DumpStats voor Zjwikhoofd

74,185 +81611 -7426

Kudos

#347 (Top 0.1539%)

Kudos/dag 28.08
Kudos/reaguursel 59.21
Meeste kudos op 1 reaguursel 3185
Minste kudos op 1 reaguursel -3103

1,253

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.47
Topreaguursels 14
Woorden per reaguursel 46.6
Reacties per reaguursel 0.44
Meeste reaguursels op 1 dag 22
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 15-04-2013

Kudoverloop over tijd

4 kudos 2020-07-09 10:49:32 op Ik heb ook een waspeen
Nee, juist niet. De wortel hoort voedingsstoffen op te slaan, zodat de plant na de winter weer kan uitlopen. Kleine wortel betekent kleinere overlevingskansen.

118 kudos 2020-07-08 14:58:08 op Nederlandse kiddos in Ablufeira
Veel te makkelijk om een beetje op de politiek af te geven. Het zijn toch echt de reisorganisaties die tegen beter weten in (en tegen nadrukkelijke verzoeken van het kabinet in) richting dat soort landen gaan. De politiek kan wel zeggen: vanaf nu kan niemand meer reizen. Maar dan benadeel je ook mensen die om een goede reden (begrafenis van familie bijvoorbeeld) naar een land als Portugal moeten reizen. Niet voor niets geldt voor Portugal code oranje. Dat betekent dat alleen noodzakelijke reizen mogen.

24 kudos 2020-07-07 12:58:00 op Showtje in de etalage
Muizen zitten nu eenmaal overal, ook in bakkerijen.

19 kudos 2020-07-02 17:19:36 op Kim protesteert mee
@Mo_zolder | 02-07-2020 | 16:41: Ja, dat hadden we inderdaad moeten leren van de machtsgreep van de nazi's. We zien namelijk steeds meer van onze vrijheden ingeperkt worden onder het mom van een groter goed. Dat gaat van academische vrijheid (kijk bijvoorbeeld hoeveel weerstand Jan van de Beek kreeg), tot het belagen van andersdenkenden, tot het actief proberen anderen hun vrijheid in te perken. Het gaat niet meer om het aanpakken van racisme, maar om het de mond snoeren van iedere kritiek. Zonder dat mensen het doorhebben, geven we stukje bij beetje onze vrijheden weg. En dat deden de nazi's ook (natuurlijk wel in andere proporties), net als bijvoorbeeld Poetin en Erdogan (die stabiliteit en economische ontwikkeling brachten na een turbulente periode). Ik zeg niet dat we over een paar jaar andersdenkenden naar kampen sturen, maar wel dat onze lakse houding naar extreemlinks ons langzaam onze vrijheid kost. De Derksen-rel is natuurlijk exemplarisch. Oproepen tot geweld mag, een gemene grap niet. Puur om wat wel of niet in een bepaald straatje past.

279 kudos 2020-07-02 14:26:17 op Kim protesteert mee
En dan te bedenken dat de oprichters en veel aanhangers van BLM vurig aanhangers zijn van het marxisme. Zie hier het resultaat. Een ideologie die nooit heeft gewerkt en nooit zal werken. Iedereen die zich kritisch uitlaat, wordt opgepakt. Hetzelfde zien we bij extreemlinks in het westen: ieder tegengeluid loopt gevaar. Pim Fortuyn wordt omgelegd, ondernemers die vasthouden aan zwarte Piet worden bedreigd en bedrijven worden onder druk gezet om mee te gaan in de gekte. En waar we terecht kritisch zijn op extreemrechts, knijpen 'we' (lees: de media, de politiek en het bedrijfsleven) graag een oogje dicht bij extreemlinks. We hebben niks geleerd van de machtsgreep van de nazi's in de jaren 1930. We blijven halsstarrig kijken naar extreemrechts, maar het grote gevaar deze eeuw is de stille opmars van extreemlinks. China is daar een voorproefje van.

