DumpStats voor kaaskransje

7,060 +7493 -433

Kudos

#9913 (Top 3.6764%)

Kudos/dag 1.53
Kudos/reaguursel 50.43
Meeste kudos op 1 reaguursel 682
Minste kudos op 1 reaguursel -81

140

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 24.8
Reacties per reaguursel 0.72
Meeste reaguursels op 1 dag 7
Aantal x weggejorist 5
Gestart op 04-10-2011

Kudoverloop over tijd

69 kudos 2021-07-13 21:11:35 door Anus-Martius op Kids van Peter R spreken het volk toe
Inderdaad! Ik hoop van harte dat Peter er weer helemaal bovenop komt! Heb bij mezelf gemerkt dat ik hem, ondanks dat ik niet altijd met hem eens ben, gewoon keihard mis! Deze man is de personificatie van het uitgesproken recht in Nederand en een soort vaderfiguur voor velen. Royce en Kelly, mooi gesproken en sterkte!

0 kudos 2021-07-09 19:47:14 door jackdan op Thierry druipt af
@RandyBiel | 09-07-2021 | 12:34: Je vergeet dat we geen oneindige geldboom hebben. Hoewel de ECB dat soms wel denkt.
Daarnaast is een globaal probleem niet lokaal op te lossen.
Sluit hier een moderne kolencentrale en in Polen gaat een oudere centrale, die meer vervuilt, harder draaien.
Maar hier hebben we alles lekker groen gewassen en doen we alsof de biomassa uit het niks komt en er geen oerbossen in de VS verdwijnen door onze co2 regeltjes.

0 kudos 2021-07-09 19:24:58 door jackdan op Thierry druipt af
@DaarZitWelWatInJa | 09-07-2021 | 15:53: Heb je een idee waar de Democraten ongeveer tussen de Nederlandse partijen zouden zitten?
De VVD is waarschijnlijk "linkser".
Links Recht denken komt vooral uit de koude oorlog: Communisme versus Kapitalisten.
Waarom het in stand wordt gehouden?

1 kudos 2021-07-09 16:30:42 door btrhmmtpndksnhglslg op Bingokaart voor vanavond
Twee woorden: Long Covid.
Er wordt zoals gewoonlijk weer alleen gefocust op ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Maar bijna 5% van de besmettingen resulteert in long covid. Wat kan betekenen dat mensen soms wel een jaar ziek zijn, of helemaal niet meer de oude worden en met restschade en -klachten blijft zitten. Deze groep mensen telt in Nederland inmiddels zo'n 100.000 gevallen en groeit nog altijd.

-3 kudos 2021-07-09 15:45:58 door DaStewie op Bingokaart voor vanavond
@piratezombie, jij bent niet goed wijs. Ik heb als student al tientallen vaccins gehad en dat scheelt toch een hoop ellende. Ben blij dat ik niet in die antivax wijken woon waar de mazzelen weer oprukt.

-4 kudos 2021-07-09 15:43:56 door HuildendePanda op Bingokaart voor vanavond
Nee, dat kan (nog) niet. Deze besmette jongens en meisjes willen allemaal logischerwijs op vakantie naar het buitenland. Stel dat dit Kreta is en ze daar de bevolking besmetten... Stel dat er een nieuwe variant wordt gecreëerd door het veelvuldig besmetten, wellicht wordt de effectiviteit van een vaccin minder... Ik ben van mening dat we nog even voorzichtig moeten zijn, gewoon het land weer even (plaatselijk) op slot. Maar er zijn er helaas al genoeg die jouw reaguursel als uitgangspunt nemen en stronteigenwijs zijn. Enigszins te begrijpen omdat we er al lang inzitten, anderszins niet te begrijpen omdat deze stijging in besmettingen de hele wereld aan zou kunnen gaan.

-3 kudos 2021-07-09 15:42:13 door g00f op Bingokaart voor vanavond
Geen misdaad, maar het deed af van de ernst van de situatie. Nu is inderdaad de impact op de volksgezondheid nog klein, maar een probleem is dat het virus in de toekomst weer makkelijk zijn weg kan vinden in de kwetsbare groepen als diens immuniteit vermindert. Daarnaast vergroot het de kans op mutaties. Maar belangrijker voor nu is dat wij als rood land kunnen worden aangewerkt, waardoor er extra beperkingen komen om de grens over te gaan.

-4 kudos 2021-07-09 15:36:08 door Stop op Bingokaart voor vanavond
Corona zien als een griepje is hetzelfde als je schoonmoeder zien als een lekker wijf.

-16 kudos 2021-07-09 15:35:14 door GenVonKlinkerhoffen op Bingokaart voor vanavond
Aangezien de vaccinatie maar zo'n zes maanden werkzaam is en bij elke besmetting de kans op mutaties aanwezig is lijkt het me niet verstandig om Corona nu ineens als een griepje af te doen.

