DumpStats voor DaarZitWelWatInJa

85,399 +93053 -7654

Kudos

#338 (Top 0.1458%)

Kudos/dag 56.44
Kudos/reaguursel 31.68
Meeste kudos op 1 reaguursel 4330
Minste kudos op 1 reaguursel -449

2,696

Reaguursels

Reaguursels/dag 1.78
Topreaguursels 14
Woorden per reaguursel 78.5
Reacties per reaguursel 0.67
Meeste reaguursels op 1 dag 23
Aantal x weggejorist 23
Gestart op 02-12-2016

Kudoverloop over tijd

10 kudos 2021-01-22 14:28:37 op Jajoh, doe maar een kapseltje
@Pasta84 Er mogen hier grappen gemaakt worden 9/11 en de tweede wereldoorlog, maar oh wee als er filmpjes online komen over iemand die er niet uitziet of iets doms doet. Dan komt het in één keer dichtbij en mag er niet over gelachen worden. Redelijk hypocriet.

20 kudos 2021-01-22 10:37:48 op Puber wappie weigert mondkapje
Alleen omdat ik geen mondkapje om WIL. Zo werkt een samenleving nou eenmaal, er zijn allerlei regels die in theorie niet nodig zijn, maar waar wij ons toch aan houden om een bepaald gedeelte van de samenleving te beschermen. In theorie zouden snelheidslimieten ook niet nodig zijn als iedereen gewoon een verstandige snelheid zou aannemen in de auto. Maar ja, er zijn altijd mongolen zoals jij, die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en daardoor andere mensen in gevaar brengen. Als je dan geflitst wordt, ga je dan ook moeilijk doen dat jij prima en verantwoordelijk kan rijden dan de maximale snelheid die daar geldt? Vrijheid is een goed recht, jammer dat er een redelijk groot gedeelte niet mee om kan gaan. Ze zuigen alle energie uit de medemens door de mazen in de wet te zoeken, terwijl iedereen weet waarvoor deze tijdelijke wetgeving voor bedoeld is: het beschermen van de zwakkeren.

25 kudos 2021-01-21 14:45:06 op Nu Trump weg is...
@RunsandGoses dat zijn allemaal cijfers van voor de corona crisis. Toen het nog nooit zo goed met de wereldwijde economie ging. Is dat allemaal dankzij Trump denk je? Trump heeft een recordbedrag uitgegeven, oftewel veel meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Dan kun je wel trots met dit soort cijfers strooien, maar op de lange termijn is dit gewoon heel schadelijk voor de Amerikaanse economie. Jammer dat zoveel mensen hier geen rekening mee houden en bepaalde zaken op 't conto van Trump schrijven wat helemaal geen prestatie is. Ik kan als president ook biljoenen bijdrukken en iedereen extra geld geven. Als je dan naar de cijfers kijkt, is de VS nog nooit zo rijk geweest, maar is dat dan echt zo of heb ik dan gewoon een bubbel gecreëerd?

-23 kudos 2021-01-21 14:13:38 op Nu Trump weg is...
@runsandgoses we gaan het zien, maar een grotere blamage dan Trump lijkt me sterk. Hij had namelijk de staats inkomens verlaagd in goede tijden door de belastingen voor de aller rijksten te verlagen, vervolgens de meeste schulden ooit gemaakt en het coronabeleid vreselijk verneukt waardoor de VS één van de hoogste aantal doden per inwoner van de westerse wereld heeft. Nou chapeau Trump, wat heeft hij toch veel bereikt zeg... En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen dat hij wat bereikt heeft. Ik vermoed dat diegene die dat beweren zelf ook niet veel zullen bereiken en hebben bereikt, vandaar dat verkeerde oordeel. Of Biden een goede president gaat worden? Zou mij verbazen. Hopelijk blijft hij een beetje in het midden en laat hij zich niet te veel beïnvloeden door de linkse vleugel binnen de Democratische partij.

3 kudos 2021-01-21 14:06:36 op Zeehond op z'n Frans?
@Klepzeiker51 Duitsers spreken wel degelijk vaak Engels. Althans redelijk jonge Duitsers. Duitsers boven de 50 spreken vaak geen Engels, maar Nederlanders van boven de 50 spreken ook belabberd Engels. Over het algemeen zijn wij Nederlanders samen met de Scandinaviers inderdaad wel het best Engels sprekend van Europa.

