102,679 +111410 -8731
Kudos
#425 (Top 0.1547%)
Kudos/dag | 35.02 |
Kudos/reaguursel | 65.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3149 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -430 |
102,679 +111410 -8731
Kudos
#425 (Top 0.1547%)
Kudos/dag | 35.02 |
Kudos/reaguursel | 65.19 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3149 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -430 |
1,575
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.54 |
Topreaguursels | 26 |
Woorden per reaguursel | 30.5 |
Reacties per reaguursel | 0.69 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 16 |
Aantal x weggejorist | 29 |
Gestart op | 11-11-2016 |
Kudoverloop over tijd
-1 kudos 2022-01-01 22:26:38 door weps op Peter Pannekoek over complotdenkers
Hoe meer ongevaccineerden, hoe minder ongevaccineerden.
@IkkeNieSnap | 01-01-2022 | 19:33:
-7 kudos 2022-01-01 21:35:14 door Andrea_Biercelli op Peter Pannekoek over complotdenkers
Helemaal waar, en zie dus het probleem van democratie.
-11 kudos 2022-01-01 18:44:12 door dikkeBMW19 op Peter Pannekoek over complotdenkers
Als op alle sociale media min knoppen zouden zijn wordt de leven van wapies min.
82 kudos 2022-01-01 18:33:03 door IkkeNieSnap op Peter Pannekoek over complotdenkers
Dat heet democratie. Alleen in de media krijgen schreeuwers extra aandacht, voor de rest bepaalt vooral de meerderheid van de norm is. Wappies lijken het onderspit te delven, ook omdat onder die mensen het sterftepercentage hoger is, dus die groep wordt kleiner.
34 kudos 2022-01-01 16:55:41 door Weef op Peter Pannekoek over complotdenkers
Misschien was zijn doel ook niet om wereldproblemen op te lossen, maar om gewoon mensen aan het lachen te maken... Klaag je ook dat obesitas niet de wereld uit wordt geholpen als iemand een grap maakt over dikke mensen?
0 kudos 2021-11-09 23:26:22 door Bramdaris op RE: Van Haga MAND
Je gaat uit van alleen de corona gevallen die op de IC komen. Voor 2020 hadden ze deze capaciteit nodig en het personeel ook niet.
2 kudos 2021-11-09 23:13:45 door Bonzi_Buddy op RE: Van Haga MAND
@geluidsmaninjehoofd | 09-11-2021 | 18:48: Toch nemen die landen ook maatregelen, en vaak nog strenger dan hier. Vanwege de exponentiële groei van het virus, zorgen extra IC bedden er enkel voor dat de maatregelen iets later in kunnen gaan. Heel veel zin heeft het geeneens.
1 kudos 2021-11-09 21:41:20 door Trinkel op RE: Van Haga MAND
@Oromis | 09-11-2021 | 17:41: Dat is al lang geen vergelijking meer. Maart, april 2020 overleden 2 a 3x zoveel mensen in de ouderen zorg dan in 2018. In augustus 2020 overleed 19% van 1 zorginstelling binnen de maand... een zomer maand... geen r in de maand.
0 kudos 2021-11-09 17:48:51 door geluidsmaninjehoofd op RE: Van Haga MAND
Nou, feit blijft dat Nederland heel weinig IC bedden heeft per inwoner.
'Per 100.000 inwoners zijn er in Nederland 6,7 ic-bedden beschikbaar. Ter vergelijking: Duitsland heeft er bijna 48, Frankrijk 19 en Italië 11. Ook België heeft met ruim 14 ic-bedden per 100.000 inwoners meer capaciteit.'
