2,561 +2856 -295
Kudos
#21648 (Top 7.8790%)
Kudos/dag | 1.66 |
Kudos/reaguursel | 26.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 552 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -93 |
2,561 +2856 -295
Kudos
#21648 (Top 7.8790%)
Kudos/dag | 1.66 |
Kudos/reaguursel | 26.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 552 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -93 |
97
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.06 |
Topreaguursels | 2 |
Woorden per reaguursel | 23.1 |
Reacties per reaguursel | 0.7 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 5 |
Aantal x weggejorist | 2 |
Gestart op | 31-08-2020 |
Kudoverloop over tijd
1 kudos 2024-07-26 12:28:02 door Woepsie op Vliegende viking
Nee. Ik raad Pearle of anders Hans aan!
39 kudos 2024-02-17 12:48:56 door MojoNL op Toen reacher nog niet zo stoer was
Hele goeie! Ik was nooit van het herkijken van series en films. Maar laatst ontdekte ik dat mijn geheugen een zeef is. Alles wat ik 10 jaar geleden heb gekeken is maar weinig van bijgebleven. Deze komt op het lijstje van herkijken!
42 kudos 2024-02-17 11:20:10 door Weskatin op Toen reacher nog niet zo stoer was
The rise of thadland is ook een must see.
95 kudos 2024-02-17 10:16:09 door Henne007 op Toen reacher nog niet zo stoer was
Volledig mee eens. Jammer dat ze er na drie seizoenen mee ophielden.
2 kudos 2023-11-17 08:31:29 door knehmoo op Boeing 787 landt voor eerste keer op Antarctica
Dit zal voor flat-earthers dit idd. moeilijk te geloven zijn.
12 kudos 2023-11-17 08:29:08 door PoopFist op Boeing 787 landt voor eerste keer op Antarctica
Nee, dit is landijs.
7 kudos 2023-11-17 08:23:32 door Motz op Boeing 787 landt voor eerste keer op Antarctica
Wel als je op ijs landt
22 kudos 2023-08-16 17:04:01 door Bordoch op De Zuid-Afrikaanse politie
@verveelme | 16-08-2023 | 16:53: Ja dat kan. Stuur een mailtje naar [email protected] met naam, geboortedatum en telefoonnummer.
https://indebuurt.nl/breda/nie...
40 kudos 2023-08-16 15:49:34 door Cashar op De Zuid-Afrikaanse politie
@verveelme | 16-08-2023 | 16:53: Was toen via mijn studievereniging. Die werd eens in de zoveel tijd benaderd door de politie om mensen te leveren. Wij waren slechts één van de misschien wel 10 bussen daar. De meeste waren van Veva en beveiligingsopleidingen, die moesten verplicht, maar er waren ook een paar bussen van sportverenigingen die net als ons een leuk dagje uit hadden. Ik weet dat mijn vereniging in andere jaren zelf ook wel eens de politie benaderd heeft om zoiets te organiseren, maar ik denk niet dat dat als individu gaat. Mocht je bij een studie- of sportvereniging zitten, kan je het bestuur eens vragen of ze dat willen opzetten.
45 kudos 2023-08-16 14:53:39 door verveelme op De Zuid-Afrikaanse politie
Kan je je daar ergens voor aanmelden, dat lijkt me ook wel een vet om te doen.
84 kudos 2023-08-16 14:48:21 door Von Nockenhoffen op De Zuid-Afrikaanse politie
En toen wist je het, ik word kraker!
-1 kudos 2023-07-23 18:07:45 door Higler33 op Ard wint het internet vandaag
-weggejorist-
4 kudos 2023-07-23 18:03:10 door Cashar op Ard wint het internet vandaag
Ai, tweede foto gemist, ik ga maar snel weer masturberen...
35 kudos 2023-06-02 12:18:08 door Westsider op Chantal Janzen kan zingen
Ik snap de verbazing ook niet.