46 kudos 2021-01-21 11:20:24 op Neem die penalty maar
@haaaaihoihoi Ben ik het met je eens, maar hoe zie je dat investeren in de mensheid voor je je dan? Want dat heet toch gewoon educatie? En zelfs als je dat goed regelt zoals in Nederland, lopen er nog steeds wappies rond.

-51 kudos 2021-01-20 19:47:06 op Trump onderweg naar Mar-a-Lago
@OutofShadows we hebben het er hier over hoe kut Trump was, niet hoe gaat Biden is. Er zullen weinig mensen enthousiast van Biden worden, maar ik ben er tevreden mee omdat het beter dan het alternatief is.

-14 kudos 2021-01-20 11:30:48 op Stefan Pop over Trump en Twitter
Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als je gewoon objectief naar de gebeurtenissen kijkt, is het toch logisch waarom de social media bedrijven nu ingrijpen? De tech bedrijven voelen de hete adem van de Amerikaanse regering en zijn al in court moeten verschijnen. Er gaan geluiden dat de Democraten de tech bedrijven willen aanpakken of opsplitsen omdat ze te machtig worden. Daarom pakken ze nu Trump aan, net nadat is gebleken dat hij de verkiezingen heeft verloren en daarom de techbedrijven niet meer kan aanpakken door middel van wetgeving. Goh, wat een toeval. Daarvoor verdedigden de social media bedrijven zich achter het argument dat ze geen beperkingen gaan opleggen aan de vrijheid van meningsuiting, want dan plaats je het probleem buiten jezelf en is er geen reputatieschade nog kosten voor het handhaven van de wet. Na de bestorming van het capitool is het duidelijk geworden dat social media op de een of andere manier aangepakt moet worden. Oftewel, de social media bedrijven weten dat er nu ingegrepen gaat worden, dus willen ze een wit voetje halen bij de democraten. Waarom social media bedrijven niet ingrijpen in China en Turkije? Omdat ze daar geld verdienen en ze dit willen blijven doen. Denk je nou echt dat deze bedrijven dit doen vanwege morele verplichtingen? Het doel is het maximaliseren van de winst en dit was tactisch geen slechte beslissing.

-2 kudos 2021-01-20 11:03:29 op Stefan Pop over Trump en Twitter
@reaguurdstert je vergeet dat Facebook een bedrijf is dat winst als doel heeft. Denk je dat het Facebook ook maar iets kan schelen wat er in China gebeurt als ze daar goed mee verdienen? Dat er nu in de VS en het westen is ingegrepen is omdat er veel onbegrip was over de bestorming van het capitool. De eerste vraag die dan gesteld wordt is: Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Het antwoord was: social media en een president die er op aan stuurt. Social media zagen de reputatieschade al aankomen en was de kritiek voor en gooide Trump van social media. Nu Trump toch aftreed durven ze het wel, aangezien hij de social media bedrijven niet meer kan aanpakken via wetgeving. Dat nu social media bedrijven ingrijpen in het Westen is een logisch gevolg van de omstandigheden en het doel van deze bedrijven: winst maken.

13 kudos 2021-01-20 09:34:56 op Facebook heeft ons geblokkeerd!
@Neetn Eens, er moeten objectieve regels komen en deze moeten niet beslist worden door een commercieel bedrijf. Echter is er schijnbaar een grote groep vatbaar voor vage theorieën die nergens op slaan als je de basiskennis van die onderwerpen weet. Er staat al in de wet dat bedrijven moeten moderaten als er zakenop hun website verkondigd worden die in strijd met de wet zijn, oftewel haatzaaien en oproepen tot geweld. Dit hebben die social media bedrijven niet gedaan ivm "vrijheid van meningsuiting". Echter begon het nu zo uit de klauwen te lopen, dat Facebook de druk voelde om toch in te grijpen en dat is dus niet in strijd met de wet en wat mij betreft terecht. Echter, moet dit tijdelijk zijn en moet er wetgeving komen die specifieker is over wat wel en niet door de beugel kan, zodat een commercieel bedrijf amper invloed heeft op de beslissing en alleen hoeft uit te voeren.

