3,404 +3613 -209
Kudos
#17954 (Top 6.5442%)
Kudos/dag | 0.59 |
Kudos/reaguursel | 35.09 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2480 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -47 |
3,404 +3613 -209
Kudos
#17954 (Top 6.5442%)
Kudos/dag | 0.59 |
Kudos/reaguursel | 35.09 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2480 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -47 |
97
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.02 |
Topreaguursels | 1 |
Woorden per reaguursel | 62.2 |
Reacties per reaguursel | 0.91 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 17 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 22-01-2009 |
Kudoverloop over tijd
27 kudos 2023-09-23 13:14:45 op Mensen die er geen zin in hebben. Deel 2.
En jij denkt dat een beetje op de weg lopen etteren helpt?
Gaan de kaboutertjes dan ineens meer windmolens bouwen?
Waarom gaan die lui zelf niet windmolens bouwen/huizen isoleren ipv de hele tijd op de weg te janken. Huizen isoleren is 50% arbeidskosten, kan je prima doen.
5 kudos 2022-04-30 16:08:54 op Mensen werden boos op Jim
Identificeert ze zich als man of vrouw? Ik denk als het om een vrouw gaat dat de grappen dan niet mogen, hedendaagse deugmensen vinden vrouwen slap.
2 kudos 2022-03-18 10:01:13 op It's the economy stupid!
Dat is niet helemaal waar. Gas/metalen/graan/zonnebloemen. Allemaal Rusland. Of dacht je dat een Nederlander voor 300 euro per maand ergens in de kou een beetje nickel gaat delven?
0 kudos 2022-03-18 09:50:03 op It's the economy stupid!
@pidduh | 18-03-2022 | 09:43:
Nog meer duiding, QE begon september 2014, dat betekent ongeveer dat het effect in 2016 pas rustig begint. Maar en hier gaat het lastig worden, QE zorgt er ook voor dat Italie nu indirect door NL gefinancierd is (~40% vd schuld). Ofwel, Italie betaalt nu veels te weinig risico opslag. Met als gevolg, Italie leent veel meer. Met als gevolg 150% debt to GDP. Met als gevolg dat de ECB de rente niet fors kan verhogen, anders italie failliet. Met als gevolg dat de ECB meer Italiaans schuld zal gaan opkopen. Ofwel een grote clusterfuck.
Een ieder die beweerd dat dit goed te onderzoeken was/is praat poep. Komt trouwens bij dat inflatie extreem veel factoren achterwege laat die wel heel cruciaal zijn:
Huizen prijzen
zorgkosten
pensioenverzekering
Neem je alleen al huizenprijzen mee, zoals de ECB nu doet, dan was inflatie de afgelopen jaren niet eens zo heel laag en was QE misschien haast niet nodig geweest. Inflatie in zorg ~(20% uitgaven) was 5% per jaar. Evenzo Pensioen verzekering stijgt 5% per jaar. Ofwel er zijn heel veel facetten die men buiten de inflatie houdt. Met alle nodige complicaties van dien.
5 kudos 2022-03-18 09:43:34 op It's the economy stupid!
De ECB zou de expert moeten zijn op het gebied van inflatie. Volgens mij zat Lagarde er afgelopen 2 jaar toch het verst naast. Evenzo de FED/BOE. Laten we goed begrijpen dat inflatie heel extreem moeilijk te duiden is. Ook jou item hierboven zitten grote fouten in, "researchers going through years and years of qe". Lol geen enkel onderzoek zal een significante uitkomst hebben. Het is hetzelfde als zeggen dat het gisteren zonnig was toen ik danste, dus als ik vandaag dans het weer zonnig is. Schijn vertrouwen. Daarom zat Lagarda/FED/BOE er ook extreem naast.
-2 kudos 2022-01-19 23:08:11 op Nieuw concept: Yoga lessen
@Poepiescheet69 | 19-01-2022 | 22:56:
Uitkering aanvragen in een ander land?
