42,082 +43834 -1752
Kudos
#1352 (Top 0.4928%)
Kudos/dag | 7.17 |
Kudos/reaguursel | 101.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2617 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -231 |
42,082 +43834 -1752
Kudos
#1352 (Top 0.4928%)
Kudos/dag | 7.17 |
Kudos/reaguursel | 101.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 2617 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -231 |
415
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.07 |
Topreaguursels | 25 |
Woorden per reaguursel | 10.3 |
Reacties per reaguursel | 0.14 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 7 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 12-10-2008 |
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2017-02-21 22:44:20 door Sven_miskramer op Ha, je dacht dat ik ging landen
Inderdaad deze heb ik al zo drie keer gezien op Dumpert alleen.
0 kudos 2017-02-21 11:39:43 door Roeieber op Lubach fileert Wilders
WTF is dat voor een edit op Ksrtibikoe | 20-02-17 | 12:28?\r
Hebben ze bij Joop de admin inlog van de Dumpert gekraakt?\r
Hoop dat dit niet de trend gaat worden, want sinds de app open is voor elke idioot is het hier al bijna niet meer te harden, als daar dadelijk nog een redactie bijkomt die zich inhoudelijk met posts gaat bemoeien is het einde oefening.\r
\r
OT: Geert heeft geen oplossingen, dat weet ik ook, maar de andere partijen hebben deze ook niet, of oplossingen die al 40 jaar niet werken. Dus ff Geert stemmen om de boel wakker te maken, daarna eindelijk verder met dit land.
0 kudos 2017-02-21 01:11:27 door Draegoth op Lubach fileert Wilders
13-666 Ik heb even een paar paracetamol moeten slikken na het lezen van je reactie, blijkbaar heb je geen gevoel voor humor en een totaal gebrek aan politieke kennis (al helemaal van de PVV).\r
Ga je eerst even inlezen en ga dan stemmen/je mening geven.
-2 kudos 2017-02-21 00:36:39 door RamBamBo op Lubach fileert Wilders
dan kijk ik liever naar de campingzender!
0 kudos 2017-02-20 22:00:46 door Daniel1717 op Lubach fileert Wilders
Waarom zie ik dit dan wel als PVV stemmer ?
-2 kudos 2017-02-20 20:52:31 door DieLangeBoer op Lubach fileert Wilders
Ik weet dit vast beter
6 kudos 2017-02-20 20:39:39 door Jimmy5214 op Lubach fileert Wilders
13-666, aangezien je zo slim bent. Kun je mij goed onderbouwt uitleggen waarom PVV het beste is op de volgende punten:\r
1) economie (stimulering)\r
2) belastingen\r
3) zorg en ziektekosten\r
4) onderwijs\r
5) pensioen\r
Dit zijn de punten waar ik me zorgen over maak. Dit zijn punten die belangrijk zijn voor jouw baan, hypotheek, onderwijskosten voor jouw kind, en jouw oudedagvoorziening. Nu kan je laten zien hoe slim je bent, door hier antwoord op te geven. Bij voorbaat dank.
-9 kudos 2017-02-20 20:33:42 door Rob_Geus op Lubach fileert Wilders
Ik ga op wilders stemmen. En ik kijk wel altijd naar Lubach en niet naar de campingzender. Ben het lang niet altijd eens met Wilders maar ik vind wel dat de huidige politiek gewoon verandering nodig heeft. En wilders is de juiste verandering naar mijn mening. Had liever iemand zoals Fortuyn gehad maar die is er helaas niet meer.
