DumpStats voor ikwilHD

10,474 +14698 -4224

Kudos

#6964 (Top 2.5346%)

Kudos/dag 2.65
Kudos/reaguursel 17.4
Meeste kudos op 1 reaguursel 720
Minste kudos op 1 reaguursel -617

602

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.15
Topreaguursels 7
Woorden per reaguursel 30.1
Reacties per reaguursel 0.33
Meeste reaguursels op 1 dag 19
Aantal x weggejorist 17
Gestart op 26-01-2014

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2021-03-17 10:34:59 door Benassi-NL op Zo voelen de debatten
@Gimobe | 17-03-2021 | 09:05: Een jaar langer te laten leven? Waar komt dat nu opeens weer vandaan?

-1 kudos 2021-03-17 08:05:31 door Gimobe op Zo voelen de debatten
@Benassi hoeveel mensen mogen sterven of in de ellende zitten door de corona maatregelen om een handjevol mensen op het totaal een jaar langer te laten leven? Dat is namelijk de vraag die je moet stellen.

1 kudos 2021-03-17 07:38:09 door Benassi-NL op Zo voelen de debatten
Op je eerste 'vraag' heeft niemand een antwoord. Ook degene die jouw stem krijgt niet. Elke belofte over corona moet je met een korreltje zout nemen omdat het nu eenmaal nog kan veranderen.
Je tweede punt slaat nergens op, er zijn genoeg mensen (bijv. zorgmedewerkers) die jaarlijks een griepvaccin krijgen en dat zijn echt niet allemaal autisten geworden. Bovendien heb je er zelf (neem ik aan) ook al aardig wat gehad.
Je derde punt kun je zowel voor als tegen corona maatregelen gebruiken. Hoeveel mensen mogen van jou dood aan corona zodat jij weer in de rij bij de action kan staan?
Tot slot, niet zo slim om op basis van corona een regering voor de komende 4 jaar te stemmen. Ik denk dat iedereen de stille hoop heeft dat voordat er een niet kabinet gevormd is we wel zo goed als klaar zijn met corona. Dan heeft je stem echt nut gehad zeg

-2 kudos 2021-03-17 07:32:29 door Comunanza op Zo voelen de debatten
@Bertdroplul | 17-03-2021 | 06:48: Je bent echt zelf een wappie als je bang wordt van die vragen van ikwilHD.

19 kudos 2021-03-17 00:42:00 door Geert aan de macht op Zo voelen de debatten
Veeel te lang. Een historicus die niet op de stoel van een viroloog wil gaan zitten maar dat voor de gelegenheid toch even doet, toegeeft dat eea niet wetenschappelijk onderbouwd is maar de camera draait en de uren zijn betaald. Of FFW ik er dan net te snel doorheen?

4 kudos 2021-03-16 21:35:16 door Petskast op Zo voelen de debatten
Quasiwetenschappelijk sociëteitsgebral. Ontkent of betwijfelt alles dat hem slecht uitkomt.

-1 kudos 2021-03-16 17:33:34 door Pandabuffel op Pooh, you touched my tralala
In China ben je een paar uur later dood nadat je een filmpje als deze post op internet. In Nederland kom je zelfs op nationale televisie via een talkshow zodat het hele land kan meegenieten wanneer je zo'n filmpje maakt van onze koning of Rutte. En jij durft te zeggen dat we bijna net als China zijn? Mafkees...

29 kudos 2021-03-16 05:50:21 door DiePanzerVorwarts op Pooh, you touched my tralala
Friese separatisten worden in kampen in Flevoland gefolterd als je op de VVD stemt, begrijp ik?
Manmanman, je beseft niet half hoe goed je het hebt.

-1 kudos 2021-03-08 08:09:36 door Borrelworsdt op En dan nu iets totaal anders
Zodra meneer Peterson over religie en politiek gaat praten valt hij door de mand. Ga maar eens na hoe vaak hij een redelijk makkelijk antwoord (dat niet in lijn ligt met zijn argument) verhuld in complexiteit en vaagheden zodat niemand meer weet waar het over ging. Daarnaast accepteert hij een tegenargument pas als deze exact en specifiek zijn gemaakt ondanks hij dit zelf ook niet doet. Dat zijn goede eigenschappen in een debat, maar met inhoud heeft dat weinig te maken.