Topcomment 832 kudos 2020-06-24 10:43:39 op Belt u maar!
De hedendaagse maatschappij in een notendop. Iedereen vindt zichzelf belangrijker dan de rest, ook al zeggen we dat natuurlijk niet zo. Iedereen moet zich op 'mijn' manier gedragen. Bevalt ons iets niet, dan gaan we ons best doen om het de ander te verbieden. In die zin wordt de vrije westerse samenleving langzaam de nek om gedraaid.

449 kudos 2020-06-24 10:38:29 op Ondertussen in Grolloo
Het vrije woord gaat nooit verloren, al vliegen de kogels om je oren!

18 kudos 2020-06-17 09:25:43 op Friese taalnazi
Gewoon een luchtig filmpje. Niet al te grappig, maar wat een zure reacties hier.

1 kudos 2020-06-17 09:25:17 op Friese taalnazi
Lijkt me wel handig om het zo te leren, toch?

87 kudos 2020-06-15 16:17:55 op Brandstof is nog altijd goedkoop in Duitsland!
Dat komt omdat partijen als D66 en GroenLinks geen genoeg krijgen van het principe 'de vervuiler betaalt'. Gaan we minder rijden? Nee. Maar alles wordt wel duurder.

184 kudos 2020-06-15 15:24:50 op Bad boys, bad boys
@g00f | 15-06-2020 | 15:23: Dat komt omdat er mensen zijn die geld verdienen aan dat circus. De harde kern van KOZP verdient geld aan het houden van praatjes over hoe racistisch Nederland is. Het is hun businessmodel.

21 kudos 2020-06-15 15:21:51 op Bad boys, bad boys
George Orwell schreef 1984 als kritiek op de communistische hardliners, waar hij tijdens de Spaanse Burgeroorlog als vrijwilliger mee te maken kreeg. Toen in de jaren '60 bleek dat het communisme op economisch gebied rampzalig uitpakte, zijn de grote communistische denkers van die tijd overgestapt op het postmodernisme. Zeg maar een communisme zonder de economische basis. Dat is het gedachtegoed waar we nu mee te maken hebben. Het is niet voor niets dat GroenLinks is voortgekomen uit een fusie van o.a. een communistische partij.

Topcomment 1919 kudos 2020-06-15 15:15:02 op Bad boys, bad boys
BLM, KOZP, Antifa en al die andere bewegingen zijn niet uit op tolerantie. Ze zijn niet uit op een samenleving waarin iedereen vrij mag denken en op zijn/haar eigen manier kan leven. Het zijn onvrije bewegingen die alle geluiden die niet in hun straatje passen, willen verwijderen. Een KOZP laat niet zien hoe je zonder Zwarte Piet Sinterklaas kunt vieren. Nee, ze verbieden het. BLM wil geen uitleg over zowel de goede als de slechte kanten van de desbetreffende persoon bij standbeelden, ze willen het hele standbeeld weghebben. Tegengeluiden worden gelijk als extreemrechts bestempeld, en geweld tegen deze tegengeluiden is helemaal prima, aldus veel van deze groepjes. Noem het overdreven, maar ik vind het verwijderen van films en series een gevaarlijke vorm van censuur. Onze vrije samenleving staat op het spel. Als we zo doorgaan, is het vrije westen er binnenkort niet meer. En dit heeft niet zozeer met mijn mening over racisme te maken (racisme dat er zeker is in Nederland), maar de houding die dit soort groepen hebben tegen andersdenkenden.