1 kudos 2021-11-09 17:14:20 door Droppert op RE: Van Haga MAND
Zeker niet als je moet begrijpen dat jaarlijks de zorg kosten tóch weer duurder worden. Je hebt hier een juist punt gemaakt
5 kudos 2021-11-09 17:01:52 door ViezeFreddieeee op RE: Van Haga MAND
@je-suis-barteljaap: Ik weet niet goed wat je wil bereiken met die vergelijking naar het aantal gemeenten in Nederland. We hebben een stuk minder ziekenhuizen dan gemeenten. @dezeookalbezet z'n verhaal is een stuk beter. COVID-patienten op de IC blijven daar dermate lang dat reguliere zorg ervoor wordt onderbroken. Er is een reden waarom dat getal op het coronadashboard ver in het rood staat aangeduid. Plus, de zorg draaide meer dan een paar overuurtjes vorig jaar, we willen daar graag ver bij weg blijven. EN, een hoop verplegers zijn het ook zat dat ze alleen maar COVID-patienten moeten verplegen, die preventief met een prikje daar uberhaupt niet hadden hoeven komen te liggen. Het valt prima uit te leggen, je moet daarvoor alleen wel uit je comfortzone stappen en andere perspectieven een kans geven.
5 kudos 2021-11-09 16:45:25 door Zjwikhoofd op RE: Van Haga MAND
@Oromis | 09-11-2021 | 17:41: Dat dit probleem niet alleen tijdens corona speelt, klopt. Dat de zorg overbelast is, klopt. Maar een griepgolf is kortstondig, grieppatiënten liggen minder lang op de IC en achterstanden kunnen nog worden ingehaald. Dat is bij corona dus niet zo. De IC-afdelingen lopen nu al bijna 2 jaar op de toppen van hun kunnen.
-1 kudos 2021-11-09 16:41:18 door Oromis op RE: Van Haga MAND
@Clitaurus | 09-11-2021 | 16:11: griep van 2018 vergeten dit is geen corona probleem
3 kudos 2021-11-09 16:32:13 door Zjwikhoofd op RE: Van Haga MAND
Ja. Want bedden zijn natuurlijk maar gewoon een getal. De verpleegkundigen zijn natuurlijk maar gewoon een cijfertje. En na jaren van hoge werkdruk en bijna 2 jaar covid, functioneert het IC-personeel natuurlijk nog even fris als altijd...
9 kudos 2021-11-09 15:59:44 door Bonzi_Buddy op RE: Van Haga MAND
Er zijn bijna 200.000 operaties afgezegd wegens overbelasting door corona. Die mensen moeten inmiddels hoognodig geholpen worden. We kunnen niet bijna de hele IC meer opofferen aan corona zoals een jaar geleden. Wappies vertellen altijd maar het halve verhaal, net zoals hun demagogische “leiders”.
6 kudos 2021-11-09 15:41:48 door FitzChevalric op RE: Van Haga MAND
@Hoog in de bergen | 09-11-2021 | 16:25: vergeet ook niet dat barriere verpleging ons extreem veel tijd kost. Waarbij ik normaal iemand in 3 minuten drinken geeft kost het mij nu 20 minuten.
7 kudos 2021-11-09 15:32:35 door hapslikweg21 op RE: Van Haga MAND
@je suis. We hebben toen bijna 3000 operaties per dag afgezegd om dat aantal op de IC op te kunnen vangen.
12 kudos 2021-11-09 15:31:23 door Edwin1988 op RE: Van Haga MAND
In de provincies valt het nog wel mee, maar in de grote steden is de situatie al een paar weken penibel. Je kunt niet zomaar landelijk kijken en dan een gemiddelde trekken. Drie collega's van me (Den Haag) kregen wederom te horen dat hun beloofde operaties uitgesteld werden. Waarom? Omdat deze lullo's een deel van de samenleving laat doen geloven dat vaccineren bullshit is. Kijk eens naar Portugal. Vaccineren is dé oplossing in de strijd tegen een overbelaste zorg. Ja Big pharma profiteert enorm. En ja je bent nog steeds vatbaar en besmettelijk. En ja de overheid maakt er een bende van. Maar dit zijn allemaal geen redenen om niet te vaccineren.