5 kudos 2021-03-07 20:44:14 door Taalradicaal op En dan nu iets totaal anders
Anderhalf uur... Weet je wel hoeveel Dumpertfilmpjes je kunt voorzien van simpele schaapachtige reaguursels in die tijd?!

-2 kudos 2021-03-07 18:53:41 door Freut op Ramptoerisme
Oke ik heb filmpje 1 bekeken. Totaal achterhaald filmpje die maar blijft doorzagen over gesloten verzorgingshuizen. De verzorgingshuizen zijn niet meer gesloten, alleen als er een uitbraak is wat ik totaal verantwoord vind. Nee je hebt mij niet overtuigd wappie.

0 kudos 2021-03-04 01:26:12 door ikwilHD op Wappies krijgen gelijk!
@Weshy Ik ben blij dat ik jouw reactie nog lees! Ja, dat ze mij aanwijzen als false news, daar zie dat mensen blijven in hun eigen tunneltje van denken. De IC, dat is wat kort door de bocht van mij. Maar zou je niet na een half jaar de belangrijkste dingen kunnen leren voor corona patiënten?

1 kudos 2021-03-03 16:32:43 door Weshy op Wappies krijgen gelijk!
Serieus, als je dit echt bent @ikwilHD wil ik je complimenten geven op de wijze waarop je dit hebt uitgelegd, met een geweldig leuke dosis humor en duidelijk.. De minnetjes en zure reacties op je filmpje zijn eigenlijk het bewijs van wat je beargumenteerd uitlegt in je filmpje! Echt nice gedaan!!! Enige waar ik dan zeker niet mee eens ben is je IC stukje, dat men dan maar een versimpeld, korte IC opleiding moet krijgen om mensen te werven. Ik heb zelf 8 jaar op de IC gewerkt en nu ondertussen 7 jaar op de ambulance.. Maar ik denk dat je je een beetje verkijkt op de complexiteit van een IC opleiding.. Verder echt 100% complimenten voor de manier waarop je het verteld en het gewoon bij de feiten en logisch nadenken houdt!

1 kudos 2021-03-03 13:35:31 door Weshy op Wappies krijgen gelijk!
@Achterbats | 03-03-2021 | 14:21: Vals nieuws? Hij laat gvd nog feiten zien en legt al zijn beredeneringen uit.. Hoe de FUCK kan je dan nog zeggen dat het vals nieuws is... is dumpert dan echt een D66 vluchtoord geworden :/

-1 kudos 2021-03-03 13:17:54 door ikwilHD op Wappies krijgen gelijk!
Ik denk dat de toon van mijn opmerking hier en de titel van mijn youtube video al wat weerstand oproept. Misschien is dat het.

0 kudos 2021-03-03 12:36:13 door ikwilHD op Wappies krijgen gelijk!
Ik vind het prima dat mijn opmerking hier word gemin't, misschien is het ook ongeschikt voor de dumpertkijker. Maar ik vraag wel om mijn youtube video eerst te kijken voor je op youtube op thumbs up of down klikt. Het is mijn eerste video op dit kanaal en ik heb er veel moeite in zitten.

0 kudos 2021-02-16 13:51:52 door GnrlSchnavy op Het nieuws in beeld
@Randy-Marsh | 16-02-2021 | 13:40:
Hoezo? Er staat in dat artikel dat er al is opgeschaald en dat ze uiteindelijk naar 1700 willen. Zucht, hier dan... https://www.rijksoverheid.nl/o... Dus ja er is daadwerkelijk flink opgeschaald gedaan ONDANKS dat er aangegeven is dat het lastig was.
Volgens mij wist jij dit ook al lang dus ik snap niet helemaal wat je wil zeggen?

