8,526 +8799 -273
Kudos
#8564 (Top 3.1086%)
Kudos/dag | 2.51 |
Kudos/reaguursel | 99.14 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2056 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -171 |
8,526 +8799 -273
Kudos
#8564 (Top 3.1086%)
Kudos/dag | 2.51 |
Kudos/reaguursel | 99.14 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2056 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -171 |
86
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.03 |
Topreaguursels | 3 |
Woorden per reaguursel | 13.7 |
Reacties per reaguursel | 0.57 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 6 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 08-09-2015 |
Kudoverloop over tijd
-11 kudos 2021-08-23 21:46:42 door Headshot_happiness op Auto besteld?
Haha dit maakt het filmpje
29 kudos 2021-07-13 07:16:17 door Stoepzoeper95 op Het wonder der geboorte
Ik moest lachen. Maarja wie ben ik.
4 kudos 2021-06-30 13:36:26 door olimger op Wetenschap is ook maar een mening
Cringe level over 9000
5 kudos 2021-06-30 12:08:44 door Blauwe_Khmer op Wetenschap is ook maar een mening
verstandig Youri. 15 seconden later gaf hij het advies 90 dagen niet te fappen of aan sex te doen. Heb het recordaantal control-alt-delete per seconde verbroken denk ik.
8 kudos 2021-06-30 11:41:03 door HuldeYouri op Wetenschap is ook maar een mening
Ben afgehaakt bij dopamine "dopex"..... ben nog best trots op mezelf dat ik het zolang heb volgehouden. Nu ga ik weer de afgebroken hersencellen kweken, doei!
-1 kudos 2020-03-26 21:18:14 door OG_Cracker op Steun je lokale Toko
Ik voel mij aangesproken. Is er iets dat je kwijt moet?
-4 kudos 2020-03-26 15:50:59 door BassieDeBastard op Steun je lokale Toko
Een crackhoer met kaas!
4 kudos 2020-03-26 15:39:05 door spadz op Steun je lokale Toko
Wees blij , jou vriendin zou de helft van die cracker opeten zonder dat je het door hebt
-5 kudos 2020-03-26 15:04:05 door Half_Sole op Steun je lokale Toko
*Knappe moeder.
111 kudos 2020-03-26 15:01:45 door Tjabbe Tjibsma op Steun je lokale Toko
Je bedoelt een crackhoer?
1 kudos 2020-03-23 10:07:39 door miknic op Italiaanse burgemeesters komen je halen
@joppo0 | 23-03-2020 | 10:21: 9000 bedoel je
-1 kudos 2020-03-23 09:21:24 door joppo0 op Italiaanse burgemeesters komen je halen
-weggejorist-
-4 kudos 2020-03-23 09:08:22 door miknic op Italiaanse burgemeesters komen je halen
Zal het, een lock-down brengt nog veel meer problemen met zich mee.. de mensen die nu het hardst roepen om een lock-down zitten na een week te zeiken dat ze het zo moeilijk hebben want ik heb mijn baan verloren, kinderen zijn niet te houden, ruzie met mijn partner etc etc.
12 kudos 2020-03-19 11:41:18 door Daruda op Liev meisje doet dierengeluidjes
Hulde want hier moest ik hard om lachen.
0 kudos 2018-07-30 14:45:03 door HA, BIER!1! op Saltomeisje tart het lot
Want?
1 kudos 2018-04-22 12:24:18 door Edqualizer op Drumband doet Avicii
De fan fare
18 kudos 2018-04-13 14:01:13 door Dweeziltje op Wonderful Days op je school
Toen zag het er nog ongemakkelijker uit.
-4 kudos 2017-03-27 14:34:51 door Arie Ribbels op PVV Demo op het malieveld
Mekrutte, bedoel je?