54 kudos 2023-06-02 11:08:29 door Comerunningsquad op Chantal Janzen kan zingen
meteen beginnen als een ster, das knap
9 kudos 2023-05-30 13:55:22 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Cashar | 30-05-2023 | 14:55: Er wordt al maandenlang stiekem gemobiliseerd. Dienstplichtigen worden bijvoorbeeld onder druk gezet om een contract te tekenen en etnische minderheden (vooral uit Centraal-Azië) worden opgepakt. Voor Poetin is niet het draagvlak onder de bevolking belangrijk, maar het draagvlak onder de elite. Dat wordt aangetast door dit soort aanvallen. Vandaar dat Poetin dus persoonlijk ook de boel sust, in plaats van opklopt (wat bij een mobilisatieronde te verwachten zou zijn):
https://twitter.com/mjluxmoore...
9 kudos 2023-05-30 13:24:09 door HuildendePanda op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Cashar | Dit type drone heeft geen kruissnelheid van 500km/h, dan zouden ze veel te duur worden om te produceren. De Shahed-136 vliegt met zo'n 120km/h, de Switchblade 300 *maar* 100km/h. Hebben we het over (militaire) verkenningsdrones dan kun je die snelheid omhoog gooien richting de 400-500km/h. Dat terzijde: Rusland gaat langzaam op de knieën en ook bijbehorende stuiptrekkingen vertonen... De tijd gaat het ons inderdaad laten zien.
-1 kudos 2023-05-30 12:55:40 door Cashar op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Zjwikhoofd | 30-05-2023 | 14:46: Er zijn duidelijk meerdere lezingen mogelijk en de tijd zal het leren (of misschien ook wel niet). Ik zou in ieder geval absoluut niet verbaasd zijn wanneer de algehele mobilisatie binnenkort wordt afgekondigd of dat dit gebruikt wordt om verplicht arbeid in militaire fabrieken etc. af te dwingen.
2 kudos 2023-05-30 12:46:41 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Cashar | 30-05-2023 | 14:24: Dat civiele objecten wordt geraakt, betekent niet dat het ook een aanval op civiele objecten ís. Er zijn veel redenen waarom civiele objecten worden geraakt. Denk aan neerkomende brokstukken, GPS-jamming, of een flatgebouw dat in de weg staat. Rusland heeft veel verschillende soorten luchtverdediging, allemaal voor een ander doel. Een S-400 heeft een andere functie dan een Igla of een Pantsir. Veel van die luchtverdediging staat ofwel langs de frontlinie, ofwel rond Moskou/Sint-Petersburg. Afgelopen week hebben we al kunnen zien dan de rest van de Russisch-Oekraïense grens (lengte: 2300 km) gewoon heel lastig te bewaken is vanuit Rusland. Met westerse inlichtingen is dit echt niet zo gek hoor.
Verder laat dit vooral zien dat Poetin de controle kwijt is. Dat is het laatste dat een autoritaire leider wil. De false flag waarmee hij in 1999 aan de macht is gekomen, was een heel andere situatie. Toen werkte de chaos in zijn voordeel. Chaos werkt nu vooral in z'n nadeel. De bevolking gaat nu niet ineens achter hem staan. De kans is véél groter dat ze het vertrouwen in hem kwijtraken en dat een aantal oligarchen/nationalisten (Prigozjin, Strelkov, ...) zich gaan roeren.
2 kudos 2023-05-30 12:24:00 door Cashar op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Zjwikhoofd | 30-05-2023 | 13:44: 500km/h is een waarde die ik op veel plekken gegeven zie worden. Is ook helemaal geen gekke snelheid voor drones, aangezien bij hogere snelheden vrij snel last gaan hebben van aerodynamische problemen rondom het doorbreken van de geluidssnelheid. Daarmee zou detectie en een luchtalarm makkelijk haalbaar zijn voordat de drones hun doel bereiken. Als Oekraïne aantoonbaar bewust civiele doelen gaat aanvallen, gaat de publieke opinie in veel steunende landen achteruit, met als gevolg dat steun een stuk moeilijker te verdedigen is in een parlement.
