DumpStats voor EenKipIsNetEenBanaan

13,816 +15915 -2099

Kudos

#5049 (Top 1.8725%)

Kudos/dag 3.41
Kudos/reaguursel 24.2
Meeste kudos op 1 reaguursel 1338
Minste kudos op 1 reaguursel -340

571

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.14
Topreaguursels 5
Woorden per reaguursel 20.8
Reacties per reaguursel 0.25
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 12
Gestart op 10-04-2013

Kudoverloop over tijd

6 kudos 2022-01-28 15:08:26 door Fapparoni op Even hydrateren
@Ikhebwelwattezeggen | 28-01-2022 | 16:03: Blijf dan lekker weg joh, koekwaus.

3 kudos 2022-01-28 15:03:31 door nlnoob op Even hydrateren
Waar je gelijk in hebt is dat ze je niet gelijk weg hadden moeten jorissen, maar even hadden moeten vertellen dat je je mening beter achterwegen kan laten als je er geen verstand van hebt.
Er zit een algoritme achter de hoogte van de filmpjes in "toppers". Bekijk alle data en kudo's maar even. Als je nu voor een uurtje gaat turven hoe die zich verhouden met de "hoogte" in de top 5, dan zie je misschien in dat je fout zit.
Je wordt weggejorist omdat er in de regeltjes staat dat je niet offtopic mag zeuren trouwens, net als hier. Fijne dag.

21 kudos 2022-01-14 18:48:26 door BozeBroedert op De nieuwe bingokaart
"We zijn er bijna, het einde is nu echt in zicht! Zodra 85% van de bevolking zijn achtste booster heeft gehaald voor de Ypsilon variant kunnen we terug naar het oude normaal! Nog één prikje maar!"

-12 kudos 2022-01-14 18:47:58 door DaarZitWelWatInJa op De nieuwe bingokaart
@EenKipisneteenbanaan dat is allang achterhaald en toegegeven. Destijds was dat de gedachte aangezien een 80% vaccinatiegraad bij veel virussen voldoende is. Dit is echter een longvirus en daar werkt immuniteit net wat slechter. Vind het zo een flauwe kul dat hier nog steeds over gezeken wordt. Jij wordt toch ook niet continu aan uitspraken herinnert die je in je tienerjaren deed, toen je nog niet zoveel wist als je nu weet?

24 kudos 2022-01-14 18:44:12 door Lenyator op De nieuwe bingokaart
Lekker bezig kalf, wellicht is de conclusie dat de vaccinaties toch niet zo goed werken? Dus er is 0 uitzicht meer op hoe we weer terug kunnen normaal, heb dat hele stuk gemist in de persco en die halfgare journalisten stellen ook de vragen niet waar het om gaat

-28 kudos 2022-01-14 18:37:39 door G.Kalf op De nieuwe bingokaart
En nu weten we ondertussen dat 12% asociale anti-vaxxers, ruim genoeg is om de zorg over te belasten.

Dus totdat CDA en CU eens ballen laten groeien en meewerken aan vaccinaties verplicht stellen, blijven we maar aanmodderen.

8 kudos 2021-12-19 16:51:17 door geluidsmaninjehoofd op Waarom om 20:00 dicht
Ook omdat zo'n 90% van de ziekenhuis opnames boven de 60 slaat het 'iedereen moet gevaccineerd zijn' echt helemaal nergens op.
Sowieso een kwestie van te weinig bedden niet inzetten op ventilatie, bijv. ruimtes en scholen dmv. ventilatie corona proof maken en dat werkt al.

1 kudos 2021-12-15 19:25:25 door Graatjemager op Hugo is gek.
@7anPau1 | 15-12-2021 | 16:30: Nee sorry, ik ga niet in discussie met iemand die in 1 tekst het heeft over ‘feiten’ en dan ‘kunnen op de IC komen’. Natuurlijk kunnen er mensen onder de 50 op IC komen. Maar check de landelijke cijfers, dat gebeurt nauwelijks. Daar moet je geen beleid op bouwen. Antivax Jehovah? Try again. Ik denk dat ouderen en zwakkeren het prima kunnen nemen (jammergenoeg tot in het oneindige naar nu blijkt) maar niet de hele bevolking.

3 kudos 2021-12-15 18:27:33 door John_doe_niks op Hugo is gek.
@F-man | 15-12-2021 | 13:53: veel mensen die ongevaccineerd op de IC liggen hebben ook medische redenen om niet gevaccineerd te zijn.