-12 kudos 2017-02-20 19:57:45 door 13-666 op Lubach fileert Wilders
PJE... jij en de 1745 plusjes zijn lekker bezig...\r
Wat zegt een TV zender nu over het stemgedrag van een persoon? \r
Dus jij kijkt andere zenders en omdat jij hele dagen achter de TV zit, denk jij dat je beter kan oordelen? \r
Bekrompen en kortzichtig, en tevens ontbreekt het aan degelijk onderzoek incl feiten. \r
Iedere partij heeft hoog, middel en laagopgeleiden. Het is net hoe je het wil wegzetten. Een voorbeeld is dat ze altijd achterlijke dorpsbewoners interviewen zodra ze buiten de randstad komen. Ik ga PVV stemmen, heb nog nooit iets hoeven lenen/ontvangen buiten mijn hypotheek om. Zelf alles op eigen kosten wezen verbouwen. Dus kan nooit onder water komen te staan, of NL moet vergaan... Gewoon MBO4.. Maar ben er nog maar net achter dat ik door mijn ADD dus nooit concentratie had. Altijd hoog opgeleide vriendinnen gehad. \r
Intelligentie heeft ook totaal niets met schoolniveau te maken! Ik stem deze keer PVV, heb dit ooit eerder gedaan en tussendoor CDA/VVD, lokaal stem ik lokaal, en de laatste keer zelfs op een vrouw ;) Gek he. PVV gaat groot worden :) Ja het enige dat je mij kwalijk kan nemen is dat ik niets met religie heb, de kerk op mijn 15e de rug kunnen keren, maar nu gaat een vijandige religie mij straks zeker weer beperkingen opleggen? Ga liever dood.. En reis niet graag alleen. Groet.\r
10 kudos 2017-02-20 19:10:41 door goelifart op Lubach fileert Wilders
Tre900, En waar zijn die mensen dan zo ontevreden over? Begrijp mij niet verkeerd, iedereen mag zijn (relatieve) onvrede tonen. Alleen de dingen waar ze roepen ontevreden over te zijn, zijn in werkelijkheid niet of nauwelijks aan de orde. Noem maar een onderwerp, en dan gaan we naar de feiten kijken. \r
Randy-Marsh | 20-02-17 | 10:48 | + 30 - \r
Criminaliteit onder allochtonen is een dingetje... \r
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...\r
uitlaatklepje | 20-02-17 | 18:36 | + 1 \r
\r
kijk naar je eigen tabel en zie hoe de cijfers de laatste 3 jaar aan het aflopen zijn. kijk ook eens naar deze website en zie dat het best goed gaat met nederland: http://www.stemmingmakerij.net... \r
\r
als je wilt dat er iets veranderd hebben we beargumenteerde hoop nodig, geen oppositionele haat. samenwerken, niet tegenwerken. het gaat best goed in nederland, echt.
-2 kudos 2017-02-20 18:05:46 door Ramonster163 op Lubach fileert Wilders
Als je serieus denkt dat alle PVV stemmers (wat nu het grootste gedeelte kiezers is) allemaal op de camping in hun kip-caravan naar Oprah en Dr. Phil kijkt, denk ik dat je de spijker volledig mis slaat.
-13 kudos 2017-02-20 17:38:26 door Realboy op Lubach fileert Wilders
precies, stem lekker op links nog meer immigranten hier in ons kleine Nederland.
Nog meer uitkeringsgerechtigen.
Nog meer criminaliteit.
Zo gezegd met die linkse softpraktijken komen we er wel
0 kudos 2017-02-20 17:36:05 door uitlaatklepje op Lubach fileert Wilders
Tre900, En waar zijn die mensen dan zo ontevreden over? Begrijp mij niet verkeerd, iedereen mag zijn (relatieve) onvrede tonen. Alleen de dingen waar ze roepen ontevreden over te zijn, zijn in werkelijkheid niet of nauwelijks aan de orde. Noem maar een onderwerp, en dan gaan we naar de feiten kijken.\r
Randy-Marsh | 20-02-17 | 10:48 | + 30 -\r
Criminaliteit onder allochtonen is een dingetje...\r
http://statline.cbs.nl/StatWeb...
4 kudos 2017-02-20 16:42:10 door DatIsHeelGeenVogel op Lubach fileert Wilders
junkeriswalderfrey | 20-02-17 | 10:02 |\r
\r
Uit verschillende surveys is gebleken dat de PVV stemmer vrijwel niet tot nooit naar de NPO kijkt. Hun grootste bron van nieuws is, jawel, social media. Wellicht krijgen ze het nog mee als het daar wordt gedeeld. Maar het is niet een mening maar een feit dat de PVV-stemmer minder intelligent is.
-3 kudos 2017-02-20 15:35:53 door Maciver op Lubach fileert Wilders
Definitie van beleid: wijze van handelen. Of in simpele taal: manier waarop je iets regelt. \r
De grap is hier juist dat de je de PVV dus geen beleid heeft. #Hoedan ís vragen om beleid. Los van de inhoud: andere partijen hebben een idee en een plan om dat te bereiken. Dat noem je beleid voeren. PVV heeft slechts het idee. Dus als je het hebt over 'het beleid van de PVV' kom je mooi bedrogen uit.\r
-----------------------\r
@pj_vr, alleen de regering kan beleid voeren. De rest voert oppositie of campagne.
