DumpStats voor krabbegat

137,929 +144660 -6731

Kudos

#270 (Top 0.1005%)

Kudos/dag 24.87
Kudos/reaguursel 51.52
Meeste kudos op 1 reaguursel 4464
Minste kudos op 1 reaguursel -328

2,677

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.48
Topreaguursels 53
Woorden per reaguursel 22.4
Reacties per reaguursel 0.61
Meeste reaguursels op 1 dag 15
Aantal x weggejorist 20
Gestart op 10-02-2009

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2024-03-27 10:14:20 door Zjwikhoofd op Alles wat Frans Timmermans doet, mislukt
@timmey | 27-03-24 | 00:35: Sorry, maar dit is echt onzin. De huidige crisis ligt voor een groot gedeelte bij de VVD. Stef Blok heeft van de woningmarkt één grote puinzooi gemaakt. Het was ook de VVD die zo'n fan was van de verhuurderheffing. Iedereen moest een eigen woning hebben en huren moest ontmoedigd worden. Het resultaat: een woning verhuren werd vaak zo duur dat niemand het meer waard vond huurwoningen te bouwen. En het is ook de VVD die tijdens de verkiezingscampagne hele grote praatjes heeft over het inperken van migratie, maar na de verkiezingen de goedkope arbeid voor bedrijven toch wel fijn vindt. Rutte brak met zijn kabinetten migratierecord op migratierecord.

1 kudos 2024-03-26 23:35:42 door timmey op Alles wat Frans Timmermans doet, mislukt
@die panzer.. je kan het beleid van de vvd /rutte kabinetten rechts gaan noemen maar dat is niet helemaal de waarheid. Hoewel links rechts denken er zwart wit is en misschien de lading niet dekt kunnen we wel spreken van de afgelopen jaren dat er wel links achtig beleid is gevoerd. Immers de EU heeft meer macht(vergroting overheid), we hebben daardoor juist meer socialisme ervaren. Asielzoekers bleven maar binnenstromen, de eigen overheid is gegroeid, er waren klimaat en stikstofplannen gemaakt, er is subsidie en aandacht naar NLse cultuurhaters gegaan. Er is een meer globalistisch dan nationalistisch beleid gevoerd. De belasting op boodschappen en energie daarintegen zijn voor arme mensen relatief hoog, dat is misschien rechts te noemen? Subsidies zijn vaak links, maar de afgelopen jaren hebben rijke mensen subsidies voor hun EV's en dergelijke gehad. Is dat links of rechts?

-3 kudos 2024-03-26 21:56:49 door DiePanzerVorwaerts op Alles wat Frans Timmermans doet, mislukt
Gut ja, 6 mei 2002. Dan is het prima dat we nu door ruim 20 jaar rechts belwleid met een womingnood en een asielcrisis zitten. Maar dat is allemaal de svhuld van links want links en 6 mei 2002.

-21 kudos 2024-03-24 12:04:54 door DeOmgekeerde_Wereld op Walter zingt voor Mike
Waarom haten op personages? Haten op acteurs.. prima! Die sukkel van een Aaron Paul stond toch een keer op een BLM propaganda filmpje, net na de dood van Floyd en de onterechte gevangenschap van Derek Chauvin?

2 kudos 2023-12-12 15:54:11 door Benzepa op Petje zoekt ruzie met verkeerde bollie
Bij tuig kan je het niet zeker weten. Hij noemt een man die priveleges heeft nigger. Dan verdien je het ook wel om zo toegetakeld te worden.

4 kudos 2023-12-12 15:34:39 door Tramhalte op Petje zoekt ruzie met verkeerde bollie
Verrek pagulane je hebt gelijk. Maar we bedoelen beiden hetzelfde. Die halve tia die je oploopt als je weer eens een knoeperd van een dt-fout tegenkomt.

-2 kudos 2023-11-26 09:13:59 door B6 op Voetbal vs F1
Precies de rede waarom ze bij Mercedes beter zouden kunnen gaan voetballen

6 kudos 2023-11-25 20:52:35 door Ienni op Voetbal vs F1
Kijk uit he je ging over de lijn

12 kudos 2023-11-23 07:54:36 door Suretap op PVV-stemmer legt uit waarom hij Greet stemde
Kritisch op links zijn maar totaal geen kritiek op het eigen rechts. Dat vind ik wel gevaarlijk. We moeten met z’n allen kritisch zijn en blijven op alles wat regeert en bepaald, ook op eigen partij. Geert zal nu behoorlijk in de schijnwerpers komen en dat is ook goed, dat houdt hem scherp. We zijn een democratie en daarvoor is een kritische blik essentieel. Zowel positieve kritiek als negatieve kritiek. Ik ben benieuwd of het een leuke oom of een verschrikkelijke ome Geert gaat worden.

9 kudos 2023-11-15 12:19:58 door Uhm_ok op Marcel van Roosmalen over de klimaatmarskaping
Jij slaat de spijker op zn kop!
En de weldenkende meerderheid van werkend Nederland heeft helemaal geen tijd voor deze onzin en gaat er zo dan maar in mee? Waar trekt weldenkend nederland de lijn, is die er uberhaubt?

