DumpStats voor woenselweetje

10,955 +12634 -1679

Kudos

#6676 (Top 2.4292%)

Kudos/dag 3.46
Kudos/reaguursel 18.95
Meeste kudos op 1 reaguursel 2028
Minste kudos op 1 reaguursel -619

578

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.18
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 22.2
Reacties per reaguursel 0.26
Meeste reaguursels op 1 dag 8
Aantal x weggejorist 5
Gestart op 27-03-2016

Kudoverloop over tijd

-2 kudos 2024-08-14 16:41:45 door TrustMeImAnEngineer op Interessant!
Klopt, maar dan kun je ook een gewone e-bike kopen. Met veel types kun je hetzelfde. Ik denk dat de hype zo over is als; 1) de gashendels verboden worden + 2) fabrikanten beboet worden voor makkelijk op te voeren fietsen (en evt. verplicht gratis laten aanpassen)

0 kudos 2024-05-05 14:27:32 door Zolderkamervragen op Deze Cybertruckupdate beschermt je banaan
@Simon: wat lul jij nou weer? De carrosserie heeft er werkelijk niets mee te maken. Het gaat erom dat automatische (elektrische) kleppen en ramen een limiet in de motorstroom hebben voordat het eindcontact wordt bereikt waardoor gedetecteerd wordt wanneer er iets tussen het raam of klep zit. De stroom wordt dan omgedraaid en de klep of het raam gaat weer open. En ja, de meeste highendauto's hebben dat maar ook veel gewone wagens, zeker bij de ramen.

24 kudos 2022-10-02 04:35:13 door nat2500 op Uitkijken bij oversteken
Interessant. Ik denk persoonlijk dat het door 2 andere redenen komt:
1) ze nadert de voetganger in een auto die 45 graden naar zijn linkerkant hangt waardoor de voetganger nét in haar dode hoek ligt.
2) de voetganger net voor zij bij hem aankomt geplet wordt door een geparkeerde auto die ze even daarvoor heeft aangereden tijdens het whatsappen.

Het zijn maar ideetjes hoor.

-1 kudos 2022-06-30 04:42:25 door PHPete op Ik ben d'r klaar mee
Dus ze hebben zelf geen hersenen, boerenverstand zoals ze zelf zeggen? We zagen 20 jaar geleden al dat dit nodig zou zijn, maar nee, lekker doorgaan tot de overheid moet ingrijpen.

17 kudos 2022-06-29 12:01:01 door martijnberendsen op Ik ben d'r klaar mee
En vergeet niet dat de gemiddelde boer in 1960 een tiental varkens had, de schaalvergroting is enorm geweest. Constant gesteund door CDA/VVD en de Christelijke partijen...

1 kudos 2021-08-28 19:45:01 door Horseling op Date advies
Kan ook niet wachten tot de nieuwe film uitkomt.

6 kudos 2021-03-19 15:17:25 door petet_freet op Complot next level
Je kunt je ook afvragen wat er in godsnaam relevant aan is. Welke reden heeft D66 om deze foto te faken? En zelfs als ze het gedaan zouden hebben, wat dan nog? Deze lui zijn gewoon zo paranoide dat ze echt OVERAL iets achter zoeken - het maakt niet eens meer uit wat het dan is dat erachter zou zitten. 'We worden door alles en iedereen belazerd' is gewoon het door en door gevoelde en alles overkoepelende geloofsartikel waaraan niet getwijfeld mag worden.

7 kudos 2021-03-19 13:43:21 door woenselweetje op Complot next level
Ja dat moge duidelijk zijn. Een feestje zat er om bepaalde redenen niet in en dan wil je als partij toch laten zien hoe super blij je wel niet bent met je paar zetels erbij. Blijkbaar is dat ook al weer doorgestoken kaart en nep. Je snapt toch dat politieke partijen mensen in dienst hebben om na te over hoe een partij in beeld komt?

34 kudos 2021-01-17 17:12:17 door Fr3dje op LIVE: Museumplein wordt leeggeveegd
Zou wel grappig zijn twee zwaarlijvige reaguurders, als een rollade in een te strak zittend ME pak gehesen. Gulp nog open. Wapenstok in de hand en knuppelen maar.