De psychologische slag dat er ook in Moskou wat kan gebeuren levert niks op behalve dan dat het voor de gewone Rus makkelijker wordt om te accepteren dat Oekraïne de vijand is en dat daar wat aan gedaan moet worden.
Verder worden drone aanvallen op de Krim e.d. inderdaad regelmatig uitgevoerd, maar het overgrote deel van de drones wordt al vrij snel uit de lucht gehaald. Deze zwerm zou in het grensgebied, waar dus veel luchtverdediging staat, al gedecimeerd moeten zijn, waarna er slechts enkele misschien nog in de buurt zouden komen van Moskou. Stuk voor stuk duidelijke indicaties dat dit niet een aanval vanuit Oekraïne is.
4 kudos 2023-05-30 11:44:03 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Cashar | 30-05-2023 | 12:45: Het centrum van Moskou ligt nog geen 500 kilometer van Oekraïne. Oekraïne heeft drones die dat qua bereik makkelijk halen. Waar je 500 km/u vandaan haalt, is me een raadsel. Het gros van de Russische luchtverdediging staat rond de frontlinie, en een deel rond Moskou. Een deel van de drones is ook boven Moskou neergehaald. Aanvallen op de Krim en in andere bezette gebieden vinden continu plaats, dus die vlieger gaat ook niet op. Officieel ontkent Oekraïne eigenlijk bijna altijd betrokkenheid, en westerse steun gaat hierdoor echt niet opdrogen.
Wat Oekraïne kan winnen, is een grote slag in de psychologische oorlogsvoering. Moskou is niet veilig, de oorlog bereikt ook de gewone Rus. Afgelopen week zijn ze natuurlijk al de grens bij Belgorod overgestoken. Er zijn dus een heleboel redenen waarom dit géén false flag is, en eigenlijk geen om te denken dat het dat wel is. Het lijkt een verplicht rondje om iedere gebeurtenis in Rusland een false flag te noemen.
6 kudos 2023-05-30 11:03:44 door RandyBiel op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Cashar | 30-05-2023 | 12:45:
Door half Rusland? Ik zou ze gewoon ergens in de buurt van Moskou pas de lucht in sturen.
1 kudos 2023-05-30 10:45:50 door Cashar op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Zjwikhoofd | 30-05-2023 | 12:33: 30 drones die met 500 per uur half Rusland doorgaan, geen luchtalarm, pas vlak bij het doel neergehaald. Als die luchtverdediging daadwerkelijk zo lek is als jij zegt, zouden ze deze drones wel inzetten tegen de Krim bijvoorbeeld. De luchtverdediging van Moskou is echt niet slechter dan die daar. Verder lopen ze alleen het risico om Westerse steun te verliezen zonder enig zicht om ook maar iets te winnen hiermee. Als het daadwerkelijk klein gehouden wordt in de Russische media, dan zou ik dat ook vreemd vinden, maar ik zou het nog veel vreemder vinden als Oekraïne deze middelen zou verspillen en zulke risico's zou nemen zonder enig zicht op dat het iets oplevert.
14 kudos 2023-05-30 10:33:19 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@IkDachtVanWel | 30-05-2023 | 12:18: Rusland staat nou niet bepaald bekend om z'n capabele leger of z'n goede materieel. Toen Oekraïne afhankelijk was van Sovjet-materieel vloog ook alles door de luchtverdediging heen. Daarbij zijn de geheime diensten van Oekraïne 10x zo capabel als de Russische, en krijgt Oekraïne ook westerse inlichtingen. Als je de grens bij Belgorod zomaar over kunt steken, kun je ook wel een zwerm drones afvuren in de goede hoop dat er één of twee door de luchtverdediging heen glippen.
9 kudos 2023-05-30 10:18:58 door IkDachtVanWel op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Zjwikhoofd | 30-05-2023 | 11:57: Terechte observatie, geen speld tussen te krijgen. Het zou het toch het failliet zijn van de Russische luchtafweer want het enige wat mij enigszins doet twijfelen aan dit verhaal is dat er blijkbaar ongehinderd Oekraïnse drones tot aan Moskou kunnen vliegen.
