2,448 +3192 -744
Kudos
#22258 (Top 8.1004%)
Kudos/dag | 0.89 |
Kudos/reaguursel | 51 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2764 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -162 |
2,448 +3192 -744
Kudos
#22258 (Top 8.1004%)
Kudos/dag | 0.89 |
Kudos/reaguursel | 51 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2764 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -162 |
48
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.02 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 26 |
Reacties per reaguursel | 0.73 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 17 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 05-05-2017 |
Kudoverloop over tijd
4 kudos 2024-10-14 17:31:57 door Blitz51 op Tesla autopiloot moet keuze maken
Egaal voetpad? Liggen smerige kinderkopjes als voetpad: piata sfatului 22 brasov
4 kudos 2024-06-15 21:44:04 door DiePanzerVorwaerts op De beste supporters van het EK
Dat is een leugen, en dat weet je best.
Bij deze:
"A fact check carried out by the Reuters news agency in February concluded that the clip misrepresented Mr Yousaf's comments by suggesting he had been arguing that Scotland contained too many white people.
Reuters said: "Yousaf's speech was given as part of a wider discussion about racial injustice and the lack of people of colour in positions of power in the Scottish Parliament and government.
"The speech did not assert that white people make up too large a proportion of Scotland's overall population."
Mr Yousaf gave his speech the month after the murder of African-American George Floyd on a Minneapolis street sparked worldwide protests against racism and excessive use of force by police.
Mr Yousaf, who was justice secretary at the time, told MSPs that the country had to "accept the reality and the evidence that is in front of us, that Scotland has a problem of structural racism".
He went on to say "in 99% of their meetings I go to, I am the only non-white person in the room".
0 kudos 2024-06-11 07:45:55 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Oerke: Iwab.
-2 kudos 2024-06-10 23:53:18 door Robert_Dn_Hero op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
vinden ze leuk hier ja, die halvenbak fascisten....
-4 kudos 2024-06-10 20:07:24 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@GSven Jahaha zonder te zeggen waar ik mezelf tegenspreek uiteraard. Eerste reactie klopt nog steeds 100%.
Thinking is hard, that's why so few people do it.
2 kudos 2024-06-10 19:40:11 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Oerke: nee, je krabbelt terug na beargumenteerd tegengeluid. Hiervoor was je een stuk minder genuanceerd.
-4 kudos 2024-06-10 19:04:07 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@GSven Als je zo wordt aangepakt omdat je een papiertje op straat gooit of toevallig op een boef lijkt, en dat gebeurt wel weens, dan mogen omstanders daar METEEN vragen over stellen, punt. Als agent heb je daar professioneel mee te dealen, niet altijd makkelijk. Maar we weten het voorafgaande dus niet.
Ik zei eerder juist dat het mij ook beter lijkt om afstand te houden en te filmen, maar begrijpend lezen is nog een beetje moeilijk geloof ik.
1 kudos 2024-06-10 18:37:49 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Oerke: het moment van vragen stellen is nogal belangrijk. Dit was duidelijk niet het goede moment. 99% Van de mensen begrijpt dat. Jij niet en die vrouw niet. Hoor je toch bij de 1%.
-5 kudos 2024-06-10 18:35:12 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@GSven Goed lezen. Ik snap ook best dat agenten er niet naar hoeven te HANDELEN, dat zou een chaos worden.
Maar burgers mogen agenten vragen stellen en als het een agent met zelfbeheersing was geweest had hij bovenstaande in verkorte vorm kunnen zeggen, of niks zeggen en rustig mevrouw naar achteren manouvreren. Wat jij beschrijft (afstand houden en filmen) is inderdaad beter maar dat gebeurt niet altijd. Mensen, emoties. Dan moet de agent de situatie goed inschatten, dat is z'n werk en terecht een cruciaal deel van de politie opleiding, situaties goed kunnen inschatten, proportioneel handelen.
2 kudos 2024-06-10 18:14:41 door draakvaak op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Evluk_ret | 10-06-24 | 19:23: Gratis wijze levensles met een nooit meer vergeten momentje. Mocht je ooit nog een keer twijfelen voel dan even 2 keer aan je linker hand :)
5 kudos 2024-06-10 18:11:53 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Oerke: nee. Echt niet. Het gaat de burger geen zak aan. De aanhouding wordt getoetst en de verdachte heeft voldoende andere waarborgen in het verdere proces die zijn rechten veiligstellen met ultimo een rechter. In situaties zoals in dit filmpje kun je als burger maar 1 ding doen om te helpen. Ga weg door meer dan voldoende afstand te houden. Film desnoods vanaf die afstand, maar ga geen agenten aanspreken. Het helpt simpelweg niet, want zodra iemand is aangehouden MOGEN de agenten niet meer terug. De verdachte MOET geleid worden voor een hulpofficier van justitie. Dat is verplicht. Een discussie ter plaatse heeft dus GEEN ENKELE ZIN. Echt niet. Kap met je betweterige gelul, want je hebt er geen zak verstand van.