0 kudos 2021-02-16 12:47:17 door ikwilHD op Het nieuws in beeld
@Waarschijnlijk Het is niet logisch dat alle 18 miljoen Nederlanders zich in moeilijke bochten moet wringen zodat ze het op de IC niet te druk hebben. Het is logisch dat je de IC aanpast aan de behoefte van de samenleving.

2 kudos 2021-02-16 12:40:02 door Randy-Marsh op Het nieuws in beeld
@GnrlSchnavy | 16-02-2021 | 13:08: Jezus kerel, lees jij je eigen bronnen wel?
Jouw bron is een verslaggeving van een onderzoek waaruit blijkt dat de huidige verpleegkundigen het niet zien zitten om op te schalen.
Oftewel, Maurice zijn vraag wat er nu echt is gedaan om voor (tijdelijke) extra capaciteit te zorgen wordt daarmee niet beantwoord.

-3 kudos 2021-02-16 11:46:47 door eendenman op Het nieuws in beeld
Ik snap niet waarom dit reaguursel überhaupt geplust wordt. Het is enorm treurig dat je hiervoor indirect connotaties met de tweede wereldoorlog moet aanhalen om je punt te maken. Je bent niet de enige hoor, maar laten we niet doen alsof een noodgedwongen tijdelijke avondklok om een ernstige dreiging af te wenden (of je het nou wel of niet buitenproportioneel vindt, mag je best van mening over verschillen) hetzelfde soort vrijheidsberoving is die tientallen miljoenen mensen de dood in joeg in een periode vol ongekend terreur. Het klinkt allemaal mooi bombastisch door 1945 en vrijheid te gebruiken, maar doe ff normaal. Ironisch gezien doen we deze maatregelen trouwens grotendeels ook voor de overlevenden van de tweede wereldoorlog, wat aangeeft dat zulk spraak niets meer is dan een retorisch truucje.

2 kudos 2021-02-16 11:43:30 door MauriceV op Het nieuws in beeld
@Waarschijnlijk Gefeliciteerd, je hebt de "kijk eens op de IC"-kaart getrokken. Ongeveer de enige reactie die je nog kunt krijgen van mensen die voor alles op slot gooien zijn en zelf eigenlijk niet willen begrijpen dat er meer is dan alleen de IC's. Uiteraard is het erg als je daar terecht komt en helemaal als je familie verliest, maar hoe groot is die kans nu echt? Ik geloof dat het grootste gedeelte van Nederland zich lange tijd goed heeft gehouden aan alle regels, maar doordat steeds meer regels zonder al te veel onderbouwing of werking erdoor worden gedramd, raakt de regering draagvlak op een rap tempo kwijt. Iedereen wil terug naar een tijd van voor corona, of je nu voor of tegen de maatregelen bent. We moeten daarvoor juist goed kijken naar dingen die wél kunnen (horeca met de nodige maatregelen, zwakkere personen beschermen en iedereen zelf de verantwoordelijkheidgeven over hun eigen gezondheid en mate van 'isolatie'), anders is er straks niets meer over om naar terug te gaan. Daarbij gaat het al meer dan een jaar over druk op de zorg, maar wat is er nu echt gedaan om voor (tijdelijke) extra capaciteit te zorgen?

-3 kudos 2021-02-16 11:42:42 door michiel2 op Het nieuws in beeld
Je denkt dat vrijheid iets gratis is? Een gegeven? Je denkt dat de avondklok geen enkel corona geval heeft voorkomen? Geen enkele doden heeft bespaart? Je denkt dat de pandemie nu niet verlengt wordt?

-8 kudos 2021-02-16 11:35:12 door Waarschijnlijk op Het nieuws in beeld
Ik hoop toch zo, dat jij besmet raakt met het virus. Want dat is de enige manier waarop egoïsme bestraft kan worden.

-6 kudos 2021-02-16 11:32:10 door Waarschijnlijk op Het nieuws in beeld
Ga eens praten met mensen die van, of op de IC werken,of hebben gelegen. Dan lul je wel anders over nutteloos of heb jij nog steeds een ego plaat voor de kop.

