DumpStats voor Blauwe_aardbei

2,444 +2591 -147

Kudos

#22672 (Top 7.0943%)

Kudos/dag 1.55
Kudos/reaguursel 33.03
Meeste kudos op 1 reaguursel 1611
Minste kudos op 1 reaguursel -86

74

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.05
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 21.9
Reacties per reaguursel 0.36
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 0
Geregistreerd op 22-10-2020
Eerste reactie op 26-02-2022

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

-2 kudos 2026-06-21 18:18:00 door rickjjje op Willy en Max op de tribune
@Kneiterlinks | 21-06-26 | 16:07: Als je miljaren wil betalen voor onzin als asiel en klimaat dan zie ik het probleem niet voor het koningshuis? jij ooit al een vrije feestdag gehad voor het feit dat we asielcriminelen hebben?

2 kudos 2026-06-21 14:18:45 door Nuanceridder2000 op Willy en Max op de tribune
@Kneiterlinks | 21-06-26 | 16:07: waar dan weer niet over nagedacht wordt is het alternatief. Denk jij na het 'succes' van het Raadgevend referendum, de gekozen burgemeester, en de burger raden dat wij ook maar iets te zeggen krijgen over wie de Nederlandse president wordt?
En alsof dan alle kosten magisch verdampen bij een president?

-1 kudos 2026-06-21 14:07:45 door Kneiterlinks op Willy en Max op de tribune
Willy als wel of niet sympathiek persoon is een totaal andere discussie dan of je een wel of geen monarchie wil.

Zie hem zo. Juliana heeft 50+ nakomelingen die allemaal multimiljonair zijn na hun 18e. Beatrix, Willem Alexander en Amalia werken er dan nog wel voor en doen iets terug voor de staat.

Die andere 50 (waaronder Brilprins, Magaritha en al hun neefjes en nichtjes waarvan een deel niet eens in Nederland wonen) hebben alleen de lusten, maar hoeven er niets voor terug te doen.

Zeggen dat het een goed werkend systeem is, wil ik beter onderbouwd hebben "dan van horen zeggen".

Wat mij betreft zeggen we tegen Amalia "u bent de laatste monarch, als u stopt, worden we een republiek".

-13 kudos 2026-06-21 09:09:24 door c64 op Willy en Max op de tribune
ik had nog niet genoeg koffie op en moest echt eerst even denken 'wat heeft verstappen hier nou mee te maken?' :D

0 kudos 2026-01-09 07:25:36 door Blauwe_aardbei op Schieten op politieagenten?
@Mieremet | 08-01-26 | 23:58: Als iemand een cobra naar je hoofd gooit of een Lawinepijl op je afschiet weet je dat de daardoor om het leven kunt komen. Dus de rechter zal dan bepalen of het lariekoek is of dat terecht aanspraak kan worden gemaak op de afweerbevoegdheid. Lastige is dat je van te voren niet altijd kunt zien wat er op je afkomt.. Zeker met een hoop rook om je heen, helm op en allerlei ontploffingen om je heen. Je proces verbaal van bevindingen zal dan leidend zijn icm de getuigen, camerabeelden etc. Dus zou een mijn pleidooi voor een minder zwaar geweldsmiddel (rubberen kogels) een betere oplossing zijn. Al kunnen rubberen kogels ook dodelijk zijn als deze via je oog, je schedel penetreert.

0 kudos 2026-01-08 22:58:28 door Mieremet op Schieten op politieagenten?
Dat het volgens de ambtsinstructie zou zijn toegestaan om te schieten zodra je belaagd word met vuurwerk is echt absoluut lariekoek. Zeker in een 1 op 1 situatie bestaan er 100 en 1 andere opties over dan gericht te schieten.

Het trekken van je vuurwapen als agent is in Nederland al een opzichzelfstaand geweldsmiddel. Binnen de zogenoemde geweldspiraal is er (gelukkig maar echt l wat meer nodig dan alleen een nitrjaatje.

0 kudos 2025-02-13 07:50:04 door weps op Politie sukkels
Ik kan dit geen muziek noemen, maar ik snap je punt.

5 kudos 2025-01-18 09:29:10 door ProFail op Niet bang voor hoornaars
Dit soort dingen prikkelen bij mij altijd de trommelvliezen, iemand bekend met dit fenomeen? Of ben ik gewoon knetter?

3 kudos 2022-12-29 18:08:20 door Mauptie op Oud & Nieuw in 90s Den Haag
Die zijn te schijterig om zich daar te vertonen, het is natuurlijk veel stoerder om je lelijke muil aan een schilderij vast te plakken

4 kudos 2022-06-02 16:37:30 door Rest in privacy op Driftking in de ambu
@Geert Maksimaal | 02-06-2022 | 16:57:
Rijd zelf ook met een nieuwe ambu sprinter. Gaat het te gek grijpt de auto in.

16 kudos 2022-06-02 14:57:36 door Geert Maksimaal op Driftking in de ambu
Dat is tegenwoordig onmogelijk. Ik werk zelf als ambulancechauffeur, en ik kan je dus uit ervaring vertellen dat die veiligheidssystemen al het plezier in het rijden tenietgedaan hebben. Tegenwoordig kun je zelfs een vrouw achter het stuur zetten, veel rijvaardigheid heb je niet meer nodig helaas.

10 kudos 2022-06-02 14:43:03 door SubZer0 op Driftking in de ambu
Nee hoor,bdaar hebben ze veiligheidssystemen voor op zitten die tot in den treure ingrijpen.