DumpStats voor Scanner

6,657 +7607 -950

Kudos

#10683 (Top 3.9102%)

Kudos/dag 91.19
Kudos/reaguursel 35.04
Meeste kudos op 1 reaguursel 2831
Minste kudos op 1 reaguursel -285

190

Reaguursels

Reaguursels/dag 2.6
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 44.7
Reacties per reaguursel 0.65
Meeste reaguursels op 1 dag 11
Aantal x weggejorist 3
Gestart op 05-07-2024

Kudoverloop over tijd

5 kudos 2024-09-14 13:51:51 door Scanner op XR demo in Den Haag loopt uit de klauwen
@DominiqueWeesie | 14-09-24 | 15:38:
Ja goed, ik vind zelf dat als een demonstratie NIET een samenleving ontregeld en anderen actief tot last is, het prima onder de vrijheid van demonstratie zou moeten vallen. Ongeacht of dit nou "covidwappies" of "XR-terroristen" zijn.

Het is gewoon een observatie dat politie en gemeente schijnbaar wel geweld kan en graag wilt gebruiken om "ontwrichtende" demonstraties de kop in te drukken, en vraag mij dan af waarom dat bij een daadwerkelijke maatschappij ontwrichtende demonstratie het dan weer niet gebeurt... zou de beslissing om bijna geen actie te ondernemen dan misschien toch politiek gemotiveerd zijn.....

1 kudos 2024-09-10 09:56:36 door Wazzaaaap op Dus jullie stoppen ineens allemaal met reauken?
@k.w | 10-09-24 | 09:24: Nah, van de huidige regeringspaertijen is alleen de VVD voor omdat het een stel conservatievelingen zijn. De wietproef die opgezet is is beperkt en heeft onwijs veel vertraging opgelopen en het is waarschijnlijk dat de huidige regering verdere ontwikkeling gaat blokkeren.

0 kudos 2024-09-10 09:51:47 door Lars2020 op Dus jullie stoppen ineens allemaal met reauken?
Die koffieshop baasjes hebben zwarte inkoop.. dus ze kunnen zelf opgeven hoeveel ze hebben betaald (bv 5000 opgeven terwijl je 3000 betaald voor een kg).. dan heb je 2k witgewassen..

Vervolgens hebben ze nog een autogarage er bij (noem maar wat maar is een echt voorbeeld).. Kopen ze contant autos.. en verkopen natuurlijk + reparatie.. Ook hier kan je op verschillende momenten sjoemelen met de bedragen.

Coffeeshops zijn gewoon 1 grote zwarte handel.. plus je weet nooit precies wat er in de wiet zit (geen controle en stiekem gekweekt). Dit moet toch eens beter kunnen.. toch zitten we al jaren vast zonder vooruitgang.

0 kudos 2024-09-10 08:59:05 door Scanner op Dus jullie stoppen ineens allemaal met reauken?
@k.w | 10-09-24 | 09:24:
Het is gewoon zo bijzonder dat veel Amerikaanse staten dit in no-time goed op hebben weten te zetten. Telers moeten voldoen aan bepaalde eisen, een vergunning aanvragen, staan onder toezicht en krijgen de ruimte om alternatieve THC-producten te ontwikkelen, etc.

Hier in Nederland zijn we al jaren bezig met een soort kleinschalige test van door de overheid geselecteerde telers die steeds maar half van de grond lijkt te komen. We zijn hier gewoon, zoals altijd, te voorzichtig en ambtenaren hebben te veel moeite om beleid van theorie naar praktijk te vertalen.

@Treehuggergirl:
Dat is niet waar. Over zowel de inkoop (wat natuurlijk officieel 'illegaal' is) als de verkoop aan consumenten wordt geen btw gerekend.

0 kudos 2024-08-27 20:22:07 door GSOnafhankelijk op Vragen over de houding van China tov Taiwan
Je doet nu net of de situatie niet zwart wit is, maar grijs en alsof het Westen hier enige invloed op heeft. Voor China is er echter geen tussenweg en Taiwan moet volgens hun Chinees worden. Voor concessies die jij voorstelt moeten alle partijen het eens zijn inclusief China. Tenzij je bedoelt als dat de concessie is een provincie van China worden.

