DumpStats voor Nourse

209 +690 -481

Kudos

#63195 (Top 23.0006%)

Kudos/dag 0.04
Kudos/reaguursel 2.49
Meeste kudos op 1 reaguursel 87
Minste kudos op 1 reaguursel -103

84

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.02
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 51.7
Reacties per reaguursel 0.8
Meeste reaguursels op 1 dag 16
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 04-02-2011

Kudoverloop over tijd

-103 kudos 2022-05-24 16:11:56 op Kom maar knullie
Je mag vinden wat je wil van de reden van het protest, maar geweld mag door politie alleen worden ingezet als er geen andere opties zijn om het gewenste doel te bereiken. Het doel van de politie is om de protesteerder af te voeren / de wegversperring op te heffen. Dat lukt ook zonder zijn pols dubbel te knakken. Het toedienen van een pijnprikkel zorgde niet voor meer controle over de situatie. (sterker nog, het zou alleen maar escalerend kunnen werken). Het verbaasd me eigenlijk dat de comments zo positief zijn over het politieoptreden hier. Alleen omdat men zich niet identificeerd met het gedachtegoed van de protesteerder, is nodeloze pijntoediening plots gerechtvaardigd?

-94 kudos 2021-06-24 11:57:01 op Roddelpraat met Jan Roos
Jan slaat hier op zoveel punten compleet de plank mis. De wet is best duidelijk over wat seksueel geweld betekend. Het wordt gedefinieerd als ongewenste seksueel getinte aandacht. In de compilatie geeft betreffende vrouw meerdere keren duidelijk aan dat zij de opmerkingen en aanrakerigheid van Jan niet wenselijk vindt. Dat betekend dus dat er sprake is van seksueel grensoverschreidend gedrag. Ook als 'ze er van op de hoogte was' is dat dus geen argument om iemand zo te benaderen. Het hele punt over wat cultureel wel/niet geaccepteerd is, is is natuurlijk een grijs gebied. Het dragen van een indianentooi wordt bijvoorbeeld als niet wenselijk ervaren omdat deze in die cultuur alleen kon worden verdient met veel respect en deze cultuur systematisch is uitgeroeid door westerlingen. Je kan je voorstellen dat dit ongemak oproept als vervolgens de nakomelingen van westerlingen deze tooi dragen zonder enig besef van de betekenis binnen die cultuur en de link met de genocide. Dit geldt bijvoorbeeld niet voor kimono's. Dat vinden Jappanners alleen maar vet. Is net zoiets als een spijkerbroek. Tuurlijk zijn er velen die deze dingen ontzettend zwart-wit benaderen en vervolgens als argument worden aangehaald door mensen als Jan dat een haring uit de handen van een zwart persoon slaan dan ook gelegitimeerd is. Maar het algemene punt van deze culturen is dat zij dus vragen of men hier op een respectvolle en bewuste manier mee willen omgaan.

-64 kudos 2023-02-06 22:04:10 op Vrouwelijke atleet wil wat kwijt
Wat een gejank. Kan geen medelijden voelen voor haar. Je omkleden in een kleedkamer met een medemens die een ander geslacht heeft maar zich vrouw voelt, en je dan getraumatiseerd voelen. Schat de kans zeer groot dat die andere persoon enkele seksuele intentie had bij het omkleden. Ik bedoel, oke als die ander naar je staart en je je daar onprettig bij voelt, dan heb je een punt dat de ander zich misdraagt. Maar je getraumatiseerd voelen puur omdat de ander naakt was en zich in dezelfde ruimte omkleed... hou toch op zeg. Ook nog eens onrespectvol naar mensen die daadwerkelijk traumaklachten hebben als PTSS.

-36 kudos 2018-05-18 11:38:45 op Naakt gekkie houdt van Roffa
Politie treed wel erg escalerend op. Honden, taser, pepperspray. Het is een naakte verwarde dude. Waren denk ik ook wel wat alternatieve, minder invasieve manieren om deze man te benaderen.