25 kudos 2021-01-18 22:05:37 op Ouderwetse closeline!
Aan de handgebaar? Is dat land toevallig ook jouw vaderland?

70 kudos 2021-01-18 19:35:10 op Magazijnrobot
Nou, dat is dus wel waar ik mij een beetje druk over begin te maken. Wat moeten alle mensen dadelijk gaan doen die met hun handjes werken? Dat kan allemaal op den duur vervangen worden door robots. Niet alleen mensen die met hun handjes werken trouwens. Ook accountants, notarissen en overige administratieve banen kunnen relatief eenvoudig geautomatiseerd worden. Tsja, wat moeten mensen dadelijk gaan doen die geen toegevoegde waarde meer kunnen toevoegen? Moeten de werkenden dan zoveel inleveren zodat ze voor die anderen kunnen betalen? Waarom zou je dan nog gaan werken?

7 kudos 2021-01-18 16:49:31 op Wappie doet huilliehuilie
@patrick dit is je behandeld psycholoog. Wat hadden we nou afgesproken? Je zou niet meer in de krochten van het internet zoeken naar complottheorieen. Even terugkerend op jouw vergelijking, die raakt echt kant nog wal. Waarom Navalny nog leeft? Omdat de Russische geheime dienst dacht dat hij nooit meer op tijd behandeld zou kunnen worden omdat hij op 10 km hoogte in de lucht zat. De piloot heeft namelijk wonderen verricht door gelijk een noodlanding te maken. Toen hebben de artsen hem gewoon goed en snel geholpen. De geheime dienst had niet verwacht dat hij dat zou overleven. Helaas voor de geheime dienst was de video waar Navalny te zien was al viraal gegaan, ook in Rusland. Nadat Rusland aangegeven zou hebben dat het een auto immuun ziekte was, had Berlijn aangegeven hem op te willen vangen. Omdat Rusland dacht dat Novitsjok niet meer te achterhalen viel, hebben ze hem laten vertrekken naar Duitsland, wel zonder zijn kleding natuurlijk, want daar zat nog Novitsjok op. Man man man, hoe dom en koppig kun je zijn om te geloven dat de Russische geheime dienst hier niet achter zit?

1 kudos 2021-01-18 12:27:36 op De "opleiding" van de Limburgse Wappie-arts
@opjebakkus die kans zit er dik in inderdaad, maar het was ook niet helemaal serieus bedoeld. Voor de duidelijkheid ik ben tegen mensen op de brandstapel zetten of laten verdrinken.

28 kudos 2021-01-18 10:33:15 op De "opleiding" van de Limburgse Wappie-arts
Hahaha natuurgeneeskunde is ook nog eens een hbo studie en jezelf dan in dezelfde klasse scharen als artsen. Is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen dat ze op de universiteit zitten, omdat hbo scholen zich tegenwoordig University of applied sciences noemen. Het zou strafbaar moeten zijn om jezelf als arts voor te doen, terwijl je dat helemaal niet bent.

10 kudos 2021-01-18 10:19:17 op De "opleiding" van de Limburgse Wappie-arts
Als je dan bij geschiedenis hoorde dat er in de middeleeuwen mensen met lood aan de benen in het water werden gegooid omdat ze van hekserij beticht werden, dan dacht ik altijd wat primitief. Maar ja, nu besef ik dat dat waarschijnlijk van die zelfde soort idioten waren als deze kwakzalver. Nu denk ik, die mensen in de middeleeuwen waren zo gek nog niet.

-2 kudos 2021-01-17 22:03:56 op Jullie staan er gekleurd op.
@me_and_my_monkey en wat stemmen ze? Pvv, FvD en SP. En wat hebben ze gemeen? Precies, populisme. Het is de schuld van de moslims, de linkse elite of de rijken. Ze beloven allen gouden bergen aan de nietsnutten, want het probleem zal opgelost zijn wanneer de zondebok verdwenen is. Ieder met een beetje verstand en die de moeite neemt om de verkiezingsprogramma's door te nemen, zien dat de gemiddelde man er gewoon op achteruit gaat. Deze partijen maken de fout om te denken dat de taart altijd even groot is en dat wanneer je een stukje bij "de vijand" wegpakt, er een groter stukje voor jou overblijft. Dit is ook vaak het geval, maar deze partijen hebben zulke waanideeën dat de taart in zijn totaliteit kleiner wordt, terwijl goed beleid er juist voor kan zorgen dat onze taart groter wordt waardoor er ook meer te verdelen valt. Tuurlijk ben ik het ook niet helemaal eens met hoe de taart verdeeld wordt, maar het is nog altijd beter dan een steeds kleiner wordende taart. Dus mensen denk na, lees de verkiezingsprogramma's op kritische wijze, kijk naar de econometristische modellen van het cpb en stem met het hoofd en niet met emotie.

