3,462 +3709 -247
Kudos
#17784 (Top 6.4727%)
Kudos/dag | 1.48 |
Kudos/reaguursel | 35.69 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 1170 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -43 |
3,462 +3709 -247
Kudos
#17784 (Top 6.4727%)
Kudos/dag | 1.48 |
Kudos/reaguursel | 35.69 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 1170 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -43 |
97
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.04 |
Topreaguursels | 3 |
Woorden per reaguursel | 46.7 |
Reacties per reaguursel | 0.86 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 6 |
Aantal x weggejorist | 2 |
Gestart op | 03-07-2018 |
Kudoverloop over tijd
16 kudos 2020-12-21 17:01:26 door Weggejorist_Opgerot op Aaah shit here we go again!
Zeker nooit blues brothers gezien?
33 kudos 2020-12-21 16:02:39 door Steven1234 op Videogames zijn walgelijk!
Of dishwasher 2021
26 kudos 2020-12-21 15:58:04 door Free-J.T op Aaah shit here we go again!
'Murica!
Dat is de enige reden.
3 kudos 2020-12-21 15:20:33 door ObjectiveTinus op Aaah shit here we go again!
Safety in numbers, maar denk niet dat dit de rest van het dorp veiliger maakt!
139 kudos 2020-12-21 15:02:34 door Krabpaal op Aaah shit here we go again!
Omdat meer dan de helft de bocht niet heelhuids doorkomen.
82 kudos 2020-12-21 14:58:04 door sozzie op Aaah shit here we go again!
Of haar... geslacht is niet belangrijk
199 kudos 2020-12-21 14:55:48 door misantroop op Aaah shit here we go again!
zijn
8 kudos 2020-11-16 13:26:51 door ZureSlootSlurper op Kijk es ik kan een wheelie!
Kijk eens goed op het einde van het filmpje, naar de huidskleur van de handen. Dat zijn niet van origine Nederlandse handen hoor.
0 kudos 2020-11-05 23:20:52 door DestructiveEnemy op RE: gezelligheid in Rotterdam
Top idee! Laten we met zijn alle een petitie tekenen. Dat voetbal een geloof moet worden.
34 kudos 2020-11-05 19:46:05 door FrikandelXXL op RE: gezelligheid in Rotterdam
Was het maar een geloof, dan mochten we wek gewoon samenkomen zonder dat de ME kwam buurten.
-5 kudos 2020-11-04 09:45:47 door De Veerboot op Op de tandem naar Marokko!
Je bedoelt uiteraard het Ottomarrokaanse rijk.
42 kudos 2020-11-04 09:21:23 door tight-fit-kid op Op de tandem naar Marokko!
Je ziet toch zo dat dit in Istanbul is, de hoofdstad van Marokko...
60 kudos 2020-11-04 09:19:29 door reupel3L op Op de tandem naar Marokko!
Idd Marokkanen zijn niet zo gezellig.
122 kudos 2020-11-04 09:16:44 door ZureSlootSlurper op Op de tandem naar Marokko!
Ja, maar daar is geen Nederlands liedje over.
39 kudos 2020-11-01 14:43:05 door sozzie op Vastzitten
@discretion, woon zelf in Rotterdam, en natuurlijk, tokkies heb je aan beide kanten. De voorbeelden die ik heb opgenoemd zijn echt wel voorbeelden van mensen waarvan je beter verwacht. Mijn voorbeeld van de basisschool, de ouders van Bilal en Cees, beiden hartstikke normale gezinnen. Vast geen kwade bedoelingen, maar toch is de drempel te hoog om Bilal ook uit te nodigen voor het feestje. Het is moeilijk uit te leggen aan een kind als Bilal waarom hij niet uitgenodigd wordt, ondanks dat ze continue samen aan het spelen zijn. Het is erg opvallend dat soort alleen maar eigen soort opzoekt. Sterker nog, word je wel een keer uitgenodigd, dan krijg je de goedbedoelde maar “oh hij is eigenlijk best we lief:” opmerking. Voorbeeld van de oude heer, gewoon een gefrustreerde man, maar reageert absoluut onvergeeflijk naar zo’n kind die op zo’n leeftijd nog niet weet wat hem nou anders maakt dan anderen. En natuurlijk, het is een minderheid (hoop ik), maar die minderheid maakt een enorme impact op mensen. Ik ga niet schijnheilig doen, natuurlijk moet het van beide kanten komen, maar als ik zo naar dit filmpje kijk dan zie ik echt 0.0 reden om te reageren zoals menig reaguurder dat heeft gedaan. En daar stoor ik me dus aan. Deze jongens doen niets verkeerd, maar worden toch in een verdomhoekje geplaatst en dat doet hun zeker wel wat als ze de opmerkingen lezen. Het heeft impact en vormt een mens als dit keer op keer gebeurt.