-23 kudos 2020-04-14 00:31:01 op Nextlevel dansen met je meissie
@SilverSpoonCoonH0 | 13-04-2020 | 23:52: Er is maar (levend) één menselijk ras. Namelijk, de mens / homo sapien. Huidskleur is een verschil op basis van omgevingsfactoren maar geen weerspiegeling van verschillen in genen.

-20 kudos 2024-08-22 12:17:22 op Bakfiets stelen in Amsterdam
Omdat racisme gaat over rassendiscriminatie en criminaliteit juist sterker samen hangt met factoren als armoede en kansgelijkheid (en dus niet huidskleur). Daarom stemmen mensen links (of een andere politieks orientatie met kansgelijkheid als hoge waarde). Dat lijdt tot minder criminaliteit. Racisme en discriminatie voed het vergroten van kansongelijkheid en dus ook criminaliteit.

-16 kudos 2022-10-22 11:11:16 op Welcome to internet nails.
Even los van religie. Het is toch ontzettend jammer dat er zo'n prachtig (waarschijnlijk) historisch gebouw instort? Het is denk ik een gebouw die veel waarde heeft voor mensen in die regio, ook voor niet-moslims. Net zoals ik het ook bijzonder pijnlijk vond toen de Notre-dame in Parijs instortte en ik geen christen ben. Ik lees veel comments die suggereren dat het de verdiende loon is van moslims of dat het wel prima is dat zo'n mooi gebouw tegen de vlakte gaat. Dat is in mijn ogen een net zo'n hatelijke houding als dat diezelfde groep bepaalde moslims verwijt. Iets met 'de pot', 'de ketel' en zwart zien.

-13 kudos 2024-02-06 18:38:39 op Medelijden met de Palestijnse Heaumeau's
Het is maar net hoe je de vlag interpreteerd. Je kan hem duiden als de vlag van een authoritair regime. In dat geval slaat deze jongen natuurlijk volledig de plank mis. Mijn indruk is echter dat de vlag in de protesten vooral wordt gebruikt als steunbetuiging aan inwoners van pallestina/gaza die in een slechte positie verkeren. Dat betekend dat de vlag niet automatisch ook steun betuigd aan hamas of de overheid. Omdat het filmpje vakkundig is geknipt nog voor hij zijn reactie kan geven weten we niet wat zijn werkelijke standpunt was. Om hem daarmee af te schrijven als 'links gekkie' terwijl hij in dit filmpje heeft aangegeven zijn medeleven te betuigen voor homo's in gaza, waar lijkt me niks mis mee is, lijkt me dan wel erg kort door de bocht.

-13 kudos 2020-06-04 14:27:34 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
Ik vind het echt zorgelijk dat een reaguursel waarin wordt gezegd dat rechtvaardigheidsgevoel toe te schrijven is aan huidskleur zo veel plusjes krijgt. Het legt in ieder geval het racismeprobleem wat we in Nederland hebben pijnlijk bloot.
Overigens vind ik het topreaguursel net zo zorgelijk. Alsof alle problemen toe te schrijven zijn aan een enkele groep mensen en los staan van de maatschappelijke context in zijn geheel. Misschien is er wel een oververtegenwoordiging van mensen met een niet-westerse migratieachtergrond in Nederland door de manier waarop zij worden weggezet en bekeken door blanke Nederlanders. Ik vind het een gevaarlijke overversimpeling van een complex probleem.

-11 kudos 2020-06-06 18:41:03 op "Black Lives Matter is a joke!"
Ohja want racisme is in Nederland geen probleem. Dat blijkt namelijk uit de dominante houding waarin groepen mensen worden weggezet als 'finnen' en dit filmpje, waarin één donker persoon de waarheid wordt toebedeeld omdat haar gedachtengoed beter aansluit bij het overwegend blanke dumpert publiek. Hierdoor hoeven niet meer naar de boodschap van het merendeel van de donkere mensen te luisteren 'want ze trekken die racismekaart zo gemakkelijk'.

