DumpStats voor volkoren

595 +697 -102

Kudos

#42823 (Top 15.8860%)

Kudos/dag 0.23
Kudos/reaguursel 4.34
Meeste kudos op 1 reaguursel 51
Minste kudos op 1 reaguursel -27

137

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.05
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 60.9
Reacties per reaguursel 0.03
Meeste reaguursels op 1 dag 10
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 24-02-2017

Kudoverloop over tijd

17 kudos 2023-09-22 07:42:09 op Caroline wil alles voor nop
Overigens zijn er ook partijen die hun klimaatprogramma niet door laten rekenen door PBL, terwijl ze zelf verkondigen het wel belangrijk te vvinden. Zie de VVD de vorige verkiezingen.

Ze zeggen omdat het PBL bepaalde punten zoals kernenergie niet goed doorrekent. Maar dat is natuurlijk ook flauwekul: de resultaten komen gewoon niet goed uit. En net als de BB kan je dan een hoop beloven met weinig doen.

1 kudos 2022-07-06 12:02:47 op Maxim Hartman vs Boer
@prutsclown | 06-07-2022 | 11:40: Er gaat meer veevoer in een dier dan dat er aan het einde aan vlees uitkomt. Of je het nou berekent in gebruikt land, kilo's of calorieën: vlees is minder efficiënt om de wereld te voeden. Dat betekent niet dat we dan maar moeten stoppen met vlees eten. Maar het is wel een slecht argument in deze discussie.

24 kudos 2022-07-04 18:03:35 op Benny Jolink over boerenopstand
Ik weet dat GL en PvdD hier niet populair zijn. Maar het gehanteerde beleid van VVD, CDA , D66 en in mindere mate PvdA heeft de situatie duidelijk alleen maar erger gemaakt. Als men 10-20 jaar geleden al was begonnen was maatregelen was de situatie nu veel minder erg geweest. Op dit onderwerp had het beleid van GL danwel PvdD zeer waarschijnlijk beter uitgepakt. Deze partijen worden weggewuifd want 'linkse gekkies', maar daarmee blijft in één klap de Nederlandse natuur wel 'links' liggen. En dat komt dan toch een keer op ons bord terug. Het is jammer dat er geen partij op rechts is die meer evenwicht kan geven aan de politieke discourse.

-2 kudos 2022-06-22 10:13:01 op Boerenprotest A12
Maar het probleem begon al lang voor corona. En het werd erger omdat er meer dan tien jaar vrijwel niks aan is gedaan. Het stikstof probleem is al langer bekend maar is continu vooruit geschoven. Voor dit soort problematiek heb je een sterke overheid nodig. Die beslissingen durft te maken die op de korte termijn pijn doen maar op de lange termijn beter zijn. De maatregelen nu zijn zo streng omdat er eerder niks is gebeurd.

En dit geldt niet alleen voor stikstof: ook problematiek omtrent klimaatverandering en de bouw zijn te lang vooruit geschoven.

11 kudos 2022-01-25 14:18:53 op Opa Biden reageert op Fox reporter
Guus wordt wel gemind, maar Trump was ook veel meer in het nieuws dan andere republikeinse presidenten.

2 kudos 2021-12-03 09:52:26 op Melden bij de winkelmanager
Hand in eigen boezem is inderdaad goed. Maar op sommige punten mogen we ook best kritisch zijn op de overheid.

1 kudos 2021-11-17 16:08:45 op Feest in de kleedkamer
Op zich heb je een punt. Maar ik neem aan dat jij dan ook het WK niet zal kijken? En dat je alleen maar slaaf-vrije kleren koopt. Om nog maar te zwijgen van al die digitale meuk zoals telefoons, tablets, computers, etc.

1 kudos 2021-11-17 15:09:41 op Goed zo NPO
Ik neem aan dat ze de gemiddelde mail nemen, die ook vol kan zitten met allerlei bijlagen etc. Met 20mb per dag kom je blijkbaar wel in die orde van grootte (1000 km rijden). (bron(en): bnr podcast factgurus van 8-10-2019 vanaf ongeveer 15 minuten; en blijkbaar is het ook bij Een Vandaag bestempeld als 'waar' )

9 kudos 2021-11-02 12:55:13 op Sir David Attenborough op de klimaattop
Als je het desbetreffende onderzoek leest, dan zie je dat de lokale (Nederlandse) zeespiegel stijging momenteel minder erg is dan de globale zeespiegelstijging vanwege een 'gunstige ligging' m.b.t. gravitatie effecten (nee, water verspreid zich dus niet evenredig over de oceanen).
Verder zeggen ze dat het onderzoek gebruikt kan worden voor vandaag en zo'n 15 jaar vooruit. Maar ze verwijzen voor lang termijn effecten wel degelijk naar de gangbare klimaatmodellen. De echt snelle zeespiegelstijging wordt overigens pas vanaf 2050 verwacht.

