708 +894 -186
Kudos
#40944 (Top 14.9008%)
Kudos/dag | 0.25 |
Kudos/reaguursel | 35.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 734 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -98 |
708 +894 -186
Kudos
#40944 (Top 14.9008%)
Kudos/dag | 0.25 |
Kudos/reaguursel | 35.4 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 734 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -98 |
20
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 1 |
Woorden per reaguursel | 19 |
Reacties per reaguursel | 2.15 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 14-01-2017 |
Kudoverloop over tijd
4 kudos 2018-01-29 22:07:38 door 2ndaccount op Ook NWA doet me
Doe dan
3 kudos 2018-01-14 12:03:08 door Funkograph op Onderbroek volschijten
Hoe groot moet die blauwe balk in het scherm zijn voor jou dan ?
-1 kudos 2017-04-03 17:24:20 door Dwingend_Gordijn op Lubach over het klimaat
Herken nou toch eens een trol jongens, haphaphap.
1 kudos 2017-04-03 17:19:41 door dubbeltjeopzijnkont op Lubach over het klimaat
Jeetje MikePens wat een goed verhaal! Maar volgens mij ben je vergeten dat er elke dag 33.000 hectare aan bos wordt gekapt. Hup, en nou weer terug de schoolbanken in.
7 kudos 2017-04-03 16:11:40 door club662_new op Lubach over het klimaat
@MikePens\r
\r
om je een antwoord te geven, bomen nemen inderdaad co2 op. Bomen, planten en nog meer soorten fenomenen worden gezien als co2 opslag. Een boom verwerkt de c uit de co2 molecuul in de organische bouw van de plant. Wordt de plant verbrand, dan komt de omliggende o2 samen met het organische materiaal weer vrij in de vorm van co2.\r
\r
Tegelijkertijd zijn er steeds minder bomen op aarde waardoor er dus steeds minder co2 wordt opgeslagen. Tegelijkertijd stijgt de temperatuur waardoor ook minder bomen/planten blijven leven (opdrogen) en de cyclus weer wordt versterkt.\r
\r
Helaas blijft het daar niet bij, want de opwarming van de oceanen zorgt er ook voor dat in het water opgeslagen co2 ook vrijkomt.\r
\r
Dan hebben we nog eens methaan gas, wat vele malen sterker is als broeikas-gas dan co2, wat in gigantische hoeveelheden in ijs ligt opgeslagen in de permafrost (toendra's) en de polen.\r
\r
Zodra de temperaturen boven bepaalde grenzen komen, komen al die gassen vrij en versnelt het proces uitermate snel.\r
\r
Maar er zijn meer dan genoeg uiterst domme pseudo-wetenschappertjes, die hun domheid via anonieme reaguursels denken te maskeren, die al die processen niet begrijpen en zich alleen maar vasthouden aan allemaal semantische truukjes om de discussie te saboteren als ze ongelijk dreigen te krijgen.\r
\r
Deze mensen zijn analoog aan de saboteurs die gaan lopen roepen dat moslims zielig zijn en met racisme te maken krijgen, wanneer net een stel moslims 100 man in een club afknallen omdat hun pedo-vaderfiguur dat opdraagt. \r
\r
Kortom, de discussie wordt gekaapt en bewust gericht op nutteloze feiten en zaken zodat actie wordt uitgesteld en delen van de grote groep mensen die actie wil, afgeleid worden in nutteloze trol-discussies in de zoektocht naar ECHTE actie.
1 kudos 2017-04-03 15:09:40 door MikePens op Lubach over het klimaat
minnetjes waren te verwachten, maar ik probeerde gewoon wat duidelijk te krijgen. Bedankt voor de nuttige antwoorden jongens.
-1 kudos 2017-04-03 11:33:03 door Jihad Joe op Lubach over het klimaat
@Amstel\r
\r
blijkbaar ben jij zo dom want er zijn genoeg onderzoekers die dit zeggen en ook mensen van natuur organisaties zeggen dit. \r
0 kudos 2017-04-03 11:05:48 door meesterlijk op Lubach over het klimaat
Earmet moet zijn warmte. De laatste zinnen verdwijnen in mijn app.
2 kudos 2017-04-03 11:05:04 door meesterlijk op Lubach over het klimaat
In principe heb je gelijk. Voordat wij als mens fossiele brandstoffen gingen verbranden zorgden oa bomen voor een balans in het systeem. Wij zorgen nu voor onbalans in het systeem en de co2 neemt gewoon toe waardoor de atmosfeer meer earmet absorbeert.