4 kudos 2017-02-20 15:29:37 door Oberon14 op Lubach fileert Wilders
huh, mengt de Dumpert redactie zich inhoudelijk in de discussie? Maak een accountje aan joh!
-10 kudos 2017-02-20 15:15:09 door DumpertWaarheid op Lubach fileert Wilders
-weggejorist-
4 kudos 2017-02-20 15:12:24 door pj_vr op Lubach fileert Wilders
overigens, aan alle -edits- te zien. Zit Joris hier nou z'n mod-privileges gepast te misbruiken om deel te nemen aan de discussie?
33 kudos 2017-02-20 15:11:12 door pj_vr op Lubach fileert Wilders
ik ben een zeer domme toch wel zeer behaarde Hollander die Geertje graag aan de macht ziet,hij het daar kan bewijzen.en wordt het niets.dan kan het hoofdstuk wilders afgesloten worden.\r
Atjewratje | 20-02-17 | 14:46 | + -20 -\r
Ik snap een beetje waar je redenatie vandaan komt, maar ondertussen heeft Trump wel bewezen dat dit niet de manier is. 'Laat hem het maar eens proberen' heeft nogal wat gevolgen.
21 kudos 2017-02-20 15:09:14 door pj_vr op Lubach fileert Wilders
Maar eigenlijk gaat het de PVV stemmers helemaal niet om #hoedan. PVV heeft een speerpunt gemaakt van immigratie, islam, criminaliteit en de samenhang van die drie zaken.En zolang andere partijen blijven haken bij loze opmerkingen als "rot op naar je eigen land als het je hier niet bevalt" in plaats van het invoeren van beleid kan de PVV rekenen op de stem van een groot deel van de Nederlandse kiezers.\r
Maciver | 20-02-17 | 13:20 | + 2 -\r
Definitie van beleid: wijze van handelen. Of in simpele taal: manier waarop je iets regelt.\r
De grap is hier juist dat de je de PVV dus geen beleid heeft. #Hoedan ís vragen om beleid. Los van de inhoud: andere partijen hebben een idee en een plan om dat te bereiken. Dat noem je beleid voeren. PVV heeft slechts het idee. Dus als je het hebt over 'het beleid van de PVV' kom je mooi bedrogen uit.
-39 kudos 2017-02-20 13:54:44 door Emsarrev op Lubach fileert Wilders
Ik ga ook weer PVV stemmen, bij gebrek aan een partij die bij mij beter past. Als ik puur naar politici kijk zou ik op Pieter Omtzigt stemmen, maar ja, die zit bij het CDA en die partij past gewoon niet bij mij. Ik hoop niet dat de PVV de grootste wordt, maar ik vind de PVV een belangrijk tegengeluid geven. Met name als het gaat om immigratie vind ik dat er strenger gecontroleerd moet worden op wie je precies binnen haalt. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden prima, terroristen en gelukszoekers wegwezen.\r
Lubach heeft hier overigens wel gelijk, dat A4tje met standpunten is een aanfluiting. Hoeveel van deze punten verwacht Geert ook daadwerkelijk uit te kunnen voeren, en hoeveel is verkiezingsretoriek? Alle moskeeën dicht is behoorlijk overdreven, maar een keer kritisch kijken naar het bestaansrecht van foute tokos die ongure types uitnodigen of substantiële buitenlandse geldstromen aannemen vind ik geen overbodige luxe.
-138 kudos 2017-02-20 13:46:21 door Atjewratje op Lubach fileert Wilders
ik ben een zeer domme toch wel zeer behaarde Hollander die Geertje graag aan de macht ziet,hij het daar kan bewijzen.en wordt het niets.dan kan het hoofdstuk wilders afgesloten worden.
En anders een mooier veiliger Nederland.
daarbij is Lubach 1 van de slechtste grappenmakers van deze eeuw is.met slecht knip en plak werk
Als je Lubach leuk vindt dan ben je nog veel slechter dan de pvv stemmer.
