349,718 +390113 -40395
Kudos
#65 (Top 0.0203%)
| Kudos/dag | 92.03 |
| Kudos/reaguursel | 18.09 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 6459 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -851 |
349,718 +390113 -40395
Kudos
#65 (Top 0.0203%)
| Kudos/dag | 92.03 |
| Kudos/reaguursel | 18.09 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 6459 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -851 |
19,337
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 5.09 |
| Topreaguursels | 64 |
| Woorden per reaguursel | 27.6 |
| Reacties per reaguursel | 0.22 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 102 |
| Aantal x weggejorist | 127 |
| Geregistreerd op | 18-01-2016 |
| Eerste reactie op | 18-01-2016 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2026-05-31 15:06:07 door shakaplayer op Dumpert Schatkamer: Homo's
@sharkooon | 31-05-26 | 09:32: Dat u dit gaat vergelijken met de slavenarbeid. Kom op doe niet zo raar. Een paar mannen die grapjes maken vs Slavenarbeid. ok
1 kudos 2026-05-31 13:19:07 door Schuurm op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
@Superjeap | 31-05-26 | 09:02: Eens dat dit censuur is, maar vooral de hoofdgasten daar kunnen je met dit soort beelden behoorlijke problemen krijgen. Leuk om 24 uur per dag beveiligd te moeten worden.
Censuur is hier niet het echte probleem, de reden waarom er (zelf)censuur nodig is, dat is het probleem.
3 kudos 2026-05-31 08:06:57 door Jan in u Arie op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
@Superjeap, dat is Broekderbroeken ten voeten uit, zo kennen we hem want de boel verdraaien op dit onderwerp doet hij al jaren.
Waar ik dan weer benieuwd naar ben is, hoe het toch komt, dat in 1 nacht alle DWHN in de toppers staan en dat hij in alle toppers met +80 de topreaguursel heeft. Hij is er in ieder geval maar druk mee.
-2 kudos 2026-05-31 07:45:31 door MojoNL op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
@Pipo der Clown | Iets staat je niet aan en dan gaan we een klassieke 'Ad hominem' plaatsen. Verdrietig
-1 kudos 2026-05-31 07:32:53 door sharkooon op Dumpert Schatkamer: Homo's
@shakaplayer | 31-05-26 | 05:12: En daar gaat het mis in deze maatschappij. Je kan de geschiedenis niet wissen. Wat toen was was toen. Waarom zou je daar nu moeilijk om gaan doen. Net als met slavenarbeid.. Dat was vroeger ja, moeten we nu excuses aanbieden? Nee. Wel reflecteren, want dat kan wel. Maar geen excuses voor iets wat we zelf niet meer doen.
-1 kudos 2026-05-31 07:24:40 door ItisIAgain op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Erikjan79 | 31-05-26 | 08:18:
Tip; zoek ironie op
0 kudos 2026-05-31 07:23:37 door ItisIAgain op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Hanslof | 31-05-26 | 06:26:
Zet dat onder elke reactie op een dashcammer
1 kudos 2026-05-31 07:22:25 door Esthertje op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
en dat is dus niet waar.
0 kudos 2026-05-31 07:22:00 door Routine op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
@PatrickHatrick | 31-05-26 | 08:55: Woorden gebruiken zoals "grotendeels onwaar" en "het is vooral een rechtenkwestie" is dor middel van taal een argument van iemand anders (ten onrechte) afzwakken. Iets waar jammer maar helaas veel mensen zich schuldig aan maken als ze zijn of haar mening/nuance delen. Is een mooi kunstje waar de media nog velen malen beter in is en waar veel mensen langs lezen.
-2 kudos 2026-05-31 07:20:29 door PisFinger op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Broek der Broeken | 31-05-26 | 05:17:
Ironie ten top: geen toestemming voor verspreiding bij prigramma voor een televisie-uitzending.
1 kudos 2026-05-31 07:06:10 door Pipo der Clown op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Wat ben je ook een vervelende drammer met je halfware herhaalbericht.
6 kudos 2026-05-31 07:02:47 door Superjeap op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
Ook broekderbroeken citeert alleen het gedeelte wat hem het best uitkomt, zelfs vanuit de meest linkse hoek hebben ze het over cencuur:
https://www.bnnvara.nl/joop/ar...