0 kudos 2020-03-17 21:02:47 door Bogex op Middeleeuws vermaak in Texas
Toen men enkel maliën droeg was het zo dat slagwapens effectief waren, maar door plaatharnassen nam dit weer enorm toe. De klap wordt verdeeld over het volledige oppervlak van de plaat, en de klap kaatst ook eerder af. Klappen op het hoofd kunnen nog steeds gevaarlijk zijn, maar tegenwoordig dragen ze veel grotere helmen met dikke vulling aan de binnenkant.
Wat vroeger juist wel effect was tegen ridders in harnas, waren steekwapens. Lansen, speren, zwaarden en dolken. En niet omdat ze door het harnas heen kwamen, maar omdat ze juist op de plekken kunnen worden gericht waar geen bescherming zit. Plekken zoals de oksels, ellebogen, knieholtes en het kruis. Hier zat slechts een laag maliën, wat juist heel gevoelig is voor steken.
Je ziet de focus van de manier van vechten ook terug in de evolutie van wapens. Zwaarden van voor de tijd van plaatharnassen hadden meestal een breed, maar dun blad. Hierdoor zat er toch massa in het snijvlak, maar is er weinig weerstand bij snijden. Het blad loopt parallel tot aan de laatste 10% van het blad, wanneer het plots tot een relatief stompe punt komt.
Zwaarden uit de tijd van plaatharnassen zijn weer heel anders. Deze zijn smal, maar relatief dik. Het blad loopt vanaf het begin tot de punt in een rechte lijn toe, tot een naaldpunt. Dit dikke blad zorgt er voor dat je veel kracht kan zetten bij steken, zonder dat het blad doorbuigt.
De gevechten die je hier ziet zijn juist helemaal niet representatief voor ridders in harnas.

-1 kudos 2020-03-17 16:45:30 door Gelehesje op We hoeven niet te hamsteren
@woenselweetje | 17-03-2020 | 14:11: Misschien had je je dat eerder moeten bedenken. De overheid raadt pas een jaar of 70 aan om voor 2 weken eten/drinken in huis te hebben.

9 kudos 2020-03-17 14:15:24 door LeFox op Middeleeuws vermaak in Texas
Iedereen heeft het hier maar over de harnassen van de vechters. Maar ik denk maar aan één ding: What the fuck als er zo'n bijl dat publiek in vliegt?!

5 kudos 2020-03-17 13:11:28 door woenselweetje op We hoeven niet te hamsteren
Dus stel ik word ziek, dan moet ik van mensen gaan vragen of ze me boodschappen komen brengen? Zelfredzaamheid heet dat. En bovendien zou ik m'n vrienden en familie risico laten lopen ook besmet te raken. Misschien zegt de hoeveelheid wc-rollen die ik heb meer over hoe asociaal ik dan wel niet zou zijn: 6 rollen, en dit pak had ik al voordat de crisis begon.

5 kudos 2020-03-17 12:45:59 door The_Reaguurder_27 op Middeleeuws vermaak in Texas
Zal ongetwijfeld met het gewicht van het wapen te maken hebben. Je ziet ook overwegend veel meer padding onder het harnas dan volledig metalen harnassen, wat waarschijnlijk de de inslag dempt. Dit is allemaal speculatie, ik ken de daadwerkelijke feiten niet.
Wat ik nog even over het harnas kan toelichten: Metaal is goed tegen het snijden van een bijl of zwaard. Padding ook voor een groot deel, zeker als het voorwerp bot is. Veel padding vangt de schokgolf op, zeker als het voorwerp een hard oppervlak raakt waardoor de inslag verdeeld wordt over een groter geheel. Dus i.c.m. botte wapens, veel padding en misschien verlichte wapens zou je dergelijke schade kunnen voorkomen.

1 kudos 2019-05-26 14:09:19 door woenselweetje op Zeewolf vs blikje
@motorgek | 26-05-19 | 14:21: \r
Waar vond de mishandeling plaats dan? Dat beest is morsdood als hij laat ziet dat de reflex na de dood nog behoorlijk sterk is.

-6 kudos 2019-05-26 12:21:07 door motorgek op Zeewolf vs blikje
Nee, maar er is een verschil tussen voedsel (in zekere zin noodzakelijk) bereiden, of een dier mishandelen.