0 kudos 2017-03-03 14:01:58 door gofyoself op Beste reactie ooit
Alles om het grote geld aan de macht te houden dus gewoon je bek houden en betalen. Stemmen zegt geen kut.\r
\r
Sjenkiesjenkman \r
\r
En toch elke keer hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten euh was dat niet gek zijn ow wacht ff stelletje domme kutten
-1 kudos 2017-03-03 12:37:52 door Sjenkiesjenkman op Beste reactie ooit
Zolang de gevestigde partijen onze soevereiniteit te grabbel gooien voor een paar Euro's die Jan met de pet nooit terug gaat zien, wil ook ik weleens pvv overwegen. NIET omdat ik de man vertrouw. NIET omdat ik de partij geloof. Maar om een beetje chaos te introduceren. Chaos is tenminste zo random dat hij de eerlijkste zal zijn van een hele lange periode democratie. Zolang iedereen mag mee beslissen over alles gaan we er toch nooit komen. Vraag mij niets over waar ik geen verstand van heb. Mag jij ook zwijgen op het moment dat het gaat over iets waar jij geen verstand van hebt. Maar stemmen op figuren die 4 jaar lang moeten doen wat ze beloofd hebben?!?!?! Hoe achterhaald kan je systeem zijn. Alles om het grote geld aan de macht te houden dus gewoon je bek houden en betalen. Stemmen zegt geen kut.
0 kudos 2017-03-02 19:56:43 door Dr.Uiper op Beste reactie ooit
jawel: Prio 1, Prio 2, Prio 3645.
5 kudos 2017-03-02 19:29:31 door pinky35 op Beste reactie ooit
klagen over 1 A4'tje en dan beginnen over armoede, ik vind het een goed punt!
1 kudos 2017-03-02 19:25:45 door Pielemans op Beste reactie ooit
Lettertype grootte speelt ook mee hoeveel je op het A4tje kwijt kan hè!
-1 kudos 2017-03-02 18:29:03 door Apocalyps Nu op Beste reactie ooit
Het CPB rekent de plannen van partijen door voor de komende 4 jaar. Vier jaar! Een voorspelling van vier jaar zonder enige vorm van besef over de gigantische onzekerheidsmarges die daarbij komen kijken. Hoe weten wij hoeveel geld we over die vier jaar te besteden hebben? Als klein handelslandje zijn we enorm afhankelijk van externe factoren, zo noemen mensen hierboven al de Brexit, en voordehandliggend zijn beslissingen van wereldleiders zoals Trump en Putin, conflicten met en sancties tegen overige landen, de olieprijs en dat is nog maar een fractie van de gehele lijst. Deze zijn allemaal onvoorspelbaar! Op een totale uitgave van ruim 260 miljard is een afwijking van tientallen miljarden absoluut niet ondenkbaar. Het volstoppen van verkiezingsprogramma's met beloftes van enkele miljoenen naar specifieke doelen met de veronderstelling dat we precies op nul uitkomen onder de streep is simpelweg belachelijk. Voorgaande kabinetsperiodes moest er altijd weer onderhandeld worden over wat er gedaan werd met de miljarden(!) begrotingstekort. Toch blijven de kiezers erop staan dat alles tot de cent wordt doorgerekend, in plaats van gaandeweg met informatie waarover we dan pas beschikken de juiste kalibratie toepassen. Enige vorm van zelfreflectie is dus ver te zoeken. Exacte cijfers geven een gevoel van controle en zekerheid, helaas blijft het vaak enkel bij het gevoel. Wees dus realistisch en enkel kritisch waar nodig. \r
Voor mij is daarom een lijst met 'we hebben meer over voor x, we vinden dat we te vrijgeving waren voor y' met grove schattingen van bedragen voldoende, waarbij je de inkomsten van voorgaande jaren gebruikt als schatter voor de inkomsten van de komende jaren. Dan weet je in essentie evenveel en hoef je niet boos te worden dat beloftes niet zijn nagekomen. (Nee ik stem geen PVV, hun verkiezingsprogramma is wat mij betreft ook niet volledig wat betreft onderwerpen.)
1 kudos 2017-03-02 17:55:06 door Studio-Brussel op Beste reactie ooit
Maak je een prioriteit van alles dan geef je aan niets de voorrang.
-11 kudos 2017-03-02 17:54:51 door jfk1968 op Beste reactie ooit
Ik lees net dat de linkse rakkers diverse reacties plaatsen op sites als Geen Stijl, Dumpert en waar nog meer. De linkse rakkers zouden dit ook wel eens gepost kunnen hebben.
-7 kudos 2017-03-02 16:54:15 door Halal gehaktbal op Beste reactie ooit
"We maken een prioriteit van alles". Da ken dus ni hè.\r
\r
Dat kan zeker wel. Prioriteit om bepaalde zaken te stoppen en daarmee ruimte voor prioriteit om bepaalde zaken de ruimte te geven.\r
Makkelijker kan niemand het maken.