Overigens kan je naar willekeurige Nederlandse sites gaan die waterkennis hebben (bijv. van rijkswaterstaat, het knmi, of het enw), om te zien dat zij allen klimaatverandering en de zeespiegelstijging als uiterst aannemelijk, alsmede gevaarlijk voor Nederland bestempelen. Overigens interessant om te weten: 'Een zeespiegelstijging tot 1 meter kan Nederland technisch en financieel aan volgens het Expertise Netwerk Waterveiligheid (ENW). Technisch gezien is 2 meter ook mogelijk, maar dit heeft grote gevolgen voor bijvoorbeeld de natuur en de inrichting van het land.' Als we niks doen gaan we dus waarschijnlijk over die 2 meter heen.

32 kudos 2021-09-27 13:50:04 op Lerares de bak in
@qwerty1 | 27-09-2021 | 11:47: Dus als het een mannelijke docent is die het bij een jongen van 14 doet is het ook goed (zolang er geen geweld wordt gebruikt)? Of alleen als vrouwen het bij mannen doen? Of alleen als lekkere vrouwen het bij mannen doen? Of misschien moeten we toch maar gewoon de grens van 18 jaar accepteren.

2 kudos 2021-07-07 14:14:40 op Caroline van der Plas over boeren
Het zijn inderdaad ook met name de gebieden met intensieve veehouderij die voor problemen zorgen, vlees en melkproducten dus. Waarvan inderdaad ook een groot deel wordt geëxporteerd. Het verbouwen van gewassen is een stuk minder schadelijk. Als men zich zo'n zorgen maakt om onze voedselproductie, laat de boeren dan maar gewassen verbouwen.
En wat betreft de schade voor de economie (wat een kut argument is, want op den duur zorgt vervuiling voor veel meer schade aan zowel natuur als economie): het aandeel van landbouw is 1.4% van het bbp, en inclusief verwerking van grondstoffen (waaronder ook geïmporteerde grondstoffen) is het 6.4% (bron: cbs). De veehouderij deels inperken zal op economisch gebied dus wel meevallen.

Het blijft natuurlijk wel kut voor de boeren zelf. Daarom moeten er ook goede regelingen getroffen worden. Maar het is en blijft crisis, en uiteindelijk zullen er altijd mensen ontevreden blijven. En kijk wat dat betreft ook naar het overheidsbeleid van de afgelopen 10 jaar, wat gewoon gefaald heeft op dit gebied. Als dit probleem niet continu vooruit was geschoven was er een stuk meer tijd geweest het amicaal op te lossen.

16 kudos 2021-06-29 15:51:39 op C’est ça, Mbappné mist
Leuke theorie, alleen zijn die Fransen dan wel weer wereldkampioen. En de Portugezen, waar toch ook flink wat ijdeltuiten tussen zitten, waren de afgelopen 4 (of 5) jaar wel gewoon Europees kampioen.

51 kudos 2021-03-20 15:58:45 op Reclame maken voor Amber Alert
Zijn er dan ook echt zoveel vrouwen over de zeik? Of ben je zelf degene die (vermeend) seksisme als onderwerp er wéér bij betrekt?

Goed, tegenwoordig wordt er te snel gewezen naar seksisme dan wel racisme als oorzaak, daarmee geheel eens. Maar ik zie op dumpert toch ook vaak dat bij voorbaat al wordt aangenomen dat iedereen over de zeik is. Heeft wel wat weg van de slachtofferrol waar we seksisme en racisme zeikerds van betichten, niet?

0 kudos 2021-03-20 13:48:59 op Mag ik een handtekening?
Ach, met het internet van tegenwoordig kan je vast wel ergens een 2e-handsje op de kop tikken!

