DumpStats voor slinkseklaas

2,668 +3004 -336

Kudos

#21185 (Top 6.6290%)

Kudos/dag 3.78
Kudos/reaguursel 16.07
Meeste kudos op 1 reaguursel 530
Minste kudos op 1 reaguursel -58

166

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.24
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 55.3
Reacties per reaguursel 0.37
Meeste reaguursels op 1 dag 14
Aantal x weggejorist 4
Geregistreerd op 30-12-2023
Eerste reactie op 30-12-2023

Black Friday Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2025-09-25 07:03:07 door Dee Miller op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Axshun | 24-09-25 | 19:34: inhoudelijk: jij vraagt je niet af waar deze discussie over een pijnstiller vandaan komt?
Hoezo hebben we het ineens hierover?
De wereld staat in brand, juist door Trump en dan ineens gaat het over pijnstillers en autisme?
Alsof Trump zo begaan is met zijn volk...
Het is meer waarschijnlijk dat een of andere CEO van dat bedrijf iets lelijks heeft gezegd of gedaan tegen Trump en dat moet het bedrijf dan bekopen met negatieve reclame.
Heb je daar al eens aan gedacht?
Dat past namelijk veel beter in het infantiele en wederkerige gedrag van Trump.
Dat je Trump überhaupt serieus neemt zegt meer over jou dan over Trump.
Mijn god, wat een naïviteit.

2 kudos 2025-09-24 18:05:25 door Unleashed123 op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Axshun | 24-09-25 | 19:41: Je bevestigt precies mijn punt. Dat "effect" in de ruwe data verdwijnt zodra je corrigeert voor genen en gezin. Dat is geen teken dat de vraag "nog openstaat", dat is juist de wetenschap die haar werk doet: een schijnverband ontmaskeren als confounding. Trump neemt die nuance natuurlijk niet mee, hij stampt weer eens debiel plat tot een simplistische paniekslogan. De medische wereld onderzoekt natuurlijk altijd verder, maar dat is geen reden om bestaande richtlijnen klakkeloos overboord te gooien. Het is alsof je zegt: "We weten niet alles van zwaartekracht, dus spring maar van het dak." Daar komt nog bij dat zijn "advies" ook echt gevaarlijk is: onbehandelde koorts tijdens de zwangerschap vergroot aantoonbaar de kans op vroeggeboorte en hersenschade. Richtlijnen bestaan niet voor niets. Kortom: de data wijzen NIET op een verband, de richtlijnen blijven overeind, en het enige wat Trump voor de zoveelste keer toevoegt is ruis, angst en - ja- reëel medisch risico.

5 kudos 2025-09-24 17:54:29 door Unleashed123 op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Axshun | 24-09-25 | 19:34: Niet kunnen weerleggen? Volgens mij snappen jullie (en Trump) het fundamentele principe niet: de bewijslast ligt bij jullie. Waarom? Omdat je komt aanzetten met een verhaal dat haaks staat op alle bestaande onderzoeken, de richtlijnen van elke serieuze gezondheidsinstantie en de praktijk van duizenden artsen. Waar blijft dan jullie overtuigende bewijs? Dus de methode is nu: verzin een claim zonder bewijs, en eis dat de hele wetenschap moet aantonen dat het niet waar is? Handig. Dan claim ik dat jij een marsmannetje bent, bewijs maar dat het niet zo is. Het is een krankzinnige gedachtegang. BERGEN onderzoek zijn er gedaan, en keer op keer wijst de conclusie in dezelfde richting: er is geen causaal verband. Trump's verhaal rust op een handjevol kulargumenten die door elk serieus wetenschappelijk orgaan direct worden afgedaan als onzin. Ze negeren keihard onderzoek, bieden geen enkel veilig alternatief voor koorts ("tanden maar even op elkaar"), en ruilen een reëel, acuut medisch risico in voor een niet bewezen spookbeeld. Dat ze dit tijdens een herdenkingsdienst doen, afgemeten met z'n "your beautiful children" bullshit, maakt het ook nog eens pure emotionele chantage.

-8 kudos 2025-09-24 17:41:50 door Axshun op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Unleashed123 | 24-09-25 | 19:20: Je kan schermen met dat onderzoek alsof het alles bewijst, maar zelfs daarin zie je een verschil. In de simpele vergelijking tussen miljoenen kinderen kwam er wél een hoger risico uit voor autisme bij paracetamol tijdens de zwangerschap. Pas toen ze gingen vergelijken binnen één gezin, dus broertjes en zusjes van dezelfde moeder, viel dat verschil weg.