48 kudos 2020-06-15 10:38:40 op Hoofdredacteur Volkskrant zet redactionele vrijheid opzij
Waarom wordt er hier zo lauw gereageerd? De hoofdredacteur van één van de belangrijkste media van het land geeft hier even aan een oogje dicht te knijpen op het moment dat een kritische pers júist belangrijk is. We staan in één van de grootste crises van na de oorlog, waarin onze rechten ten behoeve van de volkgsgezondheid worden ingeperkt. Het RIVM doet crisismanagement, ze hebben niet de tijd om zelf even uitgebreid kritisch te gaan kijken of hun beleid wel deugt. Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het RIVM het best goed doet. Maar juist nu zouden we toch wat meer journalistieke diepgang mogen verwachten? Een paar maanden terug ergerden we ons nog allemaal kapot aan de vragen die op de persconferenties werden gesteld...

2 kudos 2020-06-15 10:30:56 op Hoofdredacteur Volkskrant zet redactionele vrijheid opzij
Het heeft dan juist zin om een tegengeluid te laten horen. Juist op dat soort momenten is kritische journalistiek belangrijk. Zonder dat gaan die aanwijzingen dat de RIVM het fout heeft, ook niet komen. Wat heb je te vrezen als je het gelijk aan je kant hebt?

12 kudos 2020-06-15 10:28:45 op Hoofdredacteur Volkskrant zet redactionele vrijheid opzij
Een bijwerking van deze keuze is dat er geen 'fatsoenlijk' tegengeluid is. We zien het bij veel onderwerpen; Brexit, corona, de vluchtelingencrisis, BLM en langer terug de Irakoorlog. Als de media de feiten niet fatsoenlijk uiteenzetten (en dus van beide kanten belichten), gaan mensen een tegengeluid zoeken in fake news.

22 kudos 2020-06-11 11:55:31 op Winkeleigenaar jaagt ramkrakers weg
@Uncle_Shame | 11-06-2020 | 11:45: Dit heeft niets met MSM en fake news te maken, maar met het feit dat er gewoon heel weinig diversiteit binnen de opleiding journalistiek is (en dit weet ik uit eigen ervaring). Dat maakt dat de meeste media niet neutraal over dit soort zaken berichten. De NOS heeft inderdaad ook een aantal kritische berichten geplaatst, maar dat was tussen neus en lippen door en met heel veel moeite. Het overgrote deel van de berichten heeft duidelijk een positieve kleuring t.o.v. BLM. En RTL heeft de term vriendelijke reus inderdaad niet verzonnen, maar het is wél hun eigen keuzen om deze term in de kop te gebruiken. Dus ik vind het te makkelijk om te zeggen dat ze die term niet zelf hebben verzonnen. Ik ben geen gekkie die continu met termen als MSM en fake news komt. Maar de NOS maakt het nu wel héél bont. Ze zien het 'grotere ideaal' in sommige onderwerpen, iets waar niemand toch op tegen kan zijn? En daardoor gaat men totaal voorbij aan de journalistieke taak om kritisch op beide kanten van het verhaal te zijn.

Topcomment 1323 kudos 2020-06-11 11:37:55 op Winkeleigenaar jaagt ramkrakers weg
Binnenkort bij NOS en RTL: deze goedaardige reus wilde zijn leven beteren, maar werd door een witte winkeleigenaar bruut weggejaagd.

35 kudos 2020-06-09 22:05:31 op Ronnie roept op tot geweld
Zouden de voorgedrukte aangiftes al klaarliggen, zoals destijds met Wilders?

6 kudos 2020-06-09 11:50:21 op VI over schreeuwlelijkerds op de Dam
Het probleem is dat de wetenschap ook niet objectief is. Althans niet het onderzoeksveld dat ertoe doet. Ga eens voor de grap kijken wat er bij de sociale wetenschappen rondloopt op de universiteiten. Dat zijn voornamelijk mensen met een vergelijkbaar links-progressief wereldbeeld, die op zoek zijn naar bevestiging van hun ideologie (de zgn. confirmation bias). En daarbij zijn vooral in de sociale wetenschappen veel onderzoeken niet reproduceerbaar (Google eens op replication crisis). De schattingen hierover verschillen nogal, maar in de sociale psychologie blijkt bijvoorbeeld maar 25% van de onderzoeken reproduceerbaar te zijn.

