196 +696 -500
Kudos
#64611 (Top 23.4550%)
Kudos/dag | 0.04 |
Kudos/reaguursel | 2.25 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 87 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -103 |
196 +696 -500
Kudos
#64611 (Top 23.4550%)
Kudos/dag | 0.04 |
Kudos/reaguursel | 2.25 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 87 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -103 |
87
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.02 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 51.2 |
Reacties per reaguursel | 0.77 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 16 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 04-02-2011 |
Kudoverloop over tijd
6 kudos 2024-02-06 18:28:39 door Gelehesje op Medelijden met de Palestijnse Heaumeau's
Met oudjaarsavond stonden ze bij de Erasmusbrug "From the river to the sea" te zingen. Dat is de vriendelijke versie van "Kill all the jews", inhoud is exact hetzelfde, tekst alleen anders. Het is gewoon de songtext van Hamas die ze bij die protesten lopen te chanten.
Heeft niets met steunbetuiging aan de arme bevolking te maken, als je die onschulige bevolking echt zou steunen, zou je anti-Hamas zijn, en dat is vrijwel niemand aan de pro-Palestijnse kant.
0 kudos 2024-02-06 17:51:24 door Erwaseenseen op Medelijden met de Palestijnse Heaumeau's
Tegenwoordige tijd. Wel eens van gehoord? De rest van je foute taalgebruik krijg je cadeau.
5 kudos 2024-02-06 17:48:29 door NLmichiej op Medelijden met de Palestijnse Heaumeau's
Nu betwijfel ik gezien zijn reactie of dit bij deze jongen het geval is, maar verder wat je zegt. Zoveel mensen denken alleen maar in zwart-wit. Je bent voor of tegen. Homo of hetero. Palestijns of Israëli. Moslim of Jood. De overgrote meerderheid zit in het grijze gebied daartussen.
4 kudos 2024-01-08 19:03:46 door fubardumpert op Dumpert medisch
Geslaagd!!.
1 kudos 2023-02-06 22:50:29 door BillyBilridder op Vrouwelijke atleet wil wat kwijt
Flapdrol
14 kudos 2023-02-06 21:34:19 door FrankReynolds op Vrouwelijke atleet wil wat kwijt
Droeftoeter
-8 kudos 2023-02-06 21:05:29 door Nourse op Vrouwelijke atleet wil wat kwijt
*geen enkele seksuele intentie
0 kudos 2022-10-22 16:04:07 door Skird op Mega Moskee in Jakarta stort in
Echt treurig dat mensen etegenwoordig geen spreekwoorden meer kennen en dan maar lafjes "iets met 'de pot', 'de ketel' en zwart zien" zeggen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zo moeilijk is het niet.
Groetjes,
De taalnazi.
3 kudos 2022-10-22 09:38:19 door Nourse op Welcome to internet nails.
Excuses! Internetbrowser deed raar. Verkeerde filmpje inderdaad!
2 kudos 2022-10-22 09:34:34 door vandeverkeerdekahnt op Welcome to internet nails.
@Chiel78 | 22-10-2022 | 11:22: Zijn dat niet de internet mensen?
9 kudos 2022-10-22 09:22:53 door Chiel78 op Welcome to internet nails.
Vind ik ook vervelend, maar ik hoop vooral dat die dames van internet nails op tijd buiten waren.
15 kudos 2022-10-22 09:17:07 door DoorninhetOog op Welcome to internet nails.
Ik denk verkeerde filmpje.
5 kudos 2022-07-01 09:00:24 door Zjwikhoofd op Nu op station Maastricht
Helemaal mee eens. Ik vind wat sommige reaguurders hier schrijven echt schaamteloos. Het reaguursel van stoftotnadenken springt er echt bovenuit. We weten gewoon niet wat er aan de hand is. Het kan zwartrijden zijn, of een psychose. Maar als deze jongen psychische problemen heeft (en die kans is best aannemelijk), dan heeft hij steun en hulp nodig. Geen reaguurders die doen alsof ze alles precies weten en vinden dat hij zich moet gaan schamen. Laat het gewoon lekker bij de politie, zij weten wat er aan de hand is en kunnen erover oordelen.