6 kudos 2021-07-09 13:53:09 door DaarZitWelWatInJa op Thierry druipt af
@kaaskransje en @potverjandorie ik ben het beiden met jullie eens. De termen rechts en links zijn totaal geen dekkende termen meer. Ik denk dat dit ook deels in stand wordt gehouden door het Britse en Amerikaanse stelsel, waar je dus nog wel echt van links en rechts kunt spreken, aangezien zij slechts 2 (grote) partijen hebben. Ik identificeer mij als groen, neoliberalistisch, anti-immigratie, progressief en bovenal anti-populistisch. Nou in welk hokje pas ik? Er is geen partij die mij volledig vertegenwoordigd. Het is kiezen welke partij ik het minst mee oneens ben. Echter besef ik me wel dat we in Nederland echt niet te klagen wat betreft keuze.

0 kudos 2021-07-09 12:58:11 door Wazzaaaap op Thierry druipt af
Oh ja want JA21 wil de kolencentrales weer opengooien en vluchtelingen buiten de deur houden. Dat klinkt als het tegenovergestelde van wat je wil maar hey het is jouw stem. Potjanverdorie heeft ook gelijk, KAP ALSJEBLIEFT met het blindstaren op de islam en "woke" dingen, dat is zo ontzettend dom. En focus je op waar het verschil tussen links en rechts écht zit. En dan kan ik niet anders dan stellen dat Nederland meer linkse politiek (meer gelijkheid) nodig heeft.

2 kudos 2021-07-09 12:48:21 door kaaskransje op Thierry druipt af
@Potverjandorie | 09-07-2021 | 12:08: plot dan vooral 'conservatief' en 'progressief' op de plekken waar nu 'rechts', respectievelijk 'links' staan. Ik ga namelijk nu aan het bier.

1 kudos 2021-07-09 12:04:47 door Broek der Broeken op Thierry druipt af
@kami124 | 09-07-2021 | 13:37: Technisch gezien klopt je verhaal wel, alleen daardoor zal het dus altijd een race to the bottom worden qua belastingen op vermogen. Tenzij je (en dat gebeurt gelukkig langzamerhand) internationaal gaat samenwerken om wereldwijd meer belasting op vermogen te heffen.

3 kudos 2021-07-09 11:37:41 door kami124 op Thierry druipt af
@Potverjandorie | 09-07-2021 | 12:08: Aangezien ik een gelijkwaardige politieke mening als kaaskransje, durf ik die vraag wel even voor je te beantwoorden.

En het is vrij simpel. Ik vind het niet gerechtvaardigd dat de arbeid zo zwaar belast wordt door de belastingdienst. Maar het probleem is als we veel belasting gaan heffen op vermogen, we dan een kapitaalvlucht krijgen, waardoor de overheidsuitgaven flink teruggedrongen zouden moeten worden om niet te grote overheidschulden te krijgen. Dus kiezen we voor de minst kwade van de twee.

21 kudos 2021-07-09 10:38:44 door ConkerTheKing op Thierry druipt af
@jackdan | 09-07-2021 | 12:28: Dus het probleem bij de bron aanpakken zien ze niet zitten, maar de alsmaar groeiende gevolgen willen ze bestrijden. En dan noem je dat 'nuttige maatregelen'?

10 kudos 2021-07-09 10:34:23 door RandyBiel op Thierry druipt af
@jackdan | 09-07-2021 | 12:28:
Zo simpel stellen ze het wel. Letterlijk, van hun eigen website:
" Inzetten op klimaatadaptatie: aanpassen áán het klimaat in plaats van vruchteloze pogingen om het klimaat aan te passen "
https://ja21.nl/nieuws/klimaat... " maar dijkverzwaringen en aanpassingen om water op te slaan voor droge periodes zullen sowieso nodig gaan zijn. "
Volgens mij is er geen een partij te vinden die tegen dijkverzwaring is. Daarvoor hoef je niet bij JA21 te zijn.

5 kudos 2021-07-09 10:28:02 door jackdan op Thierry druipt af
@RandyBiel | 09-07-2021 | 12:14: Zo simpel stellen ze het niet.
JA21 wil geen onzin maatregelen.

Een simpele uitleg: De wereldbevolking groeit zeer snel, o.a. dat een zeer veer groter effect dan wat wij in Nederland doen.
We kunnen dus doen wat we willen, maar dijkverzwaringen en aanpassingen om water op te slaan voor droge periodes zullen sowieso nodig gaan zijn.
Doen we wel alles voor het klimaat maar doen we het 2e niet, dan verdwijnen die milieumaatregelen straks onder een paar meter water.

23 kudos 2021-07-09 10:14:27 door RandyBiel op Thierry druipt af
Alleen wil JA21 geen maatregelen nemen tegen klimaatopwarming. Dus die zal je als rechts-denkende eerst nog moeten zien te overtuigen.

