DumpStats voor volkoren

595 +697 -102

Kudos

#43860 (Top 15.9570%)

Kudos/dag 0.21
Kudos/reaguursel 4.34
Meeste kudos op 1 reaguursel 51
Minste kudos op 1 reaguursel -27

137

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.05
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 60.9
Reacties per reaguursel 0.03
Meeste reaguursels op 1 dag 10
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 24-02-2017

Kudoverloop over tijd

51 kudos 2021-03-20 15:58:45 op Reclame maken voor Amber Alert
Zijn er dan ook echt zoveel vrouwen over de zeik? Of ben je zelf degene die (vermeend) seksisme als onderwerp er wéér bij betrekt?

Goed, tegenwoordig wordt er te snel gewezen naar seksisme dan wel racisme als oorzaak, daarmee geheel eens. Maar ik zie op dumpert toch ook vaak dat bij voorbaat al wordt aangenomen dat iedereen over de zeik is. Heeft wel wat weg van de slachtofferrol waar we seksisme en racisme zeikerds van betichten, niet?

44 kudos 2017-12-17 01:25:17 op Re: Was het nou wel of geen doelpunt?
Er wordt vaak negatief gedaan over de publieke omroep, maar de kwaliteit ligt er vaak een stuk hoger dan bij de commerciële zenders. Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat je er geen kritiek op mag hebben. Het is wellicht te veel afgesteld op een links publiek, maar dat maakt het nog geen weggegooid geld.

32 kudos 2021-09-27 13:50:04 op Lerares de bak in
@qwerty1 | 27-09-2021 | 11:47: Dus als het een mannelijke docent is die het bij een jongen van 14 doet is het ook goed (zolang er geen geweld wordt gebruikt)? Of alleen als vrouwen het bij mannen doen? Of alleen als lekkere vrouwen het bij mannen doen? Of misschien moeten we toch maar gewoon de grens van 18 jaar accepteren.

31 kudos 2019-09-25 14:14:29 op Thomas Cook vs puber
@ikvindhelemaalmooi | 25-09-19 | 12:57: \r
https://science.sciencemag.org... \r
=> kijk naar figure 3 voor snel overzicht van resultaten, korte uitleg: groen is goed (within planetary boundaries), geel is slecht, rood is heel slecht.\r
Klimaatverandering valt dus ‘slechts’ in de gele sector, maar de verschillende categorieën hebben invloed op elkaar (klimaatverandering is mede verantwoordelijk voor verlies van biodiversiteit; https://science.sciencemag.org... downloadable pdf) of ontstaan vanuit dezelfde processen (het nitraat overschot ontstaat met name door de agrarische sector; https://science.sciencemag.org... welke ook significant bijdraagt aan klimaatverandering; https://science.sciencemag.org... => ja het is wikipedia maar de link naar de IPCC bron wordt gegeven. ) \r
Meer algemeen kan je stellen dat klimaatverandering vanuit dezelfde overmatige consumptie voortkomt als de andere kritieke factoren.\r
Een voorbeeld van de schadelijkheid van CO2:\r
NASA (welke de gevaren van klimaatverandering en de menselijke contributie erkent; https://science.sciencemag.org... klik bijvoorbeeld op ‘evidence’, ‘causes’ of ‘effects’) stelt dat kool en gas vanwege CO2 contributie vele malen schadelijker zijn dan bijvoorbeeld kernenergie; https://science.sciencemag.org... . Origineel doel artikel is pleiten voor kernnergie, maar onderstreept ook gevaar CO2

27 kudos 2017-12-15 19:07:27 op Politie reaguurt terug
Moet je nagaan hoe het elders is. Daarom is goed onderwijs ook zo belangrijk.