8 kudos 2020-11-01 14:18:58 door Discretion op Vastzitten
@sozzie weet niet waar jij leeft dan. Mijn vriendin is docent op een vmbo school in Assen en ik ben zelf opgegroeid in een multiculturele wijk en een diverse school gezeten. Maak gelukkig deze dingen weinig mee en merk buitenom facebook en andere social media er weinig van. Kinderen kunnen goed met elkaar overweg al merk je natuurlijk wel het verschil in cultuur. Net als je dit ziet binnen professionele voetbalclubs (groepjesvorming). Jij doelt natuurlijk op de boze witte tokkie buurman op de hoek. Zulke mensen heb je er altijd tussen zitten aan beide zijdes.
-14 kudos 2020-11-01 13:57:34 door Louispaulboon op Vastzitten
Hoezo afvragen wrm ze zichzelf geen Nederlanders voelen? Zijn ze toch niet hoe leuk ze ook buitenspelen.
38 kudos 2020-11-01 13:07:26 door sozzie op Vastzitten
@discretion moet je wat meer naar buiten gaan. Feiten die ik zelf om me heen zie: ondanks dat kinderen in een gemengde klas zitten, worden er bij verjaardagfeestjes alleen maar Nederlandse kindertjes uitgenodigd, ondanks dat Bilal het beste vriendje is van Cees (de jarige). Een kind van 9 jaar, die een bal tegen een auto trapt (tja, onhandig) wordt door een oudere heer uitgescholden en voegt er dan nog netjes aan toe: “kut buitenlanders, ga lekker terug naar je eigen land”. Ik kan bladzijdes volschrijven met voorbeelden die ik om heen zie gebeuren. Al meer dan 40 jaar ervaring, toen er ook geen internet was.
-10 kudos 2020-11-01 12:38:45 door Discretion op Vastzitten
Het probleem is dus eigenlijk internet als ik jou zo hoor? Aangezien ik deze reacties alleen op internet mee krijg. In het echt leven hoor ik niemand zo over een filmpje praten. We moeten dus allemaal even stoppen met reacties ook al zijn ze flink geplust als waarheid/meerderheid aanzien. Mensen reageren alleen op onderbuik gevoelens of spuwen hun gal anoniem.
47 kudos 2020-11-01 12:33:15 door Paulusjedelikkert op Vastzitten
Krijg het idee dat de jongen die vastzit Nederlands is. Dus hij is goed geïntegreerd in de toekomstige samenleving.
