366 +651 -285
Kudos
#52703 (Top 19.1306%)
Kudos/dag | 0.31 |
Kudos/reaguursel | 6.1 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 95 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -89 |
366 +651 -285
Kudos
#52703 (Top 19.1306%)
Kudos/dag | 0.31 |
Kudos/reaguursel | 6.1 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 95 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -89 |
60
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.05 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 13 |
Reacties per reaguursel | 0.78 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 6 |
Aantal x weggejorist | 4 |
Gestart op | 13-09-2021 |
Kudoverloop over tijd
6 kudos 2023-04-01 10:29:08 door Plankveurdekop op Bochtje linksom
"Ik ben de vader van mezelf....". Dacht al, dit moet Urk of Volendam zijn...
1 kudos 2023-01-15 14:45:02 door michelloo op ME slaat erop los
@NiCeY | 14-01-2023 | 19:08: ik ben niet zo van groepsverkrachtingen....
1 kudos 2023-01-15 10:24:18 door tetra op ME slaat erop los
@JanHuyghen | 14-01-2023 | 18:10: 3 à 4 jaar geleden daar wezen kijken en toen waren er al plannen om minstens tot 2040 door te gaan. Heb nooit begrepen waarom de Grünen bruinkool minder erg vonden dat kernenergie.
0 kudos 2023-01-15 09:21:13 door Flupmeister op ME slaat erop los
@NiCeY | 14-01-2023 | 18:05: Klopt. Maar overal een shitload extra belasting op betalen is niet de oplossing.
-11 kudos 2023-01-14 23:17:17 door Branco1980 op ME slaat erop los
Deze bewegende onderkruipsels kosten alleen maar energie. Kosten de werkende mensen hier in Nederland buitensporig veel geld. Ik zeg uitroeien deze parasieten. Stuk voor stuk!
4 kudos 2023-01-14 21:49:47 door IIVQ op ME slaat erop los
Duitsland geeft zichzelf compleet klem gezet. Bruinkool is de slechtste energiebron qua CO².
Hun kerncentrales zijn allemaal aan groot onderhoud toe en personeel is met pensioen of heeft elders al contracten.
Een nieuwe kerncentrale bouwen kost in ons procedureland >15 jaar. Bovendien zijn kerncentrales niet handig in een mix met groene energie, want duurt uren om vermogen te verhogen en dagen om weer af te schakelen. Bij veel wind en zon zoek je iets dat in een kwartier (of bij zon: zelfs binnen 10 sec ivm wolken) af- of bij kan schakelen. Dat kunnen eigenlijk alleen gascentrales en stuwmeren. Maar het zou serieus beter voor het klimaat zijn om steenkool uit Zuid-Amerika naar de bruinkoolcentrales te sturen. Maar steenkool brandt heter, dus ik weet niet of die centrales er wel tegen kunnen.
7 kudos 2023-01-14 19:13:33 door DaarZitWelWatInJa op ME slaat erop los
@Roellie in principe ben ik het met je eens, maar op de korte termijn heb je daar niks aan. Het bouwen van nieuwe kerncentrales duurt jaren en het schijnt erg lastig te zijn om uitgeschakelde kerncentrales opnieuw aan te zetten. Dus de conclusie is: Duitsland heeft achteraf gezien enorm slechte keuzes gemaakt. Ze hadden nooit die kerncentrales moeten uitzetten en alles in moeten zetten op Russisch gas. De Duitsers hebben nu de keuze tussen "goedkope" bruinkool of duurder lng en steenkool. Dat de Duitsers nu voor deze goedkope optie kiezen met al zijn nadelen, vind ik als rechtse stemmer, het begrijpelijk dat mensen hier tegen in opstand komen.
1 kudos 2023-01-14 18:33:28 door Gelehesje op ME slaat erop los
@NiCeY | 14-01-2023 | 18:05: Dan moeten we minder verbruiken. Zo moeilijk is het niet.