14 kudos 2022-07-01 07:19:27 door stoftotnadenken op Nu op station Maastricht
Dat was optie 2
0 kudos 2022-05-24 20:22:15 door nog_niet_in_gebruik op Kom maar knullie
Jij moet de politiek in
1 kudos 2022-05-24 15:28:37 door Nourse op Kom maar knullie
Als hij er voor kiest om niet mee te lopen hadden ze hem gewoon kunnen slepen en het bokkenpootje achterwegen kunnen laten. Thats all I'm saying. Maar door dat te denken deug ik blijkbaar niet want het wordt als 'gepaste aanmoediging' gezien. Volgens mij sprak ik uit wat de wetgeving rondom geweldstoepassing door politie stelt en hoe hier in deze context onnodig van af werd geweken. Als je het daar niet mee eens bent, prima, maar het maakt je wel een beetje een fascist.
1 kudos 2022-05-24 14:42:54 door chris88fdf op Kom maar knullie
In Duitsland noemen ze mensen als jou ook wel een "Moralapostel"
0 kudos 2022-05-24 14:38:41 door FrankVeer op Kom maar knullie
@AKJR | 24-05-2022 | 16:17: Ik kan me niet voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn. Gewoon theater voor de camera.
1 kudos 2022-05-24 14:33:17 door Krapennat op Kom maar knullie
Heb jij een ander filmpje gekeken?
1 kudos 2022-05-24 14:33:15 door Sanjuro op Kom maar knullie
@Nourse Hou je waffel deugneus.
6 kudos 2022-05-24 14:24:50 door sniebone op Kom maar knullie
Wie niet horen wil moet maar voelen. Wat mij betreft mogen ze het nog veel harder aanpakken als iemand niet mee werkt.
6 kudos 2022-05-24 14:21:03 door Bankzakenman op Kom maar knullie
Knul krijgt meer dan eens de kans om zelf te lopen. Als je weigert helpen ze je even. Niks geks verder.
17 kudos 2022-05-24 14:18:21 door Kiuan op Kom maar knullie
Als je wordt meegenomen door de politie dan hebben ze je gevorderd om te luisteren en te volgen. Als je dan debiel gaat doen en ineens niet meer kan lopen, dan lijkt een kleine aanmoediging op zijn plaats. Misschien hadden de ouders van dit verwende jochie dat al een paar jaar eerder moeten doen, dan was hij nu misschien wel een kerel.
4 kudos 2022-05-24 14:18:11 door Catalisator op Kom maar knullie
gepast geweld. en dat is wat ik hier zie, tis een "dwangmiddel"geen agressie.
41 kudos 2022-05-24 14:17:03 door AKJR op Kom maar knullie
Als dit geweld is. Agent vraagt netjes of hij wil opstaan en meelopen. Die lamlul kiest er zelfs voor om niet te lopen. Tja, dan slepen ze je met een beetje pijn tot gevolg.
3 kudos 2022-05-24 14:16:11 door Sjaakk op Kom maar knullie
Oh boehoe.
41 kudos 2022-05-24 14:16:02 door Rohr. op Kom maar knullie
Ja natuurlijk. Hij wilde niet meelopen. Jij verwacht op handen gedragen te worden door het gezag terwijl je niet meewerkt?
0 kudos 2022-01-21 09:21:35 door BlackJoekel op Feestje op de fiets
Lekker hoor,
DJ Marky altijd goed.
Sommige kunnen gewoon niets waarderen :p
2 kudos 2021-06-24 15:30:57 door Zwiebeertje op Roddelpraat met Jan Roos
Die Indianentooi is het enige redelijke voorbeeld. Verder is cultural appropriation gewoon janken om het janken.
-2 kudos 2021-06-24 12:51:12 door Lars9780 op Roddelpraat met Jan Roos
Jan denkt gewoon te zeiken over iedereen maar kan zelf niks hebben.
-2 kudos 2021-06-24 10:53:03 door Nourse op Roddelpraat met Jan Roos
@LangeMeelworm | 24-06-2021 | 12:30: ik heb ook helemaal niet de overtuiging dat 'het westen' gelijk staat aan 'het kwade' of dergelijke. Als een andere cultuur dominant was geworden dan zal het niet veel anders zijn gelopen. Mijn hele punt ging over dat Jan zijn argumentatie waardeloos is, nog los van de inhoud. Haha, dat ik weinig support ging krijgen was ik mij al van bewust, maar dat was ook niet mijn doel. Ik merk dat ik vaak moeite heb met de zwart-witte benadering van bepaalde thema's op Dumpert, waar dit filmpje een prachtig voorbeeld van is. Dus ik wil ook graag af en toe een tegengeluid laten horen. Men hoeft het er niet mee eens te zijn maar dan wordt het iig ergens gelezen. Dank voor het aanhoren!