Dat betekent niet dat het "feitelijk onmogelijk" is dat er een verband bestaat, maar dat de vraag nog lang niet gesloten is. Er spelen genetische en omgevingsfactoren mee die onderzoeken moeilijk maken. Precies daarom moet er verder gekeken worden in plaats van alles af te doen als "onzin".

Trump herhaalt een discussie die in de medische wereld gewoon gaande is. Hij verzint dit niet. Het direct wegzetten als gevaarlijk of dom zegt meer over jouw blinde haat tegen Trump dan over de inhoud.

-3 kudos 2025-09-24 17:34:45 door Axshun op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Dee Miller | 24-09-25 | 19:16: SS verwijten, lage IQ test verwijten. Ja goede argumenten jongens.

Ga eens in op het punt zelf, zonder goedkope persoonlijke aanvallen. Iedereen ziet precies waarom jullie zo reageren, omdat je het inhoudelijk niet kunt weerleggen. Het punt is niet geloof Trump, het punt is neem het zekere voor het onzekere, ga er even van uit dat Trump dit niet uit de lucht grijpt en geadviseerd wordt door onderzoek vanuit de medische wereld. Slik zolang even geen Tylonel, tot er consensus is. Het gaat om de gezondheid van je kind. Dat men hier überhaupt dwars op gaat liggen toon aan hoe ver sommige heen zijn. Trump zegt hier niet dat je geen water meer mag drinken of geen brood mag eten...Het is een pijnstiller met tig alternatieven.... allemachtig zeg. De anti-reflex is gewoon werkelijk absurd geworden. Ik heb er echt geen woorden voor.

-2 kudos 2025-09-24 17:25:25 door Axshun op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Modderreeter | 24-09-25 | 18:55: De cijfers liegen niet, autisme neemt al jaren enorm toe in de verenigde staten. Het minste wat je kunt doen is álle mogelijke oorzaken serieus onderzoeken in plaats van het debat smoren omdat de boodschapper Trump heet.

-2 kudos 2025-09-24 17:21:09 door slinkseklaas op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
@Modderreeter | 24-09-25 | 18:55: En ja hoor, de SS-verwijten vliegen alweer rond omdat ik niet meega in de irrationele anti-Trump hysterie. Mensen raken totaal de weg kwijt zodra zijn naam valt.

Jij dacht vast ook dat Trump in zijn schuurtje een eigen vaccin zat te brouwen. Hij sprak gewoon over Moderna en Pfizer, en mensen zoals jij noemden het direct vergif. Biden sprak over exact dezelfde Moderna en Pfizer vaccins en plots waren het wondermiddelen. Nogmaals, het verschil zat niet in de inhoud, maar in de boodschapper. Wees eens een keer zo integer om dat gewoon toe te geven. Je hoeft geen fan van Trump te zijn om dat te doen.

Met jouw houding is elk fatsoenlijk gesprek onmogelijk. Je laat je onderbuik regeren in plaats van je verstand.

22 kudos 2025-09-24 17:20:24 door Unleashed123 op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
Jij noemt het een "beschamende reflex", maar het is gewoon gezond verstand. Je hele betoog stort in zodra je één simpel feit onder ogen ziet: het allergrootste onderzoek tot nu toe (onder 2,4 miljoen kinderen, peer-reviewed) vond geen enkel verband tussen paracetamol tijdens de zwangerschap en autisme. Steker nog: er bestaat overweldigend wetenschappelijk bewijs dat er géén causaal verband is tussen vaccins en autisme. Trump's "inzicht" is niet "nieuw", het is kwalijke onzin die hij tijdens een fucking herdenkingsdienst uitkraamt. Hij jaagt zwangere vrouwen angst aan met een ingebeeld gevaar, terwijl zijn advies "neem het niet" bij koorts wél aantoonbaar levensgevaarlijk kan zijn, want onbehandelde koorts verhoogt het risico op vroeggeboorten en hersenschade. Je "serieuze input uit de medische wereld" is niets anders dan meehuilen met de wolven in het bos. En dan andere mensen verwijten onvolwassen te zijn? Wat ben je zelf toch een ontiegelijke, naïeve flapdrol.

-3 kudos 2025-09-24 17:16:24 door Dee Miller op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
Zegt de naam Hydroxychloroquine je iets?
Diezelfde man staat nu te beweren dat autisme wordt veroorzaakt door Tylenol.
Ik denk dat ik aardig kan inschatten dat jouw IQ niet heel erg hoog gaat scoren bij een Coopertest.
Ik doe die in 11 minuten en 34 seconden.
Succes.