7 kudos 2021-01-17 18:46:58 op Wappie opa in Amsterdam vecht voor de vrijheid van ons land
Als 80 jarige een vergelijking met de tweede wereldoorlog maken. Je vader zou zich omdraaien in zijn graf. Alhoewel, zou me niks verbazen dat de appel niet ver van de boom valt en dat hij van de verkeerde kant was. "De ME slaat me gewoon als 80 jarige". Ze hadden je nek moeten breken. Zo klaar met dit soort lui. Ik heb ook wel mijn bedenkingen over bepaalde maatregelen, maar je moet daar gewoon oprotten als de politie dat zegt. Zo niet? Dan is de politie gerechtigd zijn geweldsmonopolie in te zetten. En wat mij betreft mag er nu wel eens wat harder opgetreden worden. Haal de rubberkogels en traangasgranaten maar van zolder.

13 kudos 2021-01-17 16:27:29 op Wappie doet trappie
Waarom wordt de oproerpolitie niet standaard uitgerust met rubbere kogels? Gewoon schieten op die lui.

26 kudos 2021-01-17 11:08:44 op Verwarde man met mes
Ja altijd lastig dit soort situaties. Was er maar een hulpmiddel die bijvoorbeeld de verdachte een enorme schok zou geven waardoor de verdachte weerloos op de grond zou komen te liggen...

1 kudos 2021-01-16 19:22:16 op Amerikaren staat onder arrest
Godver, wat geeft die gil van pijn dan toch een voldoening hè? Ik had eigenlijk gehoopt dat ze haar onderste boven in die prullenbak zouden zetten. Daar hoort white trash namelijk thuis.

23 kudos 2021-01-16 15:58:55 op Jonge knul weet alles
@jan de lidwoordman beter dan die dikzak die vertelde dat Rutte naar zijn schoothondje Merkel moest gaan. Hoeveel kunnen mensen toch van elkaar verschillen? Observeren en proberen te snappen wat er gebeurt en wat de gevolgen zijn vs in je eigen bubbel zitten en passief zitten klagen over al het leed dat jou door anderen wordt aangedaan zonder zelf ook maar een enkele poot uit te steken.

-1 kudos 2021-01-15 19:40:28 op Het is klaar
Een welvaart worden?

2 kudos 2021-01-15 15:56:52 op BREEK: Rutte lll gevallen
@C10 ik vind dat Nederland het goed doet en dat is misschien niet alleen Rutte zijn toe doen, maar wel een reden om op de vvd te stemmen. Wij waren samen met Duitsland één van de weinige landen die hadden gespaard tijdens de goede tijden en moet jij eens raden welke landen relatief goed door de crisis komen? Hij presenteert zich goed in Europa en staat zijn mannetje daar. Ik heb zelden iets op het beleid van kabinet Rutte aan te merken, wat in schril contrast is met de kabinetten van Balkenende en Kok.

-3 kudos 2021-01-15 15:39:29 op BREEK: Rutte lll gevallen
@mentale retard, toepasselijke naam trouwens, dat komt omdat er teveel mensen op rechts hun stem weggooien door op populistisch rechts te stemmen (pvv en FvD) . Nadat ze één keer een kabinet met de pvv hebben geprobeerd werd het pijnlijk duidelijk dat er met populistisch rechts niet samen te werken valt. De enige mogelijkheid is dan nog om samen te werken met de gutmenschen en die achterban staat het niet toe om hardere immigratierichtlijnen toe te passen. Tsja, wat moet je dan?