8 kudos 2017-04-03 10:46:33 door zwitsal_leven op Lubach over het klimaat
de meeste co2 word opgenomen door koraal .helaas door de opwarming van de aarde gaat het koraal dood enzovoorts
12 kudos 2017-04-03 10:12:45 door volkoren op Lubach over het klimaat
Je kan wetenschap niet zo simpel weergeven, en al helemaal niet klimaatprocessen. Geloof (of zoek zelf naar degelijke bronnen) nou maar dat de hoeveelheid atmosferische (zo hoog groeien bomen niet) CO2 al jaren stijgt, dit erkennen ook klimaatsceptici. De discussie gaat er eerder om wat het effect is van deze verhoging. Waarover het merendeel van de wetenschappers zegt dat er een grote kans is op menselijke invloed.
-3 kudos 2017-04-03 10:06:36 door vvincenttt op Lubach over het klimaat
hahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha
-8 kudos 2017-04-03 10:00:55 door 420everydaaay0492 op Lubach over het klimaat
Zeker waar. Maar dat soort studies horen bij die 3% helaas. Stond een tijdje geleden een uitgebreid artikel over in de Elsevier, hoe de aarde alleen maar groener was geworden over de laatste decennia. Dus goed vraag naar mijn mening
45 kudos 2017-04-03 09:56:49 door Amstel op Lubach over het klimaat
Ben je nu echt zo dom?
2 kudos 2017-03-30 11:41:08 door Droogvisser op Baudet Papedipupi
Heeft niets met politieke voorkeur te maken, maar ik vind het nogal matig.
3 kudos 2017-03-07 14:35:38 door obzzcure op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
MikePens | 07-03-17 | 10:14 | + 443 - | reageer\r
Nee dat is niet asociaal, dat zijn uitingen van mensen met frustraties door problemen die de heer Rutte al jaren weg kijkt.En daar hebben ze helemaal gelijk in.
-2 kudos 2017-03-07 14:20:27 door jodobird117 op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Ik vraag mij dan ook echt af hoe erg deze 26 aardbevingen zijn. Ik heb het opgezocht en de zwaarste aardbeving had op de schaal van richter een waarde van onder de 2. Dit is minuscuul en niet eens voelbaar voor de mens. Wellicht zorgen meerdere zwakke aardbevingen uiteindelijk ook voor wat kleine schade. Dit duurt echter erg lang en dit is dus verre weg niet zo'n grote ramp als deze 50 schreeuwende Groningers doen beweren.
0 kudos 2017-03-07 13:28:34 door Space_kees op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
40 jaar de tijd hebben om het op te lossen lijkt me meer dan genoeg. in die tijd hadden we allang kunnen overstappen op ander gas. fucking kutregering altijd
5 kudos 2017-03-07 12:59:57 door Mutche op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Oordelen is zo makkelijk als je je er niet in hebt verdiept hé
12 kudos 2017-03-07 12:00:24 door Ramonster163 op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Ik stel voor dat je hier komt wonen en hier werk probeert te zoeken.\r
\r
Weet je wat asociaal is? We zitten hier op de grootste gas-bubbel van Europa, maar de armoede en de werkloosheid is hier gigantisch vergeleken met de rest van Nederland. Het gaat niet alleen om de schade waarmee de NAM hun **** afveegt, maar ook om het beleid van de overheid om vooral het geld wat hier verdient wordt uit onze grond, vooral niet terug investeren in onze provincie maar in hun eigen zakken te steken en vooral zorgen dat de randsteden goed en gezond blijven.\r
\r
Natuurlijk kan die gaswinning niet naar 0, maar Groningers zijn boos omdat ze niet serieus genomen worden. Het noorden van Nederland is de motor die de rest van Nederland draaiende houdt, en het wordt nu eens tijd dat we er wat voor terug zien.