-10 kudos 2022-08-30 13:55:39 op Hoeveel genders zijn er?
Ik snap niet waarom dit zoveel minnetjes krijgt. Volgens geeft Broek der Broeken hier een stukje informatie wat met een simpele google search ook nog te valideren is. @droenus, de definitie van gender in het Engels wordt bij alle bronnen beschreven als een sociaal cultureel construct. Daarnaast begint BennieDeKok over chromosomen. Terwijl als je daar je enigzins op inleest er tal van voorbeelden zijn van mensen met de vrouwelijke sekse maar XY chromosomen en mensen met een penis met XX chromosomen, dus ook dat kan worden weerlegd. Dus het rest mij niet anders dan te concluderen dat veel mensen zich vooral afzetten tegen iets wat ze niet helemaal begrijpen en vooral vanuit hun emotie reageren. Het zal best dat mensen de manier waarop radicale transgender activisten praten irritant vinden overkomen, maar jammer dat daardoor het hele gesprek wordt platgeslagen tot 'dus alles wat ze zeggen is onzin'. Dan doet men ook niet erg hun best om de ander te begrijpen of zich er op in te lezen.

-6 kudos 2020-06-06 18:31:24 op "Black Lives Matter is a joke!"
@Kciredeid | 06-06-2020 | 17:45:
Wat een onzin is dat zeg. Dat je dit uberhaupt denkt laat mooi zien waarom dit soort demonstraties hard nodig zijn.

-4 kudos 2021-06-11 12:42:56 op Cowboy houdt niet van regenboog-zebrapad
Leef en laat leven. Dat is precies hun punt. Dat als zij zichzelf zijn, dit al snel tot 'het mag wel even een tikkie minder' lijdt en daarmee dus wordt verwacht dat zij zich aanpassen aan de meerderheid. Je mag iets vinden van een regenboog zebrapad. Maar ze staan daar waarschijnlijk om een reden, zoals @Greens comment en de reactie van de man uit het filmpje ook suggereren. Alles afschuiven op 'het is LHBTQI cultuur' doet allerminst recht aan wat de onderliggende normen en waarden zijn. De uitnodiging is dan ook om te horen wat men nou precies bedoelt en het niet opzij te schuiven door net die paar hardst roepende kortzichtige mensen als argument aan te dragen dat de hele gemeenschap niet deugt.

-4 kudos 2020-06-06 19:21:11 op "Black Lives Matter is a joke!"
Laat me raden. Je hebt een marrokkaanse achtergrond, jr ouders beheersen de Nederlandse taal matig. Je bent opgegroeid in een achterstandswijk waarbij je ouders niet genoeg geld om je studieboeken of een computer te betalen waardoor studeren je niet gemakkelijk af gaat. De meeste van je vrienden konden niet aan een basn komen. Wel schoonmaken of aan de lopende band. Maar niet wat ze leuk vinden en/of waar ze voor hadden geleerd... klinkt herkenbaar? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk snap je gewoon niet zo goed tegen welke problemen mensen aanlopen wanneer ze over racisme praten.

-4 kudos 2020-06-06 18:57:05 op "Black Lives Matter is a joke!"
Het lijkt me terecht dat de NPO dit niet laat zien. Ze zouden de zendtijd moeten indelen naar verhouding. 30.000 voorstanders op de straat per 1 tegenstander. Dus 1/30.001 = 0.002 seconden per minuut zendtijd voor dit soort verkondigers.

-3 kudos 2021-06-24 12:09:08 op Roddelpraat met Jan Roos
@Kelderfapper2.0 | 24-06-2021 | 12:03: Je kan er van vinden wat je wil, ik benoem alleen wat de kern van de discussie is en waar Jan aan voorbij gaat. Ik heb mijn eigen mening nog helemaal niet geuit dus die heb je dan verkeerd gelezen. En betreft het seksueel overschrijdende. Dat is gewoon de wet. Daar is weinig politiek correct aan en dient men zich gewoon aan te houden. Daar heb ik overigens wel een uitgesproken mening over: Jan is een viespeuk.

-3 kudos 2021-05-18 14:11:01 op Zwemmen met krokodil
Als hij je niet beet heeft kan je beter wegrennen. Als hij je wel beet heeft kan je beter voorkomen dat hij schade toebrengt met zijn death roll. 'vinger in een oog drukken' lijkt me totaal geen realistische mogelijkheid. Voordat je zo'n precieze beweging naar een klein doelwit (oog) hebt kunnen maken ben je waarschijnlijk al je arm kwijt. Vraag me af waar je deze tip vandaan hebt.