8 kudos 2023-01-14 18:08:56 door NiCeY op ME slaat erop los
@michelloo | 14-01-2023 | 18:19:
Dan kun je het beste naar India verhuizen.
Helemaal jouw ding.
4 kudos 2023-01-14 17:53:11 door Future-proof op ME slaat erop los
@NiCeY | 14-01-2023 | 18:05: De machtige money-junks hebben nu eenmaal in onze naam afpraakjes gemaakt om de pyamajurkjes te blijven pijpen tot alles helemaal naar de klote is, en die afspraakjes willen ze graag in het belang van hun eigen carrière respecteren...
-27 kudos 2023-01-14 17:19:18 door michelloo op ME slaat erop los
Ik zou hier heel graag een deugreaguursel willen plaatsen dat we allemaal duurzaam bezig moeten zijn. Maar het boeit me eigenlijk niet. Ik ben hier maar tijdelijk en heb geen kinderen dus mijn papier/karton gaat gewoon de prullenbak in en ik ben te lui om alle wijnflessen apart weg te brengen.
65 kudos 2023-01-14 17:17:18 door Roellie op ME slaat erop los
@JanHuyghen | 14-01-2023 | 18:10:
Dan blijft er één alternatief over voor vooral de donkere maanden: kernenergie.
180 kudos 2023-01-14 17:10:32 door JanHuyghen op ME slaat erop los
Bruinkool is een slecht alternatief voor gas, en omdat de Duitse regering het land afhankelijk heeft gemaakt van Russisch gas ondanks waarschuwingen van de VS zitten ze nu met een probleem dat ze zo goedkoop mogelijk willen oplossen. Ik ben allesbehalve een klimaatwappie, maar ik vind ook dat ze een andere oplossing moeten zoeken.
211 kudos 2023-01-14 17:05:15 door NiCeY op ME slaat erop los
Ik ben geen wappie.
Maar het moet wel heel snel klaar zijn met vanalles op te stoken terwijl bekend is dat dit niet heel best voor de planeet is.
0 kudos 2023-01-02 20:43:36 door Piet.Beuk op 6 inch chell op grond
Nog enkele jaren en dit soort debielen zijn de meerderheid
0 kudos 2022-11-27 18:27:26 door Dyslectdoetzijnbest op Gekkenhuis in de Haagse Schilderswijk!
-weggejorist-
1 kudos 2022-10-18 23:59:44 door BronstigPaard op Ik ga hier linksaf
@vargatron | 18-10-2022 | 22:29: lees het anders eerst even. UPS verbruikt met deze tactiek bijna 38 miljoen liter benzine MINDER per jaar. Volgens dit artikel is de kortste route incl. het wachten op verkeer van links minder efficiënt.
-1 kudos 2022-10-18 20:29:23 door vargatron op Ik ga hier linksaf
@Groene Horzel | 18-10-2022 | 20:39: Dat klopt in de VS maar gaat hier niet op, wij hebben een dermate veilig verkeer dat de kans op een ongeluk niet opweegt tegen de kosten van elke dag mee km's maken.
3 kudos 2022-10-18 18:39:11 door Groene Horzel op Ik ga hier linksaf
@Ik_ben_woonachtig | 18-10-2022 | 19:09:
dat klopt.
https://theconversation.com/wh...
2 kudos 2022-10-18 18:19:15 door sander82 op Stoere gast en z'n Felyx scooter
*Heb
9 kudos 2022-10-18 17:09:46 door Ik_ben_woonachtig op Ik ga hier linksaf
Ja, je kan beter 3x rechtsaf gaan.
0 kudos 2022-07-23 11:53:31 door slabanaan op Windmolen geraakt door de bliksem
@Bunkertime | 23-07-2022 | 13:37: Je kan wel tientallen kerncentrales bouwen maar we hebben nog een probleem namelijk energie opslaan. Dat probleem is er nu al en dat moet minstens evenveel aandacht krijgen dan.
0 kudos 2022-07-23 11:50:47 door slabanaan op Windmolen geraakt door de bliksem
@SiMoRai | 23-07-2022 | 13:34: Daar merk je dus echt helemaal niks van.
