10,785 +17539 -6754
Kudos
#6820 (Top 2.1340%)
| Kudos/dag | 3.08 |
| Kudos/reaguursel | 6.77 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 975 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -751 |
10,785 +17539 -6754
Kudos
#6820 (Top 2.1340%)
| Kudos/dag | 3.08 |
| Kudos/reaguursel | 6.77 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 975 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -751 |
1,593
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.46 |
| Topreaguursels | 1 |
| Woorden per reaguursel | 33.7 |
| Reacties per reaguursel | 0.05 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 26 |
| Aantal x weggejorist | 7 |
| Geregistreerd op | 05-05-2016 |
| Eerste reactie op | 05-05-2016 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-1 kudos 2025-11-17 11:32:21 op Troy Parrott schiet Ierland diep in blessuretijd naar WK play-offs
Niks saais aan. Zou het zo weer zeggen.
0 kudos 2025-11-17 11:28:42 op Broerlief heeft nieuwe gadget
Zelfde reaguurder onder een ander filmpje: 'Dat is precies het verschil tussen mannen en vrouwen: vrouwen gaan shoppen en komen terug met allerlei spul dat ze niet nodig hebben. Mannen gaan in een rechte lijn naar die ene winkel en die ene broek die ze nodig hebben.'
0 kudos 2025-11-12 22:30:39 op Wanneer je bijverdient bij Disney
@Zeeuw1867 | 12-11-25 | 20:24: Dit is best waarschijnlijk. Boeren worden daar wel vaker partijleider. Bij de noordelijke buren zijn het dan weer schoenmakers.
3 kudos 2025-11-10 10:42:41 op Algemeen directeur en hoofdredacteur BBC opgestapt
Deze manipulatie vanuit BBC is kwalijk, maar neemt niet weg dat Trump veroordeeld was geweest als hij niet al het Hooggerechtshof voor zich gewonnen had.
-4 kudos 2025-11-10 09:56:56 op Algemeen directeur en hoofdredacteur BBC opgestapt
Is het je al opgevallen dat de NOS dit nieuws brengt? Zie tweede upload.
1 kudos 2025-11-10 09:56:19 op Algemeen directeur en hoofdredacteur BBC opgestapt
Is het je al opgevallen dat de NOS dit nieuws brengt? Zie tweede upload.
3 kudos 2025-11-07 23:37:56 op Motoragent ziet ander probleem
Ik zat te wachten tot de agent al rijdend een trap opzij zou uitdelen om gewonden te voorkomen... Dat was goed link.
-3 kudos 2025-11-05 22:48:39 op Loont het om naar Duitsland te rijden
@topreaguursel: Tsja, stem dan een keer iets anders dan ultrarechts. Gebeurt er wellicht een keer wat. En nee, PVV is nog nooit in de kamer gesignaleerd wanneer het om een wetsvoorstel voor gelijkheid ging. Ga daar, afgezien van dat stokpaardje met het eigen risico, maar niet naïef op hopen.
2 kudos 2025-11-02 12:11:56 op Inenten zonder huilen
Ach, hij zei aan het eind "bij Nijntje thuis", dus het zal wel meevallen.
1 kudos 2025-11-01 23:30:29 op PVV stemmers de straat op
@mindyourstep | 01-11-25 | 22:00: Ruim driekwart van het wensenlijstje van Wilders is reeds opgenomen in het Europees Migratiepact, dat komend jaar ingaat. Vertel eens, wat uit dit Pact mis jij nog? Waar ben zijn jij en andere reaguurders nu nog bang voor? Of ben je al enigszins bereid om toe te geven dat je misleid bent?
17 kudos 2025-11-01 20:18:05 op Met verse tattoos in het bad
Stabiele zijligging dacht ie mogelijk aan.
-3 kudos 2025-10-30 20:31:22 op Timmermans stapt op
@janalleman | 30-10-25 | 08:50: Ik ben het wel met je eens dat ik hem liever vlak voor de volgende verkiezingen zag gaan. Het is gewoon geen type dat even stemmen trekt. Nu heb ik op zijn partij gestemd en heeft hij mijn mandaat meteen aan iemand anders doorgegeven. Toch jammer, zeker gezien ik zijn ervaring nadrukkelijk heb meegewogen in mijn stem. En dat soort politieke en bestuurlijke ervaring gaan we nog hard nodig hebben komende periode.