20 kudos 2021-06-24 10:30:38 door LangeMeelworm op Roddelpraat met Jan Roos
@Nourse | 24-06-2021 | 12:09: Wees niet zo'n balletje. Indianen hebben zelf ook compleet andere stammen uitgemoord en overal op de wereld is dat met verscheidene volkeren gebeurd. Slavernij is er niet alleen tegen donkere mensen geweest en die zus van Dennis is prima in staat zichzelf te verdedigen en weg te lopen als het echt te ver gaat. Ze doen het voor de show, ze hebben het erover dat het afgesproken werk is, als je zuur wilt doen moet je dat vooral doen maar verwacht niet dat het veel support krijgt.
-3 kudos 2021-06-24 10:09:08 door Nourse op Roddelpraat met Jan Roos
@Kelderfapper2.0 | 24-06-2021 | 12:03: Je kan er van vinden wat je wil, ik benoem alleen wat de kern van de discussie is en waar Jan aan voorbij gaat. Ik heb mijn eigen mening nog helemaal niet geuit dus die heb je dan verkeerd gelezen. En betreft het seksueel overschrijdende. Dat is gewoon de wet. Daar is weinig politiek correct aan en dient men zich gewoon aan te houden. Daar heb ik overigens wel een uitgesproken mening over: Jan is een viespeuk.
52 kudos 2021-06-24 10:03:45 door Kelderfapper2.0 op Roddelpraat met Jan Roos
Hou alsjeblieft op met dat politiek correcte gelul, iedereen moet rond kunnen lopen zoals hij of zei dat wil. Staat je dat niet aan pleur dan alsjeblieft op...
15 kudos 2021-02-25 14:47:16 door Nourse op Omnomnom
Excuses, correctie: Het zuurstoftekort komt niet door CO2 saturatie maar door vervuiling van rivieren in bepaalde delen van de oceaan. Maar de essentie van mijn boodschap klopt wel. Om nou gelijk als linkse gekkie te worden weggezet...
"The adoption of this behavior at this location might be owing to the oceanographic characteristics and the behavior of the prey species. The upper Gulf of Thailand is a hypoxic environment, except at the surface layer, because of the eutrophication caused by fresh water from several large rivers with considerable outflow of sewage into the sea. This eutrophication may limit prey species to the water surface. Therefore, Bryde’s whales need to target prey close to the sea surface."
Bron: https://www.cell.com/current-b...
12 kudos 2021-02-25 14:40:37 door ikbenoprechtbenieuwd op Omnomnom
@Kaas_is_baas | 25-02-2021 | 15:10: Haha man man man. Informatie over dieren == linkse gekkie? Wat ben jij dan? Vertel me eens hoe dit nu een "linkse gekkie" is als hij info en achtergrond geeft over het gedrag van die beesten in de video?
-31 kudos 2021-02-25 14:10:53 door Kaas_is_baas op Omnomnom
Linkse gekkies tegenwoordig overal
3 kudos 2021-01-08 13:57:31 door Nourse op Jezelf tegenspreken
*originele, excuses
4 kudos 2020-06-09 15:54:06 door Nourse op Stoere actievid met je drone
@JanSees | 09-06-2020 | 17:48: Dank
10 kudos 2020-06-09 15:48:52 door JanSees op Stoere actievid met je drone
https://www.youtube.com/watch?...
38 kudos 2020-06-09 15:42:43 door StheKing op Stoere actievid met je drone
Darude - Sandstorm
23 kudos 2020-06-09 15:21:30 door Raketijsje op Stoere actievid met je drone
https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ...
2 kudos 2020-06-09 15:21:19 door Hamlapjes op Stoere actievid met je drone
Ja!
52 kudos 2020-06-09 15:13:33 door spuit-12 op Stoere actievid met je drone
vast wel
1 kudos 2020-06-04 15:29:50 door 7an-Pau1 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@Nourse | 04-06-2020 | 14:54:
U heeft gewoon gelijk. Behoudens enkele specifieke strafbare feiten, zoals eerwraak, speelt etnische of culturele achtergrond geen causale rol bij criminaliteitscijfers. Als je filters naar werk, inkomen, opleiding dan zijn er nauwelijks verschillen.