4 kudos 2022-01-16 17:00:05 op Fakkeloptocht in Groningen
Iedereen is geraakt door aardbevingen. Het is mindere waarde huis maar dus ook buurt. Dat je het beter kan verdelen eens. Maar je moet ook gewoon ruimhartig compenseren. Laat mensen daar dan ook meedelen van die achterlijke winst. Nu gaan er medische afdelingen van groningen naar utrecht. Treinlijnen worden niet doorgetrokken. Je kan niet als NL zijnde alleen het geld afromen en niks terugleveren. Het moet wederkerig zijn. Dat is het dus niet.
8 kudos 2021-12-26 11:09:34 op Handig! Het Handboek voor Ontkenners
Gesproken over "beschikbare" informatie.
https://www.volkskrant.nl/nieu...
"Het instituut verwacht dan over drie weken 90 duizend tot 300 duizend besmettingen per dag"
Besmettingen dalen fors in Noorwegen, R van 0.5 nu, totale besmettingen 2k per dag. De modellen van OMT/RIVM en anderen lijken niet goed afgesteld op de beschikbare data. Van te voren kan je natuurlijk al zeggen dat 300k besmettingen per dag in een groot land met weinig inwoners als noorwegen onzin is. Laten we dus ff gaan hercalibreren.
4 kudos 2021-12-26 11:04:02 op Handig! Het Handboek voor Ontkenners
We hebben nu als samenleving 100 miljard uit gegeven aan corona. Normaliter vinden we 40k per gered levensjaar het maximum. Dat zou betekenen dat we 2.5 miljoen levensjaren gered moeten hebben. Ofwel met huidige sterfte zo'n 250.000 mensen. Ik denk niet dat we zoveel mensen hebben gered. Dus kunnen het geld/arbeid/middelen beter elders besteedden. Redden we veel meer mensen.
8 kudos 2021-12-26 11:00:51 op Handig! Het Handboek voor Ontkenners
@Edwin1988 | 26-12-2021 | 09:31:
IFR van griep in Nederland ligt behoorlijk hoger. Gemiddeld sterven er 7000 mensen per seizoen. Als 100% griep krijgt zit je al op een IFR van griep op 0.04%. Zeer waarschijnlijk ligt dit dus nog veel hoger.
Hij vergelijkt met Peru, wat ongeveer 2 tot 3 maal meer doden heeft dan de meeste buurlanden. IFR zal per land verschillend zijn.
-4 kudos 2021-12-20 09:54:04 op Max Verstappen The Force Awakens
Tuurlijk wel. Voordat Max 13 is zit er al meer dan 1 mio in zijn racecarriere. Denk maar niet dat arme mensen dit ook kunnen bereiken.
9 kudos 2021-09-11 14:23:45 op Een verhaaltje over pure toeval
Ik was ook altijd beetje sceptisch maar als je dan ziet wat de geheime diensten soms proberen te doen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/...
Dit lijkt bijna het draaiboek van 9/11. Dan maak ik me toch wel zorgen.
2 kudos 2021-04-20 11:36:25 op Persfotograaf met auto en al in greppel gedonderd
Het feit dat je dit zegt betekent dat we dit soort criminelen zwaar moeten aanpakken. Levenslang met TBS. Dit soort volk hoort niet vrij rond te lopen in de samenleving.
-47 kudos 2021-04-19 11:53:29 op K3 doet disstrack over versoepelingen
Waarom halen we die vrouwen uit Belgie om hier een of ander karig liedje te zingen, kon toch ook in Belgie in een studio? Voor zover ik weet is reizen nog steeds verboden/afgeraden, tenzij noodzakelijk. Dat is hier dus sowieso geen sprake van. Misschien maar eens een petitie beginnen.
-1 kudos 2021-04-10 20:05:48 op Beursmeneer is klaar met crypto
Nee het lijkt een beetje op hoe Archegos capital investeerde. Rijke/grote bitcoin houders, blijven doorkopen als de prijs stijgt en gebruiken daar leningen voor. Dat gaat goed totdat het 1 maal goed daalt. Zie bijv Maart 2020 bij crypto's. Archegos had geinvesteerd in Baidu, dit jaar is het mega gestegen, maar enige wat ze deden was bijkopen en meer lenen. Het is alsof je russisch roulette speelt. Je moet niet te vaak achter elkaar gaan, uiteindelijk verlies je.
