DumpStats voor Linksbuitengewoon

1,315 +1763 -448

Kudos

#30366 (Top 11.2687%)

Kudos/dag 0.38
Kudos/reaguursel 9.74
Meeste kudos op 1 reaguursel 644
Minste kudos op 1 reaguursel -57

135

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.04
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 52.3
Reacties per reaguursel 0.48
Meeste reaguursels op 1 dag 22
Aantal x weggejorist 4
Gestart op 20-12-2014

Kudoverloop over tijd

10 kudos 2023-12-03 12:36:41 door Edqualizer op En weg issie
Geef ze allemaal een plusje dat vinden ze wel mo….leuk.

4 kudos 2019-10-02 16:46:22 door Linksbuitengewoon op Politiemepper toch in beeld
@Halal gehaktbal | 02-10-19 | 17:59: Mee eens: 'als'. Ben er nog steeds van overtuigd dat de grote meerderheid in NL, van wat voor afkomst dan ook, zich kan identificeren met de geldende normen en waarden. Maar een hardnekkige groep ook niet. Daarom is het in zaken van maatschappelijk belang echt niet erg om wat meer feiten en duidelijke aanwijzingen te benoemen, zonder bang te zijn dat een groep mensen wordt weggezet. Ben zelf van Turkse afkomst en wij zijn echt niet van suiker. Niet of nauwelijks benoemen en duiden, wat nu de norm lijkt te zijn, werkt niet en heeft bijwerkingen.

10 kudos 2019-10-02 15:59:37 door Halal gehaktbal op Politiemepper toch in beeld
Wat een discussie?! Van wat voor origine dan ook oorspronkelijk, we zijn hier in NL. Als die lieden in het filmpje zich een beetje zouden kunnen identificeren met onze normen en waarden dan zou dit fenomeen hier niet bestaan.

4 kudos 2019-10-02 15:53:14 door Linksbuitengewoon op Politiemepper toch in beeld
Geldt ook andersom: als er genoeg aanwijzingen zijn om van een Turkse bruiloft te spreken in dit geval, doe dat dan ook. Voor hetzelfde geld zijn die Marokkaanse vrouwen in traditionele kledij slechts omstanders, is die vlag wel een Turkse vlag en worden Marokkanen volop onterecht bejegend. Hoe dan ook, onterechte aantijgingen kunnen voorkomen worden als de politie(k) en media vaker en meer durven te duiden in bepaalde situaties.

12 kudos 2019-06-10 17:02:36 door Linksbuitengewoon op Voetballertje pesten
Yep, toevallig de ontwikkelingen vanaf het begin kunnen volgen:\r
- Turkse spits (Burak Yilmaz) zet op zondagavond filmpje online, geeft aan dat ze al 3 uur aan het wachten zijn op het vliegveld, waarna men online losgaat op Ijsland. (Achteraf blijkt 3 uur 50 minuten te zijn)\r
- Beelden van Belg met afwasborstel verschijnen, Turken gaan nog meer los op Ijsland, zeker omdat in plaats van afwasborstel massaal de term wc-borstel wordt gebruikt.\r
- Ijslander blijkt Belg te zijn, pijlen worden nu (ook) op hem gericht. Volgens mij is zijn account zojuist geblokkeerd of verwijderd uit voorzorg, maar men ging daar al flink los. (Ook het account van zijn vriendin is vanmiddag gedeeld op diverse online platforms.)\r
- Volgens mij heeft iemand nu een nep-Facebookaccount aangemaakt onder de naam van die Belg en gaan ze nu daar los......