24 kudos 2022-07-04 18:03:35 op Benny Jolink over boerenopstand
Ik weet dat GL en PvdD hier niet populair zijn. Maar het gehanteerde beleid van VVD, CDA , D66 en in mindere mate PvdA heeft de situatie duidelijk alleen maar erger gemaakt. Als men 10-20 jaar geleden al was begonnen was maatregelen was de situatie nu veel minder erg geweest. Op dit onderwerp had het beleid van GL danwel PvdD zeer waarschijnlijk beter uitgepakt. Deze partijen worden weggewuifd want 'linkse gekkies', maar daarmee blijft in één klap de Nederlandse natuur wel 'links' liggen. En dat komt dan toch een keer op ons bord terug. Het is jammer dat er geen partij op rechts is die meer evenwicht kan geven aan de politieke discourse.

23 kudos 2017-10-19 13:01:47 op 59-jarige chimp weigert dood te gaan
Tsja het menselijk brein werkt niet altijd even logisch. \r
Je ziet nu een ontroerend afscheid, met een duidelijk stervende chimpansee (en vergeet ook de muziek niet). Terwijl je over de stervende kinderen in de krant leest, of hoogstens een paar seconden durend droog filmpje op het journaal ziet.\r
Daarnaast zijn mensen niet goed met grote getallen. Één kind wat doodgaat doet ons vaak meer dan 100 kinderen die tegelijk sterven. Bij 1 geval denk je aan de persoon zelf die overlijd, en kan je je een voorstelling maken van zijn/haar einde. Bij 100 gevallen denk je meer aan het nummer, en is het moeilijk om de individuele personen in beeld te houden.\r

22 kudos 2020-11-05 15:50:33 op Trumpwappie onderbreekt persco
Als je alleen maar eenzijdig nieuws leest en eenzijdige discussies hebt (of het nou online of offline is), dan vormt die eenzijdige informatie jouw realiteit. Overigens geldt dat zeker niet alleen voor Amerikanen, en zijn de meeste mensen hier in meer of mindere mate schuldig aan. Alleen in Amerika is de verdeling wel een stuk groter dan hier (gelukkig). Een hardcore democraat zal vaak niet luisteren naar een hardcore republikein, en andersom ook niet. Idealiter lees en spreek je zoveel mogelijk perspectieven, waaruit je zelf een (voorzichtige) conclusie kan trekken. Maar dit kost tijd, en daarnaast lezen mensen doorgaans liever dingen die overeenkomen met hun wereldbeeld. Hoe dan ook, als je vanuit beginsel een grote groep (denk aan links of rechts) weg zet, en al hun ideeën per definitie niet serieus neemt, dan ben je zelf niet serieus te nemen. Om links vs rechts als voorbeeld te nemen: in beide groepen zitten enorm veel intelligente en/of hardwerkende wetenschappers, experts, etc. Daar hoef je het niet per se mee eens te zijn, maar als je niet tenminste hun ideeën aanhoort, en er serieus over nadenkt, kan je geen rationele overweging maken. In dat geval redeneer je alleen maar vanuit onderbuikgevoelens.

Dat gezegd hebbende, iedereen is biased, dat is inherent aan de mens. Maar doe op zijn minst moeite andere perspectieven te overwegen, en blijf dit doen. Anders krijgen we hier dadelijk dezelfde achterlijke situatie als in de USA.

20 kudos 2020-09-02 19:03:08 op Motorbendes bereiken Indonesië
(excuus voor de dubbele post, per ongeluk te vroeg op de verstuur knop gedrukt)
Indonesië had in 2017 zo'n 511 Mt CO2 emissies, minder dan Duitsland met
zo'n 796 GT CO2. Nederland stootte zo'n 174 Mt CO2 uit. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Als je het bekijkt per persoon is het verschil nog een stuk groter (in t CO2/(pp*j) ): Indonesië 1.9, Duitsland 9.7, Nederland 10.3 . Oftewel hebben we als Nederlanders niet zo veel te zeiken over hoe slecht andere landen het doen, wij doen het zelf namelijk vaak slechter. Kanttekening is wel dat de cijfers van Nederland en Duitsland nu al geruime tijd redelijk constant zijn, terwijl die van Indonesië toenemen. Echter, als we de trend van de afgelopen 15 jaar aanhouden zal het nog wel een tijdje duren voordat ze in Indonesië gemiddeld meer gaan uitstoten dan dat we hier doen. https://en.wikipedia.org/wiki/...