-4 kudos 2017-03-02 16:35:16 door Gebruikersnaam2 op Beste reactie ooit
LVP Misschien is dit ook wel gelijk de reden waarom er geen vertrouwen meer is in de politiek. Omdat er van alles word belooft in die partijprogramma's wat ze niet waar kunnen makken dan kunnen ze hun ideeaalen kracht bij laten zetten daar wat doorrekeningen maar dat zou ook enkel en alleen in een ideale situatie zijn dus hoe veel waarden kun je daar aan hechten. Ik vind een doorrekening die in deze tijd voor meer dan 50% uit speculaties bestaan(aangezien we niet weten welken kant US, GB, Italië op gaan) niet heel erg veel kracht bij zetten aangezien rampscenario's in de US en GB ook zijn uitgebleven zullen genoeg mensen met zijn a4tje met standpunten genoeg nemen. Als iemand iets probeert wat de anderen niet doet hoeft dit niet per definitie verkeerd te zijn en bergt vaak juist vooruitgang.
25 kudos 2017-03-02 15:51:15 door LVP op Beste reactie ooit
@Gebruikersnaam2 | 02-03-17 | 15:33 |\r
\r
Klopt, ze presenteren hun verkiezingsplan dat “traditioneel” in hoort te houden: als u op mij stemt en ik/wij gaan het voor het zeggen krijgen dan(let nu goed op)wil ik dit en dit bereiken. Dat is nodig omdat blalalalala. Dat ga ik mogelijk maken door deze en deze regels (wetten) aan te passen of in te dienen/trekken en het uit te laten voeren door deze en deze lui wat zo en zoveel kan kosten. Die kosten kunnen in ons/mijn plannetje gemaakt worden want (zie begroting). Dit hele verhaal kunt u checken (want ook bij ons is betrouwbaar zijn essentieel en streven wij dan ook naar maximale transparantie) in onze begroting die gecontroleerd is door het staatsorgaan (Lees: onafhankelijke derde) CPB.\r
Er wordt van ons, stemvee, verwacht dat we de verkiezingsplannen kritisch bekijken en niet achter een malloot aan hobbelen die plannen presenteert die ongewenst, onrealistisch, onuitgewerkt, ondoordacht, onmogelijke en/of onzin zijn. Doe we dat niet is er straks een figuur die voorstelt voortaan 6 uur per dag te werken, we stoppen als we 65 zijn en iedereen krijgt voortaan een ferrari als hij/zij 18 wordt. Een gedeelte van het probleem aan dat plan is namelijk de kosten. Iedere malloot kan bij dit voorstel op z’n dikke vingers natellen dat dat voorstel erg duur gaat worden en niet zal passen binnen een realistische staatsbegroting. \r
Nou is dat bij minder overdreven voorbeelden lastig rekenwerk zelfs voor mensen die er heel wat jaren voor in de banken gezeten hebben en is het ook nog eens vreselijk saai. Daarom hebben wij een clubje economen opgesloten in een waarschijnlijk erg duur maar erg saai pand die we betalen om het rekenwerk uit te voeren. Dat is de CPB. Het is onafhankelijk zodat we het wc eend advies effect minimaliseren. Centraal PLAN Bureau. De naam geeft al aan dat het een prima club is om er bij te hebben bij het maken van plantjes laat staan belangrijke plannetjes. \r
Een andere manier om het plan voor het licht te houden is kritisch debat, waar men elkaar aan de tand kan voelt, waar je met andere niet gelijk gestemden maar kritische journalisten of andere politici (door de bevolking gekozen lui) het over je plan hebt en het verdedigd. Met feiten en argumenten. \r
Het is gevaarlijk en dom/impulsief/ondoordacht om achter iemand aan te lopen die geen uitgewerkt plan publiekelijk goed uitlegt en niet kan/wil verdedigen bij critici, ze zouden wel eens ongewenst, onrealistisch, onuitgewerkt, ondoordacht, onmogelijke en/of onzin kunnen zijn.\r
-6 kudos 2017-03-02 15:18:29 door VdV1 op Beste reactie ooit
hoi:) | 02-03-17 | 15:22 | + 1 -\r
Ik stem niet en ben dus ook geen PVV-er. \r
Gaat u alstublieft stemmen (wel op een politiek correcte partij hoor, anders zouden mensen u dom kunnen noemen) en houdt de hoop dat uw stem effect heeft op het beleid. Naïviteit, best lief.\r
Trouwens, die lijst met incidenten zijn slechts enkele voorbeelden van hetgeen minder makkelijk onder het tapijt te vegen was (en waar rekenkamers, peilingen en CBS-en en andere opiniemakers geen invloed op konden uitoefenen). Politici draaien even makkelijk als dat ze liegen, breken wetten, beloftes en bovenal ethische "normen". En daar mag wat over gezegd worden. Of moet men daar (net als voor de Abrahamitische-doodcultus) verplicht respect voor hebben om intelligent genoemd te worden?