15 kudos 2021-01-15 15:32:02 op BREEK: Rutte lll gevallen
@vlassigesnor ik snap dat dat makkelijk praten is met je kantoorbaantje of je momentele studie, maar zodra jij ooit nog eens een baan mag krijgen met verantwoordelijkheid, dan zul je wel ondervinden dat je niet alles kunt controleren. Je moet kunnen vertrouwen dat diegene die het werk moeten uitvoeren, het goed doen. En daar zit het probleem, als je enige ambitie hebt, ga je natuurlijk nooit van je leven bij de belastingdienst werken. Dat zijn gewoon allemaal van die konten- en hielenlikkers die hun weg naar boven gepijpt hebben. Van die figuren die niet weten hoe snel ze hun biezen moeten pakken zodra het 5 uur is. De belastingdienst staat er al tientallen jaren om bekend. Het wordt tijd dat ze dat soort mensen gaan berechten voor slecht afgeleverd werk. Rutte heeft naast de belastingdienst nog 10 van zulke instanties waar hij verantwoordelijk voor is, hoe kan hij daar nou allemaal van op de hoogte zijn?

99 kudos 2021-01-15 15:15:26 op BREEK: Rutte lll gevallen
Man man man wat heb ik me weer kapot geërgerd afgelopen dagen. Heel links Nederland was er als de kippen bij om te klagen over hoe een schandaal dit wel niet is en dat Rutte verantwoordelijk is. Als er een piloot een fout maakt waardoor er een vliegtuig vol passagiers ontploft, moet de directeur van de vliegtuigmaatschappij dan ook opstappen? Ik geef toe dat het absoluut geen schoonheidsprijs verdient en dat 't schandalig is wat die gezinnen is overkomen, maar het kabinet heeft wel iets belangrijkers aan het hoofd op dit moment. Bovendien wordt het eens tijd op die hoge piefen binnen de belastingdienst aan te pakken, dat is één en al vriendjespolitiek en handjes boven het hoofd houden. Als er mensen verantwoordelijk zijn voor dit schandaal dan zijn zij het wel. En dan die Klaver, M en bejaardenpijper van de SP, sprongen er als aasgieren bovenop. En ook de D66 wist niet hoe gauw ze het kabinet moesten laten klappen nadat dat zacht gekooktr ei van de PvdA opstapte. Brrr, ik krijg de kriebels van die linkse engnekken met hun verheven morele compas. Het gaat mij niet om individuele cases, maar om de meest capabele mensen aan de top en Rutte heeft naar mijn inziens, over het algemeen, prima gedaan. Dus mijn stem krijgt hij wederom.

24 kudos 2021-01-15 10:41:50 op Geit krijgt opdonder
@gixxer44 kom op man, ik beschouw mijzelf als een dierenvriend en ik vind dit mooi. Waarom zou dat niet samen kunnen? Dat beest schrikt alleen een beetje, hij gaat er echt niet dood van. Ik begin me zorgen te maken over onze maatschappij. Ik dacht dat die rubbertegel generatie een minderheid was van hypergevoelige linkse mutsen, maar als dit gezeik zelfs al op dumpert plusjes gaat vangen, begin ik mij zorgen te maken.

7 kudos 2021-01-14 19:03:21 op Waarom?
@parelsvoordezwijnen jij hebt zeker je opleiding bij university of life genoten?

37 kudos 2021-01-14 14:54:18 op Tongen met wolven
En dit is gelijk een reden waarom wij mensen botsen met dieren. De pack leader van de wolven zou het namelijk niet accepteren als je haar niet in je bek liet likken en je hoofd weg zou draaien. Op dat moment zou je aangevallen worden. Dan zouden mensen weer zeggen "zie je wel, beesten zijn niet te vertrouwen, het ene moment toonde ze affectie en likte ze haar gezicht en een moment later nam zij er een hap uit". Dit is duidelijk een miscommunicatie tussen mens en dier. Wij vinden het wegdraaien van ons gezicht wanneer ze in onze mond likken, logisch. Bij wolven is het een gebrek aan respect en kan het niet ongestraft blijven, als diegene hoog in de hyrarchie zitten, in die positie blijven.