10 kudos 2017-03-07 11:59:04 door StuimigWeertje1 op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Politici zeggen telkens dat de gaswinning is gehalveerd. En dat klopt uiteraard. Op last van de rechter en met heel veel tegenzin. En het liefst laten ze dan de volgende gegevens zien (afgerond in miljarden kuub):\r
\r
2012: 53\r
2013: 45\r
2014: 35\r
2015: 27\r
2016: 23\r
\r
Een mooie interpretatie van statistische gegevens en een feit. Echter, de gaswinning ligt nu weer op hetzelfde niveau als aan het begin van de eeuw. Sinds langzaamaan bewezen werd dat de aardbevingen het gevolg zijn van gaswinning en de dreigende sancties is de winning opgeschroefd. Dit is te zien aan het volgende rijtje:\r
\r
2000: 23\r
2001: 24\r
2002: 30\r
2003: 31\r
2004: 35\r
2005: 36\r
2006: 23\r
2007: 41\r
2008: 39\r
2009: 48\r
2010: 50\r
2011: 48\r
2012: 53\r
\r
Gegevens zijn afkomstig van de site van de NAM.
8 kudos 2017-03-07 11:01:24 door bertbanaan op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Vraag me af hoe jij aan het jammeren was geweest als het jou was overkomen. Groningen is politiek gezien niet interessant genoeg om er een sterk standpunt over in te nemen, kost toch alleen maar een hoop tijd en moeite voor maar een handjevol stemmen. De eneige asocialen hier zijn lui zoals jij
9 kudos 2017-03-07 10:48:41 door Zettai Ryouiki op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Triest dat dit het topreaguursel is.
11 kudos 2017-03-07 10:45:41 door apologeticfatwa op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Eerst bestolen we de kolonien. Nu bestelen we de Groningers. 248,5 mjd WINST in 50 jaar tijd op kosten van het Noorden! Waar geen werkgelegenheid meer is, de huizen niks waard zijn. Mensen dagelijks aardbevingen voelen. Terwijl iedereen in de randstad er van geleefd heeft
2 kudos 2017-03-07 10:44:44 door Delar op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Snappen die mensen nu niet dat hier geen enkele partij bij is gebaat? De aanwezige groningers worden gebruikt als vee voor de kijkcijfers. De enige partij die hier wel bij is gebaat is de publieke omroep. Hoe zorgt dit voor een oplossing voor de groningers? Op geen enkele manier helpt dit de gehele discussie, het is in scene gezet om een persoon/partij een trap na te geven.
13 kudos 2017-03-07 10:40:58 door Tammo2 op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Dat klopt meneer Pens, asociaal. Net als 3 jaar wachten voor je een keer €3000,- schadevergoeding krijgt op een schade van totaal €4000,- van een bedrijf wat miljarden verzameld voor de staat Nederland. Adviseurs, schade-experts, contra-exptertise en na drie jaar: "Uw huis is van na 1982, dus moet tegen bevingen kunnen. Die scheuren? Achterstallig onderhoud. Bedankt hè? Daag!"
-12 kudos 2017-03-07 10:31:13 door Sodeju¡ op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
CaptainKurk | 07-03-17 | 11:03 | + 2 -\r
Mooie argumentatie ook, zeker ook een broer die dood is door een hartaanval "door de gaswinning"\r
\r
Nogmaals: hen die echt lijden dienen ruime vergoeding te krijgen. Hen die eurotekens in de ogen hebben en valse claims indienen kunnen wat mij betretf in de stront zakken!
11 kudos 2017-03-07 10:25:27 door Delar op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
DIt is goedkope televisie mensen. Een soort lynchpartij organiseren met een hele groep (terecht) boze burgers and de huidige minister-president. Ten eerste is het te simpel het allemaal Rutte aan te rekenen aangezien dit al tientallen jaren bezig is, wat uiteraard niet maakt dat hij het niet kon stoppen. Hiernaast was het uiteraard een stuk beter geweest een welbespraakte woordvoerder te laten plaatsnemen aan tafel en met Rutte hierover in gesprek te gaan. Nu is het puur gericht op sensatie en het is ze gelukt. Goed te zien dat de hoofdredacteur van de Telegraaf dit na de gehele discussie even aankaart en zowel Pauw als Jinek in de hoek zet.
16 kudos 2017-03-07 10:05:54 door eendenman op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Het gaat zelfs nog verder. Van al het geld dat beschikbaar was gesteld voor schadecompensatie komt/kwam maar 10-20% aan bij de mensen zelf. De rest? Dat ging naar juridische en niet onafhankelijke testen om het maken van schadeclaims te ontmoedigen door het een lang juridisch proces te maken.