4 kudos 2019-04-28 21:15:44 door Linksbuitengewoon op Zondagsrijderts
Betrof een oudere, bebaarde Afghaanse (aldus het Turkse Twitteraccount) man met tulband die stiekem werd gefilmd terwijl hij zich van achter liet nemen door een hond in zijn tuin of een soort binnenplaats. Had al verwacht dat het filmpje verwijderd zou worden of het account geblokkeerd, al waren de beelden niet scherp of expliciet wat betreft naaktheid/edele delen; uiteindelijk betreft het natuurlijk seks met dieren, dus wat dat betreft gewoon terecht weggejorist op Twitter. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dergelijke filmpjes die op of over het randje zijn om wat voor reden dan ook (misschien niet per se op dit gebied), veel eerder weggejorist worden op diverse platforms als de inhoud er voor kan zorgen dat moslims in een kwaad daglicht worden gesteld.\r
Mijn excuses aan de mensen die vinden dat het plaatsen van deze link te ver ging. Wellicht wilde ik mijn frustratie kwijt omdat ik recentelijk diverse aanrandings- en verkrachtingszaken in Turkije de revue heb zien passeren, o.a. met een 5-jarig meisje als slachtoffer, met vluchtelingen/immigranten uit bepaalde contreien als dader/verdachte; helaas vaak onderbelicht of in de doofpot gestopt in de mainstream Turkse media.\r
Verder kan ik heel goed relativeren en heb ik een haast perfecte beheersing van mijn onderbuik, al zeg ik het zelf, maar ben benieuwd hoe andere onderbuiken gaan reageren in de loop der tijd, afwachten maar.\r
Morgen weer werken, tijd voor de kroeg.

5 kudos 2018-09-21 13:43:54 door Linksbuitengewoon op Meisje is eenmansband
Engelse vertaling versie 2:\r
\r
How am I supposed to be a grown up?\r
\r
I wouldn't see ahead, I wouldn't.\r
I have studied all through the years, I have.\r
Studying wore me down, I got tired.\r
\r
I wouldn't know my name, I wouldn't.\r
I searched for it, in every city, I did.\r
I ran, I went uphill and down dale, I roamed.\r
For whom?\r
For what?\r
\r
Everyone got ahead of their games\r
Well, but how am I supposed to be a grown up?\r
Only you, the World has begrudged me.\r
The Good have lost this war\r
Fine, but how am I supposed to be a grown up?\r
Would being mean bring you back?\r
\r
I did not like the school, I did not.\r
I have studied all through the years, I have.\r
Studying wore me down, I got tired.\r
\r
I did not know the game, I did not.\r
I have tried in every way, I have tried.\r
Trying didn't help, I've been defeated.\r
For whom?\r
For what?\r
\r
Everyone got ahead of their games\r
Well, but how am I supposed to be a grown up?\r
Only you, the World has begrudged me.\r
\r
The Good have lost this war\r
Fine, but how am I supposed to be a grown up?\r
Would being mean bring you back?

39 kudos 2018-04-14 05:02:07 door ilovetetten op Bruiloftfittie
Maar als die traditie zich daar voordoet.... en het heel normaal is dat het hier word voortgezet, waarom moeten de Nederlanders hun eigen tradities dan afschaffen omdat dat aanstootgevend zou zijn?

-6 kudos 2017-08-30 18:29:42 door Linksbuitengewoon op Weg met AZC!
Weg vertrouwen, weg voorbeeldfunctie als vader. Politie krijgt de volle laag, oom geeft aan dat hij zelf het heft in eigen handen gaat nemen. Politie geeft aan dat dit niet gewenst is in Nederland, waarschuwt hem om geen grenzen te overschrijden, want wetten en regels.\r
Oom krijgt via kennissen het telefoonnummer van de ouders van de jongen, en na één telefoongesprek (weet niet met wie en hoe hij heeft gesproken) wordt de fiets netjes terugbezorgd door de jongen, met excuses.\r
Ook dit is Nederland.\r