-3 kudos 2020-09-12 16:18:01 op Man legt even uit
Waarom krijgt dit zoveel minnetjes. Dit is toch een zinvulle bijdrage aan deze discussie?

-2 kudos 2024-08-15 12:17:52 op Nieuw tasje gekocht
Wie bedoel je dan precies met 'dit soort volk'? Misschien is het ook lastig om volkeren van elkaar te onderscheiden als je jezelf zo afsluit. Het is meestal best gezellig met buren uit andere culturen! (uit ervaring)

-2 kudos 2023-05-23 19:12:08 op Voel jij je ook achtergesteld?
Eigenlijk wel mooi dat je het met zo'n vragende houdong benaderd. Ik zou er in meegaan. Als het je dwars zit kan je wellicht een keer het gesprek aangaan met die persoon en vragen wat maakt dat het voor de ander zo belangrijk wordt gevonden. Wellicht dat jullie iets van elkaar leren.

-2 kudos 2021-06-24 12:53:03 op Roddelpraat met Jan Roos
@LangeMeelworm | 24-06-2021 | 12:30: ik heb ook helemaal niet de overtuiging dat 'het westen' gelijk staat aan 'het kwade' of dergelijke. Als een andere cultuur dominant was geworden dan zal het niet veel anders zijn gelopen. Mijn hele punt ging over dat Jan zijn argumentatie waardeloos is, nog los van de inhoud. Haha, dat ik weinig support ging krijgen was ik mij al van bewust, maar dat was ook niet mijn doel. Ik merk dat ik vaak moeite heb met de zwart-witte benadering van bepaalde thema's op Dumpert, waar dit filmpje een prachtig voorbeeld van is. Dus ik wil ook graag af en toe een tegengeluid laten horen. Men hoeft het er niet mee eens te zijn maar dan wordt het iig ergens gelezen. Dank voor het aanhoren!

-1 kudos 2020-06-04 16:26:20 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@bacongangster | 04-06-2020 | 15:44:
Volgens mij zijn we het er beide helemaal over eens dat een slachtoffer rol aannemen niet wenselijk is en zeker niet als excuus kan worden gebruikt bij geweld. Geweld goed praten heb ik volgens mij niet gedaan (en als het zo is overgekomen zeker niet zo bedoeld). Mijn conclusie is iig dat gedrag neer komt op het individu en hoe deze om gaat met de omgeving waarin hij functioneerd. Gedrag beinvloed gedrag. Een groepscultuur waarin geweld wordt verheerlijkt en tegen de samenleving wordt geschopt vergroot het risico op geweld. Een (obewuste) vijandige houding vanuit de samenleving naar individuen omdat zij tot een etnische groep behoren kan dit ook doen. Dit is nooit een excuus voor het individu. Alle betrokkenen, het individu, mensen uit de directe omgeving en de samenleving als geheel hebben hierin dus een gedeelde verantwoordelijkheid. Zij staan in relatie tot elkaar.

-1 kudos 2020-09-12 16:18:55 op Man legt even uit
Feiten wil men blijkbaar niet horen hier op dumpert.

-1 kudos 2020-06-06 19:25:17 op "Black Lives Matter is a joke!"
Want de ontevredenheid over de discriminatie die zwarte mensen in Amerika ervaren ligt niet in lijn met de realiteit?

0 kudos 2021-06-11 21:35:30 op Cowboy houdt niet van regenboog-zebrapad
@Molochiaan | 11-06-2021 | 14:54: ik vind het knap dat je dat op kan maken uit dit filmpje. Het zegt volgens mij meer over de bril waarmee jij naar deze mensen kijkt.

0 kudos 2011-03-22 15:28:16 op Kijk Dumpert
Mijn huisgenoot doet t beter :P
Hij slaapt al bijna driekwart jaar op een campeermatje. Zal zo wel even n foto uploaden :P

0 kudos 2011-08-03 20:11:16 op Dansen op dubstep?
1. Dit is geen dubstep maar drumstep (en een slecht nummer ook)
2. Zo dans je niet op dubstep

conclusie: -1

0 kudos 2011-08-30 15:35:47 op Linda dubstep
VROEGER TOEN DUBSTEP NOG LEUK WAS?!? en dan deze meuk posten?