26 kudos 2023-11-15 10:19:32 door geenspam op Ook Schiphol nu bezet door Pro-Palestina demonstranten
@dumperttjo | 15-11-2023 | 11:13:
grappig dat we bij de pro-palestina protesten geacht worden genuanceerd te zijn en ze niet anti-semitisch op te vatten, maar alles wat ruikt naar kritiek op immigranten en/of islam wordt wel direct opgevat als islamofobie en/of racisme. Beetje dubbele standaard vind je niet?

30 kudos 2023-11-15 10:18:38 door chicaree op Ook Schiphol nu bezet door Pro-Palestina demonstranten
Dit is veel erger. Ze zeggen "weg met alle Joden", en de methode laten ze in het midden. Maar we weten allemaal welke reputatie ze hebben. Wilders zegt "minder" (dus niet iedereen) en heeft veelvuldig gezegd dat als je mee doet in de samenleving en je je conformeert aan onze normen en waarden, je net zo welkom bent als ieder ander. Er zijn dan ook flink wat mensen met een niet westerse achtergrond, die wel keihard hun best doen en juist op Wilders stemmen. Want die zien ook hoe uitschot het voor hen verpest.

21 kudos 2023-10-30 17:06:17 door krabbegat op NRC-journalist haat Israëlische recepten
@klokjerond | 30-10-2023 | 17:51: Je hebt absoluut een punt. Ik reageer ongenuanceerd op een ongenuanceerde journalist van het NRC. Echter heb ik al langer mijn twijfels bij deze krant en met name de kant die het vaak kiest .Dit was voor mij de druppel. En die polarisatie is er al een tijdje, daar gaan jij en ik niets meer aan veranderen. Scroll even door de comments en je ziet wat een hele hoop Nederlanders denken maar niet meer durven zeggen. Met name door kranten als het NRC die alles wat niet in het linkse narratief past wegzetten als racistisch, seksistisch of xenofoob. (Over polariseren gesproken).

9 kudos 2023-10-30 16:51:04 door klokjerond op NRC-journalist haat Israëlische recepten
Dit betreft één bericht dat gericht is aan één journalist. Een vergelijk met een krant die als organisatie en met veel medewerkers fout zaten in de tweede wereldoorlog gaat dan ook compleet mank. Jouw generaliserende bericht echter, voegt weer een steentje bij aan polarisatieprobleem. Ik ga niets negatiefs tegen jou persoonlijk zeggen, maar hoop dat je in het vervolg eerst nadenkt voordat je iets roeptoetert.

5 kudos 2023-10-24 01:51:43 door DaarZitWelWatInJa op Waarom op Wilders gestemd?
@machine86 en geluk laat de pvv wel dingen doorrekenen... Als er één populistische partij is die een hele begroting uit hun duim zuigen, dan is het de pvv wel. Het enige positieve wat ik van Wilders kan noemen is dat hij humor heeft en een moedig man is door te blijven staan na decennialang doodsbedreigingen. Buiten dat is het gewoon een snoepverkoper, die niet verder dan de havo is gekomen. Toen heeft hij een pretstudie gedaan bij een stichting. Nee, als je wil dat Nederland binnen raptempo naar de klote gaat, moet je vooral op de pvv stemmen... Hun economisch beleid is een sprookje en hooguit gelogen. Ze geven structureel veel meer uit dan dat er binnenkomt. Ja, dan kan ik het ook. De Aow leeftijd moet omlaag, de belastingen moeten omlaag, meer blauw op straat en meer geld naar onderwijs. Allemaal leuk en aardig maar hoe dacht Greet dit te verwerkelijken? HOE DAN?! Nee, Greet is een smerige snoepverkoper, die alleen in de tweede kamer zit om zijn eigen portemonnee te spekken, want in het bedrijfsleven zou hij geen kut bereiken.

7 kudos 2023-10-23 17:16:42 door Gelehesje op Waarom op Wilders gestemd?
Maar de PVV is nogal een stuk linkser dan de VVD.
Anti-migratie, minderminderminder, vol=vol etc heeft helemaal geen fluit met links-rechts te maken.

1 kudos 2023-10-23 16:17:35 door banaaninkont42 op Waarom op Wilders gestemd?
@Machine86 | 23-10-2023 | 11:29: PVV heeft ook geen premier eigenschappen, Geert heeft vaak genoeg gezegd dat hij geen premier wil worden. Niemand wil ook met de PVV in de coalitie helaas.

