DumpStats voor Maxmelon

1,378 +1440 -62

Kudos

#30429 (Top 11.0720%)

Kudos/dag 0.51
Kudos/reaguursel 30.62
Meeste kudos op 1 reaguursel 503
Minste kudos op 1 reaguursel -22

45

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.02
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 17
Reacties per reaguursel 0.51
Meeste reaguursels op 1 dag 5
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 08-06-2017

Kudoverloop over tijd

Topcomment 503 kudos 2022-01-20 22:58:00 op Approaching runway
Vliegtuig is een Boeing 737NG. Dit is een practice-autoland. Ook wel een CAT 2 of CAT 3 landing. Gezien het punt waarop de baan in zicht is (al vrij vroeg), zou een autoland in dit geval niet nodig zijn. Vandaar een practice-autoland. Normaal zou een CAT 1 approach (in het geval van een ILS approach) hier volstaan. Een CAT 1 approach wordt altijd met de hand geland. Op een bepaald punt in de video zegt de pilot flying namelijk "second autopilot". De tweede autopilot wordt namelijk alleen samen met de eerste aangezet in het geval van een autoland. Daarnaast roept de pilot monitoring op een gegeven moment "flare". Dit wordt door de pilot flying bevestigd. Flare is een indicatie op het instrumentenpaneel dat aangeeft dat de automatische piloot de "flare" Modus als het ware klaar heeft staan. De flare Modus is het laatste deel van de landing waar het vliegtuig de neus iets optrekt om met minimale verticale snelheid de baan te raken. Al met al een heel standaard procedure die normaal alleen gebruikt wordt in slecht zicht. Er gebeurt verder niks speciaals in deze video. MAND!