43 kudos 2020-06-09 11:30:55 op VI over schreeuwlelijkerds op de Dam
@Superman123 | 09-06-2020 | 11:19: Eens. We hebben in Nederland zo'n vrije pers. Overal kunnen ze over schrijven. Ze kunnen wob-verzoeken indienen. Als journalist is er misschien geen beter land om te werken dan Nederland. En toch hebben we zo'n verrot medialandschap. Er zijn journalisten die hun werk goed doen (kijk bijvoorbeeld naar Pieter Klein), maar het gros heeft echt een niveau van likmevestje. Kijk dan bijvoorbeeld weer eens naar de NOS. Ze krijgen overheidssteun om overeind te blijven. En vervolgens schrijven ze bij de coronacrisis, de vluchtelingencrisis of de BLM-protesten extreem eenzijdige berichten. En wij maar een grote mond hebben over landen als Turkije en Rusland. Het is gewoon niet de taak van de media om voor 'ons' te beslissen wat goed is en wat slecht. Daar hebben we onze grijze massa voor. Ik wil kritische verhalen vóór en tégen de vluchtelingenstroom, de coronamaatregelen en de BLM-beweging. Dan kan ik zelf wel beslissen wat ik ervan vind. Mensen een richting uit duwen met gekleurde berichtgeving heeft een naam: propaganda.

47 kudos 2020-06-09 11:18:03 op VI over schreeuwlelijkerds op de Dam
Hoe vaak horen we dat we in een multiculturele samenleving leven? Leven in een multiculturele samenleving betekent dat je elkaars tradities en manier van leven respecteert. We hebben in Nederland plek voor een Kwakoe Festival, dagelijkse radio-uitzendingen over de ramadan en Chinees nieuwjaar. Zwarte Piet is iets dat bij míjn cultuur hoort. Waarom zou ik daar geen aanspraak op mogen maken? Als mensen het niet willen vieren, is dat prima. Maar een ander dingen verbieden, gaat me gewoon te ver. Dat hoort niet in een vrije samenleving thuis. Maar dat is dan ook gelijk het punt: deze mensen zijn helemaal niet geïnteresseerd in een vrije samenleving. Iedereen moet denken en doen zoals zij.

96 kudos 2020-06-09 10:33:45 op VI over schreeuwlelijkerds op de Dam
Eens. Tot nu toe zag ik mensen nooit als iemand die een bepaalde huidskleur (blank/zwart/anders) heeft. Door deze protesten ben ik mensen wel zo gaan zien. En omdat ik als blanke bij voorbaat al beticht word van racisme (white privilege, white silence = violence, etc.), voel ik me de laatste tijd zeer ongemakkelijk bij mensen met een kleurtje. Bij mij en bij veel anderen hebben de protesten het tegenovergestelde effect.

467 kudos 2020-06-09 10:29:31 op VI over schreeuwlelijkerds op de Dam
Ben het voor de volle 100% eens met deze heren. Maar ik denk dat het ook goed is om het eens over de rol van de media te hebben. Kijk eens voor de grap op de website van de NOS. Als mensen de NOS betichtten van het verspreiden van propaganda, dacht ik altijd: dat zal wel. Maar het staat werkelijk vol met eenzijdige berichten over deze protesten. Geen kritische noot. George Floyd, een ordinaire crimineel, wordt door RTL een 'vriendelijke reus' genoemd. Niks over het bekladden van monumenten voor de gesneuvelden in de twee wereldoorlogen. We hebben onze mond altijd zo vol van diversiteit, maar in de praktijk betekent diversiteit bij bedrijven en media vooral het aannemen van gelijkgestemden. Als Pegida (ondanks dat ik het niet met ze eens ben) wordt tegengewerkt om te demonstreren, horen we niks. Als BLM demonstreert in tijden van pandemie, lijken veel media het voor ze op te nemen. Dat steekt mij wel. Ik ben het eens met het doel van het protest, maar de manier waarop is compleet bezopen. Daar mogen we wel wat kritischer over zijn.