0 kudos 2021-04-10 20:02:29 op Beursmeneer is klaar met crypto
Shell boort naar olie omdat jou pappie en mammie met je naar Turkije kunnen, zodat je daar lekker met je handdoekje bedjes kan claimen. Als jij stopt met energie te gebruiken, stopt shell gelijk met al die boringen. Heel simpel.
1 kudos 2021-04-10 20:00:25 op Beursmeneer is klaar met crypto
@The_iron_boar | 10-04-2021 | 12:20: zowel, bankrekening, dmv banken die het lenen aan bedrijven, als bij beleggingsproducten, dmv het investeren in bedrijven, is er spraken van een nuttige actie. Crypto daarentegen zorgt voor 1 ding en 1 ding alleen. Dat een lading chinese miners geld verdienen en energie verspillen/verbruiken om een zeer inefficient transactieplatform in stand te houden.
2 kudos 2021-04-10 19:57:39 op Beursmeneer is klaar met crypto
@MojoNL | 10-04-2021 | 11:11:
Wat een onzin, die vliegtuigen leased men voornamelijk van partijen uit oa ierland (lage belasting, NS heeft daar ook een leasemaatschappij opgezet waar het treinen van leased). AFKLM kan je niks van aanraken, het is insolvabel.
-4 kudos 2021-04-07 13:27:19 op Buurman neemt het wel heel nauw met de regels
Sinds wanneer zijn de mensen bij dumpert tegen het naming & shaming van overtreders? Alsof die gast wist wat er speelde.
25 kudos 2021-04-06 21:24:21 op Politie Zaanstreek aan het trollen
Wat ik niet begrijp is waarom Kasja Ollengren nog niet is geslachtofferd.
Zij wist het ook niet meer. Terwijl zij het nota bene opschreef. Daarnaast schreef ze het nog verkeerd op (ministerpost is geen elders). Daarna lekt ze het nog eens uit. Hoezo kan zo'n jandoedel uberhaupt nog in de politiek zitten. Als Rutte iets doms heeft gedaan dan mag deze D66 dame al helemaal het veld ruimen. Wat een hypocrisie.
20 kudos 2021-04-06 13:31:10 op Foei! Ons kapsel, ons privilege
Moeten we ook niet wat meer respect tonen aan de moslims? Hoezo plaatst ze uberhaupt foto's waar haar haar zichtbaar is. Toch 1.5miljard mensen die ze hiermee kwetst. Wat een ongemanierde doos is het ook.
-1 kudos 2021-03-31 11:19:43 op Ondertussen bij RTLZ
Gisteren was bij nieuws uur een viroloog die de AstraZeneca kwestie politiek ging duiden. Als we iedereen strikt houden aan zijn of haar specialisatie komen we nooit verder.
14 kudos 2021-03-18 11:25:45 op Geef die vrouw een paal
Corona is blijkbaar geen ding meer. Iedereen maximaal 1 bezoeker. Thuiswerken waar nodig. Horeca nog steeds dicht. Niet juigen/schreeuwen doen.
Zie je dit. Vergeleken grapperhaus is dit helemaal debiel.
11 kudos 2021-02-26 08:48:32 op David Attenborough
Maar de vraag die hieraan vooraf gaat is het belangrijkste: Wat is het doel van ons leven? Zoveel mogelijk mensen kunnen herbergen of genieten?
Ik ga voor dat laatste.
0 kudos 2021-02-24 09:30:43 op Schwalbekoning everooit
Die man doet niet meer mee. Beveiligingsmongool bij een festival spuugt je dan in je bek.
https://www.youtube.com/watch?...
-45 kudos 2021-02-14 22:01:27 op Duiker maakt wak
@JuanDeTuinman | 14-02-2021 | 21:59:
Fles kan hij waarschijnlijk wel afschrijven nu er water in gaat lopen en hij gaat roesten.