17 kudos 2017-05-06 14:29:11 op Goeiemorgen!
Koeleesi (sorry)

17 kudos 2023-09-22 07:42:09 op Caroline wil alles voor nop
Overigens zijn er ook partijen die hun klimaatprogramma niet door laten rekenen door PBL, terwijl ze zelf verkondigen het wel belangrijk te vvinden. Zie de VVD de vorige verkiezingen.

Ze zeggen omdat het PBL bepaalde punten zoals kernenergie niet goed doorrekent. Maar dat is natuurlijk ook flauwekul: de resultaten komen gewoon niet goed uit. En net als de BB kan je dan een hoop beloven met weinig doen.

16 kudos 2021-06-29 15:51:39 op C’est ça, Mbappné mist
Leuke theorie, alleen zijn die Fransen dan wel weer wereldkampioen. En de Portugezen, waar toch ook flink wat ijdeltuiten tussen zitten, waren de afgelopen 4 (of 5) jaar wel gewoon Europees kampioen.

15 kudos 2017-04-03 11:25:13 op Lubach over het klimaat
@kleuterleider Hou toch eens op met die scheiding tussen rechts en links. Niet alles wat rechts noch links doet is slecht. Als je PVV of VVD stemt kan je ook begaan zijn met het milieu, en als je GL of D66 stemt kan je ook zorgen hebben over immigranten. Het leven is niet zwart of wit. Sterker nog, de politiek is te ingewikkeld om het helemaal eens te zijn met één partij. Lees je eens in en vorm een mening. Kijk daarna pas welke partijen overeenkomen met jou ideeen en welke punten je het belangrijkst vindt.

15 kudos 2017-05-05 00:31:53 op Gutmensch Dion Mebius toch niet zo Gut
Maar hij zegt in het artikel niet dat hij het zelf ook afkeurt toch? Wat dat betreft doet hij gewoon zijn werk. Desondanks wel smakeloze tweets

14 kudos 2021-03-13 17:23:07 op Hoe complotwappies terrein winnen
Misschien ook goed om te realiseren, dat als je bij voorbaat al linkse danwel rechtse media afdoet als onwaar, je niet zo veel verschilt van het beeld wat in dit filmpje geschetst wordt: het heilige geloof in eigen perceptie en mening.
Want zowel hier, als op andere plekken op het internet (of ze nou links of rechts zijn), zie ik dat toch wel eens terug. Er zit een wezenlijk verschil tussen kritiek hebben op specifieke informatie of gedachten, en kritiek op alles wat ook maar een tintje heeft van links/rechts. Soms is dat onderscheid ook op dumpert ver te zoeken.

14 kudos 2017-04-03 11:13:55 op Lubach over het klimaat
Waarom denkt men het altijd beter te weten dan wetenschappers. Het klimaat is een van de ingewikkeldste processen op aarde wat jarenlang uitvoerig wordt bestudeert door wetenschappers. Zij besteden vaak tientallen jaren van hun leven aan één klein onderwerp op dit gebied, en jij denkt er na een of twee artikelen en een half uurtje denken meer van af te weten. \r
Accepteer nou dat als er staat dat de meeste wetenschappers hierover in consensus zijn, er een grote kans is dat ze gelijk hebben. \r
Verder erken je al dat we het proces zouden versnellen, dan kunnen we toch op zijn minst die versnelling stoppen. Vergeet niet dat met aardse tijdschalen dit potentieel gezien (tien)duizenden jaren kan schelen.\r

12 kudos 2017-04-20 16:07:29 op Examenstuntje
Kies je momenten beter, altijd maar doordrammen over hetzelfde onderwerp creëert alleen maar aversie.