-17 kudos 2017-03-02 14:33:08 door Gebruikersnaam2 op Beste reactie ooit
DaarZitWelWatInJa geen enkelen partij kan nu zeggen hoe ze hun plannen gaan uitvoeren aangezien ze niet weten hoeveel zetels ze krijgen dus hoe ze kunnen gaan onderhandelen straks als geert straks 76 zetels haalt (zal niet gebeuren) zal hij zijn plannen op een anderen manier kunnen bewerkstelligen dan als hij 25 zetels haalt dat geld voor elke partij.
-12 kudos 2017-03-02 14:32:28 door Koning BongoBongo op Beste reactie ooit
Je kunt ook van niets een prioriteit maken; zie onze huidige regering .
18 kudos 2017-03-02 14:31:33 door ikzalhandhaven op Beste reactie ooit
@Mijn grote reaguurdersvrienden\r
Als iemand mij kan uitleggen waarom je op Wilders stemt zonder te vervallen in populistische retoriek zou ik dat enorm waarderen. Bij een weloverwogen keuze hoort mijns inziens namelijk een bepaald inzicht in de manier waarop een partij dingen wil aanpakken. \r
Geert Wilders wil de grondwet op verschillende plekken wijzigen als je zijn A4 mag geloven. Dan is de vraag HOEDAN heel terecht. En daar heeft tot nu toe NIEMAND nog een antwoord op gegeven. \r
Dus ja, als je voor zo'n partij wil stemmen vind ik je dom. Als je met eenzelfde soort redenatie voor D66 wil stemmen, vind ik je ook dom.
5 kudos 2017-03-02 14:30:08 door LVP op Beste reactie ooit
@Gebruikersnaam2\r
Niet alles wat rechts is is te dom om te kakken in mijn ogen, er zijn vele smaakjes in het rechtse spectrum. Een ieder die loze belofte faalt te herkennen of manipulatie in de vorm van de PVV niet onderkennen zijn dat in mijn ogen wel. Waarmee ik dus niet zeg dat de pijnpunten die de PVV benoemd naar mijn mening perfect op orde zijn maar wel dat ik het tot in detail uitgewerkte stappenplan mis. #HOEDAN\r
44 kudos 2017-03-02 14:27:13 door DaarZitWelWatInJa op Beste reactie ooit
@Gebruikersnaam2 Het heeft niks met een rechtse mening te maken, maar met gezond verstand. De PVV heeft helemaal geen oplossingen. Ze benoemen problemen, ze worden nergens concreet. Waarom denk je dat ons Geertje debatten en interviews mijt? Omdat hij dan vragen krijgt over #HOEDAN?!. En daar heeft hij geen antwoorden op. Oh jawel... de grenzen dicht! Uit de EU! Terug naar de Gulden! Wij als Nederland leven van handel dankzij de haven van Rotterdam en Schiphol. Enig idee hoeveel Nederland dat gaat kosten aan geld en aan banen? Dit is namelijk ook de reden waarom ze hun plannen niet door hebben laten rekenen door het CBS. \r
Dus op je vraag: Vind je mensen dom als ze op de PVV stemmen? JA!\r
\r
P.S. Ik stem rechts en wil ook een stop op immigratie en meer naleving van onze normen en waarden, maar never via de PVV.
12 kudos 2017-03-02 14:22:48 door hoi:) op Beste reactie ooit
@ VdV1\r
Ja, een lijst met incidenten gebruiken om een hele groep (politici) zwart te maken. Daar heeft de PVV altijd al een handje van gehad. \r
Je wilt niet weten hoe groot het lijstje incidenten is van 'de gewone burger'. Volgens jouw retoriek zou die dus een verkrachtende, moordende, alcoholistische, stelende, asociale junk zijn. \r
Of moet ik niet alle burgers aan de hand van een paar incidenten veroordelen?