22 kudos 2020-06-08 12:45:16 op Jongerenburgemeester A’dam roept op om stad te slopen
@saykoshey | 08-06-2020 | 12:37: Dit is een geval waar mensen als groep afrekenen wél terecht is. Waarom? Omdat mensen er bewust voor kiezen zich te associeren met de BLM-beweging. Ze kiezen ervoor om zich te associeren met geweld, plundering, moord, etc. Mensen kiezen hun huidskleur, geaardheid, geslacht etc. niet. En institutioneel racisme bestaat niet in Nederland of Amerika. Dat bestond in Zuid-Afrika onder de Apartheid. Wat jij institutioneel racisme noemt, is in feite ook individueel racisme. Die recruiter die jou niet aanneemt, is racistisch, niet het gehele bedrijf. Die agent die jou staande houdt is racistisch, niet de hele politiemacht.

677 kudos 2020-06-08 12:30:03 op Jongerenburgemeester A’dam roept op om stad te slopen
Ik snap het niet. Deze mensen leven in zo'n andere wereld dan ik. Als roomblanke Nederlander ga ik ook met mensen van allerlei kleuren, geuren en maten. Veel van mijn vrienden zijn in het buitenland geboren. Het maakt me geen drol uit, en hen maakt het ook weinig uit in welk hokje ik pas. Want als individuen kunnen we het goed met elkaar vinden. Ik heb nooit slaven gehouden, zij hebben nooit katoen geplukt. Alleen zijn er dus ook mensen die omdat ze zwart zijn alles dat blank is verafschuwen. Iedereen die ooit zwarte slaven gehouden heeft, verafschuwen. Waarom moet alles uit de VOC-tijd sneuvelen? Waarom hoor ik ze nooit over bijvoorbeeld Julius Caesar, die ongeveer een miljoen blanke Galliërs doodde en net zoveel tot slaaf maakte? Waarom wordt er vol afschuw over de mensen gepraat die ons als land onze vrijheid hebben gegeven? Omdat ze vanuit een andere tijdsgeest handelden? Hebben ze zelf niet door dat juist dat koloniale verleden de reden is dat zij hier in Europa zitten en niet in Afrika leven (waar overigens het wiel nog niet was uitgevonden voordat de Europeanen er kwamen)? Waarom maakt men zich niet druk om de Oost-Europese meisjes die hier als seksslaaf gebruikt worden anno 2020? Waarom hoorde ik ze niet toen er voor de zoveelste keer een joods restaurant in Amsterdam werd belaagd? Ik geloof dat je mensen als individu moet behandelen en niet als lid van een groep. Deze mensen zijn júist racistisch en vol haat...

65 kudos 2020-06-03 17:00:14 op Femke met de boys
Leuke bijkomstigheid is dat GroenLinks een fusie is van een communistische partij en een paar andere radicale groepjes. Geeft gelijk aan hoe knettergek mensen bij dat clubje zijn.

2 kudos 2020-06-03 14:56:50 op Mevrouw is boos
In Amerika staan de verhoudingen op scherp. Als de Republikeinen een ruk naar rechts geven, geven de Democraten een ruk naar links. De grootste groep Amerikanen zit ergens in het midden, maar wordt totaal niet gehoord door die twee extremen. Zowel Biden als een tweede termijn voor Trump zetten de verhoudingen alleen maar meer op scherp.

594 kudos 2020-06-03 14:54:40 op Mevrouw is boos
En ook in Nederland hebben we dit soort goedpraters. Compleet gestoord. Mensen die wél hun best doen om er iets van te maken, worden eigenlijk bestraft.