12 kudos 2017-04-03 12:12:45 op Lubach over het klimaat
Je kan wetenschap niet zo simpel weergeven, en al helemaal niet klimaatprocessen. Geloof (of zoek zelf naar degelijke bronnen) nou maar dat de hoeveelheid atmosferische (zo hoog groeien bomen niet) CO2 al jaren stijgt, dit erkennen ook klimaatsceptici. De discussie gaat er eerder om wat het effect is van deze verhoging. Waarover het merendeel van de wetenschappers zegt dat er een grote kans is op menselijke invloed.

11 kudos 2017-07-22 13:40:25 op Homoseksualiteit is eng
@iZanoVic geloof dat de wetenschap daar niet helemaal over uit is, wat pedofilie precies is. Wel staat vast dat pedofilie veel schade aan kan richten bij de slachtoffers, bij homofilie heb je geen slachtoffers.

11 kudos 2022-01-25 14:18:53 op Opa Biden reageert op Fox reporter
Guus wordt wel gemind, maar Trump was ook veel meer in het nieuws dan andere republikeinse presidenten.

11 kudos 2019-02-09 11:55:18 op Johan over volksmennertjes Klaver en Jetten
We slaan op hol? Omdat we het wat betreft milieu beter willen doen dan dat we nu doen? We zijn momenteel een van de meest vervuilende landen per capita. In Europa doen alleen Duitsland en Belgie (en Rusland) het slechter. We moeten niet koste wat kost alles zelf willen doen, maar van de kar trekken is momenteel nog lang geen sprake. Het lukt ons niet eens om ons aan akkoorden te houden die we ondertekend hebben, hoe zijn we dan 'het beste jongetje van de klas'?. Jammer dat zoveel mensen luisteren naar niks zeggende leuzen in plaats van wetenschappers (en economen overigens) die zeggen dat ook Nederland veel meer kan én moet doen. Google het zelf maar eens, in plaats van af te gaan op politiek geladen berichten.

10 kudos 2017-07-22 23:34:03 op Homoseksualiteit is eng
Maar het is toch juist goed dat ze ondanks hun afwijkende mening alsnog kunnen protesteren ook al is daar politie bescherming voor nodig? Bij elke groep zitten agressievelingen, dat is nou eenmaal hoe sommige mensen zijn. Dat is niet goed te praten, maar je kan er ook niet omheen.

10 kudos 2019-09-25 14:16:07 op Thomas Cook vs puber
@volkoren | 25-09-19 | 14:14: \r
Dan nog een economisch voorbeeld, want uiteindelijk is dat voor velen belangrijker dan de leefbaarheid van de planeet. \r
Van https://www.thebalance.com/eco... (bronnen staan op de site in de tekst, verwijzen naar o.a. nature):\r
Onder het kopje ‘Economic impact’:\r
‘Scientists estimated that, if temperatures only rose 2 C, global gross domestic product would fall 15%. If temperatures rose to 3 C, global GDP would fall 25%. If nothing is done, temperatures will rise by 4 C by 2100. Global GDP would decline by more than 30% from 2010 levels. That's worse than the Great Depression, where global trade fell 25%. The only difference is that it would be permanent.’\r
En even verderop nog over immigratie; \r
‘Immigrants are leaving flooded coastlines, drought-stricken farmlands, and areas of extreme natural disasters. Since 2008, extreme weather has displaced 22.5 million people according to the United Nations High Commissioner for Refugees. By 2050, climate change will force 700 million people to emigrate.’\r

9 kudos 2021-11-02 12:55:13 op Sir David Attenborough op de klimaattop
Als je het desbetreffende onderzoek leest, dan zie je dat de lokale (Nederlandse) zeespiegel stijging momenteel minder erg is dan de globale zeespiegelstijging vanwege een 'gunstige ligging' m.b.t. gravitatie effecten (nee, water verspreid zich dus niet evenredig over de oceanen).
Verder zeggen ze dat het onderzoek gebruikt kan worden voor vandaag en zo'n 15 jaar vooruit. Maar ze verwijzen voor lang termijn effecten wel degelijk naar de gangbare klimaatmodellen. De echt snelle zeespiegelstijging wordt overigens pas vanaf 2050 verwacht.