2 kudos 2021-01-14 12:29:15 op BLIJF VAN DE KINDEREN!!1
@Jenna!! Negeren is juist gevaarlijk. Domme mensen hebben domme voorbeelden. Zij is een voorbeeld voor vele mensen. Vaak een groep die alleen om looks, beauty en mode geven. Ze kijken geen nieuws en dit is misschien wel één van de weinige zaken die zij mee krijgen over corona. Als jouw grote voorbeeld in zoiets geloofd is dat voor sommige mensen reden om het klakkeloos over te nemen. Het is goed dat dit breed wordt uitgemeten want dat raakt het hen in hun portemonnee waardoor zij hun keutel terug moeten trekken zoals Famke Louise.

-6 kudos 2021-01-12 21:30:19 op Goodfellas
@Zeeuw1867 Eens, er moeten objectieve regels komen voor sociale media. Echter is er wel een niet politieke reden waarom Trump wel wordt aangepakt en BLM niet, want BLM heeft nooit de kracht gehad of de wil om de democratie te ontwrichten. Big tech was eerst van mening dat ze niet moesten ingrijpen. Echter wordt het steeds meer duidelijk hoe gevaarlijk en schadelijk het verspreiden van nep nieuws is, dus grijpen ze NU in. Tijdens BLM voelden ze de druk nog niet om bepaalde mensen te censureren, aangezien dat ook slecht voor hun zaken is.

2 kudos 2021-01-12 18:24:23 op Uit de oude polygoondoos
@MrLahey de gevluchte Iraniërs zijn enorm goed geïntegreerde burgers geworden. Dus als alle arbeidsmigranten zoals de Iraniërs waren, dan hadden we misschien nu ook minder problemen gehad om nieuwe migranten te verwelkomen. kis. nl/ blog/iraniers-voorbeeld-van-geslaagde-integratie Mijn hypothese is dat Iraniërs redelijk hoogopgeleid waren en zich dus makkelijker aanpassen en minder conservatief waren waardoor hun waarden en normen minder botsten met die van ons.

17 kudos 2021-01-12 17:00:32 op Uit de oude polygoondoos
@jan10.000 er was flinke onderdrukking en enorme corruptie. Daarom wilde ze van Shah af. De enige die zo gek waren om de risico's te nemen om zichzelf ondergronds te organiseren waren de fanatieke moslims. 3x raden wie het beste georganiseerd was toen de overheid van de Shah viel?

4 kudos 2021-01-12 13:25:02 op Kaarten is seksistisch
En ondertussen heeft AD weer lekker verdiend aan reclames omdat iedereen uit ontsteltenis dit artikeltje heeft aangeklikt en gelezen. Mission accomplished.

4 kudos 2021-01-12 12:15:06 op Kaarten is seksistisch
Ik heb wel een antwoord voor je: Dit is een spelletje dat al sinds jaar en dag bestaat en als je naar de geschiedenis kijkt, hadden mannen het nou eenmaal voor het zeggen. Als er een koningin/vrouw doodging, dan gebeurde er niet zoveel, maar ging de koning dood, dan was dat regelmatig een aanleiding voor een burgeroorlog. Dus meisje wees blij dat je in deze tijd in het Westen geboren bent. Ik weet dat er veel enorm kwetsende dingen in de geschiedenis zijn gebeurt, maar daar kun je niks meer aan veranderen en dat is de reden dat we nu zijn waar we zijn. Dus respecteer de geschiedenis, ontken het niet, leer ervan en probeer niet alles dat ons aan de geschiedenis herinnert uit te wissen, want dan verwijder je misschien ook wel de herinnering waarom we vandaag zijn waar we zijn.

15 kudos 2021-01-12 12:09:15 op Schreeuwgekkie gedropkickt in Amsterdam
Oké, ik had het filmpje niet helemaal afgekeken en de manier hoe ze naschreeuwen is weer een beetje triest. Maar ik blijf er bij dat ingrijpen wel terecht was.

50 kudos 2021-01-12 12:06:54 op Schreeuwgekkie gedropkickt in Amsterdam
Ik snap dat dit soort figuren bij jullie niks goeds meer kunnen doen, maar dit was toch gewoon goed bedoeld? Ze schieten een vrouw te hulp, die overduidelijk overweldigd wordt door deze man. Ik weet dat dit niet de juiste manier is, maar wie weet wat er was gebeurt als ze niet hadden ingegrepen. Deze man is duidelijk geestelijk labiel en daarom tot alles in staat en totaal onbetrouwbaar.