17 kudos 2017-03-07 10:03:33 door CaptainKurk op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
MikePens. Jij bent een klootzak en asociaal. Jij woont klaarblijkelijk niet in Groningen. Ik vind het schandalig dat jij een topreaguursel bent geworden. Joris heeft dat waarschijnlijk bepaald en is dus naar mijn mening ook een klootzak. Zak in de stront daar in het Westen.
10 kudos 2017-03-07 10:02:22 door apologeticfatwa op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
26 Aardbevingen in minder dan 3 maanden is niet heel leuk. Dat is om de dag een aardbeving. Als je daar kinderen krijgt voelt je kind tot zijn 20ste 3650 aardbevingen. Terwijl de compensatie maar 0,2% is van de totale gas opbrengsten.
12 kudos 2017-03-07 09:56:52 door apologeticfatwa op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
sinds 1959 heeft nederland contant 248,5 miljard euro verdient met de gaswinning in Groningen. De Nederlandse economie zou in een crisis zitten wanneer we brandstof hadden moeten kopen en deze opbrengsten niet hadden gehad. Ons complete sociale systeem is gebaseerd op deze miljarden. Als Nederland net als Noorwegen alle opbrengsten had geïnvesteerd in pensioenen zoals Noorwegen het zogeheten staatspensoenfonds. Dit fonds heeft een totale waarde van 560 miljard euro. Dit bedrag neemt toe als het goed gaat met de wereld economie en door de huidige productie, maar werkt ook als waarde buffer of goud voorraad als het slecht gaat met de economie of pensioen tekorten. Nederland heeft echter een begrotingstekort en heeft deze 248,5 miljard al lang uitgegeven aan uitkeringen, sociale zekerheid en ambtenarensalarissen. De totale compensatie voor de Groningers is ongev 500 miljoen euro dat is 1/495ste deel of 0,2% van de totale opbrengsten. Het enige wat de Nederlandse overheid hoefde te doen om die 248,5 miljard in de staats kas te stoppen was een weiland kopen twv 10.000 euro en een gat boren. Doordat de winst verschillen zo groot zijn, de werkgelegenheid in het Noorden zo minimaal (mede door overheidsbeleid). Voelen de Groningers zich bedrogen.
-27 kudos 2017-03-07 09:55:47 door h e i s e n b e r g op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
helemaal mee eens! jullie moeten daar vooralsnog idd mee leven JA. jullie wonen daar in vrijstaande woningen van 200.000 eu omdat de grond daar zo goedkoop is. kunnen wij hier in aardbeving vrij Amsterdam niet eens een mooi appartement voor kopen!
32 kudos 2017-03-07 09:54:03 door isgoedjoh op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Hoe dit soort reaguursels aan de top staan is mij een raadsel. Het is alsof menigeen niet eens leest wat hij zegt. Hij zegt 'JA, jullie moeten aardbevingen ondergaan'. \r
\r
Jij zit totaal niet in de materie en schreeuwt iets onnozel als dit. Je zou er maar wonen, uitzichtloze situatie, je kunt je huis niet verkopen, niet verhuizen. Vast op een plek en geen nieuwe start kunnen maken (psychische problemen tot gevolg) met dank aan het jarenlange beleid van vorige kabinetten die beginsignalen (van het risico op het toenemen van (hevigheid) van aardbevingen) al naast neer heeft gelegd. En jij zegt doodleuk: 'We dont give a shit!' Je zou zo aan de slag kunnen gaan in de politiek, lutser!\r
\r
Tevens zijn er in diverse rapporten aanbevelingen gedaan waarin wordt aangegeven dat men over moet stappen op andere alternatieven om zo Groningen te ontlasten en te ontzien en toch voor iedereen in Nederland van gas te voorzien. Met deze aanbevelingen is in het verleden niks gedaan. De mevrouw op 7.45 geeft het nog eens aan. In de jaren 70 waren de mogelijke risico's en gevolgen al bekend.\r
\r
Kortom jou reaguursel is gigantisch asociaal.
-19 kudos 2017-03-07 09:50:40 door Sodeju¡ op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
janalleman | 07-03-17 | 10:45 | + 0 -\r
"maar ik vind het zelfs asociaal om mensen te negeren die al 26 aardbevingen hebben meegemaakt zodat ik lekker de verwarming aan kan zetten."\r
\r
Smerige hypocriet dat je bent, het kan je bijv weer geen moer uitmaken dat er mensen 70 uur in de fabriek worden uitgebuit voor jouw kleding en je apple/android spul. Geld voor mij overigens net zo goed.
