DumpStats voor JoopvanDiesel

8,264 +18433 -10169

Kudos

#8839 (Top 3.2171%)

Kudos/dag 7.92
Kudos/reaguursel 12.71
Meeste kudos op 1 reaguursel 1858
Minste kudos op 1 reaguursel -335

650

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.62
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 26
Reacties per reaguursel 2.32
Meeste reaguursels op 1 dag 15
Aantal x weggejorist 17
Gestart op 12-01-2022

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2022-07-21 20:59:56 door Kale-Meester op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Adri van Tiggelen hoefde als tegenprestatie voor zijn spel geen contributie te betalen. Dat was nou ook niet bepaald evenwichtig. Prima dat de hoofdrolspelers van dit circus maximus ook de maximale beloning toucheren. Jammer alleen dat faalbeleid, zoals bij Barcelona, alsnog beloond wordt.

0 kudos 2022-07-21 20:17:50 door Chang op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Je mag best communist zijn hoor. En ik ben het op zich met je eens, de salarissen mogen omlaag. Op één ding na: van iedereen in de voetbalwereld (directeuren, zaakwaarnemers, FIFA-bonzo's, TV-bonzo's) verdienen de voetballers zelf dit geld het meest. Dus het geld mag dan absoluut niet naar anderen binnen het wereldje gaan, dán hebben we een deal.

0 kudos 2022-07-21 18:27:30 door DaarZitWelWatInJa op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
@JoopVanDiesel, dan wordt je toch ook voetballer? De voetballers zijn niet het probleem, maar het zijn de oligarchen in het voetbal, zoals die rijke Arabieren, Chinezen en Russen. Zij pompen miljoenen in een club die ze er nooit meer uit gaan halen. Wanneer je die excessen eruit haalt, dan zullen voetballers nog steeds ontzettend veel verdienen. In dat geval zou ik het wel terecht vinden, want in dat geval levert het schijnbaar nog steeds geld op, dus een slimme investering.

-1 kudos 2022-07-21 17:36:21 door Zijl5824 op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Waarom dragen voetbalers niks bij? Miljoenen mensen die van voetbal houden genieten hier toch van, worden vermaakt. Dat zegt alleen iemand die niet van voetbal houdt. Maar jij geeft weer je geld uit aan zaken waar en ander niks om geeft. Dat heet een vrije markt waarbij niet een elite gaat bepalen wat goed voor de mens is.

4 kudos 2022-07-21 10:28:27 door PatrickHatrick op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
@hapslikweg21 | 21-07-2022 | 10:49: Opzich eens met de principes die je op tafel legt, maar dan kunnen we het wel nog hebben over de mate van betaling. Ik zou liever zien dat de salarissen van voetballers gehalveerd worden en dat het weer betaalbaar wordt om naar het stadion te gaan en een shirtje te kopen ofzo. Nu ben je daar met een potje pils erbij al snel 200 euro kwijt, nog meer als je een mooie pot kijkt.

Ja ik vind het prima als de allerbeste voetballers ter wereld een hoop verdienen, maar 550k in de week zoals Haaland nu verdient, gaat wel erg ver.

14 kudos 2022-07-21 08:49:55 door hapslikweg21 op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Zo dacht ik er ook over, maar nu denk ik anders. Als je de Ligt vervangt door een amateur van de eerste hoofdklasse, dan ziet iedere nuub binnen 3min dat die er niets van kan. Maak uw plaatselijke Rabobank filiaalhouder CEO van Goldman Sachs, dan zal hij de eerste paar maanden waarschijnlijk prima kunnen functioneren. Prof voetballers zijn de besten uit een ratrace waar 10 tallen miljoenen kinderen aan meedoen. Ik vind het bijzonder dat een jongetje van 20 miljoenen heeft. Maar dat een Van Basten, Van Nistelrooij of een Bergkamp multimiljonair zijn, daar kan ik goed inkomen.

4 kudos 2022-07-21 08:05:31 door arniehgk op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Het is echt niet zo dat elke profvoetballer van begin 20 tonnen verdiend. Dat is hooguit 1%. Net als in veel sectoren zullen er altijd een paar tussen zitten die gewoon beter zijn en daarom meer verdienen. Marktwerking dus. Erg gezond..

-6 kudos 2022-07-21 08:00:34 door IkDachtVanWel op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Oké even eerlijk, dus als jouw baas morgen tegen je zegt "Joop luister, wil je 10 miljoen netto verdienen per jaar verdienen?" zou jij dat principieel weigeren omdat vermogensongelijkheid zo funest voor de samenleving is?