2 kudos 2025-10-30 20:28:32 op Timmermans stapt op
@janalleman | 30-10-25 | 08:45: Formeel gezien heb je gelijk (art. 67 lid 3 GW), maar je snapt zelf ook prima dat het in de praktijk anders werkt en dat volksvertegenwoordigers de krachten bundelen. Inderdaad kun je prima omwille van een programma en verschillende andere elementen die jij belangrijk vindt, stemmen. Dat is je goed recht.
2 kudos 2025-10-19 20:40:54 op Omamepper Raamsdonksveer krijgt klappen
Debiele gedachtengang, als je denkt dat het klaar is wanneer je de eerste keer het politiebureau verlaat. Dan begint het proces juist.
-1 kudos 2025-10-16 00:41:12 op Duitse oma wil gewoon een broodje met beleg
En dan blijken ze allemaal zacht. Op die poster ziet het er knapperig uit.
0 kudos 2025-10-13 20:44:07 op De toekomstige generatie...
@mr.Cam | 13-10-25 | 10:16: oh flikkert alsjeblieft op zeg
15 kudos 2025-10-13 20:43:13 op De toekomstige generatie...
Zo ging dat vroeger ook. Je danste niet als je ouders dansten, en andersom. Om de een of andere reden was het belangrijker om te doen alsof je je schaamde voor ze.
-33 kudos 2025-10-13 20:37:55 op AH Bavel boefjes hebben zich bedacht.
@Maxima_Hartman | 13-10-25 | 20:30: Voor hun is het misschien toch heel gênant. Hoop ik dan maar.
2 kudos 2025-09-08 20:19:12 op Jayden van 9 blijft maar altijd laatste
Als nu die pa hem nog iets minder witbrood voert, gaat z'n vorm vast vooruit en eindigt hij hoger.
1 kudos 2025-08-26 23:06:17 op 16-Jarig ventje maakt de winnende voor Slot
@Nummer 14 speciaal | 26-08-25 | 14:37: uiteraard heb je dat wel. Die uitdrukking heeft enorm aan kracht verloren, de Champions League is al meerdere malen met oliedollars binnengehaald.
1 kudos 2025-08-22 13:34:30 op Jij houdt van bacon?
Deze aanvulling vond ik op Reddit (verifiëren is inderdaad lastig, toch zie ik jou aan het eind nogal wat aannames doen):
"In fairness, he got nicked for saying "wankers", not the bacon bit.
He's clearly trying to incite a reaction so it's easier to get one man out of there than control a lot more who want to retaliate.
They probably de-arrested him and gave him a fixed penalty notice and a no return order.
Classic way of removing instigators.
But fuck I do love bacon."
0 kudos 2025-08-22 13:33:45 op Jij houdt van bacon?
Deze aanvulling vond ik op Reddit (verifiëren is lastig):
"In fairness, he got nicked for saying "wankers", not the bacon bit.
He's clearly trying to incite a reaction so it's easier to get one man out of there than control a lot more who want to retaliate.
They probably de-arrested him and gave him a fixed penalty notice and a no return order.
Classic way of removing instigators.
But fuck I do love bacon."
-5 kudos 2025-08-22 13:27:35 op Jij houdt van bacon?
@javer85551 | 22-08-25 | 10:53: Dat lijkt me dan niet 'voor verkrachting', maar omdat verkrachting zo ontzettend moeilijk aan te tonen is. Mede door jouw eigen rechtse partijtjes, die het zo lastig vinden dat mannen anders om de haverklap beschuldigd kunnen worden van vanalles. Men is hier wel weer lekker bezig met dingen uit hun verband te trekken zeg, puberaal Dumpert vandaag.
0 kudos 2025-08-22 13:18:00 op Kind is er klaar mee
Onder topreaguursel:
@Broek der Broeken | 21-08-25 | 22:35: Hehe, mooi verwoord. Veertigjarige pubertjes van Dumpert moeten er nog even aan wennen, getuige je minnetjes.
0 kudos 2025-08-21 19:57:08 op Nu ben ik er klaar mee
@RoccoG | 21-08-25 | 13:53: Dumpert is één en al Sharia-lover-die-nog-uit-de-kast-moet-komen.
