DumpStats voor DeBers

69,860 +79085 -9225

Kudos

#676 (Top 0.2512%)

Kudos/dag 26.08
Kudos/reaguursel 28.43
Meeste kudos op 1 reaguursel 6854
Minste kudos op 1 reaguursel -265

2,457

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.92
Topreaguursels 22
Woorden per reaguursel 15
Reacties per reaguursel 0.37
Meeste reaguursels op 1 dag 12
Aantal x weggejorist 17
Gestart op 02-01-2017

Kudoverloop over tijd

8 kudos 2024-03-19 22:54:29 door timmytime op Bosma clasht met Baudet
Iets genuanceerder mag wel: je moet gewoon je bek houden, sukkel! De onzin die je uitkraamt klopt niet en is gevaarlijk!
Volgens mij was dat het antwoord.

30 kudos 2024-03-05 22:50:44 door tjappie160 op Opa is klaar met overlast Ter Apel
Turkije is groter dan alleen Istanbul en Antalya. Ga eens naar het verre oosten, richting de Armeense/Iraanse/Iraakse zijde, en dan zul je zien dat ze ook daar in Turkije geen moeite hebben met wat hak en snij werk als je iets doet wat niet mag.

5 kudos 2024-02-13 18:02:28 door PapaAppelsap op Wat als Rusland Nederland aanvalt?
@Rugged | 13-02-24 | 18:56: Nederland heeft geen "redder" nodig, dat is populistische poeppraat. Nederland heeft een regering nodig welke bestaat uit evenwichtige representatie van de bevolking, ofterwijl, een fatsoenlijk werkende democratie. Als iedereen gewoon netjes stemt voor de partij die het beste bij hen aansluit komt alles wel goed.

2 kudos 2024-02-13 18:01:05 door J86 op Wat als Rusland Nederland aanvalt?
@Rugged | 13-02-24 | 18:56: Je hoeft niet altijd het perfecte antwoord te hebben. Zeker in de huidige politiek is dat geen doen.
Maar ik ben allang blij als iemand geen PVV of FvD stemt.
Samen staan we sterk tegen agressors als Rusland en China. Alleen zijn we maar een machteloos klein landje

-1 kudos 2024-02-13 17:56:46 door Rugged op Wat als Rusland Nederland aanvalt?
Je bent duidelijk geen Wilders fan, en dat is prima overigens. Maar de vraag is dan wel - wie dan?
Je weet het blijkbaar beter dan iedereen dus zeg het maar, wie is dan de redder des vaderlands volgens jou?

7 kudos 2024-02-08 10:04:03 door PapaJ op Duurt lang
Kakkers rijden over het algemeen een ander type auto

8 kudos 2024-02-08 09:31:00 door MrIkke op Duurt lang
Door tegen het verkeer in te rijden, maakt de nood niet minder hoor.
In dat geval ga je even het gras in.

3 kudos 2024-01-31 20:04:36 door Hunebedbouwer op Vrouwenmepper Graus neemt het op voor de beestjes
Ach...weer zo'n dom stadsmens die het plattelandsleven alleen van de TV kent. Lul toch niet zo dom man. Weet jij zomaar wat voor inkomen een schapenhouder heeft? Wanneer je je schapen om de haverklap weer moet verweiden? En dan kilometers en kilometers draad steeds weer moet verplaatsen? Wat doe jij eigenlijk voor 'werk'. Kantoorklerk?

5 kudos 2024-01-02 08:40:40 door JorisDePoris op Tom Scott klaar met filmpjes maken
En nog weer daarvoor =3 met Ray William Johnson. Had het grootste Youtube kanaal van dat moment maar liet andere hosts het overnemen omdat hij zelf andere dingen wilde gaan doen. Binnen een jaar was er niets meer van het kanaal over.

-1 kudos 2023-12-14 10:07:30 door altijd-guus op Timmermans is fan van Nemo
@Logicthinking | 14-12-23 | 05:58: Waarom zijn idioten als jij nou niet in staat om een uitslag op waarde te schatten? Ja, wilders is de grootste partij geworden, maar heeft NIET de meerderheid. Verre van zelfs. Daarom staat ie nu ook poeslief te doen, want hij heeft ze nodig voor die meerderheid. En dus moet er samengewerkt worden, dat is democratie en dat betekent ook dat Geert niet alles kan wat ie wil, los van het feit dat het grondwettelijk überhaupt niet kan, maar dat maakt voor Geert niet uit, die trekt de ijskast open en zet alles waar ie al 20 jaar om loopt te schreeuwen in de ijskast...Je weet wel al die punten waarom men op hem gestemd heeft. Die zaken die zijn achterban van hem verwacht, maar die hij nu allemaal overboord gooit om maar in het torentje te mogen gaan zitten. Jij noemt dat dan winnen, ik noem het kiezersbedrog, maar dat kennen we wel van hem...weet je nog het standpunt over de AOW-leeftijd? Die moest toch terug? Nog geen minuten na de uitslag kieperde hij dat direct overboord....lekker betrouwbaar wel...
En voor je weer los gaat, ik zeg niet dat die kabouter het beter zou doen, of dat ik die graag in het torentje wil.