Overigens kan je naar willekeurige Nederlandse sites gaan die waterkennis hebben (bijv. van rijkswaterstaat, het knmi, of het enw), om te zien dat zij allen klimaatverandering en de zeespiegelstijging als uiterst aannemelijk, alsmede gevaarlijk voor Nederland bestempelen. Overigens interessant om te weten: 'Een zeespiegelstijging tot 1 meter kan Nederland technisch en financieel aan volgens het Expertise Netwerk Waterveiligheid (ENW). Technisch gezien is 2 meter ook mogelijk, maar dit heeft grote gevolgen voor bijvoorbeeld de natuur en de inrichting van het land.' Als we niks doen gaan we dus waarschijnlijk over die 2 meter heen.

9 kudos 2019-03-22 12:58:01 op Maurice de Hond over Nederland na de verkiezingen
@kwakzakje | 22-03-19 | 09:54: \r
Ook wat betreft de menselijke invloed op de opwarming van de aarde heerst een wetenschappelijk consensus. Althans dit stellen organisaties als NASA en de American Meteorological Society. Hier een overzicht van meer toonaangevende wetenschappelijke organisaties; climate.nasa.gov/scientific-consensus/\r
Laatst genoemde AMS omschrijft het zo:\r
"It is clear from extensive scientific evidence that the dominant cause of the rapid change in climate of the past half century is human-induced increases in the amount of atmospheric greenhouse gases, including carbon dioxide (CO2), chlorofluorocarbons, methane, and nitrous oxide."\r

8 kudos 2019-08-11 14:10:57 op Te vroeg gekomen
@tsjajaja | 11-08-19 | 11:38: \r
Je haalt de gemiddelde score omlaag, wat gevolg heeft voor waar je in het lijstje komt. Ik sorteer bijvoorbeeld altijd op de beste score, omdat ik dan verwacht de beste service/eten te krijgen. Kan net het verschil betekenen bij zo'n restaurant en heeft niks te maken met een review door de vingers zien

8 kudos 2020-09-17 17:03:19 op is het goed als ik morgen de wieken ophang?
Investeringen zijn duur, al helemaal bij nieuwe projecten/technologieën. Maar hoe meer je investeert, hoe meer je ervoor terugkrijgt. De laatste jaren is de prijs van zonne- en windenergie zoveel gedaald dat het een van de goedkopere alternatieven is in 2/3e van de wereld. (ik mag geen bronnen plaatsen, maar google: "BNEF says solar and wind are now cheapest sources of new energy generation for majority of planet")

Op wikipedia (ja ja, het is wikipedia, maar de bronnen staan er bij: wikipedia pagina getiteld "Cost of electricity by source") staat een mooi overzicht van de prijs per MWh. Er zijn wat verschillen tussen de methoden, maar allen laten zien dat de prijs op zijn minst concurreert met die van fossiele brandstoffen en kernenergie. Ook de verschillen tussen het begin van dit decennium en nu zijn erg duidelijk.

Oh het toentertijd nou slim was of niet om te investeren in groene energie maakt inmiddels niet meer uit: er zijn zulke grote sprongen gemaakt dat het inmiddels een van de beste opties is. Het grootste nadeel is beschikbaarheid van land (voor windmolens) en opslag. Gelukkig worden windmolens op zee ook steeds goedkoper, en zijn batterijen aan een inhaalslag bezig (zie eerste bron).

7 kudos 2017-03-31 20:16:22 op Eerste beelden Tan en Stax
Wat een onzin, het is niet netjes van Stax, maar de verantwoordelijkheid ligt volledig bij Humberto. Hij is een relatie aangegaan met zijn vrouw, niet zij.\r
En als leeftijd er al iets mee te maken had, dan zou toch juist de oudere persoon het meest wijs meoten zijn? Ik snap werkelijk waar niet hoe je er bij komt dat zij meer schuld zou hebben dan Humberto.