2 kudos 2025-08-07 16:03:00 op Het vervolg: Douwe Bob VS Yesilgöz
@Dee Miller | 07-08-25 | 11:45: Ze heeft doodsbedreigingen veroorzaakt en wist dat dit zou gebeuren na zo'n tweet. Daarmee is ze een ordinaire, onveroordeelde opruier. Ga dat niet zitten bagatelliseren. Voor mij is ze een crimineel.
30 kudos 2025-08-03 01:38:10 op Hans wil even wat kwijt
Ik zie in de reacties veel deze stelling voorbijkomen: "genocide = het doel een etnische groep uit te roeien" - Dit klopt niet. Onder genocide kan ook een uitdrukkelijke intentie tot verdrijving vallen. Het onleefbaar maken van het gebied is er een mogelijk onderdeel van. Verschillende ministers hebben deze intentie inmiddels in woord en daad toegegeven. De uithongering wordt inmiddels door alle bondgenoten van Israël erkend en kan (achteraf, na onderzoek) ook onder deze verdrijvingstactiek geplaatst worden, naast dat dit een oorlogsmisdaad op zichzelf is. Of verzinnen we de potdichte grenzen, de vrachtwagens vol bedorven voedsel en het feit dat er op 1,2 miljoen Gazanen maar 4 voedselpunten zijn ingesteld door Israël? Wacht even, dit zijn dingen die ook Israël zelf erkent...
0 kudos 2025-08-03 01:36:36 op Hans wil even wat kwijt
@Sanguine | 02-08-25 | 09:41: "genocide = het doel een etnische groep uit te roeien" - Nope, onder genocide kan ook een uitdrukkelijke intentie tot verdrijving vallen. Het onleefbaar maken van het gebied is er een mogelijk onderdeel van. Verschillende ministers hebben deze intentie inmiddels in woord en daad toegegeven. De uithongering wordt inmiddels door alle bondgenoten van Israël erkend en kan (achteraf, na onderzoek) ook onder deze verdrijvingstactiek geplaatst worden, naast dat dit een oorlogsmisdaad op zichzelf is. Of verzinnen we de potdichte grenzen, de vrachtwagens vol bedorven voedsel en het feit dat er op 1,2 miljoen Gazanen maar 4 voedselpunten zijn ingesteld door Israël? Of wacht even, dit zijn dingen die ook Israël zelf erkent...
47 kudos 2025-08-03 00:59:36 op Vraag te moeilijk
Mwah, de vraag begon al suggestief en nodigde niet bepaald uit tot een inhoudelijke discussie. Ik geef beide personen een minpunt.
0 kudos 2025-08-03 00:55:25 op Hans wil even wat kwijt
@Deuger | 02-08-25 | 20:47: Jij stelt dat 4% van de burgers onschuldig is en 96% gelijk aan Hamas. Bij de laatste verkiezingen die ons hier ook maar iets zinnigs over kunnen zeggen (2006) won Hamas met een percentage van 44,45. Sindsdien is de macht autoritair één kant op gegaan. Begrijp je nu hoezeer je aan het stoken bent met dit soort boude stellingen?
0 kudos 2025-08-03 00:49:54 op Hans wil even wat kwijt
@Twwwe | 02-08-25 | 15:50: Wederom ga je uitgebreid in op iemands reactie, zonder oog te hebben voor wáár diegene op reageert. Iemand mag best emotioneel zijn wanneer hij iemand als Teeuwen zo onbeschaamd oorlogsmisdaden ziet bagatelliseren. Dit doet gewoon pijn als je ook maar enigszins betrokken bent. Als jood of moslim. Met je puntsgewijze reacties pretendeer je respectvol de discussie aan te gaan, terwijl je eigenlijk met twee maten meet.
0 kudos 2025-08-03 00:33:41 op Hans wil even wat kwijt
@Twwwe | 02-08-25 | 15:46: Het is jammer dat je op teveel mensen lijkt te hebben gereageerd (met vergelijkbare opsommingen) om nog mijn reactie te kunnen zien. Daarnaast lijk je volledig voorbij te gaan aan het feit dat ik niet een openingsstelling: ik reageer juist op het complete gebrek aan nuance (of oog voor alle bevindingen die tot nog toe gedaan zijn) bij Teeuwen. Wat Teeuwen doet lijk je prima te vinden, maar ik mag vervolgens geen enkel detail weglaten en geen subjectieve bewoordingen gebruiken?
