DumpStats voor Lightningcable

2,579 +2685 -106

Kudos

#20932 (Top 7.7775%)

Kudos/dag 1.73
Kudos/reaguursel 25.53
Meeste kudos op 1 reaguursel 660
Minste kudos op 1 reaguursel -27

101

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.07
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 11.4
Reacties per reaguursel 0.67
Meeste reaguursels op 1 dag 7
Aantal x weggejorist 3
Gestart op 07-04-2020

Kudoverloop over tijd

-14 kudos 2023-04-06 05:05:33 door Darper_uut_Drenthe op John de Wolf spreekt "supporters" toe
Waarom zou een club moeten lijden voor 1 gek? Ze hebben hem al opgepakt, gewoon een stadionverbod voor het leven en laat hem 200 uur werkstraf opleggen (in te vullen door klaasen)

31 kudos 2022-12-11 12:34:48 door Kale-Meester op Wielrenner in kielzog
@Klootviool. | 11-12-2022 | 10:40: Doe maar niet meer in de auto stappenals je te lui bent om je hoofdje even te draaien voor het afslaan.

-42 kudos 2022-12-11 09:40:16 door Klootviool. op Wielrenner in kielzog
@Ali_C. | 11-12-2022 | 10:27: Mee eens, juridisch is de auto wellicht fout maar moreel heeft de fietser dit geheel aan zichzelf te wijten. Die auto heeft die fietser onmogelijk kunnen zien!

37 kudos 2022-12-11 09:39:12 door klonten op Wielrenner in kielzog
Ik heb een pleurishekel aan obesitas, maar met jouw reaguursel ben ik het wel eens.

-24 kudos 2022-12-11 09:27:59 door Ali_C. op Wielrenner in kielzog
De automobilist gaf geen richting aan, maar als je als wielrenner twee meter achter een auto in de dode hoek gaat fietsen en rechts wil passeren, verdient dat ook geen schoonheidsprijs.

-3 kudos 2022-11-07 12:43:22 door Lightningcable op Stoere burnout naast plisiewaggie
En ja, dat provocerende gedrag is niet oké! Maar ze zoeken altijd de plekken op waar er geen tot weinig overlast wordt veroorzaakt. Laat die kids lekker spelen.

-4 kudos 2022-11-07 12:41:26 door Lightningcable op Stoere burnout naast plisiewaggie
Als je daar direct van uit gaat ben je echt een kneus, zelf nooit een (bij)baantje gehad en ergens voor gespaard? Dat is hoe ze aan dit “speelgoed” komen.

-4 kudos 2022-08-19 10:21:36 door Ziepoeskenetnie op Kusje van vrachtwagen
Is het soms ook. Ik rijd liever een half uurtje door dan dat ik eerst nog 45 min "rust" moet pakken en dan nog een half uur moet rijden.

0 kudos 2022-07-23 22:16:16 door Bashy op Windmolen geraakt door de bliksem
@ans94217992 | 23-07-2022 | 11:44: 1 windmolen op zee kost 30 miljoen om te plaatsen en er staan er zo'n 450 met nog veel meer onderweg. Dan kom je al snel in de buurt van die 25miljard, dus voor de kosten hoef je het niet te doen.

1 kudos 2022-07-23 14:00:11 door flame_me op Windmolen geraakt door de bliksem
@Schuurm | 23-07-2022 | 13:19:
Naast waterstof fabrieken (en dure batterijen) zijn er efficiëntere methodes in ontwikkeling om duurzame energie op te slaan en vrij te geven wanneer nodig. Degene die ik de meeste kans van slagen vind hebben is waarbij je werkt met het drukverschil door lucht in een balg te stuwen onder zeeniveau waar de druk groot is. Dit kan je vrijgeven wanneer er energie nodig is. Dit kan op de plek waar nu windmolens staan en is uit het zicht. En omdat de windmolen er al staat heb je ook de elektriciteit infrastructuur al op orde.

1 kudos 2022-07-23 11:19:34 door Schuurm op Windmolen geraakt door de bliksem
@flame_me | 23-07-2022 | 12:05: We zullen niet snel naar 100% kernenergie gaan. Snel opschalen kan in Nederland met de huidige gascentrales, in veel andere landen kunnen ze daar stuwmeren voor gebruiken. Een waterstof fabriek / centrale combi kan ernaast komen te staan. Ook andere opties genoeg, wel duur.
Wat brandstof betreft is het geen probleem om een voorraad van een paar jaar aan te leggen.
"de huidige technieken" ?
Wat bedoel je dan, om de winter door te komen zijn wel grotendeels afhankelijk van fossiel.