14 kudos 2021-11-09 15:25:54 door Hoog in de bergen op RE: Van Haga MAND
Volgens mij vergeet je dat dit met inachtneming is dat dit soort aantallen akelig snel kunnen verdubbelen. Tel daarbij het aantal overige bezette IC-bedden door uitgestelde operaties; en oververmoeid/uitgevallen zorgpersoneel en 1+1 = 3. Daarbij leuk dat 85% nu gevaccineerd is maar we mogen nu ook een stuk meer, lekker de kroeg en bioscoop in, maar dat komt nu dus met een keerzijde.
10 kudos 2021-11-09 15:23:11 door 1612316 op RE: Van Haga MAND
Wellicht is het inderdaad wat lastiger aan jou uit te leggen. Kijk, we hebben 1150 IC bedden, die zijn berekend op wat we normaal nodig hebben +25% voor rampen. Daar komt nu 30% (325) covid-pt bovenop. Dat past natuurlijk helemaal niet! En is ook niet in 1.5 jaar te fixen, want ic-vpk opleiding duurt bijna 7 jaar (hbo+ervaring+ic). En je kan een IC ook niet altijd pandemie-proof hebben, dat is idioot en dan gaan we failliet. Tenslotte, er liggen bijna even veel patiënten op de IC als in de eerste piek, want toen ging alle reguliere zorg niet door. Beste oplossing is vaccinatiegraad omhoog.
48 kudos 2021-11-09 15:16:18 door dezeookalbezet op RE: Van Haga MAND
het punt is niet dat er 326 mensen in een ic bed liggen. het punt is dat er 3000 anderen kortere tijd NIET in liggen. Iemand die een open hart operatie heeft gehad verblijft een week op de IC. iemand die corona heeft ligt misschien 10 weken op de IC. dus er kunnen 10 mensen geen operatie krijgen omdat er iemand anders een bed bezet houdt (iemand die met een vaccin misschien wel nooit daar gelegen had)
21 kudos 2021-11-09 15:14:23 door meneerde-uil op RE: Van Haga MAND
Jawel, dat valt prima uit te leggen. Er zijn gewoon niet genoeg IC medewerkers voor ieder persoon op de IC dus je kunt er wel 4000 bedden neerzetten, het zal de situatie niet beter maken. Wat de situatie wel beter maakt is je gewoon houden aan de maatregelen, je laten vaccineren en zorgen dat je in eerste instantie überhaupt niet op de IC terecht komt.
32 kudos 2021-11-09 15:12:18 door Koop.dan op RE: Van Haga MAND
Dat zou schijnbaar komen omdat er meer mensen in het ziekenhuis liggen dan met covid alleen. Operaties die zouden zijn uitgesteld ivm covid bijvoorbeeld. Ik kan het niet bevestigen, maar het lijkt mij een plausibele verklaring.
76 kudos 2021-11-09 15:11:56 door Clitaurus op RE: Van Haga MAND
Je moet je realiseren dat een IC bed niet zomaar een bedje is. Voor Corona was het gewoon niet nodig om dit soort grote capaciteiten te draaien. Wil je standaard 3000 IC bedden? Dan staat 2400 van die bedden leeg in een situatie zonder Corona. Wil je toch die 3000 bedden. Dan moet je als Nederland meer willen betalen voor zorg en gaan we uitbreiden. Want goedkoop is een IC bed (met personeel) niet.
0 kudos 2021-10-18 14:41:47 door arlen op Humberto reageert op aids Baudet
@bacongangster | 18-10-2021 | 13:48: Waar homorechten zijn. In Afrika en Zuid-Amerika zat lesbiennes die verkracht of gedwongen in een huwelijk zitten, die het krijgen.