0 kudos 2022-07-23 11:37:30 door Bunkertime op Windmolen geraakt door de bliksem
@NLxDoDge | 23-07-2022 | 12:52: Windmolens zijn al lang en breed achterhaald als "groene" oplossing en leveren geen efficiënte bijdrage. Zijn meer een fallus-symbool voor eco-wappies die echt geloven dat dit land binnenkort 100% op 'groen' kan draaien. Lullig maar waar, maar kerncentrales blijken voor nu nog steeds *relatief* de beste oplossing te zijn (tot aan het moment dat er een efficiënte fusiereactor opstart).
24 kudos 2022-07-23 11:34:52 door SiMoRai op Windmolen geraakt door de bliksem
@NLxDoDge | 23-07-2022 | 12:52: Kerncentrale is misschien ook wel leuk.
23 kudos 2022-07-23 11:03:20 door Blauwpetje op Windmolen geraakt door de bliksem
@NLxDoDge | 23-07-2022 | 12:52: Ik heb reeën in mijn achtertuin, zijn ook leuk.
39 kudos 2022-07-23 10:52:53 door NLxDoDge op Windmolen geraakt door de bliksem
Liever een windmolen of zonnepanelen in mijn achtertuin dan een kolen- of gascentrale.
8 kudos 2022-07-18 23:24:13 door Hurcelesch op Fijne bruiloft op Hawaii
Nee is een bruiloft
1 kudos 2022-01-23 15:57:42 door Dyslectdoetzijnbest op Traangas en waterkanonnen in Brussel
Hahahaha Joris t maar weg. Kneusjes
3 kudos 2022-01-23 15:17:49 door RandyBiel op Traangas en waterkanonnen in Brussel
Ja de politie staat er ook om bekend om gymschoenen te jatten. Koekoek!
-8 kudos 2022-01-23 15:09:10 door Dyslectdoetzijnbest op Traangas en waterkanonnen in Brussel
De wappies zijn de wappies niet meer... Kom maar door met die minnetjes!
16 kudos 2022-01-23 15:06:08 door yesyesyesgirl op Traangas en waterkanonnen in Brussel
Bijzonder, ik zie hier toch echt provocerende zwarte mannetjes lopen die stenen gooien naar de politie.
9 kudos 2022-01-23 15:02:52 door Bananasplit op Traangas en waterkanonnen in Brussel
Zou er een reden voor zijn?
11 kudos 2022-01-23 15:01:09 door SailorDave op Traangas en waterkanonnen in Brussel
De politie is het ook zat, al die rare wappies op straat in hier in de comments..
0 kudos 2021-11-28 14:55:29 door RandyBiel op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
@Anaalintruder | 28-11-2021 | 13:43:
Ja want die 50+ers zetten toch nog zoveel kinderen op deze wereld... Nee wat dat betreft is het maar goed ook dat hun kinderen vroegtijdig hun ouders verliezen aan corona.
4 kudos 2021-11-28 13:35:54 door zmooc op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
Wat wil je met meer bedden? Met 100 extra bedden duurt het 2 dagen langer voordat ze alsnog vol zitten en je dus alsnog hard in moet grijpen. Alleen heb je dan nog meer zieken, nog meer slachtoffers en moet je langer en harder ingrijpen. Meer bedden lost dus niks op; het zorgt er alleen maar voor dat het kabinet nog later ingrijpt en we nog dieper in de shit komen.
Eerder ingrijpen zou ontzettend geholpen helpen maar wat veruit het allerbeste zou helpen, is als de ongevaccineerden oprotten, gauw doodgaan zonder via de IC te gaan of zich gewoon eindelijk laten vaccineren. Een stelletje ontzettende fucking prikangstige asociale mietjes is het. Ik haat ze.
-2 kudos 2021-11-28 12:51:59 door geluidsmaninjehoofd op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
@geluidsmaninjehoofd | 28-11-2021 | 13:48: En correctie als het dan toch komt door die 7% gevaccineerde ouderen.