1 kudos 2025-08-03 00:04:30 op Hans wil even wat kwijt
Dan negeer je de Israëlische organisaties die momenteel duizenden bewijzen hebben vergaard door onder andere teruggekeerde soldaten te interviewen. Deze Israëlische organisaties hebben kort geleden in een persconferentie bekend gemaakt de oorlogsmisdaden als onderdeel van een patroon en daarmee genocide te bestempelen. Wat wil je nog meer als bewijs?
3 kudos 2025-08-02 21:35:13 op Hans wil even wat kwijt
@Geendubbelpaspoortme | 02-08-25 | 17:55: Die demonstranten wijzen onze regering op diens juridisch onderlegde plicht om (juist als bondgenoot van Israël) in te grijpen. Ze hebben dus niets in Gaza te zoeken.
6 kudos 2025-08-02 20:56:01 op Hans wil even wat kwijt
@Rocket science | 02-08-25 | 18:55: Andere discussie. Als een grote en machtige maffia zich in Utrecht verschanst en daar mensen gegijzeld houdt, wil jij dan ook Utrecht maar platbombarderen en uithongeren, zonder evacuatie? Oorlog en oorlogsdaden worden zeer goed ingekaderd in bijvoorbeeld het Genocideverdrag (dat ook gaat over wanneer genocide nog niet definitief bewezen is).
0 kudos 2025-08-02 20:52:03 op Hans wil even wat kwijt
Sterker nog: voor mij staat vast dat iemand die nu nog de acties van de regering-Netanyahu verdedigt, ook de belangen van joden en Israëliërs wereldwijd niet serieus neemt. Je bent dan anti-Palestina, anti-Hamas én anti-Israël.
3 kudos 2025-08-02 20:46:38 op Hans wil even wat kwijt
@aceshigh | 02-08-25 | 16:23: Jij wacht op argumenten, terwijl er ondertussen één groot internationaal consortium van experts is dat jou van die argumenten kan voorzien? Waaronder ook veel Israëliërs en joden? Je zou je kapot moeten schamen. En die andere Netanyahu-lovers met je.
2 kudos 2025-08-02 20:44:05 op Hans wil even wat kwijt
@Ossoss | 02-08-25 | 14:29: Ah, ontwikkeld en humaan. Dus daarom worden Israëlische soldaten met verlof nu maar in het buitenland vervolgd voor hun oorlogsmisdaden? Lees nog eens de post waar je op reageert en zie de bronnen die deze persoon benoemt. Geen propaganda. Gewoon niet wat JIJ zou willen horen. Let wel: je neemt hiermee ook de verhalen van de teruggekeerde Israëlische soldaten zelf niet serieus. Ik gun Israël vanalles. Maar pro-Netanyahu staat wat mij betreft gelijk aan anti-Israël. Denk daar over een paar jaar nog maar eens aan.
2 kudos 2025-08-02 20:38:30 op Hans wil even wat kwijt
@Zeepvrijewasgel | 02-08-25 | 09:13: In dit geval wel, vrees ik. Omdat het een ontkenning inhoudt van wat reeds bevestigd is. En die ontkenning is ingegeven door de Netanyahu-kant (ik zeg bewust niet 'Israëlische kant').
3 kudos 2025-08-02 20:36:19 op Hans wil even wat kwijt
Ik vraag me echt af of reaguurders zelf wel eens door hebben hoe verdomd volgzaam ze zijn. Het is echt nablaten van de overheid (die nu toevallig lange tijd genocide steunde), maar dan met net wat stoerdere/rechtsere taal.
0 kudos 2025-08-02 20:25:27 op Hans wil even wat kwijt
@Het Vragevuur | 02-08-25 | 18:33: inderdaad. Netanyahu doet me al geruime tijd steeds meer aan Milosevic denken. Het mobiliseren van gevoelens over een weer om er zelf machtiger van te worden. Over lijken.
0 kudos 2025-08-02 20:23:05 op Hans wil even wat kwijt
Jij hebt het over journalisten en eindredactie. Je zou het ook kunnen hebben over juristen, politicologen, historici en mensenrechtenexperts. Juist ook van Israëlische komaf. Ben je ervan op de hoogte dat twee van de voornaamste Israëlische mensenrechtenorganisaties recent hebben besloten de handelingen van hun eigen leger per heden als genocide te betitelen? Dit zijn slechts voorbeelden. En let wel: ook een onderbouwd vermoeden van genocide leidt volgens het Genocideverdrag al tot een plicht voor geallieerde landen om in te grijpen. Nederland is een sterk bondgenoot van Israël en heeft daarmee ook die plicht, volgens talloze experts op gebied van internationaal recht.