276 kudos 2020-06-03 14:51:50 op Mevrouw is boos
En dit is waarom ik weiger mee te doen met de hype en een zwarte foto op sociale media te zetten. Ik ben 100% tegen racisme, maar ik ben tegen geweld en wil niet met dit soort acties geassocieerd worden.

1 kudos 2020-06-03 14:37:16 op Reconstructie: Zo werd George Floydd vermoord
@Denkffna_ | 03-06-2020 | 14:08: 'Wat we wel weten is dat politiegeweld in de VS vaker gebruikt wordt tegen zwarte mensen dan tegen blanke mensen.'
Op zich klopt dit gewoon. Alleen toont het geen racisme aan. We weten bijvoorbeeld ook dat inkomensongelijkheid en sociaaleconomische status bijna perfect correleren met vuurwapengeweld. En juist immigranten en zwarte Amerikanen behoren vaak tot de onderklasse. Dus zelfs zonder racisme zullen zwarte Amerikanen vaker te maken krijgen met politiegeweld. De kunst is om racisme te scheiden van alles dat geen racisme is. En helaas zijn veel mensen (zoals gezegd door eigen ervaring of politieke voorkeur) bevooroordeeld. Zelfs in de wetenschap zie je terug dat mensen naar racisme gaan zoeken. En daarmee schoffel je jezelf helaas gewoon onderuit, want racisme is er gewoon en moet ook aangepakt worden.

5 kudos 2020-06-03 13:01:40 op Reconstructie: Zo werd George Floydd vermoord
@Drugsgebruikersnaam | 03-06-2020 | 12:44: Nee, dat is het niet. Mensen willen inderdaad dingen zo zien dat ze in hun straatje passen. Maar ik denk dat het vooral naïviteit of bevooroordeeldheid (vanwege eigen ervaringen) is. En er is zeker racisme. Ik wil ook niet bagatelliseren wat veel mensen ervaren. Maar je kegelt je eigen geloofwaardigheid onderuit als je alles maar te pas en te onpas als racisme, fascisme, links of extreemrechts gaat noemen.

8 kudos 2020-06-03 12:26:28 op Reconstructie: Zo werd George Floydd vermoord
Een inschattingsfout kun je herstellen. Als je ruim 8 minuten je knie in iemands nek legt, zelfs nadat diegene is flauwgevallen, ben je gewoon doelbewust bezig iemand naar het hiernamaals te helpen. Dat noem ik geen inschattingsfout.

121 kudos 2020-06-03 12:24:17 op Reconstructie: Zo werd George Floydd vermoord
Dit is gewoon pure doodslag. Wat ben ik blij dat ik in Nederland woon. We hebben misschien om iedere scheet een onderzoek, maar excessen door politie zijn hier echt zeldzaam.
Wat ik me wel afvraag, en dat bedoel ik gewoon met een kritische blik: waaruit blijkt dat dit racistisch optreden van de politie of onderdrukking is? Een deel van de agenten heeft een niet-blank uiterlijk en de winkeleigenaren die de politie bellen zijn ook niet bepaald blank. Zou ik als blanke man niet hetzelfde behandeld worden als ik weerwoord bied aan zo'n losgeslagen agenten?

24 kudos 2020-06-02 19:05:22 op Greet laat geen spaan heel van burgemeester Halsema
@altijd-guus | 02-06-2020 | 18:25: En dan niet te vergeten dat ze tegen rechtsongelijkheid (discriminatie) demonstreert door zelf rechtsongelijkheid te introduceren. Ook een zoveelste bewijs dat het niet om gelijkheid gaat, maar om het verkrijgen van macht.