-6 kudos 2021-12-15 16:52:27 door AccountNodigVoorNSFW op Hugo is gek.
@bikall | 15-12-2021 | 17:34: Dat slaat echt he-le-maal nergens op. Kom met fatsoenlijke bronnen of hou je mond gewoon.

9 kudos 2021-12-15 16:34:03 door bikall op Hugo is gek.
@F-man | 15-12-2021 | 13:53: Neem ook voor de volledigheid ook het aantal (voorheen) kerngezonde mensen die nu al hartproblemen hebben gekregen en over een aantal jaar een nog grotere groep gaan vormen. De kans dat je komt te overlijden aan corona is kleiner als de kans dat je complicaties krijgt van de spuiten.

17 kudos 2021-12-15 16:33:07 door CalmDown op Hugo is gek.
@estaban | 15-12-2021 | 16:57: Misschien had je voor een minder agressief vaccin moeten kiezen.

-19 kudos 2021-12-15 15:57:31 door estaban op Hugo is gek.
@CalmDown | 15-12-2021 | 14:16:
je moet het zo zien.
of je spuit nu een goedje in je lichaam.
of ik (en de rest van nederland) accepteren jou nergens meer.

JE BLIJFT GODVERDOMME MAAR BINNEN ZITTEN MET JE ACHTERLIJKE KUT GEDACHTES
of je gaat maar lekker buiten nederland wonen.

IK!!! ben jullie ongevaccineerde teringlijers stront en stront zat.

-11 kudos 2021-12-15 15:30:27 door 7anPau1 op Hugo is gek.
@Graatjemager | 15-12-2021 | 14:04: Onzin. Ook mensen onder de 50 kunnen op de IC komen. Minder vaak, maar nog steeds veel te veel. Maar goed, bij antivax Jehova's heeft discussiëren op basis van feiten toch geen zin.

-6 kudos 2021-12-15 15:27:38 door 7anPau1 op Hugo is gek.
@CalmDown | 15-12-2021 | 14:16: als je toch zorg weigert, wat loop je dan te zeuren? Je wilt wel naar de IC, maar geen vaccin?

-1 kudos 2021-12-15 13:16:58 door CalmDown op Hugo is gek.
@F-man | 15-12-2021 | 13:53: Dus omdat de VVD de afgelopen elf jaar de zorg heeft afgebroken en we nu te weinig capaciteit hebben voor iets waar we al járen voor worden gewaarschuwd, moeten WIJ een bepaald goedje in ons lichaam spuiten.
Echt niet.

45 kudos 2021-12-15 13:04:00 door Graatjemager op Hugo is gek.
@F-man | 15-12-2021 | 13:53: Je noemt dingen die waar zijn, maar je zegt dit tegen een doelgroep op Dumpert van (mijn inschatting) mensen tussen de 16 en 50 jaar die überhaupt zelden in het ziekenhuis belanden en waarvoor de prikken dus nauwelijks iets toevoegen. Ze hadden alle corona vaccinatiecampagnes simpelweg kunnen houden bij een brief naar alle ouderen en mensen met een serieuze aandoening. En dan is de cirkel weer rond: eigenlijk wat we al jaren doen met de gewone griepprik.

27 kudos 2021-12-15 12:53:44 door F-man op Hugo is gek.
@Kansloze Reaguurder | 15-12-2021 | 13:22: Je geeft het, aantoonbaar, minder vaak dóór als je gevaccineerd bent. Je hebt minder kans op een ernstig ziekteverloop. De IC-verdeling is momenteel zo dat er pakweg 60% niet gevaccineerd zijn en 40% wel. Ongeveer 600 IC-bedden bezet, waarvan dus ongeveer 240 door gevaccineerden. 240 mensen op pakweg 12.000.000 gevaccineerden. Dat betekent dat die andere 360 vanuit ongeveer 2.000.000 ongevaccineerden. Als je dat extrapoleert, betekent dat dus dat, indien die 2.000.000 ook gevaccineerd waren geweest, er in totaal nog geen 300 op de IC hadden gelegen, waardoor reguliere zorg ook gewoon doorgang had kunnen vinden. Dát is het hele punt.

-12 kudos 2021-12-15 12:22:26 door Kansloze Reaguurder op Hugo is gek.
Ja dat is dus iets wat ik niet snap. Hij zegt elke keer, Doe het voor de ander! Maar je kan het nog steeds doorgeven als je bent gevaccineerd. Waarom doe je het dan voor een ander? Als jij tot een risicogroep behoort, moet je die prik gewoon nemen, maar laat de rest lekker vrij ofzo.