7 kudos 2026-05-31 07:02:33 door Superjeap op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Ook broekderbroeken citeert alleen het gedeelte wat hem het best uitkomt, zelfs vanuit de meest linkse hoek hebben ze het over cencuur:
https://www.bnnvara.nl/joop/ar...
5 kudos 2026-05-31 07:02:11 door Superjeap op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Ook broekderbroeken citeert alleen het gedeelte wat hem het best uitkomt, zelf vanuit de meest linkse hoek hebben ze het over cencuur:
https://www.bnnvara.nl/joop/ar...
4 kudos 2026-05-31 06:55:57 door PatrickHatrick op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Hoezo is het 'grotendeels' onwaar. Uit het artikel blijkt dat er twee overwegingen zijn, de rechten en dat het programma nogal grof kon zijn. Het is dus in ieder geval voor de helft waar.
7 kudos 2026-05-31 06:54:03 door Superjeap op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Broek der Broeken | 31-05-26 | 05:17: Dus jij gebruikt ook slechts een gedeelte van de verklaring, het deel wat jou het beste uitkomt?
3 kudos 2026-05-31 06:52:15 door Superjeap op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
@MartSmeetsTheGoat | 31-05-26 | 08:26: U heeft daadwerkelijk onderzoek gedaan en statistieken bijgehouden? Of loop je nu ook gewoon maar wat te roeptoeteren om je gelijk te 'onderbouwen'?
0 kudos 2026-05-31 06:43:51 door Jesdetsmie2 op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Vertel mij dan maar eens even over welke rechten hier dan zou gaan
0 kudos 2026-05-31 06:39:00 door Rest in privacy op Dumpert Schatkamer: Homo's
Het is maar waar je je druk om maakt...
Dat kan ik ook onder elk bericht van jou neerzetten.
-2 kudos 2026-05-31 06:38:22 door Rest in privacy op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Het is maar waar je je druk om maakt...
Dat kan ik ook onder elk bericht van jou neerzetten.
6 kudos 2026-05-31 06:37:59 door Rest in privacy op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Het is maar waar je je druk om maakt...
Dat kan ik ook onder elk bericht van jou neerzetten.
-2 kudos 2026-05-31 06:37:05 door Rest in privacy op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
Het is maar waar je je druk om maakt...
Dat kan ik ook onder elk bericht van jou neerzetten.
-6 kudos 2026-05-31 06:26:54 door MartSmeetsTheGoat op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
De domrechtse brigade zwelgt blijkbaar graag in verongelijktheid. Dat hun claims negen van de tien keer niet kloppen, doet er niet toe.
-3 kudos 2026-05-31 06:18:49 door Erikjan79 op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Dommezet | 31-05-26 | 08:09:
Begin van de dag, maar nu al meest ironische opmerking van de dag.
5 kudos 2026-05-31 06:15:07 door BertAndErnie op Dumpert Schatkamer: Homo's
@shakaplayer | 31-05-26 | 05:12:
Persbericht NOS:
"Commercieel niet interessant
De bouw van het platform is in 2023 begonnen. Twee jaar eerder had Beeld en Geluid opdracht van het ministerie van OCW gekregen om het televisie- en radioarchief van de publieke omroep open te stellen. Dit kon vanwege een wijziging in de Europese wetgeving. Daardoor mogen auteursrechtelijk beschermde werken online toegankelijk zijn zonder toestemming van de rechthebbende - mits ze geen commerciële waarde meer hebben."
https://nos.nl/artikel/2615920...
-10 kudos 2026-05-31 06:09:40 door Dommezet op Dumpert Schatkamer: Homo's
@Farting_Furby | 31-05-26 | 07:41:
Zo werkt links nu eenmaal. Het hoeft niet feitelijk te zijn. Als het maar hun waarheid is.
-4 kudos 2026-05-31 06:09:13 door MojoNL op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
Maaaar, kun je ons dan vertellen hoe we boos kunnen zijn op links en woke als het gaat om een rechtenkwestie?
-5 kudos 2026-05-31 06:04:04 door MojoNL op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Broekderbroeken, u bent goed bezig.
Eindelijk iemand die nuanceert. En zoals je ziet, zie je dat bepaalde reaguurders jouw bericht nog steeds verdraaien. Goed dat je die mensen/bots weerlegt.
16 kudos 2026-05-31 05:55:41 door Weoeoeot op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
En toch is het niet helemaal waar wat je zegt.