-1 kudos 2023-10-23 10:59:52 door altijd-guus op Waarom op Wilders gestemd?
@TrustMeImAnEngineer | 23-10-2023 | 12:21: Hé eindelijk iemand die wel nog nadenkt en niet achter de gillende meute aanhobbelt.
Het hele migratieprobleem los je niet op door je achter de dijken te verstoppen. De retoriek van de grenzen sluiten en dan houdt het wel op is nergens op gestoeld. Dan zouden we dus weer een fysieke grens op moeten trekken en die ook zwaar gaan bewaken. Dat is niet alleen financieel niet haalbaar, maar ook praktisch onmogelijk. Daarnaast heeft het gigantische gevolgen voor ons als handelsland. We gaan dan weer een douaneregime krijgen met wachtrijen aan de grens, gevolg is dat de haven van R'dam dan wel kan sluiten, want de schepen varen dan wel naar Hamburg of Antwerpen. Nou ja, je snapt het, het zou een absolute ramp worden voor onze economie. Net als de Gulden weer terug, uit de EU stappen ect. Ik zeg ook niet dat de huidige situatie geweldig is, maar het PVV alternatief is het vele malen erger.

3 kudos 2023-10-23 10:44:47 door Dumpertlurker op Waarom op Wilders gestemd?
Gaat niet gebeuren. Dit riedeltje horen we voor elke verkiezingsronde weer, en telkens stemt de massa op nepcentraal VVD en co. Die partijen die zich tijdens de verkiezingen wat rechtser opstellen maar in werkelijkheid zo links als de pest zijn.

-2 kudos 2023-10-23 10:33:20 door Nonamed op Waarom op Wilders gestemd?
@nlnoob | 23-10-2023 | 11:30: ik vraag me af wie heeft verzonnen dat Frans premiers kandidaat is. Toen dit voor het eerst werd gezegd stond de pvda/gl nog laag. Nu iedereen dit overneemt lijkt het ineens niet volkomen onrealistisch. Zou ik overigens niet blij van worden.

-13 kudos 2023-10-23 10:21:03 door TrustMeImAnEngineer op Waarom op Wilders gestemd?
@altijd-guus: helaas heb je gelijk over die egoïstische VVD'ers. Financieel zou ik tegenwoordig in dezelfde categorie vallen, ik weiger alleen ook zo te stemmen vanuit principe. Ik betaal liever zelf meer belasting voor een eerlijker (en simpeler!) Systeem voor iedereen. Dan kom je automatisch uit op links. Terug naar migratie; veel rechtser dan nu kan eigenlijk nauwelijks; besef dat zélfs een PVV-dictatuur migratie niet significant zal afremmen. Daarvoor zijn we toch gewoon afhankelijk van de grillen (oorlogen) in het buitenland. Migranten mogen legaal al nauwelijks Nederland in; ze komen vooral illegaal hier naartoe en die ga je niet kunnen stoppen. (De legale stroom zijn puur de hoogopgeleide kennismigranten, en die moeten blijven werken om hier te mogen blijven, dus hoe erg is dat nou? Het 2e deel, gezinshereniging, is een basis mensenrecht en kán je dus als land niet weigeren)

40 kudos 2023-10-23 10:16:40 door Erikjan79 op Waarom op Wilders gestemd?
@Reageer_akkoord | 23-10-2023 | 11:36:
"de reguliere partijen komen niet verder dan wat populistisch gemompel".

Deze is zo ironisch, dat het geniaal is.

-3 kudos 2023-10-23 09:43:19 door altijd-guus op Waarom op Wilders gestemd?
Zodat ze zich naast de teleurgestelde PVV kunnen scharen? Wel nee, Pieter en caroline gaan de resttanden van D66 en het CDA en een beetje VVD verdelen, maar ik denk dat de VVD gewoon weer de grootste gaat zijn. De achterban van de VVD is hardnekkig en heeft doorgaans geen last van al die crisissen die er voor de rest wel vervelend is. Woning crisis? Boeiend, hun vastgoed wordt alleen maar meer waard en hun beleggingen doen het prima. Klimaat? Die mensen hebben het geld voor die maatregelen gewoon en hebben ook ontdekt dat als je je huis goed isoleert het gewoon prima loont, maar je moet wel eerst investeren, iets wat de rest niet kan, want lenen maakt het een stuk minder lonend. stikstof? boeiend, boeren probleem. enz...al die crisissen raakt hen niet en los van die crisissen heeft rutte het prima gedaan, dus hoppa, we gaan weer op de VVD stemmen.

9 kudos 2023-10-23 09:36:31 door Reageer_akkoord op Waarom op Wilders gestemd?
Er moet echt wat veranderen, de reguliere partijen komen niet verder dan wat populistisch gemompel dat bij de formatiegesprekken al zal sneuvelen. Dus soms moet je een stap te ver gaan om echt wat teweeg te brengen, niet omdat je er nou 100% achter staat maar om in de politiek een verandering te forceren.

5 kudos 2023-10-23 09:33:26 door nlnoob op Waarom op Wilders gestemd?
Ik denk dat Pieter zomaar een de grootste kan gaan worden 22 november. Veel boze (teleurgestelde) VVD’ers die het nu een station verder naar het midden zullen gaan zoeken in combinatie met wat voorbeeldjes van grote fouten van het kabinet en onrealistische politiek van de oppositie.