-1
55 kudos 2017-02-20 12:57:43 door GreenBliss op Lubach fileert Wilders
@Guns_Shows_Freedom Als iedereen zo stemt gaat heel europa naar de klote, dus neem je verantwoordelijkheid en breng een goed doordachte stem uit, niet van dat waanzinnige gedoe om alles de grond in te werken
-155 kudos 2017-02-20 12:30:54 door Guns_Shows_Freedom op Lubach fileert Wilders
Ik stem PVV omdat ik fun wil hebben! Weetje geloof jij echt dat er een kabinet ontstaat na 15 maart die überhaupt boeit als jij onder de 30 bent over onze toekomst? \r
\r
Geen fucking kabinet heeft tot dag van vandaag geboeid over de jongeren en hun toekomst... Omdat zij hun eigen pensioen "generatie" willen redden als of hun toekomst belangrijker is. Dus ik denk stem PVV en laten wij maar is zien wat er met Europa gebeurt als meerdere landen voor rechts stemmen! Denken jullie echt dat het slechter kan dan het als is met de emigranten tot NATO budget? \r
\r
Denk dat iedereen wel een gevoel heeft dat er een oorlog komt want als men echt na kijkt hoe het loopt dat clashes tussen geloven/ideologieën/vrijheid/meningen ons alleen meer verdelen.
12 kudos 2017-02-20 12:20:45 door Maciver op Lubach fileert Wilders
Hier een artikel van Trouw over hoogopgeleiden die op de PVV stemmen en hun argumenten:\r
http://www.volkskrant.nl/polit... Hier een poging van RTL tot een uiteenzetting van wat de PVV concreet wil:\r
http://www.volkskrant.nl/polit... Maar eigenlijk gaat het de PVV stemmers helemaal niet om #hoedan. PVV heeft een speerpunt gemaakt van immigratie, islam, criminaliteit en de samenhang van die drie zaken. En zolang andere partijen blijven haken bij loze opmerkingen als "rot op naar je eigen land als het je hier niet bevalt" in plaats van het invoeren van beleid kan de PVV rekenen op de stem van een groot deel van de Nederlandse kiezers.
-28 kudos 2017-02-20 12:06:38 door mygfisbrazilian op Lubach fileert Wilders
@Zjwikhoofd | 20-02-17 | 10:07\r
En daarom zouden meer mensen op de Libertarische Partij moeten stemmen, de enige partij die overheid en politici (en daarmee dwang en afpersing) wil minimaliseren. Het kleurtje doet er niet toe. De overheid is het probleem, niet de oplossing.
-110 kudos 2017-02-20 11:28:43 door Ksrtibikoe op Lubach fileert Wilders
Over het algemeen is statistisch aantoonbaar dat links uitblinkt in laag intellectuele analyses vd problematiek, ondanks een soms hogere opleiding. Dat laatste zegt niks. Zo zijn Pauw, Jinek en van Nieuwkerk over het algemeen bovengemiddeld intelligent in algehele zaken. Tegelijkertijd zijn ze ontstellend dom in het conclusies trekken, meestal in de vorm van stelling nemen in tendentieuze discussies. Linkse knuppels blinken vooral uit in dingen horen die niet gezegd worden. Een uitvloeisel van hitler's tijd. Want al deze idioten en miljoenen eensgezinden hebben een collectief AH-syndroom. Men is voortdurend bang dat een nieuwe versie opstaat en alles wat in hun oren/ogen enigzins lijkt op racisme, facisme, ook al is het dat totaal niet, dat triggered bij zulk volk altijd dat ze op hun achterste poten de rationele gezonde discussie om zeep helpen. Altijd weer de boel verneuken en manipuleren op emotie. Een dagelijkse sessie TweedeKamer volgen waarin de PVV gasgeeft en het linkse blok loopt te stuiteren en interumperen als aangeschoten wild op alles wat de PVV zegt is al genant tot het bot.\r
\r
-edit: nu neem je wel de tijd om "links" aan te vallen, maar voor het #hoedan tegenargument heb je nog steeds geen tijd? \r
\r
Flauw hoor. Mocht je toch nog een gaatje hebben, probeer eens uit te leggen hoe Wilders Moskeeën wil gaan sluiten en Islamitische scholen dicht gaat gooien. Vooral met het oog op de grondswetwijzigingen die daar voor nodig zijn.-
17 kudos 2017-02-20 11:06:27 door UFOsbestaangewoon op Lubach fileert Wilders
Nu niet meer, dumpert heeft nog een sterke smaak van de users van Geenstijl die massaal op de PVV stemmen\r
https://www.geenstijl.nl/poll/...
-60 kudos 2017-02-20 09:59:24 door Delar op Lubach fileert Wilders
Als je enkel naar de campingzenders kijkt zul je niet bepaald een positief beeld over Greet zien om eerlijk te zijn. Greet brengt het helaas slecht en inhoudsloos, maar de kern is de waarheid zoals we ook in de analyse van gisteren over de criminaliteitscijfers in Nederland zagen.