-107 kudos 2020-11-01 12:10:38 door gixxer44 op Vastzitten
-weggejorist en opgerot-
0 kudos 2020-10-30 23:55:16 door sozzie op Re: Aardbeving in Turkije
@weef, ik ontken het zeker niet. Er zijn heus moslims die blij zijn dat er aanslagen gepleegd worden. Alleen ken ik ze gelukkig zelf niet. Alle moslims om me heen, Turken, Marokkanen, Arabieren, etc reageren net zo geschokt als elke ander medemens. Het enige verschil is dat deze mensen vaak ter verantwoording worden geroepen: “waarom hoor je niets van de Moslims, “kijke ze allemaal blij zijn, etc”. Verder wordt het geloof continu aangevallen, maar vergeet men het geit dat de meesten die zo’n aanslag plegen helemaal geen vrome moslims zijn, maar juist criminelen die geronseld worden door buitenlandse terroristen. En dan gebeurt er zoiets als een aarbeving in Turkije en dan is het de Karma... Onze Allah die ons even straft... we leven in een complex samenleving, met vele culturen en geloven bij elkaar. Zelf vind ik het prachtig. Anderen zijn liever eenkennig en leven liever in hun eigen bubbel (zowel westerlingen als buitenlanders). Maar zo’n samenleving werkt niet als je continue een groep buitensluit, intolerant naar elkaar bent, etc. Een persoon die hier in NL viert dat er iemand onthoofd wordt, moet gewoon keihard aangepakt worden, maar hou de rest erbuiten. De rest moet je juist omarmen en niet vervreemden door ook maar vrolijk te gaan doen als er een natuurramp plaats vindt in Turkije. Het goed praten omdat het andersom ook gebeurt, is gewoon een zwak argument. Maar goed weet je, volgens mij bedoelen we ongeveer hetzelfde... leven en laten leven. Peace and out :)
0 kudos 2020-10-30 18:11:34 door herrJoepVonD op Re: Aardbeving in Turkije
dwaze lul dat je bent als je dat echt meent !
0 kudos 2020-10-30 16:00:12 door nerazuri op Re: Aardbeving in Turkije
@MX-DADDY | 30-10-2020 | 16:34: daarom ben jij even ziek als hun. Zij sporen niet, maar jij ook niet,
1 kudos 2020-10-30 15:42:11 door Weef op Re: Aardbeving in Turkije
Ik ben het ermee eens dat het bijzonder onsmakelijk is om hierom te juichen (zie ook mijn reaguursel hierboven), maar de opmerking dat er geen moslims op Dumpert juichen als iets in Europa gebeurt slaat natuurlijk nergens op. Hoeveel moslim reaguurders denk je überhaupt dat er zijn? En op allerlei andere social media zijn er voldoende moslims geweest die hebben gejuicht om aanslagen in Europa. Dus ga alsjeblieft niet doen alsof moslims op dat vlak beter zijn, want dat is gewoon niet zo. Sterker nog, ik heb nog nooit Europeanen massaal de straat op zien gaan en Arabische vlaggen in de fik zien steken.
-2 kudos 2020-10-30 15:34:00 door MX-DADDY op Re: Aardbeving in Turkije
Niet op de Dumpert maar kijk ff op Twitter, de hele moslim gemeenschap juicht de aanslag van gisteren toe. Ik juich dit toe.
1 kudos 2020-10-30 15:29:13 door Klusmier op Re: Aardbeving in Turkije
@Ach.jochie.toch | 30-10-2020 | 14:53:
Ben je überhaupt wel eens in turkeije geweest? De meeste Turken voornamelijk jongeren steunen Erdogan niet. Het zijn gastvrije mensen waar je gezellig een biertje mee kan drinken en genieten van de dames.
1 kudos 2020-10-30 15:27:01 door Hart1461 op Re: Aardbeving in Turkije
Nou ik ben het niet met je eens. Ik denk dat je even in de spiegel moet kijken. Kijk maar even naar de reacties die "Hollanders" geven terwijl het hier niet om iets politieks gaat. Er is zeker honderden reacties bij die over Erdogan gaan. Of dat het karma is of wat dan ook. Kan me nog goed herinneren toen er een terroristische aanslag werd geplaagd in Frankrijk bij Charlie hebdo. Heel veel wereldleider bijeen waren gekomen incl turkse premier om te laten zien dat ze samen tegen terrorisme zijn. Maar paar maanden later zelfde soort aanslag in Istanbul. Maar geen westerse leiders die er tegen waren. Ieder vorm van terrorisme is verkeerd maar zeg ook nee tegen terrorisme wanneer het gebeurd in een land waarvan jullie denken dat er alleen terroristen leven.