-heul veul voor dit bijschrift.
Skrillex altijd -1
= heel veul x -1

Een mooie weergave van hetgeen dat ik haat aan dubstep!

0 kudos 2011-10-03 17:40:10 op Tom vs. Kraker
Deze man is een held.
Tom wordt terecht op z'n plek gezet.

En voordat mensen meteen hun oordeel vellen over deze meneer.
Deze meneer heeft er wel voor gezorgd dat een groot pand aan het Vredenburg toegankelijk werd voor iedereen om toffe kunst te maken, hun creativiteit te uiten en te exposeren. Niks veroordelende sfeer, gewoon relaxed voor iedereen.

0 kudos 2020-06-06 21:26:23 op Even een oud trucje naar boven halen
@Ifjoedoenotspiekduts | 06-06-2020 | 19:57:
Echte mannen boeit het geen ene donder of anderen vinden of zijn gedrag als hetero, homo, hipster, metro, enzovoorts wordt bestempeld. Echte mannen zijn namelijk gewoon tevreden met wie ze zijn en hoe zij zich gedragen. Met of zonder bloemen.

0 kudos 2020-06-06 18:53:02 op "Black Lives Matter is a joke!"
Je maakt echt een goed punt door deze gigantische groep weg te zetten als 'dom', terwijl je zin een ernstig gebrek aam leestekens vertoont. De intelligentie druipt er vanaf.

0 kudos 2020-06-06 19:15:15 op "Black Lives Matter is a joke!"
Ja als het zo makkelijk was bestond het probleem natuurlijk niet. Misschien toch eens wat meer verdiepen in de problemen die deze mensen ervaren.

0 kudos 2020-06-06 19:29:13 op "Black Lives Matter is a joke!"
@Ikke1234 | 06-06-2020 | 11:51:
Domheid... jaja. Alle mensen die zich uitspreken tegen racisme is vanuit kuddegedrag en domheid. Deze redeneringen stralen gelukkig een hoop intelligentie uit. Fijn dat er mensen zijn die het wel snappen, of op zijn minst een poging doen om het proberen te snappen... not.

1 kudos 2020-06-06 19:00:27 op "Black Lives Matter is a joke!"
Mensen kiezen sneller voor een crimineel pad bij een gebrek aan kansen en mogelijkheden. Het is niet dat je huidskleur ervoor zorgt dat je sneller crimineel gedrag gaat vertonen ofzo.

1 kudos 2022-05-24 17:28:37 op Kom maar knullie
Als hij er voor kiest om niet mee te lopen hadden ze hem gewoon kunnen slepen en het bokkenpootje achterwegen kunnen laten. Thats all I'm saying. Maar door dat te denken deug ik blijkbaar niet want het wordt als 'gepaste aanmoediging' gezien. Volgens mij sprak ik uit wat de wetgeving rondom geweldstoepassing door politie stelt en hoe hier in deze context onnodig van af werd geweken. Als je het daar niet mee eens bent, prima, maar het maakt je wel een beetje een fascist.

1 kudos 2020-09-29 10:18:18 op Opgroeien in Australië
Het is een magpie* en die zijn best groot. Swooping season is een tijdsperiode dat deze vogels zich zo gedragen in de Australische lente om hun nest te beschermen.

3 kudos 2018-11-12 02:40:13 op Gast gaat helemaal uit zijn pannetje
Dit lijkt vooral een opwindingsdelier (excited delirium) en is een medische noodsituatie. Komt voor bij gebruik van stimulerende middelen, waaronder ook cocaine & methamfetamines. Niet uniek aan flakka dus (wel mogelijk)

3 kudos 2018-05-18 12:02:32 op Naakt gekkie houdt van Roffa
@Struukduken: Toevallig is precies dit mijn werk (het opvangen van verwarde mensen). Dus heb er vaak genoeg naast gestaan en heb nog nooit iemand beter zien worden van pepperspray.