-6 kudos 2017-08-30 18:28:19 door Linksbuitengewoon op Weg met AZC!
Nog één andere anekdote dan, als blijk van de brede en neutrale blik die ik mijzelf toedicht:\r
-\tJaren ’90, winter. Nichtje komt thuis, zet haar fiets in de voortuin, fiets staat niet op slot en wordt gestolen in een mum van tijd. Buren zijn getuige en blijken de dader te kennen: een puber van het kamp. Oom rijdt naar het kamp en ziet de gestolen fiets meteen staan van een afstandje. \r
Oom en tante gaan naar het politiebureau om aangifte te doen. Ze leggen alles uit en pas na vele malen aandringen belooft de politie dat ze gaan kijken en sturen een politiewagen naar het kamp. Mijn oom besluit om van een afstandje de politiewagen te volgen. Politie slaat af richting het kamp, oom wacht om de hoek. Tot zijn verbazing komt de politiewagen na enkele minuten alweer voorbijrijden. Oom slaat af naar het kamp: er ligt een pak verse sneeuw op de weg, en de sporen van de politiewagen houden tientallen meters voor de ingang van het kamp op. Duidelijk te zien dat ze daar enkele minuten hebben stilgestaan om vervolgens weer om te keren. Oom gaat nogmaals kijken, fiets staat nog steeds op dezelfde plek. \r
Terug naar politiebureau, antwoord: we hebben het kamp bezocht en de fiets die u beschreef stond daar niet, helaas. Zonder verder bewijs kunnen we niets.\r

-7 kudos 2017-08-30 18:24:32 door Linksbuitengewoon op Weg met AZC!
Eigenlijk wil en kan ik nog wel even doorgaan met andere, deels persoonlijke anekdotes, maar die bewaar ik voor een ander moment, ander platform en andere context.\r
Als zélfs mijn Turkse landgenoten, van allerlei pluimage, zowel jong als oud, mij keer op keer blijven verbazen, ondanks het relatief hoge aanzien dat ze altijd hebben genoten, hoe kan ik dan in hemelsnaam met vertrouwen en blijvend respect kijken naar en omgaan met andere bevolkingsgroepen en nieuwkomers, waar we met zijn allen grotere vraagtekens bij zetten of hebben gezet?\r
Succes allemaal.\r
Tot zover mijn anekdotes. Misschien tot een volgende keer, wanneer ik mijn vertaaldrift een veilig en contextueel plekje heb weten te geven:) \r
Los van dit filmpje: \r
vond Sluipschutters voor het eerst behoorlijk tegenvallen.\r

1 kudos 2017-08-16 18:30:57 door Linksbuitengewoon op Nette brief, groetjes tokkieburen
Precies, moest aan beide denken: buurt die tegenwoordig huidenbuurt wordt genoemd ivm leerlooierij in het verleden, of vieze hint naar villen/scalperen.\r
Wel vreemd dat er 0 resultaten op Google te vinden zijn voor Huidenbuurt; als het in de volksmond nog wordt gebruikt zo hier en daar, zou je toch op zijn minst enkele resultaten verwachten.\r

-1 kudos 2017-08-16 18:19:47 door Dumpmijmaarlek op Nette brief, groetjes tokkieburen
Huidenbuurt is een buurt waar de leerlooiers woonden vroegah. Ik hoopte dat dit een subtiele hint naar villen zou zijn, maar dan had het wel een wat betere tekst geweest denk ik als de schrijver gevat was.

-2 kudos 2017-08-16 11:31:15 door Linksbuitengewoon op Ruzie met de uitsmijter
Welke zichzelf respecterende kerel denkt in deze tijd nog aan trouwen? (Voordat ie eerst álle facetten van de relatie heeft meegemaakt en in nuchtere toestand meerdere malen heeft heroverwogen, zeg ik er bij. Dan mag het van mij.)\r
Ik ben Malle Recep niet. Die had graag gezien dat ik nu allang getrouwd was en minimaal 3, liefst meer, kinderen had verwekt bij een Turkse of islamitische vrouw (en een hele rits andere wensen). Mij niet gezien: gewoon samen uitproberen, altijd jezelf blijven, bij een goede klik samenwonen en heel veel later pas overwegen om te trouwen; of gewoon niet. Stille wens:als ik het volledig voor het zeggen krijg wordt het me toch een absurdistische, post-moderne bruiloft waar menig filmregisseur een puntje aan kan zuigen, maar ja, toekomstmuziek.\r
Vietnamese vrouw in kwestie is gewoon hier opgegroeid, vernederlandst, en niet het type wat jij bedoelt. Wel erg gesteld op luxe in sommige opzichten, had wel een obstakel kunnen zijn als we verder waren gegaan, maar nogmaals, ben Malle Recep niet:)\r
Was gewoon een korte, heftige romance, fascinerend en heb nooit eerder andere vrouwen ontmoet met zo'n sterke wil, innerlijke drive, en mijn gevoel zegt dat het voor veel Vietnamese/Aziatische vrouwen geldt, that's it.