14 kudos 2024-08-27 17:19:16 door Scanner op Vragen over de houding van China tov Taiwan
@666Henk | 27-08-24 | 18:33:
Neen. Je moet goed je woorden hier kiezen om niet als een pro-China shill over te komen wanneer je een iets genuanceerdere blik op een conflict als deze wilt werpen, als dit jou laat denken dat het ChatGPT is, zegt dat veel over jou.

52 kudos 2024-08-25 04:58:07 door stukkie_touw op Vrouw neemt steentje mee
Ja, ik zit ook echt met mn bek open te kjiken naar dit filmpje... Wat een misselijk gedrocht is deze uploader/motorrijder. Minne hond...

1 kudos 2024-08-21 01:14:15 door Scanner op Jonge krijgt klap van politie
@Grumbit | 20-08-24 | 12:45:
Ja ik ook! Zo voed je kinderen op en creëer je respect. Een klap uitdelen als reactie op een gare grap is de pedagogisch en humaan correcte manier om een kind terecht te wijzen en respect bij te brengen natuurlijk.

0 kudos 2024-08-20 10:12:59 door abul klapstoel op Gezellige buurtjes
@Peerke16 | 20-08-24 | 08:54:

Valt vies tegen vd mensen aan de onderkant vd samenleving. Alle onderzoeken van afgelopen twaalf jaar hebben deze conclusie getrokken (Bron: CBS, PBL)

2 kudos 2024-08-20 06:54:22 door Peerke16 op Gezellige buurtjes
Jouw reactie is eerder Nederland in een notendop: een plaatje op internet klakkeloos voor waar aannemen en afgeven op de maatschappij en sociale voorzieningen, terwijl we het hier (gemiddeld genomen, vooruit) nog altijd kneitergoed hebben.

5 kudos 2024-08-15 12:56:41 door Scanner op Oekraïense soldaten delen noodhulp uit aan Russen in Soedzja
@Shudik | 15-08-24 | 14:06:
Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier niet als een gekrenkt man bij de psycholoog uit te huilen omdat er mensen zijn die graag de meest absurde verwensingen en beledigingen uiten.

Toch benoem ik graag de inconsistentie van diezelfde mensen die zich zo makkelijk laten gaan in die sterke verwensingen en beledigingen. :)

7 kudos 2024-08-15 12:55:22 door MojoNL op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@Scanner | 15-08-24 | 13:21: Hahaha. Doe je nou letterlijk wat ik voorspelde? Een persoonlijke aanval. Pffff, die russische trollen farm stellen tegenwoordig ook geen hoge eisen meer wie ze aannemen. Maar goed, jij kan er ook noets aan doen dat leugens, drogredenen en desinformatie makkelijk ontkracht worden. En hoe vaker ik dit kan doen bij jou, hoe meer mensen het lezen en leren hoe ze een trol/populist/chronische leugenaar moeten aanpakken. Thanks.

2 kudos 2024-08-15 11:58:29 door Scanner op Monkey Pox komt je doodmaken!!!
@Von Paushaus | 15-08-24 | 08:00:
Wel fijn dat de onderste laag laag van de samenleving qua intelligentie een heerlijk bekkend buzzwoordje aangeleerd hebben gekregen om te kunnen schreeuwen zodra hun domme gevoel zegt dat wat iemand zegt niet klopt terwijl het statistisch gezien een feit is...

-4 kudos 2024-08-15 11:21:45 door Scanner op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@MojoNL | 15-08-24 | 08:06:
Je zou maar pleiten voor de mens, de burger, de mensen die gewoon hun leven willen leven en niet om oorlog vragen.... ik weet niet of je zo vroeg in de dag aan de drank zit of dat je zelf gewoon een trol bent, maar helemaal 100 ben je niet in ieder geval.

-5 kudos 2024-08-15 09:39:22 door Allium_Modo op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@joran op een boot | 15-08-24 | 05:07: Wat een onzin. Snap niet dat Scanner minnetjes krijgt en jij plusjes. Iedereen zat zeker in het naoorlogs verzet. De meeste mensen willen gewoon hun gezin onderhouden en hebben totaal geen invloed op wat die hoge piefen in het Kremlin doen.

