DumpStats voor Juistwel

8,990 +10623 -1633

Kudos

#8134 (Top 2.9490%)

Kudos/dag 6.53
Kudos/reaguursel 11.99
Meeste kudos op 1 reaguursel 2023
Minste kudos op 1 reaguursel -111

750

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.54
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 25.9
Reacties per reaguursel 0.32
Meeste reaguursels op 1 dag 15
Aantal x weggejorist 4
Gestart op 31-03-2021

Kudoverloop over tijd

9 kudos 2024-09-21 00:39:27 door Adalwulf op Ben & Ruurd - Terug in de Tijd
Niet Ben en Ruurd beledigen. Het is onze trots. Dit is de ene echte Nederlandstalige muziek. Ze zijn geboycot door de radio, alleen maar omdat ze zo goed zijn. We moeten trots zijn op alles wat ze bereikt hebben. Dit zijn helden!

0 kudos 2024-09-15 06:05:09 door Doix op Eieren gooien op ER A12
Oke, denk even mee. Je woont daar en je moet naar je werk, maar bent nu verplicht een snipperdag op te nemen omdat je niet weg kan komen van huis .... zoiets?

6 kudos 2024-09-06 06:52:06 door Mertijn op Discussiëren met wokies
Oorspronkelijk wordt met Woke alleen maar bedoeld "wakker geworden" oftewel "bewust zijn van" in dit geval de racismeproblematiek en sociaal onrecht jegens minderheden in de samenleving. De term is verwaterd geraakt, omdat het voor veel meer is gebruikt in de laatste jaren dan de oorspronkelijke betekenis. Daarmee is het z'n oorspronkelijke bedoeling en kracht verloren.

5 kudos 2024-09-05 11:25:34 door relaasbaas op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 13:00: En dat is helemaal prima als je verschilt in mening. Ik ben zelf ook helemaal niet dat ik zeg ''ik eet 100% veganistisch'' of ''ik eet alleen maar non-processed voedsel''. Ik gun iedereen zijn of haar stukje vlees en je gaat ook niet meteen dood aan een plakje leverworst op een verjaardag. In die zin deel ik ook jouw opvatting dat het naief is om maar altijd te denken dat een dieet met 100% alleen maar X de manier zou zijn om een goed en gezond leven te leiden. Ondanks dat ik niet helemaal dezelfde standpunten deel dank ik je voor je respectvolle reacties en welonderbouwde argumenten.

6 kudos 2024-09-05 11:00:16 door Logicthinking op Vega optie?
@relaasbaas | 05-09-24 | 08:52: Bedankt voor je reactie en je boek aanrader. Ik denk dat wij gaan verschillen wat betreft het eten van wel of niet vlees eten en daar laat ik je dan verder ook in je waarde. Waar ik me bij aansluit, is dat ik net als jou een groot voorstander ben van zo min mogelijk bewerkt voedsel eten. Al ben ik ook niet naïef om te denken dat dit 100% mogelijk is in deze maatschappij. Ik koop bijvoorbeeld veel biologisch voedsel omdat te verwezenlijken, maar heb tevens ook producten die helaas toch wat meer bewerkt zijn.

5 kudos 2024-09-05 10:59:35 door Logicthinking op Vega optie?

@Albasalix | 05-09-24 | 09:07: Hier ben ik het mee oneens. Er zijn organisaties zoals bijvoorbeeld https://www.sameneenkoekopen.n... (hier haal ik mijn vlees trouwens, ze hebben ook kip en varken) waar ze in hun video's uitleggen dat dit wel degelijk humaan gebeurd en dat dieren een goed leven hebben gehad. Deze mensen doen niet aan massa slachting (zoals supermarkt vlees) dit is dan ook hele andere koek. Tevens is hun vlees helemaal onbewerkt en biologisch. Lees hun website eens wat hun doel is. Ik vind hun manier een redelijke middenweg.

-1 kudos 2024-09-05 09:21:20 door relaasbaas op Vega optie?
@Albasalix | 05-09-24 | 11:07: Goddank iemand die het me eens is en mij kan aanvullen voor wat betreft de scheve redenering mbt soja. Ik wil je nog even aanvullen over het stuk mbt tot gebieden die geschikt zijn voor soja. Zelfde soort redenering zie je bij de bbb die stellen dat je de landbouwgrond voor vee niet zou kunnen gebruiken voor andere doeleinden/gewassen. Alsof alle dames en heren in Wageningen aan het navelstaren zijn de afgelopen decennia en er geen enkele alternatieven zijn. Nog los van het feit dat we de vee-industrie te danken aan alle schaalvergrotingen sinds de Tweede Wereldoorlog en dat niet zou kunnen veranderen op de lange termijn.