AD meldt:
Gedoe met rechten, waar we ons hier verder niet al te druk over hoeven maken. Maar ook, en nu wordt het interessant, uit angst voor reputatieschade. Het programma loopt al sinds 1996, dus dertig jaar, en 'vroeger konden heel veel dingen wél, die nu niet meer kunnen' aldus producent Angels TV Producties.
En Telegraaf:
Volgens de producent leent een programma als Dit was het nieuws zich helemaal niet voor De Schatkamer, omdat veel grappen van jaren terug nu mogelijk slecht zouden vallen.
"Dat kan reputatieschade opleveren voor ons team, aangezien vroeger heel veel dingen wel konden en die nu niet meer kunnen. En dingen kunnen uit hun verband worden gerukt als er nu een stukje uit wordt gehaald."
4 kudos 2026-05-31 05:41:11 door Farting_Furby op Dumpert Schatkamer: Homo's
Broek: best wel sneu dat je jouw onware mededeling kopieert onder elk filmpje van dwhn. Zie reactie van rtl hieronder gekopieerd door een andere reaguurder.
-12 kudos 2026-05-31 05:26:15 door StortRegen op Dumpert Schatkamer: Berlusconi over Paay
Voor een kleine selecte groep zal het heden ten dage misschien nog wel scherp zijn.
kijk wel eens, maar na een paar minuten haak ik af. Mijn humor is het niet wat ze nu brengen.
0 kudos 2026-05-31 05:03:28 door konijn55 op Dumpert Schatkamer: Homo's
-weggejorist-
-6 kudos 2026-05-31 04:43:32 door SteavyBatser op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
Met de oude beelden nog nooit weer zo hard gelachen en dat heb ik niet gedaan bij de meest recente 5 afleveringen. Geen idee hoe dit nu weer zou kunnen komen. Nou dan moet er toch rook zijn en waar rook is is vuur. Katermaraan staan om dit onder het tapijt te vegen. Het zal er altijd weer doorheen branden deze vorm van gecancellede humor!
33 kudos 2026-05-31 04:26:00 door Hanslof op Dumpert Schatkamer: Homo's
Je hoeft niet zo verwijfd te reageren
0 kudos 2026-05-31 04:13:07 door Youtoo op Dumpert Schatkamer: Snij nooit een ... aan
-weggejorist en opgerot-
13 kudos 2026-05-31 03:17:40 door Broek der Broeken op Dumpert Schatkamer: Homo's
@shakaplayer | 31-05-26 | 05:12: En ook hier vertel je niet het hele verhaal. Uit hetzelfde artikel: "Daarnaast waren de rechten met de oorspronkelijke Britse makers niet geregeld en ook niet met het gebruikte fotomateriaal. Ook de gasten hebben vaak geen toestemming gegeven voor extra verspreiding, somt de zegsvrouw op."
30 kudos 2026-05-31 03:12:16 door shakaplayer op Dumpert Schatkamer: Homo's
"De reden: Volgens de productiebedrijven passen bepaalde grappen en uitspraken van vroeger niet meer in de huidige tijdsgeest en kunnen ze uit de context worden getrokken. Men was bang voor reputatieschade voor de betrokken presentatoren en teamcaptains." ©RTL news
-2 kudos 2026-05-30 21:43:20 door Aarsveer op Klootviool, ff stukje touren
Klopt! En die people doen Franse robots na…
1 kudos 2026-05-30 20:11:14 door Cochin op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Het gaat hier om vermakelijke filmpjes.
En het interesseert mij en menigeen geen reet waarom ze er op staan, als we maar even kunnen ontsnappen aan de waan van de dag.
3 kudos 2026-05-30 17:23:03 door Broek der Broeken op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Ik niet, maar veel reaguurders blijkbaar wel gezien de gepikeerde reacties die er zijn.
-3 kudos 2026-05-30 16:26:36 door Nordic_Stalker op Dumpert Schatkamer: Vuurwerk afsteken
Sinds wanneer zie jij Dumpert als een betrouwbare nieuwsbron?
Stoere praat hoor, maakt echt indruk.
Man, waar maak je je druk om...
19 kudos 2026-05-21 19:53:26 door MC-Hemorrhoid op Eis: vier jaar cel voor wegenwachter (60) die dief doodreed in Eindhoven
Noodweerexces, of maximaal doodslag. Het is moord als je het allemaal vantevoren gepland hebt.
