304 +356 -52
Kudos
#57386 (Top 17.9566%)
| Kudos/dag | 4.61 |
| Kudos/reaguursel | 11.26 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 135 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -37 |
304 +356 -52
Kudos
#57386 (Top 17.9566%)
| Kudos/dag | 4.61 |
| Kudos/reaguursel | 11.26 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 135 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -37 |
27
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.41 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 7.6 |
| Reacties per reaguursel | 0.26 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
| Aantal x weggejorist | 1 |
| Geregistreerd op | 20-04-2026 |
| Eerste reactie op | 20-04-2026 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2026-06-10 08:28:16 door Opzeauwteneauw op Aardbeving van 7.8 op de Filipijnen
Ragebait natuurlijk, maar wel even twee technische feitjes:
1. Doordat de aardbevingen in Groningen veel minder diep ontstaan is de impact bij een kleinere magnitude veel groter, maar in een veel kleiner gebied
2. Huizen in Groningen zijn niet gebouw op aardbevingen, dat in tegenstelling tot de woning waar we hier naar kijken. Als we in Nederland magnitude 7.8 krijgen mag je overal puinruimen
1 kudos 2026-06-10 02:58:43 door Poerlepapvanbaatje op Aardbeving van 7.8 op de Filipijnen
@Realistisch | 09-06-26 | 19:21: Als gecompenseerde Groninger dank ik jullie allen.
2 kudos 2026-06-09 17:21:00 door Realistisch op Aardbeving van 7.8 op de Filipijnen
En het ironische is: Momenteel is dit voor veel Groningers, door bovenstaande reacties, gewoon een verdienmodel geworden. En dat is begrijpelijk, want als je voor je scheurtjes geld kunt krijgen, had ik dat ook gedaan. Wederom weer door halfbakken compromispolitiek. Als ze Groningen onbewoond zouden verklaren, de bewoners verplicht (tegen fatsoenlijke vergoeding) uit zouden kopen en de "drill, drill, baby drill" tactiek zouden toepassen, zouden we een goudmijn in handen hebben.
8 kudos 2026-06-09 16:58:27 door AnoniemeAlcoholist op Aardbeving van 7.8 op de Filipijnen
Daar is laatst een interessant journalistiek onderzoek naar gedaan. Het heeft er inderdaad alle schijn naar dat Groningen behoorlijk goed gecompenseerd heeft. Iedereen met een scheur in zn huis (iedereen dus, want alle huizen vertonen altijd scheurtjes) binnen straal x van het epicentrum werd gezien als aardbevingsslachtoffer. Maar woon je elders in het land naast een verkeersdrempel, dan trilt je huis harder.
https://open.spotify.com/episo...
-1 kudos 2026-06-09 15:53:48 door BarryBadmuts op Aardbeving van 7.8 op de Filipijnen
Het is het kabinet die zich aanstelt.
Zouden de Groningers naar waarde gecompenseerd worden, dan kan het gewoon open blijven.
Sterker, er zouden niet genoeg huizen zijn voor een ieder die er dan wel wil wonen.
33 kudos 2026-05-24 08:19:38 door Kutzuiger op Lubach over Islamkritiek
Dat bedoeld hij dus. Naam en gezichtloos roeptoetteren kan iedereen.
5 kudos 2026-05-19 20:08:42 door meent op Übertokkies op Santorini
Dan is dit het hoogtepunt van hun jaar