0 kudos 2023-12-14 04:58:48 door Logicthinking op Timmermans is fan van Nemo
@TrustMeImAnEngineer | 13-12-23 | 22:43 Kan wel wezen, maar Wilders heeft gewonnen. Het is dus aanpassen voor de rest en accepteren dat het ook nu democratie is wanneer je niet gewonnen hebt. Jammer he!?

1 kudos 2023-12-04 12:47:48 door banjo-kazooie op LIVE! Dumpert Web 4.0
Over 10 jaar rijden reaguurders ineens ook een elektrische auto en hebben ze een warmtepomp. Duurt gewoon allemaal wat langer hier.

1 kudos 2023-11-27 18:19:13 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@BronstigPaard | 27-11-2023 | 18:30: Haha gast, heb de site van je definitie eens opgezocht. Het stukje dat je weglaat van die site: schuld (zn) :blaam, schuldigheid, verwijtbaarheid. Genoeg gezegd, blijf maar lekker geloven wat je wil geloven.

0 kudos 2023-11-27 17:21:59 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@BronstigPaard | 27-11-2023 | 17:39: Schuld is per definitie een moreel oordeel. Zoek anders de definitie maar gewoon eens op. Je gebruikt zelf n.b. het woord schuld. Als het zo'n neerbuigende welles-nietes-discussie wordt, haak ik af. Dit is vechten tegen de bierkaai. Laatste wat ik zeg: mensen stemmen vaak niet op de PVV omdat ze het er niet mee eens zijn, maar omdat onder de traditionele politiek niet gehoord worden in (vaak hele acute) problemen. Maar geloof wat je wil geloven, geef mensen vooral de schuld van een proteststem. Niet raar opkijken als de PVV bij nieuwe verkiezingen naar 50 zetels gaat.

-2 kudos 2023-11-27 16:39:19 door BronstigPaard op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@Zjwikhoofd: schuld is geen moreel oordeel. Ik heb het over de consequenties van je stem. Die zijn er altijd, ook als je een proteststem uitbrengt. Volgens mij probeer je mijn woorden nu anders uit te leggen... Als je écht over het woordje "schuld" valt, vervang het dan voor verantwoordelijkheid (wat ik veel vaker benadruk). Zelden zo langs iemand heen gepraat.

2 kudos 2023-11-27 16:04:19 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@BronstigPaard | 27-11-2023 | 15:38: Dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben. Ik zeg nergens dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun stem. Ik (en jij ook) heb het over schuld. Verantwoordelijkheid en schuld zijn namelijk twee verschillende dingen. Mensen zijn verantwoordelijk voor de stem die zij uitbrengen. Als ze zich genoodzaakt voelen een proteststem uit te brengen op een anti-partij, dan vind ik niet dat er sprake is van schuld. Schuld is namelijk een moreel oordeel. En als mensen moeten kiezen tussen voedsel en verwarming, tussen zelf eten of de kinderen laten eten, vind ik niet dat er sprake kan zijn van schuld. Daar komt ook nog bij dat er ook op andere gebieden (zie migratie) reële problemen zijn waar maar niet naar geluisterd wordt.

0 kudos 2023-11-27 14:38:59 door BronstigPaard op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@Zjwikhoofd: ik leg je geen woorden in de mond, je probeert me iets uit te leggen wat ik best begrijp. Volgens mij gaat het er bij jou niet in dat al die mensen nog steeds verantwoordelijk zijn voor hun eigen stem. Dus ook het beleid waar ze het straks mee moeten doen. Vind je van niet dan? Is over 4 jaar het falende beleid van o.a. de VVD nog steeds de oorzaak van al hun leed? Je zou denken dat de haalbaarheid van plannen minstens even belangrijk is als wat beloofd word.
En, omdat je reaguursel niet over jezelf gaat (we weten allemaal dat je NSC wilde stemmen), lul ik uit mijn nek? Volgens mij heb ik nergens beweerd dat je bij de groep stemmers hoort waar je zo onvoorwaardelijk voor opkomt.

0 kudos 2023-11-27 14:17:35 door DeBers op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@Zjwikhoofd | 27-11-2023 | 12:32: De PVV is niet de oplossing. Ik ontken de problemen niet. Die zijn er zeker. Maar je hebt je laten overtuigen dat dit de oplossing is. Als je even langs de oneliners had gelezen had je geweten dat de progressieve partijen die problemen ook aan hadden willen pakken. Maar je hebt je laten verleiden door marketing.

0 kudos 2023-11-27 14:05:56 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@BronstigPaard | 27-11-2023 | 13:43: Je probeert me nu woorden in de mond te leggen. Ik heb nooit gezegd dat links in de slachtofferrol kruipt, en ik ga nog altijd over mijn eigen woorden. Verder heb ik ook geen PVV gestemd, en ben ik niet iemand die in voedselarmoede zit. Mijn reaguursel gaat dus niet over mijzelf. Dus als er iemand van ons twee uit z'n nek lult, ben jij het. Ik probeer alleen uit te leggen dat de grootte van de PVV weinig te maken heeft met inhoudelijke argumenten. Veel mensen zijn klaar met de traditionele partijen omdat hun problemen niet serieus genomen worden. Maar goed, je mag je van mij ook best blijven verbazen over deze uitslag hoor. Even goede vrienden.