5 kudos 2022-07-21 08:00:32 door OudeMaasweg op De Ligt scoort eerste goal bij nieuwe club!!
Klopt, de samenleving gaat ook naar de filistijnen. Wappies, mensen die wetenschappelijk bewijs negeren, complotdenkers, boeren die onze vlag ondersteboven ophangen, vluchtelingen die zich niet aanpassen, de middenklasse en arbeiders die zich de blubber werken. En dan de superrijken.

Tijd voor een oorlogje

-1 kudos 2022-07-20 19:05:32 door honde op Erdo liet Poetin wachten
@LangeT | 20-07-2022 | 14:17:
Tot nu toe wel, het zou je verbazen maar Erdo is wel een echte democraat ondanks dat hij de democratie aardig heeft afgebroken

5 kudos 2022-07-20 18:00:09 door Robkuh84 op ajax koopt Bassey van Rangers
@FOS | 20-07-2022 | 16:32: even feiten checken voordat je met onzin komt. Ajax is doorgeschakeld naar Haller nadat ze al ruim een half jaar aan het onderhandelen waren met Brobbey en nog geen steek verder kwamen.

10 kudos 2022-07-20 14:32:59 door FOS op ajax koopt Bassey van Rangers
Ja want ze kochten een spits van 22,5 miljoen (Haller), dan zou ik ook niet perse bijtekenen. Als er dan een club komt die een gelijk perspectief bied met meer salaris is de keuze gemakkelijk lijkt me. Een jaar later blijkt dat perspectief toch anders te zijn uitgepakt dan gehoopt, en heeft Ajax zijn spits van 22,5 miljoen met winst verkocht en is dus weer opzoek naar een spits. Welke andere, gelijkwaardige, spits is er te koop van rond de 20 jaar voor +/- 17 miljoen?

19 kudos 2022-07-20 14:11:54 door Stickerverwijderaar op ajax koopt Bassey van Rangers
Ik denk dat Brobbey niet zoveel te vertellen heeft over de transfersom, en daar zit de denkfout. En die principes zijn er meer voor de supporters, de club kijkt gewoon of hij het geld waard is.

-2 kudos 2022-07-20 14:01:55 door Zwitsalpoep op ajax koopt Bassey van Rangers
@KlaasmetzijnvrouwalsBaas: volgens mij hangt winnend voetbal vol met en van principes. Tenminste die ene meneer JC lepelde heel wat essentiële principes op en schijnt wel een winnaar geweest te zijn.

-1 kudos 2022-07-20 13:58:08 door GebuktIsSomsGenomen op ajax koopt Bassey van Rangers
Het is inderdaad enorm veel geld, maar als je veel geld hebt kan je soms een risico lopen. 220 miljoen op de bank, dan kan je soms even over je principes heen stappen. Psv heeft 17 miljoen, dan kan je dat soort geintjes minder permiteren. Over feijenoord met 1miljoen niet te spreken, die moeten enorm risico mijdend zijn.

0 kudos 2022-07-20 08:08:34 door pietjepaalman op Vluchten voor het vuur in Spanje
@1982 | 19-07-2022 | 15:53: 1) Hoelang de aarde bestaat maakt niet uit voor de mate waarin de mens een rol speelt bij klimaatverandering. Klimaatverandering was er al voordat de mens leefde maar toen de mens kwam voor de indistriële revolutie was de impact misschien 5% en erna misschien 30%. Je eerste vraag is dus niet relevant.
2) We kunnen inderdaad nog niet lang en niet goed meten. En ook het meet apparatuur en de plaatsing ervan verandert waardoor de data wordt verstoord. Deze verstoorde data goed interpreteren is erg lastig en dat helpt niet. Desondanks is er genoeg apparatuur en andere manieren om ook te zien hoe de ijstijd er vroeger uitzag en hoe de wereld er uitzag toen er allemaal vulkanen waren terwijl de meet apparatuur er toen ook niet was. Dit kunnen we op verschillende manieren bewijzen en zo zijn er dus ook genoeg manieren klimaatveranderingen te meten en te zien dat het sneller gaat dan het eerder ging.

Mocht je echt klimaatverandering ontkennen, dan ontken je dus de ijstijd en de vulkanen die er vroeger waren. Je ontkent de impact van CO2 uberhaupt en niet alleen de impact van de mens. Dit lijkt me erg sterk

0 kudos 2022-07-20 07:58:52 door pietjepaalman op Vluchten voor het vuur in Spanje
@OudeMaasweg | 20-07-2022 | 09:41: Ik denk niet dat je het woord "mate" begrijpt in deze context. Hoe ik het bedoel is: Heeft de mens 10% effect op klimaat verandering, of 25%, of 75 of 100%? Misschien was de mate waarin de mens impact had op klimaatverandering wel minder dan 5% voor de industriële revolutie en is dat 30% erna geworden. Mijn verwachting is dat wetenschappers/mensen overdrijven en denken dat de mens 90% impact heeft terwijl het dus eigenlijk lager is. Dat wil niet zeggen dat we niks moeten doen maar we realistisch moeten zijn over hoeveel we kunnen doen en hoe belangrijk we denken te zijn

0 kudos 2022-07-20 07:41:06 door OudeMaasweg op Vluchten voor het vuur in Spanje
@pietjepaalman | 19-07-2022 | 14:55: de mate waarin mensen een rol spelen? Grappig dat pas sinds de industriële revolutie de temperatuurstijgingen zijn begonnen.