Maar dan dus alsnog niet doen alsof het probleem bij ongevaccineerde jongeren ligt.
We gingen van 3500 bedden voor Rutte naar 1150 en nu 1350, dát is het probleem.
-4 kudos 2021-11-28 12:48:04 door geluidsmaninjehoofd op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
Sterker nog, de opname in de IC komt niet eens door de ongevaccineerde zoals Hugo hier weer eens beweert, de opnames zijn vooral 80/70+ en voor een deel 60+, en die zijn al voor zo'n 93% gevaccineerd.
1 kudos 2021-11-28 12:47:18 door nieuwsgierige pelg op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
Een bed, zelfs een ziekenhuisbed, is op 1 2 3 gemaakt en gekocht. Maar de verpleegkundige aan dat bed, die komt er niet zo gauw, zelfs niet op drie jaar.
24 kudos 2021-11-28 12:43:46 door Anaalintruder op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
Idd, mensen gaan dood. En eerlijk gezegd, er mogen ondertussen best wat minder mensen op de aarde zijn. Aarde kan het straks niet meer aan kwa grondstoffen en voedsel. En er moet minder uitstoot door de boeren maar er komen nog steeds mensen bij. Minder dit, minder dat. Ja, dus minder mensen om te beginnen. Dus eigenlijk is corona nu wel goed.. Hoe hard het ook is...
10 kudos 2021-11-28 12:42:06 door trygar op Maarten van Rossem en Fleur Agema botsen
Het antwoord op je vraag wordt ook al ruim 20 maanden gegeven. Blijkbaar vind je het lastig om dat antwoord te begrijpen of te accepteren, anders zou je die vraag niet weer stellen. Laat dit soort zaken verder lekker aan de experts over, en dan bedoel ik niet de "ik kan googlen"- of de facebook-experts.
-1 kudos 2021-10-31 13:28:36 door BrandBier1340 op In Almelo was het ook weer gezellig
Omdat dit dan het resultaat gaat worden. Je hoeft weinig creatief te zijn om kaarten voor de thuisvakken van iedere willekeurige club te krijgen. Je verplaatst het probleem dan alleen maar omdat ze dan nog massaler op de thuisvakken gaan plaatsnemen dan nu het geval is.
4 kudos 2021-10-29 17:31:59 door Hoog in de bergen op De vraag voor 1 miljoen
Juist, laten we nu even heel veel zorgpersoneel opleiden en heel veel bedden neerzetten of ziekenhuizen bijbouwen. Zodat we over 3 jaar als die capaciteit eindelijk beschikbaar is, we met allemaal zorgpersoneel en gebouwen zitten zonder dat er patiënten zijn. Nee, zorg opschalen was nooit een reëele optie.
13 kudos 2021-10-29 17:26:11 door altijd-guus op De vraag voor 1 miljoen
Je schiet er niets mee op als je niet ook andere maatregelen neemt. Het enige wat je er mee op zou schieten is dat je 1 of 2 dagen tijd koopt en daarna ligt het alsnog vol. We hebben er ook geen personeel voor, maar dat is een bijzaak.
de enige manier om er redelijk door een volgende golf heen te rollen is te zorgen da men niet massaal te gelijker tijd ziek wordt!
0 kudos 2021-09-13 11:47:11 door Dyslectdoetzijnbest op Hans heeft een dilemma'tje
@Mr.KoosSpee | 13-09-2021 | 13:28: hoezo niet uitmaakt? Volgens mij betekent besmetting dat je in isolatie moet als gevaccineerde dus heb je nog steeds een probleem.
-3 kudos 2021-09-13 11:28:05 door Mr.KoosSpee op Hans heeft een dilemma'tje
Was er nu maar een vaccinatie waardoor het niet uitmaakt wanneer je tussen mensen zit die mogelijk besmet zouden zijn...
19 kudos 2021-09-13 11:24:29 door Epistulae_Morales op Hans heeft een dilemma'tje
Klopt.. dat zijn de superspreaders van morgen.