-5 kudos 2024-09-05 09:16:00 door Braco.me op Vega optie?
De doctrine, de zee van onzin die obsessief wordt uitgestort over mensen, het religieuze missionaire moeten uitdragen, het 'je bent fout als je niet.. ' aura dat er overal omheen hangt.
Vreet lekker plantaardig en be done!

4 kudos 2024-09-05 09:07:49 door Albasalix op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 08:19:
Volgens mij wordt er een loopje genomen met de feiten in diverse 'bronnen' die aanhaalt.

Sowieso stellen ook jouw bronnen dat één derde van veevoer bestaat uit voedsel dat ook voor menselijk consumptie geschikt is wat resulteert in 3 kilo voer (geschikt voor menselijke consumptie) op 1 kilo vlees. Dat is gewoon gruwelijk inefficiënt.
Daar komt bij dat gebieden die gebruikt worden voor veevoerproductie (zoals soya) kunnen ingezet worden voor productie van gewassen die wél geschikt zijn voor mensen.

Tevens is het dierenleed mijn inziens sowieso een goede reden om flink minder (of geen) vlees te consumeren. Er is geen 'diervriendelijke' manier om dieren te slachten/doden. Sowieso zijn de misstanden zo groot in de vleesindustrie dat het compleet kansloos is om te denken dat dieren fatsoenlijk behandeld gaan worden. Daarom zelfs dat de minister uitzendkrachten in de vleessector wil verbieden want ze krijgen er geen grip op.

6 kudos 2024-09-05 08:52:28 door relaasbaas op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 10:37: Ik ben ook een tegenstander voor wat betreft vleesvervangers. Vleesvervangers zijn ook processed he? Ik zei al in mijn verhaal dat ik daartegen ben. Mijn punt is dat de vergelijking (vegan versus niet-vegan) vaak scheef wordt neergezet. Nogal wiedes dat een plantbased hamburger met allemaal e-nummers en zout slechter is dan een goed stuk, onbewerkt kippendij. Je gaat verder niet in op wat ik zei voor wat betreft soja behalve dan dat je herhaalt dat sojaproductie vervuilend is. Iets wat ik niet ontken, maar nogmaals: met de nuance dat veel van de soja wordt gebruikt voor veevoer is dat, nogmaals, een oneerlijke vergelijking. Ik ben het grotendeels eens met je claims mbt bewerkt voedsel, maar her en der worden er in je verhaal en in de artikelen bevindingen op één hoop gegooid en te pas en te onpas zaken verkeerd tegenover elkaar gezet. En je eindconclusie ben ik het mee eens. Bottomline is dat het niet verkeerd is om als consument even net wat langer na te denken over eten. Heb zelf recentelijk het boek van Teun van de Keuken ''De mens is een plofkip'' gelezen. Waarbij vrij kort, maar krachtig, wordt onderbouwd hoe je als consument aan de lopende band besodemieterd wordt met ongezond eten. Een aanrader.

4 kudos 2024-09-05 08:37:34 door Logicthinking op Vega optie?
@relaasbaas | 05-09-24 | 08:16: Vleesvervangers zijn ook ongezond is en is al aangetoond. Zoek maar even het volgende op Google: ''Plant-based UPFs linked with higher risk of cardiovascular disease'' door de website: imperial.ac.uk Tot slot speel ik geen gemeen spelletje. Ik laat gewoon zien aan de hand van video's met wetenschappelijke artikelen erin hoe het veganisme gewoon niet perfect is. Ja, ik ben het met je eens wat bewerkt voedsel betreft, maar daarom zei ik al koop je vlees bij boeren en organisaties waarvan vlees zo min mogelijk bewerkt is, want die zijn er. (kost alleen wat meer dan supermarkt, maar het verschil qua smaak en kwaliteit merk je meteen) Al die voorbeelden die je op noemt wat soja betreft, is allemaal ondersteund door wetenschappelijk onderzoek en is dan ook niet iets wat ik zeg, maar wat in die video's uitgelegd wordt. Eind conclusie is dat er zowel wat te zeggen valt van het eten van vlees en het niet eten van vlees.