21 kudos 2023-05-30 09:57:02 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
@Zjwikhoofd | 30-05-2023 | 11:38: Voor de minners: het verhaal van Cashar is totaal niet logisch. Als dit echt zou zijn opgezet om een mobilisatie af te kondigen, werd dit wel groots uitgepakt op de Russische staats-tv. Het tegenovergestelde gebeurt nu. Rusland probeert dit klein te houden en te doen alsof er niks aan de hand is. Dus als Oekraïne zelf gisteren al deze aanval min of meer heeft afgekondigd, en er ook Oekraïense drones zijn gebruikt, moet je wel met een heel goed verhaal komen om dit een false flag te noemen.
21 kudos 2023-05-30 09:38:26 door Zjwikhoofd op Aanvalsgolf van drones boven Moskou
Onzin. Dit is een aanval met Oekraïense drones, terwijl Kyrylo Boedanov (hoofd van de militaire geheime dienst) gisteren nog heeft gezegd dat aanvallen op Kiev zullen worden beantwoord met aanvallen op Moskou. Oekraïne zit hier gewoon achter, en daar hebben ze ook alle recht toe.
14 kudos 2023-05-08 10:10:26 door Blauwpetje op 360 no scope gaat fout
Waarom is Dumpert niet geblokkeerd op de kinderdagopvang?
27 kudos 2023-05-08 09:58:50 door Knuisje_jagen op 360 no scope gaat fout
Tieten zijn natuurlijk veel erger in het steeds puriteinser wordend Nederland...
5 kudos 2023-05-08 09:48:01 door RagnarRagnarsson op 360 no scope gaat fout
In ieder geval neergeschoten, weet niet of hij dood is al lijkt overlevingskans klein.
43 kudos 2023-05-08 09:30:11 door WereldvreemdePuber op 360 no scope gaat fout
Je moet op je werk sowieso noet op dit soort sites zitten. Er is dan nog een onderscheid tussen content die verzwarend kan zijn als je collega's zien dat je zit te surfen. Naaktheid is daar één van. Met dit soort filmpjes maak je denk ik niet meteen een slechtere indruk dan met een kattenfilmpje.
5 kudos 2023-04-19 13:13:15 door manmanman op Betaalt die baby extra
@PiaWeljajawel | 19-04-2023 | 11:30: Ga met de auto dan. Dan zit je in je eigen privé-cocon in plaats van in een aluminium buis hoog in de lucht vol mensen.
-12 kudos 2023-04-19 09:30:03 door PiaWeljajawel op Betaalt die baby extra
Helaas ben ik hooggevoelig. Kan er geen ene reet aan doen maar ik zou hier ook stapel gek van worden en zeker wetende dat dit waarschijnlijk een heel deel van de vlucht zo gaat zijn. Ik kan niet bepalen wie er wel of niet mee in het vliegtuig mag maar ik zou me ook heel erg moeten bedwingen niet te flippen.
5 kudos 2023-04-19 09:20:43 door Dennoe op Betaalt die baby extra
Dus een binnenlandse vlucht in de US zou je geen baby mogen meenemen?! Je weet dat binnenlandse vluchten in US vergelijkbaar zijn met bussen in Nederland?
7 kudos 2023-04-19 08:54:20 door Doctor46 op Betaalt die baby extra
Er is een speciaal plekje voor mensen die het normaal vinden om hun controle te verliezen en dat beargumenteren met "ja, die baby heeft ook geen controle" Dat plekje is niet in de hel maar oo de kleuterschool. Ze mogen weer van vooraf aan beginnen.