-2 kudos 2020-06-04 15:26:59 door 7an-Pau1 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@Donbass_Irregular666 | 04-06-2020 | 14:45:
Jaha, jaha, maar stel nu eens dat het niet hypothetisch was.
https://www.youtube.com/watch?...
-1 kudos 2020-06-04 14:26:20 door Nourse op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@bacongangster | 04-06-2020 | 15:44:
Volgens mij zijn we het er beide helemaal over eens dat een slachtoffer rol aannemen niet wenselijk is en zeker niet als excuus kan worden gebruikt bij geweld. Geweld goed praten heb ik volgens mij niet gedaan (en als het zo is overgekomen zeker niet zo bedoeld). Mijn conclusie is iig dat gedrag neer komt op het individu en hoe deze om gaat met de omgeving waarin hij functioneerd. Gedrag beinvloed gedrag. Een groepscultuur waarin geweld wordt verheerlijkt en tegen de samenleving wordt geschopt vergroot het risico op geweld. Een (obewuste) vijandige houding vanuit de samenleving naar individuen omdat zij tot een etnische groep behoren kan dit ook doen. Dit is nooit een excuus voor het individu. Alle betrokkenen, het individu, mensen uit de directe omgeving en de samenleving als geheel hebben hierin dus een gedeelde verantwoordelijkheid. Zij staan in relatie tot elkaar.
-1 kudos 2020-06-04 13:44:08 door bacongangster op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
Ik heb het topreaguursel gezien en daar zijn we het over eens. Maar de rest van je bericht: Ik werk met veel donkere mensen met een migratie achtergrond die hoogopgeleid zijn. Er is niemand die daarvan opkijkt. Dit zijn mensen die net zo als ik van ver zijn gekomen (En redelijk succesvol zijn). Ik zie dat racisme nog aanwezig in Nederland, maar gebruik het niet als excuus dat je geen kans hebt in dit land. Gebruik het niet als excuus om criminaliteit goed te praten, want daar help je helemaal niemand mee. Er is een probleem in bepaalde gemeenschappen en er is een probleem met racisme. Er is niet één partij schuldig in dit verhaal.
3 kudos 2020-06-04 13:26:32 door Nourse op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@bacongangster | 04-06-2020 | 15:14:
Mijn reactie was op het topreaguursel maar deze zie ik nu niet meer staan? Mogelijk is deze verwijderd. Deze ging in ieder geval wel over de Nederlandse situatie. Volgens mij zeg ik niet dat geweldplegers slachtoffer zijn. Mensen die zich geweldadig gedragen zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Wat ik probeer te zeggen is dat er een verband lijkt te zijn tussen geweld en sociaal economische mogelijkheden. Mensen met een niet-westerse achtergrond hebben vaak minder geld en mogelijkheden om zich te ontwikkelen. Dit komt niet door luiheid maar onder andere door taalbarrieres en discriminatie op de arbeidsmarkt (en nog veel meer). Als mensen zich geisoleerd voelen van een samenleving is de kans groter dat zij zich geweldadig gedragen. En dan ontstaat er een patroon. Mensen met een migratieachtergrond komen vaker slechter in het nieuws, waardoor de discriminatie toeneemd, Dit zorgt weer voor meer isolatie en dus weer tot meer geweld. Dit is alleen te doorbreken als iedereen, inclusief de autochtone Nederlanders dit herkend en daar verandering probeerd aan te brengen. Racisme is daarin dus niet helpend.
4 kudos 2020-06-04 13:14:24 door bacongangster op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
En betreft de situatie in Amerika. De dader is blank het slachtoffer is donker. Zoals ik het zie in de media wordt het neergezet als de hate-crime van het jaar. Maar als een donker iemand dit bij een bij een blank iemand doet, is het gewoon maar een moord. Tuurlijk snap ik dat er meer onder zit (een stuk geschiedenis), maar met jouw beredenering zou alleen de betreffende agent de dader zijn, en zijn de demonstraties eigenlijk helemaal niet nodig. Want niet alle blanke agenten zijn moordenaars of verantwoordelijk.