6 kudos 2024-09-05 08:16:22 door relaasbaas op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 08:19: Ja, volgens mij heb je dit al een keer eerder gereaguurd of iemand anders. Het is een gepingpong met feitjes over en weer over voeding. Wat een heel erg gemeen spelletje is want je plukt één aanname uit het filmpje of artikel van de ene persoon en plukt een onderzoekje van een ander onderwerp ergens anders vandaan en voilà: je hebt ineens een onderwerp over eten gedebunkt. Eten is gewoon een heel erg complex iets en we weten nog lang niet alles. Voorbeeld van de debunks die jij stelt is dat er wordt gezegd dat sojamelk slecht is (kost veel energie en water om soja te produceren). En dan wordt er ''toevallig'' even niet gezegd dat 90% van de sojaproductie bestemd is voor dierenvoedsel. Ander voorbeeld: bij de debunk van het vega(n) dieet wordt uitgegaan van allerlei processed vleesvervangers en andere producten en dat dan slecht/ongezond zou zijn voor de mens. Ja, nogal wiedes dat bewerkt voedsel niet zo goed is. Alsof je met chips en cola een gezond vegan dieet zou hebben. Persoonlijk probeer ik zo veganistisch te eten met zo min mogelijk bewerkt voedsel. Waarom? Ik weet dat het eten van bewerkt voedsel (van de Bifiworstjes bij het tankstation tot aan de vegan filet-americain van de supermarkt) slecht is voor het hart en in mijn familie zijn hartkwalen op latere leeftijd veel voorkomend. Ik wil mezelf ook niet uitdragen als een veganist per se, maar wel iemand die wat bewuster naar eten wil kijken.

-6 kudos 2024-09-05 07:52:17 door Logicthinking op Vega optie?
@Jazekerrrrrz | 05-09-24 | 07:44: Ik geef een tegenargument, geen aanbeveling dat is het verschil.

-4 kudos 2024-09-05 07:44:30 door Jazekerrrrrz op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 08:19:
"Maar ja, dat wil een radicale vegetariër niet horen en komt dan weer met allerlei aanbevelingen hoe een ander moet leven"

Dit schrijf je nadat je met allerlei aanbevelingen komt hoe de ander moet leven:
-geen vlees eten niet het antwoord
-organisaties steunen waar dieren een goed leven hebben

Zo zie je maar. Zowel onder de vleeseters als vegetariers, maar eigenlijk ondrr elke subgroep, zitten mensen die HUN manier van leven beter vinden dan de manier van een ander en dst dan heel graag aan iedereen vertellen.

Laat mensen lekker zelf kiezen wat ze geloven, eten, neuken, welk bier ze drink of club supporten en de wereld is een fijnere plek. Oh, en je eigen leven is ook zoveel relaxter. Who gives a fuck.

12 kudos 2024-09-05 07:37:28 door dikkenerd op Vega optie?
Het is gewoon makkelijk om vegetariërs kut te vinden, dat maakt je eigen vlees consumptie makkelijker goed. Plus er zit vaak iets betweterigs aan ze wat mensen irritant vinden.

Kortom mensen willen niet van hun luxe af en vinden allerlei redenen om hun huidige gebruik goed te praten. Zelfde als met de haat tegen milieudemonstranten etc.

7 kudos 2024-09-05 07:32:37 door Logicthinking op Vega optie?
@Rodje | 05-09-24 | 07:30: Prima dat het voor jou werkt en zijn ook vele mensen die wel baat hebben bij een dieet waar vlees in voor komt.

7 kudos 2024-09-05 07:30:49 door Rodje op Vega optie?
@Logicthinking | 05-09-24 | 08:19: Ik ben kerngezond, sport intensief en eet al 30 jaar geen vlees. Tja. Het bespaart ook nog eens bakken met geld.

-5 kudos 2024-09-05 07:30:02 door HendigeHerrie op Vega optie?
Mensen die vlees eten hanteren juist niet het principe "leef, en laten leven".

-15 kudos 2024-09-05 07:08:57 door flame_me op Vega optie?
"Leef, en laat leven". Haha, ik zag wat jij daar deed! (Je hebt wel gelijk hoor).

48 kudos 2024-09-05 06:48:44 door Logicthinking op Vega optie?
Als aanvulling, overal kun je teveel van eten en daarom is elke dag niet nodig, maar het schrappen ook niet.

49 kudos 2024-09-05 06:23:43 door Logicthinking op Vega optie?
@tweetosties | 05-09-24 | 06:09: Ja stront vervelend begint het te worden.