5 kudos 2017-08-16 09:58:20 door noislam op Ruzie met de uitsmijter
Teveel min punten, als ze zijn getrouwd gaan ze met je geld ervandoor en pakken ze de volgende

13 kudos 2017-08-06 17:34:31 door De datum en tijd is op 100 meter sprintfinale IAAF WK in London
Allemaal larie. De 100m sprint duurt een kleine 10s. De onderlinge verschillen zijn slechts tientallen milliseconden. Dit terwijl de reactietijd op het startsignaal maarliefst zo'n 120 tot 160 milliseconden is en dus significant bijdraagt aan de totale tijd. Een korte reactietijd kan dus het verschil maken tussen wereldkampioen of niet. De allerkortst mogelijke reactietijd is 100 ms aldus de wetenschap, daaronder is onmenselijk. Dat betekent dat de IAAF een start 99ms na het startsignaal afkeurt en het een valse start noemt. Degene die het best reageert op het startsignaal kan dus zomaar 60ms winnen, als je precies op die 100ms reactietijd komt te zitten. Zo gebeurde het dat sprinters gingen anticiperen op het startsignaal en er een gokspelletje van maakte. Soms was het raak en pakte je de tijdswinst. Dit resulteert dus in een snelle tijd. Maar deze taktiek, die veel werd toegepast, leidde ook tot overmatig veel valse starts. Vervelend dus. In 2003 is er daarom een nieuwe regel opgesteld. De tweede loper met een valse start wordt gediskwalificeerd. Ongeacht wie de eerste valse start had. Dit maakt de kans op diskwalificatie zo groot, dat het een onaantrekkelijke strategie is. Hierdoor hield het gokken op en het aantal valse starts daalde sterk. Dit betekent dat sporters echt moeten wachten op het signaal, wat resulteert in een langere reactietijd dan voorheen. En dus ook de totale tijd van startschot tot finish. Voila daar heeft u uw antwoord.

10 kudos 2017-08-06 12:37:23 door Hanshaasjes op 100 meter sprintfinale IAAF WK in London
Ja! ik! Kijk, atletiek kan je niet met andere sporten vergelijken. Elke andere sport word tot op het nesteltje van de schoen, (we weten allemaal wat dat is en ook waarom we dat weten) geperfectioneerd. Bij voetbal bv zie je dat de bal, het gras, de kleding, tactiek, balvaardigheid etc. allemaal verbeterd kunnen worden. Bij 100m rennen is dat niet. Oke, schoeisel en training maar dan ben je al wel snel klaar. 100 meter is maar 100 meter en dus zit de mensheid al aan zijn limiet. Wij zullen deze eeuw en vele eeuwen na ons, nooit op eigen kracht onder de 9 seconden lopen. Dus alle tijden die maximaal gelopen worden zullen waarschijnlijk allemaal rond de 9.7 zijn. Tenzij er weer een wereldwonder als Bolt of Bailey geboren word. Bij de vrouwen stamt het record zelfs uit 1988 (griffith-joyner(10,49)), sindsdien is er geen snellere vrouw geboren op deze planeet.

0 kudos 2017-07-22 17:22:14 door Mafkeez op Mag ik u wat vragen?
Ok linksbuiten. Leuk verhaal. Ik ben persoonlijk klaar met rondneuken. Ik heb inmiddels 2 kinderen van een mooie vrouw en houd me niet meer bezig met het versieren van vrouwen. Fijn dat ik je een beetje heb kunnen helpen met je zoektocht naar een soortgelijk exemplaar. Schrijf in ieder geval vrouwen die met make-up naar bed gaan de volgende ochtend direct af. Die zijn lelijk of onzeker. Beide heb je geen zin in. succes!