1 kudos 2025-09-24 17:14:15 door Axshun op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
Ik begrijp dat ook niet zo goed. Heel tiktok staat ineens vol met jonge zwangere vrouwen die express Tylenol gaan slikken als een middelvinger naar Trump. Denk er even over na. Jonge zwangere vrouwen die zichzelf en hun ongeboren kind willens en wetens risico's laten lopen enkel om symbolisch een middelvinger naar Trump te steken. Trump zal het nooit zien, nooit horen, nooit weten, dus het effect is letterlijk nul en toch doen... Een simpele "wat als"-redenering laat zien hoe krankzinnig dit gedrag is. Als Trump ongelijk heeft, is er niets verloren. Als hij gelijk heeft, heeft iemand bewust de gezondheid van zijn eigen kind opgeofferd voor een leeg gebaar. Dan ben je gewoon moreel failliet.

0 kudos 2025-09-24 16:55:26 door Modderreeter op Opa in verwarde toestand sloopt DumpertReeten
Correctie: Trump verzint dit soort dingen wél zelf. Dead giveaway: spindokters zonder bul. En van een kleuter kan je dan niet veel verwachten. Doe nog lekker ff verder zelf wat onderzoek en succes met je RFKIQ, slinksedude(ss).

5 kudos 2025-08-26 11:47:10 door Het Vragevuur op Iedere vrouw mag overal over straat
@slinkseklaas | 26-08-25 | 12:55:
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk dat links heel naar en allergisch om kan gaan met alles en iedereen met een rechtsere mening.

8 kudos 2025-08-26 11:03:58 door slinkseklaas op Iedere vrouw mag overal over straat
@Lithopia | 26-08-25 | 12:13:
Nederland zou het strengste beleid ooit krijgen, een van de strengste van Europa. Na een jaar onderhandelen bleef er al een afgezwakte versie van het PVV-voorstel over, maar vervolgens gingen onze buurlanden nog verder in hun plannen. Logisch dus dat Wilders zei dat Nederland minstens net zo ver moest gaan.

En wie lag er dwars? Precies.

En laten we niet vergeten: normaal gesproken wordt de leider van de grootste partij premier. Wie heeft dat tegengehouden? De PVV zelf zeker?

Prima dat je niet voor rechts bent maar stop met dit kinderachtige gedoe. Iedereen weet hoe de politieke spelletjes gespeeld zijn. Kom op zeg.

16 kudos 2025-08-26 10:55:45 door slinkseklaas op Iedere vrouw mag overal over straat
@Het Vragevuur | 26-08-25 | 12:19:
Met die laatste conclusie ben ik het absoluut niet eens. Het is een illusie bij linkse mensen dat zij genuanceerder zijn dan mensen op rechts. Precies die illusie maakt links vandaag de dag zo'n groot probleem.

Hun eigen wereldbeeld ervaren ze als genuanceerd, maar hoe ze over rechtse mensen en standpunten praten is allesbehalve genuanceerd.

Elk beetje kritiek op immigratie of een ander gevoelig onderwerp wordt jaar in jaar uit direct weggezet als racisme, of welk ander modewoord er toevallig populair is. (Ik ben zelf jarenlang links geweest, maar ik kan het gewoon niet meer aanhoren of aanzien.)

Het echte probleem zit in de houding van bizar veel progressief-links. Zo neerbuigend tegenover alles rechts van hen, zo neerkijkend, terwijl het juist progressief-links beleid is dat heel Europa in een zwart migratiegat lijkt te trekken.

En het gaat niet alleen om Europa. Ook in landen als Australië, Canada en in de VS (tot Trump aantrad), zagen we hetzelfde patroon.

Keek links maar eens met een écht genuanceerde bril naar wat rechts werkelijk zegt, in plaats van naar de extreme overdrijvingen die ze er zelf keer op keer van maken. Keek links maar eens met dezelfde kritische blik die ze altijd paraat hebben voor rechts, maar dan gericht op henzelf. Misschien valt er dan nog iets te redden.

Het lijkt alsof er de afgelopen twintig jaar een grote gehersenspoelde massa is ontstaan. De censuur in media en op internet was te eenzijdig en heeft ervoor gezorgd dat links letterlijk in een bubbel is gaan leven. Gelukkig begint die bubbel nu stukje bij beetje doorbroken te worden.