-11 kudos 2017-03-02 14:18:48 door Hangover op Beste reactie ooit
@DaarZitWelWatInJa\r
Ik heb geen facebook maar ik stem toch op pvv.
-1 kudos 2017-03-02 14:17:22 door VdV1 op Beste reactie ooit
@bovenstaande reaguurders\r
Toen diezelfde kiezers op andere partijen stemden waren het geen onwetende/ongeschikte/tokkies/etc.? \r
Natuurlijk, alleen wanneer er op de zittende, Sharia importerende, verkrachtingen goedpratende, liegende, draaiende, Rusland uitdagende, Barosso steunende, belobbiede, familie opdracht gunnende, criminelen betalende, bombarderende, wachtgeldrechthebbende, landverraders gestemd wordt is democratie een feit. Anders beslissen alle "slimme mensen" als hierboven wie er dom is of niet. Toch?
-9 kudos 2017-03-02 14:17:22 door Gebruikersnaam2 op Beste reactie ooit
DaarZitWelWatInJa Ben jij die ginger met dat biertje?
6 kudos 2017-03-02 14:14:06 door Ikhebwelwattezeggen op Beste reactie ooit
Inspelen op wat het publiek wil, wat ook blijkt uit hun verkiezingsprogramma en zich zelf dan geen populist noemen.
23 kudos 2017-03-02 14:10:48 door Gebruikersnaam2 op Beste reactie ooit
Waar baseer je dat op? Ik probeer alleen te verklaren waarom het 1 a4tje is.\r
Iedereen die ook maar een beetje pleit voor meneer Wilders is in jou ogen meteen te dom om te poepen en zou niet mogen stemmen. Altijd maar zeuren over pesten en onrecht hier maar mensen die maar een beetje rechts zijn worden meteen geframed als dom en doen in jullie wereld niet meer mee\r
33 kudos 2017-03-02 13:57:34 door DaarZitWelWatInJa op Beste reactie ooit
@ikzalhandhaven Dat is het juist. Diegene die PVV stemmen zijn of te lui om iets door te lezen, of te dom om te snappen hoe de wereld in elkaar zit. En doordat ze op facebook een aantal filmpjes hebben bekeken waar het fout gaat met immigranten, krijgen ze voortaan alleen maar dit soort filmpjes te zien. Hierdoor wordt hun wereldbeeld bevestigd en de enige partij die daar op in springt is de PVV.
-18 kudos 2017-03-02 13:55:46 door berendbotj op Beste reactie ooit
Je kan alles een bepaalde prioriteit geven. Er zit alleen een verschil in belangrijk of onbelangrijk en dringend en niet dringend.
182 kudos 2017-03-02 13:50:30 door ikzalhandhaven op Beste reactie ooit
@Gebruikersnaam2\r
Als je echt de moeite niet wilt nemen om de standpunten van een partij in je op te nemen en meer dan 1 a4 door te lezen, ben je echt ongeschikt om te stemmen.
-16 kudos 2017-03-02 13:49:57 door erics op Beste reactie ooit
Ja, maar ik ben opgegroeid in de generatie waar iedereen een winnaar is. En wij zijn allemaal even belangrijk, dan kan het wel, waarom kan het dan niet in de verkiezingen. Het is toch niet alsof ze hoeven te regeren.
202 kudos 2017-03-02 13:45:58 door Privet op Beste reactie ooit
Het probleem is dus dat er veel mensen zijn die dat niet snappen, die dan dus weer op zo'n partij stemmen.. Ach, we zien wel hoe het loopt.
-289 kudos 2017-03-02 13:45:10 door Gebruikersnaam2 op Beste reactie ooit
misschien hebben ze wel 1 a4tje zodat het overzichtelijk blijft en hun belangrijkste punten goed worden uitgelicht?
637 kudos 2017-03-02 13:42:56 door dumpguurder op Beste reactie ooit
Bij de PVV kan alles. Zelfs een verkiezingsprogramma maken van 1 A4 als je de grootste partij wilt zijn/bent.
87 kudos 2016-08-15 19:06:38 door MojoNL op DumpertTV gaat langs bij Rapper Sjors
Ja die van 2:42 was... uitgezakt en blubberig. Alsof er waterbalonnen in der broek zat. Lelijke tattoo's, kind uitgeperst op jonge leeftijd, duidelijk een tokkie, loopt als een vaatdoek, wss dom. \r
Ik zou der doen.