6 kudos 2021-10-18 12:18:42 door puntjevanjestoel op Humberto reageert op aids Baudet
Omdat ie gewoon geen onderscheid moet maken in percentages. Als een Homo aids krijgt is het procentueel 'normaal' volgens die stastieken. En als een blanke hetero het krijgt is het 'uitzonderlijk' volgens de statistieken. Maar een statistiek heeft geen gevoel. Een normaal mens wel. Als jij Aids krijgt boeit de statistiek niet. Het is even erg voor iedereen.
8 kudos 2021-10-18 12:03:43 door bacongangster op Humberto reageert op aids Baudet
Hij had zijn punt op verschillende manieren kunnen maken. Hij pakt er een paar statistieken bij die niets toevoegen, maar wel spraakmakend zijn. Hij krijgt nu zijn zin, juist omdat mensen hier over vallen. Er zijn ook andere bevolkingsgroepen die bijna geen kans maken op aids. A-seksuele, lesbiennes, hetro moslims etc etc.. Alleen 'blanke hetro mannen' noemen is overduidelijk onnodig.
-1 kudos 2021-10-18 11:52:12 door Ikke1234 op Humberto reageert op aids Baudet
@bacongangster: Nee, het is gevoelens boven feiten stellen en het uiten van onderbuikgevoelens!
34 kudos 2021-10-18 11:48:53 door bacongangster op Humberto reageert op aids Baudet
Statistisch gezien maken donkere lesbiennes nog een kleinere kans op aids. Voegt dat iets toe? Nee, het is symboolpolitiek met een discriminerend randje.
0 kudos 2021-09-21 22:18:11 door vossejongk op Totaalidioot loopt bijna onder trein bij Ermelo
Gelukkig "explodeert" een mensenlichaam niet bij een aanrijding, itt bv een hert. Bij mensen krijg je een ragdoll effect.. ook niet heel fraai, maar beter dan soep.
0 kudos 2021-09-03 16:02:21 door JijpakthemIkpakjou op Beveiligmeisje laat zich gaan
Jij betaald grof voor je festival kaartje zodat je even goed in de gaten gehouden kan worden?
6 kudos 2021-09-03 07:40:48 door roenscheepje op Beveiligmeisje laat zich gaan
Je moet niet zo huilen Jaap Willem
25 kudos 2021-09-03 06:58:04 door ZeehondjesKnuppelaar op Beveiligmeisje laat zich gaan
Misschien was het haar laatste dag
52 kudos 2021-09-03 06:33:58 door broodsabbelaar op Beveiligmeisje laat zich gaan
Haha zuurpruim
18 kudos 2021-08-04 09:51:35 door yousaywut op Kènde gij nuh wheelie jonguh!
Een verzekering op een gestolen voertuig claimen zie je het al voor je?
0 kudos 2021-07-18 09:56:22 door Risingson op Vermoord jullie allemaal
Blijkbaar de ergste belediging die ze hebben. Terwijl je natuurlijk Nederlanders het best beledigt met ‘Belg’.
1 kudos 2021-07-17 23:05:33 door BavariaHeineken op Vermoord jullie allemaal
En zeker niet met die volgevreten opgeblazen paraplu's. Die over straat rond waggelen alsof ze de rest van hun korte leven toch niks meer hoeven te doen dan via de natuurlijke weg zoveel mogelijk "Salififtische stemmers" ter wereld te brengen. Het is maar waar je je zinnen op zet.
1 kudos 2021-07-17 22:26:13 door risicofactor op Vermoord jullie allemaal
Tot die moeders zich ook echt aanbieden, je pakt gewoon wat je pakken kunt zoveel keuze hebben wij reaguurders niet
3 kudos 2021-07-17 15:25:48 door B-lazy op Vermoord jullie allemaal
Ander vergelijkingsmateriaal hebben ze niet,vandaar.