-5 kudos 2025-08-26 10:19:43 door Het Vragevuur op Iedere vrouw mag overal over straat
Het grote verschil mijns inziens tussen links en rechts is dat rechts zowel de problemen als de oplossingen makkelijker voorstelt dan dat ze daadwerkelijk zijn. En ook krijgt vaak een groep de schuld van alles.
Links is genuanceerder en weet dat veel maatschappelijke problemen complex en hardnekkig zijn.

0 kudos 2024-12-26 20:45:56 door chiwing op Flixbus gevecht
ze is nog aan het wachten op die herstel betalingen omdat een van hun voorvaderen ooit heeft gewerkt. Beetje gefrustreerd dat het zo lang duurt anders waren ze wel gaan vliegen namelijk. En alles wat blank is of blank lijkt moet even voor hun wijken want zij zijn zielig.

2 kudos 2024-12-26 17:29:46 door BadPatNL op Flixbus gevecht
Ze is nu eenmaal gemaakt tot een persoon met privileges, dit heeft alles met afkomst en de geschiedenis van de slavernij te maken.

-3 kudos 2024-12-13 07:24:51 door henkslaaf op We zullen ze missen
Je weet niet wie zich inschrijft voor de verkiezing he. Misschien waren er geen blonde blauw ogige dames bij. Misschien is het populairder onder de lelijke Priscillas en zijn de donker harige tegenkandidaten wel veel mooier.

1 kudos 2024-03-15 18:10:27 door timmey op It’s day 1… The fun has just begun
Vrijheidsstrijder? Bii marxisme en communisme kan je niet echt spreken van vrijheid, net als bij nationaal socialism. Voor vrijheid moet je meer bij libertarisme zijn.

-4 kudos 2024-03-14 19:47:28 door SiMoRai op It’s day 1… The fun has just begun
Behoorlijke domme vraag heh? Of heb je niet gekeken? Daarnaast zijn er duizenden mensen met die niet originele tatoeage. De lijn tussen vrijheidstrijder en moordenaar is tevens ook altijd heel erg dun. Mensen die echt serieus strijden voor hun vrijheid moeten daar vaak ook voor moorden.

2 kudos 2024-03-09 16:09:00 door SlipStek op Agressieve meneer in het verkeer
En misschien een seconden of 5 verder in het filmpje om ons te laten zien of ie weer terug gaat naar 60kmh of die 80 aanhoud(t?)

14 kudos 2024-02-26 16:27:56 door Trekmuurfrikandel op Telefoondiefje is verkeerd verbonden
Yup, zo werkt dat met achterlijke mensen. Ik heb eens achter een dievegge aangerend toen een medewerkster van een winkel riep dat iemand haar moest tegenhouden. Ze had een goeie voorsprong maar ik kreeg haar snel genoeg te pakken. Ik vatte haar bij d'r nek en liep mee terug naar de winkel. Onderweg ook een of andere bosmongool: Laat haar los. Ik zeg: luister hier achterlijke, zij heeft net spullen gejat uit de winkel. Toen kwam de winkelmedewerkstr er eindelijk aan en snapte hij het pas. Niet eens eerst vragen waarom ik haar vast had, nee, meteen roepen "laat haar los".

13 kudos 2024-02-26 15:30:55 door DikkeDakDuif op Telefoondiefje is verkeerd verbonden
@ohwow, nee, de gemiddelde gutmensch geloofd heilig dat geweld *nooit* de oplossing is. En dan krijg je dit. Als geweld nooit de oplossing is, waarom zou de politie er dan monopoly op hebben? Ohja, omdat geweld soms zelfs MOET.

136 kudos 2024-02-26 15:27:14 door Glippert op Telefoondiefje is verkeerd verbonden
Ja, heel bijzonder. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een conducteur hielp te voorkomen dat een zwartrijder ervan door zou gaan. Komt er zo'n sneutoeter vertellen hem los te laten en aanbieden om zijn kaartje dan te betalen. Niet de conducteur helpen of zo. Nee, het is de fout van de conducteur dat hier een hoop stennis is. Bizar eigenlijk.

-26 kudos 2024-02-14 22:11:29 door DeZuivereRat op Plasterk zit te lolbroeken in de TK
@Morsen. En jij hebt niet door dat deze man 1 groot toneelstuk speelt ? Narcust pur sang. Even los van mijn politieke overtuiging is Timmermans niet te vertrouwen me dunkt.