2 kudos 2022-07-19 17:32:04 door MiraNix26 op Euros drukken
@criticus-maximus | 19-07-2022 | 19:19: Een huurder hoeft maar 20Euro op zijn rekening te hebben. Je bent eerder een koophuis kwijt dan je huurhuis.

1 kudos 2022-07-19 17:19:41 door criticus-maximus op Euros drukken
Inderdaad, je kan er beter van genieten zolang het kan. 30K is een prima buffer voor iemand met een eigen huis. Een huurder kan prima met wat minder af.

6 kudos 2022-07-19 16:14:41 door Peerke16 op Euros drukken
Er is nu één jaar inflatie van tegen de 10%, en overal spreekt iedereen van elk jaar 10%. Over de afgelopen 10 jaar is de inflatie jaarlijks gemiddeld zo'n 2,5%, en dat is inclusief de huidige excessen. Kortom: je lult uit je nek.

30 kudos 2022-07-19 15:53:31 door RubberDuck89 op Euros drukken
Reactie van iemand die net 500 euro op z'n rekening heeft. Typisch

6 kudos 2022-07-19 14:33:41 door JesseStam op Vluchten voor het vuur in Spanje
Het is meer dat mensen hun twijfels hebben bij de manier hoe het nu wordt aangepakt. En nog meer twijfelen aan de mensen die het zouden moeten regelen. Bijv. dat dezelfde mensen die willen dat wij aan de warmtepomp gaan zelf regelmatig op en neer vliegen naar Brussel, Staatsburg en noem maar op. Onze vriend en klimaathippie Klaver gaat rijdt ook nog altijd rond met z'n dure wagen i.p.v. het OV of de fiets.

3 kudos 2022-07-19 14:32:24 door Nozemans op Vluchten voor het vuur in Spanje
@1982 | 19-07-2022 | 15:53: @1982, ga jij maar efkes terug naar school... Je hebt mij duidelijk niet overtuigd met deze kul redenatie.

-9 kudos 2022-07-19 13:53:41 door 1982 op Vluchten voor het vuur in Spanje
@pietjepaalman, er zijn nog mensen die het wel ontkennen, hier heb je er eentje. Ik stel je 2 vragen en ineens ben jij er ook niet meer zo zeker van: 1. Hoelang bestaat de aarde al? 2. Hoelang kunnen we zulke kleine temperatuursverschillen/zeespiegelstijgingen meten?

7 kudos 2022-07-19 13:45:21 door IJsboerke op Vluchten voor het vuur in Spanje
@pietjepaalman | 19-07-2022 | 14:55: Het is de frequentie die toeneemt. Als het werkelijk zo zou zijn dat er op sommige plaatsen elk jaar zulke grote bosbranden zouden zijn geweest, dan hadden daar geen loofbomen meer gestaan. Dat de klimaatverandering niet grotendeels door de mens wordt veroorzaakt, is zeer onwaarschijnlijk. Een dun dekentje van 100km dik dat voor slechts 0,04% uit CO2 bestaat, bepaalt grotendeels de temperatuurhuishouding voor de gehele planeet. De mensheid heeft behoorlijk wat CO2 en andere broeikasgassen toegevoegd aan deze atmosfeer, dat speelt wel degelijk een grote rol in de grote weersextremen die we de laatste jaren frequenter zien.

41 kudos 2022-07-19 12:55:15 door pietjepaalman op Vluchten voor het vuur in Spanje
Niemand ontkent klimaatverandering. Het enige wat in twijfel wordt getrokken is de mate waarin de mensen een rol spelen. Ik denk zelf wel zeker dat mensen een rol spelen maar dat het een minder grote rol is dan er nu geroepen wordt. Enorme bosbranden waren er altijd al. Enorme hitte was er altijd al. Dus deze voorbeelden gebruiken als bewijs is alleen maar confirmation bias. Precies 1 van de redenen waarom ik denk dat het allemaal erger wordt gemaakt dan dat het is. Desondanks ben ik wel voor het motto: better safe than sorry. Dus laten we doen alsof de mens veel impact heeft op klimaatverandering want dat is beter dan achteraf huilen