0 kudos 2021-02-08 12:50:37 op Slechte week voor tuig
@Beunh4as | 08-02-2021 | 11:57:
Klopt, het zal ongetwijfeld helpen. Maar de keerzijde is het vertrouwen in de samenleving. Taakstraffen of lichte straffen ondermijnen het vertrouwen in de samenleving en zal er voor zorgen dat er meer mensen het recht in eigen hand nemen.
Zie bijvoorbeeld de pedofielen jagers.
8 kudos 2021-02-08 12:47:37 op Slechte week voor tuig
Is het probleem niet gewoon dat mensen rechters niet goed genoeg vinden?
-40 kudos 2021-02-02 09:31:49 op Arme Ayoub
Wel bijzonder dat iedereen in Nederland, links en rechts ineens het PVV standpunt aanhangt qua straffen.
Maar on topic: Dit is natuurlijk buiten proporties en kan je ook nooit vergelijken met de andere straffen die we normaliter in Nederland opleggen. Zijn leven is weg, dat betekent dat je weer een sociaal medewerker nodig hebt om hem te begeleiden voor de rest van zijn leven. Uitkering, kinderopvang als hij kinderen maakt en bijles als hij kinderen krijgt. Al met al kansloos.
Ik zag laatst een stukje op rechtspraak, man had vrouwen bedreigt in een fast food keten. Droeg een taser, beet een agent, zei: "ik ga even zitten en dan kom ik je halen".
Kreeg 300 euro boete (agent eiste 900 euro schade voor de beet), en 2 weken gevangennisstraf, die later in ging.
Nu kunnen we veel zeggen maar dit staat toch niet in verhouding, dit heeft niks met rationaliteit te maken. Pure paniekvoetbal. Hij moet zwaar gestraft worden, eens maar niet zo zwaar en die andere idioten ook.
18 kudos 2021-01-28 19:58:30 op Rellerts krijgen straf
Dit is wat Geert Wilders toch al jaren roept wat we moeten doen? Is ineens heel Nederland nu populistisch of had Wilders gelijk?
0 kudos 2021-01-25 13:40:21 op Rutte reageert op relranddebielen
De gedachte dat het leed langer duurt als je je aan de maatregelen houd is waarschijnlijk niet juist. Gommers voorspelt al dat we tot de zomer in de lockdown gaan zitten. Gezien het virus verloop in Ierland en de UK kunnen we gewoon niet meer open. Binnen 1 maand zit je weer op 15k besmettingen per dag. Dus dat is uitgesloten.
Het virus staat niet boven het recht om te demonstreren. Zo gevaarlijk is het virus niet. Als het virus echt gevaarlijk was zouden we als eerste de jeugd vaccineren, zodat de toekomst van onze samenleving veilig gesteld is. Dat doen we niet, dus we kunnen nu lastig zeggen dat het virus zo extreem gevaarlijk is dat we onze hele rechtsstaat moeten opgeven.
-5 kudos 2021-01-25 13:23:39 op Schwalbe!
@pidduh | 25-01-2021 | 13:21: Disclaimer: Ik veroordeel deze rellen zeker. Maar doen alsof dit heel absurd is slaat nergens op. Veel mensen zijn tegen deze maatregelen en zullen zich naarmate het langer gaat duren en of zwaarder gaat worden harder verzetten. Dat is iets wat je moet meenemen in het beleid. Door de avondklok in te stellen kon je ervan uitgaan dat dit ging gebeuren.
-3 kudos 2021-01-25 13:21:35 op Schwalbe!
Tsjah, ik kan moeilijk geloven dat jij gematigd bent.
Bij de eerste demonstratie wat uit de hand loopt roep jij al op tot moord. Rebellie tegen deze maatregelen is ongeacht of je voor of tegen bent een heel logisch verschijnsel en iets wat onvermijdelijk is. Ik bedoel in 1980 hadden we krakersrellen, dat ging om een veel minder belangrijke discussie dan nu. Het zou mij verbazen als dit niet de ergste rellen na WW2 zouden veroorzaken. Het is per slot van rekening ook het ergste wat er is gebeurd na WW2.