40 kudos 2021-07-09 10:08:54 door Potverjandorie op Thierry druipt af
een heel simpelvraagje, als je gelooft in gelijke kansen voor iedereen en dat hard werk beloond moet worden. Hoe vind je het dan gerechtvaardigd dat een verdiend met arbeid gemiddeld 2keer zo zwaar word belast als een euro verdiend met rendement. Want dat is waar het links rechts verhaal om gaat. Het gehele "woke gebeuren" is een progressief/conservatief verhaal

0 kudos 2021-07-09 05:41:12 door Bramdaris op Lekkere woordkeus NU.nl
Zo had ik al gelezen dat het de schuld van het koningshuis is. Mensen zijn totaal idioten aan het worden.

-10 kudos 2021-07-08 15:41:21 door DiePanzerVorwarts op Lekkere woordkeus NU.nl
@LangeMeelworm | 08-07-2021 | 14:35:
Christus te paard wat een hoop onzin in één reaguursel. Het dragen van een vuurwapen normaal? Sinds wanneer? En waar dan? Er is één IS-hoer uit Syrië gehaald, maar jij weet blijkbaar dat ze allemaal worden opgehaald? Okee joh.
Manmanman, wat een sensatie.

3 kudos 2021-07-08 13:30:07 door FlauweHerder op Lekkere woordkeus NU.nl
Als je jouw verhaal zo leest, dan kun je het er alleen maar mee eens zijn en snap je niet waarom het niet gebeurd. En dat is nu net het probleem. Het wordt al bijna 2 decennia wel geprobeerd. Alleen het werkt niet. Hardere aanpak van criminaliteit/ongewenst gedrag leidt tot een waardestijging van de opbrengst van die criminele activiteit/ongewenst gedrag en heeft daardoor een aanzuigende werking. Meer preventie is de sleutel. Maar dat klinkt weer te links en is dus niet populair.

9 kudos 2021-07-08 13:19:58 door DATKANTOCHNOOIT op Lekkere woordkeus NU.nl
Klopt op radio veronica tussen de middag ook een hele preek hoe het de schuld van wilders was. Het is walgelijk op alle niveaus. Proberen te deugen ten koste van alles.

3 kudos 2021-07-08 12:35:51 door LangeMeelworm op Lekkere woordkeus NU.nl
Voorlopig niet, het zakt al jaren steeds meer weer in elkaar. Dingen die vroeger als 'ver van ons bed' werden gezien, zoals liquidaties of het dragen van vuurwapens in het algemeen, worden steeds normaler. Vrouwen die naar Syrië gaan om daar oorlogje te spelen en vervolgens huilend terug willen, die nog worden gehaald ook. Mensen die met bosjes tegelijk in vrachtwagens en boten onze kant op worden versleept. Ik werd laatst zowat enthousiast toen ik het nieuws zag dat een boot vol met gelukszoekers het niet had gered, iets wat echt een bizarre gedachte is, aangezien het ook gewoon mensen zijn. Het gaat steeds meer onderuit maar wie daar zijn bek over opentrekt is 'extreem rechts' of discrimineert. Ik vrees dat er niks anders is dan kijken naar hoe het zich allemaal afspeelt en hopen op het beste.

27 kudos 2021-07-08 12:34:05 door Comunanza op Lekkere woordkeus NU.nl
Helemaal niet off-topic en helemaal mee eens. Bij Oemberto probeerde Danny Ghosen (die ik toch altijd hoog had zitten) de aanslag ook in de schoenen van FvD te schuiven, die het altijd heeft over "fake-journalistiek". Wat je daar ook van vindt, het één heeft natuurlijk geen reedt met het ander te maken en Hiddema aan tafel zette Ghosen messcherp op zijn plek. Jammer dat dit soort trieste aangelegenheden altijd worden aangegrepen om een ander punt te maken, met als bijkomend effect dat het wèrkelijke probleem daarmee niet wordt benoemd.

8 kudos 2021-07-08 12:31:49 door Bangarang_Bennie op Lekkere woordkeus NU.nl
Goede punten. Ik ben zeker voor een hardere aanpak dan het halfslachtige wat we te vaak zien. Alleen is de verdachte een rapper/danser. Of hij ook de dader is moet nog blijken. Dus of het stuk over de mogelijke dader en het pamperen klopt is nog maar de vraag.

18 kudos 2021-06-17 06:38:28 door john22 op Pogba doet een Ronaldo'tje
op zich heb je wel een punt. Als ze het echt zo erg vinden dat cola en bier hun salaris betaald/ het evenement betalen dan hadden ze dat ook wel eens eerder kunnen laten weten. Daarnaast ben ik benieuwd wat er van hun normen en waarden over blijft zodra ze in het vliegtuig naar Qatar zitten.

0 kudos 2021-05-10 12:50:24 door HvdWal op Voor het eerst sabreren
Starten, pauzeren, fullscreen en dan dat groene bolletje beneden naar links vegen.