1 kudos 2021-03-19 11:55:33 op Ik ben bijna uitgedroogd
@dennisU | 19-03-2021 | 10:07:
Het probleem is dat we dus gezamenlijk niet genoeg doen. Vandaar dat de overheid dit ook hoort te stimuleren. Maar daar zullen dan wel maatregelen bij horen die iets verder gaan dan: 'iedereen moet gewoon zijn best doen en dan is het goed'.
Klimaat heeft verder dan ook weinig met identiteitspolitiek te maken, enkel dat beide meer vertegenwoordigt zijn in de linkse politiek.

14 kudos 2021-03-13 17:23:07 op Hoe complotwappies terrein winnen
Misschien ook goed om te realiseren, dat als je bij voorbaat al linkse danwel rechtse media afdoet als onwaar, je niet zo veel verschilt van het beeld wat in dit filmpje geschetst wordt: het heilige geloof in eigen perceptie en mening.
Want zowel hier, als op andere plekken op het internet (of ze nou links of rechts zijn), zie ik dat toch wel eens terug. Er zit een wezenlijk verschil tussen kritiek hebben op specifieke informatie of gedachten, en kritiek op alles wat ook maar een tintje heeft van links/rechts. Soms is dat onderscheid ook op dumpert ver te zoeken.

0 kudos 2021-03-05 13:08:02 op Nederland in een notendop
@kermitsklant | 05-03-2021 | 11:34: nog een reden om te legaliseren dus! Dan weet je ten minste zeker dat er geen troep in zit. Dat legaliseren een vermindering van drugsdoden kan veroorzaken klinkt in eerste instantie misschien paradoxaal, maar je zou toch mogen verwachten van politici dat ze verder kijken dan hun neus lang is. En voorbeelden zijn er ook genoeg, de VS in negatieve zin, en portugal in positieve zin. Laatstgenoemde heeft sinds decriminalisering veel vooruitgang geboekt: het op een na laagste aantal drugsdoden in europa, een vermindering van het aantal problematische gebruikers. Weliswaar ook een verhoging van het algemeen aantal gebruikers bij veel drugs. Al lees ik op wikipedia dat dit in omringende landen ook geld, dus dat hoeft niet daaraan verbonden te zijn. Maar uiteindelijk doet dat er niet eens toe, want het gaat erom dat het aantal problemen omtrent drugs naar beneden gaat. Blijkbaar maakt decriminalisering het makkelijker om drugs op een evenwichtige manier te gebruiken in het leven. Waarschijnlijk door minder stigma's en betere voorlichting, kennis en hulp. Waarom zou alcohol wel kunnen, en andere drugs niet. Al helemaal als wetenschappelijk is bevonden dat alcohol veel schadelijker EN verslavender is dan veel van de genoemde drugs.

-2 kudos 2020-11-16 15:20:36 op Lubach over het caronavaccin
Beide kanten rondom het klimaat? Bijvoorbeeld (klimaat)wetenschappers aan de ene kant, en wat willekeurige facebook gebruikers aan de andere kant? Want in de wetenschap zijn er al lang vrij zeker van. Zo zeker, dat de kans dat het toch niet door de mens komt, op minder dan 1 op 1,000,000 wordt geschat (google golden standard climate change). Of is dat dan weer een complot waar de gehele wetenschap in zit? En dan doet de Chinese regering daar ook zeker aan mee? Want inmiddels onderschrijft ook China de realiteit van klimaatverandering, en de gevaren die het kan geven voor de chinese bevolking: in 2060 willen ze compleet CO2 neutraal zijn.

22 kudos 2020-11-05 15:50:33 op Trumpwappie onderbreekt persco
Als je alleen maar eenzijdig nieuws leest en eenzijdige discussies hebt (of het nou online of offline is), dan vormt die eenzijdige informatie jouw realiteit. Overigens geldt dat zeker niet alleen voor Amerikanen, en zijn de meeste mensen hier in meer of mindere mate schuldig aan. Alleen in Amerika is de verdeling wel een stuk groter dan hier (gelukkig). Een hardcore democraat zal vaak niet luisteren naar een hardcore republikein, en andersom ook niet. Idealiter lees en spreek je zoveel mogelijk perspectieven, waaruit je zelf een (voorzichtige) conclusie kan trekken. Maar dit kost tijd, en daarnaast lezen mensen doorgaans liever dingen die overeenkomen met hun wereldbeeld. Hoe dan ook, als je vanuit beginsel een grote groep (denk aan links of rechts) weg zet, en al hun ideeën per definitie niet serieus neemt, dan ben je zelf niet serieus te nemen. Om links vs rechts als voorbeeld te nemen: in beide groepen zitten enorm veel intelligente en/of hardwerkende wetenschappers, experts, etc. Daar hoef je het niet per se mee eens te zijn, maar als je niet tenminste hun ideeën aanhoort, en er serieus over nadenkt, kan je geen rationele overweging maken. In dat geval redeneer je alleen maar vanuit onderbuikgevoelens.