1 kudos 2021-01-23 22:01:05 op Het is negen uur geweest
Je weet dat dit letterlijk niks uit gaat maken. Als het virus zo erg is als men claimed, kan je nooit open. Het moment dat je weer open gaat heb je letterlijk binnen 1 maand 15k besmettingen per dag. Begin Q3 gaan we weer open.
0 kudos 2021-01-23 21:58:16 op Hoe een verkeerslicht werkt
@Sonja27 | 23-01-2021 | 20:03:
Iemand die een vraag stelt kan hooguit onwetend zijn maar nooit een wappie. Men zou blij moeten zijn dat je vraagt ipv dat je aanneemt.
0 kudos 2021-01-23 21:57:05 op Hoe een verkeerslicht werkt
@altijd-guus | 23-01-2021 | 20:55:
Ik denk vooral dat het lastig is dat in veel gevallen wetenschap geen exacte wetenschap is als het op de werkelijkheid aankomt. Werken mondkapjes wel of niet. Wie is dan een expert? Een viruloog of juist een gedragswetenschapper? Of bijvoorbeeld data analyse, wie is er een expert in data? Ik zou zeggen modeleurs van het RIVM niet. Ik zou kijken naar ASML, ASMI, Optiver, ofwel technische en financiele bedrijven die veelal met grote datasets en onbekenden omgaan.
Maar ik zie ook dat er in de wetenschap toch echt teveel met een kokervisie kijkt. Theoretisch onderzoek en beleid is toch anders dan werkelijkheid. Het feit dat wij geen massatesten doen terwijl uit onderzoek blijkt dat het R met 0.5 ofzo naar beneden haalt, komt puur en alleen door het organisatorische onvermogen van de de publieke sector. We proberen het niet eens terwijl Oostenrijk en Slowakije dit met succes deden.
0 kudos 2021-01-23 21:50:05 op Hoe een verkeerslicht werkt
@altijd-guus | 23-01-2021 | 20:36:
Veel zuid europese landen zullen hetzelfde zeggen over bezuinigingen en hervormingen. Het gezegde wie betaald, die bepaald gaat niet op, anders hadden rijke mensen wel meer stemrecht gehad. Voor veel italianen zal het de vraag zijn of ze de hervormingen willen accepteren of gewoon aansturen op een afschrijving, dat laatste is steeds interessanter als de staatsschuld hoog is en voornamelijk bij de Italiaanse Nationale bank ligt. Laat dat nu net eens het geval zijn...
Pensioenfondsen moeten inderdaad staatsschuld opkopen. Wat alleen gek is, is dat de ECB/NCB's 40% van alle staatsschuld opkopen (ook die 750 miljard). Hierdoor blijft de rente onterecht laag, waardoor je rendement verliest in je pensioenfonds, wat overheden weer verdienen door lagere rente lasten. Waardoor je dus effectief ook geen fatsoenlijk pensioen op kan bouwen, want elke euro die je inlegd rendeerd negatief terwijl het voorheen positief rendeerd.
Je kan zeggen dat we boven onze stand hebben geleefd. Maar wees dan eerlijk tegen de bevolking en stuur daar op aan. Ik gok niet dat de bevolking dat wil. Ik denk ook dat als wij een stap achteruitdoen, een aantal andere landen graag die ruimte overnemen. Het is gewoon concurrentie en survival of the fittest. Btw boven stand betekent voornamelijk dat wij oa betere zorg, sociaal vangnet en andere dingen kunnen regelen. Gross van overheidsgeld gaat daaraan op, dus betekent voornamelijk slechtere levensstandaard.