4 kudos 2026-05-21 19:42:31 door Broek der Broeken op Eis: vier jaar cel voor wegenwachter (60) die dief doodreed in Eindhoven
@Ilovedixi | 21-05-26 | 21:38: En daarom vind ik het ook beroerd dat ze hier niet het hele artikel plaatsen: https://nos.nl/l/2615294...
-4 kudos 2026-05-21 19:38:33 door Ilovedixi op Eis: vier jaar cel voor wegenwachter (60) die dief doodreed in Eindhoven
Dat maakt de uitslag wel wat anders
-5 kudos 2026-05-21 19:35:34 door Robin_van_Pepsi op Eis: vier jaar cel voor wegenwachter (60) die dief doodreed in Eindhoven
Helemaal mee eens.
1 kudos 2026-05-16 17:10:09 door Rugged op Polariseren kan je leren
@Broek der Broeken | 16-05-26 | 17:14: Tuurlijk want alle ellende kan alleen maar komen van rechts, en linkse mensen hebben nog nooit iemand wat aangedaan zeker? Pim is toch zeker weten wel vermoord door een extreem linkse dierenactivist met een kantoor dat vlak naast GL zat in die tijd...
En er zijn zeker rechtse mensen die echt problemen veroorzaken, maar ga nu niet doen alsof links nooit wat fout heeft gedaan. Jij weet net zo goed dat het niet zo zwart/wit is als jij nu schetst Broekje.
0 kudos 2026-05-16 15:14:52 door Broek der Broeken op Polariseren kan je leren
@De_Pinkel | 16-05-26 | 16:37: Flauwekul. Twee jaar geleden viel de democratie de populistische kant op, en toen hebben de Hofmannetjes van deze wereld niet de partijkantoren van de PVV en BBB in brand gezet. Maar nu D66 aan de macht is zijn bij hun partijkantoor al een keer de ruiten ingegooid en is er een aanslag met een vuurwerkbom geweest waarbij het een klein wonder is dat er geen doden zijn gevallen.
-3 kudos 2026-05-16 14:41:30 door JointjesEnLanderbrau op Polariseren kan je leren
Je bent echt de broek der broeken, want in geen enkele broek zit een greintje verstand! Ze gooien niet voor de woningmarkt of om gewoon lekker te rellen, maar omdat we al 7 jaar bezig zijn met 'oorlogsvluchtingingen' binnen te hengelen. Het is een Verdienmodel geworden in plaats van hulpverlening! Jij SCHIJT IN JE BROEK om voor de waarheid op te komen
3 kudos 2026-05-16 14:38:26 door Broek der Broeken op Leraren worden wijzer
@WhySoSeriousss | 15-05-26 | 22:20: Ja, bedankje voor de bijbel, niet voor het geld. En de kerk int alleen maar? Dan ben jij duidelijk nog nooit naar de kerk geweest. Sjongejonge, denk je nou echt dat ik als ex-kerkganger dit gedroomd heb en dat jij dit van achter je toetsenbord wel beter zal weten.
.
@Routine | 15-05-26 | 23:43: Ja, als je lid bent van een protestante kerk dan is de bijbel lezen wel een dingetje ja. Dat gelovigen niet blindelings achter de pastoor aanlopen maar zelf zich verdiepen in het geloof is zeg maar de hele kern van de reformatie, dus dan wordt er wel van je verwacht dat je eens de bijbel gaat lezen.
.
Jeetje, wat een gepikeerde escalatie om niets in de reacties. Sommigen vinden het net zoals jij een puur persoonlijke kwestie, maar er zijn ook veel mensen die het graag in georganiseerder verband doen zodat ze steun hebben aan elkaar en aan een voorganger die er meer van weet. Ik ben zelf niet gelovig meer en heb al jaren geleden de kerk achter me gelaten, maar mogen mensen in dit land nog zelf bepalen hoe ze hun geloof belijden?
4 kudos 2026-05-16 14:37:48 door De_Pinkel op Polariseren kan je leren
Volgens mij is het probleem juist wanneer het democratisch verhaal de Tim Hofmammetjes van de wereld niet aan staat/ anders dan hun willen, iedereen het juist verkeerd doet en alles moet negeren. Democratir komt hen alleen goed uit wanneer het hun kant op gaat.