Dat gezegd hebbende, iedereen is biased, dat is inherent aan de mens. Maar doe op zijn minst moeite andere perspectieven te overwegen, en blijf dit doen. Anders krijgen we hier dadelijk dezelfde achterlijke situatie als in de USA.

-2 kudos 2020-10-16 13:35:35 op Khadija Arib is er klaar mee
De USA is zo'n beetje het land van de complottheorieën, en ook veel van de in Nederland populaire complottheorieën zijn op Amerikaanse theorieën gebaseerd. Maar ze zijn daar toch flink religieus, een stuk maar dan hier i.i.g.

8 kudos 2020-09-17 17:03:19 op is het goed als ik morgen de wieken ophang?
Investeringen zijn duur, al helemaal bij nieuwe projecten/technologieën. Maar hoe meer je investeert, hoe meer je ervoor terugkrijgt. De laatste jaren is de prijs van zonne- en windenergie zoveel gedaald dat het een van de goedkopere alternatieven is in 2/3e van de wereld. (ik mag geen bronnen plaatsen, maar google: "BNEF says solar and wind are now cheapest sources of new energy generation for majority of planet")

Op wikipedia (ja ja, het is wikipedia, maar de bronnen staan er bij: wikipedia pagina getiteld "Cost of electricity by source") staat een mooi overzicht van de prijs per MWh. Er zijn wat verschillen tussen de methoden, maar allen laten zien dat de prijs op zijn minst concurreert met die van fossiele brandstoffen en kernenergie. Ook de verschillen tussen het begin van dit decennium en nu zijn erg duidelijk.

Oh het toentertijd nou slim was of niet om te investeren in groene energie maakt inmiddels niet meer uit: er zijn zulke grote sprongen gemaakt dat het inmiddels een van de beste opties is. Het grootste nadeel is beschikbaarheid van land (voor windmolens) en opslag. Gelukkig worden windmolens op zee ook steeds goedkoper, en zijn batterijen aan een inhaalslag bezig (zie eerste bron).

20 kudos 2020-09-02 19:03:08 op Motorbendes bereiken Indonesië
(excuus voor de dubbele post, per ongeluk te vroeg op de verstuur knop gedrukt)
Indonesië had in 2017 zo'n 511 Mt CO2 emissies, minder dan Duitsland met
zo'n 796 GT CO2. Nederland stootte zo'n 174 Mt CO2 uit. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Als je het bekijkt per persoon is het verschil nog een stuk groter (in t CO2/(pp*j) ): Indonesië 1.9, Duitsland 9.7, Nederland 10.3 . Oftewel hebben we als Nederlanders niet zo veel te zeiken over hoe slecht andere landen het doen, wij doen het zelf namelijk vaak slechter. Kanttekening is wel dat de cijfers van Nederland en Duitsland nu al geruime tijd redelijk constant zijn, terwijl die van Indonesië toenemen. Echter, als we de trend van de afgelopen 15 jaar aanhouden zal het nog wel een tijdje duren voordat ze in Indonesië gemiddeld meer gaan uitstoten dan dat we hier doen. https://en.wikipedia.org/wiki/...

0 kudos 2020-09-02 18:51:56 op Motorbendes bereiken Indonesië
Indonesie had in 2017 zo'n 511 Mt CO2 emissies, minder dan Duitsland met
zo'n 796 GT CO2. Nederland stootte zo'n 174 Mt uit. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Als je het bekijkt per persoon is het verschil nog een stuk groter (in t CO2/(pp*j) ): indonesie 1.9 t