1 kudos 2021-01-23 21:43:19 op Hoe een verkeerslicht werkt
@altijd-guus | 23-01-2021 | 21:32:
Gewoon kappen met alle uitzonderingen, ongelijkheid behandel je via of inkomen of box3 of vennootschapsbelasting/div belasting. Rest zoveel mogelijk kappen met uitzonderingen, 1 btw tarief, geen toeslagen (misschien muv kindertoeslag maar dan iedereen die toeslag geven ongeacht inkomen). Lekker makkelijk geen gezeik. Maar wat je ook gaat doen. Rijke mensen gaan niet meer hoeven te betalen. Nederland zit redelijk aan zijn max qua belasting heffen. Ze kunnen de belastingen wel verhogen, maar ik gok dan dat rijke mensen met gemak emigreren. Iemand met 10 mio kan 100k netto per jaar besparen minimaal door zich te vestigen in spanje, portugal of eigenlijk elk ander land in europa. Dat terwijl je op je spaarrekening geld moet betalen als je 10 mio hebt (wat dus eigenlijk al een belastingheffing is).
1 kudos 2021-01-23 20:13:58 op Hoe een verkeerslicht werkt
@pidduh | 23-01-2021 | 20:09:
Toevoegend, voor de mensen die zeggen dat inflatie toch laag is wil ik toch even wijzen op het feit dat huizenprijzen, pensioenen niet worden meegenomen in het inflatie cijfer en laten die nu net enorm hard stijgen. Het huizenprobleem is puur een resultaat van het ECB beleid.
Laatste toevoeging, ik hoop dat Europa zijn huishoudboekje in orde gaat brengen en het niet door gaat schuiven. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen dan nog blij zijn met het coronabeleid. Je ziet in Amerika al redelijk rap dat mensen zich tegen het beleid keren als ze de rekening zien. Ik ben erg benieuwd hoe dat hier zal zijn als elke Nederlander even 10k EUR netto mag aftikken, als het niet meer is.
1 kudos 2021-01-23 20:09:24 op Hoe een verkeerslicht werkt
@altijd-guus | 23-01-2021 | 19:12:
Ik hoop dat je plan gaat werken. Wat mij zorgen baat is dat hier nog absoluut geen enkele aanzet voor is gemaakt. Het zal namelijk betekenen dat we moeten bezuinigen, langer moeten werken, meer belasting moeten betalen en veel moeten hervormen. Ik heb niet het idee dat dit gaat gebeuren. Wat gaat betekenen dat het doorgeschoven gaat worden. Je hebt het over negatieve rente, maar besef wel dat wij die alsnog indirect betalen. Nederlandse pensioenen en verzekeraars kopen die staatsschuld of de ecb print extra geld. Indirect krijgen we de rekening alsnog, dan wel door inflatie, dan wel doordat pensioenen veel duurder worden (zie je nu al).
Wat betreft je vergelijking met het marshall plan zijn er veel verschillen. In 1945 was 7.4% ouder dan 65, nu is dat 20%, vroeger werkten vrouwen veelal niet, die konden bijspringen. Tegenwoordig gebruiken we die extra slagkracht al. In 1950 waren er ook veel minder mensen op de wereld, resources waren minder schaars dan nu. Daarnaast is het misschien te doen om financieel deze crisis op te vangen (laten we even de andere directe schade en indirecte doden buiten beschouwing, waarvan ik me ook al afvraag of die niet meer levensjaren kosten dan corona). Dan moet je wel beseffen dat we in de komende 50 jaar nog 3 marshall plannen nodig hebben: Klimaatverandering, overbevolking en of eventueel het gebrek aan biodiversiteit/overbevissing/overproductie.
2 kudos 2021-01-23 17:19:44 op Hoe een verkeerslicht werkt
@hendeboy | 23-01-2021 | 15:01:
Klopt en weet je waarom? Omdat we nog nooit zo rijk zijn geweest. Stel je nu eens voor dat we onze rijkdom nu uitgeven om in 1 a 2 jaar een hele kleine groep van de bevolking te redden. En stel je nu nog eens voor, dat Italie en de rest van europa dat ook doet. Je weet nu al dat veel landen dat niet kunnen betalen en dus straks moeten korten op bijv. zorg (50% van overheidsuitgaven is zorg, dus daar moet je sowieso op korten). Hoeveel levens zou dat gaan kosten en hoe ongelukkig worden we daarvan. Los van de andere issues die eraan komen?