7 kudos 2017-03-31 19:28:21 op Regeerakkoord uitgelekt!
@Delar Wat is er dan zo verschrikkelijk aan GL dat een weldenkend mens er niet op zou kunnen stemmen? Ik ben het eens dat links moreel neerbuigend kan doen, maar dat lijkt me geen goede reden.

7 kudos 2017-05-23 12:22:21 op Bedelmevrouw ontmaskerd
Ze hebben niet overal zo'n goed sociaal stelsel als in Nederland, vooral in Amerika niet. Als het daar wat minder goed gaat met het bedrijf waar je werkt kan je zomaar ontslagen worden, dus zonder wachttijd (of erg kort) en andere regelingen. Of je hebt een ongeluk gehad en moet geopereerd worden, kan makkelijk enkele tienduizenden euros kosten.

7 kudos 2018-02-25 11:54:31 op Esmee Visser heeft een fan
"voor wie was ze, wat zat ze te schreeuwen?" Lees ik als voor wie zat ze te schreeuwen, als in aanmoedigen dus. Dat hoeft toch helemaal niet negatief te zijn, die halve zaal schreeuwt daar?

7 kudos 2017-08-08 22:33:01 op Hardloper wordt moordenaar
Hardlopen in de stad kan prima, zolang je je maar bedenkt dat jij degene bent die op moet letten op andere stoep/weggebruikers.

6 kudos 2017-06-14 12:55:02 op Heel klein dingetje
Hm lees in de correspondent dat het wel duidelijk is om welke tekst het gaat. Idealistisch gezien is het wel te begrijpen dat GL het daar niet mee eens is. Maar realistisch gezien hadden ze met dat akkoord waarschijnlijk meer kunnen betekenen voor zowel migranten en hun andere punten dan nu het geval is.

6 kudos 2017-07-30 13:25:47 op Niets boven Groningen?
Je begrijpt dat veel van die rijke gemeentes op zichzelf nauwelijks belangrijk zijn? Daar wonen de rijke mensen die verder vooral in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag etc. hun werk hebben en hun geld verdienen. En laat dat nou steden zijn waar de PvdA vaak groot is, al vind ik niet dat je die lijn per se een op een door kan trekken.

6 kudos 2017-11-18 12:58:08 op Knul speelt lekker met zijn machete
Ik had vroeger ook een pijl en boog, totdat mijn neef een pijl 1cm naast m'n oog schoot. Toen heeft m'n vader hem doormidden gebroken. Kinderen zijn niet altijd even snugger en begrijpen risico's amper. Een zakmes ofzo moet kunnen, maar een machete gaat toch wat ver mijns inziens.

5 kudos 2018-06-22 09:19:36 op Argentinië faalt hard
Ronaldo is ook niet altijd geweldig bij Portugal. Recentelijk wel ja, maar hij heeft ook tijden gehad dat hij elke vrije trap ineens maar kansloos op doel schoot. Maar hij betekend i.d.d. wel meer voor Portugal dan Messi voor Argentinië.

5 kudos 2017-11-27 00:54:21 op Lopen met de hardloopapp
Dee Miller; volgens mij klopt dat niet helemaal. De pH kan zowel basisch als zuur zijn en gaat over de hoeveelheid [H3O+]. Deze staat altijd in evenwicht met [OH-]. Hoe die verhouding precies is bepaald de pH (en pOH). Maar het is dus niet zo dat je met een pH van bijvoorbeeld 10 helemaal geen [H3O+] meer hebt. Bij een verhoging van 1 pH wordt de verhouding tussen [H30+] en [OH-] tien keer groter in het voordeel van [OH-], (en vice versa) met 7 als midden grens. Een pH van 14 is uiterst basisch en in principe net zo goed te meten aan de hand van de [H3O+] (alhoewel uiteindelijk de nauwkeurigheid wel een rol gaat spelen).