77 kudos 2024-09-05 06:19:15 door Logicthinking op Vega optie?
@placquezak | 05-09-24 | 05:56: Dit dus. Het enige waar ik hun gelijk in geef, is dat er wat te zeggen valt van dierenleed. Maar het stoppen met vlees eten is niet het antwoord, vlees is voedzaam en hoort in een gevarieerd dieet. Je kunt namelijk ook organisaties of boeren steunen waar dieren een goed leven hebben gehad en humaan geslacht worden en waar het vlees niet van bewerkt is en daar je vlees van kopen. Maar ja, dat wil een radicale vegetariër niet horen en komt dan weer met allerlei aanbevelingen hoe een ander moet leven (het welbekende door de strot duwen) hoe dit toch nog steeds zielig is etc.... Prima dat ze dat vinden, maar de realiteit is dat: 1. Veganisme de wereld niet zal redden: https://youtu.be/sGG-A80Tl5g?s... & 2. Een vega dieet niet werkt: https://youtu.be/sGG-A80Tl5g?s... & 3. En kweekvlees een miljarden industriële leugen is en nog veel vervuilder zal zijn op lange termijn: https://youtu.be/sGG-A80Tl5g?s... Voor de mensen die nu gelijk gaan zeiken hoe dit gedebunkt zou zijn. Zie: 1. https://youtu.be/sGG-A80Tl5g?s... & 2. https://youtu.be/sGG-A80Tl5g?s...

13 kudos 2024-09-05 06:09:41 door tweetosties op Vega optie?
Inderdaad. Helaas heb je ook van die overijverige organisaties die zelf een soort vegadwang toepassen en helemaal geen vlees (bitterballen) meer serveren op evenementen.

19 kudos 2024-09-05 06:04:46 door redthehaghue op Vega optie?
Vegetariërs en veganisten laten te pas en te onpas weten dat ze vegetariër of veganist zijn, dat is gewoon een kudteigenschap.

7 kudos 2024-09-05 05:56:07 door placquezak op Vega optie?
Juist! Vooral dat laatste, laat de vega's eens ophouden met het vegaverhaal ons door de strot te duwen.

2 kudos 2024-08-29 12:34:24 door Juistwel op De Paralympics zijn officieel van start!
@ronronornornro | 29-08-24 | 13:27: Dit meisje is overduidelijk minderjarig. Zet je pedo kompas even recht.
De alinea geeft verder aan hoe jong ze is. Dus ik begrijp dat je daarvan gruwelt als je, je net zit te verlekkeren. Dat was precies de bedoeling. En wederom maakt dat jou een engerd, en niet mij. Brr, laat je nakijken viezerik. Gaat het wel goed met je?

-4 kudos 2024-08-29 11:27:00 door ronronornornro op De Paralympics zijn officieel van start!
@Juistwel | 29-08-24 | 13:00: Het is superraar omschreven. Tot in detail de avond uitkleden van een minderjarige, brr. Slaat de plank volledig mis. De mensen die hier een reactie achterlaten op een ogenschijnlijk volwassen vrouw zijn minder raar. Deze alineau: "Rebels als ze is, leest ze verscholen onder haar paarden dekbed, met een zaklampje aan, stiekem nog even de 'oeh jeej, wat nou!?' rubriek in de Tina." Gaat het goed met je of niet engerd?

3 kudos 2024-08-29 11:00:02 door Juistwel op De Paralympics zijn officieel van start!
@ronronornornro | 29-08-24 | 09:14: Ik ben wel benieuwd wat je zo vies vindt aan een neutrale beschrijving van een mogelijke avond van dit meisje van 14, in tegenstelling tot alle Dumpertpedo's die sexueel getinte reaguursels achterlaten. Volgens mij is de 'vieze' interpretatie van mijn reaguursel vooral een blijk van jouw eigen verziekte brein.

6 kudos 2024-08-29 08:14:04 door Juistwel op De Paralympics zijn officieel van start!
@henkjankees | 29-08-24 | 09:09: Mijn punt is dus dat zij veel te jong is. Maar dat er in de comments flink op haar gegeilt wordt. Schijnbaar had ik er een 'sarcasme alarm' bij moeten zetten.

13 kudos 2024-08-29 08:10:48 door anonimoose op De Paralympics zijn officieel van start!
Beetje raar maar wel een manier van Juistwel om even aan te halen dat we hier met z'n allen zitten te 'gluren' naar te jonge sportende meisjes die er niet om gevraagd hebben om hier te belanden.