-1 kudos 2020-10-30 14:38:07 door bibimoebaba op Re: Aardbeving in Turkije
Ja zo ken ik er nog wel een paar.. Dat je dat op Dumpert niet ziet, betekent niet dat er verderop niet een zooitje radicalen geniet van de ellende die wij hier hebben en trots zijn op de onthoofdingen van de laatste tijd. Misselijkmakende naïviteit, stap uit je droomwereld. Overigens ben ik het ook niet eens met iedereen die 'karma' etc roept, deze mensen kunnen niks aan Erdogeit doen en ik hoop dat ze er snel bovenop zullen komen
0 kudos 2020-10-30 14:34:26 door trottle op Re: Aardbeving in Turkije
Izmir is trouwens de meest liberale en meest tegendraadse stad van Turkije. Ome Erdo krijgt rode vlekken van het woord Izmir
4 kudos 2020-10-30 14:32:53 door Tom Hagen op Re: Aardbeving in Turkije
Geen moslims op Dumpert juichen? Zou kunnen.. Alle likes gezien op Insta na de slachtpartij in Nice? Doe niet zo hopeloos naïef.
3 kudos 2020-10-30 14:24:58 door Notime op Re:Re: Aardbeving in Turkije
Tijd om te verhuizen en ze daar te helpen man. Ziet ernaar uit dat ze hulp nodig hebben.
4 kudos 2020-10-30 14:17:17 door aren123 op Re: Aardbeving in Turkije
Ik heb er anders heel wat feest zien vieren na 9/11, zelfs in Nederland
5 kudos 2020-10-30 14:09:03 door sozzie op Re:Re: Aardbeving in Turkije
Hahah... kijk ze toch minnen... Normaal gesproken lachen ze zich krom om sarcasme, maar als het te dicht bij komt ... oh oh... altijd goed in kritiek geven, maar ontvangen ho maar...
2 kudos 2020-10-30 14:06:13 door sozzie op Re: Aardbeving in Turkije
Er wordt hier vaak gesuggereerd dat wij Moslims alleen maar aan het feesten zijn als er weer een slachtoffer valt door terreur. Nu ga ik niet ontkennen dat er moslims zijn die er wel blij van worden, maar ik ken ze gelukkig niet. We leven in Nederland en er leven hier ook Turken die wellicht ook familie in Izmir hebben. Het mooie zou zijn als mensen gewoon normaal reageren en medeleven tonen. Dat andere terroristjes vieren dat er weer een aanslag is gepleegd, hoeft toch niet te resulteren dat wij in Nederland dan meteen maar gaan verlagen naar dat niveau. Ik vind het sowieso raar om NL te vergelijken met een land waar een totalitair regime heerst, waar vrijheid nog niet een gemeengoed is. We hebben het in Nederland ontzettend goed, maar laten we dat ook gewoon zo houden en leefbaar voor iedereen houden. Wens je (in algemene zin) onschuldige burgers in Turkije zo’n ramp toe, dan ben je in mijn ogen niet beter dan de gemiddelde geitenneuker waar het dumpertvolk het continu over heeft.
21 kudos 2020-10-30 14:03:54 door ConkerTheKing op Re: Aardbeving in Turkije
De reacties na het vermoorden van cartoonisten vind ik anders misselijkmakend (ze vroegen er zelf om, etc...). In dit geval heb je het neem ik aan over berichten van onbekende burgers, maar bij de moslims moet de Leider van Turkije (waar massaal op gestemd wordt door Nederlandse Turken) en een Nederlandse politicus een grote bek hebben voordat het bloed van een cabaretier gestold is. Dit is niet met elkaar te vergelijken en dankzij deze onzin zijn de woorden die je hoort van de onbekende burger niet meer gematigd, maar extreem. We zijn het zat met altijd maar geven geven geven. We zitten te wachten op een keertje krijgen, tot die tijd interesseren we ons niet voor het gezwel en het omringende lichaam dat onze cultuur en idealen om zeep wil helpen.
-2 kudos 2020-10-30 13:59:37 door DunnevanDale op Re:Re: Aardbeving in Turkije
Wen er maar aan, het gros van de reaguurders zijn gevoelloze klootzakken.
1 kudos 2020-10-30 13:57:59 door Uhoortnogvanons op Re:Re: Aardbeving in Turkije
Onoes!
5 kudos 2020-10-30 13:54:38 door T_D_M op Re: Aardbeving in Turkije
Meestal veroorzaken die mensen de narigheid in West Europa. Dan verwijs in naar de classic bontkraagjes, niet naar alle moslims!