5 kudos 2017-04-03 13:33:52 op Lubach over het klimaat
De wereld gaat inderdaad nog wel een tijdje mee. De vraag is echter of wij er dan nog steeds op leven.\r
Nu zullen de klimaatveranderingen ons niet snel de das om doen, maar het zal wel mensenlevens kosten. Vergeet ook niet dat als de zeespiegel stijgt, wij als Nederland al onze dure dijken en deltawerken moeten aanpassen. Zo kan een investering in duurzaamheid nu zich in de toekomst goed uitbetalen. Daarnaast is het ook wel zo sociaal aan de toekomst van onze kinderen te denken.

5 kudos 2017-04-03 11:00:02 op Lubach over het klimaat
Milieulobby? en wat dacht je van al die bedrijven die lobbyen dan, zoals shell? Die hebben, zeker in Amerika, een stuk meer te besteden. Het is dan ook niet heel toevallig dat van alle westerse landen vooral daar een klimaatscepsis heerst.\r
Misschien is het slim om met zoiets ingewikkelds als het klimaat te luisteren naar de wetenschap. Mensen die jaren aan hetzelfde onderwerp besteden, en waarvan een meerderheid de menselijke invloed onderkent.\r
Ze weten het weliswaar niet zeker, omdat het klimaat zo ingewikkeld is. Maar als wetenschappers, die hier veel meer verstand van hebben dan jij en ik, zeggen dat er een goede kans bestaat dat ons handelen voor problemen gaat zorgen, misschien is het dan wel slim ons handelen enigzins aan te passen. Al is het maar een goede eerste stap, want zelfs daar slagen we tot heden nauwelijks in.

4 kudos 2018-03-22 14:24:49 op RE: Mag de microfoon aan? (2)
@Sbas Maar ik dacht dat GroenLinks onder meer verweten wordt dat het elitair is, is dat niet nagenoeg het tegenovergestelde van populistisch?

4 kudos 2017-05-16 10:16:27 op Poetin achter de piano
Hij zet Rusland op de kaart, maar vergeet zijn bevolking. De Russische economie zit in een crisis, vorig jaar leefde er een record aantal mensen onder de armoede grens (13.4% - theguardian.com/world/2016/mar/22/millions-more-russians-living-in-poverty-as-economic-crisis-bites), homohaat wordt door russische wetten versterkt, politieke tegenstanders worden in de gevangenis gezet en hun bedrijven overgenomen door de staat.\r
Een sterke leider lijkt misschien fijn, maar zit er meestal alleen voor zichzelf en zijn naasten, niet de bevolking.

4 kudos 2017-05-28 22:25:34 op Hoi Rachel
Ze heeft wiskunde gestudeerd, dus best wel ja.

3 kudos 2017-04-01 20:13:59 op Harry Mens was afgeleid
@!NSAN3 En waarom zou dat bullshit zijn dan? Het grootste deel van de klimaatwetenschappers is het er over eens dat er wel degelijk een grote menselijke invloed is op de verwarming van de aarde. Zeker weten ze het niet, en wellicht hebben ze ongelijk. Maar het lijkt me toch verstandig om op zijn minst rekening te houden met een grote menselijke invloed op het klimaat, voordat het te laat is.. (bron: elsevier.nl/kennis/article/2015/12/klimaatverandering-zin-en-onzin-over-het-broeikaseffect-2727594W/ )

3 kudos 2017-09-21 01:48:34 op Zeiken over genderneutrale kleding Hema
@Oesterrorist\r
Hoewel seks binair is, worden veelal dingen toegekend aan één van de seksen die daar niet per se bij horen. Deze zijn afkomstig uit culturele en sociale normen en waarden, welke met de tijd veranderen. Sommigen vinden deze normen en waarden achterhaald/ouderwets, dat is dan ook de reden dat ze "strijden" voor genderneutraliteit. Niet per se omdat ze niet als man of vrouw gezien willen worden (al heb je daar ook een klein aantal van), maar vanwege de verwachtingen die horen bij het zijn van een vrouw/man.\r
Overigens maken mannen wel degelijk oestrogeen aan, en vrouwen ook testosteron, maar beide in mindere mate.