4 kudos 2022-07-23 10:05:49 door flame_me op Windmolen geraakt door de bliksem
@Bashy | 23-07-2022 | 11:25:
Kernenergie is voorspelbaar maar heel erg duur en niet eens zo heel erg geschikt als snel schaalbare bron op basis van vraag. Plus je bent weer afhankelijk van een grondstof wat schaars is en waarvan om politieke redenen de aanvoer van kan stoppen. Leren we niks van de huidige gascrisis? We moeten aan onze energievraag kunnen voldoen zonder teveel afhankelijkheden en dat gaat met de huidige technieken best lukken.

2 kudos 2022-07-23 09:50:02 door BlueBull88 op Windmolen geraakt door de bliksem
@Bashy | 23-07-2022 | 11:25: Ik vermoed dat de weigerachtigheid ten opzichte van kernenergie stamt uit angst voor het onbekende en als reactie op de publieke opinie na Tsjernobyl en Fukushima. Jammer, want de technologie is ondertussen zo ver gevorderd dat veel zaken die vroeger een probleem waren, ofwel geen probleem meer zijn ofwel ten zeerste gemitigeerd. Ik denk dat als we onze milieu-doelstellingen willen halen, de enige weg ernaartoe via nucleaire energie gaat. Het probleem is, we hadden er dan al veel eerder vol op moeten inzetten want kerncentrales bouwen kost enorm veel tijd (en geld)

13 kudos 2022-07-23 09:44:24 door ans94217992 op Windmolen geraakt door de bliksem
@Bashy | 23-07-2022 | 11:25: Wat een onzinverhaal. De complete pilaar is volledig herbruikbaar, evenals het machinehuis. De delen die momenteel lastig herbruikbaar zijn, zijn de wieken die grotendeels bestaan uit glasvezel/polyester/epoxy. En daar zijn al meerdere initiatieven voor onderweg. Een belangrijke reden waarom nucleaire reactors niet veel meer worden gebouwd is dat ze waanzinnig duur zijn. Zo heeft het kostenplaatje voor de bouw van Hinkley Point C in het VK inmiddels de 25 miljard pond aangetikt.
https://www.cnbc.com/2022/06/0... https://www.cnbc.com/2022/06/0...

15 kudos 2022-07-23 09:33:40 door mr_kipknots op Windmolen geraakt door de bliksem
@Bashy | 23-07-2022 | 11:25:
En vergeet de voorspelbare opbrengst van een centrale niet als enorm pluspunt. Wind is verre van constant.

20 kudos 2022-07-23 09:25:12 door Bashy op Windmolen geraakt door de bliksem
Klopt inderdaad. De hoeveelheid olie die 1 windmolen verbruikt is absurd, verder zijn de vervangen onderdelen niet te verwerken en moeten deze begraven worden in het buitenland, en ook worden de kosten van de aanschaf en onderhoud nooit terugverdiend. Zeker op zee gaat dit enorm hard met de zoute lucht.
Er zijn tegenwoordig zulke goede kerncentrales, waarom niet daar in investeren. Die zijn schoon, veilig en leveren een enorme hoeveelheid energie.

-5 kudos 2022-07-04 09:41:31 door Lightningcable op Nijkerk is de lul
Als je denkt dat dit om het milieu gaat zit je eigen kop in het zand, ze willen de boeren weg jagen, zodat ze nog een paar juppe wijkjes kunnen bouwen om die vervolgens aan vluchtelingen te schenken.

5 kudos 2022-07-04 09:01:36 door DiePanzerVorwarts op Nijkerk is de lul
Opstaan voor hun eigen belang ja. De rest van de bevolking, de natuur, de leefbaarheid, dat kan ze allemaal gestolen worden. Lekker de kop in het zand en vol van je eigen gelijk doorgaan met ongebreideld groeien, dat is wat ze willen.

0 kudos 2022-06-27 21:38:26 door Flupmeister op Zeeuws windje
@ZeeuwseKUT | 27-06-2022 | 20:22: De haven is weg gewaaid.