3 kudos 2021-01-23 17:12:37 op Hoe een verkeerslicht werkt
@Potverjandorie | 23-01-2021 | 14:55: Maar wat is gevaar. De chinese overheid zal beweren dat het geloof van de oeigoeren gevaarlijk is. Linkedin claimde dat de baas van de OLVG gevaarlijk was toen hij kritisch was op het huidige beleid. De chinese overheid zit nog wel op twitter, trump niet.
0 kudos 2021-01-23 17:09:36 op Hoe een verkeerslicht werkt
@Paling&Co | 23-01-2021 | 15:22:
1) De vraag is of we dat kunnen uitgeven. Kunnen de rijken meer missen, ik vraag het mij af. Volgens onderzoek van CPB is een hogere belasting op inkomen negatief voor de belastinginkomsten (lees: mensen gaan ontwijken, minder werken, emigreren). Vermogensrendementsheffing is al behoorlijk dubieus omdat het zo hoog is dat je bijna kan stellen dat het onteigening is en dus verboden aldus de rechten van de mens. Zie sommige uitspraken. Dan de vennootsschapsbelasting, ik vraag me af of die omhoog kan aangezien andere landen dit een stuk lager hebben. Dus enige wat je kan verhogen is de BTW, wat iedereen raakt.
2) Je stelt dat ik vind dat ouderen niks waard zijn, dat stel ik expliciet niet. Alleen 1 persoon ga ik geen 1 miljard voor betalen (voorbeeld). Waarde van een persoon hangt af van toekomstige goede levensjaren. Dat betekent inderdaad dat medicijnen voor ouderen minder geld krijgen om in te investeren. Maar dat vind ik niet alleen. Dat vind de Nederlandse samenleving en eigenlijk elke welvarende samenleving. Lees maar eens in: QALY (quality adjusted life) cost. Deze staat grofweg op maximaal 35k eur per jaar. Ofwel we mogen maximaal 350k investeren om 10 levensjaren te redden.
3) In het geval dat kinderen nu verwend zijn, dan zijn kinderen per definitie verwend. Elke generatie begint met een enorme stap in technologische ontwikkelingen. Als dat betekent dat wij verwend zijn. Dan zij dat zo, maar minder dan andere generaties.
13 kudos 2021-01-23 14:30:35 op Hoe een verkeerslicht werkt
@Eski | 23-01-2021 | 14:21: Wat een onzin weer. Elk onderzoek tot nu toe wijst uit dat de maatregelen extreem schadelijk zijn. Dat hoeft niet per se voor mij schadelijk te zijn, maar wel voor de samenleving. Neem nu het verschil tussen arm en rijk, wat door corona enorm gaat toenemen. Dat gaat leiden tot massa migratie uit Afrika, meer criminaliteit, kortom een minder leefbaar land. Verder hoort doodgaan ook bij het leven. Als we iedereen 50k basissalaris geven worden mensen gemiddeld ook 2/3 jaar ouder. Dat doen we ook niet, terwijl dat veel meer levensjaren creeerd. Stop dus met die simplificatie dat alles wel prima is en ga eens in op de inhoud. Dat neemt niet weg dat het niet erg is dat ouderen sterven, maar je moet wel de afweging maken tussen aan de ene kant: ouderen die sterven en aan de andere kant, 10k per nederlander aan kosten, 40/50k zaken van huiselijk geweld, enorme afname levensgeluk 18 miljoen mensen, zelfmoord/depressie, toename gewicht, afname geestelijke gezondheid, toekomst pensioen velen malen risicovoller. Het is niet zwart wit. Wat nu als er 1 ouderen dood zou gaan, zouden we dan in lockdown gaan? Neen, dus ergens ligt een evenwicht. Het is wel zaak dat we dat in een discussie blijven bespreken. Een aantal voorbeeldjes draagt niet bij aan die discussie.