151 kudos 2017-03-07 09:45:52 door janalleman op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
@MikePens Heel makkelijk geredeneerd, maar ik denk dat je heel anders praat als jij dit jaar al 26 aardbevingen had meegemaakt. Ik ben het met je eens dat de stijl van het gesprek niet goed is (ook in de hand gewerkt door PenJ), maar dat doet niets af aan de laatste vraag van die mevrouw (die ze overigens wel netjes en redelijk rustig stelt). Ik woon zelf niet in Groningen, ik stem geen GroenLinks, maar ik vind het zelfs asociaal om mensen te negeren die al 26 aardbevingen hebben meegemaakt zodat ik lekker de verwarming aan kan zetten. Als het andersom was zou ik ook graag willen dat mensen met mijn veiligheid en wooncomfort rekening houden. \r
\r
Als de Nederlandse overheid alle gaswinsten had ingesteld om onderzoek, ontwikkeling en installatie te betalen naar alternatieve, duurzamere manieren van energie en warme opwekking in Nederland had nu de kraan een heel stuk verder dicht gekund. Daar is Mark Rutte, als leider van de VVD, 1 van de partijen die vaak geregeerd heeft de afgelopen 40 jaar, zeker verantwoordelijk voor. Deze regering stak de winst liever in zaken waar de eigen regio beter van werd en heeft zich dus niet verantwoordelijk gevoeld of gemaakt voor Groningen.
22 kudos 2017-03-07 09:44:04 door Stompe_Loeres op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Weet je hoe lang die mensen al bezig zijn met procederen? Weet je dat de gaskraan eerst verder open is gedraaid zodat Rutte nu met droge kan beweren dat de productie is gehalveerd? Pek en veren voor dit leugenachtige gedrocht van een politicus. Ik kan me hun boosheid goed voorstellen, niets asociaals aan.
11 kudos 2017-03-07 09:40:54 door RenHoek op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Eindelijk wordt een politicus geconfronteerd met de (schandalige) gevolgen van zijn destructieve beleid en dan vinden wij het opeens zielig? Wat voor lange termijn oplossing heeft Rutte nu voor dit probleem en Nederland? Nul komma niks.
33 kudos 2017-03-07 09:36:14 door __underscore op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Het blijft makkelijk praten als je eigen huis niet instort. Nee, ik woon niet in Groningen.
197 kudos 2017-03-07 09:35:26 door ikbendekwaadsteniet op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Ben ik niet volledig met je eens MikePens. Pas toen het OVV rapport in 2015 aan het licht bracht dat de Groningers gewoonweg genegeerd zijn in het gaswinningsproces voor de grote aardbeving in 2012, is er aandacht gekomen voor deze groep. Daarvoor hebben de NAM en het Rijk gewoon 'schijt' gehad aan de bevolking.
Ik vind het daarom terecht dat de Groningers op een gegeven zoiets hebben we brengen dan maar ons standpunt asociaal en ongenancueerd over.
-17 kudos 2017-03-07 09:20:07 door Sodeju¡ op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Emiel3673 | 07-03-17 | 10:18 | + 0 - \r
De NAM staat in schoonebeek heel hoog aangeschreven ondanks dat daar ook de boel ondergesproeid werd door olie en nog wat ellende. Ik geloof niet zo snel dat alles maar bij de overheid ligt eerlijk gezegd.
545 kudos 2017-03-07 09:18:23 door Emiel3673 op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Natuurlijk is het asociaal, maar dat geldt ook voor de schandalige behandeling van de Groningers door de overheid. Ze worden al zo lang genegeerd. Natuurlijk is de winning naar 0 terugschroeven ook een onmogelijke eis, dat weten zij ook wel. Vredelievend demonstreren of je betoog doen op TV bleek zinloos, dus dan moet je op een gegeven moment andere middelen gebruiken om je onvrede duidelijk te maken.
-47 kudos 2017-03-07 09:17:18 door Sodeju¡ op Boze Groningers pakken Mark Rutte aan
Dit vind ik dus ook, maar oh wee als je het zo brengt dan lig je volledig onder vuur. \r
\r
De NAM dient keurig met schadeclaims om te gaan en de Groningers moeten dimmen met die overdreven schadeclaims en zo is iedereen weer tevree en kunnen de écht getroffen ook hetgeen krijgen wat ze verdienen: een ruimte vergoeding voor de offer die gemaakt wordt ter winning van grondstoffen.