55 kudos 2020-10-30 13:53:51 door Ach.jochie.toch op Re: Aardbeving in Turkije
Ik ben het met je eens hoor, bij natuurgeweld als dit wat mogelijk doden tot gevolg heeft karma roepen gaat natuurlijk nergens over. Maar doe nou niet alsof ze ons daar niets toewensen. Je ziet de misselijke reacties hier misschien niet als er in europa iets gebeurt, maar die zijn er echt wel.
12 kudos 2020-10-28 16:14:29 door Gekkie123 op Tamara heeft een twerkschool
Ik ook. Maar wil die brief graag zelf bezorgen. Ze zullen het toch niet erg vinden dat ik dan gelijk een paar uurtjes afkeurend blijf staan kijken?
2 kudos 2020-10-27 22:14:36 door Jelle. op Rutte boos op Erdogan
Hoe zeer ik het ook oneens ben met die vervolging, je kunt niet anders dan concluderen dat er nogal een verschil zit tussen het insinueren dat je een hele bevolkingsgroep wilt deporteren en het tweeten van een cartoontje waarmee je een regeringsleider voor joker zet.
12 kudos 2020-10-27 19:25:35 door 83727225 op Rutte boos op Erdogan
Je had je punt om 20:06 al gemaakt hoor
11 kudos 2020-10-27 19:12:04 door SilverSpoonCoonH0 op Rutte boos op Erdogan
Er zijn nuances en verschillen in wat je kan zeggen he? Niet zo zwart-wit denken.
0 kudos 2020-10-17 10:41:19 door DumbBert op BREEK; Willy cancelled verkansie
Als ik het goed lees op wikipedia, is het niet hun privéjet, maar die van de Nederlandse regering. Ze vliegen dus waarschijnlijk op kosten van de belastingbetaler.
26 kudos 2020-10-16 22:53:33 door Het Vragevuur op BREEK; Willy cancelled verkansie
Ik snap je, maar in een tijd dat we van iedereen offers vragen, is het kennelijk ongepast dat ons staatshoofd de bloemetjes buiten zet. Ik denk dat het zijn imago goed doet als hij hier blijft, maar het zal mij aan mijn reet roesten.
-1 kudos 2020-10-14 20:59:47 door Pielemans op Beffen met een snor
Ligt ook aan jezelf, gewoon lekker dom praat hebben
28 kudos 2020-10-14 15:53:34 door HoeftNietMagWel op Beffen met een snor
Moet je lekker dakpannen komen leggen, op het dak is het altijd nog één groot feest wat dat aangaat!
-2 kudos 2020-10-13 13:41:04 door sozzie op De Nederlandse aanpak
Pfff... niet alles is te meten met geld. Naast een gezondheidscrisis is er ook een economische crisis. Prima als de zorgmedewerker wat meer geld krijgt, maar continu dat gezanik over dat er meer geld nodig is en nooit blijkt het genoeg te zijn. De druk is inderdaad hoog nu. Ik verdien nu ook veel minder, maar mijn werkdruk is omhoog gegaan. Red ik levens? Zeker niet. Maar iedereen draagt zijn steentje bij. Zoveel mensen die hun baan op dit moment verliezen of zonder salaris zitten. Ik heb alle respect voor de zorgverlener, en ik gun ze de eur 1000,- , maar vind ook dat ze in deze moeilijke tijden ook wat realistischer moeten zijn. Het zijn zware tijden.
4 kudos 2020-10-13 13:34:36 door flipstone op De Nederlandse aanpak
@Bezemsteeldief | 13-10-2020 | 14:37:
Tja, en als er niet bezuinigd wordt gaat iedereen weer klagen over de kosten. Dat er te veel bezuinigd is op de zorg, eens... maar over het algemeen zit de zorg hier prima in elkaar. Alleen zijn we niet voorbereid op dit soort situaties, maar dat is nergens het geval...
De zorg is hier niet het probleem, de eigenwijze nederlander in combinatie met te slap leidinggeven (adviezen, of oooeh, dringend advies!) is het probleem. Te veel mensen hebben schijt aan alles en denken vooral aan hun eigen gemak en ongemak... of kunnen uberhaupt niet denken.