12 kudos 2021-01-12 10:42:09 op Peturr R heeft zijn huiswerk niet gedaan
@Zanders en omdat hij het niet erg vindt om een lul gevonden te worden. Hij pleaset niet en vraagt daardoor vragen die anderen niet vragen, waardoor je vaak discussies op het scherpst van de streden krijgt en dat is mooie tv. Wilfred Genee en Jort Kelder zijn twee andere voorbeelden daarvan. Hebben jullie op1 gekeken van zondag? Ik ben blij dat ik het heb teruggekeken. Het was toch prachtig hoe die van Haga en Baudet volledig onder de tafel werden geluld. Ik las commentaar over Jort, maar ik vond juist dat hij het goed deed. Hij gaf iedereen kans om te praten, kapte mensen af wanneer ze afweken en stelde de juiste vragen.

15 kudos 2021-01-11 21:19:15 op Mevrouw heeft het warm
@EVBoy84 zolang verplichte opname niet mogelijk is, blijven dit soort mensen het voor zichzelf en de omgeving verkloten. Door verdovende middelen te gebruiken proberen ze de pijn te stoppen. Ze zien vaak zelf wel in dat ze hulp nodig hebben, maar velen stappen na 3 dagen in een kliniek te hebben gezeten weer doodleuk de straat op. Ik hoop dat er eens wetgeving komt die dit soort figuren verplicht af te kicken wanneer ze meerdere keren voor problemen hebben gezorgd.

12 kudos 2021-01-11 15:00:37 op Schwarzenegger doet zegje over Capitool-bestorming
@risicofactor er is een verschil tussen een politicus die een leugentje voor eigen best wil doet, wat ik overigens ook niet goed praat, en het weigeren van grondwettelijke artikelen, zoals vol blijven houden dat je de verkiezingen hebt gewonnen zonder enig bewijs. Om daarna een menigte op te hitsen dat me deed denken aan München in 1923. Echter was Trump zelf te laf om mee te lopen.

1 kudos 2021-01-11 10:58:05 op Schwarzenegger doet zegje over Capitool-bestorming
@Lt-kol er is een duidelijk probleem in de VS en in andere westerse landen. Wij moeten vergroenen omdat de wereld naar de klote gaat en dat gaat ten kosten van het platteland. De landbouw krijgt restricties opgelegd en de olie en mijnsector ook. De landelijke gebieden die hiermee veel rijkdom en goede tijden mee hebben gemaakt liggen achter ons. Alternatieven zijn er nog niet echt voor deze laagopgeleide voornamelijk blanke gebieden. En dan komt de volksmenner Trump, die beloofd deze gouden tijden terug te halen, zonder enige onderbouwing. Hij geeft de schuld aan de florerende steden die voornamelijk in Democratische handen zijn. Oftewel, er is een groot gedeelte van de bevolking die misschien wel tegen beter weten in, terug naar de hoogtij dagen wil en niet willen beseffen dat die hoogtijdagen misschien wel nooit meer terugkomen voor dat gebied.

357 kudos 2021-01-11 09:49:58 op Schwarzenegger doet zegje over Capitool-bestorming
Ik hoop dat er velen hier op dumpert ook even de spiegel zullen kijken, want Trump is hier namelijk ook een tijd op handen en voeten gedragen. Terwijl er toen al genoeg seinen waren dat het een autocratische leider was die velen leugens de wereld in hielp. De vergelijking met de nazi's vind ik heel treffend, maar daar had je 2 jaar geleden niet mee aan moeten komen.

23 kudos 2021-01-09 16:22:02 op ZaterdagRapMuziek: Cypress Hill Feat Dr Dre - Puppet Master
@RedneckBoneCollector dus die 101 barz van Fresku is ooraids? Dat is een beetje het gevaarlijke aan nostalgie, je haalt de pareltjes eruit en vergelijkt ze met de middelmatige bagger van nu. Toen was er ook gewoon middelmatige hiphop bagger, maar die kun je je niet herinneren omdat die geen indruk op je heeft achtergelaten. Ook in deze tijd zijn er aardig wat hiphop pareltjes gemaakt. Als ik die pareltjes dan vergelijk ten opzichte van de over 20 jaar middelmatige bagger, kan ik jouw reaguursel weer gebruiken.