9 kudos 2024-08-15 09:12:04 door scheurleer op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@wakker | 15-08-24 | 09:07: De NAVO is een defensief bondgenootschap waar de buren van Rusland zich tegenwoordig graag aansluiten. Vrijwillig en niet onder dwang van diezelfde NAVO. Waarom zou dat zijn? Omdat deze landen graag Rusland uit de tent lokken, of vanuit de vrees dat ze anders geannexeerd worden door dorpsgek putin? Jouw comment is doorspekt met -jazeker- pro Russische wappieteksten. Waarschijnlijk een trouw bezoeker van frontnieuws?

19 kudos 2024-08-15 07:33:57 door rustwat op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@wakker Als Rusland een betere buurman was geweest hadden die landen de noodzaak niet gevoeld om bij de NAVO te gaan. De NAVO heeft geen enkel land gedwongen om toe te treden. Dit is dus compleet tegenovergesteld van hoe Rusland, en de USSR in het verleden, te werk gaat. Maar blijf de NAVO maar de schuld geven.

-7 kudos 2024-08-15 07:22:05 door Pater_piemelprak op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@MojoNL | 15-08-24 | 08:06:
Je pruttelt: Stel onze regering wil Vlaanderen annexeren en valt daar binnen.

De NOS en kranten vertellen ons dagelijks hoe groot de dreiging ja als we Vlaanderen niet binnen vallen, en iedereen die tegen is, die is de vijand.
Niemand komt in opstand, want je bent immers een wappie als je vindt dat we Vlaanderen niet binnen moeten vallen.

Als ik dan jouw redenering volg dan mogen vervolgens de Belgen jouw huis ook nog kapot komen schieten, want ja, jij woonde toevallig in Nederland.

Feit is, de meeste mensen willen gewoon hun leven leven, dat geldt voor jou, voor mij en voor de Russen en Oekraïners.
Oorlog is dus gewoon kut.

-24 kudos 2024-08-15 07:07:13 door wakker op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@MojoNL | 15-08-24 | 08:06: man man man komt u nog verder dan linkse media cliché's.
dus de topicstarter is pro russisch en u weet wel hoe u ze aan moet pakken, pfffff

de Navo heeft keer op keer belooft niet verder dan oost duitsland op te rukken richting Rusland en elke keer is dit wél gebeurd.
Vervolgens word er een vijandige coup gepleegd en wordt een pro Russische president vervangen door een nog corruptere pro navo acteur, die na de verkiezingen de 2de partij direct achter slot en grendel gooit.
keer op keer werden afspraken met Rusland gemaakt en genegeerd.

laten we het even omdraaien, als eerst Oekraïne de Russische federatie had omarmt, de Polen dit vervolgens ook willen doen nadat de Poolse regering door Rusland praktisch vervangen is, zou u het dan ook absoluut onacceptabel vinden dat de navo polen binnenvalt?

nee dat zou u niet, u roept uw onzin alleen maar omdat u niet verder komt dan de msm en dit, in combinatie met een grote behoefte uzelf superieur aan anderen te voelen (u kunt het niet laten andere wappies te noemen) is dit de logische conclusie, zelfstandig nadenken is iets van vroeger, veel typen en weinig zeggen is uw dagelijkse praktijk.

bij Dumpert waren er vroeger goede discussies mogelijk, jammer dat de reaguursels zijn overgenomen door extreem linkse types amper in staat tot rationeel nadenken, het groepsdenken heeft het allang overgenomen, erg 1984.

-7 kudos 2024-08-15 06:21:12 door Don Quiche Hot op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@MojoNL | Lekker kortzichtig verhaal. Alsof de gewone Rus hier ook maar iets mee te maken heeft, die krijgt zijn nieuws op iets andere wijze voorgeschoteld en bereid dan wij. Indoctrinatie en propaganda zijn een paar termen die nu in mij opkomen. Om duidelijk te maken wat ik bedoel; er zit ook een verschil tussen hoe de gemiddelde Noord- dan wel de Zuid-Koreaan geïnformeerd wordt over de stand van zaken in de wereld en hoe die twee daardoor tegen de wereld aankijken.