47 kudos 2017-02-20 09:48:27 door Randy-Marsh op Lubach fileert Wilders
Tre900, En waar zijn die mensen dan zo ontevreden over? Begrijp mij niet verkeerd, iedereen mag zijn (relatieve) onvrede tonen. Alleen de dingen waar ze roepen ontevreden over te zijn, zijn in werkelijkheid niet of nauwelijks aan de orde. Noem maar een onderwerp, en dan gaan we naar de feiten kijken.
11 kudos 2017-02-20 09:46:57 door Mr.Propper op Balletje overgooien
En om het nog irritanter te maken:\r
SkyBall.\r
De ingrediënten: Je neemt een tennisbal, haal er zoveel mogelijk pluis af met een scheermesje. Snij de bal open en stop er ongeveer 550gr lood in. Naai de bal terug toe maar doe er een lintje aan. Het lintje hebben we nodig om de bal niet teveel te laten driften. Het lintje gaat de bal niet echt afremmen maar gaat wel genoeg wind pakken om de bal min of meer op zijn plaats te laten vallen.\r
Nu kunnen we gaan spelen. De persoon die de bal meeneemt gaat er ook voor zorgen dat de bal niet tot de grond komt. In België is dit spelletje verboden, eigenlijk een beetje logisch dat je bedenkt dat de meeste paraclubs niet zo ver van de behuizing ligt.\r
De +/-550gr lood gaat de bal voldoende snelheid geven om mee te spelen. Het is een apart gezicht om tijdens je vrije val voor zo’n bal te hangen. Ervaren springer gaan zelfs de bekende Dolphin test met een SkyBall doen. Hier heb je bepaalde oefeningen te doen om tot de groep van de Dolphin FreeFly Instructeurs te behoren. Op deze website van Olav Zipser, de bedenker van het “FreeFly” springen heb je meer info over dit FreeFly instructie brevet.
257 kudos 2017-02-20 09:44:00 door Oberon14 op Lubach fileert Wilders
'Lubach, die slechts teksten van zijn spindoctor opleest, zijn lachbandjes en fictieve publiiek'\r
Lubach schrijft alles zelf met zijn redactie, dat vooral bestaat uit vrienden waar hij goed mee kan werken. Er zit ook gewoon publiek.
52 kudos 2017-02-20 09:42:47 door je_schoonvader op Lubach fileert Wilders
Op Trump zou ook alleen kleine, domme groep rednecks stemmen.
126 kudos 2017-02-20 09:40:48 door Tre900 op Lubach fileert Wilders
Blijkbaar, uit de reacties op jouw reactie, PJE, zijn hier een aantal mensen die op de PVV stemmen (hoewel dat natuurlijk niet 100% zeker is, het is een voorzichtige conclusie). Echter, na het zien van deze video (hoop ik) reageren ze nog steeds met "Onbegrijpelijk waarom de Pvv stemmer afgedrukt wordt" en "linkse kudde". Ik werk voor een bedrijf waar alleen hoog-opgeleide mensen worden aangenomen (niet iets bijzonders overigens), maar ook daar zit ik af en toe in de kantine met mensen die aangeven PVV te stemmen. Op de vraag "waarom" blijkt altijd dat het om "bij gebrek aan beter" of "omdat ik de huidige politiek zat ben" gaat. Schijnbaar hoef je niet met concrete plannen te komen om het boegbeeld te zijn van onvrede.
-1 kudos 2017-02-20 09:37:48 door Mr.Propper op Balletje overgooien
Balletje valt niet even snel als gasten, maar gasten vallen net zo snel als balletje. Balletje is zo zwaar gemaakt dat deze ongeveer 250km/u-300km/u valt. Heeft met valversnelling en luchtweerstand te maken, en niveau van springers. Bij head down vliegen valt de parachutist ook deze snelheid, maar kan door zijn lichaamshouding (meer minder weerstand) dit aanpassen.
9 kudos 2017-02-20 09:33:37 door Stompe_Loeres op Balletje overgooien
Ah, wakker geworden. Ik vermoed dat de verhouding oppervlakte/gewicht van de personen en het balletje ongeveer gelijk is. Daarbij kan een mens zijn oppervlakte groter en kleiner maken waardoor hij sneller en langzamer kan vallen. En het is acess geen acces.