38 kudos 2021-07-17 12:41:58 door brie-de-penis op Vermoord jullie allemaal
Dat ze opgegroeid zijn in een land waar het normaal is dat je je maagdelijkheid verliest op een ezel wil nog niet zeggen dat ze hier een schop moeten pakken om mijn moeder op te graven, necrofilie is vies en strafbaar. Ze weten toch niet dat mijn moeder nog gewoon leeft
-22 kudos 2021-07-17 12:27:01 door walz op Vermoord jullie allemaal
-weggejorist-
-1 kudos 2021-07-15 13:32:59 door Anaalintruder op Iemand een refill?
Sharknado
24 kudos 2021-07-15 13:17:15 door Oeps-dat-was-expres op Iemand een refill?
Je hoort inderdaad weinig van al die aanvallen door haaien op het terras... interessant...
20 kudos 2021-07-09 11:04:21 door Haaaaihoihoi op Thierry druipt af
Beste zorg, top tien onderwijs, goede infrastructuur, sterkste pensioenen ter wereld, lage corruptie, lage criminaliteit, hoge levensstandaard. Je hebt je aan laten praten dat je in een hel op aarde woont. Terwijl je aantoonbaar op een van de beste plekken ter wereld voor de mens woont. Kan het beter? Tuurlijk! Kan het slechter? Het kan eigenlijk niet veel beter.
-1 kudos 2021-07-01 11:57:22 door Boze-Brombeer op Huisarts waarschuwt voor vaccin
Lol voor de reaguurders die zeggen dat er een goede afweging is gemaakt van het risico voor kinderen, er zijn amper 2 maanden data beschikbaar van ingënte kinderen. Er zijn dus nog niet eens betrouwbare onderzoeks gegevens van deze leeftijdscategorie dus hoe die goede afweging dan tot stand is gekomen mag Joost weten.
0 kudos 2021-07-01 09:40:03 door RandyBiel op Huisarts waarschuwt voor vaccin
@Albasalix | 01-07-2021 | 11:30:
Als je gevaccineerd bent, maak je veel minder virus aan. Hoe minder je aan maakt, hoe kleiner de kans op mutaties en dus nieuwe varianten.
3 kudos 2021-07-01 09:30:30 door Albasalix op Huisarts waarschuwt voor vaccin
@timberleek | 01-07-2021 | 10:39: Net als met de griep muteert corona toch wel, of je iedereen vaccineert of niet. Corona gaat toch niet weg dus waarom gezonde mensen en kinderen vaccineren?
Ik snap wat je schrijft wel maar volgens mij kunnen we beter de kwetsbaren beschermen dan maar iedereen vaccineren (wat toch nooit gaat lukken).
11 kudos 2021-07-01 08:47:53 door boellieboellie op Huisarts waarschuwt voor vaccin
het gaat niet om de kinderen het gaat om de gehele bevolking en controle. Er is een afweging in risico's gemaakt?: aantal zieke kinderen agv vaccinatie (zeeeeeer klein) versus kans op nieuwe uitbraak en slachtoffers daaruit.
Hopelijk snap je wel dat je niet alleen voor jezelf vaccineert?
-1 kudos 2021-07-01 08:47:19 door RandyBiel op Huisarts waarschuwt voor vaccin
Je hebt je ingelezen in de onderbouwing van de Gezondheidsraad, de kinderartsen en het RIVM, en nog steeds weet je het niet?
Schrijven ze dan zo onduidelijk voor je?
36 kudos 2021-07-01 08:39:37 door timberleek op Huisarts waarschuwt voor vaccin
Omdat vaccinatie niet werkt op het individu, maar op het collectief.
Als er een voedingsbodem blijft voor het virus, blijft het virus actief en muteren. Dan is het een kwestie van tijd tot het muteert tot een variant waar vaccinatie niet tegen werkt. Daarnaast werkt een vaccin niet bij iedereen, dus zij blijven een risico.
Door de voedingsbodem zo veel mogelijk weg te nemen (door dus een bredere groep te vaccineren) dempt de mutatiemogelijkheid en uiteindelijk het hele virus.