82 kudos 2024-08-15 06:06:18 door MojoNL op Oekraïense soldaten trollen restaurant
Heeee SCANNER oude Russische trollemina! Wat een toeval dat ik je hier zie zeg. Weet je nog gisteren over die drogredenen die ik zou aankaarten als ik een reaguursel van jou zie. Nou hier komt die dan (want dit is hoe je populisten en russische trollen moet aanpakken).
In jouw reactie nu zet je Russen en Oekraïners op dezelfde hoogte door eigenlijk te zeggen 'oorlog is slecht' , 'twee vechten, twee schuld'. Hierdoor zou een beïnvloedbaar persoon (wappies) kunnen denken 'tja, Oekraïne moet hier heel snel mee stoppen. Dit kan echt niet. Geen geld meer naar Oekraïne. Maar in werkelijkheid is het natuurlijk Rusland die moet oprotten uit Oekraïne.
Dit is een klassiek voorbeeld van de Russische trollen aanpak. Goed, ik maak het nog mooier en ga voorspellen hoe je gaat reageren. Waarschijnlijk reageer je op mij met een persoonlijke aanval. Dat is ook meestal de enige uitweg die je hebt. Want je kan op geen enkele wijze goedpraten dat Rusland een land binnenvalt en dat dit de logische gevolgen zijn.

-19 kudos 2024-08-15 03:39:53 door Scanner op Oekraïense soldaten trollen restaurant
@joran op een boot | 15-08-24 | 05:07:
Ja, want dat de restauranthouder aan de andere kant van de grens moet schuilen, kan deze Russische restauranthouder natuurlijk heel veel aan doen. Iedere Russische burger verantwoordelijk houden voor de keuzes van hun regering is natuurlijk logisch. Iedere Rus is compleet kut, en je moet ze kapot maken, pesten, treiteren en vernederen. Had dat land maar niet Oekraïne moeten binnenvallen...

Door normale mensen te treiteren, die net zo goed slachtoffer zijn en niet om een oorlog hebben gevraagd (hun familie wordt ook gewoon gedwongen ingezet als kansloos kanonnenvlees), pak je Poetin niet. Het is vooral bedoeld om de wrok te uiten op de zwakkere burgers.

199 kudos 2024-08-15 03:07:40 door joran op een boot op Oekraïense soldaten trollen restaurant
Klopt lekker je restaurant uitbaten alsof er niks aan de hand is. Terwijl er al 2 jaar
van achter je terras raketten over de grens gaan naar die andere uitbater in de schuilkelder. Gewoon een koekje van eigen deeg en laat ze het maar voelen. Misschien moeten ze zich hard maken om die duizenden ontvoerde kinderen terug te sturen naar hun moederland. Zou een mooi gebaar zijn en vast een onderhandeling openen.

0 kudos 2024-08-15 00:00:03 door Weef op Eminem over Trump
Tuurlijk komen Amerikaanse presidentskandidaten meestal niet vanuit een armlastig milieu, dat heeft ook te maken met de opleidingen en connecties die nodig zijn om in die positie te komen. Maar Trump is natuurlijk wel de buitencategorie, die heeft zijn hele leven in extreme rijkdom doorgebracht en staat belachelijk ver af van 'de normale man' die hij beweert te vertegenwoordigen. Die man kent geen ander belang dan eigenbelang.

13 kudos 2024-08-14 14:32:11 door Scanner op Eminem over Trump
@MojoNL | 14-08-24 | 15:39:
"Russische trollentactiek", "whataboutism", "ontmaskeren van iemand die drijft op drogredenen"... gaat het?

Je schrijft een heel bericht waarin je mij van alles beschuldigt zonder enige onderbouwing. Alles is gebaseerd op je subjectieve interpretatie van een paar reacties die je op Dumpstats hebt gelezen, gevolgd door aannames over mij als persoon. Dan ga je over op de "Russische troll" kaart omdat ik je niet serieus neem. Het enige wat je doet, is ongefundeerde persoonlijke aanvallen uiten. Dat is zwak.

De kern van mijn korte reactie was dat als je "struggle" als maatstaf gebruikt om iemand een geschikte kandidaat te vinden, er in de laatste xx jaar geen enkele president of presidentskandidaat is geweest die daar ervaring mee heeft, het zijn allemaal behoorlijke 'privileged' achtergrond, die zich menselijk en begaan voordoen, maar door gebrek aan "struggle" dit niet kunnen omzetten in sterke punten om een verkiezing mee te winnen. Uiteindelijk grijpen ze terug naar het neerzetten van de ander als "vijand" of "gevaarlijk" (herkenbaar?) om een verkiezing te winnen. Eminem's betoog geldt eigenlijk voor iedere (oud-)president of kandidaat.