5 kudos 2021-12-08 09:51:31 door Sum á Bitch op Dumpert sport
Omdat je er nu tenminste wat voor terug krijgt. Voor wat hoort wat.

13 kudos 2021-12-08 09:33:15 door lamskabouter op Dumpert sport
instahoeren zijn hoeren die net doen alsof ze heel cool zijn ipv hoeren.

2 kudos 2021-11-18 11:56:40 door Yoramde1ste op Bill Burr over anti-vax complotten
Ah joh ik heb dit nog nooit meegemaakt wat een twee deling hier is. Dumpert is kapot. Diep triest dit. Maar dit is precies wat ze willen de tweedeling! En iedereen tuimelt er met open ogen in!

-1 kudos 2021-11-18 10:03:55 door Gelatineridder op Bill Burr over anti-vax complotten
@Edwin1988 | 18-11-2021 | 10:46: Want de tescapaciteit was nooit een probleem. Het was totaal niet dat we een jaar lang zaten te zeiken over een gebrek aan testcapaciteit.

0 kudos 2021-11-18 09:47:28 door Edwin1988 op Bill Burr over anti-vax complotten
@Laipoo | 18-11-2021 | 10:37: Het was nooit een complot. Ik had ook coronapaspoorten en tweedelingen voorspeld. Het verschil is dat dit voor mij acceptabele maatregelen zijn om de vaccinatiegraad te verhogen. Dat is namelijk belangerijker dan de tweedeling waar de ongevaccineerden zelf verantwoordelijk voor zijn.

6 kudos 2021-11-18 09:46:01 door Edwin1988 op Bill Burr over anti-vax complotten
@Tissuesvoorhetleven8 | 18-11-2021 | 10:37: Het aantal besmettingen is hoger dan de eerste golf, maar in de ziekenhuizen liggen de helft minder patienten dan tijdens de eerste golf. De helft van de patienten is niet gevaccineerd, waardoor je naar rato zo'n acht keer meer kans hebt op ziekehuisopname.

En ja dat is zeer kwalijk. De groep ongevaccineerden wordt steeds kleiner, maar ook radicaler en opstandiger.

0 kudos 2021-11-18 09:37:41 door Laipoo op Bill Burr over anti-vax complotten
Inderdaad. Veel van de "complotten" zijn inmiddels gewoon realiteit maar dat wil niemand zien. Ik zie nog steeds nergens stapels doden op straat liggen dus het zal allemaal wel meevallen. En 300 man op de IC op een land van 17 miljoen? Poeh.

-2 kudos 2021-11-18 09:37:22 door Tissuesvoorhetleven8 op Bill Burr over anti-vax complotten
@Edwin1988 | 18-11-2021 | 10:35: ja want die 13% ongevaccineerde zorgen voor al de problemen die er nu heersen, kom op man. En stel dat het echt zo is, dan is het toch ook kwalijk dat zo'n redelijk klein gedeelte van de bevolking heel het land op stelten kan zetten?

18 kudos 2021-11-18 09:35:16 door Edwin1988 op Bill Burr over anti-vax complotten
Nee, dat was geen optie toen we nog aan het vaccineren waren. De coalitie heeft altijd moties afgewezen waarin QR codes of ontslag verboden werd. Nu is iedereen gevaccineerd en is er nog steeds stront aan de knikker. Daarom worden de maatregelen harder en zwaarder voor ongevaccineerden. Allemaal logische stappen.

5 kudos 2021-11-02 18:38:35 door RandyBiel op LIVE PERSCO: Van Markie en Hugootje
Vorig jaar hadden we nog andere varianten met andere besmettelijkheid.
Die benodigde vaccinatiegraad is simpelweg 1 : Reproductiegetal. En die laatste is flink omhoog gegaan met nieuwe varianten. Plus homogene verdeling inderdaad.

14 kudos 2021-11-02 18:05:44 door Zeeuw1867 op LIVE PERSCO: Van Markie en Hugootje
Inmiddels is 95% vaccinatie (of besmet geweest) nodig voor groepsimmuniteit. Helaas neemt de werking van het vaccin ook af. Dus die 95% halen we echt niet.

36 kudos 2021-11-02 18:04:59 door janalleman op LIVE PERSCO: Van Markie en Hugootje
Het probleem in Nederland is het gebrek aan homogene verspreiding van de maatschappij. Ja ruim 80% is gevaccineerd, maar er zijn te veel plekken waar je die 80% echt niet haalt. En dat is niet alleen Staphorst, maar ook heel veel achterstandswijken met autochtone Nederlanders.