7 kudos 2017-02-20 09:28:44 door Stompe_Loeres op Balletje overgooien
Duidelijk verhaal acces, maar hoe zit het dan in dit filmpje? Hier lijkt de luchtweerstand niet te verwaarlozen.
102 kudos 2017-02-20 09:26:36 door Sharepa op Lubach fileert Wilders
@Feyenoordtokkie1908 zeer toepasselijk naam bij uw reactie
0 kudos 2017-02-20 09:25:23 door LuieLoewie op Balletje overgooien
Ik snap niet dat acess gemint wordt, zeer duidelijke uitleg.
-237 kudos 2017-02-20 09:24:05 door r3msp00r op Lubach fileert Wilders
Ja PJE, het zijn vooral de hoog intellectuelen die op Dumpert politiek commentaar geven. Gewoon Lubach, die slechts teksten van zijn spindoctor opleest, zijn lachbandjes en fictieve publiiek blijven bekijken zodat je een helder beeld van de politiek krijgt.
-143 kudos 2017-02-20 09:12:30 door Fiar op Lubach fileert Wilders
haha zjwikhoofd, je laatste zin! Hoe zwak is dat....
-255 kudos 2017-02-20 09:10:32 door Floris Stempel op Lubach fileert Wilders
ja, want alle PVV-stemmers zijn campingzenderkijkers? Wat een simpele redenering van de linkse kudde...
-226 kudos 2017-02-20 09:10:12 door FeyenoordTokkie1908 op Lubach fileert Wilders
-weggejorist en opgerot-
741 kudos 2017-02-20 09:07:56 door Zjwikhoofd op Lubach fileert Wilders
Het probleem met de PVV is dat het meer een protestbeweging is. Het is een partij die tegen dingen ageert, maar zelf niet voor beleid kan zorgen. Hetzelfde geldt voor partijen als 50PLUS, DENK en de SP. Veel mensen staan ook niet echt achter de PVV of zijn standpunten, maar willen meer hun afgunst voor de zittende politiek laten zien. Ik zou zelf nooit PVV stemmen, maar ik vind wel dat die proteststem te weinig wordt gehoord.
1402 kudos 2017-02-20 09:02:12 door junkeriswalderfrey op Lubach fileert Wilders
Juist daar ben ik het niet mee eens. Onderschat een kiezer nooit, ook niet een potentiële PVV-stemmer. \r
\r
Er zijn zeker partijen met goed beargumenteerde voorstellen. Het is absoluut wonderlijk waarom veel media een gelijke argumentatie volgen ´de PVVer is toch dom´ ipv met een duidelijk argument komen. Hulde aan Lubach dat hij dat doet wat nodig is, namelijk goed luisteren en argumenteren ipv ‘bashen’!\r
0 kudos 2017-02-20 08:57:35 door zolderkamertje op Balletje overgooien
misschien hebben ze het balletje zwaarder gemaakt
0 kudos 2017-02-20 08:56:42 door Sjit op Balletje overgooien
Vroeg ik mij ook af maar ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Omdat hij even hard valt als die gasten... Zal vast wel een natuurkundige term/verklaring voor zijn, iemand?
-10 kudos 2017-02-20 08:56:00 door Derechtselutser op Balletje overgooien
Simpel: E=MC²
15 kudos 2017-02-20 08:55:54 door acess op Balletje overgooien
Daar bestaat een fraai gedachte-experiment voor. We verwaarlozen de luchtweerstand. Neem gewichtjes van één gram. Laat twee van zulke gewichtjes tegelijk van een toren vallen. Dan zullen ze precies even snel vallen. Herhaal het experiment nu waarbij de twee gewichtjes door een zeer lichtgewicht touwtje van een meter lengte verbonden zijn. Dan vallen ze (bij benadering) nog even snel, en ook even snel als elk van de gewichtjes afzonderlijk zou vallen. Maar dan kunnen we de gewichtjes net zo goed helemaal aan elkaar plakken zodat we een gewichtje van twee gram krijgen, en dat valt dan nog steeds even snel als het gewichtje van één gram.\r
\r
Om een lang verhaal kort te maken: zo voort redenerend moeten alle gewichtjes van willekeurig hoeveel gram (bij verwaarlozing van de luchtweerstand) alle even snel vallen.\r
\r
(Op een weegschaal dragen alle gewichtjes afzonderlijk wel bij aan het totale gewicht.)
-2 kudos 2017-02-15 20:08:55 door ImaginaryFighter op VR is de toekomst!
Bij Patricia sta je stil en ben je aan het mikken...