-3 kudos 2023-11-27 12:43:06 door BronstigPaard op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@Zjwikhoofd: ik dacht dat links altijd werd verweten dat ze in een slachtofferrol kropen, of is dat sociaal economisch links? Je hebt waarschijnlijk een groter bereik met al je inhoud, maar je lult uit je nek. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen stem, dat wil niet zeggen dat er meerdere dingen invloed hebben gehad. Ik ben serieus benieuwd wat de PVV kan bereiken, maar verschuil je niet achter je hopeloosheid wanneer je merkt wat voor invloed je stem heeft gehad. Het programma is duidelijk, hoe het wordt uitgevoerd niet.

-3 kudos 2023-11-27 12:21:35 door Forza_Ruud_Krol op Geert heeft het voor het zeggen
@Snakepit | 27-11-2023 | 10:54:
Links en rechts zijn sowieso nutteloze termen, maar afijn.
Alle kabinetten sinds 1918* zijn coalities geweest. Compromissen sluiten is een gegeven. Geen enkele partij heeft ooit 'alles' kunnen binnenslepen en dat zal voor Greet niet anders worden.
*: In 1918 was er voor het eerst echt algemeen mannenkiesrecht, passief vrouwenkiesrecht en evenredige vertegenwoordiging i.p.v. districtenstelsel. Vrij goed vergelijkbaar met wat we nog steeds doen dus.

3 kudos 2023-11-27 12:04:26 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@BronstigPaard | 27-11-2023 | 12:44: Staat genoteerd. Mensen die nu acuut in nood zitten, hun kinderen geen eten kunnen geven, en uit wanhoop op een protestpartij stemmen zijn het zelf schuld. Niet het compleet ontspoorde beleid van de afgelopen jaren. Nee, de mensen die in de problemen zitten en al jaren niet gehoord worden. Dát zijn de boosdoeners. Oké, staat dus genoteerd.

-3 kudos 2023-11-27 11:44:44 door BronstigPaard op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@Zjwikhoofd: als je dan een "proteststem" uitbrengt op een onhaalbaar verkiezingsprogramma, en je merkt 4 jaar later dat er niks is veranderd, is het zeker je eigen schuld. Laten we het afwachten. Maar stemmen is je eigen verantwoordelijkheid, zeker als je in zo'n benauwde situatie zit die jij beschrijft.

4 kudos 2023-11-27 11:40:20 door Deugjerot op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Volgens mij besef jij je niet dat er vrienden/bekenden/familieleden op de PVV hebben gestemd. Die zijn het ook beu, maar durven er niet voor uit te komen door het gedemoniseer van links. Net als vele medelanders, die hier geboren zijn, maar NL ook als hun land zien en er ook klaar mee zijn.

21 kudos 2023-11-27 11:32:24 door Zjwikhoofd op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Je zou maar één van de 400.000 mensen zijn in voedselarmoede, die door oplopende lasten alleen nog maar verder in de misère wordt gedrukt. Kiezen tussen je huis verwarmen of je kind te eten geven. En als je dan een proteststem uit, is het ook nog jouw schuld.

-2 kudos 2023-11-23 09:20:21 door GeborenLastpak op PVV-stemmer legt uit waarom hij Greet stemde
Jij kent al die mensen?
Van laag en hoog niveau heeft op Geert gestemd en dat heeft puur te maken omdat vele het zat zijn dat de vvd en PvdA aan de nacht zaten, daar werden de rijken rijker en de arme armer en Geert denkt vooral aan het laatste om daar beter voor te zorgen

4 kudos 2023-11-23 09:13:06 door altijd-guus op PVV-stemmer legt uit waarom hij Greet stemde
Het gros van de mensen die ik spreek en zeggen dat ze pvv stemmen doen dat voornamelijk vanwege de oneliners. Als je ze vraagt hoe ze dat dan voor zich zien, hoe gaat Greet dat doen, dan is het antwoord altijd in de richting van: Tja, dat weet ik ook niet, maar het moet maar eens afgelopen zijn met * populistisch onderwerp naar keuze*.
M.a.w. het zijn altijd tegenstemmen en niet zozeer voor Wilders, maar tegen de rest. Dat is prima, maar ga nou niet doen alsof Wilders hier een heel realistisch programma heeft gepresenteerd en dat het überhaupt uitvoerbaar is.
Nederland heeft gesproken en dat is prima, we gaan zien wat Greet gaat doen, maar ik vermoed dat het allemaal eerst heel lang gaat duren voor er een kabinet is en vervolgens dat het vrij snel weer voorbij is. 25% van de stemmen is weliswaar veel, maar absoluut geen meerderheid.