-1 kudos 2021-01-26 14:38:25 door ikwilHD op Tebbie nou op je muil?
Ik merk ook dat als ik iets inhoudelijks schrijf, zoals mijn stukje over de IC-capaciteit, dat mensen hier wel kunnen minnen maar geen enkel tegenargument hebben.

0 kudos 2021-01-26 14:36:47 door ikwilHD op Tebbie nou op je muil?
@themac | 26-01-2021 | 15:19: Ik begrijp het. Iedereen mag demonstreren, de boeren, de Black Lives Matter beweging, maar tegen coronamaatregelen is het prima als de overheid dat verbied.

1 kudos 2021-01-26 14:19:04 door themac op Tebbie nou op je muil?
@ikwilHD | 26-01-2021 | 13:07: dat kan jij willen, maar wij hebben gekozen vertegenwoordigers. die bepalen de regeld en niet jij of ik. die kiezen de burgemeesters, en niet jij of ik, en die burgemeesters hebben de demo's verboden. Als je dan TOCH komt demonstreren, en de pollitie je sommeert op te tiefen, en je blijft, en de politie sommeert je op te tiefen of gaan geweld gebruiken, en je blijft.

DAN MOET JE NIET JANKEN ALS ER GEWELD GEBRUIKT WORDT!

1 kudos 2021-01-26 14:18:54 door Het Vragevuur op Tebbie nou op je muil?
@ikwilHD | 26-01-2021 | 13:07:
Leuk dat jij dat vindt ! Goed man, ik heb ook een mening. Net zoals we allebei een poepgat hebben!
Maar nu even serieus: als de politie je sommeert weg te gaan, dan flikker je op. Hebben we gewoon met elkaar afgesproken in deze democratische rechtsstaat.

1 kudos 2021-01-26 13:42:35 door willyholland op Tebbie nou op je muil?
@mike10 | 26-01-2021 | 14:19: Niemand was daar om te rellen als je het aan ze vraagt. De dag dat de politie iedereen op zijn blauwe ogen gaat geloven, is de dag dat elke crimineel vrij uit gaat. Je moet dus gewoon luisteren maar wat de politie zegt!

1 kudos 2021-01-26 13:39:59 door willyholland op Tebbie nou op je muil?
@ikwilHD | 26-01-2021 | 13:07: het besluit om deze ‘demonstratie’ te stoppen ligt in de politieke sfeer. Dat veranderd dus niks aan het feit dat je moeten luisteren naar de politie. Als de politie je wegstuurt moet je luisteren, of je het er nou mee eens bent of niet!

-3 kudos 2021-01-26 13:19:16 door mike10 op Tebbie nou op je muil?
@willyholland | 26-01-2021 | 12:54: Maar, ze zei zelf dat ze daar niet was om te rellen? Dan kan de politie daar toch wel rekening mee houden?

-10 kudos 2021-01-26 13:06:53 door ikwilHD op Tebbie nou op je muil?
@Deathvalley Er is bewust gekozen door de overheid om de IC-capaciteit niet op te hogen in de afgelopen 10 maanden. Eerst was het excuus onvoldoende beademingsapparaten en toen die weer voldoende verkrijgbaar waren, was het excuus onvoldoende personeel. Maar heb jij Rutte horen oproepen dat alle ex-zorg medewerkers, ex-ziekenhuis medewkerkers, militairen met een zorgachtergrond, etc., zich konden melden voor een verkorte cursus IC-begeleiding specifiek voor corona patiënten? Nee, dat heeft hij niet gedaan. Ze konden zo het slotervaartziekenhuis huren en wat leegstaande hotels. Het is bewust niet gedaan. Kijk maar eens wat Gommers er over gezegd heeft: https://www.youtube.com/watch?... En dan zeggen dat de maatregelen wel moeten omdat er anders tekort aan IC-bedden is. Al deze maatregel waren onndig geweest als we de IC capaciteit hadden vergroot en de kwetsbaren (die dat willen) hadden afgezonderd. Dan was de rest van de maatschappij weer vrij geweest. Maar hier op dumpert leeft iedereen in de illusie dat die maatregelen het gevolg zijn van een paar mondkapjesweigeraars die zich niet aan de regels houden.