-7 kudos 2024-06-10 17:55:23 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@GSven | 10-06-24 | 11:42: Als de politie iemand om vrijwel niets hard aanpakt, en dat gebeurt gewoon wel eens, dan mogen burgers daar vragen over kunnen stellen, meteen ter plekke, zolang dat niet op een agressieve manier gebeurt. Deze dame heeft duidelijk geen agressieve houding. Dan loop je er heen en zeg je: mevrouw ietsjes achteruit alstublieft.
Heeft die jongen net 3 mensen neergeknald, ja dan is het een ander verhaal en zou dit gerechtvaardigd kunnen zijn.
Dus ja, het maakt wel degelijk uit.
5 kudos 2024-06-10 17:42:27 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Oerke: het doet niet ter zake of de aanhouding terecht is. Zodra iemand is aangehouden dan is er maar 1 weg mogelijk en dat is naar de hulpofficier van justitie (meestal op het bureau) en deze zal toetsen of de aanhouding terecht (rechtmatig) is. Deze toets wordt in elk geval niet gedaan door willekeurige personen op straat. Echt niet. Dus ga gewoon weg. Een kind snapt dat.
-9 kudos 2024-06-10 17:39:09 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@Evluk_ret | 10-06-24 | 11:23: Kijk zelf nog es goed, nadat er 'afstand houden' wordt geroepen gaat ze niet meer naar voren.
-11 kudos 2024-06-10 17:37:45 door Oerke op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
@GSven | 10-06-24 | 11:26: Dat blijkt dus niet uit het filmpje. Je weet niet of de arrestatie terecht is, we kunnen wel gaan gokken maar dat weet je gewoon niet.
30 kudos 2024-06-10 17:27:33 door Shakemaestro op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
Hiermee geeft de politie gewoon een helder signaal af dat ze echt slaan als je te dichtbij komt. Niks mis mee.
38 kudos 2024-06-10 17:26:48 door GSven op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
Ze heeft daar helemaal geen zak te zoeken. Toch staat Ze daar met haar bijdehante muil vooraan te schreeuwen en te wijzen. Laat de politie lekker haar werk doen en GA GEWOON WEG. Hoe moeilijk is het?! Hoe ongelooflijk dom moet je zijn als je dat niet begrijpt. Rot gewoon op met je gejank.
46 kudos 2024-06-10 17:23:04 door Evluk_ret op Agent breekt met wapenstok hand vrouw
Voor je zelf losgaat kijk eerst het filmpje goed. Ze stapt duidelijk naar voren. Daarna blijft ze stil staan;)
3 kudos 2024-04-16 18:03:22 door Lifecanbesimple op Iranmeisje heeft wat te zeggen
Dat accentje is echt wel heel geil hoor.
18 kudos 2024-04-16 17:58:59 door lamlul007 op Iranmeisje heeft wat te zeggen
Jij ook al afgestudeerd aan de Instagram School of Law?
3 kudos 2024-04-16 17:30:03 door Zing-vecht-huil-bid op Iranmeisje heeft wat te zeggen
Dit is te ingewikkeld om goed te begrijpen. Wordt je meegesleurd met de propaganda of spin dockters. We zullen er nooit uitkomen.
20 kudos 2024-04-16 17:03:59 door Pasta_Fari op Iranmeisje heeft wat te zeggen
Haha, ik zou een paar honderd raketten afvuren nou niet echt diplomatie willen noemen.
1 kudos 2018-12-04 18:18:29 door Mr.MonK op Rundfunkboys bij Pauw over de TopZoveel
Maandtoppers kan met de App
1 kudos 2018-09-16 19:48:20 door Ad Hominem op Koning Ibracadabra
Heb me wild aan hem geërgerd die eerste tijd bij Ajax. En ineens begon het te lopen.