10 kudos 2019-09-25 14:16:07 op Thomas Cook vs puber
@volkoren | 25-09-19 | 14:14: \r
Dan nog een economisch voorbeeld, want uiteindelijk is dat voor velen belangrijker dan de leefbaarheid van de planeet. \r
Van https://www.thebalance.com/eco... (bronnen staan op de site in de tekst, verwijzen naar o.a. nature):\r
Onder het kopje ‘Economic impact’:\r
‘Scientists estimated that, if temperatures only rose 2 C, global gross domestic product would fall 15%. If temperatures rose to 3 C, global GDP would fall 25%. If nothing is done, temperatures will rise by 4 C by 2100. Global GDP would decline by more than 30% from 2010 levels. That's worse than the Great Depression, where global trade fell 25%. The only difference is that it would be permanent.’\r
En even verderop nog over immigratie; \r
‘Immigrants are leaving flooded coastlines, drought-stricken farmlands, and areas of extreme natural disasters. Since 2008, extreme weather has displaced 22.5 million people according to the United Nations High Commissioner for Refugees. By 2050, climate change will force 700 million people to emigrate.’\r

31 kudos 2019-09-25 14:14:29 op Thomas Cook vs puber
@ikvindhelemaalmooi | 25-09-19 | 12:57: \r
https://science.sciencemag.org... \r
=> kijk naar figure 3 voor snel overzicht van resultaten, korte uitleg: groen is goed (within planetary boundaries), geel is slecht, rood is heel slecht.\r
Klimaatverandering valt dus ‘slechts’ in de gele sector, maar de verschillende categorieën hebben invloed op elkaar (klimaatverandering is mede verantwoordelijk voor verlies van biodiversiteit; https://science.sciencemag.org... downloadable pdf) of ontstaan vanuit dezelfde processen (het nitraat overschot ontstaat met name door de agrarische sector; https://science.sciencemag.org... welke ook significant bijdraagt aan klimaatverandering; https://science.sciencemag.org... => ja het is wikipedia maar de link naar de IPCC bron wordt gegeven. ) \r
Meer algemeen kan je stellen dat klimaatverandering vanuit dezelfde overmatige consumptie voortkomt als de andere kritieke factoren.\r
Een voorbeeld van de schadelijkheid van CO2:\r
NASA (welke de gevaren van klimaatverandering en de menselijke contributie erkent; https://science.sciencemag.org... klik bijvoorbeeld op ‘evidence’, ‘causes’ of ‘effects’) stelt dat kool en gas vanwege CO2 contributie vele malen schadelijker zijn dan bijvoorbeeld kernenergie; https://science.sciencemag.org... . Origineel doel artikel is pleiten voor kernnergie, maar onderstreept ook gevaar CO2

0 kudos 2019-08-11 14:18:45 op Te vroeg gekomen
In dit geval snap ik niet waarom je minnetjes krijgt, als ze een service aanbieden waarin ze beloven op een bepaald moment te komen dan moeten ze zich daar aan houden. Zo kan je bijvoorbeeld al vast bestellen als je nog naar huis moet, nog ff wat moet doen, of om drukte voor te zijn.

8 kudos 2019-08-11 14:10:57 op Te vroeg gekomen
@tsjajaja | 11-08-19 | 11:38: \r
Je haalt de gemiddelde score omlaag, wat gevolg heeft voor waar je in het lijstje komt. Ik sorteer bijvoorbeeld altijd op de beste score, omdat ik dan verwacht de beste service/eten te krijgen. Kan net het verschil betekenen bij zo'n restaurant en heeft niks te maken met een review door de vingers zien

9 kudos 2019-03-22 12:58:01 op Maurice de Hond over Nederland na de verkiezingen
@kwakzakje | 22-03-19 | 09:54: \r
Ook wat betreft de menselijke invloed op de opwarming van de aarde heerst een wetenschappelijk consensus. Althans dit stellen organisaties als NASA en de American Meteorological Society. Hier een overzicht van meer toonaangevende wetenschappelijke organisaties; climate.nasa.gov/scientific-consensus/\r
Laatst genoemde AMS omschrijft het zo:\r
"It is clear from extensive scientific evidence that the dominant cause of the rapid change in climate of the past half century is human-induced increases in the amount of atmospheric greenhouse gases, including carbon dioxide (CO2), chlorofluorocarbons, methane, and nitrous oxide."\r

1 kudos 2019-03-13 08:56:05 op Ondertussen in 1970
Misschien dat een van dergelijke onderzoeken onderuit is gehaald, hier heb je een boel verschillende organisaties die wetenschappelijke consensus onderschrijven: climate.nasa.gov/scientific-consensus/