0 kudos 2025-08-02 20:09:27 op Hans wil even wat kwijt
@Twwwe | 02-08-25 | 15:46: Ik snap niet zo goed wat je probeert te doen. Je lijkt goed op de hoogte, maar dan zou je ook moeten weten dat met het huidige vermoeden van misstanden, er al een plicht is ontstaan voor bondgenoten als Nederland om te handelen. Het Genocideverdrag is daar al voldoende onderbouwing voor. Dit is laatst door een expert in internationaal recht op uitnodiging vrij letterlijk zo aan de regering uitgelegd. Met hoe jij het stelt, zou je een genocide nooit kunnen voorkomen of stoppen. Alleen achteraf kunnen vaststellen dat het heeft plaatsgevonden. Dit is gelukkig niet Joe het werkt en ik vraag me nu sterk af: wat wil jij, afgezien van dat je mijn woordkeuze te gepassioneerd/subjectief vindt?
-2 kudos 2025-08-02 19:59:57 op Hans wil even wat kwijt
@Kleppie999 | 02-08-25 | 19:48: Nee jij.
4 kudos 2025-08-02 19:58:24 op Hans wil even wat kwijt
Nog even de juridische definitie opzoeken jij, en dan terugkomen. Laatst nog uitgelegd door een expert aan Tweede Kamerleden. Kwam iets totaal anders uit.
6 kudos 2025-08-02 19:57:09 op Hans wil even wat kwijt
@tielenaar | 02-08-25 | 13:28: Je bent niet alleen. Alleen op Dumpert lijkt dat soms zo.
7 kudos 2025-08-02 19:54:52 op Hans wil even wat kwijt
@Jokodoko | 02-08-25 | 17:21: Dat is juist precies het punt. Alles wat Israël doet wordt momenteel gerechtvaardigd, 'want oorlog' en 'want gijzelaars'. Maar dat gaat voor de westelijke oever niet op. Die excuses gelden niet voor de moordpartijen en annexaties daar.
1 kudos 2025-08-02 15:50:47 op Slapen is belangrijker dan eten
@krekwakzeg | 02-08-25 | 09:08: Dat was het geven van de fooi, via de app...
0 kudos 2025-08-02 15:46:08 op Hans wil even wat kwijt
Netanyahu en Hamas hebben elkaar nodig, al sinds het aantreden van Netanyahu. Zo simpel is het, en niet anders. Neem je het niet van mij aan, dan van Netanyahu's voorganger Barak, die keurig heeft uitgelegd hoe Netanyahu opdracht gaf tot het trainen van Hamasleden en het faciliteren van salarisbetalingen aan Hamas (ter verzwakking van de PLO). Wisten jullie niet hè? Vast pijnlijk om je te realiseren dat je zelf als pro-Israël-reaguurder óók in een informatiefuik bent beland...
-32 kudos 2025-08-02 15:40:52 op Hans wil even wat kwijt
Wat een afschuwelijke manier om de boel om te draaien. Werkelijk alles wat Hans hier zegt ervaar ik andersom. En niet alleen ik, maar ondertussen zelfs de grootste ISRAËLISCHE mensenrechtenorganisaties. Anderhalf jaar lang lag de druk niet op Israël, maar enkel op het gebied Gaza, dat de gijzelaars maar vrij moest laten om het te beëindigen. Even ongeacht hoeveel druk de bevolking op deze ingegraven en verschanste terreurgroepering zou kunnen uitoefenen, om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. En dan is er nog het oorlogsrecht, dat het bewust schieten op burgers, als daar geen Hamasleden bij in de buurt staan, veroordeelt. Dan heb ik het nog niet over de uithongering gehad, die is nóg duidelijker. Er zijn concrete kaders geschetst, waar Israël zich niet aan houdt, oorlog of niet. Dat wordt allemaal genegeerd en dat wenst ook meneertje Teeuwen die zich voordoet als expert, weer te negeren. Ik denk dat je onderhand antisemiet moet zijn (dus: tegen het Israëlische volk, dat óók lijdt onder Netanyahu) om deze genocide te blijven verdedigen. Hans, wil je werkelijk je haat tegen Israël op deze manier blijven etaleren? Want jij en de jouwen maken zowel Palestina als Israël hiermee kapot.