Dit verandert niets aan het feit dat ik Trump een flapdrol vind.

Het is trouwens ironisch dat je mij een populist noemt terwijl je de meest populistische termen gebruikt om dit duidelijk te maken.

En het is Scanner, niet scanner. Fijne dag.

-8 kudos 2024-08-14 13:39:28 door MojoNL op Eminem over Trump
@Scanner | 14-08-24 | 14:20: Bedankt voor je reactie scanner. Zoals ik al aangaf ga ik ook hier je drogredenen aankaarten.

Duidelijk is te zien dat je de inhoud van mijn bericht ontwijkt door te pareren doormiddel van het verleggen van het focuspunt van de discussie. Jij gaat in verdediging op zaken die niet de essentie zijn van mijn bericht. Kortom weer een drogreden.
Ik snap ook wel dat je niet wil in gaan op mijn. 'MEER of mindere maten' opmerking, omdat dit laat zien dat jouw mooi klinkende reaguursel het focuspunt van de video verlegd (Shady's benoemingen).
Leuk feitje, is ook een bekende tactiek van russische trollen. Verleggen van het focuspunt met whataboutism.

Het fijne van het ontmaskeren van iemand die drijft op drogredenen en uiteindelijk persoonlijke aanvallen is, dat ik nooit mijn best hoef te doen om dat duidelijk te maken. Ik weerleg je drogredenen met gemakt door ze aan te kaarten, eventuele leugens te ontkrachten en nuances toe te brengen.

24 kudos 2024-08-14 12:20:45 door Scanner op Eminem over Trump
@MojoNL | 14-08-24 | 13:55:
"Hey Scanner, ik heb je eens even door de dumpstats gehaald en op basis van een handvol van je reaguursels die ik met hartslag 180 en pompende adrenaline van frustratie heb gelezen, schrijf ik nu een epistel over hoe jij denkt, hoe jij altijd vanuit drogredenen praat en wat voor gevaar jij bent voor het aanwakkeren van populisme."

Oké man. Lekker opgeschreven. Alleen sla je de plank toch wel flink mis. Je hebt geen idee waar ik voor sta en wat ik stem, dat blijkt alleen al uit je eerste paar zinnen. Maar dat kon ook niet anders, want alleen een rasechte betweterige reaguurder denkt iemand van A tot Z door te hebben op basis van een handvol reaguursels. Groetjes

-16 kudos 2024-08-14 11:55:59 door MojoNL op Eminem over Trump
Ha Scanner. Ik zie dat jij erg anti establishment bent in je reaguursels. NL en de EU zijn niets. Er heerst veel wantrouwen bij jou. Links = Slecht. Grote bedrijven zijn de duivel. En daarmee doop ik jouw reaguursel tot drogreden... maar goed dat weet jij ook wel, want jij praat altijd vanuit drogredens en dingen die lekker klinken, maar in essentie gewoon fout zijn. Ja het klopt dat dit bij elke president in meer of mindere maten speelt. En DIT is nou net wat er aan de hand is. MEER of mindere maten. Kies jij maar bij welke groep Eminem Trump schaart. Dus jouw drogreden klinkt lekker, want het 'klopt'... maar de nuance mis je bewust even. Je creëert een voedingsbodem voor populisme en daar is maar één oplossing voor: Ontkrachten. Zegt iemand wat populistisch, gewoon de drogredenen aankaarten en zeggen hoe het écht zit en welke nuances worden ontweken. Gezien je vorige reaguursels zal het niet de laatste keer zijn dat je drogredenen aanhaalt om je 'anti establishment' te promoten.

12 kudos 2024-08-14 11:51:06 door De_krokante_sok op Eminem over Trump
Een land besturen is best een complexe baan. Een gerichte opleiding helpt om die baan uit te voeren. Dit soort opleidingen worden meestal op de universiteit gegeven en in Amerika is dat helaas nog steeds vooral voor de elite. Daarom krijg je vaak een rijke presidentskandidaat.