025-09-06 09:44:36 door zeepje123 op Broekplassen is even toegestaan
@mstrtg | 06-09-25 | 09:21: Vrachtwagens kunnen op hele korte afstanden even hard remmen als autos met als enige verschil een delay van 0.1 s door luchtremmen. Het verschil wordt snel groter door het verhitten van de remmen (brakefading). Een vrachtwagen weeg al snel 20-40x zoveel maar heeft niet zoveel extra wielen, dus meer verhitting op de remmen. De inertie zelf heeft direct gezien niet echt een effect want dat wordt gecompenseerd door meer gewicht op de banden (meer wrijving).

1 kudos 2025-09-06 07:21:03 door mstrtg op Broekplassen is even toegestaan
Er zijn filmpjes op YT van Amerikaanse beroepschauffeur die even een Scania (Europese truck dus) mogen bekijken en proberen. Je zult je verbazen hoe ouderwets een hoop van die Amerikaanse bakken nog zijn. Niet met alles.. maar echt geen vergelijking.. eigenlijk 2 verschillende takken van sport zeg maar.

-5 kudos 2025-09-05 20:30:32 door Bullshitski op Broekplassen is even toegestaan
@GuustFlater1977 | 05-09-25 | 20:40: klopt helemaal, Schijfremmen zijn vooral lichter, goedkoper en makkelijker te onderhouden.

7 kudos 2025-08-24 11:39:56 door Bigaroque op Dynamisch duo gaat op vakantie
Schamelwagens. In het begin ellendig bij achteruit rijden, maar als je er eenmaal aan gewend bent best te doen. Maar gewoon de caravan gaat toch makkelijker.

6 kudos 2025-07-16 11:30:42 door Schuurm op Grootlichtwaanzin
@bezvkusnost | 16-07-25 | 12:41: Waarom verboden worden? Het is al verboden om grootlicht te voeren als dat anderen hindert.
Dat het automatisch gebeurt maakt niet uit. Handhaven dus. 190,- ex admininstratie kosten.

-2 kudos 2025-07-16 10:41:01 door bezvkusnost op Grootlichtwaanzin
Zelfde geldt als je aan de linkerkant van de weg fietst (op een fietspad in twee richtingen): Grootlicht blijft aan. Ik fiets daarom ook met een felle straler op zak als ik in het donker rijd. Die grootlichtautomaten moeten verboden worden in een fietsland.