342 kudos 2020-06-02 18:02:05 op Greet laat geen spaan heel van burgemeester Halsema
Een burgemeester hoort boven de partijen te staan. Neutraal en zonder waardeoordeel dus. Afgezien van of ik het met de demonstraties eens ben: waarom wordt Pegida door dezelfde burgemeester tegengewerkt en staat ze hier n.b. zelf tussen de demonstranten? Waarom is nu het demonstratierecht ineens wél een groot goed en destijds niet? Waarom wordt (weliswaar in een andere regio) een demonstratie tegen de lockdown met harde hand opgebroken en mag dit gewoon doorgaan? En waarom mag Halsema breeduit haar besluit verdedigen in talkshows en eerdergenoemden niet? In Nederland hebben we onze mond vol van diversiteit, maar binnen de media, universiteiten en lokale politiek betekent het vaak gewoon dat gelijkgestemden worden binnengehaald. En dit is het resultaat.

2 kudos 2020-05-31 22:23:32 op Politie grijpt in bij hanggroepjongeren
Dat BOA's een wapen geven een slecht idee is, dat is duidelijk. Dan zou je Amerikaanse toestanden krijgen, waarbij mensen zonder de juiste vaardigheden ineens heel veel macht krijgen. Maar kom op, we mogen best wat meer respect voor BOA's hebben. Het zijn ook mensen die hun werk doen, bij goed weer of bij slecht weer. Alleen zijn ze niet geschikt voor het werk dat ze van gemeentes moeten doen, maar daar moet je de gemeente voor aankijken.

2 kudos 2020-05-27 13:44:01 op Kroegbaas zoekt personeel
Grappig hoe steeds dit argument wordt aangehaald. 2018 was een 'topjaar' voor de griep, toen lagen de IC's ook overvol. En dat terwijl griep relatief mild is. De kans is groot (al weten we dat ook weer niet zeker) dat véél meer mensen griep hebben gehad dan corona. Als corona écht had doorgezet, was het dodental vele malen hoger geweest dan die 6000.

10 kudos 2020-05-27 13:41:34 op Kroegbaas zoekt personeel
@DumpsterAgain | 27-05-2020 | 13:03: Wat zeg je nu eigenlijk, buiten het aanhalen van een vage website? Eerst zeg je dat vrijwel iedereen wel antistoffen heeft voor een coronavirus, en vervolgens geef je zelf al aan dat het belangrijker is om naar Covid-19 te kijken. Hoe kom je erbij dat 90% van de gevallen zonder significante symptomen verloopt? Heb je wetenschappelijke literatuur om dit te ondersteunen, of roep je het gewoon omdat het in je straatje past? En er staat inderdaad niet dat er is getest op Covid-19, maar meen je nou echt dat ze op een ander coronavirus gaan testen om cijfers op te krikken? Wie is gebaat bij het instorten van onze maatschappij en economie?

79 kudos 2020-05-27 13:36:48 op Kroegbaas zoekt personeel
@Beunh4as | 27-05-2020 | 12:54: Gelukkig weet een wildvreemde op Dumpert me te vertellen dat 1,5 meter discutabel is. Nu kan al die wetenschappelijke kennis eindelijk de prullenbak in.

13 kudos 2020-05-26 20:06:05 op Jongetje wordt aangehouden
@dark spacer | 26-05-2020 | 19:34: Helemaal mee eens. BOA's horen gewoon niet in dit soort situaties ingezet te worden. Geef deze mensen wapens en je krijgt Amerikaanse toestanden...

79 kudos 2020-05-26 20:02:21 op Jongetje wordt aangehouden
Dit is een goed voorbeeld waarom BOA's geen wapens horen te krijgen. Ze zijn hier gewoon niet op getraind. Ga je ze wel wapens geven, dan krijg je Amerikaanse toestanden waarbij mensen met 0,0 de-escalerend vermogen potentieel levensbedreigende acties mogen uitvoeren. En die training tot de-escalatie bestaat, dat heet de politie-academie. Dat deze mensen zonder juiste training wel in dit soort situaties worden ingezet, is te wijten aan gemeentes en de politiek. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, heet dat.