3 kudos 2021-01-23 14:22:11 op Hoe een verkeerslicht werkt
@C10H12N2O | 23-01-2021 | 14:15: Ik heb helaas sterk het idee dat dat wel het geval is. Het verbeterd de discussie helaas niet en creeerd alleen maar splitsing, beetje hetzelfde wat je ziet in de VS. Het doet het alleen wel goed in discussies om je gelijk te halen, je moet alleen zorgen dat je het als eerste zegt ;)
0 kudos 2021-01-23 14:08:24 op Hoe een verkeerslicht werkt
@gepolijste_banaan | 23-01-2021 | 14:07: thanks
42 kudos 2021-01-23 14:04:40 op Hoe een verkeerslicht werkt
@FitzChevalric | 23-01-2021 | 13:56:
Verwend kan je ons niet noemen. Nog nooit in de geschiedennis is het verschil in vermogen tussen oud en jong groter dan nu. Deze crisis vergroot dat. Er is verder nog nooit een tijd geweest waarin mensen jaren van hun leven opgaven om kwetsbaren te beschermen, althans nog nooit meer dan nu. Er is alleen een tijd geweest waarom mensen jaren van hun leven opgaven voor vrijheden en toekomstige generaties. Nog nooit gaven samenlevingen een groter deel van hun inkomen en tijd aan kwetsbaren dan nu en dat gaat alleen maar stijgen (dat is nog zonder de corona kosten, neem je die kosten mee dan hebben we dit jaar 100% voor 50k ouderen gewerkt).
Dus kom niet aan met die simpele oneliners die 0,0 onderbouwing hebben. De huidige "kinderen" zullen het beduidend slechter hebben dan de ouderen. De ouderen hebben alle resources gebruikt die ze vinden konden met alle nodige gevolgen van dien.
Het feit dat je niet kan beseffen wat voor enorme consequenties dit kan hebben zegt genoeg over je eq en iq. Rare wappie die je bent.
2 kudos 2021-01-23 13:51:44 op Hoe een verkeerslicht werkt
@Klapkutpomp | 23-01-2021 | 13:48: Wat dan als je klakkeloos alles overneemt zonder na te denken? Ben je dan ook geen wappie?
4 kudos 2021-01-23 13:50:31 op Hoe een verkeerslicht werkt
Persoonlijk ben ik van mening dat als je denkt dat deze maatregelen niet vrijheid beperkent zijn en dat ze evenveel inbreuk op je hebben en houden hebben als een stoplicht, dat je een wappie bent. Verder denk ik dat mensen vergeten dat deze vrijheidsoffering tegen enorme kosten komen. 1/3 van de studenten vind zijn/haar leven door deze maatregelen een onvoldoende. Laatst was een vrouw van 28 die zelfmoord heeft gepleegd. Voor wat? Dat we ~ 50k dikke ouderen 5/10 levensjaar redden. Daarvoor moeten dus tenminste 300.000 studenten een jaar weggooien, enorme stijging ongelijkheid, enorme kosten die we nooit terug kunnen betalen, waarschijnlijk een eurocrisis, door de acties van de ECB kunnen jongeren hun pensioen wel vergeten, dan laten we toekomstige klimaatproblemen en andere problemen maar even buiten beschouwing die de jeugd ook moet oplossen en die velen malen erger, dodelijker en duurder zullen zijn.
95 kudos 2021-01-23 13:43:25 op Hoe een verkeerslicht werkt
Oprechte vraag: Wanneer ben je dwarsligger en wanneer kom je op voor je vrijheden? Waar ligt de grens, oeigoeren heropvoedkampen, beleid kritisch bevragen, regels niet volgen omdat je van mening bent dat ze averechts werken/gevaarlijk zijn?
Laatst werden experts/virulogen (baas van ziekenhuis OLVG bijv.) verwijdert van Linkedin omdat ze een beetje kritiek gaven. Dus klaarblijkelijk lijkt het er nu op dat iedereen die kritisch is op het huidige beleid een dwarsligger of een wappie. Blijven niet veel normale mensen meer over dan, hoop ik.