1 kudos 2019-03-13 08:53:58 op Ondertussen in 1970
Je hebt gelijk dat er in het klimaat veel onzekerheden zijn, echter valt de huidige klimaatwetenschap niet met die van de jaren 70 te vergelijken. Computers voor het doorrekenen van modellen zijn hierin cruciaal juist vanwege de talloze variabelen die mee spelen. Daarnaast is er al heel veel geld gestopt in onderzoek naar klimaatverandering. En hoewel er inderdaad ook wetenschappers zijn die twijfelen hoeveel invloed de mens daadwerkelijk heeft, zijn de meeste wetenschappers en onderzoeksinstituten daar wel van overtuigd. Alleen wordt dat in veel media helaas anders gerepresenteerd. Om er maar twee te noemen NASA en de American Meteorological Society (voor meer check deze site van NASA; climate.nasa.gov/scientific-consensus/ ). Een voetnoot hierbij is dat ze niet zeggen dat de menselijke invloed onomstotelijk bewezen is, maar dat het naar alle waarschijnlijkheid wel het geval is.

1 kudos 2019-02-21 13:08:08 op Fox-presentator gaat los op Rutger Bregman
Ik vraag me af of dat in Nederland voor de meesten nou echt anders is. Heb het idee dat er hier ook veel mensen vrij selectief media consumeren. En omdat alles tegenwoordig in tweestrijd wordt gezien; ik denk dat dit geld voor zowel links als rechts.

1 kudos 2019-02-09 13:22:49 op Johan over volksmennertjes Klaver en Jetten
@Oeleflaffel | 09-02-19 | 13:12: \r
Je hebt gelijk, vervuiling is te algemeen en daardoor niet de juiste term als je het hebt over opwarming van de aarde ten gevolgen van klimaat verandering.

11 kudos 2019-02-09 11:55:18 op Johan over volksmennertjes Klaver en Jetten
We slaan op hol? Omdat we het wat betreft milieu beter willen doen dan dat we nu doen? We zijn momenteel een van de meest vervuilende landen per capita. In Europa doen alleen Duitsland en Belgie (en Rusland) het slechter. We moeten niet koste wat kost alles zelf willen doen, maar van de kar trekken is momenteel nog lang geen sprake. Het lukt ons niet eens om ons aan akkoorden te houden die we ondertekend hebben, hoe zijn we dan 'het beste jongetje van de klas'?. Jammer dat zoveel mensen luisteren naar niks zeggende leuzen in plaats van wetenschappers (en economen overigens) die zeggen dat ook Nederland veel meer kan én moet doen. Google het zelf maar eens, in plaats van af te gaan op politiek geladen berichten.

3 kudos 2019-02-07 19:06:03 op Een beter klimaat begint bij jezelf
Als Nederland moeten we blijkbaar uitkijken om toch vooral niet het braafste jongetje van de klas te zijn, maar tegelijkertijd verwachten we dat van deze kinderen wel? Wees blij dat ze zich überhaupt hier mee bezig houden. Ze hadden die Mac ook thuis kunnen halen om vervolgens de hele dag te gaan gamen. Beetje goedkoop om ze hierom zo hard af te zeiken.

2 kudos 2018-06-26 10:51:00 op Colombia kan niet lachen om kutgrapjes
Alsof dit iets van de laatste jaren is. Dit heeft eerder met nationale trots en een andere cultuur te maken. Veel mensen zijn nou eenmaal snel gekrenkt in hun (nationale) trots. Er zijn hier talloze voorbeelden van de afgelopen eeuwen, maar ook recentelijk en dit heeft denk ik dan ook weinig met de "rubberen tegel generatie" te maken. Sowieso is dat meer een westers "probleem". \r

5 kudos 2018-06-22 09:19:36 op Argentinië faalt hard
Ronaldo is ook niet altijd geweldig bij Portugal. Recentelijk wel ja, maar hij heeft ook tijden gehad dat hij elke vrije trap ineens maar kansloos op doel schoot. Maar hij betekend i.d.d. wel meer voor Portugal dan Messi voor Argentinië.

2 kudos 2018-03-22 16:44:54 op Wat hebben ze te verbergen?
Dit wordt ook weergegeven in de statistieken. ~30% opkomst voor referendum in gemeentes zonder gemeenteraadsverkiezingen waar met name tegen wordt gestemd, ~50% opkomst in gemeente met gemeenteraadsverkiezingen waar (buiten de grote steden) voorstemmers de overhand hebben.