0 kudos 2018-08-18 02:42:38 door OpperGek op Pieter Derks heeft een brief geschreven
@ Oerke | 17-08-18 | 15:43 \r
\r
Alles werkt voor de uber-rijken. Het is weer het aloude liedje waarin wordt verkondigt dat de mannen met het grote geld zoveel mogelijk moeten worden vrijgelaten omdat dat ons allemaal op lange termijn zo veel helpt. Net zoals een Rutte die zegt dat we multinationals tegemoet moeten komen met belastingregeltjes want anders zouden ze hier wel eens weg kunnen gaan en dan "loopt Nederland zo veel geld mis". Nee, Nederland loopt NU al zo veel geld mis omdat dit soort figuren de hand boven het hoofd wordt gehouden. En zo is het ook met gerzondheidszorg. Hier is de standaard niet hoog genoeg omdat de doktoren niet genoeg verdienen? Hoeveel is dan wel niet genoeg? Moeten ze iedere keer dat ze iemand genezen een nieuwe Ferrari kunnen kopen? Of waar hebben we het hier over? Op een gegeven moment heeft het niets meer met goed werk leveren te maken maar is het pure geldharkerij. En ja, ik ben daar tegen. Zeker als we hier in NL nog steeds een systeem hebben waarin we verplicht zorgpremie moeten afdragen, maar aan de andere kant je voor steeds minder in aanmerking komt als je daadwerkelijk zorg nodig hebt.
0 kudos 2018-08-17 13:43:38 door Oerke op Pieter Derks heeft een brief geschreven
@OpperGek Je gaat er vanuit dat er nu vrije markt is maar dat is niet zo, ook in de VS niet en dat zegt Yaron ook duidelijk. Alleen het kleine stukje voor de uberrijken werkt het en zijn punt is dan ook aan het eind (6:09): Dit beschikbaar maken voor iedereen doe je niet door gezondheidszorg te socialiseren.
3 kudos 2018-08-17 12:20:22 door OpperGek op Pieter Derks heeft een brief geschreven
Klinkt logisch, maar dat wil niet zeggen dat het in de praktijk goed werkt. Deze man verkondigt in het filmpje dat na verloop van tijd de kwaliteit omhoog gaat, en de prijzen omlaag. Maar dat laatste gebeurt nou dus juist niet. En ik verdenk de sector er sterk van dat ze met elkaar hebben afgesproken dat de prijzen niet omlaag gaan, maar gelijk blijven of zelfs stijgen. Want die instanties weten ook dondersgoed dat iemand die ziek is toch wel betaalt om een kans te hebben op overleving. Heb je de kosten van verschillende behandelingen in de VS wel eens bekeken? Als je daar kanker krijgt bijvoorbeeld ben je in wezen gewoon failliet. Is dat ook de "prachtige werking" van de privatisering? Het is dus duidelijk geen kwestie van het 1 of het ander, maar een goede balans tussen de twee.
-1 kudos 2018-06-13 12:59:00 door robotkop op Öztürk is een gevaarlijke gek
Ja, spijker op z'n kop. \r
Ik vind het zo extreem geruststellend dat de gemiddelde reaguurder/NUjij-er/Televager/Facebooker NIETS te zeggen heeft.
4 kudos 2018-06-13 10:52:46 door StuimigWeertje1 op Öztürk is een gevaarlijke gek
Jaaa, die was briljant hè! Ik vond het al zo gek dat ie niet op deze site belandde. Fijn dat je er naar verwijst.
0 kudos 2018-04-30 22:28:24 door MikeMe op Het is altijd de schuld van vrouwen
Duidelijk dat die gast ging kopen bij de dealer van de andere... ze hadden moeten vinden ipv staande houden.
57 kudos 2018-04-30 21:33:37 door RocknRolla80 op Het is altijd de schuld van vrouwen
niemand heeft nog een fluitketel ... stel waterkokers
68 kudos 2018-04-30 21:17:49 door .Daap op Het is altijd de schuld van vrouwen
hij vraagt waar het vandaan komt, fluitketel!
0 kudos 2017-05-05 10:46:09 door Oerke op René over de #Reetengate
Ja ben hard op zoek naar die advertenties maar zie ze niet, potdikkie,voor 't eerst in m'n leven op zoek naar een banner.
-4 kudos 2017-05-05 06:42:30 door mr.rundvlees op René over de #Reetengate
Volgens mij heeft het alleen zin als je dan ook nog op de klikt, dus doe dat.
9 kudos 2017-05-05 06:42:01 door a9b2b1 op René over de #Reetengate
Idem. En ook klikken op die banners. Hertzberger zal haar 7.50 niet krijgen.