-25 kudos 2023-04-19 08:48:11 door estaban2 op Betaalt die baby extra
serieus iederieen hier die denkt dat het normaal is om met een baby een vliegtuig in te gaan die hebben een fucking schroefje los zitten.
ten eerste huilt die baby omdat het PIJN DOET die druk verandering.
en ten tweede HEB GODVERDOMME WAT FATSOEN
-24 kudos 2023-04-19 08:45:35 door estaban2 op Betaalt die baby extra
@mplaats | 19-04-2023 | 10:26:
die ouders van die baby kiezen maar gewoon een andere manier van vervoer. of wachten maar gewoon een paar jaartjes tot ze op vakantie gaan.
maar met een baby ga je NIET het vliegtuig in. punt uit.
dat heet normaal fatsoen.
3 kudos 2023-04-19 08:39:01 door IJschpegel op Betaalt die baby extra
En die speciale plek is precies 2 deuren verder van de schreeuwmeneer. Jouw plek is er tussenin.
27 kudos 2023-04-19 08:32:44 door fomms op Betaalt die baby extra
nee, mensen die denken het recht te hebben om te bepalen wie er in een vliegtuig mag zitten, die zijn lekker. ga lekker prive vliegen als je geen kinderen in een vliegtuig wilt.
-9 kudos 2023-04-19 08:32:33 door BadPatNL op Betaalt die baby extra
@Cashar | 19-04-2023 | 10:28: Nee, soms kunnen ze dat niet.
Ken je de mop van die baby in het vliegtuig?
Die zit/ligt nagenoeg altijd binnen een cirkel van 2 meter bij mij vandaan en dat is familie van 'lange Jan' die bij elk concert/festival of bioscoopbezoek voor mij staat of zit.
Deal with it, life sucks...
33 kudos 2023-04-19 08:29:31 door vargatron op Betaalt die baby extra
Er is een speciaal plekje in de hel voor mensen die klagen over baby's, die kunnen immers niks aan hun gedrag veranderen, jij wel. Jij had een dikke huid kunnen kweken maar in plaats daarvan gedraag je je als een sneeuwvlokje.
8 kudos 2023-04-19 08:28:58 door MakDePlakzak op Betaalt die baby extra
@mplaats | 19-04-2023 | 10:26: Inderdaad, laten we de betere mens laten zien voor de egoïsten die schijt hebben aan anderen zodat ze nog een beetje egoïstischer kunnen zijn.
-28 kudos 2023-04-19 08:28:26 door Cashar op Betaalt die baby extra
@mplaats | 19-04-2023 | 10:26: Die ouders hadden ook kunnen kiezen om niet te gaan vliegen met een baby die ze niet stil kunnen houden.
77 kudos 2023-04-19 08:26:24 door mplaats op Betaalt die baby extra
Je kunt natuurlijk ook de betere mens in jezelf laten zien en geduld hebben omdat de ouders van die baby het even moeilijk hebben en wel erger omdat iedereen ze aankijkt en ook die baby rustig moeten zien te houden. Niet te vergeten een idioot tegen ze gaat schreeuwen.
0 kudos 2022-08-29 12:31:44 door SimonMc op Efteling brengt een boekje uit
@Michiel-De-Router | 29-08-2022 | 12:37: En jij spuit zeker geen "vergif" in je lichaam terwijl er wereldwijd al 12 miljard "vergifspuiten" zijn gezet...
5 kudos 2022-08-29 11:21:46 door Hornoks op Efteling brengt een boekje uit
Eens, de benaming 'wappie' geldt voor een specifieke groep mensen, en moeten we niet laten verwateren door het te pas en te onpas te gebruiken.
-61 kudos 2022-08-29 10:37:28 door Michiel-De-Router op Efteling brengt een boekje uit
Jij rende zeker naar de ggd voor een spuitje
-2 kudos 2022-03-23 20:59:05 door broodjehalal op Coole boys op de motor
DJ Beat - unts unts unts (radio edit)
17 kudos 2022-03-23 13:55:48 door jemeentut op Coole boys op de motor
No result - Try again
-1 kudos 2022-03-23 11:48:17 door Cashar op Coole boys op de motor
@KabukiMan | 23-03-2022 | 12:10: Denk je echt dat ik dat zelf niet kan bedenken? Die werkt niet, daarom vraag ik het, pannenkoek