4 kudos 2018-03-22 14:24:49 op RE: Mag de microfoon aan? (2)
@Sbas Maar ik dacht dat GroenLinks onder meer verweten wordt dat het elitair is, is dat niet nagenoeg het tegenovergestelde van populistisch?

0 kudos 2018-03-08 19:17:51 op FUCK DE HOMOHATERS!
Je mag het niet mooi vinden, maar aangezien wij homo's net zulke volwaardige burgers vinden als hetero's zal je er aan moeten wennen dat je ze soms ziet.

1 kudos 2018-03-08 09:30:37 op FUCK DE HOMOHATERS!
Hoezo is dit indoctrinatie dan? Net zo als een bedrijf zich kan richten op zijn heteroseksuele markt kan het toch ook actief zijn op de homoseksuele markt? In dit geval is het misschien meer reclame om in de media te komen. Hoe dan ook heeft het nergens iets weg van indoctrinatie. Of kan je dit beeld ineens niet meer uit je hoofd krijgen? Denk dat je in dat geval nog iets te realiseren hebt.

1 kudos 2018-03-08 09:20:14 op FUCK DE HOMOHATERS!
Het is niet normaal omdat het lang (en duidelijk nog steeds niet helemaal) sociaal geaccepteerd is. Maar cultuur verandert en momenteel gaat de verschuiving richting homo zijn is wel normaal. Mocht je bedoelen dat het niet "natuurlijk" is dan zou ik je willen verwijzen naar de vele dierenrassen waarin homoseksualiteit voor komt. Bijvoorbeeld zwanen, die hun hele leven lang een partner van hetzelfde geslacht kunnen hebben.

1 kudos 2018-03-08 09:12:55 op FUCK DE HOMOHATERS!
De meldingen zijn van over het hele land, o.a. groningen zwolle (hakenkruis) etc. Uit de krant: "Nederlanders staan steeds positiever tegenover lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders, maar als het concreet wordt, dan is die tolerantie ver te zoeken. Een derde van de Nederlanders neemt aanstoot aan zoenende mannen in het openbaar blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau." Dus het is wat makkelijk dit enkel af te schuiven op bepaalde minderheden. Je hoeft hier alleen maar naar andere reacties te kijken om te zien dat dit i.i.g. ten dele waar is.

1 kudos 2018-03-02 09:30:16 op Waarom Muricanen football leuk vinden
in de US daarentegen zijn de top coaches van de universiteit vaak de best betaalde "public employees". Bijv. in het jaar 2016-2017, kreeg de coach van de university of alabama meer dan 11 miljoen als salaris.

7 kudos 2018-02-25 11:54:31 op Esmee Visser heeft een fan
"voor wie was ze, wat zat ze te schreeuwen?" Lees ik als voor wie zat ze te schreeuwen, als in aanmoedigen dus. Dat hoeft toch helemaal niet negatief te zijn, die halve zaal schreeuwt daar?

0 kudos 2018-02-05 13:17:21 op Groene stroom is gewoon nep
Veel van wat hij hier nu verteld is al langer bekend en staat wel vaker in kranten e.d. Maar niet op de voorpagina, want voor veel mensen is dit toch allemaal wat minder belangrijk. We willen wel groen zijn, en daar ook wel meer voor betalen. Maar het blijft toch wel iets voor de "verre" toekomst. Als je je hier zorgen over maakt, probeer het dan ook mee te nemen in je stemgedrag. Of als je lid bent van een partij, probeer het aan te kaarten met een brief/mail. De laatste jaren werd er met name door de VVD wel het een en ander beloofd, maar ze hebben daar tot noch toe weinig van waargemaakt.

-5 kudos 2018-01-16 13:31:34 op Gevaar van energiedrank?
Mensen die koffie drinken leven langer (al bewijst dat niet per se dat koffie drinken gezond is). Maar ja, wat alcohol betreft heb je gelijk.

44 kudos 2017-12-17 01:25:17 op Re: Was het nou wel of geen doelpunt?
Er wordt vaak negatief gedaan over de publieke omroep, maar de kwaliteit ligt er vaak een stuk hoger dan bij de commerciële zenders. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat je er geen kritiek op mag hebben. Het is wellicht te veel afgesteld op een links publiek, maar dat maakt het nog geen weggegooid geld.